Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

us Hearrenfean
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 28-02-2011 23:16
Locatie: Deventer

Bericht door us Hearrenfean »

rust schreef:Hamstra heeft het er maar druk mee! Trouwens die 3 dagen (nachten) in Belgrado pikt hij ook maar mooi even mee....
Nou, Belgrado heb je na 1 dag wel zien kan ik je uit eigen ervaring vertellen :wink:
Blue-White Army!!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik niet! Ben er 3 dagen geweest en was nog lang niet uitgekeken!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Het is maar net waar je naar wilt kijken in Belgrado :lol: Ik heb er mijn ogen uitgekeken
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

badfrisianboy schreef:Gisteren op de training geweest. De volgende zaken die me opvielen:

- Henk Veerman die totaal ongeïnteresseerd over het trainingsveld loopt en alles meent op 40 % inzet te kunnen doen. In zijn eentje weet hij er door zijn gedrag in te slagen een oefening met 10 spelers totaal te verstieren, tot grote frustratie van Johnny Jansen.
Dit vind ik zorgwekkend. Het is ook een taak van een technische staf om spelers op scherp te krijgen. En Veerman speelt nooit op 100%. Nu dus op 40%. En wat doet Streppel dan? Aanpakken die handel. Het lijkt maar te mogen allemaal onder Streppel.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

us Hearrenfean schreef: Nou, Belgrado heb je na 1 dag wel zien kan ik je uit eigen ervaring vertellen :wink:
Maak dat je vrouw maar wijs :wink:
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Van Feanonline:

SC Heerenveen presenteert vandaag rond het middaguur twee nieuwe exotische aanwinsten: de Nieuw-Zeelandse rechtsbuiten Marco Rojas en de Servische linksbuiten Nemanja 'Neca' Mihajlovic. Het tweetal is een goed voorbeeld van hoe technisch manager Gerry Hamstra eerder al vertelde dat Heerenveen 'creatief zal moeten zijn' in de zoektocht naar nieuwe aanwinsten.
"Webben goede contacten en een goede scouting. Dat hebben we eerder ook gezien", vertelt Hamstra trots in de Leeuwarder Courant. "Nemanja is een rechtsbenige, snelle linksbuiten die een mooie toekomst voor zich heeft. Ik heb hem drie keer bekeken, maar er zijn meer mensen bij betrokken geweest", aldus Hamstra die in maart van dit jaar en in oktober 2016 al gespot werd bij Partizan op de tribune.
Voor Rojas moest er echter een stukje verder worden gereisd, naar Australië om precies te zijn. "We volgden hem al een tijdje. In december is een scout van ons in Australië geweest, bij een wedstrijd van zijn club Melbourne Victory. Daar viel hij op. In april ben ik zelf nog naar Melbourne geweest om hem te bekijken en met hem te praten. We wilden een speler met diepgang en met Rojas hebben we die gevonden."
"Hij heeft bovendien een geweldige mentaliteit en is heel erg ambitieus. Wij zijn heel zorgvuldig geweest, maar hij ook. Zijn vader is hier eerder vijf dagen geweest en heeft rondgekeken", aldus Hamstra.


Ik word hier wel blij van, het zijn echt doordachte aankopen die langere tijd gevolgd zijn.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nu we er twee nieuwe nieuwe vleugelspelers bij hebben, hoe denken jullie dat de opstelling er uit zal zien ?
Zal Zeneli nog verkocht worden en mocht die blijven krijgt hij dan de voorkeur boven een aankoop, en Johnsen ? Denk dat Mihajlovic qua transferbedrag hoger in de pikorde zal staan dan Rojas. En durft Streppel het aan om met Odegaard op "10" te spelen met Yuki en Schaars

Ik denk zelf het volgende:

----------------------- Hahn -------------------
Dumfries -- Hoegh - Van Aken -- Aankoop
------------ Schaars ------- Yuki -------------
------------------- Odegaard -----------------
Zeneli ------------- Reza -------- Mihajlovic

Bank: vd Steen, Schmidt, Pierie, Thorsby, v. Amersfoort, Veerman, Rojas
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ben het eigenlijk op alle posities met je eens, los van het feit dat er nog niet veel valt te zeggen over enkele nieuwelingen. Bij afwezigheid van een linksback voldoende vertrouwen in kik, maar er moet hoe dan ook iets bij. Dit is te dun om de competitie mee in te gaan.
Silver

Bericht door Silver »

Denk toch dat het zoals onderstaande opstelling wordt. Ødegaard met vrije rol vanaf rechts waar Dumfries dan de rechterflank kan bestrijken.
Mocht Zeneli blijven heeft Streppel luxeprobleem op de vleugels en zou Ødegaard ook wel 's op het middenveld kunnen komen. Vooral tegen ingravende tegenstanders is dit wel een goed idee, wat extra creativiteit op het middenveld.
Maar weet van de nieuwelingen nog niets behalve wat YouTube filmpjes, dus over de invulling van de vleugels is op dit moment nog niet veel zinnigs over te zeggen. Bovendien afwachten hoe snel ze zich kunnen in-/aanpassen.

Nog een linksback erbij zou mooi zijn, dan kan Pierie als back-up voor van Aken. Die heeft nog wel 's een blessure, dus Kik zal z'n minuten wel gaan maken. Geen idee wie de back-up voor Hoegh is, Schmidt vrees ik?
Een back-up voor Schaars zou in een ideale wereld mooi zijn, maar een gelijkwaardige speler met leiderskwaliteiten die bovendien in eerste instantie bankzitter wordt, haal je niet. Hopelijk kan een beloftespeler die centrale rol invullen.

Al met al denk ik dat we er aardig opstaan zo 2 weken voor de start.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik ben van mening dat Cavlan het niveau niet heeft en dat er voor Kik nog een linksback moet komen, verder ziet het er redelijk uit.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feanfan1, waar heb je Johnsen? Niet eens op de bank? Was erg goed in de voorbereiding. Ik hoop dat Zeneli ook nog gaat en we miljoenen vangen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik zou nog graag een CV en LB erbij willen.
Ipv komen ze ineens met 2 vleugels aan zetten. Ook goed hoor, maar niet de volgorde die ik had gewenst.
Aangezien we met Johnson, Odegaard, Vlap, Zeneli wel keus genoeg hebben.
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:Feanfan1, waar heb je Johnsen? Niet eens op de bank? Was erg goed in de voorbereiding. Ik hoop dat Zeneli ook nog gaat en we miljoenen vangen.
Er moeten keuzes gemaakt worden HR. Johnsen was de verrassing van de voorbereiding en ik hoop ook dat de club hem zo snel mogelijk een contract aanbiedt. Hij heeft echter nog geen seconde Eredivisie-ervaring en met deze 2 aankopen en Zeneli denk ik toch dat hij vierde keus is.
En inderdaad is misschien wel het beste dat Zeneli verkocht wordt, alleen weten we ook niet hoe goed de aankopen zijn. Maar ik geloof dat we nu 10 man op de bank mogen hebben, dus komt Johnsen daar eerst te zitten en zal hij ongetwijfeld minuten gaan maken
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Afgelopen week is een goede slag geslagen. Drie, zo op het eerste gezicht, prima versterkingen. Nu nog een linksback en een back up voor Hoegh. Back up voor Schaars zie ik niet komen ivm het aantal middenvelders wat we al in de selectie hebben. Daarbij komt Thern halverwege ook nog terug.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De spoeling is ook wat dun op de 10 positie en de spits.
Maar Pelle kan op beide posities, dus is het aan de club om te beslissen wat te doen.
Mocht Veerman naar FC Utrecht vertrekken heb je met Pelle meteen een spits als back up voor Reza. Maar Pelle is dan weer geen type breekijzer.
Verder moet er denk ik toch een 10 bij als je eigenlijk alleen Pelle voor die positie hebt. Het experiment met Thorsby lijkt me mislukt op de 10 en is Morten meer een type verdedigende middenvelder zoals De Roon dat was.
Dan heb je ook een wat zwak ogende Schaars ?
Het lijkt me dat wanneer Larsson echt verkast er nog wat geld binnenkomt voor de broodnodige versterkingen, want er zitten allerlei zwakke plekken in het elftal.
Samen maken we de club sterk.
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

BK2007 schreef:De spoeling is ook wat dun op de 10 positie en de spits.
Maar Pelle kan op beide posities, dus is het aan de club om te beslissen wat te doen.
Mocht Veerman naar FC Utrecht vertrekken heb je met Pelle meteen een spits als back up voor Reza. Maar Pelle is dan weer geen type breekijzer.
Verder moet er denk ik toch een 10 bij als je eigenlijk alleen Pelle voor die positie hebt. Het experiment met Thorsby lijkt me mislukt op de 10 en is Morten meer een type verdedigende middenvelder zoals De Roon dat was.
Dan heb je ook een wat zwak ogende Schaars ?
Het lijkt me dat wanneer Larsson echt verkast er nog wat geld binnenkomt voor de broodnodige versterkingen, want er zitten allerlei zwakke plekken in het elftal.
Wat een negativiteit weer zeg. Totaal onrealistisch ook dat je nog versterkingen verwacht als Larsson wordt verkocht. Er komt helemaal niks meer bij en dat hoeft ook niet. Natuurlijk zou ik ook liever een nog een back-up voor Schaars en voor Hoegh zien, maar je denkt toch niet dat de bomen hier tot in de hemel groeien? Een nieuwe LB heeft prioriteit, maar die komt er al niet (kan niet betaald worden) voordat Cavlan of Larsson weg is.

Op het middenveld hebben we gewoon 5 spelers voor 3 posities, dat is voor Heerenveen het maximaal haalbare. Daar komt bij dat ik niet verwacht dat Veerman naar Utrecht gaat, dus de spitspositie blijft nog dubbel bezet.

Snap niet dat er nog steeds zoveel forumleden totaal onrealistische verwachtingen hebben van de mogelijkheden die de club heeft op financieel gebied. Stel je verwachtingen wat bij, dat voorkomt een hoop teleurstellingen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Klopt inderdaad. De club kan qua begroting ook al niet meer wedijveren met clubs als AZ en Vitesse, dat betekent dat in principe de 6e plek het hoogst haalbare is. We hebben nu een gemankeerde selectie staan, net als clubs als FC Groningen en FC Utrecht. Wanneer het meezit kun je op de 6e of 7e plek eindigen. Zit het tegen vanwege blessures of doordat de selectie het opnieuw mentaal laat afweten, dan kun je zo ergens in het in het rechterrijtje belanden. Dat is de realiteit.

Ik ben óók van mening dat er een goede linksback, een sterke centrale verdediger, een back-up voor Schaars en een nieuwe 1e spits dient te komen (wanneer Veerman vertrekt), zodat we hogere ogen kunnen gooien het komende seizoen. Maar het is niet reeel.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoho. Ik zeg stel Larsson en Veerman verkassen nog. Dan krijg je weer wat miljoenen binnen, en dan kun je zwakke plekken opvullen.
Dan zeg ik niks verkeerds of negatiefs ofzo hoor.
Bovendien kunnen we best Woudenberg huren ipv kopen, lijkt me een goedkope optie. Ondertussen kun je dan dit seizoen uit tegen gelederen een eigen Linksback opleiden.
Scheelt ook weer geld.
De club staat er al met al redelijk op momenteel en is het aan Hamstra net nog de juiste versterkingen te halen.
Samen maken we de club sterk.
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Crash schreef:Klopt inderdaad. De club kan qua begroting ook al niet meer wedijveren met clubs als AZ en Vitesse, dat betekent dat in principe de 6e plek het hoogst haalbare is. We hebben nu een gemankeerde selectie staan, net als clubs als FC Groningen en FC Utrecht. Wanneer het meezit kun je op de 6e of 7e plek eindigen. Zit het tegen vanwege blessures of doordat de selectie het opnieuw mentaal laat afweten, dan kun je zo ergens in het in het rechterrijtje belanden. Dat is de realiteit.

Ik ben óók van mening dat er een goede linksback, een sterke centrale verdediger, een back-up voor Schaars en een nieuwe 1e spits dient te komen (wanneer Veerman vertrekt), zodat we hogere ogen kunnen gooien het komende seizoen. Maar het is niet reeel.
Kort maar krachtig: Amen!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat is het toch vreselijk irritant dat wanneer er kritische zaken worden aangekaart, het als negativiteit wordt gezien. De selectie is gewoon niet goed in balans. Kijk naar ons middenveld. Geen enkele creativiteit en veelal tikkie terug, tikkie breed. Thorsby, Yuki en Pelle, het is veel te vlak en te weinig diepgang. 1 van deze 2 naast Schaars kan nog, maar 2 is te veel. Daarom snap ik er geen bal van dat wanneer je nu 4 basiswaardige (????) vleugelspitsen hebt, je je beste middenvelder op rechts zet. Nu hebben we een totaal creatiefloos middenveld. Geen aansluiting, geen steekballen, geen doelpunten. Echt heel matig. Een goed middenveld heeft een controleur, een loper en een scorende creatieve man. Wij niet zo. En Reza is als spits wel erg gemakkelijk aan banden te leggen. Maar zal wel rond de 15 goals maken. Keurig voor een spits.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik zie het niet als negatief. Ik ben het namelijk met je eens HR. Maar we zullen écht basisspelers moeten verkopen voordat we vervangers kunnen halen die voor een betere balans zorgen. Al is het alleen maar omdat het salarishuis domweg niet groter is.

Iedereen ziet dat het middenveld niet complementair is, maar een vervanger halen voor Schaars die goed genoeg is wil bij een club als Heerenveen óók spelen. Die kans is klein wanneer Schaars niet geblesseerd raakt. Dus een vervanger zal niet staan te springen hier te tekenen. Yuki staat voor een significant bedrag op de loonlijst van de club. Hem permanent passeren (en de hoop op ontwikkeling opgeven) is financieel een enorme strop voor Heerenveen. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Ik geef toe dat het middenveld te vlak is, maar dat wanneer je Odegaard op 10 zet weer te licht. Maar binnen het budget wat Heerenveen beschikbaar heeft is het vooral keuzes maken tussen slechte en minder slechte opties.

En hoe achterlijk wij het ook vinden dat Schmidt hier heeft bijgetekend en dat een Thorsby niet is gaan ijshockeyen, ofzo, iedere club, zeker buiten de top vijf, heeft dit soort spelers in haar selectie. Spelers die tekort komen voor het beoogde niveau.
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Je mag wat mij betreft best kritisch zijn over de vermeende onbalans in de selectie, maar het lost niet zo veel op. Ik zeg alleen dat je niet moet verwachten dat wij met onze beperkte middelen alle posities dubbel kunnen bezetten. Daarbij vind het de verdediging een groter zorgenkind dan het middenveld. Op het middenveld hebben we volgens mij alle types binnen de selectie rondlopen, alleen wat is de juiste samenstelling? De denkwijze van Streppel is helaas niet zo avontuurlijk, vandaar dat we soms naar dat eeuwige gebrij zitten te kijken.

Ik ben het met je eens dat je het liefst Odegaard op 10 zou moeten zetten, dat zou voor het aantal te creëren kansen heel goed zijn. Een middenveld met Yuki, Schaars en Odegaard kan alleen absoluut niet tegen de meeste tegenstanders (om te beginnen uit bij Groningen), dan word je compleet onder de voet gelopen. Want Yuki en Odegaard winnen beide geen duels op het middenveld. Dus dan moet je Thorsby (of Pelle) al opstellen als loper en voor de duels ten koste van Yuki. Dat zou je kunnen overwegen. Dan heb je een controlerende 6, een creatieve 10 en een loper (8).
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Inferno182 schreef:Ik ben het met je eens dat je het liefst Odegaard op 10 zou moeten zetten, dat zou voor het aantal te creëren kansen heel goed zijn. Een middenveld met Yuki, Schaars en Odegaard kan alleen absoluut niet tegen de meeste tegenstanders (om te beginnen uit bij Groningen), dan word je compleet onder de voet gelopen. Want Yuki en Odegaard winnen beide geen duels op het middenveld. Dus dan moet je Thorsby (of Pelle) al opstellen als loper en voor de duels ten koste van Yuki. Dat zou je kunnen overwegen. Dan heb je een controlerende 6, een creatieve 10 en een loper (8).
In het licht van de discussie Odegaard op het middenveld is de ontwikkeling die Ziyech gemaakt heeft bij Ajax erg interessant. Volgens mij zit het voor de balans op ons middenveld en de toekomst van Odegaard in een ontwikkeling die hij hier moet maken. Hij zal veel meer inhoud en fysiek moeten ontwikkelen. Door hem op de vleugel te zetten benut je hem niet optimaal, en de vleugelpositie ook niet. In de zwaarste wedstrijden kun je eventueel een andere samenstelling kiezen, maar Odegaard naar de vleugel is het verplaatsen van het probleem. Hij moet zich fysiek ontwikkelen, anders heeft hij niks bij een topclub te zoeken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Precies ja. Gewoon miniuten laten maken op 10. Daar wordt hij beter van. Met Thorsby en Schaars erachter. Inderdaad Inferno, dan heb je de drie types die ik aangaf. Dan heb je nog een linksback nodig en klaar is Kees. Dan hoef je niet veel te investeren.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

fuotbalgek schreef: In het licht van de discussie Odegaard op het middenveld is de ontwikkeling die Ziyech gemaakt heeft bij Ajax erg interessant. Volgens mij zit het voor de balans op ons middenveld en de toekomst van Odegaard in een ontwikkeling die hij hier moet maken. Hij zal veel meer inhoud en fysiek moeten ontwikkelen. Door hem op de vleugel te zetten benut je hem niet optimaal, en de vleugelpositie ook niet. In de zwaarste wedstrijden kun je eventueel een andere samenstelling kiezen, maar Odegaard naar de vleugel is het verplaatsen van het probleem. Hij moet zich fysiek ontwikkelen, anders heeft hij niks bij een topclub te zoeken.
Helemaal met je eens, als het een eigen speler was. Maar is het niet zo dat het ons bot gezegd niks uitmaakt hoe Odegaard zich ontwikkelt richting de toekomst? Wij moeten nú de vruchten plukken van zijn aanwezigheid, waar kunnen we de komende 10 maanden het meest profiteren van zijn specifieke kwaliteiten? Wat voor eindproduct we terugsturen naar Madrid is niet echt 'ons probleem'.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ben ik helemaal met je eens. Volgens mij is de opzet altijd geweest dat hij hier in een half jaar voor klaar zou worden gestoomd, om hier vervolgens een volledig seizoen te kunnen presteren. Kennelijk is hij toch nog niet geschikt voor de 10 positie in ogen van Streppel. Wanneer je in zes maanden niet op bent te trainen voor de intensiteit van de eredivisie vraag ik me af of ze de juiste koers varen met Odegaard. Het is duidelijk waar ons probleem ligt en waar hij potentieel het beste tot zijn recht zou kunnen komen, ik zie het ook voor komend seizoen als de beste invulling voor ons. Er zal alleen wel meer van Odegaard gevraagd moeten worden dan afgelopen seizoen op het middenveld door hem gebracht werd.

Ziyech begon eveneens vanaf de vleugel, speelde vervolgens 60, 75 minuten op het middenveld en heeft die inhoud opgebouwd. Dat lijkt mij voor ons ook de beste invulling, want Thorsby en Van Amersfoort ben ik beide niet van onder de indruk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Vergeet niet dat we voor de vleugel tot op heden ook weinig andere mogelijkheden hadden. Dat verandert natuurlijk nu Rojas en Mihajolovic er zijn.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Ik hoop dat ze met Armenteros op de proppen komen als opvolger Henkie (zal wel doorgaan?)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij denkt dat ze dan onze eerste spits op de bank zetten.....
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heerenveen rules schreef:Jij denkt dat ze dan onze eerste spits op de bank zetten.....
Ja? Dat heet concurrentie.
Plaats reactie