Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-12-2021 20:28

De transferwindow komt eraan. Wat mij betreft moet dit gebeuren

Uitgaand:
vd Heide verhuren
Nygren terug naar Genk sturen
Siem de Jong tegen elk aannemelijk bod weg doen

Inkomend:
Een nieuwe spits
2 vleugelspelers
Diepgaande 10

Kan je ook zeggen dat je Dresevic en Kongolo moet laten gaan, maar 5 inkomende spelers vind ik wat teveel
Ik hoop wel dat Joey blijft. Soms wat nonchalant en slordig, maar in dit matig team een speler die iets extra's heeft en zonder hem hadden we 10 punten minder gehad

Succes Ferry
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 23-12-2021 00:42

Ik vind de aanpak van zoveel laten gaan en zoveel halen niet interessant. Nygren wil weg laten gaan. VD Heide verhuren kan, zou goed voor hem zijn. Siem kun je prima nog een half jaar op de bank houden.

Het enige wat belangrijk is, is dat er een kwaliteitsimpuls komt. Je kunt het beste, als de opties er zijn, deze winter investeren in spelers materiaal. Krikt de waarde van verkopen van anderen ook weer op. De 2-3 mil die op de plank ligt moet geïnvesteerd worden in een goede aanvaller en een goede tien.

Defensief is stabiel, middenveld moet dynamischers worden met een goede tien, halilovic en Joey er achter, en voorin moet gewoon meer kwaliteit komen.

Hopelijk durft de club deze periode te voorinvesteren, want anders zijn we weer te laat. En kijk eens goed naar wat in Scandinavië uit contract loopt, de smaakmakers daar zijn al snel beter dan wat wij hebben.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-12-2021 06:07

Op zich kan ja Siem de Jong wel houden, maar qua salaris is dat denk ik de grootverdiener van de selectie. En qua prestaties zet hij daar niet heel veel tegenover. Al vind ik ook dat hij misbruikt wordt op de linksbuiten, maar dat zal JJ niet veranderen
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor zweed1 » 23-12-2021 08:06

Feanfan 1 schreef:Op zich kan ja Siem de Jong wel houden, maar qua salaris is dat denk ik de grootverdiener van de selectie. En qua prestaties zet hij daar niet heel veel tegenover. Al vind ik ook dat hij misbruikt wordt op de linksbuiten, maar dat zal JJ niet veranderen

Eens met je, spelers die niets toevoegen maar flinke salarissen hebben moeten wij proberen kwijt te raken.

Dat geldt voor Kongolo, Dresevic, de Jong en Mulder. Geeft gewoon ruimte in het salarisbudget ze spelen weinig dus haal daar 2 KKD spelers voor terug. Talent genoeg daar, weet Ferry ook.
zweed1
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 23-12-2021 11:31

Ik denk dat Ferry veel spelers zou willen lozen wat salaris betreft, maar is het realistisch? Denk niet dat je De Jong kwijt kunt raken, zeker niet als hij goed verdient hier.

Vraag me ook af of er veel interesse is in Kongolo of Dresevic, die zitten hier ook maar op de bank.

Waarom ik het vertrek van deze spelers naast gebrek aan interesse minder interessant vind, is dat ze over zes maanden uit contract lopen. Je weet dus dat die ruimte er aan komt en daar kun je op anticiperen, mocht er toch een van deze spelers vertrekken in de winter zie ik dat als bonus eerder dan als aannemelijk. Ook deze spelers zullen graag gebruik maken van hun transfervrije status deze zomer, eerder dan naar de ene club gaan die er nu nog 2 ton voor over heeft.

Wanneer Joey vertrekt moet je een middenvelder halen deze winter, en bij voorkeur ook een buitenspeler en een spits deze winter. Volgende transferperiode moet er een keeper bij voor Mulder, een back die bij voorkeur beide kanten kan spelen, nog een vleugelspeler voor de vertrekkende huurspelers en een tien.

Veel interessanter dan wie in de winter of anders de zomer vertrekt, welke spelers kunnen voor deze posities worden aangetrokken? Hebben we de lijstjes op orde en is er voldoende budget? Zijn er spelers waar men echt diepteinvesteringen op durft te maken?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor DSCH » 25-12-2021 10:47

fuotbalgek schreef: Veel interessanter dan wie in de winter of anders de zomer vertrekt, welke spelers kunnen voor deze posities worden aangetrokken? Hebben we de lijstjes op orde en is er voldoende budget? Zijn er spelers waar men echt diepteinvesteringen op durft te maken?

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Wat trof Ferry aan toen hij hier kwam? Mijn gevoel zegt dat dat niet veel was. Onze scouting lijkt op zijn gat te liggen. Dus waarmee moet Ferry het doen? Kan hij al handelen? Of wordt het eerst op goed geluk wat kopen zonder een goed plan? Ik denk namelijk dat hij nog niet genoeg tijd heeft gehad om alles weer goed op te bouwen. Dat zal ook nog wel even gaan duren denk ik.

Maar wellicht zit ik ernaast natuurlijk en weten ze bij de club wat ze doen. Daar hoop ik op.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 05-01-2022 12:15

Heel benieuwd wat we van de Haan kunnen verwachten nu zo vroeg in de transferperiode de transfer van Veerman afgerond is. Gevoelsmatig heeft hij niet het onderste uit de kan gehaald, maar wanneer dat vertraging op zou leveren, en daardoor eventueel inkomende transfers misgelopen zouden kunnen worden dan kan ik me hier wat bij voorstellen. Als het doorverkooppercentage van 15% over het gehele doorverkoopbedrag correct is dan is dat wel weer sterk.

Ik hoop dat er met de centen in de zak een beter alternatief (dan van Hooijdonk) gezocht kan worden voor de spitspositie. Als men het echt in Dallinga ziet zitten dan is hij misschien toch te overtuigen om de overstap al te maken. Ik verwacht verder een vertrek van Nygren (Brondby?) en de geluiden dat er een rechtsbuiten gekocht gaat worden worden sterker. Geen idee hoe betrouwbaar maar de naam van Carlo Holse van Kopenhagen gaat rond.
Voor Veerman zal wel een vervanger moeten komen... we komen nu in de selectie iemand tekort die een beslissende pass kan geven, van achter uit het middenveld. Halilovic komt in de passing echt veel tekort, en Madsen speelt mij te veel op safe.
Jelmer1981
Wereldspeler

Berichtdoor DSCH » 23-01-2022 09:24

Kees Kwakman gaf het gisteren al aan bij ESPN. Moet je wel naar Heerenveen willen op dit moment? Ik denk dat heel veel spelers daar wel twee keer over nadenken inderdaad. Dat maakt het voor Ferry een nog grotere uitdaging om goede spelers te halen. Je belandt al snel bij keus C, D en E en dat zijn altijd gokjes.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor Superfries1994 » 24-01-2022 18:59

Ik vind zoals iedereen dat er nog een hoop moet gebeuren op de transfermarkt, maar door het gerommel met Johnny vrees ik dat deze transferperiode als een nachtkaars uit zal gaan. Welke buitenspelers die in vorm zijn, gaan nu nog kiezen voor stuurloos schip zonder kapitein? Zonder geld lukte het Ferry niet, met geld van Joey lukt het Ferry na drie weken ook nog niet en nu de trainer zometeen wordt weggestuurd, zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Jazz » 24-01-2022 19:40

Superfries1994 schreef:Ik vind zoals iedereen dat er nog een hoop moet gebeuren op de transfermarkt, maar door het gerommel met Johnny vrees ik dat deze transferperiode als een nachtkaars uit zal gaan. Welke buitenspelers die in vorm zijn, gaan nu nog kiezen voor stuurloos schip zonder kapitein? Zonder geld lukte het Ferry niet, met geld van Joey lukt het Ferry na drie weken ook nog niet en nu de trainer zometeen wordt weggestuurd, zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.

Conclusie: het lukt niet. Geen geld -> geen aankopen -> spelers huren -> geen kapitaal op het veld -> weinig verkoop -> geen geld om te kopen. En ga zo maar door.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 24-01-2022 19:47

Dat is op dit moment waar, maar men is wel degelijk bezig geweest met behoorlijke investeringen. Spelers die dit elftal naar een hoger niveau kunnen tillen. Dat is afgelopen zomer en nu niet gelukt, maar geen geld is niet helemaal waar. Er ligt nog wel wat geld. Maar gelukkig gaat dat niet naar Haye, zoals er eerder een bak is weggegooid aan Veerman. Die spelers moet je oppikken als ze uit contract lopen en geld uitgeven aan talenten die meer waard kunnen worden. Denk alleen dat je wel kunt concluderen dat er veel concurrentie is in de categorie spelers die wij daarin zouden kunnen binnen halen. De grotere bedragen zijn de laatste twee seizoenen wat uit de markt, waardoor meer clubs in deze categorie terecht komen. Je zult dus moeten investeren in je scouting en je netwerk, om de concurrentie voor te kunnen blijven. En dat is lastig wanneer je net een wisseling hebt op technisch vlak en sportief al wat jaren aan het aanmodderen bent. Toch kan één of twee goede transfers zo'n patroon ook wel weer doorbreken, zoals in het verleden gepoogd werd Hauge, Karlsson en Karlsson binnen te halen, zal er uiteindelijk wel weer een soortgelijke transfer lukken. Dat ondertussen totaal geen ontwikkeling is bij de jongere spelers in de huidige selectie is wel zorgelijk. Waarom ontwikkel je een speler als el hajj niet en blijf je aanploeteren met Siem en Henk?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 25-01-2022 23:18

Make it or break it voor Ferry: coach ontslagen en de twee beste spelers verkocht. Er moet deze week echt nog heel veel gebeuren..
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 25-01-2022 23:29

Superfries1996 schreef:Make it or break it voor Ferry: coach ontslagen en de twee beste spelers verkocht. Er moet deze week echt nog heel veel gebeuren..

Het grote werk om de selectie te vormen ligt er komende zomer. Een aanvallende versterking voorbereidend daarop nu zou ideaal zijn, en anders een tijdelijk oplossing die direct kwaliteit toevoegt.

Keuze van nieuwe trainer richting komend seizoen is daarin ook cruciaal. Waar gaat Ferry naar toe qua speelstijl, type spelers en welke trainer laat daarbij. Korte termijn van lange termijn waarbij die tweede echt interessant gaat worden, maar nu al keuzes richting lange termijn gemaakt kunnen worden. Echter, geen concessies, liever wachten tot de zomer en overbruggen met wat je nu voor handen hebt of tijdelijk kunt inzetten.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor boy waterman » 26-01-2022 07:26

Ik zou nog 1 ding tegen ferry willen zeggen als hij komend seizoen de selectie gaat samen stellen.
HOU OP MET HUREN VAN SPELERS!!! Alvast bedankt.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler

Berichtdoor badfrisianboy » 26-01-2022 12:29

IT GIET OAN.

Na het vertrek van Gerry Hamstra en het aanstellen van Ferry de Haan is er wat tijd nodig geweest om te evalueren en tot een analyse te komen op voetbalgebied. De club is na deze evaluatie blijkbaar tot een eindoordeel gekomen en lijkt nu door te pakken.

IT GIET OAN.

Ferry de Haan lijkt nu echt begonnen met het drukken van zijn stempel op het technisch beleid van de club. Jeugdtrainers vervangen, hoofdtrainer vervangen en nu is de selectie aan de beurt. Langzaam begint duidelijk te worden dat er echt door geselecteerd gaat worden. Grootverdieners die niet presteren als Dresevic, Woudenberg, Kongolo en Henk Veerman mogen vertrekken. Het zal ook de salarishuishouding ten goede komen.

Gezien de uitspraken van het bestuur tijdens de Nieuwjaarsreceptie, dat er ook kapitaal op het veld moet staan en er minder huurspelers moeten komen, ben ik er van overtuigd dat ze achter de schermen serieus bezig zijn met het vastleggen van zulke spelers.

Of dat allemaal lukt is afwachten gezien de financiële situatie, maar ik houd hoop. Je moet ook maar kunnen betalen wat de verkopende partij wil ontvangen. Met een groter budget gaat dat net even wat makkelijker.

Desalniettemin zou ik willen zeggen: IT GIET OAN
badfrisianboy
Basisspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-01-2022 18:16

Vriest het zo hard??
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 26-01-2022 23:13

Jazz schreef:Conclusie: het lukt niet. Geen geld -> geen aankopen -> spelers huren -> geen kapitaal op het veld -> weinig verkoop -> geen geld om te kopen. En ga zo maar door.

Ook de laatste ontwikkelingen wijzen weer dat je te zwart kijkt. We laten een onderpresterende grootverdiener zonder restwaarde gaan voor een bonus van drie ton, en proberen te investeren in een jonge talentvolle speler in de categorie 1,5-2,5 miljoen.

Door de huidige transfermarkt gaan de dingen wat stroperig maar ferry weet goed wat hij wil. Komende zomer nog afscheid nemen van een groepje overbetaalde middelbaat, en verder vormgeven kan beginnen. Alle stappen die Ferry deze winter na een halfjaar inwerken heeft genomen zijn logisch en goed voor de toekomst van de club.

Ben heel benieuwd hoe het bouwen hem af zal gaan. Er is dus geld, en (straks) veel ruimte in salarisbudget. Het gaat de goede kant op.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 27-03-2022 15:00

De selectie is weer zoals vanouds uit balans om 433 te spelen, wat we kennelijk altijd verplicht zijn. Goede centrale verdedigers hebben we te over met Van Beek, Van Aken, Bakker, Dresevic, Bochniewicz en ook nog Van Ottele (geen idee waar hij uithangt trouwens..) en Zaal. Op de backposities zijn we dan weer zwaar onder bezet kwalitatief gezien, alleen Van Ewijk en Kaib voldoen. Centrale middenvelders hebben we weer eens te over, maar er ontbreekt een breker tussen al die leuke voetballers (Tahiri, Haye, Madsen, Halilovic). Op 10 loopt een oude rot die het niet meer kan belopen een goed talent in de weg en ook Halilovic, die geen nummer 10 is, pakt speeltijd op die positie. Op de vleugel hebben alle drie de spelers niet het niveau en daarvan zijn ook nog twee gehuurd, waardoor noodgedwongen onze topaankoop vaak op links werd gezet.

Maar als je dan toch onverhoopt deze selectie hebt (sommige dingen kon De Haan vooraf ook lastig aan zien komen, bijvoorbeeld Stevanovic en Musaba leken wel degelijk versterkingen op voorhand), dan nog lijken onze coaches problemen te ondervinden om het beste elftal op te stellen. Na een paar wedstrijden was al duidelijk dat we op de vleugels problemen hadden, in het centrum van de verdediging en het middenveld potentiële basisspelers te over en backs die een goed loopvermogen hebben, aanvallend hun steentje kunnen bijdragen en voornamelijk Kaib die verdedigend zwak is. Waarom Jansen dan maar bleef vasthouden aan 433 (of een vergelijkbaar systeem met buitenspelers) is voor mij een raadsel. Siem en Halilovic die daardoor noodgedwongen moesten spelen. Van Gaal heeft hetzelfde probleem bij het Nederlands elftal met een paar goede CV's en weinig buitenspelers, maar past zich wél aan. Doordat Jansen zijn systeem maar niet wilde aanpassen aan de kwaliteiten, bleef hij afhankelijk van Joey en toen die vertrok, was een ontslag een kwestie van tijd.

Ik kan me voorstellen dat Van Wonderen voor volgend jaar blijft vasthouden aan het huidige systeem. Kaib en Van Ewijk zullen blijven, Sarr moet optimaal renderen (en is geen typische nummer 9) en we blijven veel goede centrale verdedigers houden. Voor Van Ottele moet het duidelijk worden of die een kans maakt om een voetballer voor het eerste te worden, anders laten gaan. Je hebt sowieso Van Beek en Bochniewicz en ik zou proberen om zowel Bakker als Van Aken erbij te houden, dan heb je voldoende opties om met drie centralen te spelen. De Haan kan zich dan concentreren op het halen van minimaal één directe versterking in de aanval, die verder uit Sarr, Al Hajj, Stevanovic en misschien Van der Heide bestaat. Verhuur je Van der Heide, dan moeten er twee bij. Een talentvolle back erbij zou ook niet verkeerd zijn. Verder heb je dan alles redelijk goed ingevuld.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Neymar » 15-08-2022 11:22

Blijft best wel stil rond een eventuele nieuwe spits en verdediger. Wordt vast weer een last minute deadline day transfer.
Neymar
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-08-2022 15:42

Gisteren met Goedemorgen Eredivisie werd gezegd dat er heel veel clubs een spits zoeken. Zeker Excelsior en ook Groningen is zoekende, anders hadden ze al lang die 11 miljoen voor Strand Larsen geaccepteerd
Blijkbaar niet zo makkelijk
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Marça » 15-08-2022 15:51

Alle clubs zoeken naar jonge spitsen die ze op termijn met flinke winst verkopen, dus de prijzen voor dat soort spelers vliegen ook de hoogte in. Ik zou als Heerenveen zijnde maar eens informeren bij Alfred Finnbogason, want ik zie ze niet zomaar een goede en betaalbaare concurrent halen voor Van Hooijdonk en Sarr. Wellicht op huurbasis, maar dat is juist iets wat ze niet willen.
Marça
Superster

Berichtdoor DSCH » 15-08-2022 21:12

Marça schreef:Alle clubs zoeken naar jonge spitsen die ze op termijn met flinke winst verkopen, dus de prijzen voor dat soort spelers vliegen ook de hoogte in. Ik zou als Heerenveen zijnde maar eens informeren bij Alfred Finnbogason, want ik zie ze niet zomaar een goede en betaalbaare concurrent halen voor Van Hooijdonk en Sarr. Wellicht op huurbasis, maar dat is juist iets wat ze niet willen.

Finnbogasson zou ik niet meer aan beginnen. Het gaat ten eerste een tijd duren om hem fit te krijgen en ten tweede weet je niet hoe lang hij fit blijft en hoe goed hij nog is. Of hij zou het voor een appel en een ei moeten gaan doen, maar dat betwijfel ik.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 18-08-2022 08:50

Tik tok, tik tok ..
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Satyr » 31-01-2023 21:10

Geen uitgaande transfers meer vandaag.
Satyr
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-05-2023 09:10

We mogen bijna weer: De zomerse transferwindow!

Waarschijnlijk/zeker weg:
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Van Ewijk
- Bruma
- Kaib
- Haye
- Halilovic
- Al Hajj
- Van Hooijdonk
- Colassin

Dat is bij elkaar toch een compleet elftal, waarbij Van Ewijk veel geld op gaat leveren, en we waarschijnlijk Haye ook maar gewoon moeten verkopen. Toen daar daar een relatief dikke transfersom gezien z'n leeftijd voor betaald werd, was het denk ik een beetje het droomscenario dat je 'm toch nog een keer kon verkopen aan een Engelse of Duitse club. Maak je nog winst ook. Alle andere spelers gaan niks of vrijwel niks opleveren. Maar we hebben Sarr in de winterstop al heel dik verkocht, dus er moet toch ergens een potje zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 23-05-2023 12:01

Kaz_SCH schreef:We mogen bijna weer: De zomerse transferwindow!

Waarschijnlijk/zeker weg:
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Van Ewijk
- Bruma
- Kaib
- Haye
- Halilovic
- Al Hajj
- Van Hooijdonk
- Colassin

Dat is bij elkaar toch een compleet elftal, waarbij Van Ewijk veel geld op gaat leveren, en we waarschijnlijk Haye ook maar gewoon moeten verkopen. Toen daar daar een relatief dikke transfersom gezien z'n leeftijd voor betaald werd, was het denk ik een beetje het droomscenario dat je 'm toch nog een keer kon verkopen aan een Engelse of Duitse club. Maak je nog winst ook. Alle andere spelers gaan niks of vrijwel niks opleveren. Maar we hebben Sarr in de winterstop al heel dik verkocht, dus er moet toch ergens een potje zijn.

Toch een lijstje waar ik wel blij van wordt...
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Bruma
- Kaib
- Halilovic
- Al Hajj
Bovenstaande spelers hebben dit seizoen nauwelijks iets positiefs bijgedragen.

- Van Ewijk
- Haye
Deze spelers gaan we missen, maar zullen geld opleveren, dus hier zouden potentieel vervangers voor kunnen komen. Voor Haye hebben we geen alternatief in de selectie wat mij betreft, dus daarvoor moeten we de markt op. Ik ben we gecharmeerd van wat Ali heeft laten zien in zijn spaarzame minuten, dus die zou ik een kans geven op rechtsback.

- Van Hooijdonk
- Colassin
Van Hooijdonk is een grote aderlating qua goals, maar hier zou ik liever een snellere, meer meevoetballende spits voor zien. Die zal niet hetzelfde aantal doelpunten maken misschien, maar wel bijdragen aan de productie van de spelers om hem heen.
Colassin zou ik graag behouden zien... ik denk dat er wel mogelijkheden zijn, alleen niet voor de prijs die initieel met Anderlecht is afgesproken.

Kortom, men neme het elftal dat de tweede seizoenshelft met vlagen goed voetbal laat zien. Daaraan voeg je toe: Noppert en van Beek voor verdedigende stabiliteit... Ali op de plek van van Ewijk. Dan moet je dus nog de markt op voor een spits en een vervanger van Haye. Als je je daarnaast nog kan versterken (want: je neemt afscheid van 7 "overbodige" spelers) op andere posities (linksback, rechtsvoor, creativiteit/scorend vermogen op het middenveld) dan zie ik het heel goed zitten voor komend seizoen.
Jelmer1981
Wereldspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-05-2023 11:06

Je moet dan wel alsnog die andere overbodige spelers vervangen, want in de jeugd zie ik ze nog niet doorlopen en je hebt echt meer dan 13 spelers nodig ;)
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Otsje P » 25-05-2023 08:50

Mous wordt hier in dit rijtje niet genoemd maar als Noppert daadwerkelijk verlengt dan wil Mous ook vertrekken. Die wil ergens 1e doelman worden. Dat is op zijn leeftijd wel begrijpelijk en ik zal van zijn vertrek niet wakker liggen.

Ik had Bekkema dit seizoen overigens wel een kans willen geven. Veel minder dan Mous kon hij het niet doen volgens mij. Had je mooi kunnen bekijken of hij wellicht voor volgende seizoen een optie als 2e keeper zou kunnen zijn. Ook Noppert kwam pas op late leeftijd als een betrouwbare optie in beeld. De positie van 3e keeper willen ze invullen met de getalenteerde jeugdkeeper waarvan ik even niet op de naam kan komen.
Otsje P
Superster

Vorige

Keer terug naar Transfers & geruchten