Technische staf (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

'Ik sluit een buitenlandse hoofdtrainer ook niet helemaal uit’
Dinsdag, 25 maart 2014 om 07:15

SC Heerenveen werkt achter de schermen al enige tijd aan de komst van een nieuwe trainer. Marco van Basten maakte enkele weken geleden bekend dat hij aan het einde van het seizoen uit het Abe Lenstra Stadion vertrekt. De noorderlingen zijn er nog niet in geslaagd om een opvolger te strikken en het is zelfs nog niet duidelijk of de nieuwe trainer weer een Nederlander wordt

We hebben bij Heerenveen een duidelijk beeld welke kant we op willen", zegt technisch manager Hans Vonk dinsdag in gesprek met De Telegraaf. "Bij voorkeur trekken we een Nederlandstalige trainer aan. Ik sluit een buitenlandse trainer ook niet helemaal uit. We hebben over de landsgrenzen ook wat lijntjes uitgegooid."

De zoektocht naar een nieuwe trainer blijkt een lastige voor Heerenveen. Erik ten Hag mag niet weg bij Bayern München, terwijl Art Langeler een doorlopend contract met PSV heeft. De namen van Erwin Koeman, Foeke Booy en Ernest Faber zingen momenteel rond in het Friese Haagje. Volgens het dagblad is Kasper Hjulmand ook bij de Friezen in beeld. De 41-jarige Deense oefenmeester staat al een paar jaar voor de selectie van FC Nordsjaelland.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Van geen van de genoemde opties word ik echt heel vrolijk. Niemand die affiniteit heeft met de club en niemand die ik voor langere tijd zie blijven (wat toch echt mijn voorkeur heeft). Faber weinig ervaring als hoofdcoach en Koeman heeft nergens lang gezeten (en heeft ook geen reputatie als opbouwtrainer). Misschien dan maar Booij, ook al is hij van de vijand en zit er weinig lijn in zijn carrière de laatste jaren.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Goed dat men ook wat buiten de geijkte kaders denkt. In Nederland is het aantal interessante trainers gewoon beperkt en met het afzeggen van Ten Hag en Langeler ben je de twee beste kandidaten misgelopen. Niet dat ik persé een voorstander ben van een buitenlander maar een Deense coach zal zich wel snel aan kunnen passen, daar zie ik geen problemen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik heb het idee dat Hans Vonk geen enkel idee heeft, we zijn nu 2 maanden verder en het kan nog alle kanten. En waarom zou je een buitenlandse trainer aanstellen terwijl 95% van de spelersgroep Nederlands is. Nederland heeft genoeg goede trainers die aanvallend voetbal willen spelen in 4-3-3. Wat we wel weten is dat Langeler, Ten Hag, Pastoor, Moniz het niet worden. Maar kom a.u.b. niet aan met Lodeweges en dat spul.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik ben er juist uiterst tevreden over dat men de tijd neemt om zorgvuldig iemand te kiezen. Kwaliteit is belangrijker dan snelheid. Uiteraard zijn wij gretig en willen we een naam horen. Maar iemand vinden die past, die het kan, die het wil vraagt nu even meer tijd. Laat ze die maar lekker nemen.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ik heb het idee dat Hans Vonk geen enkel idee heeft (daarna goede redenatie)
Je kan het ook anders stellen. Ze willen geen overhaaste beslissingen nemen. Wie weet wat er nog vrij komt. Mischien hebben ze een rijtje van 5 klaar gehad waar niemand van kon of wou en willen ze eigenlijk niet met nummer 6 tot 10 aan de slag.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Leuk en aardig dat ze geen overhaaste beslissingen nemen, maar in een paar maanden tijd moet je toch wel een beetje een richting hebben lijkt mij. Toch geef ik ze de tijd wel. Als er dan straks ook maar een goede trainer uit de hoge hoed wordt getoverd. Neem toch aan dat ze niet zo lang de tijd nodig hebben om een of andere lapzwans aan te stellen.
Nog wel even een puntje: er zijn zo'n 14 contracten die aflopen. Zijn een aantal spelers die ook wel zouden willen weten wie er volgend seizoen voor de groep staat. (Oa VLP)
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Ik denk zelf dat Riemer, Foppe en Hans Vonk geen idee hebben wie ze voor Heerenveen moeten halen.
Komt ook omdat ze geen afkoopsommen willen-kunnen betalen.
Ze hadden enkele kandidaten Pastoor, langeler, ten Hag en verbeek allen onhaalbaar.
Nu komt het B garnituur aan bod booy, koeman enz, een buitenlandse trainer aantrekken gaat hem niet worden vanwege het afkopen van contract(trainer nordsjalaend)

Moet nu wel wat komen, de spelers met aflopende contacten willen ook wel weten wie de trainer word i.v.m verlengen en kansen op speeltijd

Ik ben benieuwd wat ze gaan bedenken en hoelang ze de supporters nog voor de gek gaan houden.
Duurt mij allemaal veel te lang.
Wij zijn Heerenveen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

camataru schreef: Ik ben benieuwd wat ze gaan bedenken en hoelang ze de supporters nog voor de gek gaan houden.
Duurt mij allemaal veel te lang.
Wie wordt er voor de gek gehouden dan? Er wordt toch niet gelogen of zo?

Alsof het gemakkelijk is om de juiste trainer aan te stellen. Als je nu iemand aanstelt, en een week later komt er ineens een veel betere kandidaat ter beschikking, dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Inderdaad, laat de beste mensen gewoon een verstandige beslissing maken. Er zijn al een aantal gepolst die niet wilden of niet haalbaar bleken, dus moeten ze weer verder zoeken. Volgend seizoen staat er gewoon een trainer op het veld hoor.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Ik zal even een naam droppen: Peter Maes van Lokeren. Speelt altijd verzorgt voetbal en spreekt Nederlands. Heeft de afgelopen jaren erg goed gepresteerd met Lokeren. No nonsense man. Zit daar al vier jaar en daarvoor ook al vier jaar bij KV Mechelen. Niet een loper dus. Vriend van Jan Boskamp en die geeft hoog van hem op. Zat gisteren in Extra Time.

Heeft nog twee jaren contract, maar de voorzitter wil hem uit respect laten gaan als Maes graag iets anders wil.

Als hij dan ook nog Hans Vanaken meeneemt, dan hoor je mij niet meer......
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

dirk3 schreef:Ik zal even een naam droppen: Peter Maes van Lokeren. Speelt altijd verzorgt voetbal en spreekt Nederlands. Heeft de afgelopen jaren erg goed gepresteerd met Lokeren. No nonsense man. Zit daar al vier jaar en daarvoor ook al vier jaar bij KV Mechelen. Niet een loper dus. Vriend van Jan Boskamp en die geeft hoog van hem op. Zat gisteren in Extra Time.

Heeft nog twee jaren contract, maar de voorzitter wil hem uit respect laten gaan als Maes graag iets anders wil.

Als hij dan ook nog Hans Vanaken meeneemt, dan hoor je mij niet meer......
Dat is toch een type Verbeek? Zou hier wat dat betreft wel passen dan. Die Vanaken zou inderdaad een stunt zijn..
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Superfries1994 schreef:Ik zal even een naam droppen: Peter Maes van Lokeren. .
Zal in ieder geval een spoedig vertrek van Finnbogasson bewerkstelligen.
Spijt heb je morgen maar!
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Maes wordt bij Lokeren op handen gedragen. Als hij de mogelijkheid krijgt om naar een grotere club te vertrekken zal Lokeren hem niet blokkeren. Vraag is of Heerenveen een dergelijke club is. Van de, op dit moment, genoemde kandidaten (Booij, Faber, Erwin Koeman en Hjulmand) heb ik een voorkeur voor Faber of Hjulmand. Volgens mij zijn dat trainers die nog jong zijn en toch al wat hebben gepresteerd. Faber met Eindhoven en Hjulmand met Njordsjaelland en ook nog de mogelijkheid hebben om verder te groeien als trainer. Booij en Koeman lijken redelijk goede trainers, maar ik heb ze het verschil nog niet echt zien maken. Booij wat dat betreft nog minder dan Koeman. Ik denk alleen dat Faber niet zo snel zal vertrekken bij PSV, of de leiding moet daar tot de conclusie zijn gekomen dat een door de wol geverfde assistent naast Cocu beter is. Een Ten Cate of zo.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Bij Fox Sport hadden ze het er net over dat Riemer een groot fan van Hjulmand is. Verder gaven ze aan dat Koeman graag naar Heerenveen zou willen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Rijkaard liep vandaag ook op Skoatterwald rond. :P
nou nou
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dus dan wordt het volgend jaar Erwin Koeman en het jaar daarop Hjulmand ?
Samen maken we de club sterk.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Begin, net als velen hier met mij merk ik wel, het vertrouwen meer en meer te verliezen in de directie e.d. Namen van trainers waar je je vraagtekens bij kan zetten (m.n. Booy), het niet verlengen van het contract van Marzo (indien dit inderdaad zo is). Steeds meer dingen waarbij ik het idee krijg dat we steeds verder afzakken in een dampend moeras. Weet dat er financiële problemen zijn en dat we creatief moeten zijn, maar merk er nog maar weinig van. Terwijl wij hier altijd goed in waren. Twijfel er aan of we wel capabele mensen hebben zitten, die ons langzaam maar zeker weer omhoog gaan stuwen. Ik hoor steeds vaker om me heen dat mensen hun seizoenkaart wellicht niet gaan verlengen uit onvrede en ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik ga het niet doen, maar word niet blij van hoe het nu gaat.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Bubbe schreef:Even ter vergelijking: Go Ahead legde Booy pas in de voorbereiding vast als hoofdtrainer, eind juni. Die club wordt alleen maar geprezen om haar beleid.
Misschien omdat Ten Hag begin juni vertrok naar Bayern Munchen. Die hebben in drie weken tijd een trainer gevonden. Wij weten na twee maanden nog niet eens welke kant we op willen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, wat een geneuzel over de trainer. Hoeveel trainers worden (na ontslag bijvoorbeeld) niet de ene dag vastgelegd en moeten de volgende dag aan het werk? Natuurlijk is het ideaal als een trainer zich een half jaar kan voorbereiden op de job, maar het is zeker geen noodzaak.
En wie weet hebben ze al een mondelinge afspraak met een trainer, maar wachten ze met bekend maken tot na de competitie?
Ze kunnen nu beter wat langer nadenken en dan met een trainer komen die bij de club past qua filosofie, dan weer overhaast te kiezen voor een uithangbord die qua visie niet bij de club past.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Volgens Voetbalzone heeft Vonk gezegd dat die Hjulmand niet in beeld is om de nieuwe trainer te worden.
De voorkeur zou uitgaan naar een trainer van Nederlandse bodem.
Zeg maar niks!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Hopelijk wordt het geen Booy. Misschien is Faber, Koeman of Pastoor wel een redelijke optie. Het maakt ook nooit gekke veel uit denk ik, zolang hij maar goed overkomt in interviews, zijn team niet achteruit laat lopen en de talenten de kans geeft. Alle drie de namen hebben een keer redelijk tot goed werk afgeleverd met een matig team, hopelijk kan één van hen dat hier ook laten zien.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Bubbe schreef:Mensen hebben ook geen geduld meer, overal een mening over, niks is goed, alle beslissingen worden doorgeanalyseerd tot op het meest negatieve punt. :roll: Verbazendwekkend hoe snel mensen in paniek raken als iets niet gaat zoals zij het voor ogen hebben, ik hoor zelfs al mensen die hun seizoenkaart op willen zeggen omdat de club niet met haar 2e/3e rechtsback verlengd. Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar je hebt niet meer dan 2 rechtsbacks nodig en dan moet er 1tje sneuvelen
Mee eens! We moeten niet vergeten dat dit bestuur er nog maar net zit en dat we daarom eigenlijk nog niet mogen klagen over het beleid. Beleid wordt pas na een jaar of misschien pas na meerdere jaren goed zichtbaar. Dan kun je conclusies trekken en het beleid beoordelen. Natuurlijk kun je het oneens zijn met een beslissing, maar 1 beslissing is nog niet het hele beleid. Bovendien weten we ook dat dit bestuur erg onervaren is, tevens als de selectie, dus fouten zullen er zeker gemaakt worden. Dat is niet erg, daar hebben we nu voor gekozen en daar zullen we in moeten vertrouwen. Wees geduldig, geef ze een kans en steun onze club door dik en dun!!!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik weet niet in hoeverre hij in beeld was, ik neem aan van wel en helemaal na die teksten van Foppe in de VI, maar Ricardo Moniz gaat waarschijnlijk naar Lechia Gdansk. Zonde.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Lechia wie? Kom op zeg...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De club is bijna rond met een nieuwe trainer !
http://www.feanfan.nl/nl/nieuws_lezen/- ... adliner.nl
Samen maken we de club sterk.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

ik gok Ruud Brood!
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

ik zeg die van njordsland.

Word door alle partijen zo stellig ontkent.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ik gok op Ronald de Boer.Waarom? Er word vandaag in de LC een hele pagina aan hem besteed.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Baggerraartje schreef:ik gok Ruud Brood!
Waarom in hemelsnaam? Moet er niet aan denken. Grijze muizen trainer.
Plaats reactie