Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor badfrisianboy » 09-01-2022 12:39

Thom Haye is een verdedigende middenvelder. Als hij de vervanger zal worden van Rodney Kongolo, er vanuit gaande dat Kongolo in de winterstop nog vertrekt of er niet met Kongolo zal worden verlengd, dan gaan we er in mijn optiek op vooruit. Thom Haye is echt een klasse beter dan Kongolo op die positie.

Thom Haye steekt er bij NAC met zijn kwaliteiten met kop en schouders bovenuit. Is technisch zeer vaardig en beschikt over een goede instelling. Mist misschien wat handelingssnelheid in zijn spel.

Volgens mij speelde Thom Haye in het verleden ook meer aanvallend, op de 10 positie, ook in de periode dat hij Eredivisie speelde. Sinds hij als verdedigende middenvelder speelt vind ik hem sterker voor de dag komen en lijkt hij op de juiste positie te staan; ook omdat hij wat handelingssnelheid mist. Maar wellicht zit ik er wel naast en speelde hij in het verleden toch niet zo aanvallend als ik voor ogen heb. Met de tijd kunnen herinneringen soms vertroebelen en de werkelijkheid niet meer juist weergeven. Toch is het afwachten of hij het een niveau hoger ook kan laten zien.

Maar nogmaals, mocht hij komen als vervanger van Kongolo dan zullen we er in elk geval op vooruit gaan. Als hij dan ook nog eens minder salaris krijgt dan Kongolo nu, dan is het helemaal een win-win situatie.

Wel moet er ook kapitaal op het veld komen te staan. Dat gaat met Haye en zijn leeftijd niet gebeuren. Toch is het goed in de as van het veld en op het middenveld wat ervaring te hebben. Daar wordt over het algemeen de wedstrijd gewonnen of verloren. Het kapitaal zal dan voorin de spits en op de beide vleugels voorin moeten komen te staan.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 09-01-2022 12:44

Feanfan 1 schreef:Ik zeg ook niet dat hij er niks van kan en dat een '6' veel goals moet maken, maar de prioriteit ligt wel bij goals maken
Met Madsen, Halilovic en Kongolo hebben we 3 spelers voor 2 posities. Daarbij had ik graag een echte nummer 10 gehad en Halilovic speelt daar nu, maar is dat niet

Ik snap wel dat je graag een middenvelder erbij hebt die wat goals kan maken, maar die veelscorende nummer 10 moet deze winter of in de zomer de vervanger van Siem de Jong worden vermoed ik. Hoe meer goals hoe beter natuurlijk, maar goals vind ik voor Tahiri niet een goede graadmeter. Daarnaast komt deze technische jongen in een beter elftal ook beter tot zijn recht dan bij een degradatiekandidaat, denk ik. Dan heb je Halilovic, Tahiri, Haye, Al Hajj en die nummer 10, wat ik eigenlijk best een leuk middenveld vind. Besluit je ook om Madsen te kopen, dan heb je iedere positie dubbel bezet en als die nummer 10 een lopende jongen is, heb je ook allemaal verschillende types. Tahiri is veel lichtvoetiger en technischer dan Halilovic, die wat meer opportunistisch is. Haye is wat giftiger dan Madsen, maar beide goede voetballers en Al Hajj vind ik qua techniek heel goed, maar die nummer 10 brengt dan meer loopvermogen (en hopelijk goals) richting het strafschopgebied. Voor mij maak je dan voetballend echt een stap zonder Kongolo en zo'n beetje de belangrijkste linie uitgebalanceerd.

Overigens word je met Haye aardig op je wenken bediend, want 5 goals en 7 assists voor een verdedigende middenvelder is niet niks.
Laatst bijgewerkt door Superfries1994 op 09-01-2022 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 09-01-2022 12:48

badfrisianboy schreef:Volgens mij speelde Thom Haye in het verleden ook meer aanvallend, op de 10 positie, ook in de periode dat hij Eredivisie speelde. Sinds hij als verdedigende middenvelder speelt vind ik hem sterker voor de dag komen en lijkt hij op de juiste positie te staan; ook omdat hij wat handelingssnelheid mist. Maar wellicht zit ik er wel naast en speelde hij in het verleden toch niet zo aanvallend als ik voor ogen heb. Met de tijd kunnen herinneringen soms vertroebelen en de werkelijkheid niet meer juist weergeven. Toch is het afwachten of hij het een niveau hoger ook kan laten zien.

Bij AZ viel hij me altijd wel op, maar inderdaad in een aanvallendere rol. Zakte toen wat weg, liep wat krasjes en deukjes op, maar bij NAC zijn ze weg van hem. Net zoals bij RKC men heel blij met Tahiri was.
Ik vind het allemaal geen rare keuzes als je er maar voor zorgt dat er in de aanval minimaal één Ejuke rond loopt en geen Nygrens en Henk Veermans. Als je voor een beperkte som geld Tahiri en Haye kan aantrekken, dan vind ik dat een goede deal. Het grote geld is tenslotte te verdienen in de aanval, investeer daar alsjeblieft goed in.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2022 13:14

Ik snap jullie wel en ten opzichte van Kongolo gaan we er ook op vooruit
Maar als je met deze selectie de tweede seizoenshelft ingaat vlieg je er tegen de Eagles uit in de bekee en gaan we in de competitie nog geen 10 punten pakken
Als je dan toch shopt in de KKD, haal dan Sem Steijn op
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor badfrisianboy » 09-01-2022 13:40

Feanfan 1 schreef:Ik snap jullie wel en ten opzichte van Kongolo gaan we er ook op vooruit
Maar als je met deze selectie de tweede seizoenshelft ingaat vlieg je er tegen de Eagles uit in de bekee en gaan we in de competitie nog geen 10 punten pakken
Als je dan toch shopt in de KKD, haal dan Sem Steijn op


Jouw beargumentering snap ik, maar is wel gebaseerd op de korte termijn. Ik hoop dat Ferry de Haan geleerd heeft van de voorgaande jaren onder Gerry Hamstra en er ook weer een lange termijn visie wordt ontwikkelt bij de club. Daarbij hoort dat je ook alvast rekening gaat houden met het mogelijke vertrek of niet verlengen van de contracten van Rodney Kongolo, Jan Ras, Siem de Jong en Nicolas Madsen. Maar wellicht gaat een mogelijke transfer van Thom Haye ook pas echt door als er eerst een middenvelder, bijvoorbeeld Kongolo, vertrekt en er zo ruimte komt in het salarishuis.

In het kader van doorselecteren zou het goed zijn om na dit seizoen afscheid te nemen van nogal wat spelers. Je kunt dan alvast maar wat voorbereidend werk hebben gedaan en niet alles in de zomerstop hoeven doen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2022 13:47

Dat klopt ook wat je zegt. Maar korte termijn is ook belangrijk, anders haal je, wat ik zei, nog geen 10 punten en lig je uit de beker
Heb begrepen dat Nygren deze winter ook vertrekt en hopelijk dat daar iemand voor komt die wel goals kan maken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 09-01-2022 21:51

... Haye? Alweer iemand waar we niks op kunnen verdienen. Heeft het in de Eredivisie niet gered. Moeten ook nog een afkoopsom betalen, NAC zal wel het onderste uit de kan willen halen. Samen met Tahiri op het middenveld heb je dan 2 "oude" spelers zonder restwaarden. Dan kunnen ze beter in de categorie "Veerman" zoeken. Kwam voor 5 ton binnen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor fuotbalgek » 10-01-2022 11:15

Jazz schreef:... Haye? Alweer iemand waar we niks op kunnen verdienen. Heeft het in de Eredivisie niet gered. Moeten ook nog een afkoopsom betalen, NAC zal wel het onderste uit de kan willen halen. Samen met Tahiri op het middenveld heb je dan 2 "oude" spelers zonder restwaarden. Dan kunnen ze beter in de categorie "Veerman" zoeken. Kwam voor 5 ton binnen.


Het is maar net waar je de waarde wilt creëren. Denk dat je de achterste zes stabiel hebt staan, je voorin 4 parels kunt gaan zoeken. Ben van mening dat voorin ook het grootste kwaliteitstekort zit, zeker kijkend naar de spelers die we niet gehuurd hebben. Vind het geen gek idee om ervaring daar neer te zetten, en het transferbudget in talentvolle aanvallers te steken. Die leveren over het algemeen ook het meeste geld op.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor du longhi » 10-01-2022 12:42

Jazz schreef:... Haye? Alweer iemand waar we niks op kunnen verdienen. Heeft het in de Eredivisie niet gered. Moeten ook nog een afkoopsom betalen, NAC zal wel het onderste uit de kan willen halen. Samen met Tahiri op het middenveld heb je dan 2 "oude" spelers zonder restwaarden. Dan kunnen ze beter in de categorie "Veerman" zoeken. Kwam voor 5 ton binnen.


Goeie voetballers tussen de 25 en 30 juich ik juist toe. We hebben jarenlang een piepjong elftal gehad. Wat heeft de jeugd ons de laatste jaren opgeleverd aan transferinkomsten; Ejuke en Veerman. De rest van de jonge spelers hebben bijna niets opgeleverd.
Met de veel jonge spelers was het vooral instabiel. Van mij mag het best zijn dat er 4 jonge goede spelers met restwaarde op het veld staan en de rest spelers tussen de 25 en 32.

Ik kijk voetbal voor het resultaat en voor het vermaak. Dan zijn resultaten en vermaak bovengeschikt aan restwaarde. Plus als de resultaten beter worden gaat de marktwaarde van de selectie ook omhoog.

Het is zeker geen garantie dat het stabieler wordt met oudere voetballers. Maar kijk naar de topploegen in Europa. Die spelen echt niet met 11 spelers die een gemiddelde leeftijd van 22 hebben. Liever spelers als Haye kopen dan spelers als Nygren huren om vooralsnog vooral op de bank te verpieteren.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-01-2022 17:24

Eerste bod op Haye is al geweest, inmiddels ook al afgewezen, maar dat kan dus zomaar rondkomen. Een behoorlijk bezet middenveld tot de zomer in ieder geval, of er moeten nog een paar jongens vertrekken. Ben benieuwd wat er met Al Hajj gaat gebeuren, zonde als die ondersneeuwt met types als Siem de Jong voor zich...
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-01-2022 17:29

Ook geïnteresseerd in Carl Gustafsson van Kalmar
Is ook een middenvelder. Tot nu 53 wedstrijden en maar liefst 0 goals !!!!
Vroeger stonden we bekend met doelsaldi van 70 voor en 60 tegen of 80 voor en 68 tegen
Tegenwoordig is het 15 voor en 22 tegen

Het streven van de club is altijd mooi voetbal
Maar als je slecht voetbalt maar 3-00 wint ga je met een beter gevoel naar huis dan goed gevoetbald en 0-1 verloren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-01-2022 22:31

Haye vindt dat Heerenveen de onderhandelen netjes en duidelijk laten verlopen en hij is teleurgesteld in NAC dat het zo lang duurt
Dan zal het aankomende week wel rondkomen. Als de transfer niet doorgaat denk ik niet dat hij nog vrolijk bij NAC zal voetballen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 15-01-2022 16:51

Feanfan 1 schreef:Haye vindt dat Heerenveen de onderhandelen netjes en duidelijk laten verlopen en hij is teleurgesteld in NAC dat het zo lang duurt
Dan zal het aankomende week wel rondkomen. Als de transfer niet doorgaat denk ik niet dat hij nog vrolijk bij NAC zal voetballen

Komt denk ik wel goed, NAC heeft daar inderdaad ook niets aan. Ze zullen wel zitten met het feit dat een groot deel van de transfersom naar ADO moet, omdat Haye transfervrij destijds overkwam ondanks een contract.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor us Hearrenfean » 19-01-2022 20:33

Haye speelt vanavond niet tegen Zwolle in de beker. Ook niet op de bank. Corona of zijn de onderhandelingen in eindstadium? Wie zal het zeggen..
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor sidodejong » 19-01-2022 21:11

zie hem toch echt op het veld staan :roll:
sidodejong
Nieuw talent
 
Berichten: 55
Geregistreerd op: 07-09-2020 19:01

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor us Hearrenfean » 19-01-2022 21:58

Excuus, mijn voetbalapp gaf de opstelling in eerste instantie verkeerd aan;)
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 21-01-2022 16:02

Het feit dat onze club dit zegt... Dat is de reden om het NIET te doen!! Een bijna 27 jarige waar we niks aan gaan verdienen...

"NAC Breda heeft wel interesse om spelers van SC Heerenveen in de transfer te betrekken. "Linksback Lucas Woudenberg, middenvelder Rodney Kongolo en linksbuiten Arjen van der Heide bedanken vriendelijk", meent Blanco. De vraagprijs van 750.000 euro blijft een struikelblok voor SC Heerenveen.

"Te gortig menen de Friezen voor een middenvelder van bijna 27 jaar uit de middenmoot eerste divisie. Met zijn leeftijd vertegenwoordigt Haye nauwelijks restwaarde voor zijn toekomstige club." NAC Breda wil een hoge transfersom, omdat de club naar verluidt twintig procent moet afstaan aan ADO Den Haag, de oude club van Haye."
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1996 » 28-01-2022 16:48

Haye heeft vandaag niet meegespeeld bij NAC vanwege diens transferperikelen. Heerenveen schijnt het bod te hebben verhoogd.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Raider » 29-01-2022 16:36

Nac Breda en Sc Heerenveen hebben een princpe akkoord bereikt over Thom Haye. De laatste plooien worden glad gestreken. Dit ligt redelijk ingewikkeld met de situatie bij Nac. Haye heeft zelf al een persoonlijk akkoord bereikt met Heerenveen aldus Second SCH
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor fuotbalgek » 29-01-2022 17:00

Raider schreef:Nac Breda en Sc Heerenveen hebben een princpe akkoord bereikt over Thom Haye. De laatste plooien worden glad gestreken. Dit ligt redelijk ingewikkeld met de situatie bij Nac. Haye heeft zelf al een persoonlijk akkoord bereikt met Heerenveen aldus Second SCH


Ben benieuwd wat hij gaat toevoegen, denk dat ie best wat kan brengen hier, maar leeftijd en profiel is niet waar we deze bedragen aan moeten uitgeven naar mijn mening.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-01-2022 13:39

Kongolo vertrekt waarschijnlijk maar Italie, dus zal Haye er wel voor terug komen
Gaan we, behalve leeftijd, op die positie er op vooruit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor BakCristian » 30-01-2022 14:38

Ik denk dat Patrick Pflücke het alternatief voor Haye is.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 30-01-2022 14:46

BakCristian schreef:Ik denk dat Patrick Pflücke het alternatief voor Haye is.

Pflücke is toch meer een buitenspeler dan een middenvelder zoals Haye?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-01-2022 17:21

Ik vind Sem Steijn (ADO) wel een prima speler voor de 10, maar daar hebben we ook al wat opties met De Jong en AL Hajj. Tevens staat hij al in de belangstelling van AZ en Twente
Pflucke is ook een prima speler met een enorme drive en een zeer goede trap, maar pok "al" 25. Maar als je Kongolo verkoopt die 24 is en Pflucke haalt, maakt dat ene jaartje ook niks uit terwijl je er kwalitatief wel op vooruit gaat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 30-01-2022 19:09

Ik kan uit eerste hand wel zeggen dat er bij Roda één goede speler rondloopt en dat is Pflucke. Die hoeft ook amper wat te kosten, want hij wil weg en niet verlengen bij Roda.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Mackan68 » 30-01-2022 21:11

Superfries1994 schreef:Pflücke is toch meer een buitenspeler dan een middenvelder zoals Haye?
Klopt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1996 » 30-01-2022 22:57

Volgens BN de Stem is Heerenveen rond met NAC Breda: 750.000 euro en een doorverkooppercentage van 10%. Puur voetbaltechnisch geen gekke transfer met het vertrek van Kongolo en Veerman, maar voor dit bedrag? Het is uiteindelijk wel iemand die het tot dusver meerdere keren in de Eredivisie niet heeft gered, weinig restwaarde heeft en speelt in de KKD. Daarnaast hebben we met Madsen, Halilovic, Tahiri, de Jong en Al Haijj al aardig wat (min of meer) basiswaardige middenvelders onder contract. Ik zie de toegevoegde waarde op dit moment niet zo.

Als men een middenvelder had willen halen, waarom dan niet iemand met kop- en duelkracht? De voorgaande heren (behalve de Jong) missen dat eigenlijk allemaal.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 31-01-2022 11:48

750K voor Haye? Nee joh! 1 april is nog ver
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Demster » 31-01-2022 14:24

Als Haye er voor kan zorgen dat Sarr voor het drievoudige doorverkocht wordt, is 750.000 een prima bedrag.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Marça » 31-01-2022 14:35

Demster schreef:Als Haye er voor kan zorgen dat Sarr voor het drievoudige doorverkocht wordt, is 750.000 een prima bedrag.

Dat is ook een mooie manier om naar deze transfer te kijken! :)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten