Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Neymar » 19-08-2023 19:35

du longhi schreef:Je zou zeggen er is in ieder geval nog ruimte in het salarishuis:

In: Charlie Webster (Chelsea, huur), Ion Nicolaescu (Beitar Jerusalem)

Uit: Joost van Aken (einde contract), Jeffrey Bruma (einde contract), Antoine Colassin (Anderlecht, was gehuurd), Rami Al Hajj (einde contract), Sydney van Hooijdonk (Bologna, was gehuurd), Xavier Mous (einde contract), Timo Zaal (einde contract), Rami Kaib (Djurgardens IF), Milan van Ewijk (Coventry City)


Denzel Hall ben je vergeten, maar verder heb je gelijk. Zou ruimte moeten zijn.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 31-08-2023 09:27

Volgens de Portugese krant O Jogo zaten er maandag scouts van sc Heerenveen op de tribune bij Rio Ave - FC Porto (1-2). Ook delegaties van Man Utd, Newcastle, Fiorentina, Sassuolo en Montpellier waren aanwezig in Vila do Conde.

Het bericht in O Jogo gaat vooral over rechtsback Costinha (marktwaarde 2 miljoen euro) maar lijkt me niet dat we voor hem daar aanwezig waren. Ik vermoed eerder 'algemene scouting' voor de toekomst, zoals we eerder ook bij Porto uitkwamen voor Conceicao.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 16-09-2023 21:00

Als je dan ziet wat er allemaal transfervrij loopt te voetballen in de eredivisie hadden we met Bakari, Pinto, Halilovic, Namli in ieder geval vier spelers kunnen halen voor posities waar we tekort komen, in een eerder stadium wellicht ook nog spelers als Rommeny, Seuntjes.

Met het investeren in de zweer twijfelachtige Hall en het kopen van een spits terwijl er een van 2,5 mil rondloopt en aanvoer het grootste probleem is, ben ik bang dat we niet heel goed uit deze transferperiode zijn gekomen. Deze selectie had meer behoefte aan een tien en een rechtsbuiten en een extra linksbenige verdediger.

Het is te hopen dat Walemark snel fit is, en dat we dreiging van twee kanten kunnen creëren. Maar wederom vind ik de selectie na een transferperiode van Ferry niet goed in balans. Teveel van hetzelfde en te weinig van wat er nodig was.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 17-09-2023 08:30

Eens komt met name omdat de scouting niet op orde is. Clubs met veel minder geld zijn veel creatiever wij wachten lang en galen dan ook nog de verkeerde spelers zoals Hall en Brouwers.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 17-09-2023 08:30

Eens komt met name omdat de scouting niet op orde is. Clubs met veel minder geld zijn veel creatiever wij wachten lang en galen dan ook nog de verkeerde spelers zoals Hall en Brouwers.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 21-10-2023 20:54

Karlssbak 2,5 miljoen
Olsson 1,3 miljoen
Brouwers 7,5 ton
Timossi 7 ton
Ruim 5 miljoen aan niet directe versterkingen. Noem me één club in de eredivisie die zoveel geld uitgeeft onder de top 5. En dat voor een club die alle eindjes aan elkaar moet knopen om rond te komen.

Komt het aantrekken van Ali, Nunnely en Hall nog bij.

Ik hoor altijd mensen roepen dat we qua salarissen en begroting op de 9/10de plek uit moeten komen. Maar dat is toch onzin? Andere clubs geven niet dergelijke bedragen uit aan spelers.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-10-2023 22:18

5 complete miskopen. En dat inderdaad voor een club met weinig poen. Dus wat een slechte scouting en TD hebben wij.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Vrieskist » 21-10-2023 22:28

Hebben we nog scouts dan?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor DSCH » 23-10-2023 19:28

Ik ben wellicht de enige, maar in Karlsbakk zie ik echt wel potentie. Ook Olssen vind ik een prima voetballer. Probleem is volgens mij dat we wel (in potentie) goede spelers halen, maar dat de selectie er omheen niet deugd. Daardoor komen spelers niet in hun kracht te spelen. Wat mede te danken is aan de trainer, die spelers op andere posities neerzet en tot op heden niet lijkt uit te blinken in het werken met mensen/voetballers. Verstand van het spelletje heeft hij volgens mij wel, maar de onderlinge band met de groep en het overbrengen van de kunde lijkt maar niet te lukken helaas.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-10-2023 19:49

De middenvelders Olsson, Brouwers, Tahiri zijn allemaal waterdragers, ze blinken nergens in uit
Ze kunnen niet scoren, niet een steekpass geven, niet goed verdedigen en als ze als verdedigende middenvelder spelen, missen ze het leiderschap om hun teamgenoten aan te sturen (type Schaars)

Je kunt een 3-mans middenveld in een driehoek laten spelen met de punt naar voren of punt naar achteren of hoe dan ook.
Maar een middenveld moet sowieso bestaan uit:
- Nummer 6 met ervaring zijn die een ploeg neer kan zetten (Schaars, Clasie)
- Nummer 10 die iemand vrij voor de goal kan zetten en zelf ook minimaal 10 goals maakt

De overige middenvelder kan ook een 6 zijn of een loper, beetje afhankelijk van tegenstander
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Vrieskist » 23-10-2023 20:07

DSCH schreef:Ik ben wellicht de enige, maar in Karlsbakk zie ik echt wel potentie. Ook Olssen vind ik een prima voetballer. Probleem is volgens mij dat we wel (in potentie) goede spelers halen, maar dat de selectie er omheen niet deugd. Daardoor komen spelers niet in hun kracht te spelen. Wat mede te danken is aan de trainer, die spelers op andere posities neerzet en tot op heden niet lijkt uit te blinken in het werken met mensen/voetballers. Verstand van het spelletje heeft hij volgens mij wel, maar de onderlinge band met de groep en het overbrengen van de kunde lijkt maar niet te lukken helaas.

Karlsbakk kan vast wel iets, maar hij krijgt ook niet veel kansen bij ons en in het huidige systeem past hij ook niet. Hij zou wel passen in het systeem wat we met Tobiasen speelden (opportunistischer).
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 24-10-2023 13:35

Ik heb ook wel vertrouwen in Karlsbakk, maar ik denk niet dat hij hier het vertrouwen gaat krijgen. Dus wanneer zou hij zich moeten ontwikkelen?
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Vrieskist » 24-10-2023 14:53

Dan zou je hem moeten verhuren, of een nieuwe coach moet hem vertrouwen kunnen geven.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 24-10-2023 20:28

Feanfan 1 schreef:- Nummer 10 die iemand vrij voor de goal kan zetten en zelf ook minimaal 10 goals maakt

Hoeveel middenvelders in de Eredivisie ken jij die 'minimaal 10 goals maken'? Ik zal je helpen: Afgelopen seizoen hebben slechts 24 spelers in de top 15 competities minimaal 10 goals gemaakt. Dat zijn dus nog niet eens twee per competitie. Wat jij eist, is dus erg onwaarschijnlijk voor een club uit de hoge middenmoot. Incidenteel lukt dat een speler als Zian Flemming, maar daar bovenop moet hij ook nog even anderen vrij voor de goal zetten. Die combinatie wil iedereen wel ja...
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-10-2023 21:32

Ach ja, misschien heb je ook wel gelijk. Maar er is geen speler in de selectie dat een echte 10 is. Kansloze knakker Olsson en Van Amersfoort hebben er niks te zoeken. Ik zou Webster er wel eens willen zien, maar die zal zijn taken wel niet uitvoeren ofzo.
Hoop wel dat je het me me eens bent dat ons middenveld veel te weinig goals maakt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 25-10-2023 09:58

Feanfan 1 schreef:Ach ja, misschien heb je ook wel gelijk. Maar er is geen speler in de selectie dat een echte 10 is. Kansloze knakker Olsson en Van Amersfoort hebben er niks te zoeken. Ik zou Webster er wel eens willen zien, maar die zal zijn taken wel niet uitvoeren ofzo.
Hoop wel dat je het me me eens bent dat ons middenveld veel te weinig goals maakt

De beste 10 hebben ze vorige zomer laten gaan ivm weinig rendement en werd destijds geslachtofferd door een slechte helft tegen Ajax.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 25-10-2023 19:50

Feanfan 1 schreef:Hoop wel dat je het me me eens bent dat ons middenveld veel te weinig goals maakt

Altijd als het niet loopt, gooien jij en anderen deze dooddoener erin. Je versimpelt het probleem tot 'we maken te weinig goals', dat is makkelijk. Maar als je 15e staat, maak je inderdaad te weinig goals ja :roll: :roll:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2023 23:28

Superfries1994 schreef:Altijd als het niet loopt, gooien jij en anderen deze dooddoener erin. Je versimpelt het probleem tot 'we maken te weinig goals', dat is makkelijk. Maar als je 15e staat, maak je inderdaad te weinig goals ja :roll: :roll:

Draai het eens om: We staan 15e omdat we te weinig scorend vermogen hebben. Én een niet al te solide defensie en keeper!! Het wegdenken van de goals van van Hooijdonk, zoals vooraf al aangegeven, wordt ons onder de neus gewreven. Doelpuntenmaker weg. Man van de meeste assists vorig seizoen op de bank. Een korte optelsom met een logisch resultaat tot gevolg.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2023 23:32

SuperFrysk schreef:Ik heb ook wel vertrouwen in Karlsbakk, maar ik denk niet dat hij hier het vertrouwen gaat krijgen. Dus wanneer zou hij zich moeten ontwikkelen?

Op basis waarvan precies als ik vragen mag? Wat hij heeft laten zien bij ons of zijn angstaanjagende statistieken van 8 goals en 2 assists in meer dan 80 wedstrijden?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 27-10-2023 08:35

Mackan68 schreef:Op basis waarvan precies als ik vragen mag? Wat hij heeft laten zien bij ons of zijn angstaanjagende statistieken van 8 goals en 2 assists in meer dan 80 wedstrijden?

Ja hoor. Hij heeft wel de snelheid en fysiek om wat mee te kunnen, ook af en toe zie je wel dat hij een goede techniek heeft. Ik denk dat er wel wat van te maken is.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 28-10-2023 22:17

Mackan68 schreef:Draai het eens om: We staan 15e omdat we te weinig scorend vermogen hebben. Én een niet al te solide defensie en keeper!! Het wegdenken van de goals van van Hooijdonk, zoals vooraf al aangegeven, wordt ons onder de neus gewreven. Doelpuntenmaker weg. Man van de meeste assists vorig seizoen op de bank. Een korte optelsom met een logisch resultaat tot gevolg.

Nicolaescu is prima in staat goals te maken, dus het argument dat je Van Hooijdonk zou missen, vind ik niet zo sterk. Het vraagt alleen een goede afstemming met de rest, en dat is precies mijn punt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 29-10-2023 11:25

Superfries1994 schreef:Nicolaescu is prima in staat goals te maken, dus het argument dat je Van Hooijdonk zou missen, vind ik niet zo sterk. Het vraagt alleen een goede afstemming met de rest, en dat is precies mijn punt.

Precies, ik denk dat de kansen die Van Hooijdonk vorig jaar afmaakte, dat Nico daar ook zeker veel van had gemaakt. Alleen krijgt hij die kansen nog niet.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 30-10-2023 09:04

Heerenveen rules schreef:5 complete miskopen. En dat inderdaad voor een club met weinig poen. Dus wat een slechte scouting en TD hebben wij.


Olsson is wat mij betreft 1 van de weinige lichtpuntjes dit seizoen dus die wil ik zeker niet onder de miskopen scharen. Karlsbak heeft natuurlijk nog geen kans gehad, maar gezien onze financiele situatie is het zeker onverantwoord geweest om zoveel geld uit te geven voor iemand die er bij lange na nog niet klaar voor was.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 30-10-2023 10:15

Otsje P schreef:Olsson is wat mij betreft 1 van de weinige lichtpuntjes dit seizoen dus die wil ik zeker niet onder de miskopen scharen. Karlsbak heeft natuurlijk nog geen kans gehad, maar gezien onze financiele situatie is het zeker onverantwoord geweest om zoveel geld uit te geven voor iemand die er bij lange na nog niet klaar voor was.

Olsson doet het wel beter dit seizoen, vooral tegen Heracles. Echter zie ik niet in dat we hem ooit nog gaan verkopen voor +1,5 miljoen waardoor je eigenlijk het geld af kunt schrijven. Ik heb het echter graag mis
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-10-2023 11:08

Het grootste praktische probleem is dat we Brouwers al gekocht hebben met toekomstig geld, dat we die 3 miljoen van Ejuke waarschijnlijk wel op onze buik kunnen schrijven, en dat Sahraoui de enige is die serieus geld waard is in de hele selectie. De kans dat we die in de winterstop gaan/moeten verkopen voor een miljoen of 6 is levensgroot.

En het niveau hier van van: We hebben slechte spelers gekocht, je kan veel beter goede spelers kopen. Tsja, zo lust ik er nog wel een paar. We spelen in een competitie waar Ajax met 120 miljoen aan aankopen laatste staat, en de hele selectie van Go Ahead Eagles de helft kost van alleen Bergwijn 5e. Er is dus echt wel wat mogelijk als je ergens een écht team van weet te smeden, ook met beperkte kwaliteiten en budgetten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 30-10-2023 11:50

Dat is nogal een simpele weergave van de zorgen die hierboven geuit worden. Er wordt gewinkeld alsof geld geen probleem is terwijl de begroting gigantisch onder water staat. Dan koop je alleen een Sahraoui. De rest van de spelers die gehaald is moet je transfervrije binnen kunnen halen. Misschien bij uitzondering getalenteerde spelers uit de kkd voor een paar ton.

Bakari, Dost, Seuntjes, Namli, Rommeny, Hansen zijn maar een paar voorbeelden in de buurt, om de basis van de selectie samen te stellen zonder miljoenen uit te geven. Olsson / Brouwers zijn spelers die je haalt als je transfervrij zijn zoals Tahiri. Idem voor Nicolaescu.

Transfersommen moet je bewaren voor de buitencategorie. Het gemak waarmee geld is uitgegeven de laatste jaren aan 'selectieopvulling' is zorgelijk. Als we een ding duidelijk moet zijn is dat je met een tekort van 5-6 miljoen heel voorzichtig moet zijn met het betalen van transfersommen.

De afgelopen transferperiodes hebben het financiële vooruitzicht van de club er niet bepaald beter op gemaakt. Nauwelijks nog waarde op het veld ondanks dat voor aardig wat spelers geld betaald is. We hebben geluk dat er wat meer geld binnenkomt met de nieuwe tv deal, tegelijk zal Twente ons weer een plek doen dalen op de ranking voor tv gelden.

Ondertussen zien we jaar na jaar de kwaliteit in de selectie teruglopen, zowel in de diepte als in de breedte. Stoor me al jaren aan het feit dat de club niet proactief handelt op spelers die uit contract lopen om de basis van de selectie zonder hoge kosten op peil te houden. Zowel Hamstra als nu De Haan zijn daarin weinig overtuigend met het technische beleid. Met het geld dat wij uitgeven door de jaren heen moet je 3-4 talentvolle spelers hebben lopen die een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigen, maar we hebben er nu 1.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 30-10-2023 12:00

Kaz_SCH schreef:En het niveau hier van van: We hebben slechte spelers gekocht, je kan veel beter goede spelers kopen. Tsja, zo lust ik er nog wel een paar. We spelen in een competitie waar Ajax met 120 miljoen aan aankopen laatste staat, en de hele selectie van Go Ahead Eagles de helft kost van alleen Bergwijn 5e. Er is dus echt wel wat mogelijk als je ergens een écht team van weet te smeden, ook met beperkte kwaliteiten en budgetten.

Maar zo is het toch ook, wij geven al jarenlang miljoenen uit aan spelers. Naast de top 3, doen weinig clubs dit. Zelfs Twente doet dit sporadisch en Utrecht eigenlijk nooit, die geven alleen hogere salarissen. Dan mag je ook wel iets verwachten van de spelers die aangetrokken worden.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 30-10-2023 12:03

fuotbalgek schreef:Ondertussen zien we jaar na jaar de kwaliteit in de selectie teruglopen, zowel in de diepte als in de breedte. Stoor me al jaren aan het feit dat de club niet proactief handelt op spelers die uit contract lopen om de basis van de selectie zonder hoge kosten op peil te houden. Zowel Hamstra als nu De Haan zijn daarin weinig overtuigend met het technische beleid. Met het geld dat wij uitgeven door de jaren heen moet je 3-4 talentvolle spelers hebben lopen die een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigen, maar we hebben er nu 1.


Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben blij dat we het niet meer met Floranus, Woudenberg en Kongolo hoeven te doen. Je kan van Ferry de Haan veel zeggen, maar hij heeft de selectie wel sterk verbeterd in de afgelopen 3 jaar. Echter denk ik wel dat het geld veel beter besteed had kunnen worden
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-10-2023 09:41

fuotbalgek schreef:Dat is nogal een simpele weergave van de zorgen die hierboven geuit worden. Er wordt gewinkeld alsof geld geen probleem is terwijl de begroting gigantisch onder water staat. Dan koop je alleen een Sahraoui. De rest van de spelers die gehaald is moet je transfervrije binnen kunnen halen. Misschien bij uitzondering getalenteerde spelers uit de kkd voor een paar ton.

Bakari, Dost, Seuntjes, Namli, Rommeny, Hansen zijn maar een paar voorbeelden in de buurt, om de basis van de selectie samen te stellen zonder miljoenen uit te geven. Olsson / Brouwers zijn spelers die je haalt als je transfervrij zijn zoals Tahiri. Idem voor Nicolaescu.

Transfersommen moet je bewaren voor de buitencategorie. Het gemak waarmee geld is uitgegeven de laatste jaren aan 'selectieopvulling' is zorgelijk. Als we een ding duidelijk moet zijn is dat je met een tekort van 5-6 miljoen heel voorzichtig moet zijn met het betalen van transfersommen.

De afgelopen transferperiodes hebben het financiële vooruitzicht van de club er niet bepaald beter op gemaakt. Nauwelijks nog waarde op het veld ondanks dat voor aardig wat spelers geld betaald is. We hebben geluk dat er wat meer geld binnenkomt met de nieuwe tv deal, tegelijk zal Twente ons weer een plek doen dalen op de ranking voor tv gelden.

Ondertussen zien we jaar na jaar de kwaliteit in de selectie teruglopen, zowel in de diepte als in de breedte. Stoor me al jaren aan het feit dat de club niet proactief handelt op spelers die uit contract lopen om de basis van de selectie zonder hoge kosten op peil te houden. Zowel Hamstra als nu De Haan zijn daarin weinig overtuigend met het technische beleid. Met het geld dat wij uitgeven door de jaren heen moet je 3-4 talentvolle spelers hebben lopen die een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigen, maar we hebben er nu 1.


Zeker is het een hele versimpelde weergave, ik wil alleen maar zeggen dat geld alleen niet zaligmakend is, hoe je er mee omgaat wel, en een trainer die er wat van weet te maken ook. Maar ik vind het 'achteraf scouten' wat hier volop gebeurt ook nogal makkelijk. Achteraf is het makkelijk opnoemen welke transfervrije spelers allemaal een succes geworden zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 01-11-2023 13:09

Het is natuurlijk wel zo dat je op transfervrije spelers weinig kapitaalvernietiging hebt. Kijk naar een Tahiri, die is gratis gekomen, stel je zou er 7 ton of 1 miljoen voor uit hebben gegeven, was hij het dan waard geweest?

Dan moet je vervolgens naar Brouwers, Haye en Olsson kijken, waar daadwerkelijk transferbedragen voor uit zijn gegeven. Haye loopt aan het einde van het seizoen gratis de deur uit en Brouwers en Olsson zie ik niet direct hetzelfde of meer voor op tafel gelegd worden. Zo gaat het natuurlijk hard met het geld.

Heerenveen geeft echt veel uit aan transfersommen, uiteraard wordt er bij Heerenveen minder salaris betaald maar door de transferbedragen mag je zeker wel wat verwachten.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten