Wie wordt de nieuwe leider?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Wie wordt de nieuwe leider?

Bericht door KingBee »

Iedereen zal het artikel wel gelezen hebben maar hier de link nog een keer.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... nveen.html

Het is dus wel duidelijk dat er in de winterstop versterkt gaat/moet worden, Trond wil een leider. Roorda zou volgens hem de einige zijn die het zou kunnen maar Roorda is geblesseerd en lijkt mij aan de jonge kant.

Nu kan een leider in elke linie spelen dus daarom een nieuw topic. Ik moet zeggen dat ik het erg moelijk vind om een goede (haalbare) naam te nomen dus ben ik wel benieuwd naar jullie namen. Wie moet de nieuwe leider van Heerenveen worden?
Laatst gewijzigd door KingBee op 04-11-2008 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik denk (of hoop) dat Sollied zich focust op een defensieve leider, toch onze zwakste linie en dan pak je dus twee vliegen in een klap.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zonder nog een naam te noemen wil ik hem wel even 'inkaderen'. Gezien de huidige (voldoende) kwaliteit op het middenveld verwacht ik dat de nieuwe leider een centrale verdediger wordt. Hij zal idealieter de NL taal moeten beheersen en naast voetbal- ook leiderskwaliteiten hebben. Dan kom ik uit op een speler met ervaring in de top die nog wel even wil meedraaien zoals Bosvelt dat deen of iemand uit de subtop/middenmoot met potentie om hogerop te komen. Maar een naam, poeh ik vind het moeilijk als hij aan bovenstand profiel moet voldoen. Misschien een mondige Belg?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

André Ooijer?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wilfred Bouma, ook nog een linkspoot.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Ik ben zelf ook van mening dat het een Nederlander moet zijn, maar zijn Ooijer en Bouma haalbaar? Zouden beide wel aan het profiel voldoen denk ik.

Mogelijkheden uit de Eredivisie, Marcel Meeuwis of Peter Wisgerhof? Moeten haalbaar zijn.
Net fan dat benaude!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Waarbij Meeuwis meer een middenvelder is en daarvan hebben we er al de nodige (goede)
pestra
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-10-2008 18:52

Bericht door pestra »

Petter Hansson? spreekt nederlands en heeft de nodige ervaring en naar mijn mening de beste verdidiger die H'veen ooit geahd heeft.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vond Hansson geen leider in de zin dat hij het elftal stuurde. Hij veegde zijn eigen straatje schoon en was wel een boegbeeld maar geen generaal of leider.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ooier is al over zijn top heen. Misschien Meewis wel in de rol van radomski.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Baggerraartje schreef:Ooier is al over zijn top heen.
Ja dus? Een Ooijer over zijn top heen kan nog steeds van grote waarde voor Heerenveen zijn, lijkt me.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik ben in ieder geval blij dat Sollied gecharmeerd is van Roorda, een toekomst topspeler. Was een beetje bang dat hij door alle blessures en dergelijke in de verdrukking zou komen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Een type speler als Simons heeft Heerenveen nodig. Meeuwis heeft ook wel capeciteiten maar is meer een middenvelder. Ook ben ik wel gecharmeerd van De Fauw.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik hoop op een aankoop vergelijkbaar met die van Paul Bosvelt, maar alleen Ooijer lijkt me hierbij een reële optie. Het liefst dus een Nederlander die op een hoog niveau heeft gespeeld, met ervaring. Bouma is niet haalbaar die blijft nog zeker een paar jaar in Engeland en bovendien is hij nog herstellende van een zware enkelblessure.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Gearard schreef:Ik hoop op een aankoop vergelijkbaar met die van Paul Bosvelt, maar alleen Ooijer lijkt me hierbij een reële optie. Het liefst dus een Nederlander die op een hoog niveau heeft gespeeld, met ervaring. Bouma is niet haalbaar die blijft nog zeker een paar jaar in Engeland en bovendien is hij nog herstellende van een zware enkelblessure.
Misschien maar eens aan Seedorf trekken? ;)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Seedorf
Zenden
of andere Nederlandse toppers die een beetje op leeftijd aan het komen zijn....
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Van Bommel is ook kandidaat als die zo blijft doorgaan bij Bayern. Zit daar toch geregeld op de bank en is ook 30+ er.
Spijt heb je morgen maar!
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

helaas zullen die allemaal wel naar kapitaalkrachtiger clubs gaan dan heerenveen(aua loon)... :roll:
...
Dieder

Bericht door Dieder »

Als Ooijer naar PSV of AZ kan komt ie never nooit hier :lol: Type Bosvelt zou prachtig zijn.
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

v Bommel gaat dan zowiezo terug naar psv als hij vertrekt. Geef mij Daniel Van Buyten maar.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Geef mij Daniel Van Buyten maar.
:lol: :lol: :lol:

Dat soort spelers zijn echt niet haalbaar... van Bommel, van Buyten, Bouma, Ooijer ect. Denk je echt dat die hier voor 8 ton komen ballen?
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Aantal verdedigers met leidinggevende kwaliteiten uit de Nederlandse competitie welke haalbaar zijn en bovendien zich zonder veel problemen in het elftal zullen spelen: 0.

Overige spelers met leidinggevende capaciteiten uit de Nederlandse competitie welke haalbaar zijn en bovendien zich zonder veel problemen in het elftal zullen spelen: 0

Meeuwis zou een versterking zijn voor de selectie, maar ik vind het niet zonneklaar dat hij beter zou zijn dan Vayrynen, Pranjic of Grindheim.

Ik neem aan dat de speler die men zoekt uit het buitenland gaat komen. Zenden zou kunnen, maar ook voor hem geldt dat ik nog maar moet zien of hij zich wel in het elftal zou spelen. Mijn voorkeur gaat overigens duidelijk uit naar een centrale verdediger die naast Bak Nielsen moet komen te spelen, maar opties weet ik niet te noemen. (behalve dan spelers die bij voorbaat onhaalbaar lijken te zijn.)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

In deze categorie zoek je het al snel in de goede Nederlanders of ervaren buitenlanders. In ieder geval zijn het spelers die je vrij goed kent. Maar waarom zou het niet een onbekende kunnen zijn? Bij Spanje speelde die ouwe Marcos Senna de sterren van de hemel op het WK. Bij AC Milan was die Emerson geweldig, ook een dertiger. Nu zijn dat volstrekt onhaalbare namen, maar zo'n speler zoekt Sollied. Ik sta er niet van te kijken als ze met één of andere Zweed aan komen zetten waar we nog nooit van gehoord hebben.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach spelers die het om het geld niet meer hoeven te doen kunnen nog wel eens verrassend kiezen. Aleen als Feyenoord Ajax en PSV ze ook echt graag willen hebben wordt het lastiger.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Je kan ook denken aan spelers die in het verleden Eredivisie hebben gespeeld en zodoende een beetje de taal hebben geleerd. Of is het beheersen van de Nederlandse taal geen issue? Als dat zo is dan ontstaan er natuurlijk veel meer mogelijkheden en kan je, zoals hierboven al genoemd ook gaan kijken in bijvoorbeeld Scandinavië. Een goedwillende Scandinaviër spreekt natuurlijk ook al een aardig woordje Nederlands na een half jaar.

Maar goed, ik hoop dat als ze iemand halen dat het dan voor de positie linkscentraal achterin is. Dan sla je hopelijk 2 vliegen in één klap. De defensie wordt dan namelijk versterkt (mits de speler kwalitatief goed is, zal wel, want leiders die zelf niet presteren zijn ongeloofwaardig) en je hebt iemand in huis die het elftal een beetje kan sturen.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

De Fauw zou een prima optie zijn. PSV schijnt ook met hem bezig te zijn.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik mag toch hopen dat er een leider in de verdediging bijkomt, het middenveld is mijn inziens sterk genoeg. Het wordt tijd dat er iemand achterin de lijnen gaat uitzetten, ik hoop dan ook op een verdediger die zijn strepen al heeft verdiend. Een speler zoals Ooijer zou prachtig zijn.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ik hoop op een ras echte duitser met een 'over mijn lijk' mentaliteit.
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

Hoeso wordt er gelachen dat ik mannen als van Buyten noem. Ajax kan toch ook wissels (oleguer, gabri, luque) halen van topclubs? Waarom kan heerenveen dat niet. Ze hebben wel wat te besteden dunkt mij
Gesloten