Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dan zal eerst Larsson verkocht moeten worden. Of zou er nog geld zijn ? Ik denk van niet.
Als Larsson gaat dan zou ik de portemonnee trekken voor twee grote talenten voor op de vleugels, Slagveer is immers ook al weg.
Voor de LB en RB zal de club wel creatief kunnen zijn neem ik aan.
Laatst gewijzigd door BK2007 op 16-06-2017 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen maken we de club sterk.
Silver

Bericht door Silver »

Ebiede schreef: Lijkt me dat er op beide kanten twee bij moeten! Cavlan zal ook vertrekken mede doordat het geen back is en daarnaast is het nog steeds onbegrijpelijk dat ze de enige die het niveau niet aan kan, Doke Schmidt, contractverlening geven.
Helemaal eens, alleen zolang Cavlan (zal misschien vertrekken) en Schmidt (die blijft zeker) op de loonlijst staan, zal de club niet 4 nieuwe backs aantrekken. Denk een nieuwe rechts- en linksback met Doke als back-up op rechts & Cavlan op links. Mocht Cavlan vertrekken zou het me niet verbazen als er vanuit de jeugd wordt doorgeschoven. Of dat ze Pierie op die positie willen laten rijpen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Zit er in de jeugd niet een getalenteerde LB of RB?
Heerenveen fan in Leiden
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Ricardo van Rijn gaat weg bij Club Brugge, na de winterstop ook daar buiten de basis 11. Lijkt mij voor ons een prima en ervaren RB! Ook Steven Pinaar wil terug naar NL, wil dus salaris inleveren. Beide spelers lijken mij wel interessant. We hebben ervaring nodig. Dan nog Bulthuis LB en er staat een goede verdediging, ervaren middenveld en dan in de aanval Reza, Odegaard en Zenelli/aankoop.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zullen we het even realistisch houden? Die komen hier echt niet voetballen vanwege onze salarissen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Pfff. Nee inderdaad. Daarbij hebben we Thern, Cavlan en Vd Boomen ook nog steeds op de loonlijst staan. Verder moeten we Larsson en St Juste nog slijten. Ook al hebben beide laatste zich niet bepaald onderscheiden afgelopen seizoen.
Nee hier heeft Gerrie nog een flinke kluif aan.
Samen maken we de club sterk.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Zullen we het even realistisch houden? Die komen hier echt niet voetballen vanwege onze salarissen.
Pienaar roept zelf dat hij wel naar Nederland wil. Zo gekke gedachte is het dan niet. Hij weet vast wel dat hij hier in NL geen Sunderland-salaris kan opstrijken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ajax, PSV en Feyenoord? Jij denkt dat Pienaar het over Heerenveen heeft?
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Pienaar is 35 en wil in NL nog lekker gaan ballen. De top 3 zit niet op Pienaar te wachten denk ik..met een goed verhaal kun je zo'n jongen best halen. Middenveld met Schaars Pienaar en Kobyashi niet slecht toch.
Verdediging met van Rijn Hoegh van Aken of St Juste en bv Bulthuis :D
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Droom lekker verder.....Odegaard?
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Heerenveen rules schreef:Droom lekker verder.....Odegaard?
op de vleugel ipv Larsson :wink: ik ben voor! Ervaring zat zo en daarmee ontlast je Schaars. In de verdediging kerels ipv jongens. Bulthuis is bv transfervrij. Je moet hoog inzetten, met dit soort ervaren jongens gaan jonge spelers ook beter spelen, maar goed het gaat idd vast niet gebeuren.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen rules schreef:Zullen we het even realistisch houden? Die komen hier echt niet voetballen vanwege onze salarissen.
Ik moet ook altijd wel lachen als er zulke spelers worden genoemd.

Woudenberg, is dat wat? Wel loopvermogen en heeft het bij NEC goed gedaan, maar ook een jaar niet gespeeld.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Langzaamaan zouden de nieuwe linksback en rechtsback toch ook wel bekend mogen worden. Graag vanaf begin van de voorbereiding er bij!
spettervanpetter
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 12-06-2015 11:58

Bericht door spettervanpetter »

De voorbereiding begint aanstaande zondag alweer, ik ben benieuwd of Heerenveen voor die tijd nog een paar spelers aan de selectie kan toevoegen. Want er zijn toch behoorlijk wat spelers bij Heerenveen vertrokken,

Younes Namli
Willem Huizing
Joris Voest
Luciano Slagveer
Stefan Gartenmann
Jair Oosterlen
Erwin Mulder
Lucas Bijker
Wieger Sietsma
Kenny Otigba
Stefano Marzo

Huurspelers
Shay Facet
Wout Faes

Dan staan de volgende spelers ook nog op de lijst die denk ik mogen en zullen vertrekken
Caner Cavlan
Branco van den Boomen

Hier tegenover staan de aankopen van Høegh en Hanh. Het moge duidelijk zijn dat de selectie heel zwaar is versmald op deze manier. Tuurlijk zitten er ook spelers bij die alleen maar in Jong Heerenveen hebben gespeeld, maar ook daar zal je een fatsoenlijk team op de been willen kunnen brengen. Afgelopen seizoen was de selectie eigenlijk al te smal, dat heb je in de tweede seizoenshelft wel kunnen zien, toen er wat spelers geblesseerd raakten was het helemaal mis.

Mijns inziens moeten op de volgende posities zeker nog versterking komen:
Linksachter(als Cavlan vertrekt, heb je er eigenlijk 2 nodig)
Rechtsachter
Buitenspeler

Er is nog voldoende werk te verrichten door Hamstra en co, de transfers die ze tot dusver hebben gedaan beloofd veel goeds, maar ik heb het liefst toch wel zo snel mogelijk de selectie wat op orde, zodat we het seizoen goed kunnen beginnen.
Laatst gewijzigd door spettervanpetter op 21-06-2017 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Voor een eerlijk beeld moet je ook alle namen noemen die er bij zijn gekomen/terug keren.

Vertrokken:

Younes Namli
Willem Huizing
Joris Voest
Luciano Slagveer
Stefan Gartenmann
Jair Oosterlen
Erwin Mulder
Lucas Bijker
Wieger Sietsma
Kenny Otigba
Stefano Marzo
Shay Facet
Wout Faes


Nieuw/terug gekeerd:
Caner Cavlan
Branco van den Boomen
Maarten de Fockert
Daniel Høegh
Warner Hahn
Kik Pieirie
Dennis Johnson

Nog een groot verschil maar dit is de situatie zoals hij nu is volgens mij. Zolang evt. spelers die mogen vertrekken nog niet weg zijn kun je daar ook nog geen vervangers voor halen. Wel zou ik graag voordat de training weer begint de selectie wat completer hebben. Zou mooi zijn als die in elk geval aanwezig zijn zodra ook alle internationals weer terug zijn.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Cavlan en VD Boomen zitten hier in een vrij uitzichtloze situatie en zullen wel vertrekken. Daarbuiten is de balans vertrokken spelers ten opzichte van aankopen al niet helemaal in balans en probeert met ondertussen de beloften in de voetbalpyramide te krijgen. Zaak om de selectie breder en sterker te maken en de gaten op te vullen, richting het begin van de voorbereiding dus inderdaad. Het zou prettig zijn mocht er op korte termijn een klapper van een uitgaande transfer zijn die veel meer mogelijk maakt.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Misschien is Feyenoord wel in de markt voor Larsson, en wil Feyenoord Veijinovic en Woudenberg als wisselgeld gebruiken.
Zomaar een gedachte van me overgens.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Wolliepoly schreef:Misschien is Feyenoord wel in de markt voor Larsson, en wil Feyenoord Veijinovic en Woudenberg als wisselgeld gebruiken.
Zomaar een gedachte van me overgens.
Spelers ruilen komt zelden meer voor, Maar dan heb ik liever dat ze Gustafsson deze kant op sturen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Het is weer teleurstellend dat de selectie weer niet op orde is bij de start van de voorbereiding?
Spijt heb je morgen maar!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ebiede schreef:Het is weer teleurstellend dat de selectie weer niet op orde is bij de start van de voorbereiding?
Nee, dat is niet teleurstellend; het is conform verwachting. Het is elk jaar zo en ook elk jaar zijn de prijzen rond deze tijd hoger dan eind juli - augustus. Ik vind het juist verrassend goed dat we al 2 mogelijke basisspelers hebben gecontracteerd!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Eens met Wizard. We moeten verder wachten op de centen van de verkoop van bijv. Larsson.
Pas dan kunnen we zelf weer talentvolle spelers ergens weghalen en de selectie de nodige kwaliteits impulsen geven.
Het komt wel goed.
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het zou mooi zijn als er voor 6 juli nog één of twee bij komen. Dan komen de interlandspelers ook terug en heb je de groep compleet
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

en dan bij voorkeur de verdedigers, beide nieuwe backs... die moeten voornamelijk goed op elkaar ingespeeld zijn...
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

De volgende jeugdspeler die de club gaat verlaten:
Jair Oosterlen krijgt een kans van Sparta Rotterdam. De verdediger, die op 29 juni aansluit bij de selectie van de eredivisionist, krijgt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen de kans een contract te verdienen.

De twintigjarige Oosterlen kwam vorig jaar uit voor het beloftenteam van sc Heerenveen. Oosterlen, flankspeler, laat weten dat hij blij is met de kans die Sparta hem geeft. In augustus gaat hij samen met de club spijkers met koppen slaan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

spettervanpetter schreef:De voorbereiding begint aanstaande zondag alweer, ik ben benieuwd of Heerenveen voor die tijd nog een paar spelers aan de selectie kan toevoegen. Want er zijn toch behoorlijk wat spelers bij Heerenveen vertrokken,
Wieger Sietsma

Hier tegenover staan de aankopen van Høegh en Hanh. Het moge duidelijk zijn dat de selectie heel zwaar is versmald op deze manier. Tuurlijk zitten er ook spelers bij die alleen maar in Jong Heerenveen hebben gespeeld, maar ook daar zal je een fatsoenlijk team op de been willen kunnen brengen. Afgelopen seizoen was de selectie eigenlijk al te smal, dat heb je in de tweede seizoenshelft wel kunnen zien, toen er wat spelers geblesseerd raakten was het helemaal mis.

Mijns inziens moeten op de volgende posities zeker nog versterking komen:
Linksachter(als Cavlan vertrekt, heb je er eigenlijk 2 nodig)
Rechtsachter
Buitenspeler

Er is nog voldoende werk te verrichten door Hamstra en co, de transfers die ze tot dusver hebben gedaan beloofd veel goeds, maar ik heb het liefst toch wel zo snel mogelijk de selectie wat op orde, zodat we het seizoen goed kunnen beginnen.
Wieger Sietsma vertrokken? Die staat tot eind deze maand onder contract bij Emmen, maar zal daarna zonder verlenging gewoon weer terugkeren aangezien zijn contract nog tot en met medio '18 doorloopt. Ben verder wel benieuwd naar wat er met Jan Bekkema gaat gebeuren. Zijn contract loopt over een week wél af. En je hoort er verder niets over.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Nee, dat is niet teleurstellend; het is conform verwachting. Het is elk jaar zo en ook elk jaar zijn de prijzen rond deze tijd hoger dan eind juli - augustus. Ik vind het juist verrassend goed dat we al 2 mogelijke basisspelers hebben gecontracteerd!
Prijzen nu hoger dan eind juli of augustus? Dat lijkt me eerlijk gezegd niet heel erg voor de hand liggen. Iedere club wil met een zo compleet mogelijke selectie aan de voorbereiding en het nieuwe seizoen beginnen. Niemand zit te wachten op transfers in de 3e speelronde. Dat zal de prijs alleen maar opdrijven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Voor spelers met nog een contract voor een jaar kan dit heel goed gelden Mackan.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Prijzen nu hoger dan eind juli of augustus? Dat lijkt me eerlijk gezegd niet heel erg voor de hand liggen. Iedere club wil met een zo compleet mogelijke selectie aan de voorbereiding en het nieuwe seizoen beginnen. Niemand zit te wachten op transfers in de 3e speelronde. Dat zal de prijs alleen maar opdrijven.
Al sinds jaren zijn de prijzen vlak na het einde van de competitie t/m eind juni hoger dan medio juli-begin aug.. Dat is ook één van de redenen waarom veel clubs pas wachten en wachten. En, dat is ook één van de redenen waarom ze in Engeland zo verbaasd zijn over de vroege transfer van bijv. Klaassen (de keerzijde is dat je zo'n speler binnen hebt voordat een andere club ermee aan de haal gaat). Uiteraard zullen de prijzen de laatste week voor de transferdeadline weer opeens significant stijgen. Maar dat is inherent aan het feit dat ze dan moeilijk een vervanger kunnen halen.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Hamstra zegt vandaag in de LC dat een vleugelspeler de topprioriteit is momenteel. Ik hoop dat we daaruit op kunnen maken dat ze al rond zijn met een rechtsback. Hij geeft ook aan dat er een club concreet is voor Larsson, al is er nog geen bod binnen. Ook wanneer Larsson blijft moet er een vleugelspeler bij geeft Hamstra aan.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Jelmer1981 schreef: Ook wanneer Larsson blijft moet er een vleugelspeler bij geeft Hamstra aan.
Dan zullen er dus 2 vleugelspelers bij komen aangezien we wel kunnen aannemen dat Larsson vertrekt.
Plaats reactie