[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor cross'79 » 13-03-2010 10:26

De RvC heeft al bekend gemaakt dat het een Fries sprekend iemand moest zijn, met de emotie van het voetballeven.


ik gok op Johan Hansma, Hansma die nu de sponsoren tot zich heeft zal dit prima kunnen doen.
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 13-03-2010 10:28

Joop Alberda heb ik zo mijn twijfels bij. In eerste instantie lijkt hij een droomkandidaat, maar we moeten iemand hebben voor langere tijd. Alberda hopt van volleybal naar NOC-NSF en van voetbal in Rusland naar wielrennen in Canada.

Gerbrands zie ik AZ niet verlaten. Bart van der Meer was duidelijk: ze zoeken iemand met voetbalhistorie.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Riverside » 13-03-2010 10:44

Nu zie ik hier de naam Hansma voorbij komen, maar dat lijkt me geen geschikte kandidaat. De nieuwe voorzitter moet boven de directie staan. Zie jij Hansma, Yme Kuiper en co al aansturen? Hansma doet het leuk als de Jan van Halst van sc Heerenveen, en dat zo maar blijven vind ik. Daarnaast heeft Hansma natuurlijk weinig tot geen bestuurservaring, wat denk ik toch een vereiste is.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor KSI » 13-03-2010 10:58

Romke kooyenga een goede ondernemer, zijn dochter werkt ook voor de club.
Zo Fries als wat (wou dit seizoen ook wel tijdelijk shirt sponser worden van AZ, AZ vroeg als hij dan wat meer wou als sponser maar daar had hij geen zin in omdat hij al sposer en fan is van Heerenveen)
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Riverside » 13-03-2010 11:05

Gekko schreef:Die malloot van een Romke Kooyenga zou graag willen maar die willen we absoluut niet.


Dat dus.
Laatst bijgewerkt door Riverside op 13-03-2010 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 13-03-2010 11:06

Annemarie Jorritsma.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Hielke » 13-03-2010 11:16

Pietje Paaltjens schreef:Annemarie Jorritsma.


Licht eens toe. Is dit een wilde gedachte, of ergens op gebaseerd? Haar voetbalverleden is mij in elk geval een beetje ontgaan.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-03-2010 11:19

Pietje Paaltjens schreef:Annemarie Jorritsma.


Ja, dan gaan we er helemaal bovenop komen! Heeft echt voetbalverstand en charisma.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Caspar » 13-03-2010 12:44

Pietje Paaltjens schreef:Annemarie Jorritsma.


Aan alleen namedropping hebben we hier niet zo veel. Het zou goed zijn als je dit soort berichten komt toelichten...
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor KSI » 13-03-2010 13:29

Het verbaast mij dat de namen van de gebroeders Anker nog niet genoemd zijn, weet dat ze een functie binnen Heerenveen wel ambiëren.
Weet niet of ze er echt geknipt voor zijn, het zijn mannen met echt twee gezichten de gezellige mannen die altijd in zijn voor een glas bier en berenburg, en aan de andere kant twee top advocaten die iedereen heel slim bespelen.
Maar het zijn wel mensen met uitstraling die de club wel goed kunnen verkopen aan de buitenwacht (en altijd wel geld hebben gegeven aan de supportersinzamelingen)
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor BK2007 » 13-03-2010 13:41

De gebr. Anker lijkt me ook wel wat. Het zijn echte Heerenveen supporters en elk geval. Ze zullen zich er met al hun ziel en zaligheid op storten lijkt me. Wat we verder wel nodig hebben is een voorzitter die kijk heeft op het spel, dus verstand van voetbal. Hebben de heren Anker dat wel ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Lardy » 13-03-2010 13:57

BK2007 schreef:De gebr. Anker lijkt me ook wel wat. Het zijn echte Heerenveen supporters en elk geval. Ze zullen zich er met al hun ziel en zaligheid op storten lijkt me. Wat we verder wel nodig hebben is een voorzitter die kijk heeft op het spel, dus verstand van voetbal. Hebben de heren Anker dat wel ?


In die interviews op Heerenveen.TV heb ik ze nog nooit op iets zinnigs betrapt, dus dat voetbal verstand is mijns inziens ver te zoeken bij de heren.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Freeze » 13-03-2010 14:00

De Ankertjes.. twee prachtfiguren met een hart voor de club. En volstrekt achterlijk zijn ze ook bij lange na niet. Maar of ze geschikt zouden zijn als directieleden? Ze kunnen bij vlagen overkomen als een clownsduo en dat beperkt hun geloofwaardigheid behoorlijk.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Calimero » 13-03-2010 14:09

Even anders gevraagd: zouden de gebr. Anker hun succesvolle carrière willen opgeven? :roll:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Lardy » 13-03-2010 14:25

Podium3 schreef:Doutzen Kroes :P

Het oog wil ook wat ;)


Groot netwerk, uitstraling. Ik twijfel alleen nog over haar voetbal-kennis. :wink:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Ebiede » 13-03-2010 15:03

Als Kooyinga of de Ankers leidinggevend worden , dan kom ik niet meer.

Alle drie popiejopies en weinig sympathieke uitstraling.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor SCH-FAN » 13-03-2010 15:26

Ik snap trouwens niet dat Fries spreken een vereiste is. De keuze wordt zo behoorlijk beperkt. Als er een voorzitter wordt gevonden die geen Fries spreekt maar wel zeer goede kwaliteiten heeft dan zou ik het jammer vinden dat zo iemand dan geen voorzitter kan worden omdat hij geen fries spreekt.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor sonnema » 13-03-2010 16:10

Voor mij ook geen eerste vereiste.
Wel: binding cq affiniteit met SC Heerenveen en Friesland.
Wil bijvoorbeeld geen Ajax fan als voorzitter, ook al zou het'een hele goede bestuurder zijn.
Zijn genoeg geslaagde mannen uit het Friese zakenleven die Heerenveen supporter zijn.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor hm_DR88 » 13-03-2010 18:39

hm_DR88 schreef:Nou........zeg het maar (wie het weet). Roepen dat ze weg moeten is niet zo moeilijk. Maar nu ?? Ik hoor graag jullie mening...... :shock:


Een dag later.....kom op mensen... een deel van ons wilde het bestuur weg hebben ....
Dan graag ook een aantal serieuze namen :cry:
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-03-2010 18:41

Wat is dat nou weer voor onzin HRM? Wij zijn niet de aangewezen personen om een nieuwe voorzitter aan te stellen. Dat het bestuur gefaald heeft is iets wat de RVC ook beaamt. Jij vind dus dat Yme en Henk het prima deden?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 13-03-2010 18:49

Volgens mij zit dat de constatering achter dat het makkelijker is om te zeggen wat fout gaat dan om de oplossing te vinden die daadwerkelijk beter is. Zeggen dat iemand weg moet is gemakkelijk, maar geef maar aan wie het beter kan. Het is ook een heel moeilijke positie om in te vullen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 13-03-2010 19:00

Hielke schreef:
Pietje Paaltjens schreef:Annemarie Jorritsma.


Licht eens toe. Is dit een wilde gedachte, of ergens op gebaseerd? Haar voetbalverleden is mij in elk geval een beetje ontgaan.


Uiteraard geen wilde gedachte. Dat zijn mijn gedachtes -en zeker niet de gedachtes die ik hier op het forum zet- immers nooit. Het is iemand die affiniteit met het voetbal heeft. Daarnaast is er sprake van een ruime bestuurservaring. Zij heeft een positieve uitstraling en een prima netwerk. Zij kan bindend gaan werken in de geledingen van de club. Ze is Fries en spreekt (dus) de taal. Last but not least is het een vrouw. Dat zal vast de hele (conservatieve) goegemeente van dit forum als eerste in het verkeerde keelsgat schieten, maar die mensen kijken dan niet verder dan hun neus lang is. So be it. Ik denk dat dit juist een voordeel kan zijn, zeker in deze roerige tijd. Om te denken dat alleen een man het zal gaan doen, is een beetje naief. Ik zie een Romke Kooyenga niet komen als voorzitter. Misschien dat hij zelf wel wil, maar ik denk dat hij nog wat "te licht" is voor deze functie. Aan een tweede Koos Formsma hebben we hier niks. Aan de andere kant: Koos is gesneuveld door toedoen van Riemer en die is nu gelukkig exit. De gebroeders Anker zullen er ook niet in gaan stappen volgens mij. Een tweeling als voorzitter met een duobaan, nou nee...niet echt een optie en bovendien niet realistisch. De heren Anker zijn bovendien volgens mij nog lang niet klaar om hun goedlopende praktijk te verlaten. Voor de exposure hoeven zij het niet te doen; door hun werk hebben ze -als zij dat willen- meer dan voldoende media-aandacht. Toon Gerbrands zal -als kapitein van een mogelijk zinkend schip- AZ nog niet willen verlaten, zéker niet in deze roerige tijd. Joop Alberda zie ik ook niet echt zitten. Als het enige argument is dat hij een topsportachtergrond heeft én een Fries is, dan kan men Gerard Speerstra ook wel vragen.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 13-03-2010 19:06

Hou alsjeblieft over de opper opportunist Kooyenga. Als je voor Omrop FRL roept dat Heerenveen 6 miljoen moet uitgeven om Van Basten vier maanden als trainer aan te stellen ben je niet goed bij je hoofd of heb je een enorm ego dat bevredigd moet worden met media-aandacht (zols eerder bij AZ shirtsponsorschap).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 13-03-2010 19:19

Pietje Paaltjens schreef:Het is iemand die affiniteit met het voetbal heeft. Daarnaast is er sprake van een ruime bestuurservaring. Zij heeft een positieve uitstraling en een prima netwerk. Zij kan bindend gaan werken in de geledingen van de club. Ze is Fries en spreekt (dus) de taal. Last but not least is het een vrouw. Dat zal vast de hele (conservatieve) goegemeente van dit forum als eerste in het verkeerde keelsgat schieten, maar die mensen kijken dan niet verder dan hun neus lang is. So be it. Ik denk dat dit juist een voordeel kan zijn, zeker in deze roerige tijd. Om te denken dat alleen een man het zal gaan doen, is een beetje naief.

Op mijn belangrijkste bezwaar ga je niet in: Annemarie Jorritsma heeft een politieke carrière achter de rug en dat bindt allerminst! Loek Hermans heeft dat natuurlijk ook, maar hij werkt achter de schermen voor onze club. Een voorzitter die zijn/haar naam in de politiek gevestigd heeft is wat mij betreft veel te controversieel.

Dat is de voornaamste reden dat ik haar niet zie zitten. Ook al zou dit geaccepteerd worden door supporters en media, dan nog slaan we een modderfiguur in het buitenland. Ik vind je creatieve idee te riskant, vooral omdat we ons absoluut geen miskleun kunnen veroorloven.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor sonnema » 13-03-2010 19:27

Pietje Paaltjens schreef:Ze is Fries en spreekt (dus) de taal.


Ze is zeer zeker geen Friezin, haar man is wel een Fries.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Annemarie_Jorritsma
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 13-03-2010 19:41

@Skopperij: Waarom zou een politieke carrière niet kunnen binden? Dat is een stelling die je niet met argumenten onderbouwt, zeker niet in verhouding tot onze club. In het buitenland komt het met regelmaat voor dat politici zich met clubs bemoeien. Ik noem een Berlusconi als voorbeeld en er zullen vast nog legio anderen zijn. Dat zal in dit land ook wel zo zijn, maar ik kan zo geen voorbeelden noemen van bestuurders die politiek aktief zijn. Ik blijf erbij dat dit geen beletsel hoeft te zijn en je hebt mij niet duidelijk gemaakt waarom dit wél zo zou zijn.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-03-2010 19:49

Is Jaap Jongedijk niet iets. Hij is jaren geleden gestopt als voorzitter van de supporterslub. Ik weet ook niet hoe oud hij is en of hij er geschikt voor is, maar altijd beter dan Annemarie Jorritsma
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Booijstra » 13-03-2010 20:14

With al due respect, maar een voetbalclub runnen is wel andere koek dan een supportersclub runnen met hooguit eens wat bingo-avonden en een columpje schrijven in het clubblad.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-03-2010 20:26

Annemarie Jorritsma? Je bent wel bevordelijk voor mijn lachspieren Pietje. Val van de ene verbazing in de andere :mrgreen: Ze heeft wel wat met burgerlijke ongehoorzaamheid trouwens, dus wellicht dat supporters nu wel gewoon weer emoties mogen tonen. Kom op zeg, wat voor affiniteit heeft ze nou met voetbal zeg?

Dan is Jeltsje van Nieuwenhove ook wel wat, komt uit de pauperstreek en heeft dus binding met het achterland van Heerenveen...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Boegyman (NL) » 13-03-2010 20:28

Klaas de Leeuw. Hij heeft Bouwbedrijf Van Wijnen groot gemaakt. Nadeel is dat hij al 68 is.
http://www.buildingbusiness.com/artikel.asp?ID=320
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten