Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

badfrisianboy schreef:Ik ben van mening dat Hamstra wel door heeft wat er gehaald moet worden.......... Maar als grondhouding heb ik een positieve houding naar dit bestuur.
Ik vind het geen rekening houden met en vooruitzien op de blessuregevoeligheid van Schaars niet sterk. Daar is door menigeen hier voor gewaarschuwd. Het verhaal met het mislopen van Peters en vervolgens dit 'oplossen' of liever gezegd invullen met Facey en Faes is net zo min doortastend en slim geweest. Het vroegtijdig verlengen met Thorsby en Schmidt en het laten gaan van Namli levert ook vraagtekens op.
Blind vertrouwen is hartstikke leuk, maar ik ben liever van tevoren kritisch dan achterna als een en ander zich voorgedaan heeft. Hahn en Hoegh zijn op het 1e gezicht goede versterkingen. Maar er moet nogal wat gebeuren. Hoe verder we in de transferperiode komen te zitten hoe lastiger het wordt. Omdat dan de beste spelers al onder de pannen zijn en je automatisch over moet stappen op afdankertjes. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn als dat spelers van de betere clubs zijn, maar de kans is behoorlijk aanwezig dat ze liever lekker bij hun club hun riante salaris opstrijken dan dat ze voor fors minder voor Heerenveen kiezen. Iedereen weet dat er nog tijd zat is. Maar als je ziet dat clubs om je heen wél al spelers binnen haalden die hier ook niet hadden misstaan dan is dat wel jammer als je met het laten gaan van 18 spelers behoorlijk ruimte hebt gecreëerd in het salarishuis.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Laten we nu eerst maar eens gaan kijken hoe we er half augustus voorstaan.

Dit soort posts kunnen heel goed kloppen, maar dan wel eind augustus.
Elk jaar komen er wel spelers voorbij die dan goed bij ons hadden kunnen spelen, maar opgepikt zijn door concurrenten. Zo is dat andersom echter ook. Ik denk dat vele supporters van Vitesse en AZ ook liever Hahn hadden gezien dan Pasveer of Bizot.

Laten we over een week of 2 nog maar eens de balans opmaken.

Je ziet het nu met Woudenberg ook. Zo simpel is het allemaal niet. Je wilt kopen, maar Feyenoord nu blijkbaar alleen verhuren. Dat is slechts één van de vele factoren die een transfer bemoeilijken.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik heb alle vertrouwen in dit bestuur. Gelukkig is er al afscheid genomen van een hoop middelmaat. Met 3 tot 4 kwalitatief goede spelers erbij en we hebben een selectie die mee kan in de subtop. Met de huidige selectie zal het plek 9-13 worden schat ik zo in. Komt goed!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1002
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik vind het geen rekening houden met en vooruitzien op de blessuregevoeligheid van Schaars niet sterk. Daar is door menigeen hier voor gewaarschuwd. Het verhaal met het mislopen van Peters en vervolgens dit 'oplossen' of liever gezegd invullen met Facey en Faes is net zo min doortastend en slim geweest. Het vroegtijdig verlengen met Thorsby en Schmidt en het laten gaan van Namli levert ook vraagtekens op. 
Blind vertrouwen is hartstikke leuk, maar ik ben liever van tevoren kritisch dan achterna als een en ander zich voorgedaan heeft. Hahn en Hoegh zijn op het 1e gezicht goede versterkingen. Maar er moet nogal wat gebeuren. Hoe verder we in de transferperiode komen te zitten hoe lastiger het wordt. Omdat dan de beste spelers al onder de pannen zijn en je automatisch over moet stappen op afdankertjes. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn als dat spelers van de betere clubs zijn, maar de kans is behoorlijk aanwezig dat ze liever lekker bij hun club hun riante salaris opstrijken dan dat ze voor fors minder voor Heerenveen kiezen. Iedereen weet dat er nog tijd zat is. Maar als je ziet dat clubs om je heen wél al spelers binnen haalden die hier ook niet hadden misstaan dan is dat wel jammer als je met het laten gaan van 18 spelers behoorlijk ruimte hebt gecreëerd in het salarishuis.
Mooie onderbouwde en beargumenteerde post Mackan. Op basis van zulke posts kun je inhoudelijk discussiëren. En daar is een forum als deze in mijn optiek voor bedoeld. Hier kan ik meer mee dan ongenuanceerde oneliners.

Ik heb bij het huidige bestuur een positieve grondhouding op basis van de argumenten die ik heb beschreven in mijn post. Dat is wat anders dan een blind vertrouwen.

Je argument betreffende een vervanger voor Schaars is legitiem, maar als ik me verplaats in de club dan kan ik me voorstellen, gezien het aantal middenvelders wat we vorig seizoen hadden dat ze het intern hoopten op te lossen. Voor hetzelfde geld was Schaars een heel seizoen fit gebleven en had je in je salarishuishouding onnodig kosten gemaakt. Maar dit seizoen wederom gokken op een fitte Schaars, ook gezien het recente verleden, zou wel een inschattingsfout zijn.
Of ze moeten in Jordy Bruin de vervanger zien.

Het hele gedoe rond Peeters was een groot drama. Ik denk dat bij een volgende keer in een dergelijke situatie Hamstra anders zal handelen en zich niet zolang meer aan het lijntje zou laten houden door een club. Maar ik wil hem daar wel eens naar vragen hoe hij terug kijkt op die onderhandelingen. Het vervolgens aantrekken van Faes was achteraf een ongelukkige zoals ik eerder al schreef. Ook met betrekking tot Schmidt deel ik je mening dat hij tekort komt. Thorsby kan in bepaalde wedstrijden met zijn inzet en karakter nog wel van waarde zijn in sommige wedstrijden. Maar net zoals met Schmidt vermoed ik dat ze mede verlengd zijn om toch ook karakterspelers in de ploeg te hebben. Maar daar wil ik hem ook nog wel eens naar vragen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Zie het hier zo snel niet terug, maar Stingl is inmiddels op proef bij Union Berlin, een subtopper in de 2. Bundesliga. Geweldige club, jammer voor ons.
Irevino
Nieuw talent
Berichten: 118
Lid geworden op: 03-06-2015 22:53

Bericht door Irevino »

Dumfries naar Heerenveen? Weet iemand daar meer van?
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Op twitter staat het gerucht dat hij een vierjarig contract tekent
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
abrikozenkoning
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 04-01-2015 20:54

Bericht door abrikozenkoning »

Ook al een gerucht omtrent een linksback: volgens Daily Mail zouden we Cameron Borthwick-Jackson willen: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -Ajax.html

Aangezien het Daily Mail is kunnen we het voorlopig met een korreltje zout nemen, maar wie weet.
Cyclia
Nieuw talent
Berichten: 56
Lid geworden op: 21-09-2011 17:36
Locatie: Steenwijk

Bericht door Cyclia »

Wolliepoly schreef:Op twitter staat het gerucht dat hij een vierjarig contract tekent
En dat account schijnt dus van de 'oom van' te zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dumfries lijkt mij een geschikte back, maar erg druistig. Kan nog veel aan worden bijgeschaafd. Hier was hij erg matig, op het Kasteel erg sterk.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Dumfries is een naam die me (heel) positief stemt. Ik denk ook de beste deal qua prijs-/kwaliteitverhouding. Die Scandinaviër van €4 miljoen is z'n geld niet waard zelfs al krijg je hem voor de helft. Vervolgens snel doorpakken met Woudenberg.
nou nou
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Dumfries is toch wel tallentvol indd war druistig.

Voor wat het waard is maar volgens transfermarkt staat xandro schenk ook in de belangstelling van heerenveen
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heb het eerder op dit forum aangegeven, maar Dumfries zie ik graag in Heerenveen!
Heerenveen fan in Leiden
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Na de Deen van Midjytland is dit vast optie B, ten opzichte van Marzo een stapje vooruit. Al ben ik verdedigend niet helemaal kapot van hem.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Een jongen met kracht en lengte. Maar goed eens kijken of het doorgaat en of hij straks subtop eredivisie aan kan.
Samen maken we de club sterk.
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1002
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Een jonge speler die lengte heeft, fysiek sterk is en beschikt over een goede mentaliteit. Moet echter nog wel leren minder druistig te worden en constanter worden ook in zijn prestaties. Met name voor de winterstop sterke optredens. Na de winterstop beduidend mindere prestaties. Wat dat betreft hield hij gelijke tred met het spel van sc Heerenveen. Verdedigend laat hij nog wel eens een steekje vallen maar op dat gebied zijn er nog wel groeimogelijkheden schat ik zo in.

Mocht het bericht kloppen dan is blijkbaar de favoriete Nissen Kristensen helaas niet haalbaar gebleken. Spijtig maar met een vraagprijs van vele miljoenen begrijpelijk.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 25-07-2017 00:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Dumfries, alleen die naam al, is natuurlijk een ruwe diamant. Laat maar komen hoor. Die Borthwick-Jackson komt echt niet hier voetballen, de halve Championship wil 'm hebben.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Verdedigend moet er nog veel gebeuren, maar brengt wel power en dynamiek. En is natuurlijk nog erg jong. Kan wel een publiekslieveling worden.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Satyr schreef: Die Borthwick-Jackson komt echt niet hier voetballen, de halve Championship wil 'm hebben.
Die jongen mag alleen verhuurd worden, dus niet aan beginnen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Feanfan 1 schreef: Die jongen mag alleen verhuurd worden, dus niet aan beginnen
Liever dan dik betalen voor Woudenberg. Huren voor linksback vind ik niet erg. Kik Pierie moet een kans krijgen en als je daarnaast iemand huurt met lengte, snelheid en iemand die evt ook centraal kan spelen, vind ik dat prima. Rechtsback is een ander verhaal.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Faes en met name Facey konden ook centraal op de back. We hebben gezien wat voor toppers dat waren.
Ik ben totaal geen voorstander van huren, indien het optie tot koop is. Maar dat is bij deze jongen niet het geval
Jan van Dessel
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2015 11:34

Bericht door Jan van Dessel »

Dumfries komt gaat inderdaad naar Heerenveen. Hij tekent voor 4 jaar en kost Heerenveen een aantal tonnen aan euro's. Ze zien hem als een diepte-investering. Waarschijnlijk traint hij vrijdag al mee. Op dit moment zit hij met Sparta nog op trainingskamp. Morgen vliegt hij terug en dan wordt hij snel medisch gekeurd.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef:Dumfries, alleen die naam al,
Kan ook hele plagerige dubbelzinnige opmerkingen op gaan leveren als hij hier een daar eens een steekje laat vallen. Komt van Sparta wat bekend staat om zijn goede jeugdopleiding. Is bijna 1.90, atletisch, sterk en snel. Nog maar 21 jaar. En waarschijnlijk wél betaalbaar en realistisch in tegenstelling tot Kristensen. Als de scouting hem een aanwinst vind ben ik de laatste om te zeggen dat dat niet zo is. Al vind ik hem in 1e instantie wel wat gehyped door de aardige resultaten van Sparta aan het begin van het seizoen. Later hoorde je niet zo veel meer over Denzel. Dat druistige hoort bij de leeftijd en zal vast minder worden. Ook Jerry had daar ondanks toch al redelijk ervaring nog last van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1002
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Dumfries komt gaat inderdaad naar Heerenveen. Hij tekent voor 4 jaar en kost Heerenveen een aantal tonnen aan euro's. Ze zien hem als een diepte-investering. Waarschijnlijk traint hij vrijdag al mee. Op dit moment zit hij met Sparta nog op trainingskamp. Morgen vliegt hij terug en dan wordt hij snel medisch gekeurd.
Hoe moet ik diepte-investering lezen Jan?
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Prima versterking. Denk wel dat hij duurder is dan een aantal tonnen, heeft nog 2 jarig contract. Nu nog een linksback er bij halen en dan staat de verdediging er heel aardig op. @Jan van Dessel nog meer geruchten opgevangen?
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Feanfan 1 schreef:Faes en met name Facey konden ook centraal op de back. We hebben gezien wat voor toppers dat waren.
Ik ben totaal geen voorstander van huren, indien het optie tot koop is. Maar dat is bij deze jongen niet het geval
Dit moet je per speler bekijken en niet naar een huurtransfer an sich. John de Jong werd ook gehuurd, net als Popovitsj. Dat waren aanwinsten.

Een aankoop mag van mij nooit een eigen jeugdspeler blokkeren, tenzij het een topper is.

Maar als je Pierie echt een kans wilt geven, dan zie ik liever een huurspeler als back-up dan een dure aankoop.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

"Denzel is een Superfries" of is het Superdumfries?! :wink:


Hoe dan ook, Dumfries is een Superfries :mrgreen:
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

De Leeuwarder Courant bevestigd nu ook dat Dumfries deze week gepresenteerd gaat worden. Ben er blij mee! Jonge, grote en sterke back die nog voldoende kan ontwikkelen! Groot verschil met Doke wat mij betreft.
EDIT; De Telegraaf meldt dat hij voor 4 jaar gaat tekenen. Mooi lang contract dus.
Laatst gewijzigd door nickstok op 24-07-2017 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Interessante aanwinst, ben benieuwd wat de technische staf uit hem kan halen. Hij is nog wat wisselvallig en onrustig maar heeft volgens mij wel veel potentie. Sterk, snel, atletisch en fel.
The two most powerful warriors are patience and time.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Vind Dumfries absoluut een aanwinst. Vaste rechtsback in Jong Oranje en staat al minimaal een jaar bij PSV op het lijstje. Ik had dan ook verwacht dat hij deze zomer naar PSV zou vertrekken.
Jong, snel, sterk opkomend.Uiteraard maakte hij ook wat foutjes afgelopen seizoen,maar dat is mijns inziens inherent aan zn leeftijd en ervaring.
Voor Heerenveen is dit een prima versterking en gaan we een stap vooruit tov Marzo/Schmidt. Jonge jongen met een prima potentieel.
Plaats reactie