Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Ja en dan weer de gehele voorbereiding en begin van de competitie achter de feiten aanlopen. Ze leren het daar nooit om gelijk na het seizoen gerichte aankopen te gaan doen en er op het begin van de competitie te staan.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Mijns inziens moet een ervaren speler aangetrokken worden. Type Bosvelt, leiderstype die respect binnen de groep afdwingt. Vooral na het vertrek van Sibon wat aanstaande is ontbeert de selectie zo'n speler.

Hansson zou zo'n speler kunnen zijn.
Misschien Simons van PSV

Alles zal er van afhangen wat voor systeem Jans gaat hanteren. Maar uitgaande van de huidige tactiek 4-3-3 zullen er volgens mij 4 versterkingen moeten komen;

In de verdediging zullen Janmaat en Haglund een zekerheidje zijn. Dan moeten er nog een CV bij en een LB aangekocht worden.
Een spits, plus een een linksvoor zullen gehaald moeten worden als Beerens blijft.

Vraag is namelijk kun je de gok nemen om het seizoen te starten met Elyounoussi, Aissaidi en eventueel Djuricic voor de linksvoor positie. Het geld voor versterkingen op het middenveld zal na deze aankopen wel op zijn dus moeten we het doen met het huidige materiaal.

Persoonlijk denk ik dat we spelers hebben voor het systeem wat het nederlands elftal hanteert. 4-2-3-1

keeper Janmaat Haglund Aankoop Aankoop; 2 verd. midd. Roorda en Svec; 3 aanvallende middenvelders Beerens, Grindheim en Djuricic , en in de spits of Papadopoulos of aankoop (Dost)

Mocht er niet genoeg geld zijn voor 3 of 4 versterkingen dan zal de CV positie of door Elm of Bak Nielsen ingevuld moeten worden.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

waar men vooral naar op zoek is, is twee verdedigers (lv, lcv) en twee spitsen (spits en flankspeler).
Centraal kun je denken aan:
- Hansson (transfervrij, leider, bekend competitie, spreekt NL)
- Wielaert (transfersom, leider, bekend competitie, spreekt NL)
- Botteghin (transfersom (half miljoen was dat toch?), gok, bekend competitie, zal ongetwijfeld wel wat NL spreken)
- Marcellis (transfersom, niet echt een leider, bekend competitie, spreekt NL)
Ook werden Joao Carlos en Simons nog genoemd

Links achterin:
- Viergever (transfersom, talent, bekend competitie, Nederlander)
- Raittala (huursom, talent, niet bekend competitie, spreekt geen NL)
- De Jong (transfervrij, bekend competitie, spreekt NL)

Spits:
- Dost (transfersom, talent, bekend competitie, Nederlander)
- tja, en toen...

Flankspeler:
- valt ook nog niet erg veel over te melden. Persoonlijke voorkeur, tweebenig, zowel van links als rechts dus.

Het hangt er dus vanaf wat de club doet en of de speler wil.
In een goed geval haal je Hansson transfervrij binnen en heb je op links de transfervrije De Jong
Voor wat meer huur je Raittala en voor nog wat meer of geef je nog meer geld uit aan een talent van Sparta. Simpel gezegd.
Voor Dost zul je een paar miljoen neer moeten tellen.
Het is afhankelijk wat de club doet betreffende een flankspeler in dat geval. Misschien ook wel huren?
Beetje de Stoch van Twente o.i.d.
Als je dan toch nog iets wilt op het middenveld, doe dat dan als er zich een "buitenkansje" voordoet. A la Bosvelt (transfervrij, huur, lage koopsom).
No offense, but....Defense! Defense!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Dat die Viergever wordt genoemd snap ik niet. Die vent heeft totaal geen uitstraling en niet het postuur van een verdediger, helaas hij zal de top nooit halen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dat die Viergever wordt genoemd snap ik niet. Die vent heeft totaal geen uitstraling en niet het postuur van een verdediger, helaas hij zal de top nooit halen.
Dus al die clubs zien het verkeerd?
Sparta was dramatisch tegen ons, maar de rust bij Viergever viel me op. Een groot talent, maar nu al erg duur.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Het is niet zo dat Viergever al zo goed is. Het is zo dat iemand denkt dat hij ooit goed word. Daardoor staan clubs nu al in de rij.
Hoe jonger je een goede speler aantrekt hoe goedkoper hij is. Stel dat hij de nieuwe Jaap Stam is, dan kun je voor goed geld verkopen. Heerenveen heeft niets aan een dergelijke speler. Wij hebben nu in de verdediging een speler nodig die er direct staat, niet een speler die het ooit zou kunnen zijn. Spelers die wij nodig hebben in de verdediging zijn een Hansson,Joao Carlos of Wielaert of misschien een Donk. Spelers die een verdediging leiding kunnen geven, naast voldoende leidinggevende capaciteiten.
Oleguer is misschien ook nog wel een alternatief.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Datum: 24-04-2010
Bron: VoetbalBelgie.be

Dat het Belgische voetbal terug in de lift zit, merk je aan de vele buitenlandse clubs die in eerste of tweede klasse rondneuzen naar versterking. Ook bij STVV-Zulte Waregem is het volle bak: van Borussia Dortmund en Trabzonspor tot Lille OSc en zes Nederlandse clubs.
Anderlecht, Charleroi, Club Brugge, Gent en KV Mechelen vroegen scoutingskaarten aan. Vince Briganti komt een kijkje nemen voor de Rode Duivels. Uit het buitenland zakken Borussia Dortmund, Feyenoord, Groningen, Heerenveen, Fc Köln, Lille OSc, Nac Breda, Psv, Roda Jc en Trabzonspor naar Stayen af.
Is er een België kenner die weet of er interessante spelers bij een van de twee clubs zitten?
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Bij Sint Truiden speelt een goede spits Ibrahima Sidibé, heeft 13 goals gemaakt en is vrij lang 1,94. Wel wat oud met zijn 29 jaar. Heeft enkele interlands gespeeld voor Senegal.

Bij Zulte Waregem speelt centraal Karel D'Haene, oud speler van jong Belgie. Is tweebenig. Veder heeft Waregem een Franse spits die 12 goals heeft gemaakt. Is echter meer een kleine beweegelijke spits, volgens mij zoeken wij die niet.
Laatst gewijzigd door zweed1 op 25-04-2010 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

zweed1 schreef: SintIbrahima Sidibé,
Met zo'n naam kun je ook maar bij 1 club spelen......... :mrgreen:
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

In de wedstrijd STVV-Zulte Waregem speelde Nfor van Zulte Waregem een goede wedstrijd. Maakte beide goals van Zulte Waregem. Een andere speler in België die redelijk opvallend speelt is Sacha Iakovenko van Westerlo. Goede traptechniek, goed spelinzicht, speelt redelijk dwingend. Het is helaas alleen een aanvallende middenvelder van 23. Daar hebben we natuurlijk genoeg van. Overigens speelt er in de spits bij Westerlo ook een Ruiz. Daar heeft Heerenveen in het verleden ook interesse voor gehad. Heeft dit seizoen nog al wat blessures gekend, maar stond vorig seizoen hoog in de topscorers lijst in België.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
Sollied=GOD
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 14-03-2009 20:31

Bericht door Sollied=GOD »

Ebiede schreef: Is er een België kenner die weet of er interessante spelers bij een van de twee clubs zitten?
Wat zoeken jullie?

STVV: Mignolet (keeper), Odoi (RV,LV), Chimedza (AM), Sidibé (spits)
Zulte: Bossut (keeper), Colpaert (RV, CV), Taravel (CV), Chevalier (AMR, spits), Hyland (VM), Buysse (LB)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Heerenveen heeft het meest behoefte aan een linksback en een linker CV. Wellicht nog een rechter CV. Daarnaast zoekt Heerenveen op zeker naar een centrumspits.

Dan zouden Odoi, Colpaert, Taravel, Sidibé, Chevalier en Buysse dus in aanmerking komen.
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

Skopperij schreef:Heerenveen heeft het meest behoefte aan een linksback en een linker CV. Wellicht nog een rechter CV. Daarnaast zoekt Heerenveen op zeker naar een centrumspits.

Dan zouden Odoi, Colpaert, Taravel, Sidibé, Chevalier en Buysse dus in aanmerking komen.
die sidibe is een hele hele sterke spits, en aardig doelgericht. de rest ken ik niet
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als ik het lijstje clubs zo lees dan heb ik nu niet echt het idee dat een speler voor de nr. 11 uit Nederland gaat kiezen.......
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ach, kijk wat Utrecht vorig jaar allemaal heeft aangetrokken. Zolang het contract en de vooruitzichten maar goed genoeg zijn voor de spelers. En voor spelers van de meeste clubs uit Belgie is een Nederlandse club gewoon een vooruitgang.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

België is een markt die continu in de gaten wordt gehouden. Is niet gezegd dat er heel specifiek op de korrel ligt.
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

IAKOVENKO halen super voetballer, beetje een zelfde speler als pranjic.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jan Reker veroorzaakte bij PSV nog niet zo lang geleden een rel door alle makelaarsinvloeden de nek om te willen draaien. Ik heb sterk de indruk dat dit soort figuren ook bij onze club geïnfiltreerd zijn, anders kan ik de komst van vage Oostblokkers als Djuric niet verklaren. Daar ligt geen serieuze scouting aan ten grondslag. Onmogelijk.

Op de meest recente forumavond hoorde ik Yme Kuiper luid en duidelijk verkondigen dat het afgelopen is met de Brazilianen bij Heerenveen. De reden: duur, tijdrovend, moeilijk te begeleiden en zonder rendement. En wie deed er laatst op proef mee bij het beloftenelftal? Een testbraziliaan: Tiago Constanza. Aangedragen door 'externe mensen'. Vervolgens met goedkeuring van, jawel, Yme Kuiper bij het tweede gestald.

Wat heeft dit met beleid te maken? A zeggen en B doen. Wie heeft het eigenlijk voor het zeggen bij Heerenveen?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Tiago zit toch in een FIFA-zaak? Ik geloof niet dat hij door Heerenveen betaald wordt. Anders is het helemaal ver te zoeken bij onze club.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Fanatic 4-ever schreef:Ik geloof niet dat hij door Heerenveen betaald wordt.
Dat geloof ik ook niet, maar ik vind zijn aanwezigheid op zich een vreemde zaak. Geen Brazilianen is geen Brazilianen, toch?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat vind ik ook hoor, maar dit is wel een iets andere situatie dan met bv. Beda. Bovendien had Yme niet letterlijk gezegd dat er geen Brazilianen meer komen, maar uit z'n woorden kon je dat wel opmaken.
Corruption is everywhere, fight it!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Nou ja, we hoeven het ook niet zo letterlijk te nemen. Is Botteghin dan ook niet welkom? Ik denk eerder dat bedoeld is dat we geen Brazilianen rechtstreeks uit Zuid-Amerika halen. Als ze al gewend zijn aan de (West-)Europese voetbalcultuur, dan zie ik het probleem niet.

Tiago zal wel een serieuze optie zijn, anders kan ik me niet voorstellen dat ze hem laten meetrainen. Hij heeft geen band met de club en we zijn ook geen filantropische instelling.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

AllardP schreef: Tiago zal wel een serieuze optie zijn, anders kan ik me niet voorstellen dat ze hem laten meetrainen. Hij heeft geen band met de club en we zijn ook geen filantropische instelling.
Reken daar maar niet op. Wat ik van hem hoor is het helemaal geen goede voetballer. Bovendien moeten ze dan weer een hoog salaris neerleggen en dat zie ik niet gebeuren. Wat dat betreft kan Hielke wel gelijk hebben dat het weer van zo'n louche zaakwaarnemer komt.
Corruption is everywhere, fight it!
Passie
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-04-2010 18:11

Bericht door Passie »

Heerenveen zoekt nieuwe spelers, hier een paar realistische:
Ishizaki
Vossen :
Svenko:
Sepsi:
Janczyk:
Vonlanthen:
Badelj:
Milicevic:

Hopelijk word hier wat mee gedaan, ik hoor graag jullie mening over enkele spelers.
Sommige filmpjes zijn niet erg goed ofzo maar een voetballer beoordeel je niet alleen via filmpjes.
Maar dit zijn enkele tips de rets laat ik aan de scouts over, heb nog even op transfermarkt.de gekeken en alle bedragen zijn realistisch onder 3mil. (alle spelers zijn meer video's van)
Waar is de Creativiteit?
Gebruikersavatar
Sollied=GOD
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 14-03-2009 20:31

Bericht door Sollied=GOD »

makkerman2 schreef:IAKOVENKO halen super voetballer, beetje een zelfde speler als pranjic.
Mag weg voor 2 miljoen euro.
Gebruikersavatar
sibon time
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 06-06-2003 17:02
Locatie: Gorredijk

Bericht door sibon time »

Passie schreef:Heerenveen zoekt nieuwe spelers, hier een paar realistische
Zou het maar doormailen naar de club, scouten op basis van youtube klinkt ze vast goed in de oren. Hoeven ze die dure dvd's ook niet meer te laten branden :mrgreen:

Serieus, ik vond Vonlanthen altijd wel een aardige speler, bij PSV en NAC niet echt geslaagd (concurrentie verloren van Lurling) maar zal wel een aardig stukje salaris willen hebben.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Volgens mij is die Vonlanthen zo'n prima donna. Dat apprecieert men niet zo in Heerenveen.

Zal überhaupt ook niet haalbaar zijn, denk ik.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ze moeten nu snel spijkers met koppen gaan slaan. Hoe sneller de selectie op peil is...des te beter!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Baggerraartje schreef:Ze moeten nu snel spijkers met koppen gaan slaan. Hoe sneller de selectie op peil is...des te beter!
Er zal nu de laatste wedstrijden zijn gespeeld inderdaad wel het een en ander bekend worden (zaken die men nog even tot eind van het seizoen onder de pet wilde houden).
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

BK2007 schreef:Er zal nu de laatste wedstrijden zijn gespeeld inderdaad wel het een en ander bekend worden (zaken die men nog even tot eind van het seizoen onder de pet wilde houden).
Tenzij Heerenveen zaken wil doen met clubs die nog playoffs spelen.
Plaats reactie