Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
thomas
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-03-2003 17:41
Locatie: Groningen

Bericht door thomas »

Utrecht speelt hetzelfde als voorgaande jaren, dat betekend dus met grote sterke spitsen voorin. Roiha is volgens mij een redelijk kleine man, dan past dat inderdaad niet echt in het systeem van Utrecht, dat neemt niet weg dat hij perfect bij Heerenveen kan spelen. Een goed middenveld dat de spitsen van goeie passes kan voorzien heeft een lange aanvaller niet nodig. Sibon en Samaras zijn allebei redelijk lang, dus zou een kleine bewegelijke spits een goed alternatief zijn.

Wanneer je tegen ploegen speelt die ver naar achteren leunen en het lukt maar niet om er door te komen, kan een kleine snelle man heel goed van pas komen. Toch denk ik niet dat Heerenveen hem zal kopen omdat er dan te veel aanvallers zijn en die zullen allemaal betaald moeten worden.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Roiha is een groot talent, maar hij heeft niet de mentaliteit en dicipline om uit te groeien tot een topper.

Misschien kan SCH die Volanthen van psv huren die speelt toch bijna nooit in het eerste en ik denk dat heerenveen hem wel kan gebruiken en psv heeft er ook nog wat aan omdat hij zo mooi wat ervaring opdoet.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Met onze middenvelders zou ik graag Bombarda in de spits zien.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Nico-Jan Hoogma keert mogelijk terug naar Nederland

[02/12/2003] HSV Hamburg heeft afgelopen seizoen een verlies geleden van ruim 14,3 miljoen euro. Zodoende moet de Bundesligaclub flink gaan bezuinigen onder meer op haar selectie. De club wil Nico-Jan Hoogma graag langer aan zich binden maar dit lijkt nu onmogelijk. Eerder gaf de verdediger al aan in de Duitse media dat hij zou terugkeren naar Nederland mocht hij er met Hamburg niet uitkomen.

In de zomer van 1998 vertrok Nico-Jan Hoogma bij FC Twente. De verdediger groeide in korte tijd uit tot aanvoerder van de Bundesligaclub en heeft inmiddels bijna 150 competitiewedstrijden in Duitsland op zijn naam staan. Nu HSV financieel niet goed zit en Hoogma's contract deze zomer afloopt lijkt de verdediger te gaan vertrekken. Hoogma is 35 jaar.
HSV moet namelijk terug van een kosten van 66 miljoen euro naar 52 miljoen proberen te brengen. 'Dit resultaat kunnen we niet nog een keer ophoesten anders hebben we een nog veel groter probleem. Ik ben er van overtuigd dat we deze club er weer bovenop kunnen krijgen met enkele veranderingen.' Aldus de voorzitter van het bestuur Bernd Hoffmann in de Duitse media.
Mariano Bombarda mag gratis weg bij Feyenoord

2/12/2003 17:50

De langste tijd van Mariano Bombarda als Feyenoorder zit erop. De 31-jarige aanvaller van Argentijnse komaf heeft van de Rotterdamse club te horen gekregen dat hij in de winterstop transfervrij uit de Kuip mag vertrekken.
Mariano Bombarda, wiens verbintenis met Feyenoord aan het einde van dit seizoen afloopt, had vorige week samen met zijn zaakwaarnemer een gesprek met technisch directeur Rob Baan. In dat gesprek kreeg de spits te horen dat hij 'niet langer in het plaatje past' van Feyenoord-coach Bert van Marwijk.

Volgens de website van Feyenoord had het gesprek tussen Baan en Bombarda plaats voor de laatste invalbeurt van de spits, uit tegen Teplice. Voor de topper tegen Ajax van afgelopen weekeinde zat hij echter niet bij de selectie.

Eigenlijk is het een klein wonder dat Mariano Bombarda nog voetbalt. In de zomer van 2000 besloot hij namelijk een punt te zetten achter zijn profloopbaan, om zich op een maatschappelijke carrière te gaan richten. De interesse van Feyenoord, waar hij pinchhitter zou worden achter Pierre van Hooijdonk, deed hem echter besluiten om de kicksen toch maar weer onder te binden.
Zou ze wel alletwee een goede versterking vinden voor Heerenveen!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Hmmz ... bombarda is in ieder geval altijd een gevaar voor de goal ...
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Bombarda is vergelijkbaar met Sibon, ik denk dus niet dat hij bijzonder veel zal toevoegen. Mijn voorkeur gaat uit naar een snelle, behendige maar vooral trefzekere en betaalbare spits. Maar ik heb geen idee welke spelers er aan die criteria voldoen.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Mischien Vreemd maar ik schat Mariano Bombarda toch hoger in dan Sibon.
Waarom weet ik niet call it a hunch.
Verder gok ik dat Bombarda naar NEC zal vertrekken of zal stoppen, ik kom tot deze conclussie omdat NEC Bombarda wou huren van Feyenoord. En Rob Baan en Co er niet opinging. dit alles volgens VI.
Bombarda zou voor hij naar Feyenoord ging al stoppen en gaan wonen in Spanje toen feyenoord aan de bel trok.
Nico Jan Hoogma schuif ik Vitesse of twente toe.....call it again a hunch.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Je moet Sibon ook niet onderschatten hoor, die is zeker van hoge waarde voorin bij heerenveen. Zonder sibon zou het helemaal een doelpuntloos jaar zijn geweest.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik meen te weten dat Nico Jan Hoogma niet in was voor een terugkeer naar Heerenveen, hij heeft zover ik weet alleen in Drachten (?) gespeeld, een fan van Heerenveen is ie volgens mij nooit geweest. :?:
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Källström tekent bij Rennes

De Zweedse international Kim Källström speelt de komende drieëneenhalf jaar in de Franse competitie bij Rennes. De 21-jarige middenvelder, één van de grootste Zweedse talenten van dit moment, stond in de belangstelling van vele Europese clubs. Rennes betaalde 2,3 miljoen euro aan de Zweedse kampioen Djurgårdens IF.

Källström liep al eens stage bij Ajax en PSV. SC Heerenveen wilde het talent twee jaar geleden toen hij nog bij BK Häcken speelde aantrekken, maar Källström koos voor Djurgårdens. Met die ploeg werd hij de afgelopen twee jaar kampioen van Zweden. Als aanvallende middenvelder had hij met respectievelijk twaalf en veertien doelpunten een groot aandeel in die successen. Inmiddels speelde Källström al veertien interlands.
Källström wordt het dus iig de komende jaren niet...
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Middenvelders genoeg :D
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Nieuwe optie dan maar: Jaap Stam... :shock: Ja, Jaap Stam....

In de VI van vandaag (blz. 36):
'Heerenveen zou ik prima vinden'

Een halfjaar geleden, toen hij al maanden geen salaris had ontvangen van Lazio Roma, zei Jaap Stam: 'Als mijn contract hier afloopt, neem ik het eerste vliegtuig naar Nederland.' En zo denkt hij er nog steeds over....
Een terugkeer naar Nederland hoeft voor Stam niet per se een terugkeer naar PSV te betekenen. 'Een club onder de Top 3 vind ik ook best. Het belangrijkste is dat een club niet verder ligt dan een uur rijden van mijn huis bij Zwolle. Heerenveen zou ik bijvoorbeeld prima vinden. Goed georganiseerde club, aardig elftal. Natuurlijk zal het niveau minder zijn dan ik gewend ben, maar daar moet je niet van schrikken. Het lijkt mij wel leuk andere jongens een beetje te helpen. Bovendien voel ik mij niet snel ergens te groot voor. Het kan daarentegen ook gewoon zo zijn dat ik na nog anderhalf jaar Lazio er gewoon mee stop.'
Van mij mag ie wel komen na volgend seizoen.. Zou zeker een meerwaarde zijn. :)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Kunnen we dit niet naar heerenveen mailen massaal, dat we stam willen.
Lang leve het censuur
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Dit zou geweldig zijn. De beste speler van Oranje. Bij Heerenveen. Hansson, Seip en Klompe zijn goede voetballers maar Stam is een wereldtopper. Zo'n kans moet je niet laten glippen.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Stam zou perfect wezen met Hansson in het centrum!
En dan Seip als er een blessure is in het centrum! en anders moet seip maar strijden met Bakkati om de rechtsback positie want venema zie ik hier niet lang meer blijven!

Maar denk ook aan het Salaris van stam!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Zou geweldig zijn, maar Stam gaat hier vast niet voetballen voor € 500.000 of minder. Hoewel hij het natuurlijk voor het geld niet meer hoeft te doen.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

500.000 euro valt toch wel mee. Er zijn binnen heerenveen echt wel een paar spelers die meer verdienen, dus mocht het mogelijk zijn om hem te halen moet er volgens mij niet op een paar centen meer of minder worden gekregen. Desnoods betalen wij allemaal wat mee.
Zo'n speler kan zoveel toegevoegde waarde hebben.

Maar het lijkt mij dat hij dan wel ergens anders heen zal gaan.

Jammer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tink om de beam!!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Hoe weet jij dat er spelers zijn die meer verdienen?? Ik denk het nl. van niet. De Nooijer was 2 jaar terug met een miljoen gulden de grootverdiener hier en ik schat zo in dat, misschien behalve Sibon, niemand dat bedrag of meer verdient.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Sibon's salaris werd volgens mij grotendeels betaald door sponsors...misschien is zo'n constructie wel weer mogelijk....

Gister een rondleiding gehad door ALS en die begeleider vertelde dat Heerenveen de enige club in Nederland is met een wachtlijst sponsors.
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Nou dat zou dan echt wel super zijn. Stam heeft altijd een meerwaarde en niet alleen op het veld, spelers als Seip kunnen natuurlijk enorm veel leren van een man met zo veel ervaring!
Alleen ik moet eerst nog maar eens zien dat ie hier komt spelen, kan me niet voorstellen dat zo'n topper niet gewoon gaat afbouwen bij PSV ofzo..
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

ja hoor.... Jaap Stam.... dream on!!
Net fan dat benaude!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Even iets rechtzetten:
Arnoud schreef:
Hij is dit seizoen nog beschikbaar ( mits geblesseerd) maar verwacht zelf alleen nog te spelen als zo'n beetje iedereen geschorst of geblesseerd is.
Dat moet dus zijn "mits fit".

Ik kreeg een sms van mijn broer die het ook las in de LC. (heb ik zelf niet meer). Het wordt druk achterin. Hij zei dat het niveau minder zou zijn. Denk het niet. De druk op de schouders, die zal minder zijn. Let's face it. We zijn minder kritisch dan Lazio publiek. Zal ook leuk klinken in Manchester. Benieuwd wat Ferguson zou zeggen.
Wéér uit!!!!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Camataru zegt in het andere topic dat Stam en Van der velde al zo'n beetje met elkaar gesproken hebben!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Joepjunior schreef:Hoe weet jij dat er spelers zijn die meer verdienen?? Ik denk het nl. van niet. De Nooijer was 2 jaar terug met een miljoen gulden de grootverdiener hier en ik schat zo in dat, misschien behalve Sibon, niemand dat bedrag of meer verdient.
dennis was een week na zijn salarisverhoging al geen grootverdiener meer bij de SCH, Talan haalde oranje, zijn contract werd open gebroken en zn salaris aanzienlijk verhoogd omdat men bang was dat hij zou vertrekken naar een grote club.
Ook Hans vonk verdiende een seizoen later aanzienelijk meer.
Allback was ook een dure alsmede Lurling en Ruud.

Op dit moment verdienen Vonk, Hanson, berg Hestad en sibon de meeste duiten, allen boven de miljoen Gulden.
Lang leve het censuur
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Als we zo'n speler als Stam kunnen halen, zullen er ook wel mensen zijn (in het nieuwe stadion) die in het ALS zullen komen om Stam eens een keer te zien spelen en er zullen ook veel mensen zijn die een shirt van Stam willen hebben!

Dus allemaal inkomsten!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Cross79 schreef: Op dit moment verdienen Vonk, Hanson, berg Hestad en sibon de meeste duiten, allen boven de miljoen Gulden.
Wist niet dat Hestad als topaankoop werd gezien? Met zo'n salaris verwacht sch er zelf
dus ook behoorlijk veel van.
Volgens mij kan hansma ook aan dat rijtje worden toegevoegd, ivm met het aantal
dienstjaren dat zwaar weegt.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

michel schreef: Wist niet dat Hestad als topaankoop werd gezien? Met zo'n salaris verwacht sch er zelf
dus ook behoorlijk veel van.
Zeker, men heeft zelfs zeer hoge verwachtingen van Hestad.
Ook Liverpool heeft hem al eens proberen te halen, maar Molde vroeg ongelooflijk veel geld.
Ik zag hem laatst op Omrop Fryslan, en het is zeker geen ideale schoonzoon die je even opzij zet. Wat een (haast agressieve) uitstraling.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Qua salaris zal Stam geen hoge eisen hebben neem ik aan. Hij heeft genoeg centen verdient in Italie en kiest nu voor zijn gezin en het voetbal in Nederland. Dat hoeft dus geen probleem te zijn.

Verder zou het natuurlijk fantastisch zijn als één van de beste verdedigers ter wereld bij Heerenveen in de achterhoede zou staan, een droom die uitkomt!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Stam is natuurlijk een kans die je niet aan je voorbij moet laten gaan, met zijn mentaliteit en zijn ervaring op het allerhoogste niveau zou hij de droomverdediger voor ons zijn.....
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

net van nu.nl geplukt:
SC Heerenveen flirt met Jaap Stam

Uitgegeven: 22 december 2003 17:55

HEERENVEEN - SC Heerenveen flirt openlijk met Jaap Stam. De gelouterde verdediger liet recentelijk weten dat hij in 2005 zijn loopbaan wil afbouwen in Nederland. De voorzitter van de Friese club, Riemer van der Velde, heeft de international inmiddels laten weten dat Heerenveen hem met open armen zal ontvangen.

"Stam heeft gezegd dat hij zijn carrière in het Noorden wil afsluiten", vertelde Van der Velde maandag. "Hij heeft in de buurt van Zwolle een huis, geloof ik. Toen ik Stam tijdens een interland tegenkwam, heb ik hem gezegd dat 't mooi zou zijn als hij in Heerenveen komt afbouwen. Maar dat moet hij natuurlijk wel 'vol gas doen'."

Van der Velde hoopt op de komst van Stam in het seizoen 2005-2006, maar benadrukt dat hij nog geen concrete afspraken heeft gemaakt. "Ik heb een balletje opgegooid. Meer niet. Het zou prachtig zijn als Stam naar Heerenveen komt. Bij ons spelen een aantal jonge voetballers uit de omgeving van Kampen.Dan kan hij die spelers opleiden." Stam groeide op in Kampen.

bron: nu.nl
Wist niet dat Riemer ook wel eens openlijk een speler probeert te halen, meestal gaat het zo stil mogelijk omdat men bang is dat anders een andere club er met de speler vandoor gaat.
Gesloten