Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 01-11-2023 14:15

Kaz_SCH schreef:Zeker is het een hele versimpelde weergave, ik wil alleen maar zeggen dat geld alleen niet zaligmakend is, hoe je er mee omgaat wel, en een trainer die er wat van weet te maken ook. Maar ik vind het 'achteraf scouten' wat hier volop gebeurt ook nogal makkelijk. Achteraf is het makkelijk opnoemen welke transfervrije spelers allemaal een succes geworden zijn.


Het gaat ook niet om namen, dit is puur om een aantal voorbeelden te geven hoe je jaarlijks de selectie kunt aanvullen met spelers die uit contract lopen als ze hier einde contract verlengen.

Het is onverantwoord om transfersommen uit te geven aan spelers waarbij het niet (zeer) waarschijnlijk is dat ze hetzelfde of meer gaan opleveren, met onze huidige financiële situatie.

Je hoeft overigens geen voetbalprofessor te zijn om bij veel van die namen vooraf al te zien dat het goede spelers zijn. Het is van belang dat je als club deze spelers tijdig in kaart hebt en benaderd.

In het verleden haalden we met regelmaat in de winter een speler uit Scandinavië in deze categorie. De laatste jaren moeten we eerst verkopen zodat we kunnen gaan kopen. Met alle ruimte die bijvoorbeeld deze zomer in salaris ontstond, wetende dat zo'n 10 spelers vertrekken, kun je toch veel eerder in deze categorie spelers zoeken?

Er verdampen hier al jaren vele miljoenen, wat reflecteerde in erosie van de kwaliteit in de diepte en breedte van de selectie. Volgens mij is er een sterke focus nodig op transfervrije opties icm opleiden, zodat transfergelden geïnvesteerd kunnen worden in absolute kwaliteit met doorgroei mogelijkheden. Deze spelers zijn een noodzakelijkheid om het hoofd boven water te houden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 01-11-2023 20:28

Feanfan 1 schreef:Ach ja, misschien heb je ook wel gelijk. Maar er is geen speler in de selectie dat een echte 10 is. Kansloze knakker Olsson en Van Amersfoort hebben er niks te zoeken. Ik zou Webster er wel eens willen zien, maar die zal zijn taken wel niet uitvoeren ofzo.
Hoop wel dat je het me me eens bent dat ons middenveld veel te weinig goals maakt

Na 6 goals van middenvelders en Olsson die met de wedstrijd beter begint te voetballen, kan het riedeltje over een middenveld dat niet zou kunnen scoren ook weer even in de ijskast :lol:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-11-2023 21:40

Applaus applaus tegen 2 tegenstanders die er niks van bakten. Maar mooi dat je tevreden bent, want zulke zwakke tegenstanders kom je niet veel meer tegen dit seizoen
Olsson scoort ook eens een voldoende, mag ook wel eens sinds hij hier is
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 01-11-2023 23:40

Superfries1994 schreef:Na 6 goals van middenvelders en Olsson die met de wedstrijd beter begint te voetballen, kan het riedeltje over een middenveld dat niet zou kunnen scoren ook weer even in de ijskast :lol:


Olsson kan prima op het middenveld spelen in zijn huidige vorm, maar is natuurlijk een aanfluiting om hem op de buiten te zetten.

Dan de doelpunten van Pelle. De eerste is comedy capers, de tweede laat de zwakte van Venlo zien qua druk op een cv die vanaf links rustig voorheeft en een totaal gebrek aan dekking op Pelle. De derde schiet ie aardig met zn linker, maar is toch vooral zwak gekeept van een heel matige keeper.

Ben het toch wel met Feanfan eens dat dit vooral door de armoede van de tegenstanders van de laatste twee wedstrijden komt. Tegen een gemiddelde eredivisie opponent komt Pelle zwaar tekort en kun je niet aan komen zetten met Olsson op de buiten. Maar als ze toch voorin staan opgesteld moet je het niet als doelpunten van middenvelders gaan tellen he.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 02-11-2023 09:42

Dat de verdediging en vooral de keeper van VVV niet zo'n goede dag had staat als een paal boven water inderdaad. Ik vond zo ook erg matig verdedigen en vond vooral de eerste en de derde goal slecht verdedigd en gekeept. Maar toch wel knap hoe die het doet, hopelijk is hij een beetje los
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 13-01-2024 21:57

Nog maar een spits kopen dan toch maar. Kan Karlsback ook verhuurd worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Vrieskist » 13-01-2024 22:00

Karslbakk kan beter ervaring op doen in de KKD, wel zonde voor zo'n dure aankoop ...
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Vorige

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten