Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 18-06-2019 12:51

Goran Popov schreef:
Ik kan de opmerkingen van jou en Muck dan ook niet plaatsen.

Ze bedoelen: Het is geen spelletje waar je even een speler haalt die je goed vindt.

Heerenveen kan niet even Faik afzeggen en in plaats van hem even El Jebli halen.
Satyr
Superster

Berichtdoor Goran Popov » 18-06-2019 13:03

Ik weet niet wat ik heb gedaan om die indruk te wekken.

Enfin, wat je wél kunt doen is gewoon simpelweg geen interesse hebben in Faik. Of wordt hij ons opgedrongen? :|
Goran Popov
Nieuw talent

Berichtdoor GeraldSibon35 » 18-06-2019 13:05

Even een beetje op transfermarkt.nl gespeurd naar interessante spelers voor ons. Ik kwam uit op het volgende lijstje.

Rechtsback:
Bart Nieuwkoop (Feyenoord Rotterdam) 23 jaar en contract tot 2020, komt te kort voor het niveau van Feyenoord maar zou voor ons een prima rechtsback zijn. Jongen die veel energie in de wedstrijd gooit en ook aanvallend een steentje kan bijdragen. Staat overigens ook in de belangstelling van PEC Zwolle.

Rechtercentrale verdediger (indien Daniel Hoegh vertrekt):
Jesper Verlaat (SV Sandhausen) 23 jaar en contract tot 2020, Nederlander die in de jeugd altijd in het buitenland heeft gespeeld. Vanaf 2013 zit hij in Duitsland, eerst in de jeugd van Werder Bremen en sinds vorig jaar bij SV Sandhausen. Heeft vorig seizoen bijna alles gespeeld bij de nummer 15 in de 2de Bundesliga. Zo’n jongen zou toch haalbaar moeten zijn voor Heerenveen, als je hem een goed verhaal kan bieden.

Linkercentrale verdediger:
Radinio Balker (Almere City) 20 jaar en contract tot 2021, moderne talentvolle verdediger die mij positief is opgevallen bij Almere City. Kwam eigenlijk pas wat later in het seizoen vast in de basiself maar heeft zich ontwikkeld tot steunpilaar achterin. Dit soort jongens moet je op dit moment ophalen voordat ze naar Heracles of Zwolle gaan en niet meer haalbaar zijn.

Back-up linksback:
Roland Baas (Go Ahead Eagles) 23 jaar en aflopend contract, heeft wel een nieuwe aanbieding ontvangen van GAE maar heeft nog niet verlengd. Degelijke back met doorgroei mogelijkheden. Heeft een hele behoorlijke voorzet in huis. Zou een prima concurrent voor Woudenberg zijn, die niet veel hoeft te kosten.

Verdedigende middenvelder:
Tobias Borkeeiet (Stabaek) 20 jaar en contract tot 2020, groot talent die al eerder werd gevolgd door sc Heerenveen. Noors jeugdinternational en al aardig wat wedstrijden gespeeld in het eerste van Stabaek. Staat wel in belangstelling van onder andere Ajax en PSV maar Heerenveen kan hem veel speelminuten bieden.

Controlerende middenvelder (indien Ben Rienstra vertrekt):
Abdou Harroui (Sparta Rotterdam) 21 jaar en contract tot 2021, dit jaar doorgebroken bij Sparta en meteen bijna alles gespeeld. Fysiek sterk in de duels en goede techniek, lijkt een beetje qua type spel op Sofyan Amrabat (ex-Feyenoord en Utrecht). Laat hem maar de concurrentie aangaan met Jordy Bruijn.

Aanvallende middenvelder (indien Michel Vlap vertrekt):
Kristian Thorstvedt (Viking FK) 20 jaar en contract tot 2021, Noors jeugdinternational met scorend vermogen. Vorig jaar in zijn eerste seizoen 9 goals in 24 duels in de tweede divisie van Noorwegen en tot nu toe in dit seizoen 5 goals in 10 wedstrijden. Heb zijn lengte (1,89) heb je ook nog een jongen die fysiek wat kan toevoegen aan het middenveld.

Centrumspits:
Leonardo Rocha (Lommel SK) 22 jaar en contract tot 2020, Portugese voetbalnomade die op zijn jonge leeftijd al bij heel veel clubs heeft gespeeld. Komt uit de jeugd van AS Monaco en speelde daar zelfs nog samen met Mbappe. Scoorde afgelopen seizoen in 33 wedstrijden 21goals op het 2de niveau van Belgie. Is met zijn 1.96 een beetje een slungel maar hij heeft een goede techniek en hij is ook zeker niet traag. Laat hem het maar uitvechten met Hornkamp en wie weet zelfs al met Rein Smit.

Linksbuiten:
Emil Hansson (Feyenoord Rotterdam) 21 jaar en contract tot 2020, heeft zich dit seizoen echt laten zien bij RKC Waalwijk maar zal nog te kort komen voor Feyenoord 1. Lijkt me dat voor zo’n jongen Heerenveen een mooie stap zou zijn. Zou ook een echte Heerenveen speler zijn. Met van Bergen op rechts en Hansson op links heb je twee fijne buitenspelers.

De opties voor Johnny Jansen op deze manier zouden dan zoiets zijn:
DM: Warner Hahn/Filip Bednarek
RA: Bart Nieuwkoop/Sherel Floranus
RCV: Ibrahim Dresevic/Jesper Verlaat
LCV: Radinio Balker/Andreas Skovgaard
LA: Lucas Woudenberg/Roland Baas
VM: Tobias Borkeeiet/Rodney Kongolo
CM: Jordy Bruijn/ Abdou Harroui
AM: Kristian Thorstvedt/Emil Frederiksen
RB: Mitchell van Bergen/Nemanja Mihajlovic
CS: Leonardo Rocha/Jizz Hornkamp
LB: Emil Hansson/Arjen van der Heide
GeraldSibon35
Selectiespeler

Berichtdoor Muck » 18-06-2019 13:45

Goran Popov schreef:Als Faik gepresenteerd wordt, wordt ik gek. Dat is nou precies wat we NIET nodig hebben. We hebben al balletdansers genoeg.

El Jebli voel ik meer voor. Jongen met gif.

Laat ik het anders zeggen. Het maakt mij niet uit wie ze halen. Al halen ze een lesbische, transgender havenarbeiderster uit Litouwen voor de spits, als die er 30 inschiet, vind ik heb prima. Mag ie wat mij betreft ook zonder mouwen spelen en plukken okselhaar hebben. Als de technische mannen bij sc Heerenveen daar geloof in hebben....helemaal goed.

Faik halen prima, laat het maar zien. Ook samen met Rienstra. Zet Rienstra maar op '10' in plaats van Vlap (is imo teveel aanvaller om op het middenveld te spelen, omschakeling is dramatisch) en dan Rienstra nogmaals beoordelen. Faik en Bruijn als controleur, ik vind het prima. Misschien werkt het, misschien niet. Ik word er nog niet gek van.
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Muck » 18-06-2019 13:47

GeraldSibon35 schreef:Rechtercentrale verdediger (indien Daniel Hoegh vertrekt):
Jesper Verlaat (SV Sandhausen) 23 jaar en contract tot 2020, Nederlander die in de jeugd altijd in het buitenland heeft gespeeld. Vanaf 2013 zit hij in Duitsland, eerst in de jeugd van Werder Bremen en sinds vorig jaar bij SV Sandhausen. Heeft vorig seizoen bijna alles gespeeld bij de nummer 15 in de 2de Bundesliga. Zo’n jongen zou toch haalbaar moeten zijn voor Heerenveen, als je hem een goed verhaal kan bieden.

Beetje in dezelfde categorie, alleen dan wel in de vorm van huur:
* Philippe Sandler - Manchester City (1x bij de selectie, dacht League Cup. Verder alleen in de U23 gespeeld)
* Justin Hoogma - Hoffenheim (afgelopen half jaar verhuurd aan St. Pauli)
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Goran Popov » 18-06-2019 14:28

Muck schreef:Ik word er nog niet gek van.

Daar ben ik blij om. Als je nou ook nog even het stuk kunt quoten waar ik het over jou heb, dan snappen we het allemaal weer.

Ik heb trouwens online Football Manager 2005 weten te vinden. Ik sta nu eerste met De Graafschap. Sjoerd Ars schiet ze er uit alle hoeken en standen in, en Milan Berck Beelenkamp heeft na 9 partijtjes al 7 (!) assists. Is gewoon rechtsback die gozer!
Goran Popov
Nieuw talent

Berichtdoor Goran Popov » 18-06-2019 14:34

Goede suggesties overigens, heren. Allemaal wel relatief jonge jongens trouwens. Qua ervaring loopt het in de huidige selectie nog niet over.
Goran Popov
Nieuw talent

Berichtdoor Sjoerdbokje » 22-06-2019 20:34

Odgaard en Faik dus. Afwachten hoe het uit zal werken. Faik zal wel de opvolger van Yuki zijn. Dan zal er nog een verdedigende middenvelder gehaald worden denk ik
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Sjoerdbokje
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries1994 » 23-06-2019 10:38

Sjoerdbokje schreef:Odgaard en Faik dus. Afwachten hoe het uit zal werken. Faik zal wel de opvolger van Yuki zijn. Dan zal er nog een verdedigende middenvelder gehaald worden denk ik

Bij Omrop Fryslan gaf Hamstra aan dat men nog op zoek is naar een controlerende middenvelder en een extra spits. De rol van Hornkamp lijkt me dan wel uitgespeeld als je derde spits bent, waarbij Maloku je ook nog op de hielen zit waarschijnlijk. Een extra controlerende middenvelder verbaast me wel een beetje, aangezien je met Faik, Bruijn, Kongolo en Rienstra voor twee plekken op het middenveld moeten gaan strijden (uitgaande van een systeem met de punt naar voren op het middenveld zoals men afgelopen seizoen speelde). Of ze zien in Rienstra de aanvallende middenvelder/nummer 10, iets wat ik niet hoop, of een vertrek van Rienstra (of misschien Kongolo) is nabij. Vier jongens voor twee posities lijkt me eerst wel voldoende denk ik. Of het middenveld wordt anders ingericht na een (onvermijdelijk) vertrek van Vlap, waarbij er met de punt naar achteren gespeeld wordt (waar Kongolo voor in aanmerking komt, samen met een nog aan te kopen speler) en Bruijn, Rienstra en Faik voor de twee andere middenveld posities gaan strijden, aangevuld met wat er vanuit de jeugd doorkomt (Frederiksen, Hajal etc).
Daarbij moet er ook nog een back en een CV aangetrokken worden, waarbij die laatste me weer verbaast omdat ik aannam dat daarvoor Dresevic en Skovgaard al waren aangetrokken. Een buitenspeler die op links kan spelen zal ook nog wel moeten, en bij een vertrek van Nemanja nog één.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor Wizard » 26-06-2019 09:15

Zeer benieuwd met welke spelers Hamstra op de proppen komt. Duidelijk is wel dat een deel van het transferbedrag van Vlap wordt gereserveerd voor de verbouwing van Skoatterwâld. Verder zullen we weinig geld kwijt zijn aan belastingen over de verkopen gezien de herinvesteringen en het hoge operationele verlies. Wat dat betreft zal er ruimte zijn om zeker 3-4 mio te herinvesteren in nieuwe spelers.
We hebben nu best wel wat ervaring in het elftal. Hamstra wil nog een routinier, maar zal ernaast toch op zoek moeten naar talentvolle spelers waarop in de toekomst wat kunnen verdienen:
Routinier
Rechtsback
Buitenspeler
Spits

Voor de laatste twee mag je wat mij betreft best de beurs trekken. Er is nu weer een dringende behoefte om spelers beter te maken en over 1-2 seizoenen met winst te verkopen. Gezien de huidige selectie lijkt die spoeling op dit moment dun.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-07-2019 06:43

Volgens de Belgische media blijft Heerenveen de komende weken met Anderlecht in overleg. Het schijnt dat er "een aantal" spelers van Anderlecht op huurbasis naar Heerenveen zullen gaan.
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor davp » 03-07-2019 06:55

Weer lekker huren ja. Ligt de scouting helemaal plat? Of is er geen groeibriljant meer die voor ons wil spelen?
davp
Superster

Berichtdoor Swollenaer » 03-07-2019 07:02

Jelmer1981 schreef:Volgens de Belgische media blijft Heerenveen de komende weken met Anderlecht in overleg. Het schijnt dat er "een aantal" spelers van Anderlecht op huurbasis naar Heerenveen zullen gaan.

Waar lees je dat?
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Swollenaer
Selectiespeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-07-2019 07:13

Swollenaer schreef:Waar lees je dat?

Hier: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/88 ... aken-.html
En misschien wat betrouwbaarder:
https://www.hln.be/de-krant/vlap-voor-8 ... t~a8b82147
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor Swollenaer » 03-07-2019 07:17

We gaan het zien, kan me niet voorstellen dat voor deze transfersom Heerenveen dit als wisselgeld zou willen zien, maar goed, we wachten het wel af.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Swollenaer
Selectiespeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-07-2019 07:39

Het kan natuurlijk dat dit besproken wordt, als je toch om tafel zit. Heerenveen heeft al eerder spelers van Anderlecht gehuurd (Faes, Losada). Wanneer beide clubs er een win-win in zien is het niet vreemd dat men daar over spreekt. Persoonlijk ben ik geen voorstander van huren... maar als we dan toch huren, graag van een buitenlandse club.
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 03-07-2019 08:52

Welke spelers van Anderlecht zijn interessant?
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 03-07-2019 09:51

Jazz schreef:Welke spelers van Anderlecht zijn interessant?

Misschien Kiese Thelin, mislukte vorig jaar bij Leverkusen, maar had goede jaren in België? We zoeken tenslotte ook nog een spits.

Overigens zou ik huren echt onverstandig vinden, zeker als het om de voorhoede gaat. Je loopt echt geld mis als je dat doet, en je hebt nu de kans om te investeren. Ook latere begrotingstekorten is het van belang.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor sonnema » 03-07-2019 09:54

Jazz schreef:Welke spelers van Anderlecht zijn interessant?

Mohammed Dauda wellicht voor de spitspositie? Geen idee of hij nog beschikbaar is. Was verhuurd aan Vitesse met optie tot koop. Staat niet meer bij A- selectie Anderlecht.

Sanneh, Najar, Lawrence, Makarenko, Abazaj, Zulj, Dimata, Musona en Ganvoula zijn niet meegenomen op trainingskamp.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-07-01/anderlecht-zal-de-kern-nog-serieus-moeten-afslanken-deze-zomer
sonnema
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 03-07-2019 11:14

sonnema schreef:Mohammed Dauda wellicht voor de spitspositie? Geen idee of hij nog beschikbaar is. Was verhuurd aan Vitesse met optie tot koop. Staat niet meer bij A- selectie Anderlecht.

Sanneh, Najar, Lawrence, Makarenko, Abazaj, Zulj, Dimata, Musona en Ganvoula zijn niet meegenomen op trainingskamp.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-07-01/anderlecht-zal-de-kern-nog-serieus-moeten-afslanken-deze-zomer

Wat een vreemdelingenlegioen zeg, check die namen...
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 06-07-2019 06:44

Jazz schreef:
Wat een vreemdelingenlegioen zeg, check die namen...

Inderdaad. Volgens mij zit daar ook geen enkele EU speler bij.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor BK2007 » 06-07-2019 09:02

https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 1562403576

Peter Zulj is een Oostenrijker...
Het schijnt echter een bad-boy te zijn.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor BK2007 » 06-07-2019 09:06

https://nl.wikipedia.org/wiki/James_Law ... voetballer)

Lawrence komt uit Wales. Is echter een linksback, maar kan ook centraal in de verdediging. Is misschien een aardige optie. Deze jongen heeft ook in Nederland gespeeld/gewoond.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor pes5 » 06-07-2019 12:43

Zulj was in Oostenrijk een geweldige speler, maar dat kwam er niet uit bij Anderlecht. Al was dat vorig jaar sowieso een zootje.

Lwarence heeft in Nederland in de jeugd bij Haarlem en Ajax gespeeld en later bij Sparta en RKC inderdaad.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Jelmer1981 » 11-07-2019 06:37

Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat Hamstra na het afronden van de transfer van Vlap meteen door zou pakken. Dat hij de aanwinsten klaar zou hebben staan, als het ware… Zoals het nu lijkt moeten we volgens mij aannemen dat we de eerste wedstrijden met de huidige selectie zullen spelen, aangezien nieuwe spelers ook weer ingepast moeten worden, moeten wennen etc.
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor davp » 11-07-2019 07:46

Altijd het zelfde liedje met Hamstra, die pakt nooit door. Vist overal achter het net.
davp
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-07-2019 08:15

Geduld is een schone zaak, maar ik vind het ook weer erg lang duren. Het is bijna half juli en we hebben nog steeds slechts een speler gehuurd en eentje gekocht.

Natuurlijk zijn er allemaal redenen te bedenken waarom het langer duurt dan de gemiddelde supporter zou willen, Hamstra zal niet met opzet steeds erg laat spelers halen, de vraag is meer of hij uiteindelijk wel goed genoeg is als TD. Verkopen gaat hem goed af, kopen een stuk minder. Het is ook een ervaringsvak, dus je moet niet te snel conclusies trekken, maar op een gegeven moment moet je toch een keer eindexamen doen..
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Muck » 11-07-2019 08:22

davp schreef:Altijd het zelfde liedje met Hamstra, die pakt nooit door. Vist overal achter het net.

Zou je een voorbeeld kunnen noemen, waarbij Hamstra achter het vist?
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Otsje P » 11-07-2019 08:36

Muck schreef:Zou je een voorbeeld kunnen noemen, waarbij Hamstra achter het vist?

Ik ben ook wel een benieuwd inderdaad.

Er gaan sterke geruchten dat Heerenveen achter Dalmau aan zat, dit is echter niet bevestigd door 1 van beide partijen. Ik geloof echter ook wel dat dit waar is. Helaas kunnen we momenteel niet concurreren met Utrecht. Zowel financieel als qua niveau is Utrecht voor Dalmau vele malen aantrekkelijker dan Heerenveen.

Buiten Dalmau kan ik me zo 1,2,3 geen voorbeelden voor de geest halen waarbij Hamstra "achter het net vist".
Otsje P
Superster

Berichtdoor Muck » 11-07-2019 08:39

De transfer van Dessers was onderdeel van de transfer van Dalmau, dus financieel haalbaarder en interessanter voor beide partijen.
Muck
Basisspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten