Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Flying Frisian schreef:Ze mogen geen contract tekenen voor hun achttiende jaar, daarom konden we Mickey ook pas in december van 2007 binnen halen.
Maak daar maar november 2006 van. :wink:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Komende zomer lopen er 18 contracten af, waarvan 5 eerste elftal spelers (Dingsdag, Lejsal, Losada, Paulo Henrique en Sibon), 8 verhuurde spelers (Akouili, Bai Kamara, Bergsma, Drost, Houtkoop, Lopes, Poldervaart en Zeinstra) en 5 beloftenelftal spelers (Etemadi, Jónsson, Stolte, De Vries, en Wolven).
Van deze groep hebben alleen Paulo Henrique en Sibon bewezen een meerwaarde te kunnen zijn voor het elftal. Volgens het LC neemt de club afscheid van laatstgenoemde, ik zou hem er nog wel een jaartje bij willen houden. Mocht hij tóch vertrekken, lijkt het me verstandig een ervaren rot met leiderschapskwaliteiten (hoewel ze lastig te vinden zijn) te halen. Je meest ervaren jongens zijn anders Breuer, Väyrynen en Vandenbussche, geen jongens met een natuurlijk overwicht binnen een groep. Daarnaast lijkt Stolte me een jongen die je als back-up voor de linksbackpositie kunt gebruiken, de rest kan vertrekken.

Daarnaast moet op sommige aankopen het verlies gepakt worden, simpelweg omdat ze niet beter worden dan dat ze nu zijn. Door ze aan te houden wordt het salarishuis onnodig opgevuld. Van mij mogen Bak Nielsen, Đurić, Elyounoussi, Grindheim, Jong-a-Pin, Koning, Kopic, Lázaro, Pedro Beda, en Popov vertrekken.
Bak Nielsen zal er alles aan gelegen zijn in de zomer uit Heerenveen te vertrekken, desnoods voor een 2. Bundesliga Verein. Đurić heeft een contract tot medio 2013 (optie 2014) en ik acht het aannemelijk dat een club dat afkoopt, zeker gezien hij nooit speelt. In Elyounoussi was afgelopen zomer al interesse uit Noorwegen, op huurbasis of een definitieve overname. Grindheim heeft als Noors international in eigen land een goede naam en zal er wel een club vinden. Jong-a-Pin speelt wekelijks bij Vitesse, waardoor de Arnhemmers de koopoptie vermoedelijk lichten. Voor Koning zal er wel een Jupiler League club zijn die hem transfervrij over wil nemen. Bij Kopic zal veel afhangen van het verloop van zijn periode bij Slavia Praag. Ik weet niets over de contractduur van Lázaro, maar hij zal vast wel te slijten zijn bij een club in Brazilië hetzelfde geldt voor Pedro Beda. Aangezien Popov hier een hoog salaris heeft zie ik hem niet zo snel vertrekken uit Heerenveen, ook de interesse vanuit Engeland neem ik niet echt serieus.
Concluderend: Đurić en Popov zul je waarschijnlijk niet kwijtraken, over Kopic heerst twijfel, de overigen kun je vermoedelijk wel slijten.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Nou als ik het zo hoor kunnen we ons volgend jaar beter gaan inschrijven voor het nederlands kampioen zaalvoetbal.
Heb je aanzienlijk minder spelers nodig. :lol: .

Dat er een aantal spelers mag vertrekken lijkt me duidelijk. Maar dit is belachelijk. Trouwens met de problemen van bijna alle clubs in Nederland en veel clubs in het buitenland, zal er ook geen club zijn die een speler zal willen overnemen. Er zal ook geen speler weg willen, omdat ze nog goede contracten hebben en dat alleen maar minder wordt. Van de spelers met aflopende contracten zul je af kunnen en diegene die je wil houden zul je een verlaagde aanbieding kunnen doen, al is het alleen al omdat ze toch geen beter contract aangeboden zullen krijgen.
Alle doorlopende contracten zit je aan vast. Ik verwacht wel dat Heerenveen 1 of 2 heel goede spelers zal kunnen aantrekken om dezelfde redenen en omdat Heerenveen er nu eenmaal beter voor staat dan de rest. Je kunt misschien als positief denkt zelfs veronderstellen dat de directie van Heerenveen dit wellicht wel heeft zien aankomen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Waarom zou je in vredesnaam Grindheim kwijt willen? Dat is toch gewoon een prima voetballer die altijd 100% inzet toont?
Zaterdag was hij ook weer ouderwets sterk en ik hoef maar even aan bijv. de bekerfinale te denken toen hij tot zijn blessure super speelde.
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

Als vanouds drama,
Was de zwakste schakel zaterdag. te traag in kaatsen moet altijd eerst met de bal lopen.
Lijkt of hij hard werk vanwege zijn wilde rennen met zijn armen als een malle heen en weer te slingeren,
maar hij staat positioneel vaak verkeerd loopt ruimtes dicht die of beerens of janmaat vaak in kunnen gaan.
Zelf zie ik hem graag verdwijnen en dan graag deze zomer.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

27 Diederik Bangma (Blijven)
24 Martin Lejsal (vertrekken)
1 Kenny Steppe (Blijven)
25 Brian Vandenbussche (vertrekken)
3 Kristian Bak Nielsen (vertrekken)
4 Michel Breuer (vertrekken)
5 Michael Dingsdag (vertrekken)
6 Igor Djuric (Twijfel)
? Bart de Groot
19 Daryl Janmaat (Blijven)
2 Milan Kopic (vertrekken)
37 Gerry Koning (vertrekken)
20 Goran Popov (Twijfel)
? Filip Djuricic (Blijven)
7 Viktor Elm (Blijven)
17 Christian Grindheim (Blijven)
29 Bjorn Jonnson
23 Hernan Losada (vertrekken)
9 Geert Arend Roorda (Twijfel)
31 Arnor Smárason (Blijven)
15 Michal Svec (Blijven)
10 Mika Väyrynen (Blijven)
8 Roy Beerens (Blijven)
13 Tarik Elyounoussi (Blijven)
39 Samir Fazli (Blijven)
12 Paulo Henrique (Blijven)
11 Michal Papadopulos (Blijven)
35 Gerald Sibon (vertrekken)
44 Pawel Wojciechowski (Blijven)
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Even je lijstje gekopieerd hoor Janneman :wink:
Ik oordeel alleen over de 1e selectie en de spelers die ik gezien heb. De beloften heb ik amper gezien, dus daar kan ik met de beste wil van de wereld geen oordeel over vellen.

Martin Lejsal = Blijven.. (een goede vervanger voor VDB)
Kenny Steppe = Vertrekken..
Brian Vandenbussche = Blijven (mits hij op dit niveau blijft spelen)
Kristian Bak Nielsen = mag vertrekken
Michel Breuer = Vertrekken
Michael Dingsdag = Vertrekken.
Igor Djuric = Nog niet zien spelen. Afwachten of hij onder Everse de kans krijgt.. zo niet dan mag hij vertrekken
Daryl Janmaat = Blijven
Milan Kopic = Vertrekken
Gerry Koning = Vertrekken
Goran Popov = Hopen dat Everse hem echt verdedigen kan leren... anders heb ik grote twijfels.
Filip Djuricic = Blijven
Viktor Elm = Blijven
Christian Grindheim = Blijven
Hernan Losada = Vertrekken
Geert Arend Roorda = Mits hij fit blijft blijven.. bij een volgende blessure is het einde oefening
Arnor Smárason = Blijven
Michal Svec = Blijven
Mika Väyrynen = Blijven
Roy Beerens = Blijven
Tarik Elyounoussi = Grote twijfel. Zal hij de kans krijgen onder Everse??
Paulo Henrique = Blijven
Michal Papadopulos = Twijfel. Goede kopper. Voetballend en als aanspeelpunt (nog) niet goed genoeg.
Gerald Sibon = Vertrekken (Mits er een spits met zijn kwaliteiten aangetrokken wordt)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

vak22erwin schreef:Als vanouds drama,
Was de zwakste schakel zaterdag. te traag in kaatsen moet altijd eerst met de bal lopen.
Heb je het nu over Grindheim? Dan heb je echt weinig kijk op het spelletje, hij speelde tegen Utrecht eindelijk weer als vanouds, en ik vond hem, na Sibon, MOTM. Je doet hem echt tekort met je gelul...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Heb je het nu over Grindheim? Dan heb je echt weinig kijk op het spelletje, hij speelde tegen Utrecht eindelijk weer als vanouds, en ik vond hem, na Sibon, MOTM. Je doet hem echt tekort met je gelul...
Ik was ook wel tevreden over de verrichtingen van Grindheim. Dit seizoen vond ik hem conditioneel nogal een uitgebluste indruk maken en daarmee was waarschijnlijk ook de vorm weg. Een speler als Grindheim moet het namelijk vooral van het 'buffelen' hebben. Pressie zetten, duels uitvechten, loopacties ect. Dat zag ik tegen Utrecht weer terugkomen. Aan de bal was het ook een stuk beter; waar eigenlijk het hele seizoen alles van z'n voet afsprong, was hij tegen Utrecht aanmerkelijk balvaster. Gelukkig maar, want anders vorm je ballast voor je eigen elftal...

Overigens vind ik een middenveld met Elm en Grindheim (en dan ook nog Haglund of Svec erbij) wel een beetje, tja, hoe zeg ik dat? Saai? :bfriend: Wat mij betreft kies je voor 1 van die 2 en zet je er een rasvoetballer bij. Dan moet je dus denken aan Väyrynen, Djuricic, Losada. Oke, Losada brengt weinig extras maar zo'n type moet er eigenlijk wel bij staan, vind ik.
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

winterzzz85 schreef: Heb je het nu over Grindheim? Dan heb je echt weinig kijk op het spelletje, hij speelde tegen Utrecht eindelijk weer als vanouds, en ik vond hem, na Sibon, MOTM. Je doet hem echt tekort met je gelul...
Ieder zn eigen mening lijkt mij.
Maar hoe jij mij beoordeel lijkt het of jij persoonlijk ook erg te kort schiet.
Je mening geven over mijn oordeel vind ik prima maar probeer het eens normaal te formulieren. Vriendelijk bedankt.
Toch blijf ik erbij met alleen veel lopen en buffelen red je het gewoon niet.
Als je Haglund zag spelen dan zie ik daar meer potentie in dan in Grindheim.
Haglund liep te buffelen won veel duels.
Als hij een kop duel won kopte hij hem teminste met een bedoeling naar een bepaalde positie.
Achter alles wat hij deed zat een gedachte en dat mis ik bij Grindheim.
Nu is het te vroeg om Haglund de hemel in te prijzen maar als hij zo door gaat ben ik dik tevreden.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

27 Diederik Bangma - Weg
24 Martin Lejsal - Weg
1 Kenny Steppe - Houden
25 Brian Vandenbussche - 100% houden
3 Kristian Bak Nielsen - Weg
4 Michel Breuer - Houden
5 Michael Dingsdag - Ik zeg houden maar die gaat weg
6 Igor Djuric - Weg
? Bart de Groot - Geen mening
19 Daryl Janmaat - Zeker houden
2 Milan Kopic - Zeker weg
37 Gerry Koning - Zeker weg
20 Goran Popov - Houden
? Filip Djuricic - Houden
7 Viktor Elm - Houden
17 Christian Grindheim - Houden
29 Bjorn Jonnson - ??
23 Hernan Losada - Houden, is beter dan ie nu lijkt!
9 Geert Arend Roorda - 100% houden
31 Arnor Smárason - Houden
15 Michal Svec - Houden
10 Mika Väyrynen - Houden
8 Roy Beerens - Mag van mij weg tegen goed bod
13 Tarik Elyounoussi - Mag weg tegen een heel laag bod
39 Samir Fazli - Houden
12 Paulo Henrique - Weg tegen een goed bod
11 Michal Papadopulos - Houden
35 Gerald Sibon - Houden
44 Pawel Wojciechowski - Houden
100% achter Marco van Basten!
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

vak22erwin schreef:Als vanouds drama,
Was de zwakste schakel zaterdag. te traag in kaatsen moet altijd eerst met de bal lopen.
Ik reageer op bovenstaande uitspraak, je zegt toch dat Grindheim als vanouds drama was...of interpreteer ik het verkeerd?
Hij was dus duidelijk niet als vanouds drama, en wat bedoel je überhaupt met 'als vanouds'? Grindheim heeft in zijn begindagen erg goede wedstrijden voor Heerenveen gespeeld, en ik denk dat een ieder dat toen wel beaamde. Als je praat over 'als vanouds' dan heb je het dus over dit seizoen? Want dit seizoen valt hij inderdaad wat tegen, maar hij heeft wel wat krediet verdiend. Zaterdag speelde hij gewoon goed, of in jouw woorden 'als vanouds'.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

VdB, Bak N., Breuer, Dingsdag, Koning, Popov en Kopic zijn allemaal van die net niet voetballers. Op de laatste drie na spelen de anderen al een paar jaar voor onze club. Het eerste seizoen speelden ze nog goed maar daarna werden ze allemaal op een of andere manier minder...

Waarom dan VdB weg? Om eerlijk te zijn is er altijd wel wat met hem. Geblesseerd, vorm verlies, grote bek en meerdere trainers die het niet in hem zagen zitten. Ik vind hem als 2de keeper goed genoeg maar absoluut niet als eerste man!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat mij betreft mogen Bak, Dingsdag, Djuric, Kopic, Koning, Elyounoussi en Beerens (goed bod) vertrekken.

Dan moeten er 3 goede verdedigers worden aangetrokken en een goede spits die goed 4-4-2 kan spelen. En dus een coach die graag 4-4-2 speelt.
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

winterzzz85 schreef: Ik reageer op bovenstaande uitspraak, je zegt toch dat Grindheim als vanouds drama was...of interpreteer ik het verkeerd?
Hij was dus duidelijk niet als vanouds drama, en wat bedoel je überhaupt met 'als vanouds'? Grindheim heeft in zijn begindagen erg goede wedstrijden voor Heerenveen gespeeld, en ik denk dat een ieder dat toen wel beaamde. Als je praat over 'als vanouds' dan heb je het dus over dit seizoen? Want dit seizoen valt hij inderdaad wat tegen, maar hij heeft wel wat krediet verdiend. Zaterdag speelde hij gewoon goed, of in jouw woorden 'als vanouds'.
Grindheim begon inderdaad hoopgevend.
Ondermeer zijn fantastische doelpunt tegen volendam.
Toch vond ik hem naarmate vorig seizoen eindigde steeds zwakker worden.
En dit seizoen was zijn start echt waardeloos. De laatste wedstrijd speelde hij wel wat beter, maar ver onder niveau vergeleken met zijn start bij heerenveen.
Misschien wil de trainer hem te veel teken meegeven, ik weet het niet maar blijf erbij dat hij niet top is.
Let maar goed op hem tegen Ajax dan zal ik het ook doen en geef ik mijn verslag jij de jouwe en dan kunnen we zien of hij genoeg potentie heeft om hier te blijven.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Janneman schreef: Waarom dan VdB weg? Om eerlijk te zijn is er altijd wel wat met hem. Geblesseerd, vorm verlies, grote bek en meerdere trainers die het niet in hem zagen zitten. Ik vind hem als 2de keeper goed genoeg maar absoluut niet als eerste man!
Geblesseerd? Volgens mij heeft Steppe meer dat probleem, en die zet jij op jouw lijst als blijven.
Vorm verlies? Niet gek als je elke keer naar de bank verwezen wordt. Nu hij al bijna het hele seizoen staat is hij ook een geweldige toevoeging die het team al heel wat meer schade bespaart heeft.
Grote bek? .. Volgens mij mis ik iets?
Meerdere trainers? Alleen Sollied niet.

.. Niet om het één of ander hoor :lol: Natuurlijk, mocht Steppe terugkeren en zich kunnen bewijzen van hoger niveau gaat de voorkeur naar hem. Nu zie ik geen reden om hem er na dit seizoen uit te gooien.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Cyn schreef: Meerdere trainers? Alleen Sollied niet.

.. Niet om het één of ander hoor :lol: Natuurlijk, mocht Steppe terugkeren en zich kunnen bewijzen van hoger niveau gaat de voorkeur naar hem. Nu zie ik geen reden om hem er na dit seizoen uit te gooien.
Verbeek heeft hem ook meerdere keren als reserve gezet Cyn. Iedereen doet lovend over hem maar ik vind het een beperkte keeper. Hij coached voor geen meter en zorgd voor onrust, veroorzaakt door zijn wilde uitkomen veel penalties en vrije trappen, is onrustig en kan niet mee voetballen.

Nu jij weer!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ben ook nooit groot fan geweest van VDB, maar de laatste wedstrijden heeft hij gewoon erg goed gekeept. Ik snap best dat jij door een roze 'Steppe bril' kijkt, maar Kenny heeft hier nog helemaal niks bewezen. (behalve dan dat hij vaak geblesseerd is :lol: ) Waarom zou hij dan moeten blijven en VDB niet? (als eerste of reserve keeper)
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Janneman schreef:
Verbeek heeft hem ook meerdere keren als reserve gezet Cyn. Iedereen doet lovend over hem maar ik vind het een beperkte keeper. Hij coached voor geen meter en zorgd voor onrust, veroorzaakt door zijn wilde uitkomen veel penalties en vrije trappen, is onrustig en kan niet mee voetballen.

Nu jij weer!
Ik heb even de gegevens erbij gepakt. Onder Verbeek speelde Brian inderdaad geen volledige seizoenen. Echter wijzen de cijfers uit dat hij in zijn 'slechtste' jaar maar 14 keer gepasseerd is geweest, dat was in 2007/2008. Verder heeft hij eigenlijk gewoon hele seizoen onder Gertjan gedraaid. Sollied was lovend over Steppe en stelde hem dus ook op. Brian werd fysiek veel minder omdat hij niet aan spelen toekwam. Echter als ik naar zijn presteren van dit jaar kijk, dan vind ik hem meer dan waardig eerste keeper.

edit: Het valt me zelfs op dat Vdb onder Verbeek in 06/07 alle 34 de wedstrijden gespeeld heeft. Hoezo aan de kant zetten dan?

Coachen doet hij in zijn gebied, voor erbuiten is echter de aanvoerder aangewezen. In de zestien zet hij altijd netjes zijn mannetjes neer.

Onrust? Volgens mij is de verdediging vaak genoeg blij dat er een doelman als Vdb achter hun staat, geeft een stuk meer zelfvertrouwen..

Wild uitkomen? Ja, klopt. Ga ik niet ontkennen. Echter heb ik liever een keeper die er vol opzit, als dan we een keeper zien die bijna voor de bal aan de kant springt. Overigens heb ik dit seizoen wat gemist als we praten over 'veel' penalties..

Nogmaals, mocht Steppe zich bewijzen als betere.. Dan vind ik indd dat Steppe eerste keuze moet worden. NU bewijst Brian dat hij niet overtroffen hoeft te worden. Ik zie liever een onervaren Bangma dan als 3e zitten, dan een ervaren man als Vdb.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Janneman schreef:veroorzaakt door zijn wilde uitkomen veel penalties en vrije trappen, is onrustig en kan niet mee voetballen.
Nu jij weer!
Veel penalty's?? Ik heb Vandenbussche dit seizoen geen één penalty zien veroorzaken. En in de aflopen seizoenen ook niet veel. Waar jij dit vandaan haalt is mij dan ook een groot raadsel :roll:
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Martin Lejsal, Michael Dingsdag,Milan Kopic, Gerry Koning,Hernan Losada,Gerald Sibon,Pedro Beda.

Zij moeten weg. Vooral defensief versterken: inzetten op directe versterkingen. ook een centrale spits erbij.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

geert. schreef:Veel penalty's?? Ik heb Vandenbussche dit seizoen geen één penalty zien veroorzaken. En in de aflopen seizoenen ook niet veel. Waar jij dit vandaan haalt is mij dan ook een groot raadsel :roll:
Hij heeft minimaal 3 penalties veroorzaakt sinds hij hier is. maar het feit is gewoon dat wij het niet eens gaan worden. Ik vind VdB niet goed genoeg en jullie wel. Dat mag, als we willen doorgroeien en doorselecteren zal er ook niet meer lang een plek voor VdB zijn.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Dat je hem niet goed genoeg vindt kan ik inkomen. (Heeft zo zijn gebreken en is niet altijd even stabiel geweest, al doet hij het nu prima). Zoals het nu staat heeft VDB het simpelweg beter gedaan dan Steppe. Dus waarom zou Steppe dan moeten blijven, in plaats van VDB? Kun je mij dat eens uitleggen?
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Steppe is jong en talentvol. Ik denk persoonlijk dat hij nog een enorme groei kan maken met de juiste training en begeleiding. Alleen is Steppe tot nu toe altijd geblesseerd. Maar vergeet niet dat hij nog geen volledig seizoen heeft gekeept sinds hij bij de profs zit.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Janneman schreef:Steppe is jong en talentvol. Ik denk persoonlijk dat hij nog een enorme groei kan maken met de juiste training en begeleiding. Alleen is Steppe tot nu toe altijd geblesseerd. Maar vergeet niet dat hij nog geen volledig seizoen heeft gekeept sinds hij bij de profs zit.
Voerde jij die reden niet aan om vdb te laten vertrekken? :roll:
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Cyn schreef:Voerde jij die reden niet aan om vdb te laten vertrekken? :roll:
Je bent een selectieve lezer. :wink: Ik geef aan dat Steppe nog maar net in het betaald voetbal zit en nog jong en talentvol is. Ik zie VdB geen groei meer maken en tegenwoordig moet een keeper meer kunnen dan alleen een bal keren. Coachen, rust uitstralen en goed mee kunnen voetballen o.a. En dit zijn nou drie dingen die Brian niet beheerst of maar matig. Nu jij weer! :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Janneman schreef:Ik zie VdB geen groei meer maken
Werkelijk? Als ik de Vandenbussche van dit seizoen vergelijk met de voorgaande seizoenen, dan zie ik anders gewoon een enorme groei. Keepers maken sowieso nog vaak stappen rond deze leeftijd. Overigens noem je m.i. vooral punten die voorgaande seizoenen relevant waren, toen Vandenbussche daar nog regelmatig mee kwakkelde. Er komt nog wel eens een mindere trap voorbij en hij zal ook nog wel eens een foutje maken (dat doet iedereen), maar over het algemeen is het meeste wel voldoende tot zelfs goed dit seizoen. Ik zit tegenwoordig gewoon met heel veel vertrouwen toe te kijken als de bal richting VDB komt in ieder geval.

Steppe zit hier straks twee seizoenen en is eigenlijk gewoon anderhalf seizoen uitgeschakeld geweest. In de wetenschap dat hij verder maar één voorbereiding heeft gedraaid (dit seizoen) en één serie echte wedstrijden heeft gespeeld (een halve seizoenshelft, vorig seizoen) is dat heel summier. Ik geef hem absoluut het voordeel van de twijfel voorlopig, maar een ambitieuze club heeft zeker twee goede doelmannen nodig en misschien zelfs wel drie. Laat Vandenbussche lekker zo doorgaan, laat Steppe maar bewijzen dat hij beter is en zorg voor een goede derde doelman. Of dat nu Lejsal, Bangma of een ander is maakt mij niet uit. Als je VDB laat gaan en Steppe blijkt niet structureel de juiste man, dan heb je óf weer een keepersprobleem (wat nu eindelijk eens wat minder speelt) óf je hebt een aardige investering moeten doen. Dat zou immers betekenen dat je weer een nieuwe doelman hebt gehaald of moet halen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Janneman schreef: Verbeek heeft hem ook meerdere keren als reserve gezet Cyn. Iedereen doet lovend over hem maar ik vind het een beperkte keeper. Hij coached voor geen meter en zorgd voor onrust, veroorzaakt door zijn wilde uitkomen veel penalties en vrije trappen, is onrustig en kan niet mee voetballen.

Nu jij weer!
Veel penalties?
Ik kan er me maar enkele herinneren, zoals thuis tegen NEC ( 2-3 ) en uit bij Marseille ( 1-0).
Dat zal misschien niet alles zijn, maar het probleem is dat juist die momenten in herinnering blijven bij velen.
En dus is het opeens VEEL penalties.
Ook bij veel andere spelers is dat zo: een paar herinneringen aan betere of mindere momenten bepalen het beeld.
Althans bij mensen zonder fotografisch geheugen.
Overigens zou ik niet eens een vergelijk willen trekken tussen VDB en Steppe.
De laatste heeft m.i zijn postuur tegen en ergens lijkt het alsof hij het ongeluk aantrekt.
Ik voel me volkomen rustig met VDB in het doel, bij Steppe is dat anders.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het voornaamste zwakke punt van VdB is dat hij moeite heeft met het timen van uitkomen. Dat leidt ertoe dat hij soms inderdaad een penalty of vrije trap plus rode kaart veroorzaakt of dat hij een voorzet of dieptepass helemaal mist. Vorig jaar gebeurde dat laatste heel vaak en vond ik het logisch dat hij op een gegeven moment werd gepasseerd. Dit jaar doet hij het veel beter, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds bang ben dat hij in zijn oude vorm terugvalt.

Als je dit optelt bij zijn andere zwakke punten (spelhervattingen en coaching) dan vind ik hem niet echt beter dan de gemiddelde eredivisiedoelman. Zeker goed genoeg voor het huidige Heerenveen, maar niet voor het niveau waar we zo graag naartoe willen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Janneman schreef: Je bent een selectieve lezer. :wink: Ik geef aan dat Steppe nog maar net in het betaald voetbal zit en nog jong en talentvol is. Ik zie VdB geen groei meer maken en tegenwoordig moet een keeper meer kunnen dan alleen een bal keren. Coachen, rust uitstralen en goed mee kunnen voetballen o.a. En dit zijn nou drie dingen die Brian niet beheerst of maar matig. Nu jij weer! :mrgreen:
Gezien de voorgaande berichtwisselingen ben ik volgens mij niet diegene die maar op een deel van de argumenten ingaat.

.. Als ik vdb vergelijk met voorgaande seizoenen, is hij ongekend beter geworden en lijkt het alsof hij zijn wijsheid van het ouder worden in zijn voordeel gaat zetten. Coachen, als hij geen aanvoerder is, is het alleen zijn taak de 16 te 'coachen', zie mijn voorgaande argument. Daarbij vind ik vdb veel meer rust uitstralen dan menig ander keeper, en zeker in vergelijking met Steppe. Een keeper kan moeilijk mee voetballen, zijn taak is doelverdedigen en dat is iets wat Brian op dit moment boven verwachting doet.
Gesloten