Opvolger Lodeweges?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Hero schreef:Jan Everse is ook een goede kandidaat! Een goede coach!
Ik denk dat het niet eens een verkeerde oplossing is tot aan de zomerstop. De vorige keer heeft hij het ook goed opgepakt en bracht zeker wat te weeg. Maar voor meer jaren zal Everse wel niet willen en is hij niet echt een type uithangbord maar voor nu is het resultaat heilig, de uitvoering hoe kan me gestolen worden.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

waarom niet en korte termijn oplossing tot einde seizoen en daarna John Stegeman halen van Heracles.
Persoonlijk denk ik een goede jonge trainer die er bovenop zit. kan hij gelijk Bel Hassani en Bruns meenemen na dit seizoen als opvolger van van den berg
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Hans Vonk kennende zal het wel een heel lang tijdje duren voor we een nieuwe trainer hebben. Eerst komende weken een profiel opstellen, dan wekenlang kandidaten zoeken die dan onhaalbaar blijken... Foppe zit hier nog wel even denk ik.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Eindelijk goed nieuws! Pastoor wil zelf niet Heerenveen. Scheelt een hoop stress.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

rust schreef:Eindelijk goed nieuws! Pastoor wil zelf niet Heerenveen. Scheelt een hoop stress.
Geweldig nieuws inderdaad, ik krijg zo de kriebels van die vent, als ik hem hoor praten al, oude kerkdominee dat ie is.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Ernie Brandts kom er maar in! Speelde bij NAC realistisch voetbal naar de mogelijkheden van het team. Nuchtere man zonder fratsen. Ik zie hem in ieder geval graag komen.


Daarnaast nog een punt wat mij de afgelopen dagen opvalt. Foppe geeft constant aan dat de fitheid van de spelers niet op peil is. In de jaren onder Foppe en verbeek stond onze club erom bekend op conditioneel en fysiek vlak zeer sterk te zijn. Veel wedstrijden werden ook gewonnen door de betere conditie en fysieke gesteldheid van de spelers. Dit werd onder sollied al snel minder. Hoop dat Foppe de spelers fitter maakt, maar daarvoor is de tijd waarschijnlijk te kort. Hopelijk kiest de club een trainer die, naast realistisch voetbal, sterk gefocused is op fitheid en kracht. Fitheid en kracht is puur trainbaar en zou mijn insziens altijd op peil moeten zijn.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

CJF:

Dus moet er òf een Duitser voor de groep komen of iemand met ervaring in het Duitse voetbal(Verbeek daar gelaten). Die staan bekend om hun fitheid en oersterke conditie met dank aan de fysieke manier van trainen. Daar win je wedstrijden mee!!

Ik verbaas mij al jaren over dit fenomeen, overigens een landelijk probleem bij vele clubs(uitzonderingen daargelaten). Onder Verbeek was dit altijd dik in orde, daarna zakte het weg. Je ziet het zo goed bij bijv hoekschoppen(de bal niet meer fatsoenlijk voor de goal kunnen krijgen).
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Een goede Duitse trainer is best een optie wat mij betreft. Wat 12e man aangeeft klopt. Staan er fysiek altijd goed op. Kijk naar Luuk de Jong. Die wint in de eredivisie bijna alle fysieke duels, maar tegen Wolfsburg word hij volledig fysiek overschaduwt door de verdedigers. Fysiek fit zijn is de basis van sport. Het tempo in de eredivisie ligt veel lager als in de grote competities en toch zitten onze spelers er ook volledig doorheen na 70/80 minuten. Dit is trainbaar.... Terug naar de basis en dat is conditie en fysiek. Daarna komt het goede positiespel vanzelf. Wanneer je meer loopvermogen hebt dan de tegenstander is het ook makkelijker om vrij te lopen.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

CJF schreef: Daarnaast nog een punt wat mij de afgelopen dagen opvalt. Foppe geeft constant aan dat de fitheid van de spelers niet op peil is. In de jaren onder Foppe en verbeek stond onze club erom bekend op conditioneel en fysiek vlak zeer sterk te zijn. Veel wedstrijden werden ook gewonnen door de betere conditie en fysieke gesteldheid van de spelers. Dit werd onder sollied al snel minder. Hoop dat Foppe de spelers fitter maakt, maar daarvoor is de tijd waarschijnlijk te kort. Hopelijk kiest de club een trainer die, naast realistisch voetbal, sterk gefocused is op fitheid en kracht. Fitheid en kracht is puur trainbaar en zou mijn insziens altijd op peil moeten zijn.
Dat is zeker een zorg met het oog op de bekerwedstrijd donderdag 20 uur en dan zondag om 12:30 (CORRECTIE: 14:30 inderdaad!) de Friese derby.
Twee dagen hersteltijd verlaagt de winstkansen al fors (25% ofzo), met een toch al smalle en niet-fitte selectie worden de kansen alleen maar kleiner. Hopen op een 'makkelijke' overwinning op Helmond, zodat er nog energie inzit voor zondag.

Onder Dwight lijkt in ieder geval de discipline verwaterd, ook conditioneel.
Mbt Ernie Brandts; lijkt me een geschikte vent, die waarschijnlijk wél naar onze club wil komen.
Dus die kan op het lijstje van Hans.
Laatst gewijzigd door Thinkman op 23-10-2015 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hero
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 08-07-2013 17:43
Locatie: Friesland

Bericht door Hero »

De meest haalbare coaches zijn dus Ernie Brandts en Jan Everse. Ik denk dat het één van deze twee word. Of ze stellen Tieme Klompe aan als coach.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Jan Everse? Kom op, die bracht Dordrecht ook niet echt verder (al was dat ook een vrij kansloze situatie). Desondanks mag ik toch hopen dat onze club een ambitie uitstraalt die hoger ligt dan die van Everse. Geldt overigens ook voor Ernie Brands. Ook niet van het niveau wat wij als club na moeten streven.

Langerer is in mijn optiek de ideale kandidaat en wat mij betreft vanaf de winterstop.
sickness
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 29-08-2015 22:41

Bericht door sickness »

op mijn kaart begint de friese derby toch echt om 14:30
Irevino
Nieuw talent
Berichten: 118
Lid geworden op: 03-06-2015 22:53

Bericht door Irevino »

Indd 14:30 toch. Ik weet niet echt wat ik van Brandts moet vinden. Langeler lijkt me een goede kandidaat maar ik denk dat ie niet komt en blijft zitten waar hij nu zit. Mij lijkt een buitenlandse trainer wel wat die stoort zich ook niet zo erg aan dat bestuurlijke gedoe en kan misschien zorgen voor een betere fitheid. Joey had al gezegd dat de trainingen pittig waren :lol:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Maak het seizoen maar af met Foppe. Over een paar weken het bestuur eruit, Sporre weer terug en rust in de tent graag.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

Frisian Viking schreef:Maak het seizoen maar af met Foppe. Over een paar weken het bestuur eruit, Sporre weer terug en rust in de tent graag.
dit wil Foppe zijn vrouw niet, en denk dat Sporre zelf ook niet terug wil. Zou het inderdaad ook liever zo doen, maar gaat hem niet worden..
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Langerer is ook met stip mijn ideale nieuwe coach.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Geke moet haar maar even gedeisd houden in het belang van de club ;-) .
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Joopie Gall wordt vaak genoemd, ik weet niet of die de kwaliteiten heeft, maar is wel een leuke gozer. Zou hier wel passen. Heeft echter geen ervaring op het hoogste niveau.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Stam, Seedorf, Kluivert, Langeler of Co Adriaanse graag. Of een buitenlandse trainer.
Gert Jan is de enige andere optie maar is niet haalbaar.

Everse is drama voor de langetermijn. Communicatief niet al te best en net als Vonk niet in staat om binding te krijgen met achterban. Ernie? Zet dan Klompe voor de groep. Ambitieloze trainer die alles wel goed vindt man. Heb je helemaal niks aan!!! Een bouwer heb je nodig met een lange termijn visie en zorgt voor. Veel trainingsuren. Ik was geschokt toen ik las dat Cambuur per week maar 10 tot 12 uren traint. Klasse dat foppe nu al dubbel traint. Is toch niet te geloven..
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat voor idee zit er nu achter Stam, Seedorf en Stam Rick? Drie mannen met geen ervaring als trainer. Jij ziet onze club als leuk uitprobeersel voor die drie? Nee, dank je. Graag iemand ner ervaring.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik hoop dat Foppe tot de winter blijft en de boel weer vlot weet te trekken. Als er eenmaal weer vertrouwen in de ploeg zit maken de poppetjes die er staan minder uit.
Langeler kan wel eens een voornaam kandidaat zijn, maar het zou me ook niet verbazen dat wanneer hij niet wil dat ze bij een Mario Been of Fred Rutten uitkomen. Willen die niet, of zijn die niet betaalbaar, dan zijn jonge mannen als Henk Herder, of toch Tieme Klompe een optie. Maar dat zou ik nu niet aandurven. Dan moet het eerst weer lopen.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Vrees dat we in de winterstop maar met een bos bloemen naar Lippenhuizen moeten en Mevrouw de Haan smeken of Foppe het seizoen wil afmaken :mrgreen:

Langeler, Dijkhuizen, Been, Joop Gall, Fred Rutten, Co Adriaanse, en oud-voetballers als Seedorf,Stam,Ronald de Boer ik word van al die namen [nog] niet enthousiast om heel eerlijk te zijn.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dijkhuizen gaat waarschijnlijk naar NAC Breda, dus die valt af, gelukkig
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Heerenveen rules schreef:Wat voor idee zit er nu achter Stam, Seedorf en Stam Rick? Drie mannen met geen ervaring als trainer. Jij ziet onze club als leuk uitprobeersel voor die drie? Nee, dank je. Graag iemand ner ervaring.

Tsja ervaring als trainer is natuurlijk belangrijk maar een Lodeweges had bakken ervaring maar kreeg het gewoon niet aan de praat. Kluivert is bij psv, oranje en twente assistent geweest en bij curacao hoofdtrainer. Heeft het eigenlijks overal goed gedaan. Kampioen met beloften twente, 3de plek met oranje en met curacao ook niet onverdienstelijk gedaan. Seedorf heeft toch geen uitleg nodig? Het zijn winnaars met ontzettend veel ervaring als speler. Heerenveen moet weer geprofesionaliseerd worden en dat kunnen een stam, kluivert of seedorf.

Foppe geeft aan dat Thern nog een jongetje is als die zijn shirt uit doet. Nog nooit aan krachttraining gedaan. Hoe zou hij reageren als een Seedorf, Kluivert of Stam tegen hem zegd dat fanatiek op te pakken? Maar goed ik snap je dilemma het is geen garantie dat het uistekende trainers zijn inderdaad.. Maar bij wie wel? Adriaanse, Rutten en Verbeek sowieso en misschien Langeler of een buitenlandse trainer. Maar een Pastoor, Dijkhuizen, Everse en Brands bijvoorbeeld kunnen mij niet overtuigen. Dan heb ik liever een Seedorf, Kluivert of Stam. Mijn eerste keus is echter Langeler!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Seedorf, Kluivert en Stam hebben één ding gemeen: nog niets bewezen. Seedorf komt wel wijs over met zijn praatjes, maar overschatte zichzelf compleet bij AC Milan. En sindsdien werkloos. Kluivert komt vooral rancuneus over met zijn suggesties van racisme en heeft alleen maar ervaring als assistent, op een handjevol matige interlands met Curaçao na. Stam had moeite met zijn cursus coach betaald voetbal, omdat hij geen klassikale lessen wilde volgen. Zeist rolt sowieso de rode loper al uit voor oud-internationals en dan nóg klagen...

Ik ben wel een beetje klaar met al die oud-voetballers die, omdat ze leuk tegen een balletje konden trappen, denken dat ze een voetbalteam kunnen runnen. Er komt een hoop bij kijken - tactiek, trainingsmethoden, motivatietechnieken, communicatie - dat je domweg moet leren. Evenmin wil ik van die oude rotten die denken dat ze alles nog precies hetzelfde kunnen doen als in de jaren '80/'90.

Kortom, graag een moderne trainer met de nodige ervaring. En het belangrijkst: de bereidheid om naar anderen te luisteren en bij te leren.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ben het in gedeeltes met je eens AllardP. Op iedereen valt wel wat aan te merken en dus ook voor drie oud voetballers.
Maar hoezo overschatte Seedorf zichzelf met zijn praatjes? Sinds zijn vertrek is het niet beter geworden bij AC Milaan. De spelers ontbreken daar en na een paar wedstrijden was het onvoorwaardelijke vertrouwen daar alweer weg. Maar goed, nogmaals Langeler is mijn nr 1. omdat Gert Jan Verbeek niet haalbaar is. In wie zie jij een trainer die spelers beter gaat maken en gaat zorgen dat Heerenveen weer een stabiele subtopper is?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Huub Stevens gaat naar Hoffenheim.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Zou Verbeek nu wel interesse hebben nu het volledige bestuur weg is? Na dit seizoen dan.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Neymar schreef:Zou Verbeek nu wel interesse hebben nu het volledige bestuur weg is? Na dit seizoen dan.
Ga ik niet vanuit. Hij is in de bloei van zijn trainerscarrière en kan wel wat beters krijgen dan een middenmoter/laavlieger in Nederland.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef: Ga ik niet vanuit. Hij is in de bloei van zijn trainerscarrière en kan wel wat beters krijgen dan een middenmoter/laavlieger in Nederland.
Een goede trainer maakt hier gewoon weer een subtopper van. Zelfs met deze selectie.
Gesloten