Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

In termen van 'in' en 'uit' hebben we inderdaad goede zaken gedaan. De breedte van de selectie blijft wel nog steeds een probleem dat aandacht verdient. Veel is afhankelijk van Hoegh; valt hij tegen, dan hebben we hoeghenaamd niets achter de hand van enig niveau. Zelfde geldt voor Schaars, van wie je rustig mag aannemen dat hij niet meer dan twintig wedstrijden speelt. Verandert daar niets, dan vrees ik wedstrijden met Schmidt centraal en Yuki als verdedigende middenvelder.

Kwalitatief heb ik ook nog de nodige vraagtekens. Ik maak me grote zorgen over de nummer tien, als ik lees dat Streppel daar toch weer Thorsby neerzet. Reza heeft het vorig jaar prima gedaan, maar heeft ook duidelijke tekortkomingen en nauwelijks transferwaarde. Hoewel ik Veerman niet graag zie gaan, kan zijn transfer wel ruimte creëren voor een talentvolle nieuwe spits. (Of zou Jizz dat kunnen? Pelle heeft inmiddels wel aangetoond dat hij niet over het vereiste killersinstinct beschikt.) Met de nieuwelingen blijft het afwachten, maar ze lijken doordacht gescout en zijn - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zahovic - gehaald voor hun natuurlijke positie.

Kortom: men is goed bezig, maar het is nog veel te vroeg om tevreden achterover te leunen. Heel benieuwd wat er nog gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Afbeelding

Er zijn weer aardig wat nieuwe spelers bijgekomen vandaar weer even mijn favoriete opstelling.
Ik zou zo aan de competitie gaan beginnen.

Odegaard inderdaad, als huurspeler, maar gewoon op de bank ten gunste van onze grote talenten Johnson en Van Amersfoort.
Die moet je altijd laten spelen. Verder kies ik ook voor Mihajlovic.

Voor Streppel is er echt wat te kiezen en hopelijk leest hij mee en kiest hij voor mijn opstelling. :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Zolang Johnson niet verlengd heeft loopt hij transfervrij de deur uit. Dan kan je gewoon een huurling van Real Madrid opstellen. :!:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Dinsdagmiddag en dan al flink aan de zuip :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als hij snel ontslagen wil worden, dan moet hij dat vooral doen BK. :mrgreen: De zeer beperkte van Amersfoort opstellen ipv Odegaard. Het is niet te filmen........Dan ben je ook totaal geen liefhebber.

Odegaard gaat dit jaar vlammen, daar ben ik van overtuigd.
Johnsen op rechts? Is een linksbuiten. Ik zou gaan voor Johnsen op links, Reza, Rojas. Met Odegaard erachter en Thorsby/ Schaars. Voor het loopwerk en buffelen Thorsby. Voetballend vermogen staat er genoeg voor hem.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Idealiter komt er nog een centrale verdediger en een back-up voor Schaars. Maar denk dat er er wel zijn zo. Staat er prima op.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
italiaan
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-07-2015 17:22

Bericht door italiaan »

zit nu eindelijk eens veel loopvermogen & winaarsmentaliteit in het elftal vind het alleen jammer dat obtigba is vertrokken was een goede bankzitter geweest maar pieri heeft zo wel minder mensen voorzich in de pikorde

en de aanval is zelfde gebleven en wel 2 jongens erbij waarvan ik denk dat ze wel eens enorm kunnen vlammen
Silver

Bericht door Silver »

AllardP schreef:In termen van 'in' en 'uit' hebben we inderdaad goede zaken gedaan. De breedte van de selectie blijft wel nog steeds een probleem dat aandacht verdient. Veel is afhankelijk van Hoegh; valt hij tegen, dan hebben we hoeghenaamd niets achter de hand van enig niveau. Zelfde geldt voor Schaars, van wie je rustig mag aannemen dat hij niet meer dan twintig wedstrijden speelt. Verandert daar niets, dan vrees ik wedstrijden met Schmidt centraal en Yuki als verdedigende middenvelder.
Deze zorgen deel ik opzich ook wel, maar dan vooral wat er achter ons centrale duo zit. Heb vertrouwen in Pierie als back-up voor van Aken, maar als Hoegh inderdaad wegvalt zit er naar mijn weten niets achter. Vrees dan toch dat ze Schmidt als back-up voor zowel de RB als RCV gaan gebruiken. Of dat Dumfries centraal komt bij het wegvallen van Hoegh, met Schmidt als rechtsback.

Een vervanger met dezelfde kwaliteiten als Schaars haal je niet. Vind maar eens een speler die een leidersrol kan vervullen, ruime ervaring heeft, de controleursrol kan invullen, het spel kan verdelen, akkoord gaat met een Heerenveen salaris en bovendien weet dat ie gegarandeerd 2e keus is en veel op de bank zal zitten.

Enige oplossing die ik zie is hopen op een doorbraak van een jeugdspeler (Bruijn?) of schuiven op het middenveld (inderdaad Yuki op 6) en dan er vanuit gaan dat Hoegh de leidersrol dan op zich neemt bij absentie van Schaars. Want dat ontbrak vorig seizoen wel: een ervaren centrale verdediger die de boel van achteruit neer kan zetten. Mulder zou die rol moeten vervullen, maar slaagde daar niet in. Hopelijk kan Hoegh dat dit seizoen wel en van wat ik tot nu toe gezien (en gehoord) heb ik daar wel vertrouwen in.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Silver schreef:Een vervanger met dezelfde kwaliteiten als Schaars haal je niet. Vind maar eens een speler die een leidersrol kan vervullen, ruime ervaring heeft, de controleursrol kan invullen, het spel kan verdelen, akkoord gaat met een Heerenveen salaris en bovendien weet dat ie gegarandeerd 2e keus is en veel op de bank zal zitten.
Uiteraard niet, daarom gaat het ook om een wisselspeler. Ik zou al blij zijn met een talentvolle jongen van pak 'm beet 20 jaar die als favoriete positie verdedigende middenvelder heeft. Nu wordt het bij een (vrees ik onvermijdelijke) blessure van Schaars weer schuiven en dat is niet goed voor het team. Je moet inderdaad hopen dat in zo'n geval Hoegh of Van Aken de leidersrol pakt. (Persoonlijk zou ik het nog wel aandurven met Thern trouwens, maar Streppel ziet het niet in hem zitten.)
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die jongen van 20 die goed op verdedigende middenvelder kan spelen en de opbouw kan verzorgen hebben we toch al?

Jordy Bruin en Celso Borges moeten dat gaan doen bij de beloften. Waarom moet dat iemand van buiten worden?
Louis'02
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-01-2016 14:23

Bericht door Louis'02 »

Ik vind dat Harmstra klasse werk heeft geleverd. Ik hoop dat er nog een back-up wordt gehaald voor Schaars met dezelfde verdelende/voetballende kwaliteiten die eventueel ook Yuki kan vervangen als deze slecht speelt. Dit was na de slechte verdediging toch wel ons grootste mankement na de winterstop. Met alle respect voor onze loopwonders Thorsby en Pele maar die kunnen Schaars of Yuki helaas niet vervangen als we zelf het spelletje moeten maken. Joey Veerman zou ik bijvoorbeeld een goede optie vinden maar en zijn vast een boel andere opties. Iemand suggesties, of denken jullie dat we het ook zonder vervanger van Schaars kunnen opvangen?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Schaars is niet op te vangen, je zult iig nooit een ervaren speler als bankzitter binnen hengelen voor die positie.

Laat de jeugd het maar doen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Zeker, uitstekend bezig geweest. Eindelijk al eens de selectie klaar voordat het seizoen begint. Als Veerman en Larsson nog weggaan dan nog spits halen en wellicht een extra verdediger. Wellicht Sam Lammers, Grot of Armenteros. En een talent voor de verdediging. Middenveld zijn er genoeg opties, alleen is het zoeken naar de juiste poppetjes. En als Schaars wegvalt zul je er altijd op achteruit gaan.
Silver

Bericht door Silver »

Iets wat nog wel zorgen baart, helemaal nu Cavlan ook op het punt staat te vertrekken, is dat de spoeling achterin wel erg dun is. We hebben 6 spelers voor 4 posities achterin. De basis is denk ik zeker subtop-waardig, maar als er iemand uitvalt moet je voor de hele linkerkant terugvallen op een talent (Pierie, waar ik zeker vertrouwen in heb, maar wel jong en onervaren) en aan de rechterkant op Schmidt waar ik nog steeds niet van snap dat die een nieuw contract heeft gekregen.

De rest van de selectie is goed dubbelbezet zoals het nu staat, waar Streppel vooral op de vleugels in een luxepositie zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

pes5 schreef:Die jongen van 20 die goed op verdedigende middenvelder kan spelen en de opbouw kan verzorgen hebben we toch al?

Jordy Bruin en Celso Borges moeten dat gaan doen bij de beloften. Waarom moet dat iemand van buiten worden?
Ik ben geen kenner van het beloftenteam, maar deze jongens zijn vorig jaar geen seconde in beeld geweest toen Schaars wegviel. Is die situatie nu veranderd? Ik wil voorkomen dat we daar weer Yuki moeten neerzetten, want dat was bepaald geen succes.

@Silver: Links in de verdediging durf ik het wel aan, met Pierie en Amofa. Rechts is de spoeling inderdaad veel te dun en zijn we veel te afhankelijk van nieuweling Hoegh.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

AllardP schreef:
Ik ben geen kenner van het beloftenteam, maar deze jongens zijn vorig jaar geen seconde in beeld geweest toen Schaars wegviel. Is die situatie nu veranderd? Ik wil voorkomen dat we daar weer Yuki moeten neerzetten, want dat was bepaald geen succes.

@Silver: Links in de verdediging durf ik het wel aan, met Pierie en Amofa. Rechts is de spoeling inderdaad veel te dun en zijn we veel te afhankelijk van nieuweling Hoegh.
Ook daar heb je eigenlijk dezelfde situatie. Bij een eventuele blessure van Hoegh kun je Dumfries doorschuiven naar het centrum en Doke op de back zetten. Altijd een betere optie dan Doke centraal. Ook al heeft hij daar vorig seizoen ook wel absoluut zijn goede momenten gehad. Hij is alleen wat te klein om grote spitsen het erg lastig te maken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Vraag uit onwetendheid: heeft Dumfries wel eens centraal achterin gespeeld?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hamstra heeft gezegd een dubbele bezetting na te streven voor elke positie.
Zal er toch nog wat gehaald moeten worden.
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

BK2007 schreef:Hamstra heeft gezegd een dubbele bezetting na te streven voor elke positie.
Wie is dan de back up voor de rechter cv positie ?
Geen Dumfries of Schmidt lijkt mij dat zijn resp 1e en 2e man voor rb.

Dat heeft Hamstra niet gezegd. Hamstra heeft gezegd voor 2 posities 3 personen. voor rechts; Hoegh, Dumfries en Schmidt en voor links; Van Aken, Pieri en Woudenberg.

Desalniettemin vind ik ook dat er een centrale verdediger bij moet.
Spijt heb je morgen maar!
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Prima aankopen tot nu toe. Wij hebben echter maar 2 centrale verdedigers. Daar moet nog eigenlijk een back up bij die reserve wil/kan staan.

Ik denk aan de transfervrije Sander Fisher of Xandro Schenk de talentvolle verdeiger van GA EAGles beide goedkope slimme oplossingen waar je je gedn buil aan valt. Moet er niet aan denken dat Doke centraal gaat spelen.
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Volledig met jullie eens. Een extra ervaren centrale verdediger zou wel wenselijk zijn. Dit hoeft geen echte hoogvlieger te zijn, maar iemand die je relatief goedkoop kunt oppikken en die je op ervaring probleemloos iemand kunt laten vervangen. Zoals Kum dat een paar jaar geleden bij ons was.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Er zal nog wel wat mogelijk zijn, maar dan moet Larsson eerst verkocht worden. Dan zit er wel weer wat in het potje. Wel rechtsbenig, links Pierie zijn minuten laten pakken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Crash schreef:Vraag uit onwetendheid: heeft Dumfries wel eens centraal achterin gespeeld?
Ja, zijn transfermarkt profiel laat zien dat dat een van de nevenposities is waar hij uit de voeten kan en dat hij daar in 14-15, 15-16 en 16-17 in totaal 9 x gespeeld heeft. Hij kan zelfs ook op de plaats van Schaars als het moet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2023
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Eén ding dat ik niet helemaal begrijp is dat Dennis Johnsen eerst werd gezien als opvolger van Larsson, maar nu ineens weer vierde keus is op de flanken achter Rojas, Zeneli en Mihajlovic. Ik vrees dat dit gevolgen gaat hebben voor de contractonderhandelingen met hem.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Of de contractonderhandelingen met hem lopen dermate stroef dat Heerenveen daar al op heeft geanticipeerd? Geen idee verder, we horen of zien het vanzelf wel.

Ik verwacht dat Jonhsen en Mihajlovic gaan uitmaken wie de linksvoor wordt, en op rechts Rojas en Zeneli. Wel opvallend dat deze posities nu zo goed bezet zijn, na afgelopen seizoen.

Zou best kunnen dat Johnsen in eerste instantie de voorkeur krijgt, omdat hij de hele voorbereiding heeft meegedaan en ook zeer verdienstelijk.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik kijk het meest uit naar Johnsen dit seizoen, denk dat hij echt belangrijk kan worden.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Marça schreef:Eén ding dat ik niet helemaal begrijp is dat Dennis Johnsen eerst werd gezien als opvolger van Larsson, maar nu ineens weer vierde keus is op de flanken achter Rojas, Zeneli en Mihajlovic. Ik vrees dat dit gevolgen gaat hebben voor de contractonderhandelingen met hem.
Ik zou het omdraaien: eerst bijtekenen en dan kans in het eerste. Ik heb de afgelopen jaren te vaak gezien dat jonkies het na hun debuut hoog in de bol krijgen, denken dat ze klaar zijn voor een volgende stap en weigeren een nieuw contract te tekenen. (Sommigen waren gelukkig wel zo verstandig om te verlengen.)

Overigens vind ik het een heel normale zaak dat je vier vleugelspelers hebt voor twee posities. En waarom zou hij vierde keus zijn? Normaal gesproken heeft hij juist een streepje voor op de nieuwelingen, omdat hij het team kent. En Zeneli kan ook zomaar nog eens vertrekken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Johnsen heeft in interviews gesteld dat hij komend seizoen hoopte op speelminuten in het eerste en dat zijn kans op een basisplaats vanzelf ooit zou komen, wanneer hij goed zou presteren. Een heerlijke bescheiden instelling die laat zien dat deze nuchtere jongen zich niet de kop gek laat maken.
Heerenveen wil een contract voor een Belofte-speler, en Johnsens zaakwaarnemer wil een contract voor een Eerste selectiespeler. Uiteindelijk komt het wel goed verwacht ik.
Johnsen gaat z'n kansen krijgen dit seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waarom zou je Johnsen niet opstellen? Ik heb het idee dat Streppel niks heeft met jeugdig talent. En niet durft. Goed is goed. Hoe jong je ook bent.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Waarom zou je Johnsen niet opstellen? Ik heb het idee dat Streppel niks heeft met jeugdig talent. En niet durft. Goed is goed. Hoe jong je ook bent.
Wellicht blijken Mihalovic en Rojas wel verder. Verwacht dat Johnsen wel minuten gaat maken, zeker wanneer Odegaard naar het middenveld gaat. Anders wordt het wel heel drukbezet op de flanken.
Plaats reactie