Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Zeke » 31-03-2010 18:14

Ik mis nog een paar namen. Breuer, Popov, Djuric, Bak Nielsen? Volgens mij zijn ze die vergeten.
Zeke
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 30-03-2010 19:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ItFean82 » 31-03-2010 18:17

Zeke schreef:Ik mis nog een paar namen. Breuer, Popov, Djuric, Bak Nielsen? Volgens mij zijn ze die vergeten.


Lopen hun contracten af dan? Deze spelers zullen bij een goed bod wel weg mogen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Zeke » 31-03-2010 18:19

Waarop basseer je dat? Goede boden komen er op die spelers toch niet. Dan maar gewoon door laten klungelen? :lol:
Zeke
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 30-03-2010 19:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ItFean82 » 31-03-2010 18:20

Wat dan contracten afkopen en er een berg geld achteraan gooien?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Stuka » 31-03-2010 19:28

Verhuren die zooi,als het niet anders kan laten vertrekken.Is radicaal en kapitaal vernietiging ik weet het,maar als je ergens bezem doorheen wilt halen moet je alles meenemen en geen zooi laten liggen.Maar goed is mijn mening he!
Vind bovengenoemde namen inderdaad tekortkomen voor waar we weer heen willen met de SC.
Schoon schip Dames en Heren..Amen :)
Stuka
Bankzitter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 01-03-2010 18:03
Woonplaats: Assen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Calimero » 31-03-2010 19:44

Stuka schreef:Verhuren die zooi,als het niet anders kan laten vertrekken.Is radicaal en kapitaal vernietiging ik weet het,maar als je ergens bezem doorheen wilt halen moet je alles meenemen en geen zooi laten liggen.Maar goed is mijn mening he!
Vind bovengenoemde namen inderdaad tekortkomen voor waar we weer heen willen met de SC.
Schoon schip Dames en Heren..Amen :)


Jij denkt echt dat we een miljardenrekening hebben en gelijk 2 nieuwe selecties kunnen kopen hè? Je moet het ook doen met oudere snoepjes, en ik heb het idee dat er een aantal veel beter kunnen dan ze nu laten zien.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Zeke » 31-03-2010 21:34

Volledig met Stuka eens. Met deze mannen gaan we de stap omhoog niet maken. Deze dramatische omstandigheden vragen om drastische maatregelen. Verhuren, in de uitverkoop zetten, doe er alles aan! Er zouden tenminste versterkingen gehaald moeten worden die spelers als Breuer, Bak Nielsen en Popov naar de bank doen verwijzen!
Zeke
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 30-03-2010 19:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Calimero » 31-03-2010 22:21

Zeke schreef:Volledig met Stuka eens. Met deze mannen gaan we de stap omhoog niet maken. Deze dramatische omstandigheden vragen om drastische maatregelen. Verhuren, in de uitverkoop zetten, doe er alles aan! Er zouden tenminste versterkingen gehaald moeten worden die spelers als Breuer, Bak Nielsen en Popov naar de bank doen verwijzen!


Sponsor jij de club een paar miljoentjes? Eerst de stap maar weer terug naar linkerrijtje en subtop aub.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Zeke » 31-03-2010 22:31

Het linkerrijtje en subtop zie ik op dit moment als een stap hogerop. Ik snap dat je niet zomaar een hele selectie kan vervangen, maar je moet tenminste de zwaktepunten aanpakken en die liggen met name in de verdediging. Je kunt doodleuk doorgaan met dezelfde verdediging, maar daar schiet je ook weinig mee op. Het is een lastige situatie waar ik ook de oplossing niet voor weet. Wel weet ik dat je zo nier verder kunt.
Zeke
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 30-03-2010 19:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Calimero » 31-03-2010 22:45

Zeke schreef:Het linkerrijtje en subtop zie ik op dit moment als een stap hogerop. Ik snap dat je niet zomaar een hele selectie kan vervangen, maar je moet tenminste de zwaktepunten aanpakken en die liggen met name in de verdediging. Je kunt doodleuk doorgaan met dezelfde verdediging, maar daar schiet je ook weinig mee op. Het is een lastige situatie waar ik ook de oplossing niet voor weet. Wel weet ik dat je zo nier verder kunt.


Ik ben er ook van overtuigd dat de achterhoede wordt aangepakt. Maar realistisch is dat er altijd bankzitters moeten zijn. Waarom kunnen dat Breuer, Bak en Popov niet zijn? En wellicht dat een van hen wel goed rendeert met de juiste persoon naast zich? Kijk maar naar de periode van Dingsdag naast Hansson, toen kon het wel.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Zeke » 31-03-2010 22:56

Ben ik met je eens! Ik gaf in tweede instantie ook aan dat er in ieder geval versterkingen moeten komen die de zwakke schakels in de verdediging naar de bank kunnen doen verwijzen. Ik vrees er alleen voor dat dit niet gaat gebeuren. Hopen doe ik natuurijk wel!
Zeke
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 30-03-2010 19:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor dirk2 » 01-04-2010 06:33

Voor de jongens met een doorlopend contract waar je vanaf wil begint nu een nieuw spel.
Je haalt iemand voor een bepaalde positie en laat blijken dat het voor de basis is. De keuze voor de speler die je kwijt wilt, gaat dan tussen bank zitten (en je toekomst waarschijnlijk weggooien omdat je uit de picture raakt) of meewerken aan een vertrek. Dat meewerken kan ook het afkopen van het contract zijn. Ik verwacht dat dit ook nog wat vertrekkende spelers op gaat leveren.
Ik denk dan aan spelers als; Breuer, Bak Nielsen, Popov en evt. Papadopoulos
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 07:36

Vooral ook snel handelen is geboden. Geen aankopen na de start van de voorbereiding tenzij er buitenkansjes tussen zitten zoals Mickey-, Djuricic- achtige spelers.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor AllardP » 01-04-2010 08:46

Het lijkt wel alsof sommigen de hele selectie de laan uit willen sturen. Wat een waanzin! Inderdaad: de enige speler die ik over het hele seizoen een voldoende zou geven, is nota bene de wisselvallige en blessuregevoelige Vandenbussche. De rest heeft zich laten meeslepen in de algehele malaise. Maar dat betekent niet dat ze ineens helemaal niets meer kunnen.

Als Jans erin slaagt om in de voorbereiding de goede sfeer terug te brengen, dan kunnen ook de faalhazen van afgelopen jaar weer waarde hebben. Ik noemde eerder Djuric, die in Servië tegen het nationale elftal aanzat. Naast onze scouting zag ook Sollied het in hem zitten, dus hij zal echt wel wat kunnen. Is het dan ondenkbaar dat hij volgend seizoen ineens wél gaat presteren? Bij een goed bod natuurlijk verkopen, maar anders moeten we jongens als Djuric, Ely en Kopic gewoon een kans geven tijdens de voorbereiding. Het lijkt me nu trouwens belangrijker dan ooit om een goede voorbereiding te hebben met een complete selectie, want we beginnen vanaf nul.

Helemaal eens dat een grote schoonmaak nodig is - al was het maar om de sfeerbedervers kwijt te raken - en dat met name in de verdediging versterking gewenst is. Maar het is compleet onrealistisch om een heel nieuw elftal te kopen in de zomer. Dat geld is er niet, zeker niet als je ook nog eens doorlopende contracten wilt gaan afkopen. Dat is gewoon geld wegsmijten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 09:22

Zonder Bak, Henrique en Dingsdag ben je al drie stoorzenders kwijt. Het is vaak een kwestie van balans. Dit jaar sloeg die negatief door. Met het vertrek van een aantal en de komst van een aantal nieuwe spelers plus een nieuwe trainer kan het zo de goede kant op vallen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor TWR22 » 01-04-2010 13:53

Volgens scouting hebben we 2 targets op dit moment: linksbenige centrale verdediger en een spits. Dat zijn de 2 spelers waar de scouting momenteel druk mee is.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2010 14:12

TWR22 schreef:Volgens scouting hebben we 2 targets op dit moment: linksbenige centrale verdediger en een spits. Dat zijn de 2 spelers waar de scouting momenteel druk mee is.


En dan nog een rechtsbenige centrale verdediger en een linksback..........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor TWR22 » 01-04-2010 14:28

Ja dat willen wij, absoluut, maar de scouting heeft van de club gehoord dat ze die 2 spelers moeten zoeken en vinden en dat ze die dan willen gaan halen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2010 14:55

Ik weet nu niet of wij zo vertrouwen moeten hebben in de scouting gezien de aankopen van Elyounoussi, Kopic, Djuric, Papadopulos en Steppe.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 18:41

Hopen dat die spits die men zoekt en haalt een goede linksback blijkt te zijn :wink: Maar inderdaad: we hebben een alternatief voor Popov nodig en ook een voor Bak. Tenzij men Breuer als de rechter centrale man blijft zien. Kan ik me in combi met een goede opbouwer nog wel voorstellen. Getalsmatig ben je er dan nog niet achterin. Kopic krijgt wellicht nog een keer de kans maar die moet nu ook basisspeler worden gezien zijn leeftijd. Twee jaar Heerenveen en driek keer spelen is ook geen goed rapport.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Flying Frisian » 05-04-2010 10:38

Gezien het toch wel dramatisch te noemen seizoen is het niet ondenkbaar dat de club weinig tot geen spelers met doorlopende contracten kwijt gaat raken komende zomer. Men moet hopen dat hurende clubs Kopic en Jong-a-Pin over willen nemen. Jongens als Đurić en Popov zullen hier gezien hun doorlopende contracten en goede salarissen na de zomerstop nog wel zijn, daarnaast hebben deze spelers geen (positief) onuitwisbare indruk achtergelaten. Ook Bak Nielsen, die heeft aangegeven na deze voetbaljaargang te willen vertrekken, zal ook niet al te veel scouts warm gemaakt hebben met zijn optredens dit seizoen. In dat licht getuigt het mij van verstandig beleid voeren (waar hebben wij dat eerder gehoord) een linksback te huren.

Op de OSSH-bijeenkomst vertelde Yme Kuiper dat de club op zoek is naar twee verdedigers en twee aanvallers. Het zal dan vermoedelijk gaan om opvulling van de positie van Dingsdag en een linksback. In de aanval heeft men al toegegeven nog op zoek te gaan naar een tweede centrumspits, daaruit blijkt dat de andere aanvallende vacature een buitenspeler is (links danwel rechts).

Opmakend uit de woorden van Everse zal men voor de centrale verdedigings-positie op zoek zijn naar een leiderstype (waar staat die boom waar dat soort spelers aan groeien trouwens). Ook zal er wel een kern van waarheid zitten in de komst van Raitala, alleen is het de vraag of hij naar Nederland wil komen aangezien er ook Duitse intersse in hem is. Bas Dost is een mogelijkheid voor sc Heerenveen, zeker gezien de concurrentie wel voorzien lijkt te zijn en de spits zijn lot bij Heralces verbindt aan het al dan niet blijven van Verbeek. Als linksbuiten zou ik Derk Boerrigter geen gekke keuze vinden, een toch nog relatief jonge speler met een goede (vrije) trap en veel dreiging.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Skopperij » 05-04-2010 10:50

Exact! We kunnen wel vanalles willen, maar Popov raak je domweg niet kwijt. Als we ruimte willen hebben voor o.a. Bas Dost en nieuwe verdedigers, moet je wel afscheid nemen van de spelers wiens contract afloopt. De sentimenten rond Smárason, Sibon, Henrique en in mindere mate Losada vind ik dan ook onbegrijpelijk. Je kunt ze wel houden, maar dan blijft het salarishuis stampvol zitten. En ja, dan begin je volgend jaar gewoon met dezelfde selectie als dit jaar...

Buitengewoon verstandig om al die spelers weg te doen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor TWR22 » 06-04-2010 09:14

Skopperij schreef:Exact! We kunnen wel vanalles willen, maar Popov raak je domweg niet kwijt. Als we ruimte willen hebben voor o.a. Bas Dost en nieuwe verdedigers, moet je wel afscheid nemen van de spelers wiens contract afloopt. De sentimenten rond Smárason, Sibon, Henrique en in mindere mate Losada vind ik dan ook onbegrijpelijk. Je kunt ze wel houden, maar dan blijft het salarishuis stampvol zitten. En ja, dan begin je volgend jaar gewoon met dezelfde selectie als dit jaar...

Buitengewoon verstandig om al die spelers weg te doen.


Een aantal wel, maar niet allemaal. Wel selectief zijn vind ik! Men weet welke ik graag zou houden ...

Maar wat is wijsheid? Jongens als Djuric houden terwijl ze toch niet spelen? Dan zou ik m gratis weggeven aan een club, dan ben je in ieder geval zijn salaris kwijt.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Knipecity » 06-04-2010 09:57

Spelers kunnen soms pas in het 2e seizoen doorbreken. Was dat met Maza van PSV ook niet het geval?
Spelers uit die hoek hebben duidelijk moeite met de speelstijl in Nederland die natuurlijk compleet anders is dan in Servië.

En wie weet kan Jans de jongen op niveau krijgen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Ebiede » 06-04-2010 09:57

Zo makelijk gaat dat niet. Je kunt ze wel gratis weggeven maar als bij de nieuwe club minder gaan verdien, wil z'n speler dat niet. Vergeet niet dat jongens als Djuric, Beda etc. broodvoetballers zijn.

Dat zitten gerust 4 jaar op de tribune, a la Bogarde, om salaris te cashen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Selectie saneren

Berichtdoor davp » 06-04-2010 11:15

Iemand enig idee hoeveel we nu jaarlijks bezuinigen, na het opzeggen van deze contracten? Dingsdag, Sibon en Henrique zullen allemaal niet voor een lullig bedrag op de loonlijst staan lijkt mij.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 06-04-2010 11:22

We hebben een begroting van 29mln. Was het niet zo dat er een procentje of 60 naar salarissen ging? Dan betalen we in totaal een dikke 17mln salaris. 12 spelers moeten weg. Dingsdag en Sibon zullen grootverdieners zijn geweest, Henrique zal een normaal salaris hebben gekregen en we verdienen ook wat aan de huursom van Kopic en Elyounoussi. Ik reken Ingelsten ook mee, daar hebben we afgelopen winter afscheid van genomen.

Gokje: alles bij elkaar in totaal een besparing van een miljoen of 2? Paar grootverdieners, wat kleine contracten. Komt wel aardig uit. Daarom ben ik ook zo blij met deze maatregel. De besparing biedt in het salarishuis ruimte voor een paar goede versterkingen. Als we iedereen hadden gehouden was die ruimte er niet geweest. Deze sanering is geen keuze, het is bittere noodzaak als we Bas Dost + een paar goeie verdedigers willen vastleggen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Lipton » 06-04-2010 11:40

Ebiede schreef:Zo makelijk gaat dat niet. Je kunt ze wel gratis weggeven maar als bij de nieuwe club minder gaan verdien, wil z'n speler dat niet. Vergeet niet dat jongens als Djuric, Beda etc. broodvoetballers zijn.

Dat zitten gerust 4 jaar op de tribune, a la Bogarde, om salaris te cashen.


Lijkt me opzich wel stug, spelers die niet uit de verf komen zijn vaak ook ongelukkig in de omgeving of bij de club.
Cashen zoals Bogarde lijkt me ook geen optie voor beide heren, want ze zijn nog in de bloei van hun leven, Bogarde was al over de 30.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Ebiede » 06-04-2010 13:46

Lipton schreef:
Lijkt me opzich wel stug, spelers die niet uit de verf komen zijn vaak ook ongelukkig in de omgeving of bij de club.
Cashen zoals Bogarde lijkt me ook geen optie voor beide heren, want ze zijn nog in de bloei van hun leven, Bogarde was al over de 30.


Dat ze in de bloei van hun leven zijn maakt ze niet uit. Spelers uit deze windstreken "spelen" voor een betere toekomst voor hun familie. Het gaat om zoveel mogelijk geld verdienen. Hoe en waar maakt ze niet uit.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Rottum » 06-04-2010 13:52

Dat klinkt mooi die 2 miljoen besparen, maar volgens mij moeten we in de salariskosten snijden om de begroting weer rond te krijgen. Omdat we met het beleid van de afgelopen 2 jaar, transferinkomsten voor salariskosten hebben gebruikt. Die 2 miljoen zien we nergens meer terug, niet in nieuwe spelers denk ik. De begroting zal ook wel iets zakken of stabiliseren, dus zullen toch eerst spelers weg moeten zoals kopic, djuric , voordat we investeren kunnen. Want Bart van der Meer heeft gezegd dat de financien weer op orde moeten worden gemaakt.
Rottum
Nieuw talent
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 09-04-2005 21:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten