Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lurling staat erbij als jurylid, verrassend dat Breuer niet tussen de 8 spelers staat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Is die Olsson niks voor ons? Wat problemen bij NEC, zal niet heel duur zijn, goede speler met Scandinavische instelling ....
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef:Is die Olsson niks voor ons? Wat problemen bij NEC, zal niet heel duur zijn, goede speler met Scandinavische instelling ....
Haalt veel te veel kaarten. En staat op dezelfde plaats als Bak Nielsen. Overbodig dus.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Die Ofoe van Anderlecht gaat naar HSV. Dat was een speler waar ook FC Twente is geinteresseerd was. Zomer zou naar Heerenveen kunnen, mits Twente een vervanger kon aantrekken. Door dat Ofoe niet naar Twente gaat, wordt de komst van Zomer ook weer wat lastiger.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dat we BAK hebben en dus niet nodig is onzin natuurlijk, zie de afwezigheid van Bak de afgelopen weken. Als je naar top wil moet je brede selectie hebben en de spelers moeten het dan maar uitvechten wie speelt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef:Dat we BAK hebben en dus niet nodig is onzin natuurlijk, zie de afwezigheid van Bak de afgelopen weken. Als je naar top wil moet je brede selectie hebben en de spelers moeten het dan maar uitvechten wie speelt.
Je gaat geen 'dure' speler halen voor de bank.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Wie zegt dat hij op de bank komt..... Maar goed, waar hebben we het over, het is helemaal niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ALS 26.000 schreef:Dat we BAK hebben en dus niet nodig is onzin natuurlijk, zie de afwezigheid van Bak de afgelopen weken.
Klopt, maar de positie centraal achterin kan door 5 mensen ingevuld worden. (Bak, Dingsdag, Breuer, JAP en Drost.) lijkt me toch voldoende.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wat te denken van Jonas Olsson van NEC? Hij pakte nog wel eens een rode kaart maar als echte winnaar raak je snel gefrustreerd als je bij het NEC speelt van dit moment. Degelijke verdediger, linksbenig, winnaarsmentaliteit, hard, kan ook eventueel linksback spelen. Lijkt me de ideale verdediger om erbij te hebben en hij moet enigzins betaalbaar zijn.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Erik Edman zal volgend seizoen zo goed als zeker voor een andere club uitkomen. De verdediger van Stade Rennes zegt in een interview aan het Zweedse Aftonbladet toe te zijn aan een andere uitdaging.

“Op dit moment is een contractverlenging niet aan de orde”, vertelt de 29-jarige Zweed, die over een aflopend contract beschikt. “Mijn familie en ik zijn toe aan iets anders. Ik bevind mij in een ideale situatie. Ik kan eindelijk zelf bepalen waar ik naar toe wil.”

De 55-voudig international is bezig aan zijn derde seizoen in het Stade de la Route-de-Lorient en staat tot dusver op 68 competitieduels. Ook stond hij in het verleden bij onder andere Tottenham Hotspur, SC Heerenveen en AIK Stockholm onder contract
ik zou zeggen, altijd proberen te halen:)
!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

siesta schreef:ik zou zeggen, altijd proberen te halen:)
Die komt echt niet naar Heerenveen hoor, zeker niet gezien de manier waarop hij hier weg is gegaan. Volgens mij heeft Riemer hem zelfs nog eens een slecht mens genoemd.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Daarom: Eerst altijd even een voorbeeld-post of na het posten nog even controleren, want volgens mij heeft siesta een smilie erachter staan die niet helemaal goed doorkomt.
Afbeelding
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja Edman, misschien wel de beste linksback die we ooit gehad hebben. Maar inderdaad niet reëel. Die zoekt de uitdaging dan echt niet weer hier :)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6246
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

ALS 26.000 schreef:Tsja Edman, misschien wel de beste linksback die we ooit gehad hebben. Maar inderdaad niet reëel. Die zoekt de uitdaging dan echt niet weer hier :)
Bijna dan! Ik mocht Sier en Mitrita ook graag op de back zien spelen. Door zijn gedrag hebben de andere twee een streepje voor.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Frisk1968
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-09-2007 01:01
Locatie: Drachten

Bericht door Frisk1968 »

Jan Vertonghen lijkt mij een ideale laatste man voor SCH. Hij heeft lengte, een goede wisselpass en heeft een voorbeeldige wedstrijdmentaliteit. Het is een van de grootste beloften in het Belgische voetbal en speelt bij Ajax lang niet altijd in het eerste en meestal ook nog als linksback. Samen met Dingsdag heb je een goed centrum voor de komende jaren lijkt mij.

Serginho Greene is ook nog eenn redelijk betaalbare optie: hij is zijn basisplaats bij Feyenoord kwijt en kan zowel in het centrum als op de rechtsbackplaats spelen. Krijgt Zuiverloon tenminste iets meer concurrentie voor zijn positie.
It ain't over till the fat lady sings the blues!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Frisk1968 schreef:Jan Vertonghen lijkt mij een ideale laatste man voor SCH. Hij heeft lengte, een goede wisselpass en heeft een voorbeeldige wedstrijdmentaliteit. Het is een van de grootste beloften in het Belgische voetbal en speelt bij Ajax lang niet altijd in het eerste en meestal ook nog als linksback. Samen met Dingsdag heb je een goed centrum voor de komende jaren lijkt mij.

Serginho Greene is ook nog eenn redelijk betaalbare optie: hij is zijn basisplaats bij Feyenoord kwijt en kan zowel in het centrum als op de rechtsbackplaats spelen. Krijgt Zuiverloon tenminste iets meer concurrentie voor zijn positie.
Vertonghen wil echt niet naar Heerenveen hoor. Die speelt vaak genoeg bij Ajax. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor Greene.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Isaksson mag vertrekken bij Manchester CIty. Shoot me, wanneer dit misschien niet realistisch is. Zal wel een goed salaris hebben bij MC en er zullen waarnschijnlijk wel meer clubs geinterreseerd zijn.

Maar als we toch grote plannen met Heerenveen hebben .......
Wanneer hij te betalen is (qua transfersom) en redelijke salariseissen stelt zou ik best wel een concurrentiestrijd willen zien tussen de nationale keeper van Belgie en de nationale keeper van Zweden.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

du longhi schreef:Isaksson mag vertrekken bij Manchester CIty. Shoot me, wanneer dit misschien niet realistisch is. Zal wel een goed salaris hebben bij MC en er zullen waarnschijnlijk wel meer clubs geinterreseerd zijn.

Maar als we toch grote plannen met Heerenveen hebben .......
Wanneer hij te betalen is (qua transfersom) en redelijke salariseissen stelt zou ik best wel een concurrentiestrijd willen zien tussen de nationale keeper van Belgie en de nationale keeper van Zweden.
Tegen Premier League salarissen kunnen wij in principe niet op, tenzij Isaksson genoegen neemt met 5 ton oid. Maar ik denk niet dat veel Premier League-spelers daar genoegen mee nemen...Ik denk dat iemand als Isaksson gewoon naar een lager geklasseerde Premier League-club kan. Birmingham ofzo.
hubert
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2008 10:44
Locatie: maarheeze
Contacteer:

Bericht door hubert »

al die buitenlanders..

dat we niet kijken naar een speler met de NL nationaliteit of talenten in het belofteneltal of in de eerste divisie
en dan echte talenten en niet zo als een paar jaar gelden met rose etc.
neem bijvoorbeeld als keeper velthuizen van vitesse en natuurlijk amrabat of danny buijs van feyenoord ( heeft natuurlijk wel een groningen verleden maar kijken maar een keer door de vingers).
of je gaat kjken naar een boudewijn zenden of melchiot etc. zijn ook haalbare spelers.
er zijn zo veel goede nederlandse voetballers waarom dan altijd buitenlandse spelers? ( tuurlijk een talent uit het buitenland moet je altijd halen)
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

hubert schreef:al die buitenlanders..

dat we niet kijken naar een speler met de NL nationaliteit of talenten in het belofteneltal of in de eerste divisie
en dan echte talenten en niet zo als een paar jaar gelden met rose etc.
neem bijvoorbeeld als keeper velthuizen van vitesse en natuurlijk amrabat of danny buijs van feyenoord ( heeft natuurlijk wel een groningen verleden maar kijken maar een keer door de vingers).
of je gaat kjken naar een boudewijn zenden of melchiot etc. zijn ook haalbare spelers.
er zijn zo veel goede nederlandse voetballers waarom dan altijd buitenlandse spelers? ( tuurlijk een talent uit het buitenland moet je altijd halen)
Haha, Danny Buijs. Ik mag toch hopen dat hij niet komt. Deze vent kan niet voetballen. Schoppen is het enige wat hij kan. Volgens mij heeft Pranjic hem vorig jaar thuis tegen Feyenoord wel 5x gepoort. Willen wij verder groeien als club, dan moeten we geen spelers als Danny Buijs halen. Ik denk trouwens dat maar weinig bankzitters van de top-3 een directe versterking voor ons zijn. Iemand als Velthuizen zou natuurlijk geweldig zijn, maar die is heel duur vrees ik. Feit is gewoon dat Nederlanders over het algemeen heel duur zijn. Je kunt veel meer kwaliteit voor je geld krijgen in Scandinavie of Zuid-Amerika dan in Nederland, al moet er natuurlijk wel een aantal Nederlanders in je team zijn.
hubert
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2008 10:44
Locatie: maarheeze
Contacteer:

Bericht door hubert »

gelukkig dat je daar mee eens bent pieterpieter dat er nederlanders in je elftal moeten staan.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Iedereen wil wel een team vol Nederlanders, maar zo makkelijk is dat niet. Spelers als Melchiot en Zenden zijn natuurlijk onhaalbaar en datzelfde geldt waarschijnlijk voor Velthuizen. Zodra er weer een Nederlands talent opkomt, dan staan er sowieso alweer clubs als AZ met de geldzak klaar.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Misschien een beetje off-topic gezien het hier in principe over spelers gaat, maar met Vandenbussche (halve Nederlander als Belg) of Van Dijk/Etemadi heb je qua keepers niet te klagen. Defensie is met Zuiverloon, Dingsdag, Breuer, Jong-a-Pin en/of Drost^2 ook vrijwel Nederlands. Op het middenveld heb je de Nederlanders Roorda en Beerens. In de aanval loopt nog Gerald Sibon. Ik denk dat we mindere jaren hebben gekend wat dat betreft.

Natuurlijk, hoe meer Nederlanders of zelfs Friezen in je team, hoe mooier. In de huidige selectie kan ik me echter ook prima vinden wat nationaliteiten betreft.


En dan toch maar een stukje on-topic:
Het zou mijns inziens niet verkeerd zijn voor de back-posities nog een versterking te halen. Op zich staat het centraal achterin met keuze uit Dingsdag, Bak Nielsen, Breuer, Jong-a-Pin en Henrico Drost gewoon goed. Backposities en dan voornamelijk rechtsback zijn toch wat kwetsbaarder.
Spelers als De Fauw, De Roover of Wilkshire zouden uitstekende aanwinsten zijn, vraag is echter of ze haalbaar zijn. De Fauw en Wilkshire spelen bij concurrenten, De Roover wordt gevolgd door de Belgische topclubs Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Daarnaast zal de eigen scouting ook vast al wat op het oog hebben.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Gurbe2000
Nieuw talent
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-08-2007 11:39

Bericht door Gurbe2000 »

Ben het met je eens Diepfries, dat we een te smalle bezetting hebben voor de back-posities. Als rechtsback hebben we eigenlijk alleen Zuiverloon en anders de gelegenheidsbacks Breuer en Henrico Drost. Voor de linksback-positie hebben we weliswaar Breur, Jong A Pin, Johansen en Jeroen Drost, maar de eerst twee spelen ook regelmatig in het centrum en de van de laatste twee heb ik geen hoge pet op.

Voor de linksback positie mag er wat mij betreft een basisspeler bijkomen. Iemand die significant beter is dan de backs die we nu hebben en meteen in de basis kan starten. Voor de rechtsback hoeft er alleen in de breedte versterkt worden, ik ben van mening dat Zuiverloon het prima doet.
Eén Pompeblêd maakt nog geen zomer!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Waar ligt onze zwakte eigenlijk? Waarom staan wij niet bovenaan? Waar kunnen we ons nog verbeteren?
Zet de spelers eens tegen over elkaar van Heerenveen en die van Ajax, PSV, Feyenoord, Twente, Groningen en Roda. Dan denk ik toch dat de zwakte op de back-posities ligt met name en misschien de keeper. Keepers van top3 zijn sowieso beter dan VDB, die van de andere clubs heb ik mijn twijfels over.
Gebruikersavatar
blauwekater
Invaller
Berichten: 431
Lid geworden op: 02-12-2002 16:05
Locatie: Emmeloord

Bericht door blauwekater »

Backs Feyenoord Lucius en de Cler. Lucius beter dan Zuiverloon/Breuer ik weet het niet. De Cler is denk ik wel de beste linksback van Nederland.

Backs Ajax. Ogararu en Emanuelson beter??
Backs PSV Kromkamp, Zonneveld, Alcides beter???

Ik zelf ben niet de mening toegedaan dat de backs bij de topclubs nu zoveel beter zijn!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Kom op een beetje reëel blijven. De Cler is veel beter dan onze linksback en ook andere zijn veelal beter, maar goed het is heel moeilijk oordelen over verdedigers die je alleen in samenvattingen ziet. Feit is dat we veel goals tegen krijgen, dus er zal ergens iets mis gaan. (naast dat het ten dele komt door ons aanvallende middenveld)
Waarom komt er geen enkele verdediger van ons voor in de rijtjes van VI, of Sportweek als het om beste verdedigers gaat?
Dan hebben wij als gekleurde supporters toch een ander beeld dan de landelijke media van onze spelers........
Gebruikersavatar
blauwekater
Invaller
Berichten: 431
Lid geworden op: 02-12-2002 16:05
Locatie: Emmeloord

Bericht door blauwekater »

ALS 26.000 schreef:Kom op een beetje reëel blijven. De Cler is veel beter dan onze linksback en ook andere zijn veelal beter
Mijns inziens ben ik reëel. Ik zeg namelijk ook dat ik van mening ben dat de Cler mijns inziens ook de beste linksback is van Nederland. Maar heel eerlijk ben ik momenteel niet onder de indruk van Alcides, Zonneveld of Emmanuelson. Niet meer als Breuer of Jong A Pin.

Maar nogmaals dat is mijn mening.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ja precies en net als velen, ik zelf ook vaak, zijn wij niet echt reëel. Breuer en Jong a Pin zijn jongens die vaak redelijk op de been blijven, maar ook niet meer dan dat.
Jong a Pin is er zeker nog lang niet. Tegen Roda was hij heel slecht heb ik begrepen, tegen Feyenoord had hij geen directe tegenstander en toen kon hij goed spelen.
Zuiverloon heeft talent, maar het is bekend dat hij enorm veel kaarten pakt en regelmatig zijn verdedigende taken vergeet.
Al met al hebben deze 3 jongens, nog, niet het niveau om ons verder te helpen.
Vergelijk Bak of Hansson met die jongens, dat is een wereld van verschil en je moet streven naar dat niveau.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

'Ajax doet bod op Groninger Bruno Silva'
Ajax heeft tevergeefs een bod gedaan op Bruno Silva, meldt De Telegraaf. FC Groningen liet in eerste instantie weten akkoord te gaan met het bod, maar kwam hierop terug toen bleek dat het de Amsterdamse club was die had geboden.

Ajax deed een bod van circa 2,5 miljoen euro, wat aan de eerdere wensen van directeur Hans Nijland voldeed. Toen de zaakwaarnemers van de Uruguyaan echter doorgaven dat het om Ajax ging, liet Nijland weten niet akkoord te gaan met een transfer.


Nou, is het wat voor ons dan? Niet zo heel duur!
100% achter Marco van Basten!
Plaats reactie