Opvolger Lodeweges?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor wilbot » 12-03-2016 08:42

Naiëve gedachte dat elke trainer hier naar toe wil , los van het feit dat we dat kunnen betalen.
moeten blij zijn dat eventueel Streppel hier naar toe komt. (zo bijzonder zijn we niet (``meer`` )).
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor rust » 12-03-2016 19:40

Zou zo'n Rutte dan liever werkloos thuis zitten? Is toch een prima match? Niet de druk van een topclub, waar hij toch wel wat moeite mee heeft, maar wel lekker met Heerenveen een leuk elftal kneden, waarmee hij eventueel wat kan neerzetten en mogelijkerwijs kan verrassen. Net als destijds bij Twente.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Crash » 12-03-2016 19:47

Maar wel een trainer die kiest voor resultaat en niet zozeer voor aantrekkelijk voetbal. Past hij bij de club en wat het publiek wenst te zien? Desondanks zou ik het een uitstekende keuze vinden als de alternatieven Streppel of De Jong heten.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Feanfan13 » 12-03-2016 21:38

WTF Vonk, hij zoekt weer een gemakkelijke prooi met een Streppel. Dit toont maar weer wat voor amateur deze prutser is. Please Eisinga, ontsla die vent!
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1994 » 12-03-2016 21:47

Feanfan13 schreef:WTF Vonk, hij zoekt weer een gemakkelijke prooi met een Streppel. Dit toont maar weer wat voor amateur deze prutser is. Please Eisinga, ontsla die vent!

Een gemakkelijke prooi? Wie moet het dan worden? Wat is er mis met Streppel?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Mackan68 » 13-03-2016 08:11

Tjerkstra weet te melden dat er bij Fox bronnen waren die naar buiten gekomen zijn met berichten dat gesprekken met Langeler gevoerd werden door Riemer en Foppe. Wellicht in de vakantie van Vonk, maar toch. Wat moeten we met een TM die op vakantie gaat als er topdrukte is qua werk waarvoor hij verantwoordelijk zou moeten zijn? Of is het toch gewoon de buikspreekpop van Riemer die naar buiten toe de illusie mag wekken dat hij het werk allemaal doet wat Riemer op de achtergrond doet? Een compleet onzinnige situatie wat mij betreft mocht het waar zijn.

Als Vonk zijn werk niet doet waarvoor hij is aangenomen dan kan hij zonder probleem vertrekken.
Als Riemer meent zo nodig het technisch hart te moeten wezen prima, maar dan ook officieel dus zonder dekmantel die Vonk heet. Dan kunnen we mooi zien hoe groot de kwaliteit van Riemer op dit moment nog is. Win win.

Er is eerder een afrondende fase geweest met Langeler naar het schijnt. Nu zou dat het geval zijn met Streppel. Wat mij betreft ook een prima keus.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1994 » 13-03-2016 12:16

Zou inderdaad belachelijk zijn zeg! Dat iedereen dat zomaar weer zou laten gebeuren, kan daar niet bij. In dat geval sowieso een nieuwe td aanstellen!
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1994 » 13-03-2016 16:54

Naar aanleiding van het interview van de NOS met Streppel mag je concluderen dat Heerenveen in ieder geval contact heeft met Streppel. Hij wil er niet op reageren. Als het echt onzin was geweest, had hij natuurlijk zo kunnen zeggen dat er niets speelt. Nu laat hij het expres in het midden.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Knipecity » 13-03-2016 17:25

Ik vind Streppel een aardige vent, maar als je hem aanstelt denk ik dat je je ambities definitief richting rechterrijtje kan bijstellen. Streppel was zowel als voetballer als als trainer een persoon die gewend is in Jupiler League of bodem eredivisie. Dan zie ik toch nog liever Stam, Ulderink. M.n. Stam is natuurlijk gewoon een winnaar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 13-03-2016 17:42

Het is toch ongelofelijk, dan wil je als heerenveen zijnde een trainer die met jeugd werkt en dan ga je voor streppel.

Die man vertikte het om aan t begin van het seizoen het allergrootste talent wat willem 2 in jaren zoniet eeuwen had voortgebracht (frenkie de jong) een kans te geven.

Beetje tegenstrijdige visie Vonk?!?!
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Lardy » 13-03-2016 19:03

ThiagoAlcantara schreef:Het is toch ongelofelijk, dan wil je als heerenveen zijnde een trainer die met jeugd werkt en dan ga je voor streppel.

Die man vertikte het om aan t begin van het seizoen het allergrootste talent wat willem 2 in jaren zoniet eeuwen had voortgebracht (frenkie de jong) een kans te geven.

Beetje tegenstrijdige visie Vonk?!?!


Precies mijn gedachte toen ik het las. Zie je zo'n Braber daar spelen. Ik word er nog niet vrolijk van. Had liever Stam gezien en Jonk als HJO. Topsport. Ambitie. Toekomst.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-03-2016 19:52

Ik heb het idee dat Vonk na het afketsen van Langeler alle 18 eredivisie trainers op tafel heeft gelegd en heeft geprikt. Streppel presteert dit seizoen heel matig met best een leuk team. Heeft altijd in de bodem van het Nederlandse voetbal gewerkt. En staat hij nu zo goed bekend in trainersland?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1994 » 13-03-2016 20:45

Heerenveen rules schreef:Ik heb het idee dat Vonk na het afketsen van Langeler alle 18 eredivisie trainers op tafel heeft gelegd en heeft geprikt. Streppel presteert dit seizoen heel matig met best een leuk team. Heeft altijd in de bodem van het Nederlandse voetbal gewerkt. En staat hij nu zo goed bekend in trainersland?

Heeft natuurlijk ook veel blessures gehad, Ondaan en Andrade zijn er heel lang uit geweest.

Ik zie Willem II niet vaak spelen, maar die keren dat ik ze zag was hier in het ALS. Ze hebben in principe het mindere team maar waren zeker niet slechter. Vooral vorig jaar werden we bij vlagen weggespeeld staat mij bij. Andere kandidaten vind ik ook niet zaligmakend. Stam presteert ook niet geweldig met Jong Ajax. En staat ook nog niet eens op eigen benen (samen met Ulderink).. Zie dan toch liever iemand die iets meer ervaring heeft.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor nickstok » 14-03-2016 09:15

De presentatie van Jurgen Streppel als nieuwe trainer van SC Heerenveen lijkt niet ver meer weg.

Bronnen hebben de Leeuwarder Courant laten weten dat de club en de coach die Foppe de Haan na dit seizoen opvolgt een akkoord hebben bereikt.


Hoewel hij voor mij niet de beste kandidaat is ben ik benieuwd wat hij met deze jonge ploeg kan bereiken. Ben ook benieuwd of er nog een nieuwe assistent komt, of dat Janssen en Klompe aanblijven.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Sjoerdbokje » 14-03-2016 10:16

Zou hij nog spelers meenemen?
Jordens Peters stond in de belangstelling afgelopen zomer. Wat mij betreft mag hij Falkenburg ook wel meenemen, die scoort nog wel eens als middenvelder. En Ojo is een leuke stofzuiger.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Wizard » 14-03-2016 10:43

Onze club faalt met Streppel. Ambitieloze trainer die jeugd niet durft op te stellen. Veel liever had ik hier een Faber, Stam of Langeler gezien. Eén voor één trainers die of met jeugd durven te spelen of zelf op een zeer hoog niveau hebben gespeeld. Wanneer we weer terug willen naar de succesjaren van deze eeuw, hebben we toptrainer nodig. Iemand die het klappen van de zweep kent, iemand die de jeugd durft op te stellen en iemand die breder kijkt.
Streppel heeft het aardig gedaan met Helmond Sport (van een bodemclub JL naar de 12e plek) maar heeft niet laten zien of het incidenteel was. Met Willem II 2x gepromoveerd (aan de stand en begroting t.o.v. de concurrentie verplicht) maar ook 1x gedegradeerd. Daarnaast vind ik de selectie t.o.v. de concurrentie in de eredvisie nog niet zo heel slecht. Ook het voetbal wat ze spelen maakt nou niet indruk op me. Maar enfin, dat maakt Heerenveen ook niet op me. Liever zie ik Streppel nog een seizoen bij Willem II stabiel presteren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor rust » 14-03-2016 11:05

Staat met Willlem 2 nu wel erg laag. Het is vast niet de eerste keuze van Vonk. Maar je moet toch wat.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor GeraldSibon35 » 14-03-2016 11:13

Wizard schreef:Onze club faalt met Streppel. Ambitieloze trainer die jeugd niet durft op te stellen. Veel liever had ik hier een Faber, Stam of Langeler gezien. Eén voor één trainers die of met jeugd durven te spelen of zelf op een zeer hoog niveau hebben gespeeld. Wanneer we weer terug willen naar de succesjaren van deze eeuw, hebben we toptrainer nodig. Iemand die het klappen van de zweep kent, iemand die de jeugd durft op te stellen en iemand die breder kijkt.
Streppel heeft het aardig gedaan met Helmond Sport (van een bodemclub JL naar de 12e plek) maar heeft niet laten zien of het incidenteel was. Met Willem II 2x gepromoveerd (aan de stand en begroting t.o.v. de concurrentie verplicht) maar ook 1x gedegradeerd. Daarnaast vind ik de selectie t.o.v. de concurrentie in de eredvisie nog niet zo heel slecht. Ook het voetbal wat ze spelen maakt nou niet indruk op me. Maar enfin, dat maakt Heerenveen ook niet op me. Liever zie ik Streppel nog een seizoen bij Willem II stabiel presteren.


Helemaal mee eens! Streppel is volgens mij best een aardige spontane kerel maar past niet in de profielschets (zal die er eigenlijk wel zijn). Hij heeft het bij Willem II redelijk gedaan maar liet ze verschrikkelijk saai spelen. Heel controlerend telkens weer dat balletje terugspelen, weinig vooruit. En met de jeugd heeft hij ook niet gewerkt bij Willem II terwijl ze daar toch wel om bekend stonden met jongens als Joris Matthijsen. Heerenveen kan met deze keuze echt naar beneden kijken. Wat mij betreft eerst Hans Vonk eruit en dan pas een nieuwe trainer. En nog even over de profielschets, als je eerst bij Gert Jan Verbeek uitkomt zou het toch veel logischer zijn als je daarna bij Fred Rutten en Alex Pastoor uitkomt in plaats van Langeler en Streppel. Rutten en Pastoor hebben beide bewezen vakmensen te zijn die goed met jeugd kunnen werken en een team leuk kunnen laten voetballen.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor rust » 14-03-2016 11:27

Langeler komt anders op mij over als een vakmens. Zelden een ploeg zo aanvallend en verzorgd zien spelen als Zwolle onder zijn leiding en pakte daarbij ook genoeg punten!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Fryskeboy22 » 14-03-2016 11:28

Sjoerdbokje schreef:Zou hij nog spelers meenemen?
Jordens Peters stond in de belangstelling afgelopen zomer. Wat mij betreft mag hij Falkenburg ook wel meenemen, die scoort nog wel eens als middenvelder. En Ojo is een leuke stofzuiger.


Vind ik alle 3 geen geweldenaren maar ook zeker niet slecht, Falkenburg zal wel willen aangezien hij familie heeft hier in Fryslan.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-03-2016 11:50

Ogbeche meenemen :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 14-03-2016 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1996 » 14-03-2016 12:00

Streppel.. Mijn god, dit is toch tekenend voor de weg die olv Vonk is ingezet? Faber en Langeler zijn veel betere trainers!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor 12eMan » 14-03-2016 12:06

Twijfel alom bij mij als het gaat om wie de trainer moet worden. Echter gezien de namen die voorbij komen, vind ik Streppel wel een van de betere.

Waarom? Deze man loopt al wat jaren mee, ook in de ED. In die categorie behoren vele genoemde namen niet of nauwelijks. Lees hier dat dit geen trainer voor de jeugd is omdat het grootste talent niet speelt. Deeuuhhh, ons grootste talent wordt ook door meerdere trainers niet opgesteld(Zahovic). Zal een reden voor zijn, toch.....??

Feit is dat wij geen grote trainers(of namen) kunnen aantrekken, buiten het feit dat een grote naam(Van Basten) ook geen garantie voor succes is trouwens.
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor CJF » 14-03-2016 12:23

Streppel wordt ik niet echt vrolijk van. Vind hem als trainer niet uitzonderlijk presteren en hij wil zijn team welleens afvallen wanneer er is verloren... Echter, een alternatieve naam is lastig te noemen..
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Rick » 14-03-2016 12:53

Superfries1996 schreef:Streppel.. Mijn god, dit is toch tekenend voor de weg die olv Vonk is ingezet? Faber en Langeler zijn veel betere trainers!

Wat heeft Langeler gepresteerd? Faber had dit jaar een mooie selectie en presteerd daarmee gewoon goed, maar heeft ook maar 1 seizoen ervaring. Altijd lastig om een trainer te beoordelen op hoe goed die is. Enige wat wij eigenlijks zien is wat ze zeggen in de media en hoe de teams spelen. Dan kun je daarop oordelen, maar dat zegt ook niet alles. Ik vind het geen rare keus, al had ik persoonlijk liever Stam gehad. Maar ben allang blij dat er snel iemand gepresenteerd wordt zodat de selectie van volgend seizoen rond gemaakt kan worden.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor ET » 14-03-2016 13:11

Sommige argumenten die ik hier lees snap ik niet.
Dat een trainer geen topspeler is geweest en in dezelfde zin zeggen dat je terug verlangt naar de oude tijden, met Foppe (geen enkele betaald voetbal ervaring) en Verbeek (voornamelijk eerste divisie). Streppel heeft als speler ongeveer hetzelfde niveau gehaald als Verbeek.

Als trainer heeft 'ie vorig jaar prima gepresteerd met een club met een kleine begroting, leuk voetbal gespeeld ook. Dit jaar is het een stuk minder, maar dat kan ook met andere zaken te maken hebben, zoals een paar verkeerd uitgevallen gokken op Ajax-huurlingen (heeft hij daar een stem in gehad?) en het gebrek aan een spits (hé, waar ken ik dat probleem van).

Eerlijk gezegd zou het niet mijn keuze zijn, maar als 'ie komt zal ik hem op zijn prestaties beoordelen.
He is back (for what it's worth)
Avatar gebruiker
ET
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 23-09-2005 21:40
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1994 » 14-03-2016 13:34

Ik snap het ook niet echt. Stam wordt hier genoemd, doet het niet geweldig met Jong Ajax, staat zelfs nog niet op eigen benen.. Vind die gok wel groot. Enige ervaring is toch wel gewenst volgend seizoen. Langeler was ook geen topper als speler, eerste seizoen ook niet geweldig met Zwolle in de Jupiler League, maar daarna wel een fantastische prestatie neergezet door één seizoen prima voetbal met Zwolle te spelen. Echter, maar één seizoen op het hoogste niveau. Ook voor Faber is het 't eerste jaar dit seizoen op het hoogste niveau, doet het zeer verdienstelijk, en ook met Eindhoven goed gedaan.
Streppel is in zijn eerste seizoen direct gedegradeerd met Willem II, maar is toen niet weggelopen. Is vervolgens kampioen geworden in de Jupiler League en vorig seizoen een fantastische prestatie neergezet, met zeer aanvallend voetbal. Dit seizoen onder de maat, maar heeft ook geen goede spits en veel blessures van zijn belangrijkste spelers met Ondaan en Andrade. Ze schijnen veel kansen te creëren, maar niets af te maken. Speelt inderdaad niet met jeugd, maar dat is ook wel heel makkelijk geroepen: Hij heeft voornamelijk oudere spelers tot zijn beschikking. Gemiddelde leeftijd is niet voor niets bijna 27 jaar.
Zijn manier van werken spreekt mij wel aan. Eerlijk (soms hard), fanatiek, wil aanvallen. Speelt ook altijd 433. Is geen wegloper ondanks een minder seizoen en is ook geen trainer van de korte baantjes. Vind het dus ook geen rare keuze. Faber en Langeler had ik ook prima gevonden. Andere kandidaten zie ik zo 1 2 3 ook niet. Bij Rutten en Luhukay zet ik mijn vraagtekens bij de haalbaarheid. Willen die van de top van Nederland respectievelijk Bundesliga naar een middenmoter in Nederland? Pastoor heeft niet betere prestaties dan de eerder genoemde kandidaten, past hier wat minder vind ik en heeft minder ervaring. Dan zou het al een buitenlandse trainer moeten worden, Hjulmand meende ik, maar is ook een Bundesliga trainer.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor 1896 » 14-03-2016 13:50

Als Willem II supporter zijnde ben ik blij dat Streppel vertrekt. Het huwelijk is uitgewerkt. Wij zijn hem dankbaar voor wat hij heeft betekent.

Streppel is in onze ogen meer een td dan een trainer. Tactisch is hij niet zo sterk. Daar heeft hij echt een goede assistent voor nodig. Streppel zal een wedstrijd ook niet kunnen omdraaien. We hebben hem niet kunnen betrappen op een tactische goede omzetting waardoor het in de tweede helft beter ging of later in de wedstrijd. De statistiek dat er dit seizoen nog geen invaller gescoord heeft bij Willem II zegt voldoende hierover.

Streppel is wel een trainer die pal voor zijn team blijft staan. Hij zal aanvallen richting zijn team vanuit de media altijd blokken en zelf de verantwoordelijkheid op zich nemen. Hij is een uitstekend uithangbord in de media voor de club.

Al met al gunnen we in Tilburg Streppel de overstap voor alles wat hij betekent heeft. Want ondanks de negatieve punten heeft hij ons toch weer omhoog geholpen en mede gezond gemaakt waardoor we nu sinds lange tijd weer in categorie 3 zitten.

Hoop voor jullie dat hij met meer middelen en betere spelers jullie club weer omhoog kan tillen.
1896
Nieuw talent
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 14-03-2016 12:38

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor TORCIDA » 14-03-2016 14:09

we zakken echt af als we met een trainer als Streppel komen.....bleef altijd redelijk positief spelers en staf maar dit slaat echt alles.....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfries1996 » 14-03-2016 14:52

Met wie heeft u gesproken? "Dat ligt nogal gevoelig geloof ik." Aldus Langeler over zijn gesprekken met Heerenveen.

Hè hè, drie keer raden wie dat is..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten