Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 20-05-2021 20:19

BK2007 schreef:
Siem de Jong is geen spits. Daarom zou ik er zeker nog een nieuwe spits bij willen hebben. Verder vraag ik me af of Arjen vd Heide het wel in zich heeft. Ik zou Arjen maar eens een seizoen verhuren.


Helemaal met je eens wat betreft een nieuwe spits, ik zie het alleen niet gebeuren met Veerman, De Jong en Smit in de groep. Daarnaast ken ik ook geen kandidaten. Jizz Hornkamp heeft een topseizoen gedraaid in de KKD, maar dat is volgens de club een rechtsback..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 01-09-2021 08:14

Als je de basis die we nu hebben naast die van september vorig jaar legt dan staan we er denk ik beter op:

21 Mulder
20 Mulder

21 Van Ewijk
20 Floranus

21 Van Beek
20 Van Hecke

21 Boch / Dresevic (blessure niet technisch beleid aanrekenen)
20 Boch

21 Kaïb
20 Woudenberg

21 Kongolo / Madsen (nog onduidelijk)
20 Kongolo

21 Halilovic
20 Batista

21 Veerman
20 Veerman

21 Musaba
20 Van Bergen

21 Veerman
20 Veerman

21 Stefanovic
20 vd Heide

Kwalitatief denk ik dat we er op 4/5 posities beter op staan dan september vorig jaar, met de backs, tien en buitenspelers als verbetering. Heb daarnaast de hoop dat Madsen meer kan toevoegen aan ons spel dan Kongolo. Ook toevoeging van ervaren Van Beek meerwaarde. Ferry heeft een vrij korte aanloop gehad, heeft nu wel wat transfergeld in kas en moet het de komende twee transferperiode laten zien. Genoeg tijd om talent te zoeken dat we kunnen kopen, bij voorkeur een spits, een vleugelspeler en een middenvelder(BERG!).

Hopelijk kijken we daarvoor in de winter weer in Scandinavië, naast dat contracten daar in die periode aflopen zijn de clubs daar einde seizoen en vaak uit Europa, en voor club en speler daar beter moment om te vertrekken.

We staan er kwalitatief beter op dan dezelfde periode vorig jaar, maar de investeringen die ons transferbeleid kunnen blijven aanjagen moeten nog gedaan worden en dat zal de echte test worden voor Ferry. Met de waarde die verder nog op het veld staat is het wel direct essentieel voor wat hij de komende jaren kan gaan uitgeven als TM.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 01-09-2021 08:35

Voor de lange termijn was dit een waardeloze transferperiode, maar er staat nu wel een selectie die in Nederland leuk mee kan doen.

Stefanovic – Veerman – Musaba
Veerman – Halilovic – Kongolo/Madsen
Kaib – Dresevic – van Beek – van Ewijk
Mulder

Dat is gewoon een leuk elftal om naar te kijken, en waarmee je prima linker rijtje kan spelen. Ok, we hebben geen spits gehaald, maar Siem kan daar ook prima spelen. Linksback is een zwakke plek, en hopelijk kan Madsen de oplossing bieden voor de andere zwakke plek, verdedigend op het middenveld. Dan staan we er het komende half jaar gewoon prima voor.

Voor Ferry is het van groot belang dat hij nu de komende maanden wat successen gaat boeken voor de toekomst. In de winterstop Veerman verkopen, en nu al de afspraken maken om gerichte versterkingen binnen te halen. En dan geen huur, maar waarde creëren! Dus de komende maanden investeren in de relatie met Berg/zijn zaakwaarnemer/Bodo, en in de winter meteen toeslaan. En op zoek naar aanvallende versterkingen, want dat is waar de waarde zit. Met ons huidige scoutingsapparaat moeten we weer wat pareltjes op kunnen duiken!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-09-2021 09:13

We hebben te weinig goals in het elftal. Beide Veermannen en Halilovic. De rest houdt niet over
Aangezien je elke wedstrijd minimaal 1 tegengoal krijgt, wordt het moeilijk wedstrijden winnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 01-09-2021 10:05

Ik vind het nog wat te vroeg voor die conclusie. Met onze speelstijl verwacht ik dat de buitenspelers (Stefanovic/Musaba) ook hun doelpunten wel mee gaan pakken. Verder zouden Dresevic/van Beek af en toe een goaltje mee moeten kunnen pakken uit een corner of vrije trap. Madsen is ook lang, misschien dat hij in de lucht ook nog wel wat voor elkaar kan krijgen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 01-09-2021 10:33

Ik wil niet negatief doen, maar afgelopen transferperiode was gewoon heel erg slecht. Ik maak mij ook echt zorgen over het gebrek aan visie, doorzettingsvermogen van het management, de kwaliteit van de scouting en de waardenontwikkeling van de spelers. Hier even een opsomming van hoe ik het zie, hoor graag wat jullie denken. Wat hebben we nou de afgelopen transferperiode binnengehaald?

1. Vervanging van Van Bergen in Musuba. Lijkt erg veel op Van Bergen, is snel en heeft weinig rendement. Als huur gehaald, gaat aan het einde van het jaar dus weg en moet je opnieuw zoeken.
Transferwaarde voor Heerenveen: 0 euro

2. Stevanovic op de linkervleugel. Speler met potentie. Ook weer een huurspeler, ligt wel tot de zomer van 2023 vast. Geen optie tot koop, kale huur. Je hoopt dat hij veel assists gaat leveren en dat de spelers om hem heen beter worden. Helaas kan je niet direct verdienen op deze speler.
Transferwaarde voor Heerenveen: 0 euro

3. Nicolas Madsen: Vervanging voor Kongolo of voorsorteren op vertrek Veerman op het middenveld? Of is deze speler gehaald omdat ze verwachten dat Berg in de winter toch niet hierheen komt? Anyways, ook weer een huurspeler, ligt 1 jaar vast. Mocht hij het goed doen moeten we hopen dat Midtjylland hem weg wilt doen. Is nog jong, jeugd-international, maar ik denk dat hij wel makkelijk voor tussen de 1 en 2 miljoen verkocht moet worden. Wellicht wel meer als hij het goed doet. Hebben we hier het geld voor? Ik denk het niet.
Transferwaarde voor Heerenveen: 0 euro (wellicht wel wat waarde als we hem kopen na dit seizoen).

Wat ging er niet goed?
-Geen backup voor de spits. Mocht Veerman eruit liggen ivm een blessure, schorsing etc., dan moeten we het doen met de Jong. Lieve help ik wil hier niet aan denken... Hij speelt amper op deze positie.
-Er is amper tot geen kapitaal binnengehaald. Er zijn kale huurspelers op de vleugels binnengehaald waar je eigenlijk JUIST spelers moet hebben waarop je geld kan verdienen (ala Hauge, Karlsson etc.) Hoe kan je het begrotingstekort inperken als je geen spelers hebt die je voor miljoen kan verkopen? Dit is een soort van vicieuze cirkel.
-Wachten op aankoop van Berg in de winterperiode. Ik kan je nu al vertellen dat er waarschijnlijk meer clubs zullen zijn die hem willen. Een bod van 2 miljoen is al afgewezen, laat staan dat hij nu Europees gaat spelen. Hauge 2.0 is mogelijk.

Waar ik mij structureel zorgen om maak is het gebrek aan kapitaal in dit team. Ik heb even Transfermarkt erbij gepakt. Van de spelers met de meeste waarden zijn 3 van de 5 (!) huurspelers. Je hebt Veerman waar je hopelijk rond de 8 miljoen voor kan krijgen, Bochniewicz die nog een contract van een jaar heeft en dus volgende zomer wegmoet.

Dan heb je de volgende spelers:
-Henk Veerman (praktisch gezien 0 restwaarde tenzij een club uit Dubai of China er iets in ziet)
-Kongolo (volgende zomer transfervrij, 0 waarde)
-Dresevic (volgende zomer transfervrij, 0 waarde)
-Halilovic (is dan ook alweer 27 jaar, wellicht kan je daar nog een miljoen of 2 verdienen?)
-Woudenberg, de Jong, Mulder, allemaal aan de oudere kant (weinig restwaarde)
-Nygren (huur met optie tot koop. Ziet er niet naar uit dat we hem gaan kopen. 0 restwaarde dus)
-Hajal, van der Heide, spelers met potentie, maar spelen te weinig!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 01-09-2021 12:11

Vind dit wel teveel naar het negatieve doorslaan Jazz. Wat betreft kapitaal op het veld heb je gelijk, maar bedenk dat wat niet uitgegeven is later uitgegeven kan worden.

Je stelt bijvoorbeeld Musuba gelijk aan Van Bergen. Deze jongen is niet alleen snel maar heeft ook duelkracht, een passeeractie, en gebruikt zijn linker en rechter. Een veel breder pakket aan kwaliteiten, daarom gaat hij van NEC naar Monaco, en niet via ons naar Reims. Idem overigens in zekere zin voor de andere kant.

Vergeet niet dat de spelers die je nu hebt ook meer waard worden indien het elftal beter presteert, wij meer geld ontvangen bij betere prestaties, en een algemene toename van interesse van supporters, sponsoren en spelers bij beter presteren. Soms moet je dan maar even wat meer huren, en een periode later gericht je geld uitgeven. Liever zo dan de paniek vorig jaar waarna opeens 1,5 aan Henk en 1,2 aan Pawel werd uitgegeven. Dat is geld waar je weinig van terugziet, dat in talentvolle spelers moet worden geïnvesteerd.

Staat er te weinig kapitaal op het veld nu? Ja. Is dat een probleem? Nee. We hebben ons versterkt, zijn er in mijn ogen beter op geworden TOV 12 maanden terug en hebben het geld op zak om nieuw kapitaal op het veld te zetten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 01-09-2021 13:32

Jelmer1981 schreef:Voor de lange termijn was dit een waardeloze transferperiode, maar er staat nu wel een selectie die in Nederland leuk mee kan doen.

Stefanovic – Veerman – Musaba
Veerman – Halilovic – Kongolo/Madsen
Kaib – Dresevic – van Beek – van Ewijk
Mulder

Dat is gewoon een leuk elftal om naar te kijken, en waarmee je prima linker rijtje kan spelen. Ok, we hebben geen spits gehaald, maar Siem kan daar ook prima spelen. Linksback is een zwakke plek, en hopelijk kan Madsen de oplossing bieden voor de andere zwakke plek, verdedigend op het middenveld. Dan staan we er het komende half jaar gewoon prima voor.

Voor Ferry is het van groot belang dat hij nu de komende maanden wat successen gaat boeken voor de toekomst. In de winterstop Veerman verkopen, en nu al de afspraken maken om gerichte versterkingen binnen te halen. En dan geen huur, maar waarde creëren! Dus de komende maanden investeren in de relatie met Berg/zijn zaakwaarnemer/Bodo, en in de winter meteen toeslaan. En op zoek naar aanvallende versterkingen, want dat is waar de waarde zit. Met ons huidige scoutingsapparaat moeten we weer wat pareltjes op kunnen duiken!



Uitstekend verwoord.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 02-09-2021 07:33

Het is inderdaad een zorgelijke transferperiode geweest en kan het verhaal van Jazz grotendeels volgen, al vergeet hij met Milan van Ewijk wel een speler (de enige waar we transfersom voor hebben betaald) is gekomen met veel potentie.

Voor de rest is het verhaal natuurlijk bekend: we hebben ieder jaar een gat van minimaal vijf miljoen euro te dichten en wat overblijft kan geinvesteerd worden. Dit jaar is er twee miljoen euro binnengekomen door Mitchell en that's it.

Joey Veerman had verkocht moeten worden om zelf te kunnen investeren, maar ik volg de clubleiding in deze dat ze voor vijf miljoen euro niet akkoord konden gaan. Daarmee waren onze problemen niet opgelost - misschien voor een jaar.

Dus in het algemeen is deze transferperiode een weerspiegeling van hoe we er financieel voor staan. Omdat we niet verkochten, konden we niet kunnen investeren. Op de korte termijn is de schade beperkt gebleven, maar voor de lange termijn blijft het gewoon heel moeilijk. De weg omhoog vinden is met alle concurrentie (met minder hoge stadionlasten) bijna onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Marça op 06-09-2021 05:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 03-09-2021 22:19

Belangrijkste oplossing voor de langere termijn ligt 'm in betere jeugd opleiden en meer fans aantrekken. Zo kun je uit zo'n spiraal komen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-09-2021 06:30

Helemaal met je betoog eens Jazz. Er wordt heel bijzonder beleid gevoerd. We draaien elk jaar miljoenen verlies en er wordt niet ingezet op eigen jeugd en kapitaal op het veld. En dan vraag je veel te veel voor Veerman. Waardoor er geen Euro binnenkomt, waarmee je wellicht wat aan SKW kan doen en je je selectie kan versterken. Jonge talenten halen uit de eerste divisie, deze ontwikkelen en doorverkopen. Maar ja, dan moet je een trainer hebben die dat kan. En hij heeft nu wel bewezen dat niet te kunnen. Driouech stond stil bij Heerenveen zei hij......Niet best. Aankomen zetten met Zivkovic en van Hooijdonk is wel heel armzalig, dan moet je scouting wle knap op je gat liggen.

Erg zorgwekkende ontwikkelingen allemaal. We hebben zondag wel gezien dat het voetbal erg matig is. Dus we moeten blij zijn met linkerrijtje. En dan lopen er volgend jaar heel veel spelers uit hun contract en vertrekken de huurlingen. En dan? Zonder geld en visie blijkbaar....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 08-09-2021 22:28

Eens met Jazz, wel vergeet je van Ewijk en van Beek, dat vind ik wel 2 prima aankopen en aan van Ewijk gaan wij op termijn nog wel verdienen.

Huren doe je wanneer je geen geld hebt of geen goede scouting. Wij moeten de scouting weer op orde brengen want daar kont weinig uit.

In Zweden zijn nauwelijks contacten meer, verder moeten ze veel eerder in de onder 19 teams van landen scouten. Berg kon je toen voor een klein bedrag ophalen nu veel te laat.

Verder moet de jeugdopleiding beter, backs moeten wij zelf kunnen opleiden, lukt dat niet dan kijken in de KKD daar lopen ook de nodige talenten. Maar wij hebben geen enkele speler uit de KKD gehaald, vreemd vind ik dat.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 09-09-2021 08:27

We hebben de afgelopen jaren meerdere talenten uit Scandinavië (incl. IJsland) gehaald op jongere leeftijd, maar dat heeft ook amper nog wat opgeleverd. Ik denk ook niet dat een jongen als Patrick Berg zomaar op z'n 19e naar Heerenveen was gekomen, los nog van de vraag of Bodø/Glimt dan wel zomaar had meegewerkt.

Het is te hopen dat er in de winterstop alsnog een club met een zak geld komt voor Joey Veerman, anders gaan we alleen maar harder naar beneden in die vicieuze cirkel. Vooropgesteld: die vijf miljoen euro die nu geboden is, was natuurlijk ook veel te weinig. Maar tegelijkertijd hebben we daardoor alleen op de korte termijn kunnen focussen met huurspelers.

We hebben de afgelopen transferperiode alleen een transfersom (ruim vijf ton) betaald voor Van Ewijk. De laatste keer dat we zo weinig geinvesteerd hebben was in 2016, toen er alleen voor Kobayashi een klein(er) bedrag is betaald.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-09-2021 09:39

Ik hoop dat ze nu niet weer die fout maken dat ze weer spelers buiten de EU halen.
Kobayashi, Pappa, Rojas, Fernandez, Van Hau en ben ik vast nog wel paar vergeten

Weet niet of dit de schuld van Hamstra was (Koopman bij Van Hau geloof ik), maar hier had ook wel wat bespaard kunnen worden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 09-09-2021 11:07

Feanfan 1 schreef:Ik hoop dat ze nu niet weer die fout maken dat ze weer spelers buiten de EU halen.
Kobayashi, Pappa, Rojas, Fernandez, Van Hau en ben ik vast nog wel paar vergeten

Weet niet of dit de schuld van Hamstra was (Koopman bij Van Hau geloof ik), maar hier had ook wel wat bespaard kunnen worden


Ejuke dan niet bewust vergeten in dit lijstje, hè? :wink:

Nee serieus, in beginsel helemaal met je eens. Een buiten-EU speler moet gewoon een toegevoegde waarden hebben, anders kun je binnen de EU wel vergelijkbare opties halen.

Feit is wel dat Fernandez (die een paar ton heeft gekost) een Italiaans paspoort heeft, Rojas in zijn eerste jaar geen topsalaris verdiende (circa 150k), Kobayashi vanwege een speciaal NL-Japans verdrag ook geen topsalaris kreeg en het salaris van Van Hau werd ook grotendeels gedragen door externe partijen, dus ook daar heeft de club ook amper verlies geleden. Daarin heeft Hamstra niet onnodig geld verkwist.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-09-2021 11:12

Ohja, nu je het allemaal zo neerzet ......... En Ejuke was wel een succes ja, vooral financieel
Maar Eu-spelers of niet, ik denk ook wel eens dat spelers hier gewoon misbruikt worden. Was Van Hau nou zoveel slechter dan Woudenberg ? Was Rojas zoveel minder dan Van Bergen.
Net als Anders Dreyer (wel EU-speler), maakte hier amper minuten, maar speelde wel Champions LEague met Mydtjilland en speelt nu in Rusland.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-12-2021 20:37

Er zal in de winterstop toch wat nieuws moeten komen. Sowieso een nieuwe spits, maar ook een buitenspeler is nodig, aangezien Nygren waarschijnlijk weggaat en Van der Heide het niveau niet aankan

Bij Roda JC lopen er wel 2 leuke vleugelspelers rond.
Patrick Pflücke is een linkspoot. Niet echt met een passerbeweging, maar een hele mooie trap en een meer dan prima instelling
Ook Bryan Limbombe van Roda JC kan wel interessant zijn. Dat is wat meer een type Ejuke. Ontzettend behendig met de bal

Ook hoop ik dat Siem de Jong vertrekt en dan zal er een nummer 10 moeten komen. Dan is Sem Steijn van Den Haag wel een prima speler. Niet omdat hij wel aardig wat goals heeft gemaakt, maar behoort wekelijks tot de beste spelers van ADO Den Haag. Zit ontzettend veel energie in (daar houdt JJ van) en een vrij complete speler.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-12-2021 20:28

De transferwindow komt eraan. Wat mij betreft moet dit gebeuren

Uitgaand:
vd Heide verhuren
Nygren terug naar Genk sturen
Siem de Jong tegen elk aannemelijk bod weg doen

Inkomend:
Een nieuwe spits
2 vleugelspelers
Diepgaande 10

Kan je ook zeggen dat je Dresevic en Kongolo moet laten gaan, maar 5 inkomende spelers vind ik wat teveel
Ik hoop wel dat Joey blijft. Soms wat nonchalant en slordig, maar in dit matig team een speler die iets extra's heeft en zonder hem hadden we 10 punten minder gehad

Succes Ferry
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 23-12-2021 00:42

Ik vind de aanpak van zoveel laten gaan en zoveel halen niet interessant. Nygren wil weg laten gaan. VD Heide verhuren kan, zou goed voor hem zijn. Siem kun je prima nog een half jaar op de bank houden.

Het enige wat belangrijk is, is dat er een kwaliteitsimpuls komt. Je kunt het beste, als de opties er zijn, deze winter investeren in spelers materiaal. Krikt de waarde van verkopen van anderen ook weer op. De 2-3 mil die op de plank ligt moet geïnvesteerd worden in een goede aanvaller en een goede tien.

Defensief is stabiel, middenveld moet dynamischers worden met een goede tien, halilovic en Joey er achter, en voorin moet gewoon meer kwaliteit komen.

Hopelijk durft de club deze periode te voorinvesteren, want anders zijn we weer te laat. En kijk eens goed naar wat in Scandinavië uit contract loopt, de smaakmakers daar zijn al snel beter dan wat wij hebben.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-12-2021 06:07

Op zich kan ja Siem de Jong wel houden, maar qua salaris is dat denk ik de grootverdiener van de selectie. En qua prestaties zet hij daar niet heel veel tegenover. Al vind ik ook dat hij misbruikt wordt op de linksbuiten, maar dat zal JJ niet veranderen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 23-12-2021 08:06

Feanfan 1 schreef:Op zich kan ja Siem de Jong wel houden, maar qua salaris is dat denk ik de grootverdiener van de selectie. En qua prestaties zet hij daar niet heel veel tegenover. Al vind ik ook dat hij misbruikt wordt op de linksbuiten, maar dat zal JJ niet veranderen


Eens met je, spelers die niets toevoegen maar flinke salarissen hebben moeten wij proberen kwijt te raken.

Dat geldt voor Kongolo, Dresevic, de Jong en Mulder. Geeft gewoon ruimte in het salarisbudget ze spelen weinig dus haal daar 2 KKD spelers voor terug. Talent genoeg daar, weet Ferry ook.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 23-12-2021 11:31

Ik denk dat Ferry veel spelers zou willen lozen wat salaris betreft, maar is het realistisch? Denk niet dat je De Jong kwijt kunt raken, zeker niet als hij goed verdient hier.

Vraag me ook af of er veel interesse is in Kongolo of Dresevic, die zitten hier ook maar op de bank.

Waarom ik het vertrek van deze spelers naast gebrek aan interesse minder interessant vind, is dat ze over zes maanden uit contract lopen. Je weet dus dat die ruimte er aan komt en daar kun je op anticiperen, mocht er toch een van deze spelers vertrekken in de winter zie ik dat als bonus eerder dan als aannemelijk. Ook deze spelers zullen graag gebruik maken van hun transfervrije status deze zomer, eerder dan naar de ene club gaan die er nu nog 2 ton voor over heeft.

Wanneer Joey vertrekt moet je een middenvelder halen deze winter, en bij voorkeur ook een buitenspeler en een spits deze winter. Volgende transferperiode moet er een keeper bij voor Mulder, een back die bij voorkeur beide kanten kan spelen, nog een vleugelspeler voor de vertrekkende huurspelers en een tien.

Veel interessanter dan wie in de winter of anders de zomer vertrekt, welke spelers kunnen voor deze posities worden aangetrokken? Hebben we de lijstjes op orde en is er voldoende budget? Zijn er spelers waar men echt diepteinvesteringen op durft te maken?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor DSCH » 25-12-2021 10:47

fuotbalgek schreef: Veel interessanter dan wie in de winter of anders de zomer vertrekt, welke spelers kunnen voor deze posities worden aangetrokken? Hebben we de lijstjes op orde en is er voldoende budget? Zijn er spelers waar men echt diepteinvesteringen op durft te maken?


Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Wat trof Ferry aan toen hij hier kwam? Mijn gevoel zegt dat dat niet veel was. Onze scouting lijkt op zijn gat te liggen. Dus waarmee moet Ferry het doen? Kan hij al handelen? Of wordt het eerst op goed geluk wat kopen zonder een goed plan? Ik denk namelijk dat hij nog niet genoeg tijd heeft gehad om alles weer goed op te bouwen. Dat zal ook nog wel even gaan duren denk ik.

Maar wellicht zit ik ernaast natuurlijk en weten ze bij de club wat ze doen. Daar hoop ik op.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 05-01-2022 12:15

Heel benieuwd wat we van de Haan kunnen verwachten nu zo vroeg in de transferperiode de transfer van Veerman afgerond is. Gevoelsmatig heeft hij niet het onderste uit de kan gehaald, maar wanneer dat vertraging op zou leveren, en daardoor eventueel inkomende transfers misgelopen zouden kunnen worden dan kan ik me hier wat bij voorstellen. Als het doorverkooppercentage van 15% over het gehele doorverkoopbedrag correct is dan is dat wel weer sterk.

Ik hoop dat er met de centen in de zak een beter alternatief (dan van Hooijdonk) gezocht kan worden voor de spitspositie. Als men het echt in Dallinga ziet zitten dan is hij misschien toch te overtuigen om de overstap al te maken. Ik verwacht verder een vertrek van Nygren (Brondby?) en de geluiden dat er een rechtsbuiten gekocht gaat worden worden sterker. Geen idee hoe betrouwbaar maar de naam van Carlo Holse van Kopenhagen gaat rond.
Voor Veerman zal wel een vervanger moeten komen... we komen nu in de selectie iemand tekort die een beslissende pass kan geven, van achter uit het middenveld. Halilovic komt in de passing echt veel tekort, en Madsen speelt mij te veel op safe.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor DSCH » 23-01-2022 09:24

Kees Kwakman gaf het gisteren al aan bij ESPN. Moet je wel naar Heerenveen willen op dit moment? Ik denk dat heel veel spelers daar wel twee keer over nadenken inderdaad. Dat maakt het voor Ferry een nog grotere uitdaging om goede spelers te halen. Je belandt al snel bij keus C, D en E en dat zijn altijd gokjes.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 24-01-2022 18:59

Ik vind zoals iedereen dat er nog een hoop moet gebeuren op de transfermarkt, maar door het gerommel met Johnny vrees ik dat deze transferperiode als een nachtkaars uit zal gaan. Welke buitenspelers die in vorm zijn, gaan nu nog kiezen voor stuurloos schip zonder kapitein? Zonder geld lukte het Ferry niet, met geld van Joey lukt het Ferry na drie weken ook nog niet en nu de trainer zometeen wordt weggestuurd, zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 24-01-2022 19:40

Superfries1994 schreef:Ik vind zoals iedereen dat er nog een hoop moet gebeuren op de transfermarkt, maar door het gerommel met Johnny vrees ik dat deze transferperiode als een nachtkaars uit zal gaan. Welke buitenspelers die in vorm zijn, gaan nu nog kiezen voor stuurloos schip zonder kapitein? Zonder geld lukte het Ferry niet, met geld van Joey lukt het Ferry na drie weken ook nog niet en nu de trainer zometeen wordt weggestuurd, zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.


Conclusie: het lukt niet. Geen geld -> geen aankopen -> spelers huren -> geen kapitaal op het veld -> weinig verkoop -> geen geld om te kopen. En ga zo maar door.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 24-01-2022 19:47

Dat is op dit moment waar, maar men is wel degelijk bezig geweest met behoorlijke investeringen. Spelers die dit elftal naar een hoger niveau kunnen tillen. Dat is afgelopen zomer en nu niet gelukt, maar geen geld is niet helemaal waar. Er ligt nog wel wat geld. Maar gelukkig gaat dat niet naar Haye, zoals er eerder een bak is weggegooid aan Veerman. Die spelers moet je oppikken als ze uit contract lopen en geld uitgeven aan talenten die meer waard kunnen worden. Denk alleen dat je wel kunt concluderen dat er veel concurrentie is in de categorie spelers die wij daarin zouden kunnen binnen halen. De grotere bedragen zijn de laatste twee seizoenen wat uit de markt, waardoor meer clubs in deze categorie terecht komen. Je zult dus moeten investeren in je scouting en je netwerk, om de concurrentie voor te kunnen blijven. En dat is lastig wanneer je net een wisseling hebt op technisch vlak en sportief al wat jaren aan het aanmodderen bent. Toch kan één of twee goede transfers zo'n patroon ook wel weer doorbreken, zoals in het verleden gepoogd werd Hauge, Karlsson en Karlsson binnen te halen, zal er uiteindelijk wel weer een soortgelijke transfer lukken. Dat ondertussen totaal geen ontwikkeling is bij de jongere spelers in de huidige selectie is wel zorgelijk. Waarom ontwikkel je een speler als el hajj niet en blijf je aanploeteren met Siem en Henk?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 25-01-2022 23:18

Make it or break it voor Ferry: coach ontslagen en de twee beste spelers verkocht. Er moet deze week echt nog heel veel gebeuren..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 25-01-2022 23:29

Superfries1996 schreef:Make it or break it voor Ferry: coach ontslagen en de twee beste spelers verkocht. Er moet deze week echt nog heel veel gebeuren..


Het grote werk om de selectie te vormen ligt er komende zomer. Een aanvallende versterking voorbereidend daarop nu zou ideaal zijn, en anders een tijdelijk oplossing die direct kwaliteit toevoegt.

Keuze van nieuwe trainer richting komend seizoen is daarin ook cruciaal. Waar gaat Ferry naar toe qua speelstijl, type spelers en welke trainer laat daarbij. Korte termijn van lange termijn waarbij die tweede echt interessant gaat worden, maar nu al keuzes richting lange termijn gemaakt kunnen worden. Echter, geen concessies, liever wachten tot de zomer en overbruggen met wat je nu voor handen hebt of tijdelijk kunt inzetten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron