Opvolger Lodeweges?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik vind ook dat je een trainer moet hebben waarvan spelers denken, die kan mij echt beter maken, daar wil ik graag voor voetballen. Dan kom je toch bij de meer ervaren trainer uit. Daarbij denk ik ook dat een Nederlandse trainer beter is dan een buitenlandse trainer.
Hier heb ik geen woorden voor
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

:?: :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Dat kan niet waar zijn Lenstra!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Leek mij ook al sterk
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat is "humor" Abma is een dkv-er die nooit naar Heerenveen zal gaan en Henk van der Veer een ONS-er die nooit naar Wit-Zwart zal gaan.
Spijt heb je morgen maar!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wij hebben één van de jongste selecties van de één van de meest premature competities van Europa. Wie dan ook de nieuwe trainer wordt, bewezen beter maken van jonge spelers is een must. Daarnaast zie ik graag iemand komen met een duidelijk tactisch idee die een beetje lijn in deze ploeg krijgt en spelers met een opdracht het veld in stuurt. Onder Lodeweges vond ik alles te frivool en ongestuurd, hetgeen dit seizoen nog niet werkte.

Natuurlijk staat de naam van Verbeek heel hoog op ieder lijstje, maar hij is een man van zijn woord en zal niet bij Bochum vertrekken tijdens het seizoen. Wanneer hij wil, dan is het wel waard om Foppe en Tieme het seizoen af te laten maken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef: Natuurlijk staat de naam van Verbeek heel hoog op ieder lijstje, maar hij is een man van zijn woord en zal niet bij Bochum vertrekken tijdens het seizoen. Wanneer hij wil, dan is het wel waard om Foppe en Tieme het seizoen af te laten maken.
Foppe heeft aangegeven het maximaal tot aan de kerst te willen doen. Wat is er overigens ook mis met Johnny Jansen en Jeffrey Talan?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mackan68 schreef: Foppe heeft aangegeven het maximaal tot aan de kerst te willen doen. Wat is er overigens ook mis met Johnny Jansen en Jeffrey Talan?
De club wil in deze hectiek Jansen, Talan of Klompe niet voor de leeuwen gooien. Dat zal er een andere tussenpaus gezocht moeten worden, bijvoorbeeld Jan Everse.
vakje12
Nieuw talent
Berichten: 107
Lid geworden op: 10-10-2015 13:56

Bericht door vakje12 »

Denken we ook even aan de financiele middelen? Hierdoor is een trainer met gevestigde naam niet realistisch. Langeler of Gall lijken mij daarom eerder haalbare kandidaten. Of de 3 Scandinavische kandidaten met voorkeur Tomasson gezien zijn goede contact met Foppe en waardering die hij altijd voor SCH uitspreekt. Al is dat wel erg risicovol nu..

Pastoor en Dijkhuizen zie ik helemaal niet zitten..
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

vakje12 schreef:Denken we ook even aan de financiele middelen? Hierdoor is een trainer met gevestigde naam niet realistisch. Langeler of Gall lijken mij daarom eerder haalbare kandidaten. Of de 3 Scandinavische kandidaten met voorkeur Tomasson gezien zijn goede contact met Foppe en waardering die hij altijd voor SCH uitspreekt. Al is dat wel erg risicovol nu..

Pastoor en Dijkhuizen zie ik helemaal niet zitten..
Je kunt beter 6 ton betalen aan een goede trainer dan 3 ton en door blijven sukkelen. Sneller kun je je geld niet terug verdienen.
vakje12
Nieuw talent
Berichten: 107
Lid geworden op: 10-10-2015 13:56

Bericht door vakje12 »

Je kan ook proberen met een trainer van 3 ton zien te overleven. Overleven zal het toch worden de komende jaren en daar lijken mij risicovolle investeringen als een dure trainer niet aan de orde. Ondertussen als club weer stabiel worden door in rustig vaarwater te komen. En daarna stapje voor stapje omhoog kijken indien mogelijk als sponsoraantal weer toeneemt. Maar dat is nog een lange weg te gaan. Er zal bij veel mensen nog een knop om moeten qua verwachtingspatroon.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

vakje12 schreef:Je kan ook proberen met een trainer van 3 ton zien te overleven. Overleven zal het toch worden de komende jaren en daar lijken mij risicovolle investeringen als een dure trainer niet aan de orde. Ondertussen als club weer stabiel worden door in rustig vaarwater te komen. En daarna stapje voor stapje omhoog kijken indien mogelijk als sponsoraantal weer toeneemt. Maar dat is nog een lange weg te gaan. Er zal bij veel mensen nog een knop om moeten qua verwachtingspatroon.
Ben ik niet met je eens. Dat is weer een stap terug doen. We hebben genoeg talent hier en juist een goede trainer kan de boel weer eens in een positieve flow brengen. Je kunt wel blijven bezuinigen en overleven, maar het enige wat je dan zult zien is de achteruitgang die hier al een aantal jaar gaande is. De ommekeer begint bij leuk voetbal, spelers verkopen, overwinningen boeken. Dat brengt bestuurders, sponsoren, supporters en andere betrokkenen samen.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ik zie hier een heleboel namen voorbijkomen waarvan ik echt de indruk krijg dat ze maar genoemd worden om genoemd te worden, van een Mario Been of Robert Maaskant wordt volgens mij niemand gelukkig, er is echter ook een aantal namen dat eigenlijk in elk lijstje wel voor lijkt te komen. Verbeek, Pastoor en de Jong bijvoorbeeld. Zelf geef ik de voorkeur aan een trainer zonder historie bij Heerenveen, die boven de 'kampen' staat en aanvallend voetbal speelt als het kan, maar realistisch als het moet. Gert-Jan Verbeek heeft een rijk verleden bij ons en staat zodoende ook niet echt los van de huidige crisissituatie, maar heeft het karakter en de grote mond om weerwoord te bieden aan onze twee clubiconen, daarom zie ik hem graag komen, al acht ik dat onhaalbaar.

Statistiek is altijd een mooie graadmeter, daarom heb ik enkele statistische kenmerken van veelvuldig genoemde trainers naast elkaar én naast die van Lodeweges gelegd. Wat hierin gelijk opvalt zijn de slechte prestaties van bijvoorbeeld Booy en Tomasson; zij hebben als trainer een laag winst- en hoog verliespercentage, krijgen veel goals tegen en pakken weinig punten. Voor zover iemand dat überhaupt deed, niet meer over hebben dus!

Dan komt er een groepje trainers dat eigenlijk nergens in opvalt: Lodeweges, Pastoor en Hjulmand bijvoorbeeld. Ze presteren niet héél slecht, maar ook niet héél goed vergeleken met hun collega's. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat Hjulmand met Nordjsaelland actief is geweest in zowel de groepsfase als voorronde van de Champions League, wat het beeld enigszins vertekent.

Solskjær en Langeler (dat die ooit samen in één zin genoemd zouden worden) hebben van bovenstaand lijstje met afstand de beste statistieken, met 'onze' Verbeek als goede derde. Nu ben/was ik allesbehalve fan van Langeler, maar uit de statistieken valt een aanvallende én succesvolle speelstijl te halen: zijn ploegen krijgen gemiddeld het laagste aantal tegengoals, scoren het meest en hebben een zeer hoog winstpercentage. Solskjær scoort statistisch gezien ook erg goed en heeft daarnaast een uitstekend voetbal-cv: 235 wedstrijden gespeeld voor Manchester United, als trainer twee keer kampioen geworden van Noorwegen en een jaartje Premier League getraind. Zo iemand brengt net als van Basten een stukje allure en topsportmentaliteit mee. Solskjær heeft echter net getekend bij Molde en was financieel misschien sowieso wel onhaalbaar, alhoewel, als Molde het kan..

Concluderend: Art Langeler heeft van de genoemde trainers verreweg de beste statistieken en wil weg bij de jeugdopleiding van PSV. Hoewel hij de uitstraling heeft van een snackbarhouder en/of professioneel darter lijkt hij mij momenteel de beste optie.

Afbeelding

Q = wedstrijden als hoofdtrainer op professioneel niveau, geen jeugdelftallen, maar wel b.v. Jupiler League of 2. Bundesliga.
+ = goals voor
- = goals tegen
+- = doelsaldo
ø-voor = gemiddeld aantal goals voor per wedstrijd
ø-tegen = gemiddeld aantal goals tegen per wedstrijd
ø-punt = gemiddeld aantal punten per wedstrijd
nou nou
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Jan de Jonge?
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het is de bedoeling dat over ongeveer 4 weken een trainer komt of maximaal de winterstop. Dan moet het een trainer zijn die nu geen club heeft. Ik ga er niet vanuit dat iemand het een half jaar doet en in de zomer' wéér een nieuwe trainer voor de groep. Dan heb je 4 trainers in 1 jaar.
Dan blijven o.a. Booy, Dijkhuizen, Maaskant, Brandts en Been over
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Ben benieuwd wie hier trainer wil worden. Met de sores en problemen op de kantoren. Met wie moet communiceren of wie heeft er nu eigenlijk de dagelijkse leiding.

Kortom wie wil onze zieke en rotte club trainen, dan moet je echt van zelf pijniging houden.
Wij zijn Heerenveen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die Verbeek :lol: Maak je eerst eens druk om je eigen club man. Dat ziet er namelijk ook niet uit.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Bestuurslid technische zaken Hans Vonk van sc Heerenveen hoeft geen contact op te nemen met Gertjan Verbeek. De oefenmeester van VfL Bochum ziet niets in een terugkeer naar het Abe Lenstra Stadion. "In de huidige organisatie ga ik niet bij Heerenveen werken", is Verbeek helder tegen FOX Sports. "Dit seizoen word ik zeker geen trainer bij Heerenveen." Hij heeft een aflopend contract in Duitsland. "Maar ook daarna zie ik mezelf niet bij Heerenveen aan de slag gaan. Bij die club is het sportief, financieel en organisatorisch een wanorde."
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Namen als Maaskant en Pastoor... Asjeblieft. Prutsers bij nec, nac en sparta. Bakken er niks van en blazen hoog van de toren. Horen dus echt niet bij ons! Verbeek en van Basten willen niet dan kom je uit bij een Langeler, Dijkhuizen of Henk de Jong?
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Mijn voorkeur gaat uit naar (het type) Ron Jans. Langdurig contract, de ruimte geven om te bouwen. Want we suggereren een opbouwteam te zijn. Deze trainer zal met meer respect behandeld dienen te worden dan Jans toentertijd (door de organisatie).
Het zal lastig worden om iemand te vinden voor deze organisatie.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mijn voorkeur gaat uit naar Langeler. Een trainer die lijn in het spel kan brengen, tactisch sterk dus, en een positief aanstekelijk enthousiasme heeft. Wanneer hij in een rijtje staat met namen als Been, Dijkhuizen, dan hoef ik maar 3 seconden na te denken. Prima man die hier jaren mee kan. Heeft bij PEC en PSV ook aan lange termijn gewerkt.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Jammer dat Klopp net naar Liverpool is, zou hier perfect passen.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Harm van Veldhoven iets?
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Solskjaer kan van het lijstje, gaat naar Molde.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

12eMan schreef:Harm van Veldhoven iets?
NEE! Vraag Verbeek maar even wat hij van hem vind.
Ik denk er net zo over als GJ;)
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Helemaal mee eens!!! Wat een dramatische vent is dat!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Wat een gelul allemaal hier! Iedere trainer, ongeacht wie, wordt op handen gedragen bij succes en afgebrand bij slechte resultaten, zoals bij elke andere club. Ik hoop alleen op een trainer die een systeem speelt die bij de spelers groep past. En als dat counter voetbal is, met een handbal verdedeging, zal het mij een worst zijn. Mijn belangrijkste pagina op teletekst is 819, want daar draait het om.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Eens met Baggeraartje... Dat de club graag aantrekkelijk en aanvallend voetbal wil spelen, ja.. dat wil ik ook.
Maar op dit moment telt maar één ding.. PUNTEN! En als je selectie er niet naar is om zo te spelen, doe dat dan ook niet.

Je moet nu natuurlijk wel afwachten welke trainer zich bij ons in het wespennest wil begeven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Hero
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 08-07-2013 17:43
Locatie: Friesland

Bericht door Hero »

Jan Everse is ook een goede kandidaat! Een goede coach!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Flying Tilster schreef:Eens met Baggeraartje... Dat de club graag aantrekkelijk en aanvallend voetbal wil spelen, ja.. dat wil ik ook.
Maar op dit moment telt maar één ding.. PUNTEN! En als je selectie er niet naar is om zo te spelen, doe dat dan ook niet.

Je moet nu natuurlijk wel afwachten welke trainer zich bij ons in het wespennest wil begeven.
Als je in het stadium bent van overleven maakt het niet uit waar we naar moeten kijken. Punten is het enige wat belangrijk is. Als je stevig in het linker rijtje staat mag je vragen om aantrekkelijke wedstrijden. Nu is het gewoon pompen of verzuipen.
Ben bijzonder benieuwd wie de opvolger van Dwight gaat worden. Of beter gezegd die van Foppe.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gesloten