Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Jordens Peters lijkt binnen enkele dagen alsnog te verhuizen van Willem II naar sc Heerenveen. Een akkoord is na wekenlange onderhandelingen dan echt aanstaande, zo meldt het Brabants Dagblad.

Al lange tijd steggelen sc Heerenveen en Willem II over de afkoopsom van Peters, die nog twee jaar onder contract staat. De berichtgeving varieerde van 'ja' tot 'nee', maar nu lijkt er dan toch een transfer aanstaande. De mandekker heeft toestemming gekregen om te praten met de Friese eredivisionist en is op enkele details na akkoord.

Zaakwaarnemer Frank Schouten heeft de aanstaande transfer bevestigd. Na afgelopen weekeinde hebben de clubs de onderhandelingen weer opgepakt en naar verluidt lonkt een akkoord voor ruim vijf ton. In Tilburg hebben ze al een vervanger klaar staan in het geval van een transfer.
Voor 5 ton zou ik blij zijn met deze speler. Hoop niet dat de club er meer voor betaald. Blijft een rare soap als dit alsnog rondkomt voor dat bedrag.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zou het op zich wel aandurven met Jos Hooiveld. Hij is eerder dit seizoen afgetest bij Groningen, was ik meende dat hij nog niet helemaal fit was.
Inmiddels 33 jaar, Nederlandstalig, internationale ervaring in o.a. Premier League, 1.91m lang, das ook een voordeel en ook nog gratis volgens mij.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Feanfan 1 schreef:Ik zou het op zich wel aandurven met Jos Hooiveld. Hij is eerder dit seizoen afgetest bij Groningen, was ik meende dat hij nog niet helemaal fit was.
Inmiddels 33 jaar, Nederlandstalig, internationale ervaring in o.a. Premier League, 1.91m lang, das ook een voordeel en ook nog gratis volgens mij.
Niks is gratis. Tekengeld zal ook wel een paar ton zijn...
Heerenveen fan in Leiden
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Volgens het Brabants Dagblad en de zaakwaarnemer van Peters is de transfer bijna rond. Transfersom zal richting de 6 ton gaan.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

1896 schreef:Volgens het Brabants Dagblad en de zaakwaarnemer van Peters is de transfer bijna rond. Transfersom zal richting de 6 ton gaan.
Op voetbalprimeur wordt een bedrag van 500.000 genoemd. Dat de speler en club akkoord zouden gaan was geen twijfel over. De transfersom is al 4 weken een obstakel en ik kan me niet voorstellen dat het vorige week nog 900.000 was en nu akkoprd rond de 600.000. Al zullen er wel clausules in zijn contract staan dat Willem II weer een half miljoen krijgt als Heerenveen Europa in gaat bijvoorbeeld
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

1896 schreef:Minstens 7 ton moet Heerenveen uittrekken voor Peters. Voor minder gaat Willem II het niet doen.
Zit je er toch weer naast.
1896 schreef:Volgens het Brabants Dagblad en de zaakwaarnemer van Peters is de transfer bijna rond. Transfersom zal richting de 6 ton gaan.
Het Brabant Dagblad heeft het over iets meer dan 5 ton. Dat is wat anders dan richting de 6 ton.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

"Waar is het Facey?, hier is het Facey!" :D
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Jelmer1981 schreef:"Waar is het Facey?, hier is het Facey!" :D
Die komt niet. We huren niet (meer).
Heerenveen fan in Leiden
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Spijt me gwgwgw!
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Kleine BREAK:
SC Heerenveen versterkt de selectie met de Engelsman Shay Facey (21). De centrale verdediger wordt, mits hij de medische keuring doorstaat, gehuurd van grootmacht Manchester City.

In 2015 speelde jeugdinternational Facey 23 wedstrijden voor New York City in de Amerikaanse Major League Soccer. In de eerste helft van 2016 kwam hij op huurbasis uit voor Rotherham United, in de Engelse Championship (tweede niveau). Hij trainde vorige week een paar dagen mee bij eerste divisieclub NAC in Breda.

Heerenveen wil ook verdediger Jordens Peters nog altijd inlijven. De clubleiding probeert uit alle macht voor het aflopen van de transferperiode (31 augustus 23.59 uur) met zijn huidige club Willem II een akkoord te bereiken over een transfersom
Aldus de LC.
Denk dat hij als opvolger van Otigba wordt gezien.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Ik zou bij vertrek van Cavlan Bas Kuipers van Excelsior halen technisch begaafde back nog jong en toch al veel eredivisie ervaring.

Die Engelsman die gehuurd wordt is in mijn optiek niet echt een zekerheidje, is erg klein met 1,79 meter voor een centrale verdediger en heeft nu ook niet direct super goede statistirken. 5 wedstrijdjes bij Rotherham. Wellicht is het wat dus dan is huur ok.

Dus Peters en Kuipers erbij kan ook betaald worden uit opbrengst Ziyech die voor 11 miljard naar Ajax gaat. Peters kost 6 ton en Kuipers hooguit 2/3 ton.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

zweed1 schreef:Ziyech die voor 11 miljard naar Ajax gaat.
Die tranferbedragen worden steeds gekker :lol:

De huur van Facey lijkt me een logische zet. Je kunt als club niet meerdere spelers verhuren en er alleen maar spelers bijkopen. Wat moet je dan als de verhuurde spelers volgens jaar weer aansluiten? Wat dat betreft goed om er iemand tijdelijk bij te hebben voor de periode dat Otigba weg is. Ben benieuwd wat we van deze speler mogen verwachten. Het schijnt dat ze er bij NAC nogal van onder de indruk waren.
Laatst gewijzigd door nickstok op 30-08-2016 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Ik kan me niet voorstellen dat Manchester City de speler verhuurt aan een club waar hij niet aan spelen toe zal komen. Er zal zeker gesproken zijn over zijn kansen op speelminuten, en deze zal hij dus ook gaan maken wanneer we hem daadwerkelijk huren.
1m80 is nogal klein voor een centrale verdediger, ik ga er dan ook vanuit dat hij ook op andere posities uit de voeten kan, en dat ze hem misschien voor de rechts/linksback in gedachten hebben. Ben persoonlijk niet zo’n voorstander van huur, tenzij er een optie tot koop bedongen is.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Shay Facey wordt dan als back gehaald neem ik aan? Zowel Peters met 1,82 als Shay Facey met 1,79 zijn wel erg klein om cv te zijn. Daar moeten grote sterke kerels staan. Van Aken heeft met zijn 1,96 een mooie lengte. St Juste is ook vrij klein met 1,82.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jelmer1981 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Manchester City de speler verhuurt aan een club waar hij niet aan spelen toe zal komen. Er zal zeker gesproken zijn over zijn kansen op speelminuten, en deze zal hij dus ook gaan maken wanneer we hem daadwerkelijk huren.
1m80 is nogal klein voor een centrale verdediger, ik ga er dan ook vanuit dat hij ook op andere posities uit de voeten kan, en dat ze hem misschien voor de rechts/linksback in gedachten hebben. Ben persoonlijk niet zo’n voorstander van huur, tenzij er een optie tot koop bedongen is.
Die jongen zal z'n minuutjes wel maken, bij blessures en schorsingen van St Juste of Marzo. Verder kan ik me in deze huur wel vinden, los van zijn kwaliteiten, sluit me aan wat Nickstok zegt.

Overigens is St Juste maar 3 cm langer. Met een goede timing en sprongkracht kom je ver,zie Mascherano van Barca, of Moreno van PSV met 1.84.

Van Aken is wel lang, maar als die kopt alle ballen verdedigend bij tegenstanders in de voeten, ipv naar teamgenoten, tenminste afgelopen zaterdag.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Volgens feanonline transfer definitief van de baan
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Wat heeft iedereen toch steeds met de lengte van een speler. Lengte zegt helemaal niets. Ik vind timing, positionering, sprongkracht veel belangrijker. Liever een kleinere speler die een goede timing, positionering en sprongkracht heeft, dan een lange speler die continu te laat is en verkeerd staat.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Het lijkt erop dat deze huurspeler de tussenoplossing is voor het afketsen van de Peters-transfer. In dat geval vind ik huur zo gek nog niet. Dan heb je voor dit seizoen toch nog een backup en kun je komende zomer weer zien. Het enige dat wel vreemd is aan deze redenatie is dat wij dan blijkbaar zijn afgestapt van het gegeven dat we zo graag een ervaren verdediger erbij wilden.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Huur van Facey zie ik los van de komst van Peters. Facey komt voor Otigba, dus back-up. Peters moet met zijn ervaring de achterhoede gaan leiden. Twee heel verschillende spelers.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

jorro schreef:Het lijkt erop dat deze huurspeler de tussenoplossing is voor het afketsen van de Peters-transfer. In dat geval vind ik huur zo gek nog niet. Dan heb je voor dit seizoen toch nog een backup en kun je komende zomer weer zien. Het enige dat wel vreemd is aan deze redenatie is dat wij dan blijkbaar zijn afgestapt van het gegeven dat we zo graag een ervaren verdediger erbij wilden.

Nou, ik vind een jaar MLS (bij NYC FC) zo gek nog niet. Tevens was hij jaren aanvoerder van de U21 bij City en hij is nu pas 21...

edit: Ervaring is sowieso heel persoonlijk. Je pikt iets op, of niet. Intelligentie is beter dan ervaring.
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Nieuw hoofdstuk in de soap. Nieuw verhaal in Brabants Dagblad

'Einde transfersoap: Willem II zet hele dikke streep door vertrek aanvoerder'

De transfer van Jordens Peters naar sc Heerenveen is definitief van de baan. Het Brabants Dagblad meldt dat dinsdagochtend. De aanvoerder van Willem II heeft te horen gekregen dat zijn werkgever een streep heeft gezet door de transfer.

Heerenveen aast al langere tijd op Peters. Zelf heeft de centrale verdediger geen geheim gemaakt van zijn ambities. De Brabander zag het wel zitten om te verkassen naar het Abe Lenstra Stadion, waar Jurgen Streppel - de afgelopen jaren zijn trainer in Tilburg - tegenwoordig de scepter zwaait. Volgens Peters is Heerenveen een 'club uit het linkerrijtje', in tegenstelling tot Willem II, en daarom zag de captain een transfer naar Friesland als een mooie kans.

Nu is het volgens het BD dus zeker dat Peters na 1 september dus nog steeds onder contract staat bij de Tricolores. Mogelijk konden Willem II en Heerenveen het niet eens worden over een transfersom. De Brabantse club verlangde naar verluidt zo'n 500.000 euro voor de routinier.


Begint een beetje raar te worden. Ook binnen de club word vanalles geroepen. Dit schijnt weer t laatste nieuws te wezen. Misschien is t een poging van Willem II om Heerenveen met een hoger bedrag te laten komen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Helemaal eens dat lengte een indicator is, maar dat het vooral om de positionering, timing en sprongkracht gaat.
Verder sluit ik met helemaal aan bij de woorden van Satyr. Intelligentie is vaak nog belangrijker; vooral wanneer het gaat om persoonlijke duels.

Brabants Dagblad: De transfer van Peters schijnt nu definitief van de baan te zijn. Jammer.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

De ene dag is de deal voor 99% rond, andere dag definitief van de baan. Het hoeft ook niet meer, wat een soap is het toch geworden rondom Peters.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Nu Peters niet lukt vraag ik mij of er een plan B is en of daarvoor nog voldiende tijd is. Het heeft allemaal veel te lang geduurd waardoor je bijna niet meer kunt acteren of de hoofdprijs gaat betalen op de laatste dag van de transferwindow.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

zweed1 schreef:Nu Peters niet lukt vraag ik mij of er een plan B is en of daarvoor nog voldoende tijd is. Het heeft allemaal veel te lang geduurd waardoor je bijna niet meer kunt acteren of de hoofdprijs gaat betalen op de laatste dag van de transferwindow.
We zullen het snel genoeg weten, of wie weet is die Brit wel plan B. Geen idee. Wel staat het de club te prijzen dat we niet zomaar met geld smijten om aan de wispelturige eisen van Willem II te kunnen voldoen.
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Neymar schreef:De ene dag is de deal voor 99% rond, andere dag definitief van de baan. Het hoeft ook niet meer, wat een soap is het toch geworden rondom Peters.
Het is 1 grote farce geworden. Als het nou om Messi of Ronaldo zou gaan, zou dat nog kunnen. Maar voor Peters is dit ongehoord. Maar zoals gezegd. Het kan morgen ineens helemaal anders zijn.
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

jorro schreef:We zullen het snel genoeg weten, of wie weet is die Brit wel plan B. Geen idee. Wel staat het de club te prijzen dat we niet zomaar met geld smijten om aan de wispelturige eisen van Willem II te kunnen voldoen.
Facey is een rechter centrale verdediger en kan eventueel als rechtsback. Lijkt mij dus niet de back-up van Peters. Misschien wel de ideale speler achter St. Juste & Marzo. Afgelopen weekend hebben we kunnen zien dat Streppel niet Huizing bracht toen Marzo uitviel, maar Cavlan waardoor Bijker doorschoof naar rechts. Dat betekent dat Streppel het nog niet aandurft met Huizing en dus de rechtsback positie (ook) onderbezet is.

Overigens wel weer jammer dat we gaan huren. Ik weet dat zo'n talent hoogstwaarschijnlijk onbetaalbaar is voor Heerenveen, maar anders sta je volgend seizoen weer met hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Livid schreef:
Overigens wel weer jammer dat we gaan huren. Ik weet dat zo'n talent hoogstwaarschijnlijk onbetaalbaar is voor Heerenveen, maar anders sta je volgend seizoen weer met hetzelfde probleem.
Je geeft jezelf dan wel een jaar de tijd om een vervanger te zoeken. Huren is niet ideaal, maar wel verstandig, zeker zo'n Facey lijkt me geen koekebakker. Dan kun je beter een jaartje 'zekerheid' halen, dan niks.
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Quizvraagje: Wie was de laatste Brit die voor Heerenveen speelde?
He is back (for what it's worth)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

ET schreef:Quizvraagje: Wie was de laatste Brit die voor Heerenveen speelde?
Toen ik een kleine jongen was hebben we ene Andy Kilnner eens op proef gehad, maakte veel indruk op me. Niet omdat hij goed kon voetballen maar omdat hij zo uit de Frankenstein film leek weg te zijn gelopen.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie