Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Kalou weg, Kopic weg en Ingelsten weg, en Haglund er voor terug, geen verkeerd idee om de selectie een klein beetje in te krimpen.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

rust schreef: Hansma erbij zetten? Hhaha ik heb hem regelmatig zien spelen destijds en het was altijd weer janken met die kerel, dan zijn breuer en dingsdag dus echt beter ...
Nogmaals, 34 doelpunten maar tegen en een vierde plek in de eindrangschikking. Dat komt zeker door de spitsen? :?
En Rust, ga je toetsenbord met zeep spoelen... Hansma heeft zijn laatste seizoen(Hansson kwam toen in de basis) maar tien wedstrijden gespeeld en dat was niet altijd goed. Maar verder is het jarenlang een steunpilaar geweest en stond hij vaak in de belangstelling van topclubs en buitenlandse clubs.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

rust schreef:Hansma erbij zetten? Hhaha ik heb hem regelmatig zien spelen destijds en het was altijd weer janken met die kerel, dan zijn breuer en dingsdag dus echt beter ...
Hier past alleen dit: :lol: :lol: Breuer en Dingsdag beter dan Hansma...........
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Een heel andere discussie waarvan ik niet weet of hij in dit topic thuis hoort (anders moet hij maar verplaatst worden) is hoe transfers achter de schermen in zijn werk gaan. Op een ander forum (Ajax) vond ik een interessante uiteenzetting waarbij m.n. het netwerk van Lemic wordt besproken, een man waarmee ook Heerenveen direct of indirect zaken heeft gedaan, ook Twente is een club die een speler van Lemic (Rajkovic) onder contract heeft en Lemic, naar verluidt, betrok bij de onderhandelingen met Inter inzake Arnautovic.

Ik vind het een heel intrigerend onderwerp en ik ben benieuwd naar jullie mening en kennis over deze wereld.

http://www.nrc.nl/sport/article1903866. ... reep_kreeg
http://www.test.vi.nl.kpnis.nl/Achtergr ... is-PSV.htm
http://www.vvoj.nl/cms/archives/528
Nog niet heel lang geleden barstte de bom in Eindhoven, het begon allemaal met een akkefietje tussen Heurilho Gomes en Jan Reker. Gomes was voor het karretje gespannen door z’n zaakwaarnemer Vlado Lemic. Ook andere spelers waren in de invloedsfeer van Lemic. Toen pas werd duidelijk hoeveel invloed een bepaald netwerkje kan hebben op het beleid van een club. Toen pas werd ook bekend welke schimmige zaken zich eerder afspeelden. Lemic die voor het tegenhouden van ‘vermeende interesse’ van Internazionale een Miljoen Euro opstreek, of Inter werkelijk interesse had? Waarschijnlijk niet.
De naam Lemic is veel gevallen alszijnde de bron van het kwaad. Toch is Lemic slechts een van de velen van een corrupt netwerk dat heel wat meer clubs omvat.
Hoe herken je de clubs:
Je herkent die clubs aan bepaald gedrag en aan de namen waarmee zaken gedaan worden of met wie ze in verband gebracht worden. Wanneer sommige clubs ineens heel erg goede zaken doen op de Braziliaanse markt en topspelers wegplukken dan is dat voor mij persoonlijk al een reden om sceptisch te zijn. Een andere reden is bv. door het kijken naar exorbitante transfersommen die betaald worden.
Er zijn heel wat grote transfers gerealiseerd, wat opvalt is dat wanneer transfers tussen de netwerk-clubs plaatsvinden er ineens hele hoge transfersommen verschijnen. Voorbeelden…

Danny, Portugese middenvelder die van Dinamo Moskou vertrekt naar Zenith. Er wordt maar liefst 30 miljoen Euro betaald, een som die bij heel wat mensen hier verbazing opriep.

Robinho. Robinho ging met behoud van waarde, nagenoeg 35 Miljoen Euro van Real Madrid naar Manchester City. Nu is het bekend dat City graag de portomonnee trekt, we hebben gezien dat je er daarmee nog niet bent (zie Kaka). De speler moet zelf ook willen. Daarom zijn dit soort netwerken zo handig voor City, men weet dat men veel moet betalen (eigenlijk overwaarde) maar men heeft de speler dan wel binnen daar zorgt het netwerk wel voor.
Pepe, de verdediger van Porto kostte maar liefst 30 Miljoen, erg veel voor ene verdediger. Logischer wordt het wanneer het gaat tussen de twee clubs, maar bovenal de zaakwaarnemer. We hoeven het daarom geen toeval te noemen dat Pepe door hetzelfde kantoor zijn belangen laat behartigen als de Danny.
Lissandro Lopez brengt een aardige duit in het zakje van Porto en Lyon. Zaakwaarnemer Hidalgo vangt ook een leuke som. Hidalgo brengt geregeld Argentijnen naar de Porto en daar wordt hij dan weer voor betaald soms officieel soms zwart.
Miralem Sulejmani. 16,25 Miljoen Euro is een absurd bedrag voor een jong talent. Het wordt logischer wanneer duidelijk wordt dat Lemic betrokken is bij de onderhandelingen. Plots meldt Chelsea zich ook voor Sulejmani en onstaat er een ware strijd. Of Chelsea echt interesse had is een tweede. Lemic die eerder al bijvoorbeeld Kezman naar Chelsea wegbracht onderhoudt goede contacten met Londen. Dat Lemic net zo als bij PSV (Alex-Inter) een dubbelspel gespeeld heeft om zelf een commissie op te strijken lijkt niet onwaarschijnlijk. Van het bekendgemaakte transferbedrag gaan weer Miljoenen richting naar de zaakwaarnemer van Sulejmani Randojic. Lemic manifesteerde zich als intermediar tussen de partijen en heeft zo z’n geld ontvangen


Hoe zien we aan Ajax dat
De stelling dat Ajax zich met dit soort maffia zaken doet is een harde maat valt niet meer te ontkennen toen Vlado Lemic ging meewerken aan transfers. De rol van Lemic begrijpen is belangrijk om het totale proces te doorgronden, want het is natuurlijk niet slechts Vlado Lemic het gaat om meer mensen.
Eigenlijk valt het al terug te voeren op de transferfrustratie die bij Ajax opdook onder Van Geel. Van Geel die niets voelde voor lappen aan zaakwaarnemers ving keer op keer bot. De eerste verandering onder Van Geel zagen we toen Branislav Ivanovic aan Ajax gelinkt werd. Het lukte Ajax nog steeds niet hem binnen te halen (hij ging naar Chelsea) maar het gaf wel aan tot wie Ajax toenadering zocht en omgekeerd wie toenadering met Ajax zocht. Later wordt ook het talent Krasic van datzelfde CSKA Moskou (u weet wel CSKA Moskou waarvan Abramovic ook eigenaar is) aan Ajax gelinkt, wat wil het toeval Krasic en Ivanovic hebben dezelfde zaakwaarnemer. Begin deze winter kreeg Ajax Grigalava als testspeler op bezoek, een Georgische Rus. Het eerste wat ik dacht was - hoe kan Ajax in godsnaam bij deze speler terechtgekomen zijn, er zitten geen scouts in die gebieden en Grigalava heeft nergens gespeeld waar een scout hem kon opmerken zoals jeugdtoernooien etc. -, duidelijker werd het toen ook Grigalava dezelfde zaakwaarnemer had als Ivanovic en Krasic. Dat Grigalava (ten tijde dat op proef kwam bij Ajax nog bij een kleine club) nu voor Dinamo Moskou speelt (die andere club die in het VI artikel als club van het netwerk bestempelt werd kun je haast geen toeval meer noemen).
Even terug naar het begin, Van Geel ruimde het veld. Van Basten kwam, en de eerste technische besprekingen kwamen al in voorjaar 2008, Van Basten gaf z’n wensen aan. In diezelfde tijd haalt Lemic z’n Fifa licentie als erkent makelaar. Belangrijk want nu moet hij de zaken niet meer via z’n broer (die al een licentie had) uitspelen. Lemic is ondanks z’n besmeurde verleden een man waar Ajax ook officieel zaken mee mag doen. In de tijd dat Ajax zich meldt voor Sulejmani is het in Eindhoven te heet onder de voeten geworden. Wat is mooier voor Lemic dan zich binnennestelen bij een nieuwe club , wraak nemen op Reker door naar de concurrent te gaan en daar z’n comissies op te strijken. Lemic speelt het slim, de Joegoeslaaf is een grote meneer in het voetbal sinds hij Kezman verkocht en hij heeft al ettelijke miljoenen op z’n bankrekening staan. Hoe anders is dat met Randojic de zaakwaarnemer van Sulejmani die nog geen grote slag geslagen heeft. Randojic probeert ook geld te verdienen, jaren eerder leurde hij al met Sulejmani op de Nederlandse velden. Niet zomaar, ook Randojic hoopte toen op een paar mooie enveloppen zo makkelijk ging dat echter niet Ajax had Van Geel, AZ Brandts en beide voelen er weinig voor om Sulejmani binnen te halen omdat het drie consequenties had.
Randjovic papieren waren niet helemaal in orde
Randojic wilde geld onder tafel hebben (moeilijk voor een berusgenoteerd bedrijf en een club die valt onder de Nederlandse Bank controle)
Sulejmani krijgt door z’n onreglementaire vertrek een schorsing van een jaar
Lemic wordt vriendjes met Randojic en belooft hem veel geld, Lemic weet immers hoe je het spel met de grote jongens speelt, Randojic heeft amper ervaring. Lemic speelt het spel wat schimmig, hij doet eerst of hij Ajax een zo goed mogelijke deal geven. Hij zorgt er zelfs voor dat Ajax als eerste een persoonlijk gesprek heeft Sulejmani. Dit gebeurt op de dag dat Cvitanich gepresenteerd wordt in de ArenA ondertussen zitten Randojic, Lemic en Sulejmani dan al op kantoor in de ArenA. Het was tegen de Fifa regels in want officieel had Ajax geen toestemming van Heerenveen om met Sulejmani te praten. Over de persoonlijke eisen van Sulejmani is Ajax het snel eens, en dan al is Ajax er qua salaris en arbeidsvoorwaarden met de Servier uit. Randojic wordt echter bang wanneer de Chelsea-interesse naar voren komt, straks is hij z’n pupil kwijt aan Lemic en vangt hij helemaal niets. Randojic wil de deal zo snel mogelijk rond hebben Lemic wil vooral veel tijd nemen om een zo goed mogelijke onderhandelingspositie te creëren en vooral comissie eruit te slepen. Ajax wil niet zomaar geld onder tafel schuiven en besluit het anders op te lossen, de extra gage van de zaakwaarnemer wordt in de transfersom verdisconteert en Heerenveen mag dit verder oplossen met de zaakwaarnemers.

Er zijn meer mensen waarmee Lemic samenwerkt, de belangrijkste vier zijn Bertolucci (zaakwaarnemer van Alex[chelsea], Paolo Henrqiue[Heerenveen], Luisao[Benfica],…), Borislav Cvijanovic (Ivanovic, Krasic, Grigalava en Igor Djuric[heerenveen]) en Rodger Linse. Ook Rodger Linse zit een beetje in het verdomhoekje bij PSV wegens z’n goede band met Lemic. Dat Linse ook niet te vertrouwen is bewijst hij wel in de zaak Drenthe. Samen met Lemic bestookt hij Drenthe met sms-jes en de belofte om bij Real te komen spelen wanneer hij voor hem kiest. Linse heeft al vaker zaken gedaan met Real, z’n gouden kip Van Nistelrooy speelt er al. Lemic kent technisch directeur Mijatovic nog van z’n voetbaldagen en heeft er een goede band mee. Drenthe breekt met z’n huidige zaakwaarnemer Wasiman die schande spreekt over Linse en zijn manier van werken. Linse is ook zaakwaarnemer van Aissati. Bij PSV breekt Jan Reker hard met alle spelers van de Lemiclink (Alcides, Fagner, Rajkovic, Gomes, ) ook spelers die Lemic af en toe bijstaat zoals Farfan. Alleen de jonge spelers Ramos en Reis worden later verhuurd. Linse ziet z’n kans schoon, er was al onvrede over de speeltijd van z’n pupil en nu wordt het tijd een breuk te forceren. Bewijs daarvan zijn de tegenstrijdige berichten die Aissati meld, zo zegt hij op dezelfde dag “al een beslissing te hebben genomen weg te gaan” en aan een ander medium “het gesprek met Stevens af te wachten”. Natuurlijk speelde Aissati te weinig maar de manier waarop de breuk tot stand kwam is nogal cru, in de winter was een principeakkoord over het openbreken van het contract.
Ajax gaat die zomer rustig verder met het kijken naar mogelijkheden van het netwerk. Zo probeert men nieuwbakken aankoop van Barcelona Henrique te huren, er zijn echter meer kapers op de kust.
meer clubs van het ‘netwerk’. Ook Bayer Leverkusen doet al langer zaken samen het netwerk, zoals elke club z’n bevriende huismakelaar heeft met een link zo heet de man bij Leverkusen Micheal Becker, Becker kent de link met Chelsea ook en dus ook de zaakwaarnemers die daar over de vloer komen. Becker maakte z’n eerste klapper met de transfervrije overgang van Ballack naar Chelsea. Henrique gaat door de betere contacten van Becker met zijn zaakwaarnemer Ribeiro Wagner toch naar Leverkusen daar waar Ajax ook in de running was. Wagner is ook een vriend van Bertolucci (die al eerder aangehaald werd). Keirrison die eerder aan PSV gelinkt werd toen daar de zaakwaarnemers nog rondliepen wordt nu aan Ajax gelinkt. Het ‘grapppige’ is dat Keirrison opnieuw vastligt bij een bureautje gelieerd aan dezelfde mensen: Bertolucci, Juan Figer, Bertolucci, Wagner, Dos Santos. Het bureau is MAIS Sports van Noar Malaquis. Diego Lugano die nu aan Ajax gelinkt wordt ligt bv. vast bij Ribeiro Wagner.

Clubs die het netwerkje omvatten: Chelsea Real Madrid, Manchester City, Barcelona, Benfica, Porto, Sporting, CSKA Moskou, Atletico Madrid, Fenerbache, Leverkusen, Hamburger SV en ook Ajax zijn allemaal clubs die zich momenteel inlaten met een groep zaakwaarnemers die op z’n zachst gezegd de zaken niet altijd netjes afhandelen maar die verder ook een grotere link hebben die gevaarlijk is voor Ajax.
Bron: http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php ... c&start=50
Closing The Gap
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Heerenveen is er met Alves ook wel achter gekomen dat er op een gegeven moment sprake is van een heel ander circuit als je in een bepaalde categorie spelers komt. Ik weet niet of het maffia is, maar zuiver is anders. En het draait uiteraard maar om 1 ding..... keiharde pegels. Het kwaad der aarde :wink:
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

Ik hoop dat heerenveen nog wel wat aankopen doet.
Kom al jaren naar het stadion, woon zelf ik noordholland.
Maar gezien het voetbal van de laatste tijd is het amper de moeite waard om heen te gaan.
Zeker als je de verdediging ziet prutsen. nee niet een wedstrijd maar continu.
Het ligt niet alleen aan de verdediging maar ook aan het middenveld.
Voorheen had je spelers die de bal kwamen opeisen, nu zijn die er niet.
Misschien dat de nieuwe speler the missing link is maar ik bewijfel het.
Een type als losada is nodig maar dan graag een met body.
En ook de aanval is niet optimaal. Het is een leuke voorhoede maar meer niet.
Ik hoop dat heerenveen het inziet dat er toch nog versterking nodig is, want als het voetbal niet beter wordt komen er veel seizoenskaarten vrij.
Ik hou het dan voor gezien, nooit verwacht dit te zeggen maar uiteindelijk kost het me een hoop vrije tijd voor veel ergernis.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige want ik hoor veel om me heen het zelfde zeggen.

Nu krijg je vast dat mensen roepen nep supporter en dergelijke, maar prima als jullie dat vinden dan is het maar zo.

Groeten een hopelijk trouwe Heerenveen supporter
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

vak22erwin schreef: Nu krijg je vast dat mensen roepen nep supporter en dergelijke, maar prima als jullie dat vinden dan is het maar zo.
Nep supporter!

Kijk, dat het even wat minder gaat qua resultaat is natuurlijk duidelijk, maar dit kan de beste overkomen. Ieder team heeft wel eens een inzinking t.o.v. andere jaren. Maar het seizoen 09/10 is eigenlijk het eerste seizoen waarin de stand ook nog eens dramatisch is. Dat het voetbal al een tijdje niet om aan te zien is heeft o.a. te maken met Sollied en het type spelers. Toch werden we onder Sollied 5e in de competitie en speelden we na de winterstop nog mee bovenin en wonnen uiteindelijk de beker.

Dan mag je eigenlijk niet klagen, ook al was het niet altijd hoogstaand voetbal. We wonnen wel 2x van Ajax en Feijenoord,winst PSV uit en gelijk thuis. Az mogen we vergeten. Nog nooit eerder vertoond dus. Sollied was een echte resultaat trainer die spelers op kon laden voor toppers, zoals eerdergenoemde wedstrijden en natuurlijk de beker. Kleine tegenstanders vormden toch vaker problemen, wat is te koppelen aan de mentaliteit van de spelers. Sollied forceert ipc een breuk en de Jonge komt voor de groep. Resultaten blijven uit maar het voetbal wordt langzaam aan weer iets aantrekkelijker. Ook onze eenheidsworsten op het middenveld krijgen er wat concurrentie bij in de 2e seizoenshelft in de vorm van Djuricic en een eindelijk fitte Vayrynen. Haglund komt als versterking maar die moet zich nog bewijzen. Kortom, prima middenveld.

Ook over de aanval ben ik redelijk te spreken, de vaste 3: Beerens, Papa en Assaidi, dat is een bovengemiddelde aanval voor een eredivisie club. Dan heb je nog Paolo voor de punt en Elyounoussie en eventueel Narsing voor de flanken. Kortom, prima aanval.

Enige zorgenkindje is de verdediging, hier moet duidelijk versterking komen, de scouting heeft een tijdje zitten slapen. Hopelijk zijn ze nu wakker en laten ze oa Breuer en Bak vertrekken. Bak zorgt daar zelf wel voor. Djuric laat zich van zijn goede kant zien de laatste tijd en kan volgens mij prima in het centrum met Dingsdag. Met Popov en Janmaat heb je 2 spelers die in potentie goede backs kunnen zijn. Dan staat er ook een aardige verdediging voor de rest van het seizoen. De spoeling qua wissels is echter wat dun. De club zal daarom na dit seizoen waarschijnlijk opzoek gaan naar echte versterkingen en de middelmaat van de hand doen. Daar geloof ik echt in...

Het is dus even roeien met de riemen die we hebben tot einde seizoen en dan opzoek naar gerichte versterkingen en een goede trainer. Tot die tijd geduld, en blijven supporten.

Roepen dat je twijfelt over het aanhouden van je seizoenkaart geeft inderdaad kracht aan de term 'nep supporter'.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een supporter blijft zelfs bij een verlepte club nog zitten in de hoop dat er toch weer een keer bloei in de boel komt. Clubliefde is onvoorwaardelijk!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

vak22erwin schreef:Ik hou het dan voor gezien, nooit verwacht dit te zeggen maar uiteindelijk kost het me een hoop vrije tijd voor veel ergernis.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige want ik hoor veel om me heen het zelfde zeggen.

Groeten een hopelijk trouwe Heerenveen supporter
Hoe durf jij je zelf nou een trouwe supporter te noemen? Weet jij wel wat het woordje 'trouw' inhoudt? Dan ga je toch lekker weg, want er zijn ook genoeg mensen die jouwn seizoenskaartje willen overnemen. Het gaat even minder en meteen lopen janken over je scc...Aan zulke supporters heb je helemaal niks.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

Laat ik het zo zeggen ik hoop dat het beter word winnen is goed en mooi, maar ik wil graag weer eens mooi voetbal zien.
Hopelijk verandert het en word de tweede seizoens helft beter. I
k hoop het van harte want heerenveen zit wel in mijn hart.
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

Een echte supporter maakt zich kwaad over ons huidige nepbestuur (!)
en maakt een medesupporter niet uit voor 'nepsupporter'
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

klaas kist schreef:Een echte supporter maakt zich kwaad over ons huidige nepbestuur (!)
Precies! Dit bestuur neemt de fans wel zo ongelooflijk in de maling en men ziet het maar niet.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

klaas kist schreef:Een echte supporter maakt zich kwaad over ons huidige nepbestuur (!)
en maakt een medesupporter niet uit voor 'nepsupporter'
Een 'medesupporter' twijfelt niet over het behouden van zijn/haar seizoenskaart, tenzij hij/zij het financieel niet meer op kan brengen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

winterzzz85 schreef:Een 'medesupporter' twijfelt niet over het behouden van zijn/haar seizoenskaart, tenzij hij/zij het financieel niet meer op kan brengen.
Een goed bestuur twijfelt niet als het gaat om het halen van versterkingen! Tenzij ze het financieel niet op kunnen brengen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De discussie over echte/geen supporters moet blijkbaar regelmatig voorbij komen, maar levert zelden iets op behalve irritaties onderling. Graag on-topic dus!
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Heerenveen rules schreef:Een goed bestuur twijfelt niet als het gaat om het halen van versterkingen! Tenzij ze het financieel niet op kunnen brengen.
Dat ontken ik ook niet maar het gaat hier over het inleveren van je seizoenkaart, dat doe je toch niet vanwege een slecht bestuur? Dat het bestuur niet daadkrachtig is moge inmiddels duidelijk wezen. Misschien hebben ze inmiddels toch het licht gezien en is het niet raar dat er in de winterstop geen verdere versterkingen bijkomen. Ik verwacht pas actie in de zomer en dit is, ook al duurt de frustratie hierdoor wellicht nog langer, misschien het meest verstandige.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

winterzzz85 schreef: het gaat hier over het inleveren van je seizoenkaart, dat doe je toch niet vanwege een slecht bestuur?
Ik zal mijn seizoenskaart nooit inleveren ook al staan we onderin de JL, maar er zijn zat mensen die afhaken als het wat minder gaat. Dat heb je bij iedere club en dus ook bij ons. Dat doe je niet vanwege een slecht bestuur, maar wel vanwege het slechte voetbal omdat een bestuur weigert een goede selectie samen te stellen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Superfries88' schreef:De discussie over echte/geen supporters moet blijkbaar regelmatig voorbij komen, maar levert zelden iets op behalve irritaties onderling. Graag on-topic dus!
Duidelijk genoeg, lijkt me!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wat vinden we eigenlijk; moet er per sé nog een verdediger bij? Het is verrassend dat Dingsdag en Djuric het goed deden in Turkije. Desondanks is een goede verdediger nog steeds welkom, maar niet ten koste van alles. Het moet kwalitatief een versterking zijn die ook direct conditioneel op niveau is. Met Haglund ben ik tevreden, maar voordat hij op niveau is zijn we zo een paar weken verder.

Dan heb ik liever dat ze in mei een goede verdediger halen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wat vinden we eigenlijk; moet er per sé nog een verdediger bij? Het is verrassend dat Dingsdag en Djuric het goed deden in Turkije. Desondanks is een goede verdediger nog steeds welkom, maar niet ten koste van alles. Het moet kwalitatief een versterking zijn die ook direct conditioneel op niveau is. Met Haglund ben ik tevreden, maar voordat hij op niveau is zijn we zo een paar weken verder.

Dan heb ik liever dat ze in mei een goede verdediger halen.
Er moet zeker een kwaliteitsverdediger bij, ja. Als die nu niet te vinden is of niet valt te halen dan moet het in de zomer maar.

Ik weet niet of ik blij ben met Haglund. Die jongen heb ik namelijk nooit zien spelen :wink: . Ik vroeg me in eerste instantie wel af wat we met nog een hardwerkende, fysiek sterke defensief ingestelde middenvelder moesten maar oke, hij mag het laten zien.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Het is verrassend dat Dingsdag en Djuric het goed deden in Turkije.
In onderstaande stukje, elders gechreven, vind ik het minder verrassend als jij blijkbaar.

Ik ben niet tevreden over onze defensie. Nu gaat het bij verdedigen niet alleen om de achterhoede. Verdedigen doe je immers als gehele team. Toch vind ik dat er individueel achterin te weinig kwaliteit is. Spelers als Breuer en Popov en in mindere mate Bak Nielsen en Dingsdag vind ik tekort komen voor het niveau dat Heerenveen nastreeft. Breuer is in de opbouw te traag en technisch te slecht. Popov is verdedigend een drama en staat te veel achter de man in plaats van voor de man te dekken en schijnt het ook niet te leren. Bak Nielsen en Dingsdag kunnen beter dan ze op dit moment laten zien. Maar technisch blijft Bak een beperkte voetballer terwijl Dingsdag geen echte verdediger en mandekker is en te vaak te ver van zijn man af staat. Teveel ruimte geeft.

Toch heb ik Dingsdag jaren geleden beter zien voetballen. In de tijd dat we het verdedigingsduo Hansson/Dingsdag hadden speelde Dingsdag beter dan nu. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat hij een echte mandekker naast hem nodig heeft waarop hij kan vertrouwen en die de lijnen uitzet en de leider achterin is. Wie weet dat Duric zon verdediger kan worden en zou Dingsdag dan beter gaan spelen achterin. Ik zou het wel eens willen proberen met het duo Duric/Dingsag achterin. Benieuwd hoe dat zou uitpakken. Maar veel slechter dan nu kan het ook niet.frisianbadboy
Selectiespeler

Berichten: 240
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11
E-mail frisianbadboy Omhoog
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Kan me niet voorstellen dat men Haglund voor het middenveld gehaald heeft. Die hebben we genoeg. En van verdedigende middenvelder naar centrale verdediger is voor veel spelers geen grote stap. CV moeten wel een beetje lengte hebben en dat heeft hij en een Svec bijv. niet.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Feitelijk hebben we maar 1 verdedigende middenvelder en dat is Svec, ik kan mij best voorstellen dat men in de toekomst met twee verdedigende middenvelders wil spelen.
En Haglund is natuurlijk ook een beetje met het oog op de toekomst gehaald.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Elm, Grindheim, Roorda en Vayrynen kunnen ook verdedigende middenvelder spelen, dus hoe je daar bij komt... Het is zo ongeveer de best bezette positie.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Elm, Roorda, Grindheim en Vayrynen zijn nou juist de spelers die je niet op die positie wil zetten.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Leg uit....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dat zijn allemaal aanvallend ingestelde spelers. Iemand als Svec wil je juist op die positie hebben.
De spelers die jij opnoemde kunnen er spelen, maar zijn zeker geen ideale spelers voor die positie.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Lipton schreef:Dat zijn allemaal aanvallend ingestelde spelers. Iemand als Svec wil je juist op die positie hebben.
De spelers die jij opnoemde kunnen er spelen, maar zijn zeker geen ideale spelers voor die positie.
Als je Svec voor die positie hebt + eventueel bovengenoemde rijtje dan moet dat toch goed genoeg bezet zijn? Waarom zou je dan nóg een hardwerkende, fysiek sterke middenvelder erbij moeten halen. Lijkt mij dat er voor andere posities een veel hogere prioriteit bestaat.

Of zouden ze Haglund tóch voor de verdediging gehaald hebben? Zou me niets verbazen. Dat soort streken halen ze wel vaker uit.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ach zijn geen streken. Een verdedigende middenvelder denkt al primair verdedigend. Dan is de stap naar CV die inschuift volgens mij niet zo groot.
Gebruikersavatar
Tijnjenees
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-10-2004 16:50
Locatie: Tijnje

Bericht door Tijnjenees »

Transferbeleid?
Daar kan en wil ik niet over oordelen.
Eén ding valt mij sterk op:
Vorig seizoen hoorde je van iedereen (ook van de spelers) dat Heerenveen heel veel kwaliteit in zich had. Dit seizoen: (oké, Pranjic is dan weg.) hoor je overal dat er geen kwaliteit en voetballend vermogen is.
Ik begrijp dit niet zo goed.
"In doarp riist ut 'e puollen"
Gesloten