Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ebiede schreef: Dus het is een bullshit verhaal dat je niets kan halen omdat al het geld nog niet binnen is.
Oh, maar dat bedoel ik ook niet.
Wij hebben immers de vervanger van Dumfries in de persoon van Floranus al binnen. 8)
Dus wij halen natuurlijk vervangers.
Echter het gemak waarmee hier lijstjes met transfersommen worden gepresenteerd...
Alsof het geld er al is en er wel even de knip getrokken kan worden.
Overigens dat doen we dus nou ook weer niet echt als er nu weer een speler gehuurd gaat worden.(Lammers)

Het geld wordt al een jaar of twee gereserveerd...
Waarschijnlijk voor ons project "Abenello". Anders begrijp ik het ook niet.
Samen maken we de club sterk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Of we die 17 miljoen deels in termijnen krijgen, maakt helemaal niets uit: we hadden bij het vorige jaarverslag ook al 8 miljoen op de bank staan. @BK: misschien moet je dat ook eens lezen voor je allerlei beweringen doet.

Echt jongens, dat geld is er wel. Het probleem ligt hem in gebrek aan ambitie en daadkracht bij het bestuur.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

AllardP schreef:
Het probleem ligt hem in gebrek aan ambitie en daadkracht bij het bestuur.
Kom nou.
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Schalke 04 gaat deze zomer afscheid van nemen van Donis Avdijaj. Dat schrijft het Duitse BILD zaterdag. De jonge aanvaller heeft nog een contract voor één jaar en is in de etalage gezet.
Afgelopen halfjaar werd de 21-jarige Avdijaj door Schalke verhuurd aan Roda JC. In Zuid-Limburg tekende hij voor drie goals in elf Eredivisie-optredens. Eenmaal terug bij zijn werkgever Schalke heeft Avdijaj te horen gekregen dat er in Gelsenkirchen geen toekomst voor hem is,
Kon me wel bekoren in de wedstrijden die ik heb gezien. Is denk ik wel een lastige jongen en viel me op dat hij bijna nooit de volle 90 minuten bij Roda JC volmaakte. Kwaliteiten binnen het veld heeft ie wel tenminste
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

BK2007 schreef:Kom nou.
Als altijd ben ik zwaar onder de indruk van je argumentatie.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik deel de mening van Thinkman. De constructie met Lammers is natuurlijk geen ideale, maar sportief en financieel is het geen slechte constructie (uiteraard afhankelijk van het doorverkooppercentage). Aan de ene kant rinkelt de kassa mocht deze jongen echt doorbreken en aan de andere kant loop je financieel geen blauwtje. Daarnaast is het een typische kapstokspits waaraan het juist ontbrak de afgelopen 2 seizoenen. In ons huidige systeem en team is zo'n type spits ideaal. Namelijk voor de ontwikkeling van spelers die daar omheen spelen.
Blijkbaar wilde PSV Lammers echt niet verkopen en heeft zowel PSV als Heerenveen erg veel vertrouwen in hem. Daarnaast is er blijkbaar geen goed cq vergelijkbaar (en haalbaar) alternatief. Dan is een constructie met een doorverkooppercentage helemaal geen gekke. Sportief haal je een prima spits en financieel loop je geen risico. En aangezien ik wel vertrouwen in Hamstra heb gok ik eerder op een percentage van minimaal 20% dan op 10%.
Elvs
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-02-2013 17:24
Locatie: Utrecht

Bericht door Elvs »

Persconferentie nu. Toch Sam Lammers!
Ik wilde iets zinnigs zeggen maar dat lukte niet.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Elvs schreef:Persconferentie nu. Toch Sam Lammers!
Volgens Eisenga geen 'platte huur'. Geen idee wat we daarmee moeten.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wizard schreef:Daarnaast is er blijkbaar geen goed cq vergelijkbaar (en haalbaar) alternatief.


Omdat de club niet verder heeft gekeken, was er geen alternatief? Dat is toch wel heel schamel voor een club die vroeger in heel Europa bekend stond om zijn scouting. Trouwens, was er destijds ook 'geen alternatief' voor Peters? Hamstra lijkt toch op een enkele speler te fixeren en gaat vervolgens tot het uiterste om die binnen te halen. Geen briljante onderhandelingsstrategie.
Wizard schreef:Sportief haal je een prima spits en financieel loop je geen risico. En aangezien ik wel vertrouwen in Hamstra heb gok ik eerder op een percentage van minimaal 20% dan op 10%.
Iedereen met een beetje achtergrond in de economie weet: zonder risico geen rendement. Clubs als Zwolle, Excelsior en Heracles kunnen zich geen misser veroorloven, maar wij kunnen best een risicootje nemen. Geen enkele reden om ons als een satellietclub te gaan gedragen. En laat Hamstra maar eens open kaart spelen over zijn briljante onderhandelingsresultaat voor we allerlei aannames doen uit puur vertrouwen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Hoe dan ook.. Huren is het minste wat je kan doen.
Spijt heb je morgen maar!
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

AllardP schreef:wij kunnen best een risicootje nemen
Die risicootjes hebben we de afgelopen seizoenen wel gehad: Reza (redelijk-1 goed seizoen), Veerman (matig), te Vrede (matig-1 seizoen 10 goals), Zahovic (slecht). Daar kun je in de seizoen topseizoen van Uth ook Dalgaard (dramatisch) nog bij optellen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef: Omdat de club niet verder heeft gekeken, was er geen alternatief? Hamstra lijkt toch op een enkele speler te fixeren en gaat vervolgens tot het uiterste om die binnen te halen. Geen briljante onderhandelingsstrategie.
Hoe kom je hierbij? Denk je nou echt dat de club geen lijstjes voorhanden had/heeft? Dat zou wel uiterst naïef van je zijn om dat te denken. Natuurlijk is er gekeken naar alternatieven en uiteraard wil de club zoveel mogelijk verdienen aan haar spelers. Blijkbaar was Lammers op dit moment de beste optie: Een kapstokspits waar omheen onze jonge spelers zich kunnen ontwikkelen en die zelf als spits kan scoren. Daarnaast heeft Hamstra zelfs nog uitgelegd (voor de naïeve fans) dat er is gekeken naar alternatieven, dat de club heeft geprobeerd Lammers te kopen, maar dat ze uiteraard de buitenwereld niet inzicht geven in de spelers/clubs waar ze mee in onderhandeling zijn geweest. Lijkt me nogal wiedes.
AllardP schreef:Iedereen met een beetje achtergrond in de economie weet: zonder risico geen rendement. En laat Hamstra maar eens open kaart spelen over zijn briljante onderhandelingsresultaat voor we allerlei aannames doen uit puur vertrouwen.
Dan moet dat risico zich wel aandienen, beste AllardP. Iedereen met een beetje achtergrond in de economie weet ook dat het uiteindelijk gaat om rendement. Wanneer je dan met weinig risico relatief veel rendement kan behalen doe je dat mijns inziens keurig. Met een type Reza of Veerman ontwikkelt de rest van je team niet zo snel als met een goede kapstokspits. Wanneer onze scouts vertrouwen hebben in Lammers als kapstokspits en als toegevoegde waarde van ons team (en dus de ontwikkeling van andere spelers), en je loopt weinig financieel risico, doe je dat als club buitengewoon verstandig. Natuurlijk gaat de voorkeur uit van de club (en de fans) naar koop. Maar mocht dat gewoonweg niet haalbaar zijn doordat de andere partij niet meewerkt, dan is een dergelijke constructie (mits er geen goede alternatieven voor handen zijn) best een aantrekkelijke.
Juist heb je met deze strategie een prima spits in je selectie die uitstekend past in ons huidige systeem waarin andere spelers zich kunnen ontwikkelen. Daarnaast heb je nu nog steeds geld beschikbaar om es een buitengewoon talentje aan te trekken, mocht die kans zich voordoen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De club is naar wat geruchten (feanonline) toch ook nog bezig met Rotariu.
Als dit dus een echte buitenspeler betreft stemt me dat erg positief.
Ik hoop op mooi aanvalsspel met JOR. Overigens is voor mij 4-3-3 niet persé heilig en mag er ook vanuit de omschakeling worden gespeeld. Ik heb erg genoten van Mexico tegen Duitsland bijvoorbeeld. Mexico was voortdurend supergoed met omschakelen, terwijl Duitsland probeerde te domineren.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

BK2007 schreef:De club is naar wat geruchten (feanonline) toch ook nog bezig met Rotariu.
Als dit dus een echte buitenspeler betreft stemt me dat erg positief.
Ik hoop op mooi aanvalsspel met JOR. Overigens is voor mij 4-3-3 niet persé heilig en mag er ook vanuit de omschakeling worden gespeeld. Ik heb erg genoten van Mexico tegen Duitsland bijvoorbeeld. Mexico was voortdurend supergoed met omschakelen, terwijl Duitsland probeerde te domineren.
JOR speelt toch voornamelijk in een 4-2-3-1 systeem? Liefst zie ik nog een tweetal middenvelders, talentvolle centrale verdediger, rechtsbuiten , rechtsback en keeper. Maar dat zal wel niet haalbaar zijn. Hoop dat het elftal er ongeveer als onderstaand uit komt te zien of een Maher nog als 10 en Lammers als echte spits.


———————-——————Veerman/Hornkamp———————————————-
Zeneli/Mihijlovic—————Lammers/Vlap—————-Rojas/Gall————————

———————Rienstra/Bruijn———————-———Thorsby/(Veerman/Duarte)————-

Pieri/Woudenberg——Bulthuis/Leon bergsma—Hoegh/Naess—-Floranus/Smidt(liefst van Rhijn nog)

————————————————————-Hahn/Lamprou(?)———————————-
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wizard schreef:Hoe kom je hierbij? Denk je nou echt dat de club geen lijstjes voorhanden had/heeft? Dat zou wel uiterst naïef van je zijn om dat te denken. Natuurlijk is er gekeken naar alternatieven en uiteraard wil de club zoveel mogelijk verdienen aan haar spelers. Blijkbaar was Lammers op dit moment de beste optie: Een kapstokspits waar omheen onze jonge spelers zich kunnen ontwikkelen en die zelf als spits kan scoren. Daarnaast heeft Hamstra zelfs nog uitgelegd (voor de naïeve fans) dat er is gekeken naar alternatieven, dat de club heeft geprobeerd Lammers te kopen, maar dat ze uiteraard de buitenwereld niet inzicht geven in de spelers/clubs waar ze mee in onderhandeling zijn geweest. Lijkt me nogal wiedes.
Even jouw redenering kort samengevat: Hamstra heeft het besluit genomen, ik heb vertrouwen in Hamstra, dus moet het besluit wel goed zijn. Tja, op zo'n manier kunnen we het forum ook wel opdoeken. Wel nog bedankt voor dit prachtige voorbeeld van een autoriteitsdrogreden.

Laten we nog eenmaal logisch naar de deal kijken. We weten als fans natuurlijk niet alles, maar wat we wel zeker weten:
- Het is een kortetermijnoplossing (een jaar).
- We profiteren financieel niet of nauwelijks (hooguit bij een uiteindelijke doorverkoop van PSV).
- Lammers is geen ervaren speler a la Schaars, Bosvelt of Sibon, waar de rest zich aan op kan trekken.

En wat staat hier tegenover? Een hoop gespeculeer over 'kapstokspits' en gebrek aan alternatieven, maar niets concreets. Trouwens, de eerdere huurdeals van de onfeilbare Hamstra (Facey, Faes en Odegaard) hebben nou ook niet echt briljant uitgepakt.
Wizard schreef:Daarnaast heb je nu nog steeds geld beschikbaar om es een buitengewoon talentje aan te trekken, mocht die kans zich voordoen.
Als we ergens geen gebrek aan hebben, is het wel aan geld. Aan ideeën en ambitie daarentegen...
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ben het vaak met je eens AllardP en je argumenten zijn ook vaak onderbouwd. In het geval van Lammers doe je nu een hoop aannames. Wie zegt nu dat het een korte termijn oplossing is? Misschien scoort hij er 8 en wil PSV hem niet terug. Blijkt dat hij goed genoeg is voor bovenkant middenmoot/subtop en kopen wij hem alsnog. Wie zegt dat wij er niet tot nauwelijks van profiteren? Nergens worden bedragen of percentages genoemd. Vervolgens noem je Facey en Faes die niet als basisspeler zijn gehaald. Dat Odegaard niet briljant is uitgepakt klopt natuurlijk niet. Een trainer stelde hem verkeerd op, maar daardoor kreeg Dumfries wel veel bruikbare ballen en kon wel excelleren. Dumfries wordt nu verkocht voor 5.5 mil + %doorverkoop? Was dit gelukt als hij Rojas of Zeneli het hele jaar voor zich had gehad? Tot slot is de media-aandacht behoorlijk geweest en is de naamsbekendheid vergroot (denk ik).

Het geld dat ze nu niet uitgeven voor Lammers kunnen ze mogelijk nu besteden aan een andere speler. De transferperiode duurt nog wel even en er zijn nu 2 spelers binnen die zat tijd hebben om te wennen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Rick schreef:Ben het vaak met je eens AllardP en je argumenten zijn ook vaak onderbouwd. In het geval van Lammers doe je nu een hoop aannames. Wie zegt nu dat het een korte termijn oplossing is? Misschien scoort hij er 8 en wil PSV hem niet terug. Blijkt dat hij goed genoeg is voor bovenkant middenmoot/subtop en kopen wij hem alsnog. Wie zegt dat wij er niet tot nauwelijks van profiteren? Nergens worden bedragen of percentages genoemd. Vervolgens noem je Facey en Faes die niet als basisspeler zijn gehaald. Dat Odegaard niet briljant is uitgepakt klopt natuurlijk niet. Een trainer stelde hem verkeerd op, maar daardoor kreeg Dumfries wel veel bruikbare ballen en kon wel excelleren. Dumfries wordt nu verkocht voor 5.5 mil + %doorverkoop? Was dit gelukt als hij Rojas of Zeneli het hele jaar voor zich had gehad? Tot slot is de media-aandacht behoorlijk geweest en is de naamsbekendheid vergroot (denk ik).

Het geld dat ze nu niet uitgeven voor Lammers kunnen ze mogelijk nu besteden aan een andere speler. De transferperiode duurt nog wel even en er zijn nu 2 spelers binnen die zat tijd hebben om te wennen.
Een spits die 8 goals maakt kopen? Dat lijkt me niet het aantal waar wij naar streven. Als hij goed speelt en 15+ goals maakt, zijn we hem zeker weer kwijt aan PSV of die verkopen hem zelf, mochten ze hem niet goed genoeg vinden. Als hij mislukt, hebben wij er ook heel weinig aan.
Het percentage zal hoger zijn dan 5%, maar toch zeker geen 50%. Dan had PSV hem ook wel ergens anders kunnen stallen bij teams waar hij ook goed uit de voeten zou kunnen, Heracles of PEC bijvoorbeeld. Het goede percentage zal wel ergens in het midden liggen, zeg 20%. Dan zouden we in het allerbeste scenario er nog wel wat op kunnen verdienen, maar wel pas over een paar jaar en lang niet zoveel als dat we zelf een spits zouden verkopen die het zo goed zou doen. Je ziet aan Dumfries wel (en dat is dan nog maar een rechtsback) hoeveel je daar op kan verdienen in een jaar. En wij moeten het ook hebben van dat soort transfers, dat is de reden dat je een operationeel tekort nog kan hebben ieder jaar. Je had een uitzondering kunnen maken, zoals Allard ook al aangeeft, omdat het een speler betreft die er dermate boven uitsteekt dat je kwaliteit aan het team toevoegt, die je anders niet had kunnen halen. Een beetje zoals we hadden verwacht, en misschien ook wel was gebeurd op een andere positie, met Odegaard. Dan kan ik het mij wel voorstellen dat je dat doet. Maar Lammers heeft die status nog niet. Een andere jongen, met vergelijkbare potentie, had daar ook kunnen staan en die had je dan misschien wel kunnen kopen en later verkopen. En die opties zijn er echt wel, Lammers is niet de enige talentvolle haalbare optie in de spits, Novakovich bijvoorbeeld. Of andere veelscorende talenten in Zweden en Noorwegen. En anders moeten wij ons afvragen hoe goed die scouting van ons nog is.
Ik hoop dat men Veerman nog weet te slijten, gezien de belangstelling vorig jaar moet dat lukken. Hij wil spelen, en we mogen toch aannemen dat Lammers voor de basis is gehaald en dus beter zou moeten zijn dan Veerman. Misschien dat we voor hem nog een andere spits kunnen halen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

@Superfries1994

Je gaat niet in op de kern van het verhaal, namelijk: een hoop aannames en een hoop gemiep over jawell 1 huurspeler...

Die 8 goals en dan toch zelf kopen en 50% doorverkoop is natuurlijk niet logisch. Maar het zou toch kunnen. Want nergens is een vernelding wat het wel is.

Een spits van 22 die 8 goals maakt en speelt als Uth (die maakte bii Heracles ook 8 goals) die mag je van mij kopen hoor! Die laat andere spelers beter functioneren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef: Wel nog bedankt voor dit prachtige voorbeeld van een autoriteitsdrogreden.
Een bijzonder knappe redenatie en interpretatie waarin je uitlegt hoe je je voorgenoemde aanname naar je hand zet. Want je eigen post inzake het beleid achter de transfer van Lammers staat natuurlijk niet bomvol met aannames en veronderstellingen. 'Hamstra heeft geen alternatieven achter de hand'. Helaas vatte je de strekking van mijn post duidelijk dus niet waarin ik de andere kant van het verhaal belicht. En nee, zo hoeven we het forum niet op te doeken aangezien elk verhaal twee kanten heeft en zo ook elk forumlid zijn/haar eigen visie heeft op het beleid danwel een aangedragen onderwerp.
AllardP schreef:Laten we nog eenmaal logisch naar de deal kijken.
De huur van Facey en Faes waren noodacties, die nodig waren, omdat we op zeer korte termijn een vervanger nodig hadden. Faes viel hier door de mand (maar was een gewaardeerde jeugdinternational) en Facey kon hier niet aarden. Beide een gokje dat verkeerd kan uitpakken omdat je op zeer korte termijn iemand nodig hebt.
Odegaard zie ik niet als een mislukte zet, maar als een voltreffer. Deze jongen heeft Heerenveen internationaal deels weer in the picture gebracht en stond op moment van huur bekend als een supertalent. Iedereen verbaasde zich erover dat een club als Heerenveen zo'n enorm talent wist te strikken. Dat hij niet heeft gebracht wat er van hem werd verwacht, kan je Hamstra moeilijk aanrekenen. Wellicht zou je dat meer Streppel moeten aanrekenen?
Wat betreft Lammers maakt de club deze deal al ruim, voordat het nieuwe seizoen begint, bekend. Het is dus duidelijk dat de club Lammers als een erg sterke spits ziet. Het is dan aan ons als fans om dat te beoordelen in de loop van het seizoen of deze keuze goed uitgepakt heeft. Het is negatief en naar mijn mening zeer triest om dat vooraf al te doen. Wanneer er in de markt geen betere alternatieven zijn en je kunt op deze manier toch iets aan een speler verdienen, doe je het wat mij betreft prima. Je kunt ook kiezen voor een constructie zoals onze collega en concurrent doet, Groningen. Die kiezen wel voor een platte huurconstructie. Wij kunnen tenminste nog iets aan zo'n speler verdienen.
AllardP schreef:Als we ergens geen gebrek aan hebben, is het wel aan geld. Aan ideeën en ambitie daarentegen...
Precies. Liever een Dalgaard kopen en met veel verlies verkopen dan een constructie à la Lammers. Volgens jou kan een voetbalclub toch ook gemakkelijk geld lenen bij een bank? Het gaat erom dat je met een constructie à la Lammers iets op hem kunt verdienen daar waar je weinig financieel risico loopt en je daardoor genoeg geld over houdt om 1-2 leuke buitenkansjes te benutten.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1994 schreef:Misschien scoort hij er 8 en wil PSV hem niet terug.
Dat bedoelt Rick niet. Rick bedoelt dat wanneer hij slecht presteert, wij geen financieel risico lopen. Presteert hij wel goed, kan je leuk aan hem verdienen. Zoals al duidelijk is wil PSV hem (helaas) niet verkopen.
Verder geef je aan dat er genoeg alternatieven waren/zijn. Blijkbaar denken de scouts/club daar anders over. Je noemt Novakovich in dat geval. Enerzijds moet Novakovich dat waar maken dit seizoen en anderzijds is het de vraag of zo'n jongen het ziet zitten om bij Heerenveen de concurrentie aan te gaan met een andere spits daar waar hij bij Fortuna een basisplek heeft. Daarnaast is het maar de vraag of zijn club hem wilde verkopen en zo ja, wat de verkoopprijs zou zijn. Op dit moment huurt Fortuna hem alszijnde platte huur ;)
Dumfries is uitzondering. Het is niet vaak voorgekomen dat een subtopper in 1 seizoen zoveel op een speler verdient. Daar kan je geen beleid op maken/voeren.
Superfries1994 schreef:En die opties zijn er echt wel, Lammers is niet de enige talentvolle haalbare optie in de spits. Of andere veelscorende talenten in Zweden en Noorwegen. En anders moeten wij ons afvragen hoe goed die scouting van ons nog is.

Die alternatieven zijn er dus blijkbaar niet. Danwel blijkbaar ziet de club in Lammers een financieel en sportief hoger resultaat dan een alternatief. En wat betreft de scouting: Er zitten nog veel dezelfde scouts en tussenpersonen als in de financiële en sportieve succesjaren.
Superfries1994 schreef:Ik hoop dat men Veerman nog weet te slijten, gezien de belangstelling vorig jaar moet dat lukken.
Veerman zal verkocht worden. Hij heeft nog een contract voor 1 jaar. En dus zal de club met hem verlengen of hem proberen te verkopen. Er zal dus ook zeker een tweede spits worden aangetrokken (indien Henk niet verlengt) aangezien de bezetting met de onervaren Lammers en Hornkamp vrij mager is.
Gebruikersavatar
Hoho
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 29-05-2008 14:08
Locatie: Dútslân

Bericht door Hoho »

Ik verwacht dat er nog een spits bij komt, de #1 spits wel te verstaan. Lammers (zonder risico want gehuurd) voor 1 jaartje aangetrokken als back-up zodat Hornkamp nog even kan rijpen. Die zal z'n minuutjes vast wel gaan maken dit jaar.
Helaas voor Henkie maar dat zien weinigen meer zitten bij Heerenveen, die zal verkocht moeten worden gezien z'n 1 jaar resterende contract.
stop staring at my avatar
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hoho schreef:Ik verwacht dat er nog een spits bij komt, de #1 spits wel te verstaan. Lammers (zonder risico want gehuurd) voor 1 jaartje aangetrokken als back-up zodat Hornkamp nog even kan rijpen. Die zal z'n minuutjes vast wel gaan maken dit jaar.
Helaas voor Henkie maar dat zien weinigen meer zitten bij Heerenveen, die zal verkocht moeten worden gezien z'n 1 jaar resterende contract.
Dat hoop ik zeker. Een gehuurde Lammers als back-up is prima. Maar als een gehuurde spits onze eerste spits wordt is het best jammer.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Rick schreef:@Superfries1994

Je gaat niet in op de kern van het verhaal, namelijk: een hoop aannames en een hoop gemiep over jawell 1 huurspeler...

Die 8 goals en dan toch zelf kopen en 50% doorverkoop is natuurlijk niet logisch. Maar het zou toch kunnen. Want nergens is een vernelding wat het wel is.

Een spits van 22 die 8 goals maakt en speelt als Uth (die maakte bii Heracles ook 8 goals) die mag je van mij kopen hoor! Die laat andere spelers beter functioneren.
Jij noemt het een hoop gemiep, ik noem het liever een hoop geld dat mogelijk wordt misgelopen. Dat Uth destijds 7 goals maakte voor Heracles betekent natuurlijk niet dat een Lammers met 8 goals dezelfde kwaliteiten bezit. Doorgaans is 8 doelpunten te weinig voor een spits van Heerenveen. Of vond jij Reza dit jaar wel een voldoende halen? Overigens had Heracles destijds ook een optie tot koop (iets wat Heerenveen, naar aanleiding van de woorden van Hamstra, ook lijkt te hebben), maar het heeft het daar helemaal niets aan gehad destijds. En aannames doen we hier allemaal en continu, we hebben helaas niet alle informatie beschikbaar. Maar dit is het meest logisch.
Verder geef je aan dat er genoeg alternatieven waren/zijn. ... Dumfries is uitzondering. Het is niet vaak voorgekomen dat een subtopper in 1 seizoen zoveel op een speler verdient. Daar kan je geen beleid op maken/voeren.
Het is niet zo dat Lammers heeft bewezen veel beter te zijn dan Novakovich, die laatste heeft ook meer goals gemaakt in de Juup (ook veel meer wedstrijden de kans gekregen). Aangezien ik aanneem dat Lammers hier als eerste spits gehaald wordt, was Novakovich dat waarschijnlijk dan ook geweest. En misschien hadden wij hem wel kunnen kopen (tot nu toe is zijn contract bij Reading ook nog niet verlengd), maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Het lijkt me juist dat Dumfries een uitstekend voorbeeld is van hoe wij graag zouden willen werken: Ruwe diamanten kopen, laten excelleren en dan weer helpen aan een volgende stap die ook wat voor ons oplevert. Voorbeelden te over die na een korte periode bij ons voor het veelvuldige werden verkocht. Dat is juist ons beleid.
Die alternatieven zijn er dus blijkbaar niet. Danwel blijkbaar ziet de club in Lammers een financieel en sportief hoger resultaat dan een alternatief. En wat betreft de scouting: Er zitten nog veel dezelfde scouts en tussenpersonen als in de financiële en sportieve succesjaren.
Dat is wel opvallend. We slagen er al jaren niet in een fatsoenlijke spits te kopen (Uth en Finnbogason waren de laatsten, aangetrokken in 2012). Ik geloof niet dat er al zo lang geen spits meer voor ons zou zijn die ook haalbaar is.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Reza maakte de rest van de spelers niet beter. Geen voldoende voor hem. Maar Larsson zorge er met Zeneli voor dat hij vorig seizoen 19 goals maakte. Als Lammers ala Uth 8 goals maakt en 8 assists geeft en de vleugels en aanvallende middenvelder ook zo’n rendement krijgen, dan mag hij ook tevreden zijn. Alleen 8 doelpunten is natuurlijk te weinig.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1994 schreef: Het lijkt me juist dat Dumfries een uitstekend voorbeeld is van hoe wij graag zouden willen werken: Ruwe diamanten kopen, laten excelleren en dan weer helpen aan een volgende stap die ook wat voor ons oplevert. Voorbeelden te over die na een korte periode bij ons voor het veelvuldige werden verkocht. Dat is juist ons beleid.
Waarop ik op doel is dat het een uitzondering is dat je een speler na 1 jaar voor het pak-em-beet het 7-voudige kan verkopen. Daar kan je geen beleid op maken. Natuurlijk is het beleid van de club om ruwe diamanten te kopen, te laten excelleren en dan met veel winst te verkopen; dat weet elke sc Heerenveensupporter.
Superfries1994 schreef:Dat is wel opvallend. We slagen er al jaren niet in een fatsoenlijke spits te kopen (Uth en Finnbogason waren de laatsten, aangetrokken in 2012). Ik geloof niet dat er al zo lang geen spits meer voor ons zou zijn die ook haalbaar is.
Het is op dit moment gewoonweg veel lastiger om een talentvolle/goede spits aan te trekken. Simpelweg doordat er veel meer concurrentie is en dat daarnaast steeds meer grotere clubs buitenlandse jeugdspelers al op jonge leeftijd bij hun club weghalen. Daarnaast zijn de lijnen ook korter geworden door de komst van o.a. social media. De club heeft het vertrek van Uth mijns inziens redelijk kunnen opvangen met Reza (die een prima eerste seizoen speelde). Alleen afgelopen seizoen was het een qua spits/aanval dramatisch seizoen. Daarnaast hadden we een erg leuke '10' / spits in onze gelederen die door Psv is geroofd.
Enfin, ik ben het met je eens dat het teleurstellend is dat de club de afgelopen jaren geen goede jeugdspits heeft aangetrokken die nu zijn opwachting in het eerste had kunnen maken. Aan de andere kant blijkt het momenteel lastiger te zijn dan 20 jaar terug.
MimiC
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-07-2013 17:23

Bericht door MimiC »

Kan weer een naam van het lijstje af.



Malmö FF neemt Romain Gall over van Gif Sundsvall.

Volgens de gegevens van SportExpressen landde de middenvelder woensdag in Malmö om het verplichte medische onderzoek af te ronden.

MFF betaalt meer dan vijf miljoen kronen aan "Giffarna" - en gaat volgens plannen, hij wordt officieel gepresenteerd in de komende paar dagen.

Deel artikel
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

MimiC schreef:Kan weer een naam van het lijstje af.



Malmö FF neemt Romain Gall over van Gif Sundsvall.

Volgens de gegevens van SportExpressen landde de middenvelder woensdag in Malmö om het verplichte medische onderzoek af te ronden.

MFF betaalt meer dan vijf miljoen kronen aan "Giffarna" - en gaat volgens plannen, hij wordt officieel gepresenteerd in de komende paar dagen.

Deel artikel
Ergens rond de 5 ton dus. 5 Miljoen Zweedse Kronen = 485.422 Euro. Met zijn statistieken en 2-benigheid in mijn ogen een gemiste kans voor een positie waar er nog wel iemand bij kan én waar door zowat iedereen verwacht wordt dat we Zeneli nog kwijt gaan raken.... Gelukkig is Rotariu er nog. Al zal het gezien de inkomende transfers eerder weer een onbekend en/of ongenoemd konijn uit de hoge hoed van Hamstra worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gemiste kan? Misschien wilde hij zelf wel niet.
Spijt heb je morgen maar!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Jammer, Gall is een leuke speler. Ben benieuwd of Heerenveen uberhaupt interesse had in Gall. Zou een mooie stap zijn om in een betere competitie de stap te maken. 5 ton is een prima prijs voor deze speler.
Heerenveen fan in Leiden
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Gemiste kans? Ergens wordt door een (wazige) bron een naam genoemd, een groot gedeelte van de Heerenveen-fans gaan zich eraan verlekkeren, blijven het volgen en maken het nieuws nog groter dan het ooit geweest is of zou zijn geworden. Speler is hoogstwaarschijnlijk nooit in beeld geweest en was misschien name-dropping van zijn agent. Of een aanname van Zweedse sportjournalist van het plaatselijke sufferdje.

Resultaat in ogen van de Heerenveen-supporter: Transferbeleid van Heerenveen klopt van geen kant en Hamstra c.s. snappen er ook niks van. En de scouting deugt ook van geen kanten. Wat een wanbeleid!

Gewoon helemaal nergens op gebaseerd.
Plaats reactie