Opvolger Lodeweges?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Peter » 28-02-2016 19:27

Vandaag werd bij de wedstrijd De Graafschap-Heerenveen door Evert ten Napel aangegeven dat de komende week wordt gesproken met de beoogde nieuwe trainer. Zal mij benieuwen wie het gaat worden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Superfean4 » 28-02-2016 20:57

Die Evert ten napel zegt mij soms iets teveel tijdens een wedstrijd. Die had vandaag ook wel gewisseld mogen worden of iets langer over zijn gehaktbal mogen doen
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Knipecity » 28-02-2016 21:26

Superfean4 schreef:Die Evert ten napel zegt mij soms iets teveel tijdens een wedstrijd. Die had vandaag ook wel gewisseld mogen worden of iets langer over zijn gehaktbal mogen doen

Heb het geluid na een half uur uitgezet 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 29-02-2016 13:11

Als ik de interviews zo lees en hoor en de geluiden rondom de club hoor denk ik dat de trainer of al wel bekend is of dat er op deze op het punt van tekenen staat, maar is maar een gevoel.
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Erwin4ever » 29-02-2016 16:24

Peter schreef:komende week wordt gesproken met de beoogde nieuwe trainer. Zal mij benieuwen wie het gaat worden.

Maakt kans kleiner dat het HdJ wordt; nu zijn kinderen vakantie hebben zal hij als familieman daar toch alle tijd aan willen besteden...... :mrgreen: :wink:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor gerdykster » 06-03-2016 11:19

Is deze Duitser niks voor ons? Armin Veh is vandaag ontslagen bij Frankfurt.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor CrazyArgos » 06-03-2016 14:13

Ik ben voor!!! Zet maar een Duitser voor deze groep losers! En geef ze er een 'grote schop onder de kont' erbij.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Riverside » 06-03-2016 14:31

Armin Veh is natuurlijk geen realistische naam. Wat moet die man in de Eredivisie? Verder vind ik het idee erachter goed, zou niet verkeerd zijn dat er iemand komt die de boel wat mentaliteit mee kan geven.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-03-2016 14:38

Ik ga voor Jurgen Streppel.
De geruchten gaan over Langeler en die zal best zijn kwaliteiten hebben. Ik denk dat Langeler tactisch een erg goede trainer is, maar het lijkt me niet iemand die een ploeg op scherp kan zetten. Zo'n elftal als gisteren zal hij rustig op de bank zitten.
Ik schat Streppel meer een combinatie van beide. Misschien tactisch iets minder, maar als het niet loopt dat hij wel als een positieve malloot langs de lijn gaat staan. En ook voor de camera mag ik graag naar Streppel luisteren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor CJF » 07-03-2016 08:16

Ik roep in persoonlijke kring al jaren dat een Nederlandse club eens een duitse trainer moet halen! Op fysiek gebied zijn deze veel beter onderlegt. mocht Heerenveen een Duitse trainer aanstellen dan juich ik dat zeker toe, want dan lopen onze jongens straks 90 minuten lang de longen uit hun lijf.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Wizard » 07-03-2016 10:24

CJF schreef:Mocht Heerenveen een Duitse trainer aanstellen dan juich ik dat zeker toe, want dan lopen onze jongens straks 90 minuten lang de longen uit hun lijf.

Ik denk niet dat het conditionele aspect onder een Duitse trainer t.o.v. Foppe een significant verschil is. Wat betreft functioneel spel zou het zeker een stap voorwaarts zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor john2p » 07-03-2016 11:09

Ik woon in Duitsland (net over de grens). Het is natuurlijk lastig te beoordelen hoe het overal gaat in zo'n groot land. Maar als ik het even beperk tot waar ik woon in een straal van pak hem beet 25 km, kan ik in ieder geval daarover zeggen dat ik erg positief ben over hun voetbalvisie, manier van trainen etc. van de jeugd.

90% traint nog op gras (alhoewel ook hier het kunstgras in opkomst is helaas). Alles met de bal, maar niet positiespelletjes, gewoon basisvaardigheden: schieten, dribbelen, passeren. En heel belangrijk tot en met de D, GEEN tactische aanwijzingen.

Fysiek? Helemaal geen duurlopen. Wel veel geïntegreerde (met de bal, de goeie ouwe Wiel Coerver methode) interval, sprint en spring oefeningen.
Veel lichaam coördinatie en lenigheidsoefeningen. D.w.z. evenwichtsoefeningen, met name om het standbeen goed te hebben bij aannames en schieten. Ik weet het, het klinkt soft, maar dat zijn op Yoga gebaseerde programma's.

Last but not least: veel plezier.

Ik zeg niet dat dit het ei van Columbus is. Veel zal in Nederland ook wel gebeuren. Maar toch zie ik dat hier veel nadruk op het zgn. positiespelletje wordt gelegd. Terwijl (dat heeft Cruijff toch wel goed gezien), juist voor de jeugd zo belangrijk is dat ze gewoon doen, i.p.v. na te denken over waar de bal heen moet. Eerst de balbeheersing, dan komt het afspelen.


Ik weet alleen niet of men bij volwassen profs dit allemaal kan veranderen. Het bovenstaande is toch vooral een opleidingskwestie.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor rust » 07-03-2016 21:38

Ineens hoor ik de naam Fred Rutten. Is ook een halve Duitser;) Nee zonder gekheid, twente is groot geworden onder hem. Lijkt mij een goede optie voor ons clubje.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Knipecity » 07-03-2016 21:55

rust schreef:Ineens hoor ik de naam Fred Rutten. Is ook een halve Duitser;) Nee zonder gekheid, twente is groot geworden onder hem. Lijkt mij een goede optie voor ons clubje.

Rutten zou heel goed voor ons zijn. Mooie optie waar ik niet aan had gedacht. Heeft het erg goed gedaan bij Twente, maar de werkelijkheid is wel dat hij daarna bij veel, vrij grote clubs, maar kort heeft gezeten.
Wel een coach met veel ervaring.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Baas » 08-03-2016 10:39

Rutten blijkt nogal kieskeurig te zijn.
Ik zie geen reden waarom hij naar ons toe zou willen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor fuotbalgek » 08-03-2016 10:53

Voor mij blijft Ard de beste optie en hij wil ook prima naar Heerenveen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Mackan68 » 08-03-2016 11:53

Baas schreef:Rutten blijkt nogal kieskeurig te zijn.
Ik zie geen reden waarom hij naar ons toe zou willen.
Waaruit blijkt dat dan?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Rick » 08-03-2016 12:21

man wat duurt dit toch lang zeg, snap dat je niks wil overhaasten maar dit begint toch zorgwekkend te worden. Dat je ergens je tijd voor neemt is goed, maar te lang ergens over na moeten denken om een keuze te maken kan ook duiden op een gebrek aan beslissingsvermogen. Iets wat mij Vonk wat te vaak is overkomen, al is het misschien niet geheel fair om dat op hem af te schrijven. Er zullen wel meer mensen zijn die over dit soort zaken beslissen. Blijft het echter merkwaardig vinden.

Maar om even wat voorbeelden te geven; Rusnak z'n transfer, Simon Moses z'n transfer, het vinden van een juiste spits afgelopen zomer en nu weer een trainer.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor AllardP » 08-03-2016 12:24

Helemaal gelijk Rick. Groningen heeft de vacature veel sneller ingevuld, en ook nog eens met een goede trainer. Ik vind het allemaal weinig daadkrachtig.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Grimo » 08-03-2016 12:53

AllardP schreef:Helemaal gelijk Rick. Groningen heeft de vacature veel sneller ingevuld, en ook nog eens met een goede trainer. Ik vind het allemaal weinig daadkrachtig.


De organisatie bij Groningen is ook veel stabieler. Hier zit net een nieuwe algemene directeur,is er nog geen hoofdsponsor voor het nieuwe seizoen, waardoor de financiele situatie onduidelijk nog is. Lijkt mij dat trainers op dit moment makkelijker instappen bij bij de degelijke organisatie van FC Groningen dan bij ons.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Wizard » 08-03-2016 12:55

Rick schreef:Maar om even wat voorbeelden te geven; Rusnak z'n transfer, Simon Moses z'n transfer, het vinden van een juiste spits afgelopen zomer en nu weer een trainer.

Op 't moment dat Heerenveen pas van de optie in Rusnaks contract af wist, was Groningen al voor 95% met hem rond. Wat betreft Moses zijn er altijd velerlei voorbeelden van transfers die niet doorgaan. Zelfs clubs als Ajax en Psv kampen met dit soort dilemma's; je moet gewoonweg een lijstje met 4-5 opties hebben. Inherent dus aan het leven van een technisch directeur. Dat de samenstelling van het team niet klopt, mag je Vonk absoluut aanrekenen.

OT Dat het wel erg lang met Langeler / nieuwe coach duurt, moge duidelijk zijn aangezien 'ze' er al sinds het vertrek van Dwight ermee bezig zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Rick » 08-03-2016 13:25

Om een nieuwe trainer te vinden daar zal toch wel een procesbeschrijving van zijn? Je moet bij het vinden van een nieuwe trainer toch niet geheel afhankelijk zijn van een algemeen directeur, sponsor en de financiële situatie? Snap wel dat het factoren zijn die het proces wellicht wat moeilijker maken voor Vonk en co. Als er een profielschets is gemaakt en je hebt de lijstjes klaar met mogelijke kandidaten dan is het merkwaardig dat er nog niks naar buiten is gekomen.

Bij ons zou het namelijk niet zorgen voor onrust maar juist voor rust. Bij kandidaten als Stam of Langeler zijn er ook geen belangen binnen hun huidige club waardoor het stilgehouden moet worden. Alleen bij een kandidaat als Streppel of misschien zelfs een Seedorf(financiën, mag nog geen nieuwe club hebben) zou dit het geval kunnen zijn.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor AllardP » 08-03-2016 13:36

Pas als je een trainer hebt, weet je welke spelers je moet halen op de transfermarkt. En al weet je zeker wie je wilt halen, dan zullen potentiële nieuwe spelers willen afwachten onder welke trainer ze gaan werken. Kortom: om vooruit te kijken hebben we als de bliksem een nieuwe trainer nodig.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Mackan68 » 08-03-2016 13:48

AllardP schreef:Pas als je een trainer hebt, weet je welke spelers je moet halen op de transfermarkt. En al weet je zeker wie je wilt halen, dan zullen potentiële nieuwe spelers willen afwachten onder welke trainer ze gaan werken. Kortom: om vooruit te kijken hebben we als de bliksem een nieuwe trainer nodig.

Ach, je kunt ook gewoon weer wachten tot potentiële trainers en (transfervrije of goedkope) spelers onder de pannen zijn. De grote, dure transfers vinden vaak plaats aan het eind van een transferperiode. Voor de rest moet je er gewoon snel bij wezen. Als je slim bent in ieder geval.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor El Maestro » 09-03-2016 12:12

Art Langeler steeds dichter bij sc Heerenveen
woensdag 11:25

sc Heerenveen is in een vergevorderd stadium met de beoogd nieuwe trainer Art Langeler (45). Dit weet FOX Sports.
Langeler, die nu nog bij PSV werkt, moet na dit seizoen Foppe de Haan opvolgen in het Abe Lenstra Stadion.

Inmiddels hebben de Friezen en het huidige hoofd jeugdopleiding van PSV drie gesprekken gevoerd. Zaak is dat de laatste plooien moeten worden gladgestreken, voordat Heerenveen de aanstelling van Langeler bekend kan maken.

Dat is zeker geen gelopen koers. Zo moet de huidige nummer twaalf van de Eredivisie een afkoopsom betalen aan PSV, omdat Langeler nog tot 2017 vast ligt in Eindhoven.

Zowel Heerenveen, bij monde van technisch manager Hans Vonk, als Langeler wil niet reageren.

Langeler was tussen 2010 en 2013 hoofdtrainer van PEC Zwolle. Met de Blauwvingers promoveerde hij in 2012 naar de Eredivisie. Vervolgens eindigde PEC keurig als elfde op het hoogste niveau. In 2013 tekende Langeler voor vier jaar bij PSV.

(FOX Sports)
sc Heerenveen, el orgullo de Fryslân.
Avatar gebruiker
El Maestro
Nieuw talent
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: 14-02-2012 17:33
Woonplaats: Joure

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor BK2007 » 09-03-2016 12:48

Dit doet Vonk prima.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor rust » 09-03-2016 12:53

Zou toch mooi zijn! Onder zijn leiding werd Zwolle een leuk- voetballende middenmoter. Daarnaast een syphatieke kerel die goed overkomt richting het publiek.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor fuotbalgek » 09-03-2016 14:18

Dit betekent dat Vonk (&Co) besloten heeft hem de afkoopsom waard te vinden. Een verstandige keuze, want Langeler is een prima trainer voor ons.

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Joey. Een oud trainer van hem, maar PEC ging niet minder voetballen na zijn transfer. Heb ergens het idee dat Langeler hem er niet per se bij hoeft te hebben, want de gesprekken tussen club en trainer zijn al van een veel eerder stadium dan het nieuws over Joey.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor Mackan68 » 09-03-2016 15:19

fuotbalgek schreef:Dit betekent dat Vonk (&Co) besloten heeft hem de afkoopsom waard te vinden. Een verstandige keuze, want Langeler is een prima trainer voor ons.

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Joey. Een oud trainer van hem, maar PEC ging niet minder voetballen na zijn transfer. Heb ergens het idee dat Langeler hem er niet per se bij hoeft te hebben, want de gesprekken tussen club en trainer zijn al van een veel eerder stadium dan het nieuws over Joey.

Voor een debutant als PEC destijds was Joey natuurlijk ook veel meer van waarde dan dat hij dat nu is voor ons zwalkende team. Maar daar zal Art ook ongetwijfeld wel e.e.a van meegekregen hebben. Art en Jaap lijken mij een prima duo om volgend seizoen bij deze selectie het plezier maar ook de discipline en enig gogme bij en terug te brengen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Opvolger Lodeweges?

Berichtdoor nickstok » 09-03-2016 23:14

Art Langeler dichtbij een stap van #PSV naar Heerenveen? Nee, de stekker is (voorlopig?) uit het overleg. Morgen de stand van zaken: #ED


Aldus Rik Elfrink, PSV watcher van het ED.
Ben benieuwd wat dit nu weer voor nieuwtje is. Zou de afkoopsom dan toch te gortig zijn? Of ziet Langeler het niet zitten?
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten