Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Caspar » 12-03-2010 16:41

Met de aankondiging van de RVC eerder vandaag dat er zowel in de managamentlagen als in de selectie het nodige zal veranderen, vinden wij dat het tijd wordt voor een nieuw topic over het transferbeleid. Niet alleen omdat het oude topic is uitgegroeid tot een 81 pagina's tellend topic waar de discussie weg lijkt te zijn. Vooral omdat de aankondiging van vandaag het startsein lijkt te zijn van een nieuw tijdperk en de afsluiting van het vorige.

Een passage uit de persverklaring van vandaag:
Selectie en financieel beleid
sc Heerenveen wilde komende tijd investeren in de spelersgroep. Hiervoor zijn middelen aanwezig. De Friese club heeft een uiterst gezonde financiële positie en heeft geen vreemd vermogen. Toch groeien ook in Heerenveen de bomen niet tot aan de hemel. De club heeft mede door grote transfers (o.a.Alves, Sulejmani) een flinke kas opgebouwd, maar er is volgens Bart van der Meer de laatste jaren, zeker in de breedte, het nodige geïnvesteerd.

Het beeld dat sc Heerenveen vooral geld opspaart en niet investeert, klopt volgens Bart van der Meer niet. ,,Het gevoerde investeringsbeleid is helaas onvoldoende rendabel gebleken en beïnvloedt de verdere mogelijkheden in negatieve zin. Het gaat hierbij niet alleen om de betaalde transferbedragen, maar ook om de gevolgschade van salariskosten van spelers die er niet in slagen een basisplaats af te dwingen.’’

In overleg met de nieuwe trainer Ron Jans zal sc Heerenveen de komende periode op zoek gaan naar versterkingen. Bart van der Meer: ,,De club heeft hiervoor de middelen. Wellicht minder dan gedacht, maar sc Heerenveen verkeert nog steeds in een “luxe positie” in BVO Nederland. Wij hebben er, gezien de huidige situatie in het voetbal, alle vertrouwen in dat dit voldoende ruimte biedt voor de noodzakelijke versterking. Uiteraard zal zorgvuldig en creatief gehandeld moeten worden.’’


Dit topic kan worden gebruikt om terug te kijken op het beleid van de afgelopen jaren, maar vooral ook om het nieuw te voeren beleid te bespreken. Hoeveel spelers zullen Heerenveen gaan verlaten? Van welke spelers zal het contract niet verlengd worden of tussentijds opengebroken worden? En wat vinden we van de stap terug die de club lijkt te maken?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 12-03-2010 17:00

Aansluitend op de competenties van de nieuwe trainer zal er weer meer worden gekozen voor talentvolle voetballers uit binnen- en buitenland die zich bij Heerenveen kunnen doorontwikkelen en vervolgens met winst kunnen worden door verkocht. Het is een kernkwaliteit van de club (geweest) die een groot concurrentievoordeel opleverde. Dat is maar zelden vertaald in een hogere positie dan de positie die op basis van de begroting mag worden verwacht maar waarborgde de continuïteit in financieel opzicht. Slechts bij uitzondring zal men voetballers halen die niet een ontwikkelpotentie hebben. Spelers als Dingsdag, Djuric of Bak Nielsen zal men niet meer zo snel halen omdat ze te weinig sportieve meerwaarde en financiële restwaarde blijken te hebben. Vallen ze sportief tegen dan heb je direct een dure bok geschoten. Dure talenten als Elyounoussi zie ik ook niet zo snel meer komen. Te groot risico. Grindheim, Svec passen nog wel in het plaatje: relatief jonge spelers die nog een stap kunnen zetten en beter worden dan ze waren.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Voorstopper » 12-03-2010 17:31

Alves-achtige bedragen zullen voorlopig wel niet meer betaald worden. Men zal zich richten op goedkope routiniers (als Sibon, Bosvelt, Hansson en Bruggink), spelers met een "deukje" (a la Marcellis, Beerens, Vayrinen...) en veelbelovende talenten. Af en toe een speler van 2/3 miljoen als directe versterking zou moeten kunnen mits verantwoord en is imo ook wel nodig om op "top 5-niveau" te blijven. En iemand als Dost zal bijvoorbeeld vast wel iets moeten kosten. Als je de boel weer wat op de rails hebt kun je wel weer eens denken aan incidenteel een topaankoop.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ALS 26.000 » 15-03-2010 22:05

Wat voorstellen van mijn zijde 8) :

Goal: Veldhuizen
Verdediging: De Jong (Roda), Hansson
Middenveld: Seedorf 8)
Aanval: Dost, Bokila?, Chadli

Nederlandstalige jongens halen, voor zover mogelijk. Veel clubs hebben geld nodig, dus profiteer daar van.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-03-2010 22:14

ALS 26.000 schreef:
Goal: Veldhuizen
Verdediging: De Jong (Roda), Hansson
Middenveld: Seedorf 8)
Aanval: Dost, Bokila?, Chadli
.


Aardig lijstje, alleen Velthuizen vind ik een overschatte ADHD'er.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Peter » 15-03-2010 22:26

Het lijkt me dat eerst duidelijk moet zijn wie er gaan of moeten vertrekken. Het lijkt me dat Heerenveen zeker een centrale verdediger en een spits zal moeten aantrekken. Dat moeten dan spelers zijn die de groep op sleeptouw moet kunnen nemen. Daarnaast lijkt me een linksback erg gewenst. Voor het overige lijkt het me afhankelijk te zijn van wie weg wil of gaat vanwege aflopende contracten of aanbiedingen van andere clubs.

Verder lijkt het me enorm verstandig om niet direct nieuwe spelers aan te aan trekken. De financiële crisis heeft er voor gezorgd dat veel clubs in de problemen zijn gekomen. Nu is het de tijd om af te wachten en die spelers aan te trekken die je beter kunnen maken en die nu haalbaar zijn, omdat andere clubs ze niet meer kunnen betalen. Namen als Bokila en Dost etc. vind ik een paar maten te klein, het moet mogelijk zijn om veel betere spelers te halen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Jurjenv » 15-03-2010 22:27

De Jong van Roda is zeker een leuke speler, maar volgens mij meer een middenvelder? En laten we in die linie nou de minste problemen hebben...
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Eric » 15-03-2010 22:28

Ajax, Feyenoord en PSV zullen wel weer wat spelers moeten lozen om nieuwe spelers aan te kunnen trekken. Een Siem de Jong zou natuurlijk nog steeds mooi zijn.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Jurjenv » 15-03-2010 22:43

Dost zou ik een goeie aankoop voor Heerenveen vinden, samen met Everton kopen, die mag ook weg :lol: .
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Voorstopper » 15-03-2010 22:43

Een jongen als Siem de Jong (of bijvoorbeeld Daley Blind) zal gezien zijn geringe salaris en zijn huidige vorm wel een van de laatsten zijn die ze lozen denk ik. Ajax zal zich moeten gaan richten op de jeugd. Ze zullen eerst wel af willen van de dure/overbodige spelers: Aissati, Gabri, Oleguer, Kennedy, Pantelic en misschien ook Sulejmani. Ook voor Feyenoord en PSV zal dit principe gelden: eerst de dure overbodige spelers weg. Meestal zijn dit ook niet de spelers die interessant zijn voor ons.

Dan nog inhakend op het stuk over België geplaatst in sport overig: Heerenveen kan zich wat mij betreft ook wel richten op de Zuiderburen. Passen zich toch makkelijker aan dan de doorsnee Balkanees. Talentvolle jeugd genoeg daar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor teamplayer » 16-03-2010 13:53

Ik ben voor investeren in Nederlandse spelers, met een enkele meerwaarde lijkende buitenlander daargelaten.
Dit om 2 redenen: binnen het saneren v/d spelersgroep zitten vele Nederlandse gezichten en je kent Nederlandse(talige) spelers al erg goed en kunnen sneller aanpassen.

Ik zou gaan vissen uit dit rijtje: De Jong, Janse, Viergever, Falkenburg, Strootman, Duplan,Dost, Everton, Swerts,Klavan, Holman,Lens, De Cler, Hofland, Landzaat, Simons, Ooijer, Aissati, Bruins, Schaken, Hansson, Chadli, Bokila, Gabri, Oleguer,Silva, Wielaert, Marcellis, van der Heijden, Nijland en in de eigen jeugd vanaf 17 jaar. Ik zal een enkel groot talent uit de jupiler vergeten zijn, maar hier zit wel wat bruikbaars tussen. Sulejmani zou ik er ook bij willen zetten, maar Ajax wil vast aan iedereen behalve ons verkopen voor een zacht prijsje. Voor al deze aankopen moet gelden: weinig betalen, anders kijken naar het beste alternatief.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-03-2010 14:33

Daar zitten een hoop goede namen tussen teamplayer. Maar ook een hoop onhaalbare. Zeker die jongens van Ajax en Feyenoord zijn verwend met enorme salarissen.

Siem de Jong lijkt me inmiddels geen optie meer omdat hij nu basisspeler bij Ajax is. Dan had je hem een paar maanden geleden moeten aantrekken.

Het kan een interessante transferperiode worden en ik hoop dat ze inderdaad meer Nederlandstalige spelers gaan scouten.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Kibalko » 16-03-2010 15:44

Ik ben het wel met Teamplayer eens. Vis eerst maar weer eens in de Nederlandse vijver. We moeten in alle hectiek die er nu heerst eerst maar weer terug naar de basis, hoe jammerlijk dat ook is. Als je buitenlandse versterkingen haalt, leg je behoorlijke druk op de transfer. Want mocht het wederom tot een flater leiden (Djuric, Kopic, Elyounoussi, Popov) heb je de poppen te enthousiast aan het dansen.

We zijn op zoek naar herkenning. Oriënteer je eerst eens in de ere- en eerstedivisie en wees onze concurrentie voor met het oog op aankopen in de vorm van talent.

Doel: Timmer behouden.

Verdediging: Viergever (a must have), Marcel de Jong óf El Akchaoui (beiden transfervrij na de zomer uit mijn hoofd). Begrip heb ik voor een duurdere aankoop in de vorm van Marcellis. Hansson zou prachtig zijn, samen met Timmer zou hij de kar achterin kunnen trekken.

Middenveld: niet aan sleutelen. Mannen als Roorda, Väyrynen en Grindheim kunnen daar het voortouw nemen.

Voor: Dost blijft een gok m.i. maar wel een talent. Een Sibon jr.
Op de vleugel zouden Chadli (echt een zeer interessante optie bij vertrek Henrique) en Lens (allemachtig, wat heeft deze jongen zich goed ontwikkeld) voor versterking kunnen zorgen.

Verder aanvullen met jeugd.

Uiteraard kun je pas overgaan tot het doen van zaken door van heel veel spelers afscheid te nemen, waar momenteel i.s.m. Ron Jans wel over gebrainstormd zal worden. Maar makkelijk zal het niet worden.

Ik ben erg benieuwd naar de komende transferperiode.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-03-2010 16:24

Het is dat Jans waarschijnlijk niks uit Groningen mee zal nemen, maar anders zouden Granqvist en Matavz hier welkom zijn wat mij betreft ;-)
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 16-03-2010 16:30

Kibalko schreef:Middenveld: niet aan sleutelen. Mannen als Roorda, Väyrynen en Grindheim kunnen daar het voortouw nemen.


Ben het verder met je verhaal eens, maar niet met deze zin. Van de 3 spelers die je noemt zijn er 2 nogal blessuregevoelig...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Kibalko » 16-03-2010 17:45

Daar heb je inderdaad een punt, maar de wens is soms de vader van de gedachte, Fanatic!

Weet je wat het is, in een goed draaiend team zijn er ineens géén blessures meer. Je kan - hoe je het wendt of keert - de klok er op gelijk zetten. Väyrynen heeft verdacht vaak pijntjes, maar in een goed draaiend en vooral fit elftal zie je plots minder blessures. Men heeft ineens minder last, het balletje rolt immers lekker over de groene sprieten en iedereen wil spelen. Psychologisch voer. Tuurlijk, ook in die situaties kun je (bijvoorbeeld na een charge van Sulejmani) een vervelende blessure oplopen, maar die kleine blessures zullen overwonnnen worden.

Met betrekking tot Roorda kun je inderdaad ook blijven discussiëren. Was het nou toeval, die blessures of is de knie gewoon niet bestand tegen profvoetbal? Ik geloof in het feit dat Geert Arend sterker uit deze periode terug zal keren en dat het nu blijft meezitten. Want hij is van toegevoegde waarde, een SuperFries.

Beide spelers vind ik in potentie gewoon klassespelers en zouden in mijn ogen de regie op het middenveld moeten uitvoeren. Je kunt dan terugvallen op Elm en Haglund. Ik vrees dat Svec deze periode vertrekt. Met Grindheim, Djuricic en de bijna vergeten Smárason heb je genoeg aanvallend ingestelde middenvelders in huis.

Wat ik tussen de regels door probeer te zeggen is dat je als directie-zijnde keuzes moet maken, niet denkende in blessure-termen, maar in kansen. Geloof hebben in bovengenoemde spelers, want als je bang bent voor het feit dat ze eventueel blessures kunnen oplopen - en hierdoor in middenvelders gaat investeren - moet je hen nu van de hand doen. Ik blijf erbij dat er op dit moment in deze linie niets hoeft te gebeuren, ook vanwege hoge prioriteiten in andere linies.

Selectie middenlinie:
Roorda / Haglund
Väyrynen / Elm
Grindheim / Djuricic / Smárason
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 16-03-2010 22:52

Dat is inderdaad een mooi lijstje, maar als je weer een seizoen als deze hebt mis je toch je bijna twee belangrijkste schakels. Smarason is ook langdurig geblesseerd (voor het eerst geloof ik), ik geloof dat zijn contract nog tot 2011 doorloopt en die zullen ze denk ik nog wel onder contract houden. Ik ben ook van mening dat je verder in deze linie weinig hoeft te doen, maar als je een kans krijgt op een transfervrije of goedkope speler met ervaring moet je die wel pakken. En dan zou een Bruggink (als hij niet bijtekend) een welkome versterking zijn denk ik.

Dat de andere linies meer prioriteit verdienen ben ik met je eens, maar dat betekent nog niet dat je je ogen moet sluiten voor het middenveld. Daar is dit seizoen ook vaak genoeg iets fout gegaan...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Kibalko » 16-03-2010 23:46

Uiteraard, transfervrije spelers die goed genoeg zijn - en belangrijker nog - ervaring met zich mee brengen zijn altijd welkom. Maar ik zit de hele tijd met die persconferentie van Bart vd Meer in m'n kop. In het laatste deel van zijn betoog legt hij de nadruk vooral op het feit dat de spelersgroep qua aantal teruggebracht dient te worden naar een knaap of 25. In mijn optiek willen ze het volgende seizoen dan met 6, hooguit 7 middenvelders aanvangen. Kortom, als ze er nu, of in de zomerperiode, weer eentje bijhalen betekent dat ook meteen dat er ééntje zal moeten wijken, en dus vertrekken.

Maar we zijn het wel eens over buitenkansjes, al vermoed ik dat men op dit moment drukker is met het invullen van posities in de achter- en voorhoede. Om van de interne crisis nog maar te zwijgen. De spanning is vast om te snijden. Ik hoop dan ook niet dat het een ten koste van het ander, waardoor paniekaankopen volgen. Want dan zijn we zowaar nog verder van huis. En dan is de weg terugvinden een lastige opdracht hoor.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 17-03-2010 09:03

De middenlinie zal de minste wijzigingen geven, de achterhoede de meeste. Dat wordt ook Jans' eerste opdracht: maak er een geheel van dat tegendoelpunten kan voorkomen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-03-2010 14:50

Gekko schreef: Dat wordt ook Jans' eerste opdracht: maak er een geheel van dat tegendoelpunten kan voorkomen.


In die missie was Sollied al vrij redelijk geslaagd...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor teamplayer » 17-03-2010 19:12

Gekko schreef:De middenlinie zal de minste wijzigingen geven.


Nou... Ik weet het nog niet.
In een selectie van 25 man hebben we al 3 verdedigende middenvelders: Svec, Haglund en Roorda. Roorda kan ook als dynamische middenvelder, net zoals Grindheim, Elm en Smarason en Vayrinnen. Vayrinnen zou aanvallende middenvelder kunnen metals enigste goede optie Djuricic. Maar hebben we het over creativiteit, dan blijft onze 18 jarige Servier alleen over. Misschien talent Pawel ook? Kan deze slecht inschatten door de geringe minuten in het eerste. De verhouding is wat mij betreft niet best. We hebben al 8/9 middenvelders. Normaal in een 4-4-2 systeem, maar niet bij 4-3-3.

Normale verdeling bij 4-3-3: 3 keepers, 8 verdedigers, 6 middenvelders,6 aanvallers en 2 zelf in te vullen. Djuricic zou bij de spitsen kunnen horen, maar dan heb je geen extra creativiteit op het middenveld.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Gekko » 17-03-2010 19:18

In de verdediging zullen voor alle posities spelers worden gehaald, en voor sommige misschein wel twee. Gauw een man of vijf, zes. Zoveel middenvelders of aanvallers zie ik nog niet nieuw verschijnen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Wolliepoly » 17-03-2010 19:21

het eea gaat natuurlijk ook afhangen van de manier van spelen die Jans wil, 4-4-2 of 4-3-3?

voor welk systeem zouden we spelers moeten behouden/halen?

de verdediging daar MOET wat gebeuren dat is duidelijk maar nu de rest.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor camataru » 18-03-2010 11:05

Welke spelers er aankomend seizoen komen, hangt ook af van wat er daadwerkelijk weggaat.
We draaien geen top seizoen, dus lijkt het mij dat er ook niet veel belanstelling zal zijn voor spelers.
Ander punt, Wat voor tactiek speelt Ron Jans eigenlijk? is het 442 of 433.

Enkele spelers die wat kunnen beteken voor heerenveen in mijn gedachte;

Jeffrey Sarpong (ajax) verhuurd aan NEC.
Jan-Arie van der Heijden (ajax) verhuurd aan willen II.
Derk Boerrigter Rkc waalwijk, kan nooit duur zijn, presteerd goed bij kwakkelend rkc.
Kevin Strootman (sparta) goede linker middenvelder.
jens Janse (willem II) goede back, en transfervrij.
Marcel de Jong (roda Jc) aanvallende linksback en transfer vrij.(Jans wilde hem ook bij groningen hebben)
Kevin van Diermen (vitesse) aankomend talent en Centrale verdediger.
Christian Brüls (mvv) middenveld 21 jaar.
Nacer Chadli (agovv) groot tallent links midden (442) linksvoor(433).
Jules Reimerink (twente/eagles jeugd) aardig tallent van 20 voor de aanval.
Jelle de Bock (psv 2) verhuurd aan fc eindhoven.

Maar nogmaals eerst maar eens zien wat er daadwerkelijk vertrekt.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Muck » 18-03-2010 22:31

camataru schreef:jens Janse (willem II) goede back, en transfervrij.
Marcel de Jong (roda Jc) aanvallende linksback en transfer vrij.(Jans wilde hem ook bij groningen hebben)


Janse vertrekt naar NAC en de Jong naar Allemania Aachen. Strootman moet al een paar miljoen kosten.
Verder een aardig rijtje, maar ik mis de leidinggevende persoonlijkheid in de verdediging. Dát hebben we al eerste nodig.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Vrieskist » 18-03-2010 23:50

Ik geloof dat de Jong toch niet naar Duitsland ging. Dus die lijkt weer beschikbaar.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor camataru » 19-03-2010 08:50

Muck schreef:
camataru schreef:jens Janse (willem II) goede back, en transfervrij.
Marcel de Jong (roda Jc) aanvallende linksback en transfer vrij.(Jans wilde hem ook bij groningen hebben)


Janse vertrekt naar NAC en de Jong naar Allemania Aachen. Strootman moet al een paar miljoen kosten.
Verder een aardig rijtje, maar ik mis de leidinggevende persoonlijkheid in de verdediging. Dát hebben we al eerste nodig.



Jens Janse is na dit seizoen transfer vrij en staat in de BELANGSTELLING van vitesse en NAC, nog nergens getekend. En wil absoluut niet verlengen bij Willem II.
Marcel de Jong heeft afgezien van Alemania Aachen, en dus ook nog steeds een reeele optie voor ons.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2010 08:56

Marcel de Jong krijgt van mij de voordeel van de twijfel. Jens Janse zie ik absoluut niet zitten. Die wordt altijd aan alle kanten voorbijgelopen. Tevens moet hij de concurrentie met Janmaat (ook niet mijn favoriet) aangaan en dan zit er sowieso 1 talent op de bank. Breuer of Janmaat moeten maar uitvechten wie de beste rechtsback is. Er moet minimaal 1 ERVAREN centrale verdediger komen die de boel neerzet.

Daarnaast moet er ook een ERVAREN centrale spits komen. Papadopoulos zal het m.i. nooit helemaal worden.
De as van het veld moeten ervaren spelers zijn die mensen in dezelfde linie aansturen en op hun flikker geven
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Flying Frisian » 19-03-2010 10:02

"Ik ga alleen in op aanbieding uit het buitenland"

Het begint er steeds meer op te lijken dat Marcel de jong naar Alemannia Aachen vertrekt. De verdediger van Roda JC heeft zelf wel oren naar een transfer naar Duitsland.

Inmiddels heeft De Jong al een aanbod van de club op zak. “Daar denk ik nu over na. Binnen een week wil ik beslissen. Het lijkt me wel super leuk”, zo zegt hij tegenover Voetbal International. “Afgelopen weekend heb ik op uitnodiging de thuiswedstrijd tegen Kaiserslautern gezien en heb ik een rondleiding gekregen.”

Dat hij Nederland verlaat, lijkt klip en klaar. “Ik ga alleen in op aanbiedingen vanuit het buitenland. Ik denk dat ik met mijn spel in de Duitse competitie goed tot mijn recht kom”, aldus De Jong. Bij Roda JC staat de 23-jarige speler, die nog een verbintenis heeft tot het einde van dit seizoen, sinds 2006 onder contract. Daarvoor was De Jong in Brabant in dienst bij Helmond Sport.

Bron: goal.com

Dit is een interview van 5 maart, dus nog voordat hij Aachen afzag van een vertrek naar Aachen. Mogelijk wacht hij op een grotere club, maar een Nederlandse club lijkt uitgesloten. Al is niets zo veranderlijk als de voetbalwereld.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor GJ7300 » 20-03-2010 23:39

Ben wel voor het richten op jong talent. Een deal met Ajax over Blind, vdHeijden zou mooi zijn. Donald, Goossens, Sarpong zijn ook goed genoeg voor de breedte (ipv dure buitenlanders)
Spelers als Chadli, Bokila etc zijn al erg duur maar welkom
Zie echter nergens een goede suggestie voor een centrumspits. Zal ook niet veel meer bij Riemer vandaan komen...
Wellicht kan Jans eens een poging wagen bij Nijland? Kan ie in 1 keer door Marcellis meenemen.
Bovenstaande zijn allemaal NL, talentvol en willen erg graag. Meer hoeft niet, verwacht niet meteen meer een top5 notering en met deze gasten moet linkerrijtje 'best of the rest' kunnen.
Zijn er verder nog wat NL spijtoptanten op buitenlandse tribunes? wellicht vdKruis ipv Dingsdag (doet vdK het een beetje goed bij Roda?)
Andere optie is kijken bij RKC en Willem II (financieel moeilijk dus mogelijkheden)
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Volgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast