Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Hans Kraay meldt net op Fox dat we 2,4 miljoen voor Johnsen hebben ontvangen. Is inderdaad toch wel wat meer dan 2 miljoen!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

fuotbalgek schreef:20% is wel erg karig. Er gaat geld naar andere clubs en in sommige gevallen ook naar speler en zaakwaarnemer, maar bovenal betaal je belasting over het netto transfersaldo. Buiten dat is niet duidelijk hoe groot ons begrotingstekort is op het moment, daar moet je tramsferinkomsten voor reserveren. Wat betekent dat je dus een behoorlijk bedrag voor belasting moet weg zetten.
Wederom klopt hier weinig van... We betalen belasting over de nettowinst, niet over het transfersaldo. Dit betekent dat we eerst ons operationele tekort mogen dekken uit de transferinkomsten voordat de meneer van de belastingdienst langskomt. Scheelt een slok op een borrel. Bovendien: als we investeren in spelers, gaat dat ook af van de winst, waardoor we minder belasting hoeven te betalen. Je krijgt dus 25% (=tarief vpb) van de transfersom in feite terug van de fiscus.

Wat de kosten betreft: Heerenveen staat nou niet bekend als een club die grof geld aan zaakwaarnemers uitgeeft. Mocht jij andere informatie hebben, laat maar zien. Mij lijkt 20% een heel conservatieve schatting. Ik heb eerder ook inschattingen gemaakt over de uitkomst voor de begroting en die waren steeds behoorlijk in de buurt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wat betreft belasting kan het zijn dat je gelijk hebt. Voor het dekken van operationele tekorten is dit voordelig inderdaad. Of transfergelden uitgeven zodat je geen belasting betaalt de manier is weet ik niet, per saldo zijn we toch een club die bestaansrecht haalt uit winst op spelers. Het handelshuis Heerenveen wordt het wel eens genoemd.

Wat betreft de aanname van de overige kosten, dit is natuurlijk speculatief. Ik weet wel dat meerdere spelers hier niet netjes zijn vertrokken en min of meer pas een transfer kregen wanneer zij zelf afzagen van hun percentage. Reken daarbij maar dat zaakwaarnemers zeer goed voor zichzelf zorgen. Ik denk dat er een grotere strijkstok is dan jouw inschatting.

Verder hebben we weinig inzichten in de ruimte in het salarisbudget. Met onze twee nieuwe buitenspelers zal er een behoorlijke hap uit zijn gedaan.

Kortom, ik verwacht weinig actie meer op de transfermarkt. Wellicht één middenvelder, misschien nog een ander talentje dat men kan oppikken. Daar houdt het wel mee op.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Thinkman schreef:
Was jij het niet die het naïef vond om te denken dat de club winst zouden maken op Larsson? :wink:
4 miljoen dus. KOEKOEK! :D
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Toch weer geld in kas ook al zullen ze wel in termijnenen betalen. Tesamen met de 2,4 miljoen van Johnson heeft de club financieel nu middelen.
Misschien dan toch nog back up spelers voor CV en Schaars ?
Ik zal neem ik aan nog wel wat bijkomen.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

ben benieuwd wie er mogelijk nog bijkomen. Het liefst een verdedigend talent en een rechtsbenige middenvelder, al was Thern ook gewoon prima geweest. Zelf dacht ik aan Tapia, Breinburg, Saymak of Pelupessy en Perr Schuurs van Fortuna.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Rick schreef:Zelf dacht ik aan Tapia, Breinburg, Saymak of Pelupessy en Perr Schuurs van Fortuna.
Tapia is een drama, nooit aan beginnen. Zal ook niet gebeuren, verdiend veel te veel.
Saymak is aanvallend ingesteld en is een vliegje.

Breinburg, Pelupessy en Schuurs zijn echter wel prima opties. Met name Schuurs is erg interessant. 17 jarige aanvoerder van Fortuna.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:
4 miljoen dus. KOEKOEK! :D
Als je koopt voor 1,5 en je verkoopt voor 4 heet dat winst. Koekoek. :mrgreen:
Trouwens die 4 miljoen zie ik nergens bevestigd, net als de verkoop zelf al zal dat wel doorgaan. Laten we dat eerst eens de deal afwachten en dan opnieuw een rekensommetje proberen ok? :wink:
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Thinkman schreef: Als je koopt voor 1,5 en je verkoopt voor 4 heet dat winst. Koekoek. :mrgreen:
Trouwens die 4 miljoen zie ik nergens bevestigd, net als de verkoop zelf al zal dat wel doorgaan. Laten we dat eerst eens de deal afwachten en dan opnieuw een rekensommetje proberen ok? :wink:
20% naar IFK van de winst, dan nog belasting en paar andere kostenpotjes. Erg weinig winst als Larsson voor 4 miljoen vertrekt.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

4 Miljoen geloof ik niks van. Waarom zou je een bod van 7 miljoen van Celta afwijzen en dan van Feyenoord een bod van 4 miljoen accepteren? Slaat nergens op. Het zou kunnen dat we uit dankbaarheid voor de goedkope transfers voor Hahn en Woudenberg wat water bij de wijn hebben gedaan, maar als je daardoor van 8 miljoen opeens zakt naar 4 dan staat dat gelijk aan een hele sloot water bij een glaasje wijn. 6,5 a 7 miljoen kan ik nog geloven, 4 niet.

Los van de transfersom, goed dat hij weg is. Voor alle partijen het beste en ik zal hem niet missen. Ik betwijfel ten zeerste of hij bij Feyenoord gaat slagen, zijn mentaliteit staat haaks op wat ze daar nastreven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Let wel dat de transfersom van 4 miljoen alleen door de Telegraaf wordt genoemd. Alle andere media (OF, AD en LC) hebben het over 7 miljoen wat nog op kan lopen maar meer. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ik geloof ook niets van die 4 miljoen. Dat zou betekenen dat hij goedkoper is dan St.Juste. Onmogelijk gewoon. Afwachten tot maandag/dinsdag en Gerry zijn uitspraak of het hoger is:).
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Alle serieuze nieuwsbronnen hebben het over meer dan 4 miljoen. De enige 'bron' voor die 4 miljoen is de Telegraaf, een omhooggevallen roddelblaadje uit Amsterdam.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ik hoop dat er nog een spits ala Uth gehaald kan worden, Reza is mij wat te afwezig hij blijft wat afwachten op de buitenspellijn om aangespeeld te worden, hij zou wat meer en feller in de bal mogen komen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Hamstra koop aub een echte spits. Reza kan echt niet op dit niveau.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hamstra moet de beurs nog maar even trekken. We kunnen in elke linie nog wel wat gebruiken. Een verdediger die zorgt voor meer concurrentie achterin, een middenvelder die het Schaars en Kobayashi lastig kan maken en tot slot een spits, want Reza en Veerman gaan ons niet verder brengen dit seizoen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gearard schreef:Hamstra moet de beurs nog maar even trekken. We kunnen in elke linie nog wel wat gebruiken. Een verdediger die zorgt voor meer concurrentie achterin, een middenvelder die het Schaars en Kobayashi lastig kan maken en tot slot een spits, want Reza en Veerman gaan ons niet verder brengen dit seizoen.

Precies Gearard. Het kan ook best gezien al het geld dat we in kas hebben. Ik zou zeggen de gehele as versterken. Dus CV, back up voor Schaars en graag ook nog een spits. Ik vind Reza behoorlijk tegenvallen de laatste tijd en Veerman vind ik ook maar matig hoor.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De miljoenen klotsen tegen de plinten.
Doe er wat mee Hamstra.
Samen maken we de club sterk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Een extra optie achterin is toch wel echt een must. Niet alleen om blessures op te kunnen vangen, maar ik ben er ook niet gerust op dat het duo Hoegh-Van Aken subtopwaardig is. Een aanspeelpunt voorin lijkt me na de eerste twee wedstrijden ook geen overbodige luxe. Reza en Veerman kunnen dat allebei niet.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik vind het veel te impulsief om nu al te roepen dat Reza en Veerman niet goed genoeg zijn. Uiteraard had Reza de afgelopen wedstrijd meer dan twee 100% kansen, en had hij er toch zeker 1 moeten maken. Vorig seizoen heeft hij de verwachtingen behoorlijk overtroffen en heeft hij dat krediet voor mij nog niet verspeeld na 2 wedstrijden.
Veerman maakte op mij een prima indruk sinds lange tijd. Wanneer hij zich zo doorontwikkelt, maar vooral wat rustiger wordt aan de bal (en de bal bij zich houdt), kan hij best nog wel een leuke spits worden.
Een CV erbij is zeker geen luxe, maar lijkt me een noodzaak. Van Aken kan mij nog steeds niet helemaal bekoren.
Een stand-in/opvolger voor Schaars lijkt me trouwens de meest essentiële versterking op het lijstje van de club. Op de kunstgrasvelden wil je Schaars niet te veel meters laten maken en daarnaast kan Stijn niet eeuwig mee. Jammer dat die Monteiro bij Heracles speelt (maakte een sterke indruk op me).
Met deze 2 genoemde versterkingen heb ik wel vertrouwen in deze selectie en moet een top-8 klassering haalbaar zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

AllardP schreef: Wat de kosten betreft: Heerenveen staat nou niet bekend als een club die grof geld aan zaakwaarnemers uitgeeft. Mocht jij andere informatie hebben, laat maar zien. Mij lijkt 20% een heel conservatieve schatting. Ik heb eerder ook inschattingen gemaakt over de uitkomst voor de begroting en die waren steeds behoorlijk in de buurt.
https://www.vi.nl/nieuws/nederlandse-cl ... -makelaars

For what it's worth, ruim 4 ton dus afgelopen jaar. Daarmee staan we ruim onder de op 3, net onder AZ en boven alle anderen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

En ik snap het argument 'ja maar ze betalen ons in termijnen' niet zo. Er is genoeg liquiditeit om investeringen te doen, op basis van de gegarandeerde termijnbetalingen in de toekomst.

Daarnaast; als wij steeds in steeds in termijnen betaald worden, wie zegt dat wij zelf ook niet in termijnen betalen? Volgens mij is het tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.

Larsson is inmiddels aangekomen bij de Kuip Afbeelding Hamstra kan dus weer aan de slag!
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:
4 miljoen dus. KOEKOEK! :D

Hamstra het maximale eruit gehaald KOEKOEK.
Gelukkig is Hamstra niet zoals jou en hem bij de eerste de beste bod heeft verkocht,geduld bewaard heeft ons toch weer een paar miljoen opgeleverd!!!!!!!

Larsson+St.juste =Hahn+Woudenberg+dikke 10 miljoen

Heeft hij goed onderhandeld met feyenoord....
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

hhage schreef: Hamstra het maximale eruit gehaald KOEKOEK.
Gelukkig is Hamstra niet zoals jou en hem bij de eerste de beste bod heeft verkocht,geduld bewaard heeft ons toch weer een paar miljoen opgeleverd!!!!!!!

Larsson+St.juste =Hahn+Woudenberg+dikke 10 miljoen

Heeft hij goed onderhandeld met feyenoord....
En wederom schreeuwen op aannames. Wij weten niet wat er betaald is, aangezien beide clubs geen mededeling hebben gedaan over het bedrag. We hebben dus geen idee wat er betaald is. Niet in positieve zin en niet in negatieve zin. Het enige wat je kan doen is later kijken in het jaarverslag en dan is het er misschien uit te halen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wizard schreef:Ik vind het veel te impulsief om nu al te roepen dat Reza en Veerman niet goed genoeg zijn.
Pardon? Beide heren hebben we toch al geruime tijd aan het werk kunnen zien? Ik kan me niet voorstellen dat zij op hun gevorderde leeftijd nog kunnen uitgroeien tot een Sibonachtig aanspeelpunt. Als we in de aanval soms een paar stations willen overslaan - zoals Schaars terecht benoemt - moeten onze verdedigers de bal wel ergens kwijt kunnen. Ik zou nu niet weten waar.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

hhage schreef: Hamstra het maximale eruit gehaald KOEKOEK.
Gelukkig is Hamstra niet zoals jou en hem bij de eerste de beste bod heeft verkocht,geduld bewaard heeft ons toch weer een paar miljoen opgeleverd!!!!!!!

Larsson+St.juste =Hahn+Woudenberg+dikke 10 miljoen

Heeft hij goed onderhandeld met feyenoord....
Kun jij een bericht plaatsen waarin staat dat Hamstra er het maximale uit heeft gehaald?

St Juste en Larsson voor een dikke 10 miljoen....? Ik denk dat veel supporters vooraf veel meer hadden verwacht. Ik vind het veel voor zulke simpele voetballertjes.

Zijn we eindelijk verlost van die arrogante Zweed, komt hij hier nog langs op de foto..... :lol: Ik wens hem weinig succes daar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Kent iemand de secretaresse van Hamstra ?
Zij kan mogelijk meer weten welke spelers allemaal nog gaan worden gekocht met al die miljoenen.
Samen maken we de club sterk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef: Als we in de aanval soms een paar stations willen overslaan - zoals Schaars terecht benoemt - moeten onze verdedigers de bal wel ergens kwijt kunnen. Ik zou nu niet weten waar.
Schaars bedoelt dat de aanvallen te statisch plaatsvinden en dat de middenvelders te weinig combineren met de aanvallers, en dat spelers daardoor te veel de bal bij zich houden of te vaak kiezen voor de voorspelbare (en veilige) keuze. Naast een spits heb je namelijk ook vleugelspelers. Zeneli speelt te statisch en Odegaard kan de bal moeilijk kwijt in de combinatie. Uiteraard hoort een spits hierin mee te doen, maar heb je ook vleugelaanvallers die in het combinatiespel zouden kunnen meedoen. Je zag dat met de Rojas erin en Odegaard op de 10 er veel meer voetbal en variaties ontstonden. Door Odegaard op de '10' ontstonden er meer lopende mensen en ging het tempo in de aanval omhoog. Thorsby is een harde werker, maar geen creatieveling. Ligt de fout dan bij de spitsen, omdat de vleugelspelers vast staan en de middenvelders te simpele en veilige keuzes maken?
Ik vind het zoooo makkelijk om te roepen dat de spitsen ongeschikt zijn n.a.v. 2 competitiewedstrijden. Laten we het spel en de spitsen beoordelen na 5-6 wedstrijden. Dan is de ploeg beter op elkaar ingespeeld en verwacht ik betere combinaties, en jawel, ook met de spitsen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wizard schreef:Ik vind het zoooo makkelijk om te roepen dat de spitsen ongeschikt zijn n.a.v. 2 competitiewedstrijden.
Nogmaals: deze jongens lopen al langer bij de club rond en we weten nu echt wel wat ze wel en niet kunnen. Het gebrekkige combinatiespel is niet alleen hun schuld - dat heb ik ook nooit beweerd - maar ze dragen niet positief bij.
Laten we het spel en de spitsen beoordelen na 5-6 wedstrijden.
Alle middenvelders en spitsen die zaterdag in de basis stonden, waren vorig jaar ook al bij de club. Dan mag je toch verwachten dat ze elkaar beter kunnen vinden. Streppel zal met een nieuw plan moeten komen, want het oude werkt duidelijk niet.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef: Nogmaals: deze jongens lopen al langer bij de club rond en we weten nu echt wel wat ze wel en niet kunnen. Het gebrekkige combinatiespel is niet alleen hun schuld - dat heb ik ook nooit beweerd - maar ze dragen niet positief bij.
Nogmaals. Reza stond in de top-3 van de topscoorders. Blijkbaar kan je dan toch wel wat. Helemaal wanneer je geen vleugels naast je hebt die een voorzet (willen) geven. Met Odegaard op de '10' en 2 vleugels die wel een voorzet kunnen geven, verwacht ik dat Reza zeker 20+ goals gaat maken. Uiteraard was hij tegen Heracles zwak, maar zoals ik al zei, mag je iemand niet op 2 wedstrijden afschrijven.
AllardP schreef:Alle middenvelders en spitsen die zaterdag in de basis stonden, waren vorig jaar ook al bij de club. Dan mag je toch verwachten dat ze elkaar beter kunnen vinden. Streppel zal met een nieuw plan moeten komen, want het oude werkt duidelijk niet.
Aha, dus het plan werkt in z'n geheel niet of werkt het niet omdat volgens jou de spitsen van onvoldoende kwaliteit zijn?
We hebben 2 nieuwe backs (op het laatste moment erbij) en 2 nieuwe vleugelspelers (op het laatste moment erbij) en een Odegaard in een nieuwe rol. Daarnaast speelt er geen Larsson meer in een vrije rol op linksvoor. Ook met Thorsby op de '10' is het wennen. Dit lijkt me toch een redelijk nieuw team/concept. Ook al spelen veel spelers net zoals vorig seizoen met elkaar, het concept is anders en ik vind het niet verstandig om dat concept al af te schrijven na 2 wedstrijden.
Plaats reactie