Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Royce_SCH » 29-09-2007 20:53

Als je eventueel paniek om niks wil maken, is dit het wel! Hou toch op man.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor vlqrt » 30-09-2007 16:53

Baggerraartje schreef:Het word tijd dat we eens een goede centrale verdediger kopen, iemand met een hoop ervaring.Dit ipv van steeds maar aanvaller en middenvelders.


Tsja, Greene speelt weinig bij Feyenoord ... maar was vorig jaar wel een van de weinige constante (goede) factoren bij de club uit Rotterdam Zuid.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Marça » 30-09-2007 17:13

Serginho Greene komt net terug van een knieblessure, vandaar dat ie gister pas zijn eerste wedstrijd van dit seizoen speelde. Ik denk dat we met Bak Nielsen wel degelijk een goed verdediginger hebben aangetrokken. Geef hem even de tijd om aan het team en zijn nieuwe positie te wennen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Janneman » 01-10-2007 12:59

Joho schreef:Een nieuwe keeper is ook geen overbodige luxe, als VDB zo door blijft gaan dan wordt het degradatie voetbal.


Leuke opmerking maar verdedigen begint voorin. Geen een deed moeilijk over VdB die tegen Ajax uit nog een paar knappe saves maakte. Men begon moeilijk te doen toen Heerenveen een penalty tegenkreeg die helemaal geen penalty was. (v. Boekel strooidetegen Roda ook met penalty's)
Tegen Helsingborg ging VdB pas echt in de fout en daarna heeft hij geen noemenswaardige fout meer gemaakt. Totdat de gehele defensie van Heerenveen afgelopen zaterdag bij de 2de goal stond te kijken hoe Hofs scoorde. Ja, hier zag VdB er zeker niet goed uit maar let eens op het filmpje waar 4 verdedigers staan toe te kijken. Je moet er altijd van uitgaan dat een keeper de bal NIET heeft. Dan had die 2de goal nooit gevallen en schreeuwde niet iedereen om een nieuwe keeper!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Xtiano » 02-10-2007 19:09

janneman schreef:Tegen Helsingborg ging VdB pas echt in de fout en daarna heeft hij geen noemenswaardige fout meer gemaakt. Totdat de gehele defensie van Heerenveen afgelopen zaterdag bij de 2de goal stond te kijken hoe Hofs scoorde. Ja, hier zag VdB er zeker niet goed uit maar let eens op het filmpje waar 4 verdedigers staan toe te kijken. Je moet er altijd van uitgaan dat een keeper de bal NIET heeft. Dan had die 2de goal nooit gevallen en schreeuwde niet iedereen om een nieuwe keeper!!
Janneman als je deze situatie goed bekijkt is iedere verdediger er zeker van dat Brian de bal heeft. Dan is er ook niet meer te reageren, als je niet anticipeert. Echter waar je niemand over hoort is dat Hofs bij deze goal voordeel uit buitenspel heeft. Dus niet bij het terugleggen van de bal en zijn inkoppen. Maar bij het voorgeven van de bal staat Hofs in buitenspel positie, ook al is het maar een 1/2 meter. Hij scoort dus uit eerder buitenspel voordeel.
Ik blijf er wel bij dat indien een keeper komt dan moet hij de bal ook hebben.
Wat moet gebeuren, Zal gebeuren
Xtiano
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 14-07-2006 10:26

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-10-2007 20:39

janneman schreef:Tegen Helsingborg ging VdB pas echt in de fout en daarna heeft hij geen noemenswaardige fout meer gemaakt.


IK vond hem bij de eerste twee goals van Utrecht ook zwak overkomen. Beide waren houdbaar. Dus hij maakt veel te veel fouten momenteel. Waarschijnlijk als gevolg van een gebrek aan concurrentie want ik vind VDB wat slap en mat overkomen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor sonnema » 02-10-2007 20:44

Over het algemeen leid een onzekere verdediging, zoals wij die op dit moment hebben, er toe dat ook de keeper niet overloopt van zelfverzekerdheid.
Ik denk dat dit op het moment het grootsste euvel is.
De moeilijke communicatie, dit hoeft niet altijd verbaal te zijn, tussen de verdedigers en keeper.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor ALS 26.000 » 03-10-2007 10:26

Heel veel fouten vallen de gemiddelde supporter niet eens op, maar hij komt ook vaak op verkeerde momenten uit. Te laat of te vroeg.
Heel vaak hoeft hij ook niet te komen omdat er nog een verdediger is en de hoe moeilijk, zoals bij de 1e goal van Nelisse o.a.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 03-10-2007 10:45

ALS 26.000 schreef:Heel veel fouten vallen de gemiddelde supporter niet eens op,


Zoo een kennert...
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Makkum8 » 03-10-2007 11:35

Wel heeft ASL26000 een punt met het feit dat VDB vaak uitkomt terwijl het niet hoeft omdat er nog een verdediger aanwezig is. Als hij al uitkomt doet hij dat vaak te vroeg of te laat, dit met de onbehouwen manier van uitkomen zorgt hij voor blunders en penalty's tegen.

Dit gebeurde vorig seizoen veelvuldig. Ik verbaasde mij hier destijds over. Kennelijk heeft de keeperstrainer dit er bij VDB nog niet uitgehaald.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor Lipton » 03-10-2007 12:13

AZ uit vorig seizoen was een goed voorbeeld van te ver uitkomen terwijl er voldoende verdedigers aanwezig zijn. Of Willem 2 uit van een paar jaar terug, Hestad zou de bal wegkoppen, VDB ramt Hestad voor zijn bek, mist de bal en het was 2-2...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Theo » 06-10-2007 10:21

Kwam vandaag een artikel over Jong-A-Pin tegen en die is weer fit. Mocht hij falen, dan lijkt het me verstandig om eens een goede linksback te halen. Want Jeroen Drost en Timi Johansen zijn het net niet en Breuer is gewoon geen linksback.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor SCH-FAN » 11-10-2007 09:01

als zuiverloon misschien een keer weg gaat vind ik, sepp de roover van sparta een hele goede
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor thestreets » 11-10-2007 09:49

Of die donkere jongen die met de Roover daar speelt..
Ben z`n naam even kwijt, adelee ofzo??

Maakt op mij zeer sterke indruk, maar misschien wel meer iets voor centrum van verdediging.
Habemus san Marco!
thestreets
Selectiespeler
 
Berichten: 258
Geregistreerd op: 31-08-2007 19:01

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Superfries88' » 11-10-2007 10:03

Adeleye is zijn naam. Stukje van Wikipedia:

Ayodele 'Dele' Adeleye (Lagos, 25 december 1988) is een Nigeriaanse voetballer. Vanwege zijn brutale, felle spel luidt zijn bijnaam het scheermes van Lagos. Momenteel staat hij onder contract bij Sparta Rotterdam. Voorheen speelde hij ook voor Shooting Stars FC en het Nigeriaans jeugdelftal.

Ayodele Adeleye nam in 2005 met het Nigeria U-20 team deel aan het jeugd WK in Nederland. Met goed spel wist Nigeria te winnen van Oekraïne en Nederland en wist de finale te bereiken, waarin verloren werd van Jong-Argentinië. Onder andere Adeleye had daar een groot aandeel in het succes van de Nigerianen. Na afloop van het jeugd WK in 2005 ruimde zelfs Johan Cruijff een plaatsje in voor Adeleye in het elftal van het toernooi. Daarin kwamen tevens ook topspelers Cesc Fabregas, Lionel Messi en zijn landgenoot Taye Taiwo in voor. Verschillende clubs toonden interesse in de jonge talentvolle verdediger.

Adeleye trainde op proef bij Feyenoord maar liet daar na enkele dagen abrupt verstek gaan om zich bij Sparta Rotterdam te melden. De achtergronden van deze overstap zijn niet helemaal duidelijk maar feit is dat Sparta, via een andere zaakwaarnemer dan Feyenoord, ook al interesse voor hem had laten blijken en dat Adeleye's landgenoten Sani Kaita en Bernard Okorowanta al bij Sparta rondliepen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Voorstopper » 11-10-2007 15:10

Ben een groot fan van Adeleye. De manier hoe hij in de pot tegen ons verdedigde was indrukwekkend. Er zit tevens nog genoeg progressie in. Een echte keiharde stopper. Hij is ook nog erg jong en gaat zeker ver komen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor SCH-FAN » 11-10-2007 18:05

ja, ik vind Adelye en de roover twee hele goede, moet heerenveen goed in de gaten houden.
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Ezra-09 » 11-10-2007 19:30

Je moet gewoon de Roover halen makkelijk zat, Zuiverloon kan namelijk ook wel centraal spelen. Kan je Bak Nielsen door schuiven. Als Pietje Velthuizen nou haalbaar was, was dat de perfecte keepert!
Ezra-09
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 11-09-2006 17:10
Woonplaats: Wedde

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor zweed1 » 11-10-2007 19:50

Zelf vind ik De Roover ook erg goed en noemde hem na afloop van de competitie als stand in op rechtsachter.

Onze Technische Staf zit het echter niet in hem zitten. Door het samenwerkingsverband kennen ze hem goed, doordat niemand interesse had heeft hij deze zomer zijn contract tot 2010 verlengd bij Sparta.

Dus als we belangstelling hadden gehad was hij deze zomer gekomen, toen was hij transfervrij !!!
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Skopperij » 12-10-2007 09:41

Ezra-09 schreef:Je moet gewoon de Roover halen makkelijk zat, Zuiverloon kan namelijk ook wel centraal spelen. Kan je Bak Nielsen door schuiven. Als Pietje Velthuizen nou haalbaar was, was dat de perfecte keepert!

De Roover is een prima rechtsback hoor, maar is het nu zo'n wereldster dat je je hele team om moet gooien voor een rechtsback van Sparta? Zuiverloon centraal is een beroerd idee, het is geen pure verdediger. Bak Nielsen op het middenveld werkt ook niet. Op dit moment zitten we gewoon niet zo te springen om een rechtsback. Mocht Zuiverloon verkassen dan is De Roover een goed alternatief.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor makkingacity » 22-10-2007 10:56

Coach Sporting heeft het gehad met Stojkovic
Geschreven door Matthijs van Laar op maandag, 22 oktober om 10:43

Vladimir Stojkovic lijkt er goed aan te doen om alvast een lijntje uit te zetten bij andere clubs om zijn toekomst onder de lat veilig te stellen. De doelman van Sporting Lissabon is door coach Paulo Bento buiten de selectie gelaten voor het Champions League-duel met AS Roma en lijkt het definitief te hebben verbruid.


De Serviër, die in de tweede helft van het afgelopen seizoen op huurbasis actief was voor Vitesse, keerde te laat terug na interlandverplichtingen met zijn land, hetgeen hem ook al op een schorsing kwam te staan voor de bekerontmoeting met Fatima.

Sporting Clube de Portugal, zoals de club voluit heet, zal dinsdag aantreden met oudgediende Tiago tussen de palen. De 32-jarige Portugees was tien jaar geleden voor het laatst actief in de Champions League.

Dit lijkt mij een fantastische keeper voor heerenveen als hij eenbeetje opvoeding van Verbeek krijgt, bij Vitesse heeft hij al mooie dingen laten zien
makkingacity
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 31-08-2006 08:40
Woonplaats: makkinga

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Superfries88' » 22-10-2007 10:58

Stojkovic heeft zeker kwaliteiten, maar is echt een clown. Lijkt me daarom geen aanwinst voor Heerenveen. Bovendien zitten we met Vandenbussche, Van Dijk en Etemadi wel goed lijkt me.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor makkingacity » 22-10-2007 11:14

DeZe man heeft veel meer kwaliteiten dan deze 3 keepers, het enige wat zo negatief is aan hem, is zijn gedrag, maar met zulke probleemgevallen hebben we nu genoeg ervaring om dat op te lossen dunkt mij;)
makkingacity
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 31-08-2006 08:40
Woonplaats: makkinga

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Superfries88' » 22-10-2007 12:15

Stojkovic is m.i. een type Barthez, maar dan iets minder. Een goede doelman die zichzelf en de club regelmatig voor lul zet. Hij kan dan best een betere reflex hebben, maar als je door gek gedrag veel kaarten pakt en blunders maakt heb je er niets aan. Geef mij maar Vandenbussche, Van Dijk of Etemadi. Of eventueel een betere doelman met een goede houding.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Lipton » 22-10-2007 12:22

Het is sowiesow goed dat Van Dijk aanwezig is bij de club, want die heeft een hele stoot aan ervaring, dat moet hij vast kunnen overbrengen op Vandenbussche en natuurlijk Etemadi. Maar voor de toekomst zou ik liever gaan voor een doelman die er wel direct staat, dus niet iemand van een jaar of 22 tenzij die echt van uitzondelijke kwaliteit is. Gewoon een doelman van een jaar of 27 die al wat meegemaakt heeft. Vandenbussche zal hier ook niet eeuwig blijven, en ik denk dat de rek er bij hem wel een beetje uitgeraakt is.

Volgens mij zou het voor Etemadi heel goed zijn als hij na dit seizoen of misschien al in de winterstop verhuurd zou worden aan een een eerste divisie club. Je kon bijvoorbeeld zien aan Vorm dat die aan een jaartje Den Bosch echt gigantisch gegroeit is.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Riverside » 01-11-2007 14:25

Heerenveen moet maar eens rond gaan kijken voor een goede back. Al jaren is het behelpen op de back-posities.

Sinds Edman weg is gegaan, hebben we daar nooit meer een echt goede linksback gehad. J. Drost gaat het niet halen evenals Johansen. Jong A Pin heeft de potentie, maar moet nog groeien en Breuer is natuurlijk geen linksback. Tevens is concurrentie voor Zuiverloon ook niet verkeerd.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor SCH-FAN » 01-11-2007 18:32

als rechtsback zie ik Sepp de Roover, sparta wel graag komen. Heeft zuiverloon concurrentie en hebben wij een opvolger van zuiverloon al in huis, verwacht dat zuiverloon aan het eind van het jaar vertrekt (moet ie wel beter spelen). Het enige nadeel van De roover is zijn lengte, maar hij heeft het tegen de topploegen bij sparta toch goed gedaan. hij is ook wel meer een middenvelder, net zoals zuiverloon, maar ik zie hem er graag bij.

verder als linksback vind ik die el-achaoui, of zoiets (nec) wel een goede, hij heeft af en toe wel van die smeerige overtredingen, maar is best een goede voetballer (beter dan johanssen en drost).
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Flying Frisian » 01-11-2007 23:14

De Roover lijkt me inderdaad een goede opvolger voor Zuiverloon. Bij Sparta zijn ze laaiend enthousiast over hem, hij is nog jong en is goed bekend met het Nederlandse voetbal.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor paparazzi » 02-11-2007 00:13

Flying Frisian schreef:De Roover lijkt me inderdaad een goede opvolger voor Zuiverloon. Bij Sparta zijn ze laaiend enthousiast over hem, hij is nog jong en is goed bekend met het Nederlandse voetbal.


Waarom speculeren jullie zo nadrukkelijk over een eventueel vertek van Gianni Zuiverloon? Ik mag toch hopen dat deze uitstekende verdediger nog minimaal een seizoen bij Heerenveen blijft.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor SCH-FAN » 02-11-2007 08:06

maar de roover is wel een goede opvolger als hij over 1/2 jaar weg zou mogen gaan. als je de roover nu niet koopt kan je hem straks niet meer kopen omdat hij al naar een topploeg is. ik hhop dat zuiverloon nog jaren bij heerenveen blijft maar ik denk dat hij eerder weggaat (ajax of feyenoord).
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten