Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het concept is totaal onveranderd hoor. Ben het dan ook met AllardP eens.
Laten we nieuwe impulsen kopen voor de gehele as. Dat is de enige manier, want zoals het gaat na 2 wedstrijden is een voorzetting van vorig seizoen.
Kom op het geld is er immers. 4,5 miljoen voor St Juste, 2,4 miljoen voor Johnson, 7 miljoen voor Larsson.
Daar moet je kwaliteit voor inkopen.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Inderdaad ja. Van Nistelrooy, Huntelaar, Allback, Alves, Uth hebben we naar mogen kijken als spitsen. En nu moeten we het doen met Reza en Veerman. On-Heerenveen. Er zou een spits bij moeten en dan zou ik Reza laten gaan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Probleem met Reza is dat hij vooral gevaarlijk is met zijn neus naar het doel. Het is geen aanspeelpunt en hij is technisch te beperkt voor de kleine ruimte. Hij loopt wel altijd slim schuin weg, maar de steekpasses van Larsson zijn er nu niet.

Tegen ploegen die inzakken heb je bijna niks aan Reza. Dan moet Streppel iets anders gaan bedenken.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Volgens Arjen de Boer gaat Veerman de club nog verlaten! Als dat daadwerkelijk zo is dan hoop ik wel dat er een talentvolle spits voor wordt teruggehaald.
Kevin1990
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 13-09-2012 20:01

Bericht door Kevin1990 »

Ik verwacht dat ze al een vervanger voor Veerman hebben. Maken ze nog niet bekend, zodat de transferwaarde van henk niet gaat dalen + de verkoper van de 'nieuwe spits' niet in prijs omhoog gaat, omdat ze weten dat er direct een spits nodig is.Kan me niet voorstellen dat ze hem wegdoen, voordat ze een tweede, of misschien zelfs wel eerste, spits als vervanger voor Henk 'hebben'. Echter, nog geen geruchten over een nieuwe spits.. Ik ben benieuwd waar Hamstra mee komt, mocht Henk inderdaad vertrekken.
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Ik blijf hem een briljante pinchhitter vinden voor ons, maar snap het ook goed dat hij graag ergens basisspits wil worden.
Dit geeft ons echter een uitgelezen kans op een goede versterking voor de spitspositie, die voor de toekomst ook een transferwaarde kan vertegenwoordigen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Veerman is inderdaad de ideale pinchhitter, maar helaas ziet hij dat zelf niet zo. Ik zou het daarom niet erg vinden als hij vertrekt en ruimte maakt voor een completere spits. Dan graag wel een serieuze concurrent voor Reza, want die heeft gewoon veel tekortkomingen (en geen groeipotentieel).
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef:Probleem met Reza is dat hij vooral gevaarlijk is met zijn neus naar het doel. Het is geen aanspeelpunt en hij is technisch te beperkt voor de kleine ruimte. Hij loopt wel altijd slim schuin weg, maar de steekpasses van Larsson zijn er nu niet. Tegen ploegen die inzakken heb je bijna niks aan Reza. Dan moet Streppel iets anders gaan bedenken.
Helemaal eens, hoewel Odegaard nog betere steekpasses kan geven dan Larsson.
Toch scoorde hij vorig seizoen relatief veel in een zwak/matig team. Wanneer het dit seizoen gaat lopen, zal hij dit seizoen ook weer op 20+ goals komen, wat een zeer acceptabel aantal is.
Het is geen type Huntelaar of Uth. En hij is fysiek niet sterk genoeg om een bal lang vast te houden. Echter, hij is sluw en behendig (het is geen Finnbogason die je geen bal kon aanspelen) en weet toch vaak wel ruimte te maken voor medespelers.
Het liefst zie ik ons weer een talentvolle spits aantrekken (zoals we zo vaak al deden met succes), zodat deze in de schaduw van Reza zich kan ontwikkelen en volgend seizoen hem kan opvolgen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Op transfergebied moet er nog wel wat gebeuren deze laatste week dat de markt nog open is. Wel rijkelijk laat, want dat er achterin wat bij moet weten we al heel lang en ook op het middenveld ontberen we een extra controlerende middenvelder. Deze posities hadden al langer ingevuld kunnen en eigenlijk moeten zijn, vorig seizoen waren dat ook pijnpunten namelijk.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gearard schreef:Op transfergebied moet er nog wel wat gebeuren deze laatste week dat de markt nog open is. Wel rijkelijk laat, want dat er achterin wat bij moet weten we al heel lang en ook op het middenveld ontberen we een extra controlerende middenvelder. Deze posities hadden al langer ingevuld kunnen en eigenlijk moeten zijn, vorig seizoen waren dat ook pijnpunten namelijk.

Precies. Het duurt net wat te lang. Al laat Pierie zien wel in de basis te kunnen. Maar de selectie is echt te smal.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Achterin heb je nu allen Doke als backup voor 4 posities. Er moeten dus minimaal 2 bij en als Henk nog vertrekt 3 spelers. Dat zou moeten maar zie ik niet gebeuren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Pieri heeft het erg goed gedaan, maar is pas net 17. Het is de vraag of je hem al zo belangrijk wilt maken door hem als basisspeler centraal achterin te zetten. We hebben gezien hoe bijvoorbeeld een De Ligt zo werd bewierookt, maar op dit moment steek na steek laat vallen. Ondanks dat ik Pieri erg goed vond spelen blijf ik het een riskante keuze/zet vinden.
Het liefst zie ik de club een sterke ervaren CV'er halen. Of, de club moet het echt heilig in Pieri zien zitten en een terugval durven riskeren. Het punt is wel dat met een terugval van Pieri we er op dit moment geen sterke CV'er (subtop waardig) achter de hand hebben.
Persoonlijk zie ik het liefst dat Pieri basisspeler wordt en dat de club een talentvolle CV'er haalt. Enfin, ik zou het ook goed kunnen begrijpen wanneer er een ervaren CV'er bijkomt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Veerman naar Willem2 , Jordens Peters hier naartoe.
Wij een nieuwe spits.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

BK2007 schreef:Veerman naar Willem2 , Jordens Peters hier naartoe.
Wij een nieuwe spits.
Alsjeblieft niet zeg!!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Rick schreef: Alsjeblieft niet zeg!!
Kan je misschien met een onderbouwing komen i.p.v. deze oneliner?
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Peters is traag, niet goed in duels, vrij klein en maakt voor een ervaren speler in de eredivisie nog regelmatig dekkingsfouten. Daarbij vind ik hem veel te duur en zijn er betere alternatieven op basis van prijs en kwaliteit. Daarbij vind ik dat je als Heerenveen zijnde niet moet investeren in een 30 jarige speler zonder restwaarde als het geen absolute versterking is zoals bijv. Schaars.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Peters halen is totaal overbodig. Als je iemand haalt, dan moet het een sloper zijn want dat is Hoegh niet. Pee
ters voegt nul toe. Gewoob Hoegh met Pieri en een stand-in halen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Heerenveen rules schreef:Peters halen is totaal overbodig. Als je iemand haalt, dan moet het een sloper zijn want dat is Hoegh niet. Pee
ters voegt nul toe. Gewoob Hoegh met Pieri en een stand-in halen.
Helemaal mee eens. Ik zou oprecht balen als ze Peters halen voor veel geld. En nog meer als blijkt dat wij moeten bijbetalen in een ruildeal met Veerman. Max. 500.000 en dat is al veel. Doe dan gewoon eens gek en probeer Douglas binnen te halen. Een sloper, veel ervaring ( internationaal als nationaal), snel en goed in de dekking. Complementair aan zowel Pieri als Hoegh en mag weg bij Sporting.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Blijkbaar nog geen opvolger voor Veerman, en dam nu weer bij Peters aankloppen.. die gast is ook al 30. Vorig jaar niet, dan nu ook niet.. kom op man. Scouting waar zijn we?!
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Willem II en Heerenveen blijven wel jaarlijks voor een transfersoap zorgen he. Altijd ook in de laatste 2 weken. Hoop dat dit geen traditie gaat worden en beide clubs gewoon weer zonder wrok en op een gewone manier kunnen gaan onderhandelen bij interesse voor spelers van elkaar.
Benieuwd hoe dit afloot
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Dat valt mij tegen dat de scouting niet met wat anders komt dan Peters. Ik zou niet meer investeren in een matige speler van 30 jaar.

Maar wanneer ze toch een ervaren kracht willen kijk dan eens in Belgie bij KV MEchelen de 29 jarige Seth de Witte. Paar klassen beter dan Peters.

Wat jonger met 24 jaar Heylen van Zulte Waregem. Nadeel is dat die nig Europees spelen.

Wanneer van Aken straks gaat voor 4 miljoen dan hebben wij (op termijn) 17 miljoen in de knip. Hiervan uitgegeven ca. 4 miljoen. Dus ook nog wel ruimte voor een sterke defensieve/centrale middenvelder. Dan blijft er 10 miljoen over om in gaten te stoppen (netto wat minder door kosten transfers natuurlijk).
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als dat klopt dan mag de club zich doodschamen! Er stromen miljoenen binnen en ze komen met een beperkte 30-jarige speler aanzetten.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Doodschamen gaat wat te ver. Maar dat je een jaar later nog steeds niemand op het oog hebt die beter is dan Peters.. Hamstra en de club doen zichzelf tekort om weer in te zetten op Peters.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Misschien staat Douglas wel op LinkedIn, dan kunnen we het profiel doorsturen aan Hamstra. :x
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Zeneli/Mihajlovic----------Ohi Omoijuanfo/Reza-------Odegaard/Rojas

------------------------------Thorsby-Van Amersfoort------------------------

--------Schaars/Kobayashi---------------------Pelupessy/Vlap/Bruijn----

Woudenberg/de Wijs-----Pieri/de Wijs-----Hoegh/Golla-----Dumfries/Schmidt-

Uitgaande van de verkoop van onze van Aken en volgens de berichtgeving een bedrag van 5 miljoen. En misschien nog de verkoop van Veerman voor +/- 700.000. Dit geld snel weer herinvesteren.


Ohi Omoijuanfo: 2 miljoen
Pelupessy nog een jaarcontract en aanvoerder: 1 miljoen
Golla: 200.000
De Wijs: 300.000 of huur met optie tot koop
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wat ziet de scouting van Heerenveen dat de rest van de wereld niet ziet? Peters is 30 jaar en is in al die jaren nooit het niveau van Willem II ontstegen. Dan weet je toch al genoeg? Transfervrij als back-up halen zou nog kunnen, in een noodgeval, maar we moeten nog de portemonnee trekken ook.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

AllardP schreef:Wat ziet de scouting van Heerenveen dat de rest van de wereld niet ziet? Peters is 30 jaar en is in al die jaren nooit het niveau van Willem II ontstegen. Dan weet je toch al genoeg? Transfervrij als back-up halen zou nog kunnen, in een noodgeval, maar we moeten nog de portemonnee trekken ook.
Peters was vorig jaar aan de orde. Nu niet meer lijkt mij, daarvoor is Hoegh gekomen.
Ik reken op een verrassende wending/ naam. Eerst moet Van Aken overigens nog verkocht worden!
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Peters zou ik inderdaad ook wel een tegenvaller vinden. Laten we eerste maar even afwachten of Van Aken daadwerkelijk vertrekt. Ik verwacht dan dat Heerenveen wel een verdediger aantrekt en het zou me niet verbazen als ze met een naam komen waar we tot nu toe nog nooit van hebben gehoord. Dat is de laatste tijd al wel vaker gebeurd. Ik verwacht overigens ook nog wel een middenvelder, dat had Hamstra een tijdje geleden nog gezegd en sindsdien is er nog niemand gehaald.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Het is toch een waardeloze situatie dat in de eerste maand van de competitie meer over transfers gesproken worden dan over teambuilding en teamprestaties. Ons financiële systeem is zwaar ziek en de voetbalwereld is daar geen uitzondering op. We spreken over spelers die gehaald moeten worden, verkocht moeten worden alsof het een economische eenheid is. Niet vreemd, want dat is hij ook. We moeten dan niet vreemd opkijken dat spelers zich dan ook zo gaan gedragen. Natuurlijk speelt er bij Larsson een enorm stuk eigenbelang. Spelers zijn geen supporters, het zijn werknemers, die wanneer ze niet goed genoeg zijn vertrekken en wanneer ze te goed zijn meestal ook. Iemand moet hem echter nog eens uitleggen dat het best wel handig is om zijn rol iets te veranderen. Met een beetje empatisch vermogen gaat het allemaal een stuk gemakkelijker. Helaas zijn we de laatste jaren in een situatie terecht gekomen dat er gekocht en verkocht moet worden
voor de aan- en verkoop zelf. En spelers maar denken dat de belangstellig voor hen is. Nee, de handel is in deze situatie noodzakelijk.

Het foute geld dat door Europa dendert, bereikt ook Nederland. Een club als Ajax lijkt maar liefst bijna 100! miljoen voor twee spelers te kunnen cashen. Hoe maak je een competitie dood. Een paar "topgraaiers" zijn in staat om vele tientallen voetballers op te kunnen kopen. Veel te veel om ook maar enige kans te bieden om opgesteld te worden. Daarna in de verhuur bij kleinere clubs. Ongelofelijk stom dat we hierin meegaan. Naast dus de spelersinflatie gecreëerd te hebben, ontstaat ook nog eens een "sportieve" afhankelijkheid maar zo'n topclub, die voor de ontwikkeling van de speler echt niet goed is. Laat staan voor de club die als huurder dit tijdelijke personeel meent te moeten inzetten. Cambuur heeft in het verleden de vruchten mogen plukken en Twente is ook goed op weg.

De boekhoudkundige rijkdom kan wel eens heel snel verdwijnen als we echt doorgaan hebben wat er aan de hand is. Het vervelende is dat niemand deze gigantische luchtbel durft door te prikken. Want als je in dit systeem prikt, prik je in jezelf.
Maar geprikt gaat er worden en dat zal volgens mij niet lang meer duren. En niet alleen in dit spelletje.

Ook onze spaartegoeden, pensioenen, de waarde van onze woningen, zullen er m.i. over een jaar heel wat anders uitzien dat we zouden wensen. En dan zal de voetballuchtbel nog maar als luxeprobleem worden gezien.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Nigel de Jong halen, lijkt me wel een aardige verrassing. Gewoon 2 miljoen per jaar bieden. Is transfervrij en kan bij de ploeg van zijn pa spelen. Zou ik een geweldige aankoop vinden. Denk nog dat ze het er financieel ook nog wel uit kunnen halen ook.
Niet realistisch natuurlijk, maar het zou wat zijn. Een Igor Korneev waardige surprise. Lijkt me wel weer eens tijd voor een dergelijke transfer. :D
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Plaats reactie