Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ja goed, je kunt het altijd vragen. Nee heb je, ja zal het vast niet worden :wink:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Mulder is toch een goede keeper voor ons ?
Laat Hamstra eens een stoppen met al dat huren en een extra CV kopen.
Bovendien heeft hij Larsson ook niet kunnen verkopen, het schiet niet op zo.
Samen maken we de club sterk.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

BK2007 schreef:Mulder is toch een goede keeper voor ons ?
Laat Hamstra eens een stoppen met al dat huren en een extra CV kopen.
Bovendien heeft hij Larsson ook niet kunnen verkopen, het schiet niet op zo.
Mulder's contract loopt af. Ik zie hem niet zo 1,2,3 hier nog een paar jaar langer blijven.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Maar dan moet hij toch gauw zijn contract verlengen dan wel alvast openbreken ?
je hoort hier niks over. Trouwens Eijsenga is ook wel heel stil of niet.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef: Bovendien heeft hij Larsson ook niet kunnen verkopen, het schiet niet op zo.
Dat had hij wel. Als hij hem had verkocht in de opruiming, voor 4 miljoen. Maar dan was Gerry ook vast weer een prutser geweest of niet??
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Maar dan moet hij toch gauw zijn contract verlengen dan wel alvast openbreken ?
je hoort hier niks over. Trouwens Eijsenga is ook wel heel stil of niet.
In de komende maanden zal duidelijk worden op wat voor manier er doorgeselecteerd gaat worden. Welke spelers mogen vertrekken (voor de meesten is dat wel bekend) en welke uiteindelijk bij kunnen tekenen of waar in ieder geval opties gelicht zullen worden. Met de status van de spelers op dit moment (basis, wissel of vaste bankzitter) zal daarin de komende tijd vermoedelijk niet veel verandering komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef: Laat Hamstra eens een stoppen met al dat huren en een extra CV kopen.
Bovendien heeft hij Larsson ook niet kunnen verkopen, het schiet niet op zo.
1) De keuze om te huren zal er dus mee te maken dat de technische staf veel vertrouwen heeft in 1 of meerdere CV's in de Beloften. Of, er was geen haalbare optie. Wat mij betreft halen ze die CV'er van NEC (Dumic?); dat is een echt heerser die zo mee kan in een grotere competitie.
2) Ik ben blij dat Larsson hier nog speelt. Hem hebben we zeker nodig in de race om Europees voetbal.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wizard schreef: Laat Hamstra eens een stoppen met al dat huren en een extra CV kopen.
Bovendien heeft hij Larsson ook niet kunnen verkopen, het schiet niet op zo.
Al dat huren?

Dat valt toch wel wat mee?
Odegaard is een topper!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Odegaard is pas een topper als hij assists gaat maken, doelpuntjes meepakt en wedstrijden voor ons beslist.
Hebben we dat al gezien ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

BK2007 schreef:Odegaard is pas een topper als hij assists gaat maken, doelpuntjes meepakt en wedstrijden voor ons beslist.
Hebben we dat al gezien ?
Je hebt van Amersfoort verkeerd geschreven.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

BK2007 schreef:Odegaard is pas een topper als hij assists gaat maken, doelpuntjes meepakt en wedstrijden voor ons beslist.
Hebben we dat al gezien ?
Kijk voor de grap eens hoe die jongen nu al speelt en bedenk dan even dat die jongen net 18 (!) is geworden. Die assists en goals komen vanzelf.
Van Amersfoort heb ik ook nog wel vertrouwen in, maar die maakte als 10 1 goal in behoorlijk wat wedstrijden en gaf 2 assists. Dat is weinig.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: Kijk voor de grap eens hoe die jongen nu al speelt en bedenk dan even dat die jongen net 18 (!) is geworden. Die assists en goals komen vanzelf.
Ik vind de opmerking van BK2007 erg goed geplaatst aangezien hij met zijn zinspeling naar iemand hier op het forum refereerde.

Nu graag weer over 'transferbeleid'.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De afgelopen transferperiodes is heel gericht en verstandig ingekocht en verkocht. Het grote aantal co ntracten dat afloopt, in combinatie met ons niet al te ruime selectie en de wens om de beloften in te laten stromen belooft veel activiteit. Een interessante zomer inderdaad!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen moet komende zomer vooral kijken naar ervaren krachten. Mensen die anderen aansturen en beter maken. Goed coachen en tactisch sterk zijn. Je ziet dit seizoen, dat jongens als St Juste, Van Aken en Van Amersfoort dit niet kunnen.

Mulder, Larsson, Slagveer zullen vertrekken.

Haal een goede doelman (Hahn?) buitenspeler (Kuwas?), een scorende middenvelder, een ervaren centrale verdediger en een linksback die kan voetballen (Nog steeds jammer dat men Namli daar niet meer uitgeprobeerd heeft).
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Volgens mij moeten we in elk geval:
- een centrale verdediger aantrekken die het klappen van de zweep kent. Als je ziet hoeveel doelpunten we tegenkrijgen. Veel van die doelpunten hebben te maken met een gebrek aan ervaring. Dat is niet zo vreemd, ervaring krijg je door wedstrijden spelen. Dat is dus één.
- Verder moet er op het middenveld een speler bij. Thorsby zal best een goede speler worden, maar hij heeft nu gewoon veel te veel balverlies en zijn passinggame is ook erg slecht. Verder staat hij verdedigend vaak niet goed. Van Amersfoort is ook nog niet ver genoeg, het ontbreekt bij hem gewoon aan kracht, hij wordt nog veel te vaak op kracht afgetroefd en ook hij speelt de bal nog vaak naar de verkeerde kleur.
- Een ervaren doelman die de verdediging goed neer zet. In het begin van het seizoen deed Mulder het nog goed, maar na de winterstop zie je duidelijk waarom hij bij Feijenoord op een zijspoor is beland.
- Op de vleugels moet er ook nog wat bij, ervan uit gaande dat Larsson en Slagveer vertrekken. Wordt dus een drukke transferperiode, zal mij benieuwen of Hamstra dit jaar het net zo goed kan doen als vorig jaar. Ik hoop dat ze Kobayashi, Schaars en Reza kunnen houden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

@pes5 dat je Van Amersfoort tactisch niet sterk vind, kan ik niet begrijpen. Ik vind het namelijk een slimme voetballer, die de ploeg beter laat spelen.

Ik hoop dat Heerenveen gaat kijken naar Nederlandse spelers in het buitenland, die graag een stap terug willen om vooruit te kunnen. (vd Hoorn, Anita, Emnes, Bulthuis etc)
Spijt heb je morgen maar!
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1373
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

We zijn deze zomer niet de enige die een keeper zoekt. Padt vertrekt bij Groningen, Twente doet zelfs beide keepers weg, Ruiter zou maar zo kunnen vertrekken bij Utrecht. Bij AZ is het ook nog onduidelijk wat er met de keepers gebeurt. Keepers Van Leer, Hahn, en in mindere mate Vermeer (buitenland?) kunnen in hun handjes wrijven.. keuze zat.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ebiede schreef:@pes5 dat je Van Amersfoort tactisch niet sterk vind, kan ik niet begrijpen. Ik vind het namelijk een slimme voetballer, die de ploeg beter laat spelen.

Ik hoop dat Heerenveen gaat kijken naar Nederlandse spelers in het buitenland, die graag een stap terug willen om vooruit te kunnen. (vd Hoorn, Anita, Emnes, Bulthuis etc)
Ik vind Van Amersfoort een jongen met veel loopvermogen, maar hij blinkt in mijn ogen niet uit in slimmigheidjes en aanbieden tussen de linies en ook is hij in mijn ogen niet iemand die Reza aanstuurt, maar juist zelf wel sturing nodig heeft.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Het begon zo fantastisch mooi dit seizoen, de ene na de andere wedstrijd werd gewonnen en we speelden echt goed voetbal. Zoals Stijn Schaars zei we hadden bij elke wedstrijd het gevoel dat we zouden winnen, maar we wisten alleen nog niet met hoeveel. Na de winterstop speel je ondanks de blessure van Schaars toch een paar uitstekende wedstrijden die je gewoon moet winnen (PSV uit, FC Utrecht uit, AZ uit & thuis en Groningen thuis). Nu zullen ze er alles aan moeten doen om het seizoen toch tot een goed eind te brengen en misschien wel te kunnen stunten in de Play Offs. Ook wordt er veel gespeculeerd over volgend seizoen, wie blijft er en wie gaat er weg. Het is altijd leuk om in de huid van de TD te kruipen dus dat heb ik maar even gedaan.

Keeper:
Erwin Mulder zal gewoon vertrekken verwacht ik. Keept de laatste maanden ook erg matig dus ik ben er niet heel rouwig om dat hij zijn heil elders gaat zoeken. Onze tweede keeper Wouter van der Steen ontwikkelt zich prima bij de beloften maar ik twijfel of hij er volgend jaar al klaar voor is. Ook de twee verhuurde keepers komen weer terug, Maarten de Fockert en Wieger Sietsma. Beide hebben ze lang niet alles gekeept bij Jupiler League clubs en ik zie deze jongens op termijn ook niet doorgroeien tot vaste waarde bij ons. Beide laten vertrekken zou een goede oplossing zijn. En voor de rest heb je nog jonge talenten Jan Bekkema en Trevor Doornbusch. Bekkema zit altijd op de bank bij het eerste en Doornbusch is keeper van de A1 en zeer talentvol. Laat ze het onderling maar uitvechten wie uiteindelijk 3de keeper mag worden volgend seizoen.

Conclusie: Vertrek De Fockert, Sietsma en Mulder en een ervaren vervanger halen voor Erwin Mulder. Opties: Anders Lindegaard (Preston North End), Remco Pasveer (PSV Eindhoven), Thomas Kraft (Hertha BSC), Brad Jones (Feyenoord).

Verdediging:
De linie waarin waarschijnlijk het meeste moet gaan gebeuren. Het wordt tijd dat er eens goed wordt gekeken naar de achterste linie want het is nu al aardig wat jaren altijd zo lek als een mandje bij ons achterin. De rechtsbackpositie is eigenlijk wel goed ingevuld met Stefano Marzo en Doke Schmidt. Beide geen hoogvliegers maar wel gewoon stabiele backs. Ook heb je nog Rannick Schoop die al twee jaar bij de beloften speelt. Verwacht wel dat hij gewoon zal blijven als opvulling van de selectie. Rechtscentraal heb je: Jerry St Juste, Kenny Otigba, Wout Faes en Stefan Gartenmann. Ik verwacht dat St Juste deze zomer een stap gaat maken (zou zeer dom zijn). Ook al speelt hij slecht de laatste tijd, zo’n speler blijft voor buitenlandse clubs toch interessant. Wout Faes zal terugkeren naar Anderlecht. Het contract van Gartenmann wordt niet verlengd en het is ook nog maar de vraag of Kenny Otigba zal blijven, wat ik eigenlijk niet verwacht. Dus dan zit je zonder rechtercentrale verdedigers. Ook linkscentraal is het niet fantastisch bezet. Hier heb je Joost van Aken en het supertalent Kik Pierie. De linksbackpositie is nog een vraagteken, de optie van Lucas Bijker is niet gelicht maar de club wil wel verder met hem, de vraag is dus of ze er uit gaan komen. Voor de rest keert Caner Cavlan terug van een verhuurperiode maar is de vraag of hij hier nog wel weer aan de bak zal komen en hebben we Joris Voest nog onder contract staan. Vertrek van Cavlan en de komst van een echte topper op de linksback zou ideaal zijn.

Conclusie: Vertrek St Juste, Otigba, Faes, Gartenmann, Cavlan en Huizing. Aankopen van een ervaren centrale verdediger (rechtsbenig). Opties: Dario Dumic (NEC), Thomas Rogne (IFK Goteborg).Een talentvolle centrale verdediger (rechtsbenig). Opties: Nikola Maras (Rad Belgrad), Damian van der Bruggen (PSV), Leon Bergsma (Ajax Amsterdam), Frank Sturing (NEC), Bart Straalman (FC De Graafschap).
Een ervaren centrale verdediger (linksbenig). Opties: Jordens Peters (Willem II), Jan Wuytens (transfervrij), Christian Kum (Roda JC), Felipe (Hannover 96). En een linksback die de concurrentie aangaat met Bijker. Opties: Lucas Woudenberg (Feyenoord), Django Warmerdam (Ajax Amsterdam), Birger Meling (Rosenborg BK)

Middenveld:
Aan het middenveld hoeft eigenlijk niet echt gesleuteld te worden. Younes Namli zal aan het eind van het seizoen vertrekken en van den Boomen komt terug van een huurperiode maar mag ook vertrekken. Dan hou je de volgende middenvelders over: Schaars, Kobayashi, van Amersfoort, Odegaard, Thorsby en vanuit de A1 zal Julius Magnusson wel doorstromen. Ik denk wel dat de club er goed aan zou doen om een back-up te halen voor Schaars aangezien zijn blessuregevoeligheid en het feit dat Yuki en Thorsby die positie niet echt aankunnen.

Conclusie: Van den Boomen en Namli weg en een back-up halen voor Stijn Schaars. Opties: Joey Veerman (FC Volendam), Danny Holla (PEC Zwolle), Danny Post (VVV Venlo).

Aanval:
Vooral op de buitenkanten verwacht ik veranderingen. Luciano Slagveer mag transfervrij weg en de kans is groot dat Sam Larsson ons gaat verlaten, wat voor beide partijen beter zal zijn denk ik. Dus er zullen twee nieuwe buitenspelers bij moeten en het talent Dennis Johnsen zal door worden geschoven ook zal moeten blijken of aankoop Ivan Rako een meerwaarde voor ons kan hebben. De spitspositie zal wel hetzelfde blijven met Reza en Veerman. Er zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn dat ze Henk ondanks de verlenging toch ergens ander heengaat waar hij meer kans op een basisplek heeft. En als derde spits heb je nog de Fries Michel Vlap, die op zijn favoriete plek ‘’10’’ niet snel aan de bak komt met Odegaard en van Amersfoort. De verwachting is dat Luka Zahovic ook niet meer terugkomt, goede 442 spits maar totaal niet geschikt voor 433. Grote fout van de scouting dus.

Conclusie: Vertrek van Slagveer en Larsson. En het halen van een linksbuiten als concurrent voor Zeneli. Opties: Soufyan Ahannach (Almere City), talent uit Scandinavië? En een rechtsbuiten voor de basis. Opties: Nabil Bahoui (HSV), topper vanuit de scouting?

Selectie:
Anders Lindegaard/Wouter van der Steen

Stefano Marzo/Doke Schmidt
Dario Dumic/Bart Straalman
Joost van Aken/Jordens Peters
Lucas Woudenberg/Lucas Bijker

Stijn Schaars/Danny Holla
Yuki Kobayashi/Morten Thorsby
Pelle van Amersfoort/Martin Odegaard

Nabil Bahoui/Dennis Johnsen
Reza Ghoochannjehad/Henk Veerman
Arber Zeneli/Soufyan Ahannach

Nou Gerry, succes ermee!!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Mijn tip voor Hamstra: geen huurspelers !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik zie graag ook wel Vito van Crooy komen, is een jonge en behendige vleugelspeler met potentie. Waar is de tijd dat we scouten in de JL? Hier zijn best veel spelers weggekomen die potentie hadden.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Janneman schreef:Ik zie graag ook wel Vito van Crooy komen, is een jonge en behendige vleugelspeler met potentie. Waar is de tijd dat we scouten in de JL? Hier zijn best veel spelers weggekomen die potentie hadden.
Vd Boomen, Cavlan, Veerman komen uit de JL toch?
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Ja en vd Steen ! En eigenlijk Bijker ook ;) Misschien wordt er zelf wel teveel gescout juist Janneman haha!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zou Hamstra ook nog op zoek gaan naar een derde spits? Als Veerman en/of Reza geblesseerd raakt, heb je een probleem. Volgens mij loopt er momenteel in de jeugd ook niet iemand rond die dat op termijn kan invullen. Van Amersfoort is ook niet het alternatief gebleken - hij valt vooral op door op de paal te schieten.

Zou Piotr Parzyszek (23) bijvoorbeeld een optie kunnen zijn? Heeft het zowel in België als Nederland op een lager niveau bewezen te kunnen: dit seizoen 25 goals in 37 duels. Is transfervrij op te halen bij De Graafschap, al kan hij wellicht elders meer uitzicht op speeltijd krijgen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Snoeiharde verdedigers hebben we nodig. Dat is alles.
Daarnaast een type Grindheim voor op het middenveld.
Plus nog een blik baltovenaars opentrekken voor op de vleugels.
Samen maken we de club sterk.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Met het huren van Facey en Faes is er behoorlijk geblunderd. Hamstra heeft over het algemeen wel goed werk geleverd, maar het niet aantrekken van een (ervaren) centrale verdediger heeft ons het hele seizoen achtervolgt.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Gearard schreef:Met het huren van Facey en Faes is er behoorlijk geblunderd. Hamstra heeft over het algemeen wel goed werk geleverd, maar het niet aantrekken van een (ervaren) centrale verdediger heeft ons het hele seizoen achtervolgt.
Mee eens. Wat hebben we aan onervaren broekies? We hebben ervaren back-ups nodig om St. Juste & Van Aken op te vangen als ze geblesseerd zijn of als ze een dip hebben. Er zullen vast en zeker wel een paar ervaren rotten in Duitsland of Engeland zijn die net buiten de boot vallen bij het eerste van hun clubje, en die graag willen spelen...
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het wegvallen van Schaars was denk ik toch wel het grootste probleem voor ons dit seizoen.
Daarom denk ik dat de club er goed aan doet om Schaars niet bij voorbaat weer tot constante basisspeler te beschouwen en zeker een echt goede middenvelder erbij te halen.
Mocht Schaars dan weer geblesseerd raken kom je in elk geval niet weer direct in de problemen.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lamprou staat op 1 omdat Streppel dat wil en de baas is. Gaat hij zijn halve degradatieelftal uit Tilburg halen? Ben je klaar mee als hij zich ook met de transfers gaat bemoeien.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Je moet niet alles wat Arjen de Boer zegt letterlijk nemen. Hij vind het maar wat prachtig om onrust te stoken bij Heerenveen, zodat z'n eigen clubje er beter naar voren komt. De manier waarop hij de interviews doet na de wedstrijd zeggen veel.. Altijd nét even wat meer aandikken als ze verloren hebben...
Plaats reactie