[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

en commissaris bij SC Heerenveen. Uit die rol verdwijnt hij overigens binnenkort.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

hm_DR88 schreef: Een dag later.....kom op mensen... een deel van ons wilde het bestuur weg hebben ....
Dan graag ook een aantal serieuze namen :cry:
Niet zo ongeduldig joh... de club gaat een professioneel headhuntersbedrijf inhuren om de geschikte persoon te vinden en wij, simpele forummers, moeten binnen 48 uur de geschikte kandidaat opnoemen?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wij forummer weten al veel langer van de leiderschapscrisis en denken dus al langer na. En dat headhunten is hier ook al lang bezig mar dan meer letterlijk gericht op de directie. Maar als je met een paar man even nadenkt over namen, op basis van een profiel dan heb je zo een lijstje zou je zeggen. Veel namen zullen niet op dat lijstje staan en dan moeten ze nog willen en mogen (van de vrouw).
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Gearard schreef: Dat dus.

Echt geen Kooyenga, das een dikke malloot die de media zoekt om zn bedrijf te promoten.
Heb hem ooit es gesproken in Anjum. en een dommere boer kun je niet vinden.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Nico Jan Hoogma misschien?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Echt geen Kooyenga, das een dikke malloot die de media zoekt om zn bedrijf te promoten.
Heb hem ooit es gesproken in Anjum. en een dommere boer kun je niet vinden.
Hij boert anders aardig voor een domme boer. Wel raar, vanuit jouw mond overigens, zo'n opmerking.

Neemt niet weg dat hij nooit voorzitter zal worden. Het zal een Teun van der Meulen achtig persoon worden, vermoed ik. Maar het moet wel een hele sterke persoonlijkheid zijn want Yme en Henk zijn opgegroeid met deze club en dan neem je niet alles van iedereen aan.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

ALS 26.000 schreef: Maar het moet wel een hele sterke persoonlijkheid zijn want Yme en Henk zijn opgegroeid met deze club en dan neem je niet alles van iedereen aan.

Daarom blijven Yme en Henk ook niet meer. Het is altijd lastig werken met een soort 5e colonne die lijden aan schromelijke zelfoverschatting maar de tent natuurlijk uitermate slecht hebben gerund.

Dat geeft te denken want als bedrijf is Heerenveen NV relatief klein met een balans van 50-60 mln en 200 werknemers.

Ik weet dat er diverse capabele personen tot de supporterskern behoren/sponsor zijn die veel grotere bedrijven runnen. In die hoek moet ook de nieuwe sterke man gezocht worden.
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Als het om een bekende fries gaat en ook nog fries moeten spreken dan weet ik er nog wel een paar.
Joop Atsma, Heinze Bakker of Peter Tuinman.Ik weet dat ze alle drie iets met heerenveen hebben maar of de twee laatst genoemden de capaciteiten hebben om voorzitter te worden vraag ik mij af.(landelijke bekendheid hebben ze in elkgeval)
Joop Atsma zou wel een goede kandidaat zijn maar heeft waarschijnlijk meer met wielrennen en de politiek.
sam20
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Ook Joop Atsma aub niet, wat een vervelende kerel is dat.
Publiciteitsgeil maar zonder inhoud.
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

mitrita schreef:Ook Joop Atsma aub niet, wat een vervelende kerel is dat.
Publiciteitsgeil maar zonder inhoud.
Jij spreekt meteen voor iedereen ? of bedoel je "wat vind ik dat een vervelende kerel " :wink:
sam20
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Zou het miischien ook iemand uit de Riemer-clan kunnen worden? Lippe Lap, Geert Mandema of Klaas Oenema... Of zijn die mannen te oud?
Ik ruik corruptie...
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Het aantal geschikte kandidaten is volgend mij zeer beperkt. Gegeven de huidige situatie moet de kandidaat volgens mij voldoen aan:

Zeer sterke persoonlijkheid om de ouwe garde te kunnen weerstaan.
Moet mensen weer kunnen verbinden na alle interne strijd.
Verstand hebben van financiën.
Financieel onafhankelijk zijn.
Enige mate van voetbalkennis.
Weten hoe de hazen lopen in de voetbalwereld.
Hoog Riemergehalte v.w.b. aanvoelen van de clubcultuur/het Fries zijn.
Friese achtergrond.
Charisma hebben ivm verkopen club in de media.
Moet al een overtuigend trackrecord hebben.
Moet vanaf aanvang boven iedere discussie verheven zijn.

Ik ken geen kandidaten die alles hebben, maar als ik er met het pistool op de borst een aantal moet aanwijzen, dan kom ik echt niet verder dan Alberda en Gerbrands.

In een headhunterbureau heb ik absoluut geen vertrouwen. Hoe zouden zij op een naam kunnen komen die wij nu niet noemen, maar waarvan wij na het noemen zouden zeggen: dat is 'm? Ze zullen hooguit komen met een voor ons onbekend iemand die zich eerst moet bewijzen in de voetbal/sportwereld. En daar hebben we nu absoluut geen behoefte aan. Gaat die persoon falen, dan zitten we volgend jaar weer met een hoop onrust.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bij PSV nemen ze dan vaak weer zo'n voormalige Philipsmanager. Dat pakt toch ook regelmatig goed uit uit zoals Harry van Raaij, maar ook wel eens minder goed. Wellicht dat bij onze sponsors nog wat voorzitterstalent rondloopt waar wij nog nooit van gehoord hebben en een Heerenveen hart hebben. Het komt allemaal wel goed, heb er wel vertrouwen in.
Samen maken we de club sterk.
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

BK2007 schreef:Bij PSV nemen ze dan vaak weer zo'n voormalige Philipsmanager. Dat pakt toch ook regelmatig goed uit uit zoals Harry van Raaij, maar ook wel eens minder goed. Wellicht dat bij onze sponsors nog wat voorzitterstalent rondloopt waar wij nog nooit van gehoord hebben en een Heerenveen hart hebben. Het komt allemaal wel goed, heb er wel vertrouwen in.
Het zal geen probleem zijn om iemand te vinden. Al die hotemetoten willen wel denk ik. Lekker een beetje voorzitter spelen bij een club met geld, zonder supportersproblemen, regelmatig met de kop op tv of in de krant. Maar volgens mij zijn we min of meer naar een kopie van Riemer op zoek. Dus niet alleen een reguliere voorzitter.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik denk dat in supporterskringen vooral de mate van bekendheid het belangrijkste criterium is. Zolang het maar een naam is, is het goed. Ik vind zelf veel belangrijker dat de voorzitter een goede organisatie neerzet met diverse en aanvullende kwaliteiten en tijdig verfrissing, dat hij de relatie tussen club en supporters en sponsors versterkt, dat hij de club positief uitdraagt, intern de kritische vragen stelt. Uiteraard met feeling voor de Friese/regionale/plattelandscultuur en de voetbalwereld.
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Gekko schreef:Ik denk dat in supporterskringen vooral de mate van bekendheid het belangrijkste criterium is. Zolang het maar een naam is, is het goed. Ik vind zelf veel belangrijker dat de voorzitter een goede organisatie neerzet met diverse en aanvullende kwaliteiten en tijdig verfrissing, dat hij de relatie tussen club en supporters en sponsors versterkt, dat hij de club positief uitdraagt, intern de kritische vragen stelt. Uiteraard met feeling voor de Friese/regionale/plattelandscultuur en de voetbalwereld.
Dat komt hierop neer volgens mij:

Of de persoon heeft het al eens laten zien en dan is automatisch de persoon al een bekendheid

Of de persoon is onbekend en moet het nog maar laten zien. In dit geval loop je een zeker risico dat uiteindelijk zal blijken dat het toch niet geworden is wat we er van hoopten en zit je weer in een leiderschapscrisis. (Formsma)

Ik ben er niet gerust op dat men de juiste kandidaat gaat vinden, temeer omdat ze gezien het headhuntersbureau de kandidaat zelf nog niet kennen. Bovendien heeft de directie/RVC de afgelopen jaren niet uitgeblonken in goede keuzes.
Het zijn veelal mannen die in hun maatschappelijke carriere omringt zullen zijn geweest met jaknikkers.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Er zullen genoeg moderne leiders/managers rondlopen die in eigen kring worden gewaardeerd door hun wijze van leiden maar die in grotere kring niet bekend zijn. Overigens is het een gouden regel dat een directeur nooit direct commissaris moet worden en een commissaris nooit directeur bij dezelfde organsiatie. Gaat 9 vna de 10 keer fout. Voorzover ik de commissarissen ken waren dta allemaal relatief solistische leiders, sterke karakter die de dienst uitmaakten. Daarvoor is Heerenveen te groot geworden. We hebben iemand nodig die verbindt. Misschien kiest men ook nog wel voor een tijdelije externe doorlichter van de organisatie. Een type Tjalling van der Berg, Henk Gemser, Hans Westerhof die in kaart gaat bregen hoe de hazen lopen en waaar bijstelling nodig is. Ervaren opbouwgerichte managers die meer kijken naar hoe de dingen worden gedaan (proces, individuele inbreng, samenwerking) dan wat er wordt gedaan. Op resultaten kun je immers niet sturen, wel op inspanningen.
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Gekko schreef:Er zullen genoeg moderne leiders/managers rondlopen die in eigen kring worden gewaardeerd door hun wijze van leiden maar die in grotere kring niet bekend zijn.
Dat geloof ik direkt, maar het werkt in de voetbalwereld toch net even anders denk ik en volgens mij kunnen we ons nu niet een verkeerde keuze veroorloven.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Tjalling vd Berg lijkt me in geen geval een goede oplossing...
wellicht de huidige directeur van Sportstad? Heeft ook jarenlang deel uitgemaakt van de directie van sc Heerenveen, maar is er al jaren uit. Tjisse Wallendal hebben we het dan over.
No offense, but....Defense! Defense!
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

JayT schreef:Tjalling vd Berg lijkt me in geen geval een goede oplossing...
wellicht de huidige directeur van Sportstad? Heeft ook jarenlang deel uitgemaakt van de directie van sc Heerenveen, maar is er al jaren uit. Tjisse Wallendal hebben we het dan over.

vind ik ook een goeie. niet eens meer aan gedacht sinds hij de big boss van sportstad is. en hij heeft een bestuursverleden bij de sch, en kan goed met yme en co.
Punt blijft wel dat je dan een man hebt die mischien wel te goed met yme en co kan.
post
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-08-2007 09:02

Bericht door post »

......
wellicht de huidige directeur van Sportstad? Heeft ook jarenlang deel uitgemaakt van de directie van sc Heerenveen, maar is er al jaren uit. Tjisse Wallendal hebben we het dan over.
......

Tjisse Wallendal kan niet: hij spreekt geen fries maar bildts...
alfa
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 13-12-2002 16:42
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door alfa »

Als er iemand met ervaring wordt gezocht dan lijkt mij Paul van Sliedrecht een heel geschikte kandidaat. Jarenlange ervaring met top volleybal (o.a. Animo in Sneek), ervaring in de voetballerij (stadion directeur van Gelredome) oud voetballer van Heerenveen (haalde het 2e elftal) en ook nog (oud) inwoner van Heerenveen. Heb eigenlijk geen idee hoe bekent hij met Heerenveen en de huidige organisatie is en of hij goed ligt in Heerenveen. Wellicht hebben anderen daar een idee over?

Als het een jong talent moet worden: Dan lijkt Johan Hansma mij een prima kandidaat. Goed opgeleid, bekent met de club en kan naar mijn idee prima een organisatie neerzetten. Daarnaast ook nog voetbaltechnische kennis.

Afijn, we zullen afwachten wie het wordt.
9-5-2004! FOPPE FOREVER
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Johan Hansma? Nee, die heeft de kwaliteiten niet. Die zou ik eerder als technisch manager benoemen of zo.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Heeft Henk Gemser geen verstand van voetbal?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

'Dat kan beter!'
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ja dan loopt Gemser de hele dag achter Yme, Henk en Jan aan. "Dat kan beter".
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

In de Feanfan van December stond een interview met Bernard Fransen. Hij is vorig jaar begonnen met zijn baan als voorzitter in het amateurvoetbal van de KNVB. Hij is al zijn hele leven Heerenveenfan en heeft veel connecties in bedrijfsleven en het voetbal.


De voorzitter hoeft niet veel verstand van voetbal te hebben, ze moeten alleen de juiste mensen aansturen/stellen die dat stuk wel beheersen. Kijk daarbij naar bijvoorbeeld Van Praag, Scheringa(heeft ook veel centjes verpieter van hoe het niet moet), Munsterman, Van Raaij.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Gertjan Verbeek:
Haatdragend is hij evenmin. Feyenoord vindt hij nog steeds een fantastische club (,,Ik zou het een volgende keer precies zo aanpakken, want de situatie vroeg daarom'') en bij Heerenveen keert hij over een jaar of tien graag terug als voorzitter. ,,Ik weet dat ze nu een sterke man zoeken, maar dat komt nog iets te vroeg.''
Een fragment uit de column van Wilfred Genee voor AD Sportwereld.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Is de naam Keje Molenaar hier al gevallen? Schoot me ineens te binnen. Oud-voetballer en nu advocaat, die in de laatste jaren dichtbij bestuursfuncties bij Ajax en Feyenoord was. Kon me er destijds alles bij voorstellen dat die clubs hem wilden hebben, want in zijn televisieoptredens vind ik hem altijd wel sterk overkomen.

Bovendien, Keje Molenaar klinkt wel een beetje Fries. En dat is vrij essentieel, toch Van der Meer? :)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wikipedia:
Cornelis Ignatius Maria (Keje) Molenaar (29 september 1958) is een Nederlands advocaat en voormalig Nederlands profvoetballer (opkomende scorende rechtsback).
Als de profielschets van onze nieuwe voorzitter luidt 'voormalig opkomende scorende rechtsback' dan is hij een prima kandidaat. :mrgreen:

Keje Molenaar is handig, representatief, kan goed praten en lijkt me een goede bestuurder. Nadelig is dat ik hem nooit op binding met provincieclubs heb kunnen betrappen, al weet je dat niet zeker natuurlijk. Verder is hij fulltime advocaat, dat zal vast beter verdienen dan een functie bij Heerenveen. Keje Molenaar is geen gekke gedachte.
Gesloten