Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik mag hopen dat je gelijk hebt Marça. Als ik hoor dat men interesse heeft in Padt, Bizot en van Leer, maar dat Streppel dit wil blokkeren omdat hij per sé Lamprou er door heen wil drukken dan hou ik mijn hart vast en hoop dat het niet waar is. Mocht het wel waar zijn, dan hang ik de vlag halfstok voor de toekomst.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Lamprou staat op 1 omdat Streppel dat wil en de baas is. Gaat hij zijn halve degradatieelftal uit Tilburg halen? Ben je klaar mee als hij zich ook met de transfers gaat bemoeien.
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan denk ik dat ze Lamprou nu al wel zouden hebben vastgelegd aangezien hij transfervrij is. Ik denk dat ze met een ander bezig zijn en pas in een later stadium bij Lamprou uitkomen, mochten andere pogingen mislukken.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Lamprou zou niet mijn eerste keuze zijn, heb al eerder aangegeven dat ik liever Hidde Jurjus losgeweekt zie worden bij PSV.
Toch moet Lamprou niet als een of andere koekebakker weggezet worden. Heeft een prima seizoen gedraaid en is hoog geeindigd in het spelersklassement.
Ik denk dat hij nog steeds achtervolgd wordt door wat vreemde fratsen in het verleden.
In mijn optiek blijft zijn grootste nadeel dat hij erg klein is voor een keeper.
Voordeel is dat ik wel altijd een jongen zie die het gras wil opvreten, wat in de huidige selectie de grootste tekortkoming is.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Denk dat je het helemaal bij het rechte eind hebt, Bubbe. Ben daarnaast wel benieuwd welke clubs Van Leer nog meer willen hebben. FC Twente wellicht? Van de andere concurrenten zijn Groningen, Vitesse, AZ, Heracles en Utrecht in elk geval al voorzien.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Bubbe schreef:Heeft er alle schijn van dat Van Leer keuze 1 is en Lamprou keuze 2. Van Leer zal Roda echter niet over willen onderhandelen tot duidelijk is waar Roda JC gaat voetballen volgend seizoen. Bij winst van Roda zal hij een stuk duurder zijn, bij degradatie is hij niet te behouden voor Roda. Willen we hier Van Leer verwelkomen zullen ze wel moeten degraderen lijkt me, anders wordt het Lamprou. Jurjus lijkt me niet haalbaar, enkel om een jaar te huren.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Dan komende week maar duimen voor MVV, anders krijgen we volgend jaar weer een jaar rechterrijtjesvoetbal met die blunderdwerg van Willem II.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Anders kunnen we altijd nog proberen de reservekeeper van Utrecht over te nemen. En of dat nu Ruiter of Jensen is, beide goed genoeg
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Feanfan 1 schreef:Anders kunnen we altijd nog proberen de reservekeeper van Utrecht over te nemen. En of dat nu Ruiter of Jensen is, beide goed genoeg
Ruiter vind ik toch wel een grote gok nu, heeft een behoorlijk zware blessure gehad maar normaal gesproken zeer prima keeper
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Snap de afkeer tegen lamprou niet zo eigenlijk. Ja hij is klein dat klopt. Maar kijk nou eens naar de cijfers die lamprou overlegd en niet naar zijn lengte. Lamprou is na Jones de beste keeper van de eredivisie gebleken in alle cijfers. Heeft na de top 5 de minste doelpunten tegen gekregen. En dat met een club als Willem II. En ik als Willem II supporter kan jullie vertellen. Dat lag echt niet aan de verdediging hoor.
Ja lamprou laat wel eens een bal door die hoog in de hoek wordt geschoten, die een andere langere keept wellicht zou hebben, maar daartegenover pakt lamprou veel ballen doe andere keepers door zouden laten.
Lamprou is onverslaanbaar in 1 op 1 situaties en wat betreft voorzetten vanaf de zijkanten. Die heeft hij allemaal en vaak nog klem ook.

Dus ik adviseer jullie. Kijk eens verder dan de lengte en die paar lullige momenten die lamprou gehad heeft. Hij is eigenlijk best een prima keeper. Beter dan vele andere opties die jullie hier aandragen.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

1896 schreef:Snap de afkeer tegen lamprou niet zo eigenlijk. Ja hij is klein dat klopt. Maar kijk nou eens naar de cijfers die lamprou overlegd en niet naar zijn lengte. Lamprou is na Jones de beste keeper van de eredivisie gebleken in alle cijfers. Heeft na de top 5 de minste doelpunten tegen gekregen. En dat met een club als Willem II. En ik als Willem II supporter kan jullie vertellen. Dat lag echt niet aan de verdediging hoor.
Ja lamprou laat wel eens een bal door die hoog in de hoek wordt geschoten, die een andere langere keept wellicht zou hebben, maar daartegenover pakt lamprou veel ballen doe andere keepers door zouden laten.
Lamprou is onverslaanbaar in 1 op 1 situaties en wat betreft voorzetten vanaf de zijkanten. Die heeft hij allemaal en vaak nog klem ook.

Dus ik adviseer jullie. Kijk eens verder dan de lengte en die paar lullige momenten die lamprou gehad heeft. Hij is eigenlijk best een prima keeper. Beter dan vele andere opties die jullie hier aandragen.
Oh 1896, dat snap ik wel hoor. Een aantal heeft wat moeite met een eigen mening en lult moeiteloos de heren van VI na(getuige de citaten die veelal worden gepost). Want die vinden het een "dwerg en tuinkabouter", dus dan is dat schijnbaar zo.....

De blunders die Lamprou heeft gemaakt zijn fouten die iedere andere keeper ook maakt(in de Eredivisie). Echter deze keepers liggen niet onder een vergrootglas bij VI zoals Lamprou.

Afgaaande op zijn cijfers en wat ik er van zie is Lamprou een prima keeper die absoluut bij het niveau van Heerenveen past. Sowieso niks minder dan onze huidige grabbelaar Mulder, Hahn of Van Leer.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Was ook mijn punt in een eerdere post.
Lamprou heeft in het verleden zijn "ongelukkige"momenten gehad (welke keeper niet), maar heeft nu een prima seizoen gehad.
Hij is klein voor een keeper, maar compenseert dat wellicht met andere kwaliteiten.
En zijn mentaliteit bevalt me.
Ik denk dat er goed naar een aantal potentiele nieuwe keepers gekeken moet worden, Lamprou is daar een van.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Feyenoord schijnt intussen mee te willen werken aan een transfer van Hahn. Hahn of Lamprou, dat is me om het even. Heerenveen heeft sinds de 2e promotie naar de Eredivisie vrijwel altijd problemen gehad op doel. Jongens als Lejsal, Ellegaard, Swager, L'ami bijvoorbeeld. Vandenbussche en Vonk wat minder, maar ook nooit echt onomstreden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Satyr schreef:Feyenoord schijnt intussen mee te willen werken aan een transfer van Hahn.
1) Van Leer
2) Hahn
3) Lamprou
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wizard schreef: 1) Van Leer
2) Hahn
3) Lamprou
Hoop dat dit inderdaad ook de volgorde is op Hamstra zijn lijstje.
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hahn!!!! Uitstraling, winnaar en goede doelman.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Baas schreef:
Hoop dat dit inderdaad ook de volgorde is op Hamstra zijn lijstje.
Als Streppel daadwerkelijk baas is (wat ik me overigens bijna niet voor kan stellen) is de kans op Lamprou groter. Aangezien hij transfervrij is en zowel van Leer als Hahn nog doorlopende contracten hebben acht ik de kans behoorlijk groot dat het ook daadwerkelijk Lamprou wordt. De kabouter wil zelf heel graag en Streppel heeft prima met hem gewerkt. En dan kom je al snel tot een 1 + 1.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Hup MVV, dat zal een paar euro schelen met van Leer.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Aanwinsten andere clubs:

Fc Utrecht:
Cyril Dessers, Sander van de Streek en zijn bijna op de puntjes van de i rond daar met Joey Veerman

Fc Groningen:

Te Wierik, Warmerdam, Begois (2de keeper)

AZ:

Marco Bizot de keeper al binnen gehaald.


Andere clubs zijn zich al weer volop aan het versterken met prima spelers, Waar blijven wij Gerry Hamstra & Luuc Eisenga?..... :?: :shock:
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Rustig aan, in de laatste week van augustus halen we wel weer een paar Zweedse pubers van 16 jaar voor 2 miljoen per stuk. :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Dat is bij ons altijd het probleem toch. Pas op het eind spelers halen zodat alle buitenkansjes al naar andere clubs zijn gegaan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Om dan een tijdje later te concluderen dat die buitenkansjes toch niet zo heel goed bevallen bij andere clubs.

Er is in mijn optiek geen reden om Hamstra te wantrouwen vwb transferbeleid. Ik word ook wel een beetje moe van bovenstaande posts.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Vooral Utrecht trekt 3 gokjes aan. Dessers is vooralsnog een one season wonder, vd Streek liet het niet zien bij Cambuur in de Eredivisie en Veerman is echt nog heel jong.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Het zal dus waarschijnlijk gaan om een linksback/centrale verdediger aangezien Warner Hahn & Benjamin van Leer heel hoog op het lijstje staan om Erwin Mulder op te volgen. De naam Chris Kum kwam voorbij op Twitter maar het lijkt mij sterk dat ze die gaan binnenhalen. Mocht dit echt een speler zijn dan zal het snel rond zijn anders ga je niet op een gewone schooldag over de Abe Lenstra Boulevard lopen lijkt mij.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Hij doet mij denken aan oud-voetballer Antoine van der Linden.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Misschien kennen hij en Hamstra elkaar nog van FC Emmen en is hij even op bezoek voor een rondleiding/praatje?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Satyr schreef:Vooral Utrecht trekt 3 gokjes aan. Dessers is vooralsnog een one season wonder, vd Streek liet het niet zien bij Cambuur in de Eredivisie en Veerman is echt nog heel jong.
Nee, want wij trekken alleen zekerheidjes aan... Dit waren de aanwinsten van het afgelopen jaar:

- Schaars (zorgen om fitheid, bleek terecht)
- Reza (in geen jaren een heel seizoen op niveau gespeeld)
- Kobayashi (heel andere cultuur)
- Facey (jong, onbewezen)
- Faes (jong, onbewezen)
- Ödegaard (jong, enorm verwachtingspatroon)

Helaas kan ik geen van allen een schot in de roos noemen, terwijl je Facey en Faes als domweg mislukt mag beschouwen. De balans van het jaar daarvoor was niet beter.

Als je punt is dat we nu moeten investeren in spelers die zich bewezen hebben, dan ben ik het helemaal met je eens. Ik had alleen graag iets meer actie gezien; wachten is de afgelopen jaren geen vruchtbare strategie gebleken.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Geen van allen een schot in de roos?

Onvoorstelbaar onrealistisch ben je dan in mijn ogen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Inderdaad zeg, pfff. Iedereen is wel heel erg negatief na de 2e seizoenshelft, dat is op zich terecht, maar het is niet terecht om te doen alsof de 1e seizoenshelft nooit gebeurd is!

Reza geen schot in de roos? 2e op Topscoorderslijst
Schaars geen schot in de roos? Nederlands elftal nota bene gehaald, daarna helaas geblesseerd
Yuki geen schot in de roos? Heeft geweldige wedstrijden gespeeld voor de winterstop, daarna weggezakt, maar die kan het echt wel

Facey en Faes helemaal met je eens, slechte gegokt en verloren met die twee. Als we elk jaar 3 spelers als Reza, Schaars en Yuki aantrekken mogen we in onze handjes knijpen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Schaars heeft zo'n beetje de helft van het seizoen gemist; hoe kan je dat nou een succes noemen? Kobayashi is een dure speler van buiten de EU en heeft toch eigenlijk maar weinig toegevoegd gezien zijn capaciteiten, zeker in de tweede seizoenshelft. Een luizige goal en nul assists! Reza heeft het boven verwachting goed gedaan (althans mijn verwachting), maar heeft toch ook behoorlijke tekortkomingen en geen doorgroeimogelijkheden. Komt wel nog het dichtste in de buurt van een goede greep. Bovendien: van deze drie kunnen we alleen aan Kobayashi misschien nog iets verdienen, maar dan zal hij wel meer rendement moeten laten zien.

Het enige dat dit seizoen ons heeft opgeleverd, is een mooi screenshotje van teletekst in december. Het is maar waar je tevreden mee bent.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

AllardP schreef:Schaars heeft zo'n beetje de helft van het seizoen gemist; hoe kan je dat nou een succes noemen? Kobayashi is een dure speler van buiten de EU en heeft toch eigenlijk maar weinig toegevoegd gezien zijn capaciteiten, zeker in de tweede seizoenshelft. Een luizige goal en nul assists! Reza heeft het boven verwachting goed gedaan (althans mijn verwachting), maar heeft toch ook behoorlijke tekortkomingen en geen doorgroeimogelijkheden. Komt wel nog het dichtste in de buurt van een goede greep. Bovendien: van deze drie kunnen we alleen aan Kobayashi misschien nog iets verdienen, maar dan zal hij wel meer rendement moeten laten zien.

Het enige dat dit seizoen ons heeft opgeleverd, is een mooi screenshotje van teletekst in december. Het is maar waar je tevreden mee bent.
Schaars en Reza zijn allebei gratis gekomen, een heeft zelfs het Nederlands elftal gehaald, de ander bijna topscorer van Nederland. Hoe kun je nou zeggen dat dat geen schoten in de roos zijn geweest?! Schaars is voor ons een speler van de buitencategorie door a) zijn ervaring en b) zijn voetballende kwaliteiten, normaal gesproken zijn dit soort spelers niet haalbaar voor ons. Volgens mij zijn er ook berichten van Schaars te vinden dat hij als erg fit voor zijn leeftijd wordt aangemerkt. Iedereen had Schaars genomen. Ben ook geen grote fan van Reza, maar aan hem lag het toch dit seizoen duidelijk niet: Hij heeft nog nooit zo'n goed seizoen gehad! Yuki heeft het super gedaan de eerste seizoenshelft, matig in de tweede, maar daar zijn ook wel een aantal redenen voor. Zo was het voor hem wel een heel lang seizoen, direct door vanuit Japan, en ook de positie waarop hij werd neergezet was duidelijk niet de zijne. In de tweede helft speelde iedereen ook waardeloos, behalve die waardeloze Reza natuurlijk. En wat een onzin over dat doorverkopen man! Als er iets nodig was na vorig seizoen dan was het wel ervaring, en zeker geen pubers. Nou, dat is in ieder geval iets wat je ze niet kan ontnemen. Iedereen hier schreeuwde om ervaring, en dan nu melden dat ervaren aankopen niet goed zijn uitgepakt mede omdat je ze niet kan doorverkopen :lol:

Het is jammer dat er een fatsoenlijke verdedigende middenvelder/controleur naast Schaars ontbreekt in dit team. Dat had ook veel gescheeld. Dat mag je Hamstra wel aanrekenen. Net zoals het halen van Faes (alhoewel het ook niet mee zat met een geblesseerde Van Aken en een St Juste die de weg helemaal kwijt was, met domme rode kaarten en meer bezig met een transfer, lijkt het wel). Dat zijn dingen die je Hamstra kan aanrekenen. De tweede helft van de competitie was het basiselftal bijna hetzelfde als vorig seizoen (je weet wel, dat ene seizoen waar zelfs twee ervaren trainers het nauwelijks tot niet lukt om wat uit het elftal te halen), en dat zie je terug in de resultaten. Het enige verschil was een oververmoeide Japanner op de verkeerde positie en als enige positieve uitzondering Reza, die zich in de tweede helft van het seizoen topscorer mag noemen, maar ook geen Messi is. Was als enige nog een beetje constant. Streppel lukt het dan ook niet om er wat van te maken, laat veel jongens staan onder het motto van vertrouwen geven, echter wordt het alsmaar minder. Een van de enige keren dat de heren het wel laten zien is tegen bijvoorbeeld Feyenoord. Dan lukt het schijnbaar wel. De bezem moet gewoon al een tijdje door de selectie, Larsson en St Juste zitten niet meer met hun hoofd hier en worden al een aantal jaren flink opgehemeld. Het is naast goed scouten ook een kunst om die goede spelers op tijd weer te verkopen, lang behouden (tegen de zin in) heeft geen positief effect, zo blijkt. Ik zou lekker maar die jongens lekker verpatsen en gretige gasten terughalen, die nog wel wat willen laten zien. Daarnaast de ervaring van Schaars, een nieuwe centrale verdediger en een zelfverzekerde keeper, dan moet er in deze competitie wel wat te halen zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

In hoeverre zijn er spelers bij de beloften/jeugdopleiding klaar om aan te sluiten bij het eerste ?
Heeft iemand hier op het forum zicht op ?
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie