Moderators: Beheerders, Fanmasters
Goran Popov schreef:Er schijnt fors voor hem betaald te zijn door Genk, maar als ik zijn highlight filmpje bekijk dan wordt ik nog niet direct heel enthousiast. Lijkt wel een goede techniek en overzicht te hebben, maar toch. Ook bij Genk lijken ze niet heel rouwig om zijn (tijdelijke) vertrek.
Superfries1994 schreef:Optie tot koop maar ook heeft Genk de mogelijkheid om hem terug te halen na een jaar. Opmerkelijke constructie, ben zeer benieuwd hoe die in elkaar steekt.
Hakansson schreef:Sws moet er ervaren middenvelder bij, en een 2e spits of alround aanvaller.
Zomaar wat transfer vrij ideen
Tankovic
Armenteros
Vijenovic
Hiljemark
Allemaal transfervrije spelers waar we niet slechter van worden denk ik
Satyr schreef:Speelde al 50x op het hoogste niveau en is jeugdinternational. Geen idee of hij nog voor het eerste komt of voorlopig voor de beloftes
Satyr schreef:Speelde al 50x op het hoogste niveau en is jeugdinternational. Geen idee of hij nog voor het eerste komt of voorlopig voor de beloftes
Superfries1996 schreef:
Moet zeggen dat ik niet bepaald warmloop voor een 18-jarige Bulgaar als versterking. Al helemaal niet als ik kijk naar zijn rendement. Maar ik laat me graag verrassen.
nickstok schreef:Als je voorzichtig de balans op maakt kun je niet anders dan concluderen dat we weer een enorm jong team hebben. Met 21,08 jaar gemiddeld waarschijnlijk weer de jongste van de eredivisie. We hebben één speler boven de 30 (Mulder) en slechts 5 spelers boven de 22 jaar. Daarnaast is het ook de smalste selectie van de afgelopen jaren met slechts 22 spelers. (23 spelers als je Driouech meeteelt, die staat niet in het overzicht van de eerste selectie op de clubsite).
In principe ben ik content met wat Gerry heeft gedaan met de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking had maar bovenstaande is toch ook wel een beetje zorgwekkend.
nickstok schreef:Als je voorzichtig de balans op maakt kun je niet anders dan concluderen dat we weer een enorm jong team hebben. Met 21,08 jaar gemiddeld waarschijnlijk weer de jongste van de eredivisie. We hebben één speler boven de 30 (Mulder) en slechts 5 spelers boven de 22 jaar. Daarnaast is het ook de smalste selectie van de afgelopen jaren met slechts 22 spelers. (23 spelers als je Driouech meeteelt, die staat niet in het overzicht van de eerste selectie op de clubsite).
In principe ben ik content met wat Gerry heeft gedaan met de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking had maar bovenstaande is toch ook wel een beetje zorgwekkend.
Bubbe schreef:Ik zie het probleem niet van een lage gemiddelde leeftijd, het gaat om de spelers die in je selectie zitten. En jong of niet, Hamstra heeft best wat kwaliteit naar de club gehaald.
Qua aantal spelers komen we naar mijn idee redelijk gemiddeld uit, nu 22 spelers en daar komt nog een keeper bij. Daarnaast zitten er in -21 ook nog 16 spelers die eventueel zouden kunnen aansluiten.
Het heeft Heerenveen de eerste wedstrijden bepaald niet tegengezeten, maar wat als de wind een keer 180 graden draait? In hoeverre kun je bouwen op jonge spelers, als een vormdip gezien hun leeftijd niet meer dan logisch is?
Maar ook: wie komt erin voor Henk Veerman of Mulder, spelers die eigenlijk onmisbaar zijn, als ze geblesseerd raken?
Momenteel zijn hun vervangers respectievelijk 19 en 17 jaar, al komt er sowieso nog een meer ervaren tweede doelman bij.
Hoopgevend is dat Heerenveen nu al tien punten op zak heeft – en dat er geld is voor versterkingen in januari. Hoe gek het ook klinkt voor een ploeg die nu gedeeld eerste staat, Heerenveen moet nu vooral hopen dat het de winterstop zonder tegenslag haalt.
Joar1103 schreef:Iemand die dat stuk dat net op VI geplaatst is over Heerenveen hier kan plaatsen?
Bij SC Heerenveen zijn gedurende de januarimaand de nodige mutaties te verwachten. Technisch manager Gerry Hamstra verwacht zowel in- als uitgaande transfers bij de Friezen.
Van één versterking is Heerenveen al verzekerd. Siem de Jong, die onlangs voor anderhalf jaar tekende, komt transfervrij over vanuit de Verenigde Staten en is per 1 januari inzetbaar. Heerenveen ziet hem als aanvallende middenvelder en als stand-in voor topscorer Henk Veerman.
Met het strikken van de ex-speler van onder meer Ajax en PSV is Heerenveen nog niet klaar. ‘We hebben nog wat wensen en er is een potje beschikbaar’, zegt Hamstra. Dat komt doordat het bedrag dat Heerenveen afgelopen zomer voor een vleugelspits had gereserveerd uiteindelijk niet is aangewend. Toptargets Jesper Karlsson en Jens-Petter Hauge vertrokken namelijk naar respectievelijk AZ en AC Milan. Heerenveen startte vervolgens het seizoen met Arjen van der Heide en Mitchell van Bergen op de flanken en huurde Ulysses Llanez (VfL Wolfsburg) voor de breedte.
Hoewel er dus nog een transferpotje is, geeft het salarisbudget minder ruimte. Het spelersbudget is afgelopen zomer naar beneden bijgesteld. Het is daarom wenselijk om de komende periode ook een of twee spelers af te laten vloeien. Een logische kandidaat voor een vertrek is de Zweedse verdediger Andreas Skovgaard, die na een verhuurperiode aan Örebro in principe per 1 januari weer moet aansluiten in Friesland.
Datzelfde geldt voor de bij Tromso IL gestalde spits Runar Espejord, maar Heerenveen verwacht hem langer in Noorwegen te stallen. Hamstra: ‘Toen we Runar afgelopen zomer verhuurden, was het plan dat hij ritme zou opdoen en daarna bij ons voor een nieuwe kans zou gaan. Alleen is hij behoorlijk snel geblesseerd geraakt. Het zou daarom voor iedereen goed zijn als we die verhuurperiode met een half jaar verlengen, zodat Runar in de zomer alsnog met ritme kan aanpikken.’ De gesprekken met Tromso zijn inmiddels in volle gang.
Druk in de weer
De transfermarkt gaat pas over ruim twee weken open, maar Hamstra geeft aan al druk in de weer te zijn. ‘We zijn momenteel al wat zaken aan het voorbereiden, zodat we vóór eind december al het een en ander kunnen afronden of slechts nog op een knop hoeven te drukken.’
Een tweede keeper staat al langer op het wensenlijstje. Daarnaast hoopt Hamstra op nog één of twee versterkingen. ‘Wat daarnaast heel prettig zou zijn, is als het ons lukt om in de komende window alvast voor te sorteren op te verwachten gebeurtenissen tijdens de komende zomer.’ Dus wil Heerenveen het liefst komende maand al de opvolger van Joey Veerman, aan wie opnieuw getrokken zal worden, vastleggen? ‘Zonder op specifieke spelers in te gaan, is dat wel de richting waarin we denken en werken.’
Aangezien de selectie van Heerenveen momenteel vijf huurlingen bevat, zijn er richting de nabije toekomst de nodige vacatures te vervullen.Op de huurlingen na, bevat de selectie van Heerenveen slechts één aflopend contract. Hamstra hoopt de verbintenis van rechtsback Sherel Floranus open te breken. ‘We zijn al een tijdje met elkaar in gesprek.’
Heerenveen staat momenteel zevende op de ranglijst. Voor de winterstop spelen de Friezen nog tegen Vitesse, Heracles Almelo en Feyenoord.
DSCH schreef:Een directe versterking op één van de backposities zou ideaal zijn. Rechtsback zou vooral handig zijn aangezien Sheril niet lijkt te gaan verlengen. Overigens vind ik het omturnen van bijvoorbeeld een Ras naar linksback geen goed idee. Hornkamp was ook niet echt een succes en ik ben van mening dat je spelers moet laten spelen op hun natuurlijke posities.
DSCH schreef:Een directe versterking op één van de backposities zou ideaal zijn. Rechtsback zou vooral handig zijn aangezien Sheril niet lijkt te gaan verlengen. Overigens vind ik het omturnen van bijvoorbeeld een Ras naar linksback geen goed idee. Hornkamp was ook niet echt een succes en ik ben van mening dat je spelers moet laten spelen op hun natuurlijke posities.
Keer terug naar Transfers & geruchten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast