Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Zou Bahoui nog in beeld zijn als vervanger voor Larsson? Enkele jaren geleden is er al volgens mij al een poging gedaan om hem te halen, wilde toen zelf niet en koos voor het grote geld in het Midden Oosten. Speelt niet bij Hamburg, lijkt mij een prima vervanger van Larsson.
want morgen wordt alles anders
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ghayas Zahid kopen. ASAP graag. Nog een contract van 1 jaar. Doet het erg goed.
https://www.transfermarkt.nl/ghayas-zah ... ler/236693
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ben benieuwd wanneer de club met 2 nieuwe backs op de proppen komt. De bezem is aardig door de selectie gegaan. We zijn veel spelers kwijtgeraakt die ons kwalitatief niet de weg omhoog in zouden helpen. In mijn optiek zijn Cavlan en Schmidt nog te licht voor de basis. Net goed genoeg als "back-up".

Met 2 goede backs erbij en we hebben een aardige verdediging + keeper. Middenveld is al oke. Kan al met al best een leuk elftal worden al ben ik wel bang dat de selectie net als afgelopen jaar kwalitatief te smal is. Past ook bij een smalle beurs overigens....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind het helemaal goed als er achter de basis veel jeugd klaar staat. Die zijn gretig als ze invallen. Zet maar veel eigen jeugd op de bank. Er moet gewoon nog een rechtsback bij.
Dat ze Pierie of Amofa heet hij geloof ik willen proberen is wel ok. Onze as is ervaren genoeg. Ik hoop dat Henk zijn passiviteit van zich afgooit en wat harder gaat lopen. Want hij heeft veel potentie. Maar hij is veel te statisch en heeft amper een versnelling. Maar kan er zo 20 maken als hij wat meer gas geeft.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Makkum8 schreef:Ben benieuwd wanneer de club met 2 nieuwe backs op de proppen komt. De bezem is aardig door de selectie gegaan. We zijn veel spelers kwijtgeraakt die ons kwalitatief niet de weg omhoog in zouden helpen. In mijn optiek zijn Cavlan en Schmidt nog te licht voor de basis. Net goed genoeg als "back-up".

Met 2 goede backs erbij en we hebben een aardige verdediging + keeper. Middenveld is al oke. Kan al met al best een leuk elftal worden al ben ik wel bang dat de selectie net als afgelopen jaar kwalitatief te smal is. Past ook bij een smalle beurs overigens....
Met naar het schijnt een op handen zijnde transfer van Stingl zou de rechtsback positie dubbel bezet zijn. Of zelfs driedubbel als Hoegh RCV gaat spelen. Dan zou Jerry ook nog op rechtsback kunnen. Wil of moet je Hoegh wisselen kun je Jerry doorschuiven naar het centrum en Doke of Stingl in laten vallen. Als LB zijn alleen Cavlan en Amofa getest en daar zou eventueel ook Pierie nog kunnen spelen. Ik verwacht dat eerst Cavlan echt vertrokken moet zijn voordat ze voor die positie handel gaan doen. Net zoals Larsson er voor moet zorgen dat er budget vrijkomt om aanvallend te versterken. Het vertrek van Slagveer lijkt echt opgelost te worden met eigen jeugd. En daar is op zich niets mis mee. Als ze zich zo blijven ontwikkelen zoals ze dat tot nu to deden. Met het halen van Hoegh heeft Hamstra in ieder geval redelijk op tijd ingespeeld op het ontbreken van ervaring in de as achterin.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Mackan, ik deel je gevoel over Cavlan. Maar ik snap er helemaal niets van. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij niet het gewenste niveau heeft? Gelukkig is er belangstelling (o.a. NEC), dus gun die jongen zijn (desnoods gratis) transfer en kijk verder. Ik kan prima leven met Pierie of Amofa (al had ik tot voor kort nog niet eens van hem gehoord) als back-up, maar zorg wel voor een subtopwaardige basisspeler. Dat is niet alleen nodig voor de verdediging, maar ook voor de aanval. Vorig jaar waren we veel te veel afhankelijk van Reza en Larsson en dat kwam ook door de minieme bijdrage van Bijker aan het aanvalsspel.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:I. Er moet gewoon nog een rechtsback bij.
.
Zeker. Maar ook een Linksback. En daar hoor je maar geen geruchten over, terwijl wel allerlei rechtsbacks in beeld lijken te zijn.
Maar het zal wel goed komen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

AllardP schreef: Dat is niet alleen nodig voor de verdediging, maar ook voor de aanval. Vorig jaar waren we veel te veel afhankelijk van Reza en Larsson en dat kwam ook door de minieme bijdrage van Bijker aan het aanvalsspel.
Maar dat was weer niet alleen de schuld van Bijker. Die werd 9 van de 10 keer dat hij over Larsson heenging niet aangespeeld. Alles lekker standaard binnendoor. Maar het moet wel gezegd dat wanneer Bijker wel mee mocht doen er ook nauwelijks een fatsoenlijke bal van zijn voeten kwam. Ik vraag me af of een andere back door Larsson wél aangespeeld zal worden. Die maakt immers liever zelf de goals en geeft de assists. Alles voor een snel vertrek uit Heerenveen. En ik vrees dat dat alleen nog maar extremer wordt als hij gedwongen wordt sowieso tot de winterstop nog hier te blijven ballen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Hoop dat Hamstra bezig is om de contracten van Vlap, Johnsen en Van Amersfoort al vast te verlengen. Talentvolle jongens die nog maar een 1-jarig contract hebben. Voor dat je het weet worden ze benaderd door andere clubs, zou jammer zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Van Amersfoort gaat ons echt niet verder brengen hoor. Mag toch hopen dat een ander basisspeler wordt. Johnsen en Vlap hebben zeker potentie.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Van Amersfoort is juist onze vaste '10'. Vlap en Johnson zijn mogelijke nieuwe vleugelspelers. We gaan het zien want voorlopig zijn Zeneli en Larsson er gewoon nog.
Odegaard mag van mij weer terug naar Spanje.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha. Van Amersfoort verkiezen boven Odegaard is Jiskefet 2.0!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

BK2007 schreef:Van Amersfoort is juist onze vaste '10'. Vlap en Johnson zijn mogelijke nieuwe vleugelspelers. We gaan het zien want voorlopig zijn Zeneli en Larsson er gewoon nog.
Odegaard mag van mij weer terug naar Spanje.
Lol, Odegaard is zoveel beter dan Van Amersfoort....

Schaars ---------------Kobayashi of Thern na winterstop
-----------------Odegaard-------.

Is gewoon het beste voor op het middenveld.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Haha. Van Amersfoort verkiezen boven Odegaard is Jiskefet 2.0!
Nuchter bekeken wel. Maar juist op het moment dat Pelle wegviel met z'n blinde darmontsteking begon het minder te lopen. Ik herinner me nog een bekerwedstrijd in Eindhoven. En wat ons daarna nog voorgeschoteld werd. Met Ødegaard hebben we maar bar weinig interessants mogen aanschouwen, zonder hem daar nu direct alleen de schuld van te geven. Pelle was onderdeel in het prima spelend en op elkaar ingespeeld team. Maar ik heb ook liever een makkelijk scorende nummer 10. Bij de beloftes kon hij dat heel aardig. Op het hoogste niveau vind ik het nog steeds enorm afwachten. Ik reken in ieder geval nergens op. Hopelijk gaat Martin ons komend seizoen laten genieten van assists en goals, maar ook daarover durf ik mijn hand niet in het vuur te steken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Van Amersfoort was goed omdat Schaars achter hem stond te sturen. De tweede seizoenshelft mocht Odegaard zwemmen naast Yuki en Thorsby.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Van Amersfoort was goed omdat Schaars achter hem stond te sturen. De tweede seizoenshelft mocht Odegaard zwemmen naast Yuki en Thorsby.
Ik vind dit een zinnige opmerking. Dit zou zeker een reden kunnen zijn dat van Amersfoort zo goed speelde. Na het wegvallen van Schaars was de hele ploeg aan het zwemmen. En dus ook Ödegaard. Bovendien stond ook Yuki na de winterstop, door het wegvallen van Schaars, op een positie die niet echt bij hem past. Het team was niet meer in balans.

Qua technische vaardigheid is Ödegaard natuurlijk de veel betere voetballer. Het gaat natuurlijk in een elftal ook om de goede balans. Daarbij moet je niet altijd de elf beste spelers opstellen, maar wel het beste elftal.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Alweer een maand geleden dat Hoegh gepresenteerd is, had graag nog een aantal nieuwe spelers zien komen. Blijf het bijzonder vinden dat ze Marzo zo makkelijk hebben laten gaan zonder daar een vervanger voor te halen. Spelers als Schmidt en Cavlan hebben al bewezen niet goed genoeg te zijn voor de backposities, desondanks zijn er nog steeds geen anderen gehaald. Dat ze eerst de jeugd de kans willen geven snap ik, maar juist op de posities achterin staat er weinig klaar, of ze willen Drkusic en Pierie veel minuten geven dit seizoen. Overigens zou ik het met Pierie wel aan durven op de back. Als de geruchten kloppen zijn ze wel bezig geweest met een rechtsback, de Deense Nissen Kristensen. Als dat nummer 1 op de lijst was zou het kunnen dat ze nu met optie 2 bezig zijn. Verder benieuwd wat er gebeurt met het St. Juste, het lijkt er namelijk op dat Streppel het duo Hoegh-v.Aken als centrum ziet. Denk dat er nog wel een aantal clubs voor Jerry komen, ondanks een mindere tweede seizoenshelft heeft hij wel enorm veel talent. Op het middenveld hoeft er weinig te gebeuren, daar lijken we genoeg spelers te hebben en komen ook een aantal goede jeugdspelers aan. Aanvallend gezien zijn we Slagveer kwijt geraakt, daar krijgen we Johnsen voor terug. Wanneer Larsson vertrokken is zal er een opvolger komen. Dan hebben we met hem en Zeneli/Johnsen 3 vleugelspelers tot de beschikking. Daar zou dan eigenlijk nog een speler bij moeten. Ik zou voor Gudmundsson of Ahannach gaan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Odegaard kan ook op de vleugel aangezien hij te licht bevonden is voor het middenveld.
Samen maken we de club sterk.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Odegaard kan ook op de vleugel aangezien hij te licht bevonden is voor het middenveld.
Wie heeft hem te licht bevonden voor het middenveld?
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Odegaard is geen vleugelspeler, totaal geen diepte en snelheid. Komt alleen tot z`n recht op 10.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Djuricic heeft bewezen dat een 'tien' ook goed aan de zijkant kan spelen. Was destijds ook wel een aardige oplossing. Denk niet dat Streppel dat dan met Ødegaard voor komend seizoen gaat uitsluiten. Zoals Bruggink (?) terecht opmerkte ontbreekt het hem aan snelheid, maar dat kan hij compenseren met zijn techniek een vooruitschrijdend inzicht.

Waar ik me nog wel een beetje zorgen om maak is dat voorin eigenlijk alleen Larsson en Reza voor de goals zorgden. Schaars, Kobayashi, Ødegaard, Van Amersfoort en Zeneli/Slagveer scoorden gewoon te weinig. Hoop dat Hamstra daar ook kritisch naar kijkt als hij nog een vleugelspeler gaat halen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Bovendien: de andere spelers uit de selectie dragen aanvallend te weinig bij voor de tien. Ook Pelle van Amersfoort, ondanks zijn prima eerste seizoenshelft. Mogelijke uitzondering is Thern, maar ik denk niet dat die nog een kans krijgt van Streppel. Het moet kortom wel van Odegaard gaan komen.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het zou me niet verbazen als Thern deze zomer definitief de overstap gaat maken naar AIK. Als hij daar blijft, dan vertrekt hij komende winter wel. Dan kan Heerenveen nog iets aan hem verdienen, het is duidelijk dat hij onder Streppel niet veel meer gaat spelen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Odegaard op rechtsvoor hebben we afgelopen seizoen al een paar keer gezien, maar dat was geen succes. Hij trekt logischerwijs naar binnen en mist snelheid. Spel wordt daardoor voorspelbaar.

Op rechtsvoor moet een snelle speler, die doelgericht is, makkelijk passeert en achter de linies kan kruipen. Onze spitsen staan niet bekend om hun diepgang en snelheid, dus dat moeten onze buitenspelers maar compenseren. Daarom denk ik niet dat je met Odegaard rechtsvoor moet spelen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Marça schreef:Djuricic heeft bewezen dat een 'tien' ook goed aan de zijkant kan spelen. Was destijds ook wel een aardige oplossing. Denk niet dat Streppel dat dan met Ødegaard voor komend seizoen gaat uitsluiten. Zoals Bruggink (?) terecht opmerkte ontbreekt het hem aan snelheid, maar dat kan hij compenseren met zijn techniek een vooruitschrijdend inzicht.

Waar ik me nog wel een beetje zorgen om maak is dat voorin eigenlijk alleen Larsson en Reza voor de goals zorgden. Schaars, Kobayashi, Ødegaard, Van Amersfoort en Zeneli/Slagveer scoorden gewoon te weinig. Hoop dat Hamstra daar ook kritisch naar kijkt als hij nog een vleugelspeler gaat halen.
Zeneli scoorde de eerste seizoenshelft zeker wel voldoende (tweede helft kwam dat er totaal niet uit). Veerman scoorde als pinchhitter ook nog wel een aantal goals (Scoorde per 90 minuten meer dan 1 goal), evenals Slagveer (4 goals in iets meer dan 1000 minuten, dat is meer dan 1 goal per 3 wedstrijden).

Voor Zeneli moet het dit seizoen wel gaan gebeuren, die zal de lijn van de eerste helft vorig seizoen nu het hele seizoen moeten laten zien. Dan kan hij echt wel op 10 goals komen. Veerman en/of Reza (ligt eraan wie speelt) gaan ook wel weer hun doelpuntjes maken. Zeker met iemand als Odegaard achter je, dan ga je voldoende kansen krijgen. De opvolger van Larsson zal er inderdaad ook een paar moeten maken, net als dat Van Amersfoort zich verder zal moeten ontwikkelen en er echt meer moet gaan maken (goals maken kan hij wel). Dan heb ik het nog niet gehad over jongens als Johnsen, Vlap. Komt echt wel goed.

Maak me veel drukker om het aantal tegengoals, vooral in de tweede helft. Daar lag het grote probleem, niet in de voorhoede.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Heel verhaal, maar in feite zeg je gewoon hetzelfde: alle goals kwamen vorig jaar van de spitsen. Ik weet niet of ik ooit zo'n onproductief middenveld heb gezien bij Heerenveen. Dit sneeuwt een beetje onder bij de gatenkaas in de verdediging, maar je kunt het ook zien als een symptoom van hetzelfde probleem: een team dat niet in balans is.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft wat voor type spits je hebt. Heb je een spits die een echt aanspeelpunt is en de bal bij zich kan houden, zodat de middenvelders kunnen aansluiten/bijsluiten, dan zullen de middenvelders ook meer scoren. Reza is echter niet zo'n type spits en onze middenvelders hebben bovendien allen geen diepgang en zullen dus moeizamer scoren.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Nog íets meer dan 3 en halve week en dan begint het seizoen weer! Maar oh wat zie ik er nu tegen op behalve Hahn en Hoegh is er nog helemaal niks gebeurd.....en het is onwijs stil ook behalve Stingl geruchten.

Waar blijft de gewenste rechtsback, waar blijft de gewenste linksback, waar blijft de gewenste linksbuiten bij vertrek Larsson en de gewenste rechtsbuiten en een middenvelder die kan scoren.

Ik zou zo spelen op dit moment, Reza vlak achter Henkie. En ik ben nog niet overtuigd van Hoegh, vind hem een trage indruk maken, lage handelings snelheid.

Hahn

RB --- St juste --- van Aken --- LB

Schaars -----Reza ------ Kobayashi

Odegaard ----Veerman ----Johnsen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zou Odegaard op "10" zetten. Dat is zijn positie en dit seizoen is voor hem eigenlijk een examen of hij goed genoeg is voor de absolute Europese top door middel van goals en assists. Dat hij gisteren rechtsbuiten stond was denk ik een laatste test voor een aantal. Ik verwacht a.s. dinsdag daarom ook Odegaard op 10 en Zeneli en Johnsen/Larsson op de vleugel, waarvan Larsson ook nog wel weggaat.

Daarnaast blijf ik Veerman te beperkt vinden voor de basis. Hij ziet het spelletje wel, maar ook hij raakt te vaak de bal verkeerd met als gevolg balverlies. En daarbij vind ik hem een ideale supersub, er gebeurd tenminste wat

In de verdediging zullen twee backs moeten komen en verwacht dat St.Juste nog vertrekt en Pierie kon gisteren ook niet overtuigen. Ook een back-up voor Van Aken lijkt me nodig

Hahn
Aankoop - Hoegh - Van Aken - Aankoop
Schaars - Odegaard - Kabayashi
Zeneli - Reza - Johnsen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nee. Yuki met Stijn als controleurs en Pelle op de 10. Dat werkte uitstekend de eerste helft van het vorige seizoen.
Odegaard maar op de bank en zo nu en dan laten invallen op de vleugel. Het is en blijft slechts een huurspeler die een eigen speler niet uit de basis zou mogen spelen al was het maar vanwege de het vermijden van kapitaalvernietiging.
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie