Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Selectie saneren

Berichtdoor ItFean82 » 12-02-2010 10:50

Janneman schreef:Ik zie VdB geen groei meer maken en tegenwoordig moet een keeper meer kunnen dan alleen een bal keren.


Keepers worden juist steeds beter naar mate ze ouder worden, zie een Van Dijk, Boschker, vd Sar. Keepers presteren het beste op en rond hun 30ste en bovengenoemde zelfs nog later. Ik geloof dat VDB nog niet zo oud is, en ik denk dat zijn beste jaren nog moeten komen. Als hij zo blijft keepen als dit seizoen, dan mag hij van mij lang blijven staan.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor du longhi » 24-02-2010 09:36

Lijkt mij duideliljk dat Jans ook inziet dat er wat moet gebeuren. Gezien dat Heerenveen aan hun salarisplafond zit en de selectie niet in balans zullen er een aantal contracten of niet verlengd worden of afgekocht moeten worden.

Daarnaast moet Jans op zoek gaan naar gerichte versterkingen. Weet niet of het realistisch is maar probeer het een keer met een Lens (niet tevreden) , een Daley Blind (nog niet goed genoeg voor Ajax, kent Ron Jans) , Hansson, Dost, en probeer maar eens een Bruma te huren van Chelsea. Allemaal spelers die (dit seizoen in ieder geval) al wat bewezen hebben in m.o.

Wanneer je 2 of 3 van deze aankopen zou kunnen realiseren toon je volgens mij ambitie.

VDB, Janmaat Bruma Hansson Blind, Roorda, Haglund, Beerens, Djuricic, Lens, Dost

Dan in de opstelling van het nederland elftal 4 2 3 1. Controlerend Roorda en Haglund, Djuricic centraal en op de flanken Beerens en Lens. In de spits Dost.

En toen werd ik wakker........
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2010 10:08

du longhi schreef:.

VDB, Janmaat Bruma Hansson Blind, Roorda, Haglund, Beerens, Djuricic, Lens, Dost


Mooie namen, maar wel erg weinig routine en ervaring. Maar twee spelers boven de 25. Daar ga je het niet mee redden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Abe B » 24-02-2010 10:17

Routine, ervaring, jaaa dat heb je per se nodig. Een combinatie van jeugd en routine, anders wordt het niks. Ik walg van die voetbalretoriek. Zoals Everse zegt: wie goed genoeg is, is oud genoeg. In dat elftal van du longhi zitten genoeg voetballers met kwaliteit, ook al is het verre van realistisch.
Alles zal rechtkom
Avatar gebruiker
Abe B
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 23-02-2010 22:34

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Ebiede » 24-02-2010 10:20

Die Bruma komt natuurlijk nooit hierheen. Die zit regelmatig bij de wedstrijd selectie van Chelsea. Zodra die jongen minuten gaat maken zit die bij Oranje.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Selectie saneren

Berichtdoor du longhi » 24-02-2010 10:27

routine bladibla


De factor ervaring wordt in mijn ogen overschat. Een leiderstype als Hansson moet voldoende zijn om de verdediging op sleep touw te nemen. Op het middenveld moet Roorda de gewezen persoon (mits oude niveua) die de lijnen uit kan zetten (lees Sollied) en voorin denk ik dat je toch liever speelt met een Dost ondanks de routine van een Sibon.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Selectie saneren

Berichtdoor hilbi » 24-02-2010 10:55

ik moet nog zien of dost beter is dan papa, in een goed draaiend team is het altijd veel gemakkelijker om te scoren.

ik zie daarentegen dost nog erg veel kansen missen.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Selectie saneren

Berichtdoor HVNFL » 24-02-2010 11:12

Ron Jans speelt toch 4-4-2? Dan moet je het ongeveer zo hebben;

VDB
Janmaat ?Hansson? ?Breuer of Svec? ?Aankoop?
Haglund
Beerens Vayrynen
Elm of Djuricic
?Aanspeel punt? ?Paolo of Aankoop?
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2010 14:28

HVNFL schreef: Elm of Djuricic


Zo, lastige keus........ :mrgreen:

Grindheim voor Beerens en verder nog een goede CV'er aantrekken voor naast Hansson. Zo zou ik het doen. Wel 4-4-2 spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Janneman » 24-02-2010 17:46

We hebben een selectie voor 4-3-3 dus die moet niet ineens aangepast worden omdat de trainer een andere speelwijze heeft. De trainer moet zich aanpassen en niet de club of selectie aan de trainer!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2010 19:10

Janneman schreef:We hebben een selectie voor 4-3-3


Ben ik het niet mee eens. Als je 4-3-3 wilt spelen dan moet je wel goede vleugelspitsen hebben en die hebben we niet. Beerens speelt al een jaar ver beneden niveau en Henrique is een gemaakte vleugelspits. Er komt nu vrijwel niets van de vleugels.
Komt bij dat we een zwakke verdediging hebben, dus dan kun je op deze linie de druk verlichten door er een extra middenvelder voor te zetten. Ik vind daarom deze selectie helemaal niet geschikt voor 4-3-3.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 24-02-2010 19:23

Mee eens. En in het kader van 'selectie saneren' lijkt een transfer van Roy Beerens me niet ondenkbeeldig. Zoals je zegt; hij presteert matig en als Ron Jans op tijd aangeeft 4-4-2 te willen spelen, dan zal men heus nadenken bij een goed bod. Die centjes kun je dan weer gebruiken voor een paar goede verdedigers en/of een centrumspits.

Als de ontwikkeling van Djuricic doorgaat hebben we juist de selectie voor 4-4-2. Haglund controlerend, Djuricic aanvallend, Grindheim rechts en Elm/Väyrynen op links. Prima fundament.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor HVNFL » 24-02-2010 19:29

Heerenveen rules schreef:
Janneman schreef:We hebben een selectie voor 4-3-3


Ben ik het niet mee eens. Als je 4-3-3 wilt spelen dan moet je wel goede vleugelspitsen hebben en die hebben we niet. Beerens speelt al een jaar ver beneden niveau en Henrique is een gemaakte vleugelspits. Er komt nu vrijwel niets van de vleugels.
Komt bij dat we een zwakke verdediging hebben, dus dan kun je op deze linie de druk verlichten door er een extra middenvelder voor te zetten. Ik vind daarom deze selectie helemaal niet geschikt voor 4-3-3.


Ik vind dat jullie allebei een punt hebben, als je 4-4-2 gaat spelen heb je aan mensen zoals Papa, Assaidi en Tarik waarschijnlijk niks meer. Daarnaast moet je ook nog eens 2 spitsen aantrekken, of Paolo gebruiken als spits. Misschien dat iets van 4-1-2-2(2 AMC's)-1 het beste werkt. Al moet er dan misschien wel een middenvelder aangetrokken worden omdat je met 5 middenvelders speelt. Een soort 4-5-1 met een verdedigende mid, een links en rechts half en twee aanvallende middenvelders dus.

-------------------VDB
Janmaat--Aankoop--?Aankoop?--Aankoop
-------------------Haglund
Grino/Beerens--------------------?Aankoop?/Vayrynen/Elm
----------Vayrynen/Elm----Djuricic
-----------------Een Spits
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Janneman » 24-02-2010 22:50

Heerenveen rules schreef:Ben ik het niet mee eens. Als je 4-3-3 wilt spelen dan moet je wel goede vleugelspitsen hebben en die hebben we niet. Beerens speelt al een jaar ver beneden niveau en Henrique is een gemaakte vleugelspits. Er komt nu vrijwel niets van de vleugels.
Komt bij dat we een zwakke verdediging hebben, dus dan kun je op deze linie de druk verlichten door er een extra middenvelder voor te zetten. Ik vind daarom deze selectie helemaal niet geschikt voor 4-3-3.


Discussie ben ik gek op. Onder Sollied hebben we een heel seizoen praktisch 4-3-3 gespeeld. Ook JdJ en Jan Everse hanteren dit systeem. Zelf vind ik momenteel een 4-2-3-1 systeem beter zodat je de nodige defensieve zekerheid hebt. Om uiteindelijk 4-4-2 te spelen zal er zeker aanvallen nog wat bij moeten komen.

Maar Heerenveen speelde altijd 4-3-3 of 4-2-3-1 en waarom moeten we dit overboord gooien voor een nieuwe trainer?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 24-02-2010 23:46

Janneman schreef:Maar Heerenveen speelde altijd 4-3-3 of 4-2-3-1 en waarom moeten we dit overboord gooien voor een nieuwe trainer?


Je moet het overboord gooien als je spelers hebt die niet geschikt zijn voor een 4-3-3 systeem. Onze selectie herbergt een wereld middenvelders, een paar aanvallers en een bedenkelijke verdediging. Je kunt beter het middenveld dan gaan versterken om te proberen de verdediging te ontlasten. Verbeek speelde m.i. met Sulejmani/Sibon ook een verkapt 4-4-2.
Op dit moment vind ik 4-4-2 beter bij de selectie passen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-02-2010 09:55

Janneman schreef:Maar Heerenveen speelde altijd 4-3-3 of 4-2-3-1 en waarom moeten we dit overboord gooien voor een nieuwe trainer?


Je moet niet krampachtig vasthouden aan een systeem als je de spelers er niet voor hebt. Als je 4-3-3 wilt spelen moet je zorgen dat je daar het materiaal voor hebt.

Er zijn nog wel clubs die 4-3-3 spelen en in de Nederlandse competitie kan dat ook wel, maar ik vind 4-4-2 realistischer en onvoorspelbaarder met veel lopende mensen vanaf het middenveld. Als je met een 10 speelt en opkomende 'flankmiddenvelder' dan is er meer beweging dan wanneer je er al staat zoals Henrique en Beerens nu.
Volgens mij hebben wij met ons middenveld een perfecte mix om 4-4-2 te spelen en ik denk dat Henrique goed uit de verf komt als tweede spits.

Dus dan hebben we een goede, scorende balvaste spits nodig en maar liefst 3 goede verdedigers :mrgreen: . Alleen Janmaat mag blijven staan. Janmaat - Hansson - aankoop - Blind. Lijkt me wel wat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor El Conde » 25-02-2010 10:27

Onder Verbeek speelden we lange tijd 4-4-2 en niet zonder succes volgens mij.
Met name Alves en Nilsson voorin was een lekker dynamisch duo. Maar wat te denken van Huntelaar en Samaras. Sibon en Sulejmani was ook wel aardig.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Eric » 25-02-2010 10:37

Heerenveen rules schreef:
Janneman schreef:

Dus dan hebben we een goede, scorende balvaste spits nodig en maar liefst 3 goede verdedigers :mrgreen: . Alleen Janmaat mag blijven staan. Janmaat - Hansson - aankoop - Blind. Lijkt me wel wat.


Komt nog wel bij dat we geen echte rechtshalf en linkshalf hebben. Djuricic zou misschien op links kunnen, maar ik denk dat Beerens compleet wordt overlopen op rechts.

En ik vind 433 ook maar een klote systeem, helemaal als je het niet goed uitvoert. Tegenwoordig moet je 433 meer als een 451 spelen om gevaarlijk te zijn.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Selectie saneren

Berichtdoor oldtimer » 25-02-2010 11:03

Eric schreef:
Heerenveen rules schreef:
Janneman schreef:

Dus dan hebben we een goede, scorende balvaste spits nodig en maar liefst 3 goede verdedigers :mrgreen: . Alleen Janmaat mag blijven staan. Janmaat - Hansson - aankoop - Blind. Lijkt me wel wat.


Komt nog wel bij dat we geen echte rechtshalf en linkshalf hebben. Djuricic zou misschien op links kunnen, maar ik denk dat Beerens compleet wordt overlopen op rechts.
.


Beerens zou dan worden overlopen omdat hij letterlijk wat aan de lichte kant is.
Maar voor Djuricic geldt dat natuurlijk net zo hard.
En wat de linkshalfplaats betreft zie ik daar het liefst een linksbenige speler.
Al het andere betekent behelpen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor hilbi » 25-02-2010 11:24

ik ben voor volgend seizoen voor 4-2-3-1

uitgaande van de huidige selectie kom je dan op

VDB
Janmaat, Bak, Dinsdag, Breur
Grindheim - Haglund
Beerens - Djuricic - Henrique
Papa
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Selectie saneren

Berichtdoor oldtimer » 25-02-2010 11:57

Dan kijg je dus een volkomen lamme linkerkant met allemaal balletjes terug.
Van die kant zal dus geen bruikbare voorzet gaan komen.
Zie ook mijn vorge post van vanmorgen ( 11.03 ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tim91 » 25-02-2010 12:03

hilbi schreef:ik ben voor volgend seizoen voor 4-2-3-1

uitgaande van de huidige selectie kom je dan op

VDB
Janmaat, Bak, Dinsdag, Breur
Grindheim - Haglund
Beerens - Djuricic - Henrique
Papa


Volgend seizoen is Dingsdag weg mag ik hopen..
Linker kant is idd veel te slap zo..
tim91
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 17-01-2010 13:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-02-2010 17:59

hilbi schreef:VDB
Janmaat, Bak, Dinsdag, Breur
Grindheim - Haglund
Beerens - Djuricic - Henrique
Papa


Ik mag toch niet hopen dat het bestuur wederom zo blind is om geen versterkingen te halen voor de defensie. En Beerens mag wel verkocht worden wat mij betreft. Stelt weinig meer voor.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tim91 » 25-02-2010 18:13

Beerens moet je zeker niet verkopen.. heeft nog steeds ontzettend veel potentie..
Die gaat onder jans wel voetballen!
tim91
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 17-01-2010 13:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Baggerraartje » 25-02-2010 18:16

Als je haglund achterin zet met bijv. als aankoop Granqist. Svec ervoor. Breuer op links, Janmaat op rechts...heb je toch een heel aardige achterhoede lijkt mij.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tim91 » 25-02-2010 18:18

Ik zou Haglund niet achter inzetten.. Breuer vind ik te langzaam als back..
Grangvist zou mooi zijn, maar kost een hoop geld!
tim91
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 17-01-2010 13:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Blizzard » 25-02-2010 18:21

Baggerraartje schreef:Als je haglund achterin zet met bijv. als aankoop Granqist. Svec ervoor. Breuer op links, Janmaat op rechts...heb je toch een heel aardige achterhoede lijkt mij.


Van Haglund weten we niet wat hij achterin kan. Als die jongen achterin echt sterk zou zijn dan had hij daar nu wel gespeeld ipv Bak Nielsen of Breuer/Dingsdag (en dan Svec DMC). Granqvist zou logischerwijs een goede voor ons zijn maar denk jij dat die haalbaar is? Svec ervoor, dat kan. Breuer op links blijft een gemankeerde oplossing, liever zie ik gewoon een volwaardige linksback. Of is de club daartoe niet in staat (een goede linksback contracteren). Janmaat op de rechtsback is natuurlijk prima.

In de zomer sowieso afscheid nemen van Dingsdag en Kopic (en misschien ook Djuric). Bak Nielsen en Popov moeten ook weg kunnen tegen een redelijk bod.
Laatst bijgewerkt door Blizzard op 25-02-2010 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tim91 » 25-02-2010 18:22

Daar zouden ze toch wel voor in staat moeten zijn?
tim91
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 17-01-2010 13:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Janneman » 25-02-2010 20:19

El Conde schreef:Onder Verbeek speelden we lange tijd 4-4-2 en niet zonder succes volgens mij.
Met name Alves en Nilsson voorin was een lekker dynamisch duo. Maar wat te denken van Huntelaar en Samaras. Sibon en Sulejmani was ook wel aardig.


Nee nee, Verbeek voetbalde of 4-4-2 of 4-2-3-1. Dit voetbalt hij momenteel ook bij Heracles. Ik wil alleen maar aangeven dat 4-3-3 of de 2 eerder genoemde systemen niets uithalen zolang we eerst niet de selectie afstoffen en opknappen. Want anders blijven we met volgende probleem zitten: te veel en domme tegengoals.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 27-02-2010 22:16

Opzouten:
3 Kristian Bak Nielsen
5 Michael Dingsdag
1 Kenny Steppe
24 Martin Lejsal
6 Igor Djuric
2 Milan Kopic
37 Gerry Koning
7 Viktor Elm
13 Tarik Elyounoussi
20 Goran Popov
23 Hernan Losada
35 Gerald Sibon
Lazaro
Pedro Beda
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten