[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Squerrel » 22-03-2010 09:46

Keje Molenaar is Ajacied.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor TWR22 » 22-03-2010 11:45

Ik vind Molenaar wel een goede optie.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Hielke » 22-03-2010 12:29

Squerrel schreef:Keje Molenaar is Ajacied.


En Riemer zat in zijn jeugd bij Feyenoord op de tribune. Moeten we echt dat soort criteria hanteren, Squerrel?
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Squerrel » 22-03-2010 12:38

Hielke schreef:
Squerrel schreef:Keje Molenaar is Ajacied.


En Riemer zat in zijn jeugd bij Feyenoord op de tribune. Moeten we echt dat soort criteria hanteren, Squerrel?


Een paar keer ergens op de tribune zitten of een Ajacied zijn is toch wel een heel groot verschil en ja, wat mij betreft wel.

Maar goed, maakt verder ook niet uit. Hij gaat het toch niet worden.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Hielke » 22-03-2010 13:06

Squerrel schreef:Een paar keer ergens op de tribune zitten of een Ajacied zijn is toch wel een heel groot verschil en ja, wat mij betreft wel.


Altijd nog beter dan jouw gewenste kandidaat. :wink:

Nee, hij is inderdaad een Ajacied. En het mooist is uiteraard om een Heerenveen-figuur als nieuwe voorzitter te krijgen, maar ik vraag me af of zo iemand er wel is. Daarom keek ik even over de clubgrenzen heen. Ik hoop dat het niet nodig is.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Squerrel » 22-03-2010 13:09

Hielke schreef:
Squerrel schreef:Een paar keer ergens op de tribune zitten of een Ajacied zijn is toch wel een heel groot verschil en ja, wat mij betreft wel.


Altijd nog beter dan jouw gewenste kandidaat. :wink:

Nee, hij is inderdaad een Ajacied. En het mooist is uiteraard om een Heerenveen-figuur als nieuwe voorzitter te krijgen, maar ik vraag me af of zo iemand er wel is. Daarom keek ik even over de clubgrenzen heen. Ik hoop dat het niet nodig is.


Dat laatste ben ik het met eens. Ik heb, behalve diegeen die ik vrijdag noemde :wink: , geen idee wie een goede kandidaat zou zijn.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor mitrita » 22-03-2010 20:11

volgens de omrop

Joop Alberda is yn 2005 troch SC Hearrenfean benadere om foarsiiter Riemer van der Velde op te folgjen. "We hebben langdurig gesproken en waren er in principe uit". Alberda keas úteinlik foar in oar topsportprojekt. Hearrenfean gie dêrnei mei Koos Formsma yn see.

Yn it geruchtensirkwie wurdt de namme fan Joop Alberda neamt as mooglik de nije direksjefoarsitter. Alberda is op it stuit algemien manager by hurdfytsploech Cervélo.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor mem breit sokken foar sibon » 15-04-2010 20:38

Ook even de andere kant bekijken heren, waarom geen vrouwelijke voorzitter?
Er zijn ook genoeg vrouwen die hun mannetje staan :huh: . En er wordt gezocht naar iemand die zich niet laat meeslepen door voetbalemoties. Het zet SC Heerenveen opnieuw op de kaart...... dus
der giet neat boppe waarme fuotten, mem breidet mar gau fierder
Avatar gebruiker
mem breit sokken foar sibon
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 07-02-2010 20:24
Woonplaats: Midlaren

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor ALS 26.000 » 15-04-2010 21:03

Ja,maar probeer maar eens een vrouw te vinden die EN voetbalverstand heeft EN een club kan leiden. Dat is als zoeken naar een speld in de hooiberg :lol:
Voetbal is een mannenwereld en dat zal nog wel even zo blijven.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Lardy » 15-04-2010 21:44

Toon Gebrands is ook al gevallen, lijkt mij de beste oplossing. Hij komt over als een echte vakman. Momenteel is bij AZ niks zeker en hij heeft al aangegeven eventueel op te stappen als de curatoren bij AZ niet opschieten. Oja hij is in Sneek geboren. :wink:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Eric » 16-04-2010 08:47

In Italie zijn er ook clubs met vrouwelijke voorzitsters toch? Ik geloof AS Roma en die staan nu toch eerste ;)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Knipecity » 16-04-2010 11:47

Ik heb Annemarie Jorritsma een keer meegemaakt bij een wedstrijd van Heerenveen en ik moet zeggen dat ze erg enthousiast was en ze kende ook de nodige spelers. Daarnaast lijkt ze ene goed bestuurster, dus....

Maar goed, waarom zouden we ons specifiek op vrouwen richten? Het gaat er gewoon om dat de beste persoon daar komt te staan 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor pieterpieter » 16-04-2010 12:34

Eric schreef:In Italie zijn er ook clubs met vrouwelijke voorzitsters toch? Ik geloof AS Roma en die staan nu toch eerste ;)

Ja maar dat is Italië. Daar zijn ook vrouwelijke maffiabazen. Ik denk dat men in Nederland wel even zal moeten wennen aan een vrouwelijke voorzitter. Desondanks moet gewoon de meest geschikte persoon voorzitter worden, man of vrouw.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Kleppie » 16-04-2010 20:24

Vandaag in het Financieel Dagblad (!) een vacature:
Algemeen Directeur bij SC Heerenveen.

De selectie wordt gedaan door Randstad Recruting.

Dus mensen solliciteren!!!
Kleppie
Bankzitter
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 13-08-2009 20:17

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Ebiede » 16-04-2010 20:53

Kleppie schreef:Vandaag in het Financieel Dagblad (!) een vacature:
Algemeen Directeur bij SC Heerenveen.

De selectie wordt gedaan door Randstad Recruting.

Dus mensen solliciteren!!!


Daar maak ik dus op uit dat ze niets kunnen vinden of wat ze het op oog hadden, nee als antwoord hebben gegeven.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor zweed1 » 16-04-2010 20:54

Kleppie schreef:Vandaag in het Financieel Dagblad (!) een vacature:
Algemeen Directeur bij SC Heerenveen.

De selectie wordt gedaan door Randstad Recruting.

Dus mensen solliciteren!!!



Voor zo'n functie plaats je geen advertentie maar zoek je in een netwerk geschikte kandidaten, als dit waar is beloofd dit niet veel goeds.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-04-2010 21:00

Ben ik wel deels met je eens, maar het is verschrikkelijk moeilijk om hier een geschikt iemand voor te vinden. Die persoon die wel geschikt blijkt te zijn moet ook maar zijn huidige werkzaamheden op willen geven.

En je moet dat maar willen. Het is een erebaan, maar je ziet het aan Yme, ook een hondenbaan. Alles wat je doet komt onder het vergrootglas en veel ego's willen wel wat aandacht, maar zijn als de dood om op hun bek te gaan.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Rumsas » 17-04-2010 06:36

Vacature staat ook in de Telegraaf van vandaag.
Verschrikkelijk gewoon, en bovenal beschamend! Dat een club als sc Heerenveen via een vacature op zoek gaat naar een geschikte kandidaat voor het voorzittersschap. Ik meende dat Bart v/d Meer de voorkeur heeft uitgesproken voor een Fries sprekende voorzitter. Nou als je je vacature ook al in de Telegraaf hebt staan, wordt dat een heel moeilijk verhaal.
Zoals mijn medeforummers ook hebben aangegeven haal je een dergelijk persoon via je opgebouwde netwerk!
Ik heb er een heel hard hoofd in, en kijk met argusogen naar wat voor persoon ze mee op de proppen komen...
Avatar gebruiker
Rumsas
Selectiespeler
 
Berichten: 277
Geregistreerd op: 03-07-2006 14:40

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor mitrita » 17-04-2010 07:39

Een zeer vreemde stap, waar moet dit heen ? :huh:
Straks haal je hierop een soort van Pama binnen.

En intern rommelt het maar door
SC Heerenveen zoekt veelzijdig aanvoerder

HEERENVEEN – Affiniteit met de unieke cultuur van SC Heerenveen? Communicatief sterke peoplemanager? Integer en diplomatiek? Indien drie keer ja: wellicht is het een idee om te solliciteren op de functie van algemeen directeur, ofwel de ‘veelzijdige aanvoerder die met een duidelijke zakelijke visie de beleidsdoelen krachtig gaat realiseren’. Het staat vandaag te lezen in de advertentie die de club heeft geplaatst in vier kranten, waarbij de Leeuwarder Courant. Het is de start van de zoektocht naar de nieuwe voorzitter die boven de driekoppige huidige directie wordt geplaatst. ,,Nu gaat het echt beginnen’’, aldus Bart van der Meer, voorzitter van de Raad van Commissarissen. Hij zegt dat er tot vandaag nog niemand is gepolst voor de job. ,,We hebben niet gekozen voor een headhunter, want als die iemand benadert, heeft die persoon daar meteen een verwachtingspatroon bij.’’ De advertentie moet de nieuwsgierigheid van Van der Meer c.s. bevredigen. ,,We vinden het goed dat we het opengooien. Ik ben benieuwd welke signalen we uit de markt krijgen. Ik heb het idee dat er wel wat beweging in zit. Mensen die zich te groot voelen om een brief te schrijven, mogen ook bellen.’’ Van der Meer heeft geen idee hoeveel reacties er gaan komen. Maar de toekomstig algemeen directeur moet opschieten: ,,Over veertien dagen willen we een redelijk beeld hebben. In mei willen we de zaak afronden’’, aldus Van der Meer. De RvC benoemt eind deze maand de leden voor de sollicitatiecommissie. De profielschets is duidelijk níet geschreven op het vinden van een technisch-directeur voetbalzaken. ,,We hebben een sterke man nodig, een leider’’, aldus Van der Meer. Nee, hij verwacht niet dat er reacties komen vanuit de eigen club. Geen Yme Kuiper of Riemer van der Velde. Over de recente aanvaring tussen directeur Kuiper en RvC-lid Klaas de Leeuw wil Van der Meer weinig kwijt. Na het interview met de directie, op 22 maart in deze krant gepubliceerd, liepen de spanningen hoog op. ,,Er is goed over gesproken’’, zegt Van der Meer, ,,maar de vergadering is goed afgesloten. Ik begrijp dat de directie in een soort verwerkingsproces zit en Klaas moet in staat zijn snel over wat zaken heen te stappen.’’


Gekko, stuur jij ook nog je CV in?

edit: nog meer wanorde

Tjisse Wallendal stapt op bij Sportstad

HEERENVEEN - Tjisse Wallendal (57) is opgestapt bij de bv Sportstad Heerenveen. Hij kon het met de raad van commissarissen niet eens worden over de koers van het bedrijf. Wallendal was de motor achter het Sportstad-project rond het voetbalstadion in Heerenveen. Hij is per 1 mei vertrokken. De oud-kaatser geniet nu van een vakantie op Curaçao, waar hij een huis bezit. De raad van commissarissen ging begin dit jaar op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Ze vond het niet verstandig dat Wallendal alle zaken bleef behartigen. Als directeur ging hij over de dagelijkse gang van zaken van het bedrijf. Maar ook over de nieuwe projecten rondom het stadioncomplex, zoals een nieuw Thialf en mogelijke andere voorzieningen als een Sport Experience Center. Wallendal werd benoemd tot directeur ontwikkeling en innovatie. Hij schikte zich aanvankelijk in zijn rol. Anderhalve week geleden gooide hij de handdoek in de ring. ,,Spitich’’, aldus voorzitter Bart van der Meer. ,,Wy woenen him graach behâlde.’’ Toch snapt hij de keuze van Wallendal. ,,Hy giet graach syn eigen gong. Wol graach snel. Ik haw sein: dan moast yn alle romte gean. Dan bist frij. Kinst dyn kreativiteit wer kwyt.’’ Wallendal wil na zijn vakantie voor zichzelf beginnen, meldt hij vanaf Curaçao. ,,Ik ha wol in oantal dingen op stapel stean.’’ Volgens Bart van der Meer is hij voor Sportstad niet verloren. ,,Wy wolle him graach in bepaalde rol of posysje jaan. Mar hy moat earst syn kop efkes leech meitsje.’’ De zoektocht naar een nieuwe algemeen directeur is bijna volbracht. Komende week zijn er gesprekken met vier kandidaten. De functie van Wallendal wordt vooreerst niet opgevuld.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor teamplayer » 17-04-2010 08:36

Het kin nog wel gekker... DE KRO heeft de rechten al gekocht... We krijgen een reallife programma waarin de Bart v/d Meer met verschillende kandidaten gaat spreken. De 2 die het best bevallen, gaan door naar de finale, waar ze door Hugo Borst, Jack van Gelder, Rene van der Gijp en juryvoorzitter Johan Derksen(+zonnebril in het haar) helemaal tot de grond worden afgezeken om vervolgens door middel van SMS (door het volk! )te worden gekozen. Het programma heet: SUPERFRIES ZOEKT VOORZITTER!
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor jelgrins » 17-04-2010 08:52

Op zich toch wel een vondst, advertentie plaatsen: waarom ook niet eentje voor een spits, linksback en een centrale verdediger?
Serieus: ik vind het een zwakte bod om voor de voorzitter een advertentie te plaatsen. Kennelijk is het netwerk van de RvC en de ondernemerssocieteit zo zwak dat men niet in staat is om op de juiste kwaliteit te scouten. Na het echec met Formsma zullen de weinigen, die geschikt zijn niet gauw hun nek willen uitsteken.

Overigens, heb wel eens gedacht aan Wallendal voor deze functie. Sportieve, positieve en dynamische uitstraling. Helaas zal die optie nu ook wel niet haalbaar meer zijn. Men krijgt al met al ook van de RvC een vrij onthutstend beeld te zien.
Laatst bijgewerkt door jelgrins op 17-04-2010 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor BBB » 17-04-2010 08:54

Die vacature-advertentie schreeuwt om een ludieke actie... 8)
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-04-2010 09:04

We lijken wel een amateurclub te worden (wat wel past bij onze directie). Een advertentie plaatsen in kranten......... :lol: Hoe professioneel!

Zoiets hoor je te doen via je netwerken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 17-04-2010 10:08

Huiswerver Beljon&Westerterp doet de procedure niet en Wessel Coenen is ook bedankt na de procedure voor de directeur Sportstad. Nu Randstad maar misschien heeft dat ook te maken met het gunnen van opdrachten aan verschillende sponsors. Wel wat onhandig om niet bij één werver te blijven die de ins en outs van de club en zijn omgeving kent. Ik herkende overigens wel een letterlijke passage uit de brief die ik had gestuurd aan directie en RvC. Dat biedt hoop dat men snapt wat voor soort mens we zoeken.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor JayT » 17-04-2010 10:16

randstad doet ook andere 'personeelszaken' van sc Heerenveen als ik me niet vergis...

Zoeken naar een voorzitter is eigenlijk iets dat binnen het netwerk moet vallen, maar aan de andere kant...
Op deze manier is inzichtelijk wie interesse heeft in de club. Een onbekend persoon kan 10x beter zijn dan die "Kees uit Sneek".
Ik kan me herinneren dat een andere BVO dit ook eens gedaan heeft...
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Baggerraartje » 17-04-2010 10:38

Mischien hopen ze zo een rijke meneer binnen te halen...die er altijd al van gedroomd heeft een voetbalclub te runnen... :mrgreen:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 17-04-2010 10:58

,,Nu gaat het echt beginnen’’, aldus Bart van der Meer, voorzitter van de Raad van Commissarissen. Hij zegt dat er tot vandaag nog niemand is gepolst voor de job.

Daar ben je dan -uiteindelijk- mooi laat mee, Van der Meer! Nu gaat het echt beginnen? We gingen er -uiteindelijk- vanuit dat men er achter de schermen, na de stoere woorden in maart, allang mee bezig was.

,,We hebben niet gekozen voor een headhunter, want als die iemand benadert, heeft die persoon daar meteen een verwachtingspatroon bij.’’

En wat is het verwachtingspatroon van een advertentie in de Telegraaf? De hoon van de voetbalnatie over je heen krijgen misschien...

Maar de toekomstig algemeen directeur moet opschieten: ,,Over veertien dagen willen we een redelijk beeld hebben. In mei willen we de zaak afronden’’, aldus Van der Meer. De RvC benoemt eind deze maand de leden voor de sollicitatiecommissie.

Wat een prutswerk. Ze willen dus even halsoverkop binnen twee weken een nieuwe voorzitter regelen.

Misschien zit ik helemaal fout, maar ik vind het een complete aanfluiting. Dit artikel geeft mij bijzonder weinig vertrouwen. Ik meende dat we een sterke RvC hadden die keihard ingreep. Naar nu blijkt hadden ze in maart weinig idee over de toekomst. Van der Meer wil in twee weken tijd een kandidaat vinden, die tot op heden onbekend is. Hoe in godsnaam kan je in twee weken tijd een inschatting maken of je de juiste man voor de komende tien jaar hebt? Je kon op je klompen aanvoelen dat Yme ongeschikt was, dus ze hadden al een halfjaar bezig moeten zijn. Ik verwachtte dat Riemer zou gaan zoeken in zijn netwerk. Dit is wel de meest ordinaire manier om Riemer te passeren.

Het kan goed uitpakken, maar ik vrees voor (weer) een deceptie. Deze keer een cruciale...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Flamingo » 17-04-2010 11:14

En we hebben niet eens een voorzitter nodig, maar een technische man in de directie. Heb al wel effe naar randstad gebeld, waar ik toch al onder contract sta, om mijn cv door te sturen, ach ja je mag blijven dromen he. Verder denk ik dat
Annemarie Jorritsma een leuke optie zou zijn, ze heeft als burgemeester van almere echter niet een heel goede reputatie gekregen dacht ik gehoord te hebben. Verder zou ik niet weten of ze nou richting een bedrijfsman of voetbalman gaan.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 17-04-2010 12:04

Duidelijk mag nu wel zijn dat zich nog niemand informeel gemeld had voor deze rol die ook nog eens geschikt is. Het vertrek van Wallendal is ook geen signaal van rust in en rond de Heerenveentent. Het zal donders lastig worden deze positie in te vullen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Eric » 17-04-2010 12:12

Haha dit begint toch echt te belachelijk voor woorden te worden. Wat een drama zeg. In twee weken tijd een voorzitter kiezen, de belangrijkste pilaar van de club. Kom op zeg...
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten