Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij hebt dus nul ambitie! Wat maakt Pelle geschikt voor de 10? Ik kan geen 1 punt opnoemen.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Er is genoeg om over te discusiëren met Heerenveen rules maar ik begin er niet aan. De meningen zijn zo zwart/wit dat ik niet eens weet hoe te beginnen en ik vraag me af in hoeverre hij bereid is naar anderen te luisteren.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

badfrisianboy schreef:Er is genoeg om over te discusiëren met Heerenveen rules maar ik begin er niet aan. De meningen zijn zo zwart/wit dat ik niet eens weet hoe te beginnen en ik vraag me af in hoeverre hij bereid is naar anderen te luisteren.
Ik ben het ook niet altijd met hem eens, maar over Van Amersfoort kan ik wel de hand met hem schudden
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Kijk ik denk ook dat Ödegaard daar moet spelen. Maar zoals Heerenveen rules het verwoord doet Pelle niks goed en heeft hij geen enkele kwaliteit. Dat is natuurlijk niet het geval. Zo zwart/wit is het gewoon niet.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

badfrisianboy schreef:Kijk ik denk ook dat Ödegaard daar moet spelen. Maar zoals Heerenveen rules het verwoord doet Pelle niks goed en heeft hij geen enkele kwaliteit. Dat is natuurlijk niet het geval. Zo zwart/wit is het gewoon niet.
Hij vindt Pelle niks voor de "10" en ik ook niet. Hij is niet snel, niet technisch, scoort nooit en heeft geen steekpass.
Hij is meer te vergelijken met Thorsby, dus de nr 8 positie. Hard werken en veel kilometers maken, maar ook daarin vind ik hem tekort komen voor de basis. Als invaller zou hij wel nuttig kunnen zijn, ook als breekijzer
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik vond het trio Stijn, Yuke en Pelle prima functioneren de eerste seizoenshelft vorig jaar. Ik zou daaraan een vervolg willen geven. Misschien dat Odegaard ook daar zou kunnen spelen maar vond hem weinig aan het elftal toevoegen op 10 vorig seizoen.
Maar goed het hele elftal zakte weg zonder Stijn dus om Odegaard al te veel te verwijten kan ook niet.
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6246
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over de gevoerde beleid binnen onze club. Jan en Alleman wordt van de hand gedaan, waarbij er in het begin werd geroepen dat het om doorselecteren ging. Doorselecteren an sich is prima.. mits er iets nieuws bij komt.

Het enige wat we horen (al zie ik het al een paar weken niet meer) dat er lijstjes klaarliggen. Om mee heen hoor ik het gemor toenemen dat er nog steeds geen verstrekking is. Het minste is toch dat ze aangeven dat ze heel druk bezig zijn met versterking.

Wanneer we het seizoen in moeten met Schmidt en Pieri op de backs, dan kan vrees ik een seizoen waarbij we tegen degredatie moeten vechten. Los daarvan zou het een grote minachting richting de achterban zijn om niets meer te doen. Laat op zn minst horen waar je mee bezig bent.

Openheid is sowieso geen sterkpunt van Eisinga en Hamstra.
Laatst gewijzigd door Ebiede op 17-07-2017 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijt heb je morgen maar!
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Ebiede schreef:Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over de gevoerde beleid binnen onze club. Jan en Alleman wordt van de hand gedaan, waarbij er in het begin werd geroepen dat het om doorselecteren ging. Doorselecteren an sich is prima.. tenzij er iets nieuws bij komt.

Het enige wat we horen (al zie ik het al een paar weken niet meer) dat er lijstjes klaarliggen. Om mee heen hoor ik het gemor toenemen dat er nog steeds geen verstrekking is. Het minste is toch dat ze aangeven dat ze heel druk bezig zijn met versterking.

Wanneer we het seizoen in moeten met Schmidt en Pieri op de backs, dan kan vrees ik een seizoen waarbij we tegen degredatie moeten vechten. Los daarvan zou het een grote minachting richting de achterban zijn om niets meer te doen. Laat op zn minst horen waar je mee bezig bent.

Openheid is sowieso geen sterkpunt van Eisinga en Hamstra.
Openheid van zaken worden nooit gedaan voor transfers, want dat drijft alleen maar de prijs omhoog. Natuurlijk zijn ze wel bezig maar dan moeten spelers zelf ook willen. Misschien is heerenveen al met drie linksbacks bezig geweest, maar alle drie vonden ze het salaris te laag of andere rand voorwaarden niet goed genoeg.

Ik ben gewoon zeer benieuwd naar Hahn en Hoegh in komende seizoen. Laten we hopen dat er iemand komt die tenminste dezelfde kwaliteiten of liever meer heeft dan Bijker en Cavlan.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Van de basisspelers zijn vertrokken: Marzo, Bijker, Slagveer en waarschijnlijk St. Juste en Larsson. En dat terwijl we al zo'n smalle selectie hadden... Er is nog heel veel werk aan de winkel, maar ik proef geen enkele urgentie bij de club. We hebben precies twee potentiële basisspelers aangetrokken en alle namen uit het geruchtencircuit zijn stilaan van de radar verdwenen.

Vandaag hebben ze de teamfoto gemaakt. Wie gaat die nou aan de muur hangen?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat de teamfoto betreft ben ik het eens een keee eens. Die moeten ze natuurlijk in augustus pas maken.
Samen maken we de club sterk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Larsson en St Juste snel verkopen en dan een ijzersterke vleugel, twee backs halen en dan kijken of er nog buitenkansjes komen.

Verder moet je echt kansen gaan geven aan Johnsen, Vlap en Pierie.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2504
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heb van een bron die dicht bij het Feyenoord-kamp zit vernomen dat het eerste bod van 3,5 miljoen is afgewezen. 2de bod is nu 4,5 miljoen. Wordt ook gesproken over een doorverkooppercentage voor Heerenveen.
Heerenveen fan in Leiden
robfriend1
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-05-2009 19:32

Bericht door robfriend1 »

Jazz schreef:Heb van een bron die dicht bij het Feyenoord-kamp zit vernomen dat het eerste bod van 3,5 miljoen is afgewezen. 2de bod is nu 4,5 miljoen. Wordt ook gesproken over een doorverkooppercentage voor Heerenveen.
Zit Woudenberg ook in de deal?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kongolo en Karsdorp zijn verkocht voor 27-30 miljoen, dus niet te snel toehappen. Al vind ik 4,5 miljoen een acceptabel bedrag voor een talent die nog niet bewezen heeft een seizoen lang constant te zijn. Maar als je Kongolo en Karsdorp voor dat bedrag kunt verkopen, dan valt er meer uit te halen dan 4,5 miljoen
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2504
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

robfriend1 schreef:Zit Woudenberg ook in de deal?
Nee. Geen idee of Heerenveen interesse heeft in Woudenberg.
Heerenveen fan in Leiden
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

4.5 zal nog wel wat omhoog gaan. Als je met wat bonussen etc tussen de 5 en 6 uitkomt, heb je gewoon een prima deal.

Ik hoop dat er dan nu ook duidelijkheid komt omtrent de versterkingen. Er zit namelijk wel wat in de pijplijn.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

robfriend1 schreef:Zit Woudenberg ook in de deal?
Het zou voor iedereen die maar ruildeals blijft suggereren goed zijn om het volgende stuk eens te lezen:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 37031.html

Met name dit stuk is dan van belang:
Why aren't there swap deals?

It’s safe to disregard almost every rumoured swap deal as nonsense. Save for a few exceptions that prove the rule (Gallas/Cole, Eto’o/Ibrahimovic, Matic/Luiz), swap deals almost never happen (for the avoidance of doubt, Wayne Rooney and Romelu Lukaku trading clubs was not a swap deal).

A transfer involving one player is complex enough. When a second player is added to the same transaction, so too is an additional and often prohibitive layer of complexity.

A second player brings another negotiation between the clubs over the value of the player, another contract negotiation with the player and his agent, and additional agent fees. Also, both players have to be willing to move.
Kort samengevat: ruildeals komen bijna nooit voor omdat ze te complex zijn.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:

Openheid is sowieso geen sterkpunt van Eisinga en Hamstra.
Dat is al sinds jaren geen sterk punt van de club. Maar volgens kenners kan dat op gebied van transfers niet. Omdat de club zich dan in de kaart zou laten kijken. Je hoeft natuurlijk niet alle details uit de doeken te doen. Maar op vragen hoe de financiële situatie er nu eigenlijk ongeveer uit ziet afdoen met 'daar ga ik verder niet op in', vind ik niet bemoedigend richting de achterban als ik eerlijk ben. Uitspraken die simpelweg niet kloppen kun je gewoon ontkrachten lijkt mij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Stel, Jerry wordt verkocht voor 5 miljoen euro. Tekent voor 4 jaar in de Kuip en blijft zich prima ontwikkelen. Pikt komend seizoen al enige CL ervaring mee en blijft zich de komende 2 seizoenen doorontwikkelen. Dan mist het niet of komt er belangstelling vanuit het buitenland. Feyenoord is een topclub dus vraagt 10 miljoen, of waarschijnlijker nog meer.
Spreek je nu een doorverkoop percentage af van 20% dan zou je tegen die tijd nog eens een bedrag tegemoet kunnen zien van minimaal 2 miljoen. Met daarnaast nog de jeugdopleiding- en solidariteitsbijdrage kom je toch op een heel mooi bedrag uit voor een speler die bij ons in ieder geval nog niet aan heeft weten te tonen een steunpilaar in het elftal te zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Eens, zoiets moeten we meteen doen. Sowieso verdienen we goed aan doorverkooppercentages en opleidingsvergoedingen; elk jaar stromen er wel weer wat tonnen binnen. Uiteraard moeten we dat geld wel gaan investeren, anders draaien we wéér een miljoenenwinst. Behalve de fiscus heeft niemand daar wat aan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Uiteindelijk moeten we Twente en Groningen voorbij op lijst van tv-gelden. Dan maken we weer een mooie slag.

En ik ga er echt wel vanuit dat er nog investeringen komen, maar men mag ook de jeugd niet vergeten. Kapitaal moet op het veld staan, maar beter dan eigen jeugd die miljoenen oplevert, krijg je het niet.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2504
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Jazz schreef:Heb van een bron die dicht bij het Feyenoord-kamp zit vernomen dat het eerste bod van 3,5 miljoen is afgewezen. 2de bod is nu 4,5 miljoen. Wordt ook gesproken over een doorverkooppercentage voor Heerenveen.
Precies goed :D
Heerenveen fan in Leiden
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6246
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Kiekerjan schreef:
Openheid van zaken worden nooit gedaan voor transfers,
Ik heb het niet over de transfers alleen, over de hele linie wordt er geen openheid gegeven.

* Wat is de doelstelling het komende jar
* Waar willen ze met de club heen?
* Hoe gaat het op commercieel gebied, groei?
* Hoe en wat krijgen we het stadion weer vol? geen actie?
* Op transfer gebied, helemaal niks.. we hebben een lijstje, het zal wel! Wanneer Larsson ook nog vertrekt, hebben we nog 15 selectie spelers..

Ik maak me grote zorgen... Eisinga loopt voor op in de fanfare bij elk goed nieuwtje, verder blinkt hij uit in verstoppertje spelen, de clichés van Hamstra hangen me ook de strot uit.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ook ik heb mijn vraagtekens van wat ze allemaal aan het doen zijn. Het is al weken/maanden bekend dat er sowieso een linksback, rechtsback en een buitenspeler moet komen. Ondertussen zijn we een paar weken verder in de voorbereiding en zullen er nog een centrale verdediger en buitenspeler vertrekken. Oftewel ze moeten nog minimaal 5 spelers halen om een beetje mee te kunnen draaien in de eredivisie. Probleem is dat de voorbereiding al in volle gang is en dat we bij de start van de competitie weer een elftal hebben staan dat uit los zand bestaat... Dan krijgen wij weer te horen dat het tijd nodig heeft. Maar hebben ze niet genoeg tijd gehad om een opvolger voor alleen al Bijker te vinden?

Gek hé dat er komen seizoen minder seizoenkaarthouders zijn. Eisenga kan wel steeds leuk doen, maar laat hem nu maar even serieus aan de slag gaan en bezorg ons een selectie die eredivisie waardig is!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ze gaan steeds voor het hoogst haalbare, wat op zich wel logisch is. Maar als zo'n Elias naar Fenerbahce gaat en die rechtsback van Mydtjilland niet haalbaar lijkt en optie 2 Stingl het ook niet wordt, dan duurt het wat langer en wordt, helaas, de kwaliteit ook minder.
En er zijn veel spelers die zelf ook willen wachten. Vorig jaar kwam Schaars ook pas in augustus terwijl hij de hele zomer geen club had
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Afbeelding

Er wordt hier door sommigen nogal dramatisch gedaan over het transferbeleid. Maar eigenlijk valt het ontzettend mee.
Ik kan in elk geval een heel representatief team samenstellen met de huidige spelers.
Alleen een LB en RB ontbreken nog. Tenzij je met Pieri en Doke gaat beginnen aan de competitie. (en dat moet maar niet).

Verder zijn St Juste en Larsson verkocht en is Zeneli er nog. Mocht ook hij vertrekken hebben we nog Johnson.

Mijn idee is, is dat we nu nog in elk geval een LB en RB nodig hebben.
Verder nog een extra vleugelspeler en als het even kan een ervaren verdedigende middenvelder als back up voor Schaars.

Zo slecht als men hier wel wat suggereert staan we er gewoon niet voor.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heerenveen is nooit zo luid aanwezig geweest op de transfermarkt, maar ze zijn er uiteraard wel mee bezig.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Er moet verdedigend gewoon het nodige gebeuren. Zeneli en Odegaard zijn prima vleugels en Johnsen en Vlap echt prima back-ups die m.i. dit seizoen gaan doorbreken. Maar we hebben wel maar twee CV's en 1 eredivisiewaardige back (Cavlan), Doke is sympathiek maar niveau onderkant Jupiler league.

Linksback ligt Woudenberg, niet zonder reden, voor de hand. Prima spelertje.
Rechtsback? Geen idee, zolang het Doke maar niet is.
nou nou
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Het is veel te smal.
Er moet kwaliteit bij. Anders wordt het zwaar rechter rijtje.

V. Amersfoort, doke, van Aken, dat soort jongens lopen bij roda, Willem 2 en nac ook rond.
Actie!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6246
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Van Amersfoort en Van Aken, zijn wel subtop waardig. Doke Schmidt is echt een wonder, hoe is het mogelijk dat zijn contract is verlengd.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie