[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
tsefo
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-05-2010 20:39

Bericht door tsefo »

Heel simpel :

Tjisse de nieuwe man van Heerenveen ! Jong / Fries (bildker) / uitstraling / goede bestuurder
Zoals Jans zei uit eigen gelederen !
Yme en co er achter. Komt het helemaal goed.

Die Bart vd Meer had ik hoger ingeschat. Volgens mij is dat een dwars ligger. (oude stempel) Schopt tegen bestuur en heeft geschil met Tijsse. De jonge garde heeft ruimte nodig en kan verder met Ron Jans een uitstekende combi met Tjisse en Yme en co !! Heb het er thuis ook wel eens over met mijn vader een goede vriend van Tjisse. (oude kaats kameraden) Wij hebben het meteen al aan gegeven !

Er is zonne schijn na regen en donkere tijden ! :D
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Wat zou hij gaan doen? Wordt hij misschien onze nieuwe voorzitter?
Wallendal wordt nadrukkelijk genoemd bij de kaatsbond om daar bondsvoorzitter te worden.
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Stop maar met die meer dan belachelijke zoektocht en laat Yme zijn karwei afmaken. Heel simpel.
.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Pietje Paaltjens schreef:Stop maar met die meer dan belachelijke zoektocht en laat Yme zijn karwei afmaken. Heel simpel.
Huh? Als er fouten gemaakt worden is dat niet Yme's fout, maar die van de gehele organisatie. Maar nu er wat positiefs te melden is moet Yme het opeens afmaken?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Ron Jans heeft zich onlangs ook al uitgesproken vóór een langer verblijf van Yme in de directie. Het lijkt me dan een goede en passende oplossing dat Yme gewoon aanblijft als directeur, net als Henk Hoekstra en Jan van Erve overigens. Jan van Erve heeft kort geleden nog een prima sponsordeal met Jako Sports gesloten. Toch een deal van enkele miljoenen euro's...en dat in deze tijden van economische recessie. Kortom: het is duidelijk dat er in het verleden wel eens iets mis is gegaan in de communicatie, maar de directie heeft ook nu en afgelopen seizoenen meer dan goed werk gedaan en verdient het daarom gewoon om aan te blijven. Ik ben het met BK2007 eens dat juist de RvC opgeschoond moet worden en dat met name Bart van der Meer zijn biezen moet pakken. De manier waarop hij de directie publiekelijk aan de schandpaal heeft genageld, verdient niet de schoonheidsprijs (understatement). Alleen al om die actie mag Bart van der Meer van mij met onmiddellijke ingang zijn zetel ter beschikking stellen. Dat geldt ook voor Klaas de Leeuw overigens; zijn gedrag is net zo schandalig als dat van Bart van der Meer.
.
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

Pietje Paaltjens schreef:...dat met name Bart van der Meer zijn biezen moet pakken. De manier waarop hij de directie publiekelijk aan de schandpaal heeft genageld, verdient niet de schoonheidsprijs (understatement). Alleen al om die actie mag Bart van der Meer van mij met onmiddellijke ingang zijn zetel ter beschikking stellen. Dat geldt ook voor Klaas de Leeuw overigens; zijn gedrag is net zo schandalig als dat van Bart van der Meer.
@ pietje: even ter herinnering:
Onze directie in de Leeuwarder Courant over Riemer (kort samengevat) schreef: Een obstakel. Een ouwe lul in een Langweerder villa of vakantiehuis op Curaçao. Onruststoker. Tragisch figuur. Snakt naar schijnwerpers. De arme ziel kan niet loslaten. Machtswellusteling. Hij gunt niemand succes. De tegenwind in het stadion. Hij belemmert en laat iedereen klagen. Hij scoutte missers en heeft lijntjes. Ontslag De Jonge zijn schuld. Rotte appel. Brandstichter. Heeft geen onderbouwde visie.
 Hij doet bestuur veel pijn, diepe pijn. 
Maar we mogen gerust zijn: de medestanders zijn bekend en zullen worden aangepakt!
Over publiekelijk aan de schandpaal nagelen gesproken. Dit artikel was een grote laffe afrekening. En jij meet niet met twee maten, als jij concludeert dat ons supertrio mag blijven zitten? Maar wat kun je ook verwachten van iemand die Onbenul Jorritsma-Lebbink graag als voorzitster ziet komen. Die heeft meer problemen dan alleen een slecht geheugen.
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Tja...in het kader van "kort samengevat" kan ik er ook nog wel een paar. Dit is selectief knip-en-plak-werk en daar vervolgens een verhaal van maken. Indien de door jou geciteerde opmerkingen uit de mond van de directie komen, wat volgens mij niet het geval is, dan zou de hele goegemeenschap daar wel weer over gevallen zijn. Met name voor de door jou aangehaalde kwetsende opmerkingen aan het adres van Riemer kan ik mij niet voorstellen dat de directie (of een lid daarvan) die gebezigd zou hebben in de pers. Goed...het zou mogelijk kunnen zijn en áls dat zo is, dan zie ik graag de desbetreffende artikelen in mijn prive-mailbox of hier op het forum. Als die niet verschijnen, zal ik ervan uitgaan, dat het inderdaad knip-en-plakwerk is en -dus- stemmingmakerij.
En dan nog eventjes over Jorritsma: ik heb dat als mogelijke keuze geopperd. Niks meer en niks minder. Nu er blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid is, vind ik het verreweg het beste idee dat de zoektocht definitief wordt gestaakt en dat Yme zijn karwei afmaakt.
.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Pietje Paaltjens schreef:Ron Jans heeft zich onlangs ook al uitgesproken vóór een langer verblijf van Yme in de directie. Het lijkt me dan een goede en passende oplossing dat Yme gewoon aanblijft als directeur, net als Henk Hoekstra en Jan van Erve overigens.
Dat zou gigantisch gezichtsverlies voor Bart van der Meer betekenen. Alleen daarom al denk ik niet dat de zoektocht wordt gestopt. Zeker niet nu die al in een ver stadium is.

Een voorzitter 'light' lijkt mij een aardig compromis. De afgelopen maanden hebben we gezien dat er heus kordaat beleid gevoerd kan worden. Het moest alleen eerst even gierend fout gaan. Een voorzitter kan de directie uit de wind houden, zodat zij achter de schermen hun werk doen. Het is in ieder geval goed dat er, als je die tenenkrommende advertentie mag geloven, geen voetbalman komt.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Van der Meer beloofde eerst eind april een naam, toen eind mei. Mei is bijna aan zijn eind, zal me benieuwen of deze week witte rook krijgen.
Spijt heb je morgen maar!
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Heerenveen verschaft duidelijkheid over directiestructuur

Over een kleine maand begint voor sc Heerenveen de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen. Binnen zowel de technische staf als de selectie zijn diverse wijzigingen doorgevoerd en er staan er nog een aantal op de rol. Daar blijft het echter niet bij, ook binnen de clubleiding zal er immers het één en ander aangepast worden. Over de directiestructuur zal Bart van der Meer, voorzitter van de raad van commissarissen, woensdagmiddag middels een persconferentie meer duidelijkheid verschaffen.

Het is een publiek geheim dat sc Heerenveen nog deze maand een nieuwe algemeen directeur, die boven de huidige driekoppige directie komt te staan, hoopt te presenteren. Of dit woensdag al zal gaan gebeuren is niet bekend.
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

Pietje Paaltjens schreef:Tja...in het kader van "kort samengevat" kan ik er ook nog wel een paar. Dit is selectief knip-en-plak-werk en daar vervolgens een verhaal van maken. Indien de door jou geciteerde opmerkingen uit de mond van de directie komen, wat volgens mij niet het geval is, dan zou de hele goegemeenschap daar wel weer over gevallen zijn. Met name voor de door jou aangehaalde kwetsende opmerkingen aan het adres van Riemer kan ik mij niet voorstellen dat de directie (of een lid daarvan) die gebezigd zou hebben in de pers. Goed...het zou mogelijk kunnen zijn en áls dat zo is, dan zie ik graag de desbetreffende artikelen in mijn prive-mailbox of hier op het forum. Als die niet verschijnen, zal ik ervan uitgaan, dat het inderdaad knip-en-plakwerk is en -dus- stemmingmakerij.
Goegemeenschap? Is dat ook lekker? Interessant doen niet in elk geval.
Het artikel van Yme-slaafje Peter is gewoon te bewonderen bij ons op het forum:
Directie & Raad van Commissarissen (74) 08-02-2010 14:45
mitrita schreef:
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

klaas kist schreef:Het artikel van Yme-slaafje Peter is gewoon te bewonderen bij ons op het forum
Een veel te makkelijke conclusie, veel uit het artikel van van der Meeren is "van horen zeggen".
Nergens wordt de directie geciteerd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Pietje Paaltjens schreef: Nu er blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid is, vind ik het verreweg het beste idee dat de zoektocht definitief wordt gestaakt en dat Yme zijn karwei afmaakt.
Ja, goed plan!

Yme heeft echt bewezen de juiste man te zijn....... :lol: :lol: Er is niks fout gegaan de laatste twee jaar. Open je ogen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Heerenveen rules schreef: Ja, goed plan!

Yme heeft echt bewezen de juiste man te zijn....... :lol: :lol: Er is niks fout gegaan de laatste twee jaar. Open je ogen zou ik zeggen.
morgen krijg je alle duidelijkheid die je wil (als het goed is)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Over de directiestructuur zal Bart van der Meer, voorzitter van de raad van commissarissen, woensdagmiddag middels een persconferentie meer duidelijkheid verschaffen.

Het is een publiek geheim dat sc Heerenveen nog deze maand een nieuwe algemeen directeur, die boven de huidige driekoppige directie komt te staan, hoopt te presenteren. Of dit woensdag al zal gaan gebeuren is niet bekend.
Waarom organiseer je anders een persconferentie? Van der Meer heeft in zijn eerste persconferentie genoeg duidelijkheid gegeven over de directiestructuur. Daar is niet nog zo'n verhaal voor nodig. Dit kan maar over één ding gaan: de nieuwe man.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Skopperij schreef:Waarom organiseer je anders een persconferentie? Van der Meer heeft in zijn eerste persconferentie genoeg duidelijkheid gegeven over de directiestructuur. Daar is niet nog zo'n verhaal voor nodig. Dit kan maar over één ding gaan: de nieuwe man.
Als dat zo is dan hebben ze het weer eens goed stil gehouden.
Ik mag hopen dat de huidige directie en Ron Jans ook zijn betrokken in de selectieprocedure, want als ze mekaar niet zien zitten dan begint het hele gedonder weer van voren af aan. Ben benieuwd.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

BK2007 schreef: Ik mag hopen dat de huidige directie en Ron Jans ook zijn betrokken in de selectieprocedure, want als ze mekaar niet zien zitten dan begint het hele gedonder weer van voren af aan. Ben benieuwd.
Hoezo? Ron Jans is (net als alle spelers en trainers) gewoon een passant, ik zou het heel raar vinden als die in deze zaak een vinger in de pap heeft gehad. Bij transfers vind ik dat anders.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Fanatic 4-ever schreef: Hoezo? Ron Jans is (net als alle spelers en trainers) gewoon een passant, ik zou het heel raar vinden als die in deze zaak een vinger in de pap heeft gehad. Bij transfers vind ik dat anders.
Ik geef toch mijn argument ? Als ze mekaar van te voren al niet zien zitten of een samenwerking van te voren al lastig wordt dan heeft het toch geen zin ? Overigens is een voorzitter ook een passant.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

BK2007 schreef: Ik geef toch mijn argument ? Als ze mekaar van te voren al niet zien zitten of een samenwerking van te voren al lastig wordt dan heeft het toch geen zin ? Overigens is een voorzitter ook een passant.
In dat geval is iedereen een passant en zou de club aan de supporters moeten worden gegeven, waarin iedereen aandeelhouder is en de directie kiest...

Natuurlijk heeft het dan geen zin, maar je weet zelf ook wel dat een directeur toch wel een iets belangrijkere functie heeft dan de trainer. Die stippelt het beleid voor langere termijn uit, terwijl een trainer toch vaak op korte termijn gericht is (vanwege druk op zijn persoontje als hij geen resultaat haalt). Ik zou het dus heel erg raar vinden als Jans hier ook maar enige invloed op heeft. Dan is het einde pas echt zoek.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

De voorzitter is natuurlijk geen passant. Dat moet nu juist de figuur zijn die de langetermijnstrategie van de club uitstippelt. Overigens verwacht ik niet dat er problemen ontstaan met Jans en de nieuwe voorzitter. Jans is niet iemand met een enorm ego. Het moet wel heel raar lopen als je niet door één deur kunt met Jans. Ik denk dat vrijwel iedereen wel met hem zou kunnen samenwerken.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

De enige die met onze nieuwe voorzitter moeten kunnen opschieten, zijn de drie kopjes die er nu al zitten. Geen RvC en geen Jans die er invloed op zouden moeten hebben.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jans moet inderdaad geen invloed uitoefenen op de nieuwe voorzitter/directeur. Wel lijkt het me goed dat beiden contact zullen hebben, want de visie moet wel op dezelfde lijn komen. Anders krijg je straks misschien een ontzettende chaos.
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Ik ben erg benieuwd wat van der Meer ons morgen gaat verkondigen. Hoop dat het een beter media optreden wordt als de vorige keer... Drama hoe hij de directie daar te kijk zette. Ongehoord en ook totaal ongepast bij een club als Heerenveen.
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Ben benieuwd..
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

scfan schreef:Ik ben erg benieuwd wat van der Meer ons morgen gaat verkondigen. Hoop dat het een beter media optreden wordt als de vorige keer... Drama hoe hij de directie daar te kijk zette. Ongehoord en ook totaal ongepast bij een club als Heerenveen.
Volgens mij ben je in de war met de media-optredens van Yme...
Corruption is everywhere, fight it!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Yme Kuiper moet blijven :!: 8).
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Ik gok op 'geen geschikte kandidaat kunnen vinden' en het onmiddelijke terugtreden van Van der Meer.
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

dirk2 schreef:Ik gok op 'geen geschikte kandidaat kunnen vinden' en het onmiddelijke terugtreden van Van der Meer.
Yme heeft op eigen houtje ook nooit een geschikte kandidaat kunnen vinden. Join The Club!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De bijeenkomst van de directie en Ron Jans zaterdag in Tjaarda zal zeker te maken hebben gehad met de komst van een nieuwe directievoorzitter. Gezien de tevreden blik van Ron Jans hou ik het op Hans Nijland :) . We hebben in ieder geval geen komkommertijd hier op het forum. We kunnen nog een week of twee soebatten over de nieuwe man, het versnelde vertrek van Bart vd Meer (wie weet, het zou goed zijn voor de onderlinge verhoudingen tussen RvC en directie) en alles wat er mee samenhangt. En voor we het weten zitten we weer op 23 juni, de eerste training.
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Fanatic 4-ever schreef: Volgens mij ben je in de war met de media-optredens van Yme...
Absoluut niet in de war, bekijk die persconferentie van Van der Meer maar eens :wink:
Gesloten