Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voorbereiding / oefenwedstrijden 2010-2011

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-01-2011 21:20

Degraderen doen we niet meer en Europees voetbal wordt ook niks meer. Nu doorselecteren en goed scouten zodat we in auguatus met een gemotiveerd elftal de competitie kunnen starten. dan maar 11 nieuwe
Weg met de spelers die niet meer willen/kunnen!

Stuhr Ellegaard: Valt me tegen, ietsiepietsie beter dan Steppe, VDB is ook niet alles
Koning: Heb ik altijd nog liever dan Janmaat, maar komt tekort
Janmaat: Mag van mij weg, Jans heeft ook geen vertrouwen in hem
Breuer: Misschien als 12e man
Kruiswijk: Valt ook vies tegen, maar die blijft nog wel een seizoen
JAP: Jans is tevreden over hem, zal wel blijven.
Grindheim: Oogt ongemotiveerd. Wil zelf weg denk ik
Svec: Zal ook nog wel een seizoen blijven
Vayrynen: contract loopt af, als hij altijd speelt zoals vandaag mag ie blijven. helaas doet hij dat niet
Djuricic: Jong, maar ik denk dat hij volgend jaar echt een basisplaats wil hebben
Elm: Lievelingetje van de klas, zal wel blijven
Beerens: Lijkt ook erg ongemotiveerd. Vind zichzelf te goed, maar zal ook wel een vertrek claimen
Assaidi: Te wisselvallig, maar die zal nog wel een jaartje blijven, tenzij hij dit laatste half jaar elke wedstrijd een 7 speelt
Haglund: Zal niet nog een jaar op de bank willen zitten

Dan gaan we volgend seizoen hiermee door: VDB, Breuer, Kruiswijk, JAP, Svec, Djuricic, Elm, Assaidi, Fazli
Nu nog goed gaan scouten. Helaas staat niet iedereen meer te springen om naar Heerenveen toe te gaan

Hier zitten ook een aantal tussen die niet meer kunnen, maar Heerenveen kennende blijven die toch wel
Feanfan 1
Superster

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 30-01-2011 22:26

Lekker laten gaan allemaal. Met de huidige resultaten kun je net zo goed jong talent inzetten.
Laat maar komen die jonge gasten uit 2e en A1. Kunnen ze zich lekker een halfjaartje bewijzen.
Wordt al snel steeds gewezen op aankopen maar dat hoeft echt niet
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor Flying Tilster » 30-01-2011 22:42

Zet de jeugd er maar in. Veel minder dan dit kan niet.

Voor dit moment is dat:
Koning eruit, Janmaat erin.. (hoe blind is Jans)

Kruiswijk eruit, Kopic erin

JAP eruit, linksback van de beloften of de A1 kan er wel in (desnoods van de B1.. slechter dan hij kan niet)

Breuer eruit, Haglund erin. (Breuer heeft lang genoeg aangetoond het niveau niet te hebben). Evt. kan Vayrynen hier ook staan.

Beerens eruit, Narsingh erin.

Svec eruit, Djuricic erin. (komt er in ieder geval meer voetbal in)

En als Dost en Papadopoulos vertrekken is een nieuwe spits wel wenselijk. En anders de spits van de A1 er maar in.
Ga maar lekker bouwen met de jeugd. Dit seizoen is voorbij. Nu moet men bouwen aan het nieuwe seizoen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Royce_SCH » 05-02-2011 21:02

Het is echt brood nodig om de bezem door de selectie te halen. Het wordt tijd dat we weer naar de basis van enkele jaren geleden gaan. Jonge talentjes in de Jupiler league kopen en weer opjacht naar Scandinavische talenten. Wellicht is het ook geen slecht plan om 1 a 2 geroutineerde spelers te kopen als een type Bosvelt. Marcel Meeuwis die nu naar Feyenoord gaat, was een mooie aankoop geweest. Hieronder mijn lijstje van spelers die mogen blijven of vertrekken.

Assaidi / blijven
Beerens / blijven
Breuer / weg
Djuric / weg
Djuricic / blijven
Dost / weg
El Akchaoui / weg
Fazli / blijven
Grindheim / blijven
Haglund / twijfelgeval
Janmaat / blijven
Jong-A-Pin / weg
Koning / weg
Kopic / blijven
Kruiswijk / blijven
Narsingh / blijven
Oosterhof / weg
Roorda / blijven (als hij een goed half jaar speelt bij Excelsior)
Steppe / weg
Stuhr-Ellegaard / weg
Svec / blijven
Vandenbussche / blijven
Väyrynen / blijven
Viktor Elm / blijven

Conclusie is: Van de 24 spelers mogen er van mij 9 vertekken. Een groot deel hiervan zijn keepers en verdedigers. We komen in deze linies duidelijk kwaliteit te kort. Voor volgend seizoen is het belangrijk om een goede keeper te kopen en 2 / 3 goede verdedigers. Ook een ervaren man op het middenveld is welkom en een scorende spits. Deze aankopen moeten hoe dan ook in de komende zomer gaan gebeuren.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Royce_SCH
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-02-2011 21:07

Grindheim (was weer zeeeer matig vanavond), Beerens, Elm en Kruiswijk mogen wat mij betreft ook weg.
Kleurloze voetballers die weinig toevoegen. Maar de bezem moet er zeker door want met dit spul eindigen we nooit meer bij de eerste 5.

Bouw maar aan een elftal met Kopic, Janmaat, Vayrynen, Djuricic, Narsingh, Assaidi.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor De Boer » 05-02-2011 22:14

Jij kunt ook overdrijven HR. Vooral Grindheim is toch vaak nuttig voor Heerenveen, zo'n speler vind je niet zo snel bij een andere club voor een redelijke prijs.
De Boer
Nieuw talent

Berichtdoor frisianbadboy » 05-02-2011 22:25

Een club als Heerenveen moet inderdaad drastisch saneren in de selectie willen we inderdaad ooit weer eens bij de eerste vijf van nederland gaan eindigen. Met deze selectie zal het zeker niet lukken. Je moet echter ook reeel zijn en dan weet je dat je als club nooit in één keer alle zwakke schakels kunt vervangen. Dat zal helaas in fases moeten gebeuren.

Dan moet je bekijken wat de echt zwakke posities in ons elftal zijn. En kijken of we daar echt niks beters voor hebben.

Op de keeperspositie beschikken we over naar mijn mening geen enkele kwalitatief goede keeper. Ook VDB niet. Deze positie moet dus worden aangepakt en het mooie is dat dat nog kan ook omdat er maar liefst drie contracten van keepers aflopen. daar komt dus zeker ruimte in de salarissfeer.

De positie van rechtsback is wat mij betreft geen probleem. Daar hebben we Janmaat voor en die is goed genoeg maar alleen die trainer van ons moet dat nog inzien.

In het centrum hebben we Breuer en Kruiswijk. Breuer komt natuurlijk tekort en moet er uit. Ook kruiswijk overtuigt niet. Hier moet DRINGEND actie worden ondernomen. Kopic voor kruiswijk erin AUB en voor de andere positie een versterking aub.

Linskback hebben we met JAP een dramatisch slechte speler, en vooral iemand zonder enige voetbalintelligentie. Mooi dat zijn contract afloopt dus en ook hier valt dus wel wat te verbeteren.

Middenveld een echte spelverdeler aub en een leiderstype.

Tuurlijk valt er voorin ook het nodige te verbeteren maar deze posites achterin hebben mijn grootste prioriteit.
frisianbadboy
Wereldspeler

Berichtdoor BK2007 » 06-02-2011 09:24

Breuer en de keepers staan wat mij betreft nu als eerste in de rij om de club te verlaten.
Ze drukken ook behoorlijk op de salarispost. Beetje vreemd eigenlijk dat de club achteraf bekeken Kruiswijk en El Akchouai heeft gehaald. We hebben immers Djuric, Kopic en JAP ???
Grindheim mag ook wel weg. Wat een drama was dat gister tegen NEC.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Knipecity » 06-02-2011 10:25

BK2007 schreef:Breuer en de keepers staan wat mij betreft nu als eerste in de rij om de club te verlaten.
Ze drukken ook behoorlijk op de salarispost. Beetje vreemd eigenlijk dat de club achteraf bekeken Kruiswijk en El Akchouai heeft gehaald. We hebben immers Djuric, Kopic en JAP ???
Grindheim mag ook wel weg. Wat een drama was dat gister tegen NEC.

Breuer speelde een uitstekende pot gisteren. Overal inzetbaar achterin. Een hele waardevolle kracht.
Knipecity
Superster

Berichtdoor BK2007 » 06-02-2011 10:37

Knipecity schreef:Breuer speelde een uitstekende pot gisteren. Overal inzetbaar achterin. Een hele waardevolle kracht.

Gezien zijn leeftijd hooguit als invaller. Stel aub jonge spelers op zoals Janmaat. Die jongen heeft ons bovendien miljoenen gekost en die moeten terug verdient worden. Meerdere redenen dus (en niet onbelangrijke) om Breuer eens vanaf de bank te laten beginnen.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor GJ7300 » 06-02-2011 14:00

helemaal eens, je moet die jonge gasten uitproberen.
Begin maar met Slagveer, toppertje.
Voor de rest kan ik niemand bedenken die per se moet blijven uitgezonderd Djuricic.
Zou die zaakwaarnemer v hem en Mickey niet nog meer id aanbieding hebben?
Voor de rest is iedereen vervangbaar.
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor Knipecity » 06-02-2011 20:14

Haglund moet je proberen als centrale verdediger en anders kan deze jongen in de zomer ook wel weg.
Knipecity
Superster

Berichtdoor GJ7300 » 07-02-2011 20:16

Knipecity schreef:Haglund moet je proberen als centrale verdediger en anders kan deze jongen in de zomer ook wel weg.

Neem aan dat ie geblesseerd is want als Djuric al boven hem gekozen wordt..
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor Kibalko » 08-02-2011 14:27

frisianbadboy schreef:Middenveld een echte spelverdeler aub en een leiderstype.

Tuurlijk valt er voorin ook het nodige te verbeteren maar deze posites achterin hebben mijn grootste prioriteit.

Een echt goede spelverdeler is Ruud Vormer (Roda JC). Vind hem erg sterk spelen dit seizoen, evenals het voorgaande. Hij heeft een geweldige passing en denkt altijd vooruit. Bovendien staat hij zijn mannetje ook meer dan behoorlijk op het middenveld. Of hij een leiderstype kan worden, ik denk het wel. Hij brengt in ieder geval veel voetbal in de ploeg.

Voor de linksbackpositie blijft het lastig scouten in Nederland. Maar Robert Schilder (NAC) zou ik wel eens op de linkerflank willen zien. Tevens een fijne trap in de benen; kunnen we ook weer eens gevaarlijk worden uit dode spelmomenten cq. vrije trappen rond de 16.

Een naam die hier al wel veelvuldig gevallen is, is uiteraard die van Derk Boerrigter. Overigens niet meer dan terecht, een erg goede speler. Met tevens een dijk van een voorzet, wat natuurlijk een geweldig wapen is. De geruchten omtrent Assaïdi in achtnemende zou ik toch maar even een lijntje opengooien naar Waalwijk.
Kibalko
Selectiespeler

Selectie saneren

Berichtdoor du longhi » 14-02-2011 09:05

Aan het eind van het seizoen maar eens proberen Beerens tegen een goede prijs te verkopen. Dan kunnen we misschien een goedkopere optie uit de jupiler league halen om als back up te fungeren achter Narsingh en Assaidi. Als Dost niet beter presteert dan de invalbeurt tegen NAC zeg ik AJAX (4 miljoen) asjeblieft. Haal van dat geld dan maar Gerndt van Malmo.
du longhi
Basisspeler

Berichtdoor GJ7300 » 14-02-2011 20:04

du longhi schreef:Aan het eind van het seizoen maar eens proberen Beerens tegen een goede prijs te verkopen. Dan kunnen we misschien een goedkopere optie uit de jupiler league halen om als back up te fungeren achter Narsingh en Assaidi. Als Dost niet beter presteert dan de invalbeurt tegen NAC zeg ik AJAX (4 miljoen) asjeblieft. Haal van dat geld dan maar Gerndt van Malmo.

ik zeg Jozefzoon. Daarnaast Jan vd Heijden (Willem II), Robert Schilder, Goossens (NEC). Goedkoop, goed basisniveau en er breken er nog wel een aantal door.
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor Ebiede » 14-02-2011 20:07

GJ7300 schreef:
ik zeg Jozefzoon. Daarnaast Jan vd Heijden (Willem II), Robert Schilder, Goossens (NEC). Goedkoop, goed basisniveau en er breken er nog wel een aantal door.

Zullen we ons dan ook Ajax 2 gaan noemen?
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-02-2011 20:07

GJ7300 schreef:ik zeg Jozefzoon. Daarnaast Jan vd Heijden (Willem II), Robert Schilder, Goossens (NEC). Goedkoop, goed basisniveau en er breken er nog wel een aantal door.

Deze spelers zijn niks beter dan wat we nu hebben. Als je weer richting plaats 5 wil dan moet je betere spelers halen. Dit is grijze middelmaat.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor GJ7300 » 14-02-2011 20:12

Deze spelers zijn niks beter dan wat we nu hebben. Als je weer richting plaats 5 wil dan moet je betere spelers halen. Dit is grijze middelmaat.[/quote]

paar verschillen: 2x zo goedkoop, Nederlands, groeipotentieel. Zeker dat laatste is er nu te weinig.
Geld om betere te halen is er toch niet, noch t lef om goed te scouten (FCG zat alweer in Z Amerika) of t risico te nemen van duurdere spelers.
Denk dat SCH eerder in de JupLeague kijkt en dan is het helemaal gokken
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor TCK » 14-02-2011 20:40

[quote="GJ7300]Denk dat SCH eerder in de JupLeague kijkt en dan is het helemaal gokken[/quote]

Nou ik zie graag een aantal JP League naar Heerenveen komen. Botteghin bijv.
TCK
Selectiespeler

Berichtdoor geert. » 14-02-2011 20:56

TCK schreef:Nou ik zie graag een aantal JP League naar Heerenveen komen. Botteghin bijv.

Denk ook aan namen als Chadli, Assaidi, Huntelaar, Mertens etc. Het 'gokgehalte' valt best mee met zulke spelers.
geert.
Beheerder

Berichtdoor GJ7300 » 14-02-2011 21:08

geert. schreef:
TCK schreef:Nou ik zie graag een aantal JP League naar Heerenveen komen. Botteghin bijv.

Denk ook aan namen als Chadli, Assaidi, Huntelaar, Mertens etc. Het 'gokgehalte' valt best mee met zulke spelers.

Hmm, namen ih verleden kan ik ook. Botteghin zal vast niet voor SCH kiezen, iedereen heeft belangstelling. Maar goed, stel maar es een JL schaduwelftal samen v huidige spelers!
GJ7300
Selectiespeler

Berichtdoor Flying Frisian » 14-02-2011 21:42

Ik zie liever dat de club voor de back-up voor rechter centrumverdediger de kans geeft aan Jeffrey Gouweleeuw.
Flying Frisian
Superster

Berichtdoor TCK » 15-02-2011 12:31

Flying Frisian schreef:Ik zie liever dat de club voor de back-up voor rechter centrumverdediger de kans geeft aan Jeffrey Gouweleeuw.

Ik denk dat Jeffrey meer tijd nodig zal hebben om er echt te staan. Ik vind dat er wel een aanwinst moet staan, en niet een jonge verdediger die fouten mag maken. Daarom zou ik eerst een verdediger als Botteghin aan trekken om centraal rechts in te vullen.

Hoewel Djuric het nu ook wel aardig doet met de kansen die hij krijgt.

Maar kan iemand mij wat vertellen over Arsenio Valpoort? Hij staat hoog geklasseerd in een één of andere lijst heb ik gelezen?
TCK
Selectiespeler

Berichtdoor Lipton » 15-02-2011 12:43

Arsenio staat inderdaad hoog op de lijst van beste spelers van de eredivisie van de A junioren.
Hij scoort regelmatig en is redelijk snel. Maar vooral mentaal zit het niet heel goed bij die jongen, hij oogt soms heel gemakkelijk en is nog een ster in het verprutsen van 100% kansen. Slagveer heeft zich in korte tijd sneller ontwikkeld dan Arsenio. Maar als hij scherp blijft en zijn kop er bij houden dan komt het wel goed met hem. Maar hij zal moeten leren om er hard voor te gaan werken, anders komt het niet goed.
Lipton
Superster

Berichtdoor Knipecity » 15-02-2011 14:15

Bij Narsingh hadden ze aanvankelijk ook moeite met zijn mentaliteit. Hij maakte immers al onder Sollied zijn debuut en raakte daarna weer buiten beeld. Nu lijkt hij er beter klaar voor.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 15-02-2011 16:19

Och, die wedstrijden die Sollied hem gunde stelden ook geen ruk voor. Een jonge speler laten debuteren bij een 0-2 achterstand tegen Vitesse en later nog een keer bij 6-0 achter in Enschede. Daar leer je natuurlijk ook helemaal niets van. Dat werkt eerder demotiverend. Volgens mij lag het bij Narsingh niet zozeer aan de mentaliteit.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Wizard » 16-02-2011 07:41

Superfries88' schreef:Och, die wedstrijden die Sollied hem gunde stelden ook geen ruk voor. Een jonge speler laten debuteren bij een 0-2 achterstand tegen Vitesse en later nog een keer bij 6-0 achter in Enschede. Daar leer je natuurlijk ook helemaal niets van. Dat werkt eerder demotiverend. Volgens mij lag het bij Narsingh niet zozeer aan de mentaliteit.

Was juist wel één van de dingen waardoor Ajax het niet in hem zag zitten...
NB Natuurlijk van den zotte om zo'n jonge speler te laten debuteren/invallen in zulke wedstrijden..
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Superfries88' » 16-02-2011 10:24

Wizard schreef:Was juist wel één van de dingen waardoor Ajax het niet in hem zag zitten...

Ik heb het dan ook niet over Ajax, al gooide Narsingh het laatst zelf op lengte als reden dat het daar niet is gelukt. Maar ik dacht dat Knipecity het over de Heerenveen-periode had, dit omdat de tweede zin over Heerenveen gaat en hij hierbij het woord 'immers' gebruikt. En mentaliteit is volgens mij niet de reden dat hij pas sinds dit seizoen echt relatief veel speelt.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Knipecity » 16-02-2011 11:23

Volgens één van de trainers bij Heerenveen wel. Don't shoot the messenger ;-)
Knipecity
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten