Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Vorig seizoen hoorde je van iedereen (ook van de spelers) dat Heerenveen heel veel kwaliteit in zich had. Dit seizoen: (oké, Pranjic is dan weg.) hoor je overal dat er geen kwaliteit en voetballend vermogen is.
Ik begrijp dit niet zo goed.]
Ook vorig seizoen en het seizoen ervoor waren er duidelijk zwakke plekken in het elftal waarneembaar. Bijvoorbeeld wordt Beerens gezien als ons grootste talent en sterkhouder (vooral door de media), maar is Beerens vooral een voetballer die het van de momenten moet hebben en helemaal niet constant presteert. Links buiten was vorig seizoen een probleem, is nog groter geworden sinds Pranjic weg is en hier is niet direct een vervanger voor gehaald. Nu doet Assaidi het naar behoren, maar hij heeft ook nog veel te leren.

Het middenveld was vorig seizoen ons sterkte punt en werd door menigeen wel eens bestempeld als het 'sterkste middenveld van Nederland'. Dit is natuurlijk wat overdreven, maar het is wel de linie waarin we de meeste pech in hebben met blessures/klachten van oa Svec, Vayrinen, Elm, Roorda en Grindheim. Hierdoor ontstaat er geen vastigheid en een band van vertrouwen van de spelers onderling.

De verdediging is al jarenlang een kritiekpunt. Hiervoor zijn twee jaar geleden Janmaat en Popov gehaald en dit seizoen Djuric. Zij presteren nog allen te wisselvallig of ondermaats (in ieder geval ten opzichte van de verwachtingen van het bestuur).

Daarnaast komt natuurlijk de trainingswissel erbij wat voor onrust zorgt.

Alles bij elkaar opgeteld zijn we dit seizoen minder door pech, slecht ingrijpen/anticiperen van het bestuur, het aankoopbeleid en het ondermaats presteren van het team.
Gebruikersavatar
Tijnjenees
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-10-2004 16:50
Locatie: Tijnje

Bericht door Tijnjenees »

In de reactie van Eric kan ik mij helemaal vinden.
Wat ik bedoelde is, dat kwaliteit van een speler blijkbaar geen constante factor is, maar afhangt van nog veel meer andere factoren .
"In doarp riist ut 'e puollen"
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Als dat niet zo was dan zouden we elk dezelfde voetballer hebben die wereldvoetballer van het jaar wordt ;) Natuurlijk spelen alle factoren in zijn omgeving mee en hoe een speler zelf met druk, training, discipline etc. omgaat
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

31 januari zullen we het zeker weten. Ik heb het gevoel dat er niet meer gekocht gaat worden omdat de bodem van de kas in zicht is...... Volgens mij staan we er veel minder goed voor dan er in het algemeen gedacht wordt.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

dirk2 schreef:31 januari zullen we het zeker weten. Ik heb het gevoel dat er niet meer gekocht gaat worden omdat de bodem van de kas in zicht is...... Volgens mij staan we er veel minder goed voor dan er in het algemeen gedacht wordt.
er gaat veel te veel geld richting het stadion. ze roepen in elk interview dat het stadion gaan uitbreiden ect.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Currahee schreef:er gaat veel te veel geld richting het stadion. ze roepen in elk interview dat het stadion gaan uitbreiden ect.
Ja, want volgens de directie kan de club pas groeien als het stadion groter wordt.......
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat ik dan niet snap. Waarom leen je niet geld van de gemeente? Dit kan je rustig aflossen en daardoor de kwaliteit van de selectie waarborgen. Iets dat nu duidelijk niet het geval is.
SCH
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

De gemeente Heerenveen heeft zelf ook geen geld.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dit Topic heeft als naam Transferbeleid, kunnen de beheerders dit ook wijzigen. Beleid kan ik namelijk niet ontdekken.

Wat zou moeten.. dat is een betere titel.
Spijt heb je morgen maar!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Currahee schreef: er gaat veel te veel geld richting het stadion. ze roepen in elk interview dat het stadion gaan uitbreiden ect.
Uhuh, jammer voor jou dat Heerenveen pas gaat betalen als het stadion uitgebreid is.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Lipton schreef: Uhuh, jammer voor jou dat Heerenveen pas gaat betalen als het stadion uitgebreid is.
Huh, wat???
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ebiede schreef:Dit Topic heeft als naam Transferbeleid, kunnen de beheerders dit ook wijzigen. Beleid kan ik namelijk niet ontdekken.

Wat zou moeten.. dat is een betere titel.
Je bent niet de eerste die hier mee komt. En nee, dat gaan we niet wijzigen. Geen beleid is namelijk ook beleid.
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gelukkig is het bijna 1 febr. Dan kan er gestopt worden met het noemen van versterkingen, want die zullen er toch niet komen...... We hebben dezelfde kwaliteiten als Twente.
Gebruikersavatar
USAFries
Nieuw talent
Berichten: 95
Lid geworden op: 09-06-2009 16:59
Locatie: Carthage, MO (USA)
Contacteer:

Bericht door USAFries »

Tja, je hebt waarschijnlijk gelijk. De zogenaamde 'verrassing' zal niets anders blijken dan een dooie mus die door Yme voorgehouden is aan alles en iedereen die Heerenveen een warm hart toedraagt. En dat is dan je voorzitter. Te triest voor woorden. :evil:
Het leven is geen pak vla!
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Ik zou het niet zo heel erg vinden als er met verdere versterkingen gewacht wordt tot de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zo voorkomt de club mogelijkerwijs dat dit seizoen financieel gezien nog beroerder kan worden én dat een eventuele nieuwe trainer het volgend seizoen niet in de tussentijdse versterking(en) van nu ziet zitten (nog meer kapitaalvernietiging). Heerenveen doet er momenteel misschien niet alles aan om het best mogelijke uit het seizoen te halen maar met bovenstaande gedachte in m'n achterhoofd voel ik me als supporter niet genaaid.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Voorzitter???
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ben ik het wel mee eens, maar ik zie Heerenveen eigenijk volgend seizoen ook nog wel met De Jonge doorgaan als hij de tweede seizoenshelft een paar wedstrijden wint. Ik zou eerlijk gezegd ook echt niet weten wie er nu op de markt is om hem op te volgen.

Als De Jonge trainer zou blijven en Djuricic gaat zo goed worden als het bestuur zegt dan verwacht ik eigenlijk deze winter en volgende zomer niet veel spectaculairs. Het bestuur heeft dan weer genoeg borden om zich achter te verstoppen, iets waar ze heel goed in zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Freeze schreef:Ik zou het niet zo heel erg vinden als er met verdere versterkingen gewacht wordt tot de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zo voorkomt de club mogelijkerwijs dat dit seizoen financieel gezien nog beroerder kan worden én dat een eventuele nieuwe trainer het volgend seizoen niet in de tussentijdse versterking(en) van nu ziet zitten (nog meer kapitaalvernietiging). Heerenveen doet er momenteel misschien niet alles aan om het best mogelijke uit het seizoen te halen maar met bovenstaande gedachte in m'n achterhoofd voel ik me als supporter niet genaaid.
Het best mogelijke is op dit moment gewoon KLASSEBEHOUD.
Dat zou de focus moeten zijn.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

USAFries schreef:Tja, je hebt waarschijnlijk gelijk. De zogenaamde 'verrassing' zal niets anders blijken dan een dooie mus die door Yme voorgehouden is aan alles en iedereen die Heerenveen een warm hart toedraagt. En dat is dan je voorzitter. Te triest voor woorden. :evil:
Yme liet één keer terloops het woord 'verrassing' vallen. Dat interpreteerde iedereen als: er komt een verrassing! Zo is het nooit gezegd, zulke uitspraken moet je met een korrel zout nemen.

Kortom, iedereen heeft zichzelf blij gemaakt met een dooie mus.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Hoe moet je dit dan interpreteren dan?
Vooral het ' wacht maar af...'
Yme Kuiper, voorzitter van SC Heerenveen, zei over de geruchten: ‘In de winterstop wil de club wel eens met een verrassing op de proppen komen. Of dat een Vlaamse voetballer is die uitkomt voor een club uit Eindhoven? Dan maak ik het wel heel specifiek. Wacht maar af.’ (MT)
Nu kan je wel weer heel kleinzerig zeggen dat met ' wacht maar af' ook wat anders bedoeld kan worden, maar als voorzitter moet je dit soort dingen dan gewoon niet zeggen als het slecht met je club gaat. Hij doelde waarschijnlijk gewoon op Simons of Wielaart, als je dezen dan niet kan binnen halen moet je er ook gewoon eerlijk voor uit komen.
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

Eric schreef:Hoe moet je dit dan interpreteren dan?
hij heeft vast bedoeld een jongen die niemand kent zoals Haglund. niet een bekend iemand denk ik
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

makkerman2 schreef: hij heeft vast bedoeld een jongen die niemand kent zoals Haglund. niet een bekend iemand denk ik
En wie is dat dan?
de krolse kater
Jeugdspeler
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-02-2008 10:51

Bericht door de krolse kater »

ach Yme, wat moet je er mee??? ik maak me niet meer druk om MIJN grote vriend :roll: , het is alleen maar het stadion, het stadion en nog het stadion, en voor de rest, geen cent teveel. geef mij Riemer maar weer terug
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Lul iedereen niet zo na joh, kijk naar de cijfers en je weet wel beter.
Op naar het volgende seizoen....
Airforce
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 29-10-2008 12:32

Bericht door Airforce »

ItFean82 schreef:Lul iedereen niet zo na joh, kijk naar de cijfers en je weet wel beter.

o je bedoeld deze cijfers

19 wedstrijden gespeeld

6xgewonnen
2x gelijk
11x verloren !!!

21 doelpunten voor
34 tegen

Doelsaldo: -13

dat maakt dat wij op een 13e plaats staan met 20 punten.
De afgelopen wedstrijd tegen Willem II blonk het stadion al uit van de open plekken.....en dan moet het stadion groter??
Volgens mij komt een bepaalde categorie "fans" alleen als er goed gevoetbald wordt....laten we daar op dit moment nou absoluut niet mee verwend worden...dus een groter stadion is is nu niet nodig!!!

WIE LULT ER NOU WANT DEZE CIJFERS LIEGEN NIET!!
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Mooie cijfers. Dat betekent voor mij: Het begon als een kutseizoen, het werd een kutseizoen en het zal ook een kutseizoen blijven. Jammer, maar het is zo. AZ heeft zo'n seizoen gehad, Feyenoord ook. Nu wij. Volgend jaar misschien FC Twente of NAC. Er moet toch 1 club in hoek zitten, waar de klappen vallen.

Je kunt nu met geld smijten en de foute keuzes maken, maar je kan ook een half jaar gericht zoeken naar versterkingen voor de defensie. Hou de hand maar lekker op de knip wat betreft transfers.

Er bestaat nl. ook zoiets als een groepsproces. Nieuwe spelers verstoren dat proces en in mijn ogen is dat zeker zo belangrijk als de voetbalkwaliteiten. Kijk maar naar Heracles, die staan echt geen 6e omdat daar een elftal voor internationals en jeugdinternationals staan.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Muck schreef: maar je kan ook een half jaar gericht zoeken naar versterkingen voor de defensie. Hou de hand maar lekker op de knip wat betreft transfers.
Een beetje een scouting weet wel wat er rondloopt in de wereld. Het moet niet zo moeilijk zijn om betere verdedigers te vinden dan die van ons momenteel. Je maakt mij niet wijs dat er geen betere te vinden zijn dan Breuer en Bak?

Ik heb het idee dat dit bestuur gewoon niet ziet dat onze verdediging niet goed genoeg is. Ze doen er gewoon helemaal niks aan. Gericht zoeken naar versterkingen is een goed idee, maar ik vraag me af of ze het ook echt gaan doen.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Er bestaat nl. ook zoiets als een groepsproces. Nieuwe spelers verstoren dat proces en in mijn ogen is dat zeker zo belangrijk als de voetbalkwaliteiten. Kijk maar naar Heracles, die staan echt geen 6e omdat daar een elftal voor internationals en jeugdinternationals staan.
'

Maar dit jaar zijn er toch nauwelijks spelers bijgekomen of vertrokken? Hiermeer dacht Yme toch wel even een aanval te kunnen doen op de top drie?

Van mij hoeven er ook niet veel nieuwe spelers bij, maar ik wil wel iemand die kan bepalen op welke posities er spelers bij moeten en dan ook echte versterkingen haalt. Dus iemand die kijkt naar welke spelers goed zijn voor het groepsproces, en niet zoals anti-Univé Yme, die kijkt naar spelers met een winstoogmerk.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ondanks alles, hou ik een slag om de arm...Svec werd tijdens de wintertranferwindow ook op het allerlaatste moment gepresenteerd. Maar, misschien is het ijdele hoop...
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het zit er dik in dat er niets meer bij komt. Daar kan ik prima mee leven, maar ik hoop één ding: dat het bestuur een beetje openheid geeft. Kijk, dat er geen knappe verdediger voor een normale prijs te krijgen is, dat kan gebeuren. Maar dan verwacht ik op zijn minst een verklaring in de zin van "we hebben er alles aan gedaan, maar het is niet gelukt omdat er weinig goede verdedigers rondlopen en/of te duur zijn". Ze kunnen nu niet aan komen kakken met het verhaal dat ze geen verdediger hebben gehaald omdat er genoeg kwaliteit is.
Gesloten