[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Waarom geen technisch directeur aanstellen (zijn makkelijker te vinden), en laat de huidige directie hun werk doen waar ze goed in zijn.

Ik heb het idee dat de technische portefeuille bij Yme Kuiper blijft, en laat hem nou op dat gebied het meest gefaald hebben. Dus een technische man erbij die verstand van voetballen heeft en een goede uitstraling heeft naar buiten toe.

Wordt een beetje triest zo met die advertenties.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gearard schreef:Wordt een beetje triest zo met die advertenties.
Zit wat in. Romke Kooyenga kunnen ze zo vragen. Maakt zelfs reclame voor zijn bedrijf op de boarding.
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

BK2007 schreef:
Zit wat in. Romke Kooyenga kunnen ze zo vragen. Maakt zelfs reclame voor zijn bedrijf op de boarding.
Alsjeblieft zeg, niet die vent!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ebiede schreef:Alsjeblieft zeg, niet die vent!
:lol:

Wat is er nou weer mis met Romke ?
Samen maken we de club sterk.
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

BK2007 schreef: :lol:

Wat is er nou weer mis met Romke ?
hahahahaha romke, romke is een arrogant iemand, die hoeven we hier niet hoop ik.
alfa
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 13-12-2002 16:42
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door alfa »

Zo'n advertentie in een krant is natuurlijk een belachelijk idee. Een beetje topmanager gaat echt geen sollicitatiebrief schrijven met een CV erbij. Een topmanager wordt gevraagd of geheadhund maar gaat zeker geen brief schrijven. Je mag toch verwachten dat vanuit het netwerk van de club (met name de OSSH) wel een paar geschikte kandidaten te vinden zijn? Sprak laatst nog een kennis van de OSSH die door Riemer gepolst was. Dat lijkt mij de enige juiste methode. Loop de ledenlijst van de OSSH langs en je vind vast wel een goede ondernemer met feeling voor SC Heerenveen die een voetbalclub kan leiden. Ben benieuwd wie uiteindelijk uit de hoge hoed komt.
9-5-2004! FOPPE FOREVER
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Volgens mij ben je ook verplicht een advertentie te plaatsen...en niet verplicht iemand aan te nemen via die advertentie.
Dus misschien wordt er intern wel gezocht naar een geschikte kandidaat.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

BK2007 schreef:Wat is er nou weer mis met Romke ?
Jij draagt hem aan; ik hoor graag van jou waarom Romke Kooyenga voorzitter van Heerenveen moet worden ;)

De man is stinkend rijk. Maar denk vooral niet dat hij met de portemonnee staat te wapperen! Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij geen bedragen in het voetbal pompt die zijn bedrijf in gevaar brengen. Je moet niet denken dat Kooyenga als een soort Scheringa zal fungeren. Verre van dat zelfs, Romke is nog zuiniger dan Yme, Henk en Jan bij elkaar. Dat is zijn goed recht, overigens.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

makkerman2 schreef:hahahahaha romke, romke is een arrogant iemand, die hoeven we hier niet hoop ik.
Zonder een zekere vorm van arrogantie/zelfverzekerdheid red je het echt niet aan de top.
Afbeelding
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

@skopperij

Waarom zou een voorzitter geld in de club moeten steken?

Kooijenga voldoet voor een groot gedeelte aan het profiel: clubgevoel, uitstraling, succesvol manager, spreekt Fries.
Romke zal daarentegen niet veel voetbalkennis hebben, lijkt mij.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

hummelinho schreef:@skopperij

Waarom zou een voorzitter geld in de club moeten steken?

Kooijenga voldoet voor een groot gedeelte aan het profiel: clubgevoel, uitstraling, succesvol manager, spreekt Fries.
Romke zal daarentegen niet veel voetbalkennis hebben, lijkt mij.
Clubgevoel.. Waaruit blijkt dat? Hij wilde eerst met AZ in zee gaan. Egostreling lijkt me.
Uitstraling. Als we de uitstraling van lompe boer als boegbeeld willen is dit onze man!
Succesvol Manager. Hij is succesvol ondernemer, dat is iets anders dan manager.
Spreek fries. correct niets op aan te merken.
Spijt heb je morgen maar!
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Ebiede schreef: Clubgevoel.. Waaruit blijkt dat? Hij wilde eerst met AZ in zee gaan. Egostreling lijkt me.
Uitstraling. Als we de uitstraling van lompe boer als boegbeeld willen is dit onze man!
Succesvol Manager. Hij is succesvol ondernemer, dat is iets anders dan manager.
Spreek fries. correct niets op aan te merken.
Clubgevoel. Al jaren sponsor en fan van Heerenveen. Zette AZ voor schut en kreeg gratis media-aandacht voor zijn bedrijf. Geniaal.
Uitstraling. Past prima (als lompe boer zijnde) in het rijtje Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Trond Sollied, Jan de Jonge.
Succesvol manager. Jij denkt dat hij nooit mensen binnen zijn eigen bedrijf heeft aangestuurd? De laatste jaren is hij inderdaad wat meer op de achtergrond komen te staan, maar zeker in het begin runde hij het samen met zijn kompaan.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ik sluit me aan bij Ebiede. Ik heb die man eens bij omrop fryslan gezien. Degenen die voor zijn komst zijn moeten die uitzending ook maar eens bekijken.
Dat zou echt het begin van het einde zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

hummelinho schreef: Clubgevoel. Al jaren sponsor en fan van Heerenveen. Zette AZ voor schut en kreeg gratis media-aandacht voor zijn bedrijf. Geniaal.
Uitstraling. Past prima (als lompe boer zijnde) in het rijtje Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Trond Sollied, Jan de Jonge.
Succesvol manager. Jij denkt dat hij nooit mensen binnen zijn eigen bedrijf heeft aangestuurd? De laatste jaren is hij inderdaad wat meer op de achtergrond komen te staan, maar zeker in het begin runde hij het samen met zijn kompaan.
@Skopperij. Inderdaad ik draag Romke Kooyenga voor. Mijn gedachten hierover zijn ongeveer verwoordt door Hummelinho.
Verder vind ik hem zeker niet arrogant, eerder bedachtzaam.

Mij lijkt het dat onze club zijn handjes mag dichtknijpen als een topondernemer als Kooyenga de club gaat leiden als zijn zijn miljoenenbedrijf. Aangezien je dan van zo iemand vraagt tijdelijk of parttime niet voor zijn eigen bedrijf te werken met alle (ondernemers) risico's van dien. Zijn broer Harry of een ander zou wellicht taken van Kooyenga kunnen overnemen maar dan nog.

Een ondernemer strikken wordt dus erg moeilijk.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Bedachtzaam? Beste BK2007, we hebben het over deze man:
Gekko schreef:Die sukkel van een Romke Kooyenga vindt op Omrop Frl dat Heerenveen maar 6 miljoen moet neertellen voor 4 maanden Ronald Koeman om een schokeffect te creëren. En aan spelers moet 10 miljoen worden uitgegeven. Hij vindt de communicatie niet goed, met te weinig emotie. Is dit om zelf, net als destijds bij AZ publiciteit te krijgen, of om de communicatieadviseur vd club dwars te zitten ( :roll: ) of is dit dommigheid. In dat laatste geval voorspel ik op korte termijn grote problemen voor zijn bedrijf, als je zo op emotie wilt besturen en communiceren. Wat een domme vogel!
Zo'n luchtfietser hoef ik hier echt niet te zien! Wat feanfans zegt; kijk die uitzending nog eens terug. Daar zakt je de broek van af.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Skopperij schreef:Zo'n luchtfietser hoef ik hier echt niet te zien! Wat feanfans zegt; kijk die uitzending nog eens terug. Daar zakt je de broek van af.
Vind die uitzending niet. Heb dus mijn broek nog gewoon aan.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het korte verslagje van Gekko zegt genoeg: ongeschikt.
Gebruikersavatar
sibon time
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 06-06-2003 17:02
Locatie: Gorredijk

Bericht door sibon time »

Met zo'n kapsel als die man heeft past hij überhaubt al niet binnen de traditie van onze club, daarnaast lijkt het me eigenlijk maar iemand die daar dan gaat zitten om zichzelf belangrijk te laten vinden. Heb persoonlijk liever Joop Alberda, sportman, praat Fries (alsof dat nog belangrijk is) en binding met de club.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Baggerraartje schreef:Volgens mij ben je ook verplicht een advertentie te plaatsen
Onzin, dit is gewoon een vrijwillige (foute) keuze van de RvC
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

sibon time schreef:Met zo'n kapsel als die man heeft past hij überhaubt al niet binnen de traditie van onze club, daarnaast lijkt het me eigenlijk maar iemand die daar dan gaat zitten om zichzelf belangrijk te laten vinden. Heb persoonlijk liever Joop Alberda, sportman, praat Fries (alsof dat nog belangrijk is) en binding met de club.
Ach wat een bullshit! Wat kan het nou schelen hoe zijn haar zit, als ie de club maar goed runt dan mag ie wat mij betreft paarse krulletjes hebben. Gert Jan Verbeek had toch ook geen al ter netjes kapsel, nou en.
Kooyenga ken ik niet echt, maar als ik de verhalen hier en op het internet al lees moeten we die dus niet hebben, maar niet vanwege z'n kapsel.
Gebruikersavatar
sibon time
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 06-06-2003 17:02
Locatie: Gorredijk

Bericht door sibon time »

Jammer dat je het cynisme niet ziet in die opmerking, zal er volgende keer een smiley bij zetten. Maar wat ik meer bedoel is dat die man puur voor zichzelf en zijn (succesvolle) bedrijf in de picture wil komen. Als je meewerkt aan een programma als Bij ons in de PC en daarbij een beetje rond gaat lopen als een pooier dan ben je in mijn ogen niet echt geschikt als boegbeeld van de club.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

sibon time schreef:Jammer dat je het cynisme niet ziet in die opmerking, zal er volgende keer een smiley bij zetten. Maar wat ik meer bedoel is dat die man puur voor zichzelf en zijn (succesvolle) bedrijf in de picture wil komen. Als je meewerkt aan een programma als Bij ons in de PC en daarbij een beetje rond gaat lopen als een pooier dan ben je in mijn ogen niet echt geschikt als boegbeeld van de club.
Ok, ik dacht dat je het serieus meende :D
Maar idd ik had dat laatste al gelezen, niet de man die we zoeken lijkt me
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

mitrita schreef: Onzin, dit is gewoon een vrijwillige (foute) keuze van de RvC
Raar..want ik werk voor een groot bedrijf en interne vacatures zijn ze verplicht als adverntentie te plaatsen, ook weet iedereen wie het gaat worden. Zou dat bij een voetbalclub anders werken? Kan...dat weet ik niet percies.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

feanfans schreef:Ik sluit me aan bij Ebiede. Ik heb die man eens bij omrop fryslan gezien. Degenen die voor zijn komst zijn moeten die uitzending ook maar eens bekijken.
Dat zou echt het begin van het einde zijn.

volledig met Ebiede eens.
Daarbij denk ik dat Hij (romke) het nog geen 2 jaar uithoud als voorzitter.
Moet er ook niet aan denken dat die gast, ons moet vertegenwoordigen bij een NOS of wat voor programma dan ook.
Wat ik ook niet begrijp, waarom moet de nieuwe voorzitter per sé fries spreken, wat een onzin. Zou diegene beter zijn als hij fries sprak dan Bv iemand die engels, nederlands en duits kan spreken.

En dan te bedenken dat we elke tuiswedstrijd zo'n verschrikkelijke show van La Bloemen krijgen (oftewel karin bloemen).
Wij zijn Heerenveen.
mancity
Bankzitter
Berichten: 156
Lid geworden op: 29-08-2005 16:51

Bericht door mancity »

Of iemand wel of niet Fries spreekt is grote onzin. En daar komt bij het hoeft niet een op en top Heerenveen man te zijn. Persoonlijk vind ik Gaston Sporre wel wat. Is welliswaar een FC Zwolle man, maar, een op en top zakenman en iemand die de club weer op de kaart kan zetten. Volgens mij ook een vriend van Riemer.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Sollicitaties van goede kandidaten worden echt niet afgeketst omdat ze geen Fries spreken. Koos Formsma sprak ook geen Fries. Met advertenties in De Telegraaf en het Financieel Dagblad bereik je o.a. de bestuurders uit midden-Nederland. Dan moet je voor lief nemen dat diegene geen Fries is. Anders had je net zo goed een stukje in de Koerier of de Heerenveense Courant kunnen zetten: Foarsitter socht...
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Nog even over Romke K: NEE,NEE,NEE! En over de nieuwe man: volgens mij is er behoefte aan een moderne leider: iemand die verbindt en mensen 'in hun kracht zet' binnen en rond de organisatie. Niet iemand die alles beter weet of dat tenminste denkt (zoals Romke K). Die moderne managementkwaliteiten zijn al niet royaal voorhanden, al helemaal niet in de combi met affiniteit met topsport, voetbal en de Friese regio.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Skopperij schreef:Anders had je net zo goed een stukje in de Koerier of de Heerenveense Courant kunnen zetten: Foarsitter socht...
Dat is natuurlijk niet waar, er wonen heel veel mensen buiten Friesland die nooit een Friese krant zullen lezen, maar wel degelijk prima Fries kunnen spreken.
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

Boegyman (NL) schreef: Zonder een zekere vorm van arrogantie/zelfverzekerdheid red je het echt niet aan de top.
nee idd, maar ik woon toevallig in Dokkum, waar hij ook weg komt. en de verhalen hier zijn nou niet om te zeggen positief
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Er is een kleine kans van slagen, dat dit leidt tot succes. Dat is wanneer we een type Riemer of Munsterman aangeboden krijgen. Vrijdag stond er een mooi artikel in leeuwarder Courant. Geschreven door een man die zwaar geleerd heeft in de bestuurskunde. Iemand gelezen?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gesloten