Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-06-2018 16:40

Ik zou het een belachelijke keuze vinden! Wij zijn een opleidingsclub, dan ga je niet huren.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor BK2007 » 09-06-2018 16:57

Huren alleen met koopoptie.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-06-2018 16:58

Eerst maar afwachten of het Lammers wordt
Mocht het Lammers wel worden moeten we afwachten welke clausules Hamstra dan allemaal heeft gedaan.
Misschien als PSV hem verkoopt over 2 jaar dat Heerenveen 30% van de transfersom krijgt bv. Zo zullen er nog wel tientallen clausules op papier komen te staan. Hamstra haalt Lammers echt niet alleen voor het opleiden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor vincentdelbos » 10-06-2018 15:40

Hij heeft het inderdaad over een geweldige spits. Ik kan dat niet helemaal rijmen met Sam Lammers. Zeker een jongen met potentie, maar ik vraag me af of die jongen ons gelijk verder gaat helpen en niet Hornkamp in de weg gaat zitten.

Ik zou dan eerder voor een ervaren en goede spits gaan, waarbij je Hornkamp wat meer gaat brengen dit seizoen. En Veerman? Tja, ik weet niet of hij het ziet zitten als supersub te dienen.

Op de fora van PSV zijn ze in ieder geval wisselend gestemd over Lammers. Zoals ik zelf zei; zeker potentie, maar niet iemand die heel veel heeft laten zien.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Jelmer1981 » 11-06-2018 21:18

Sam Lammers was vandaag op bezoek bij Heracles Almelo. Ik verwacht dat hij dus niet de spits is waar wij mee bezig zijn? Novakovic? Die is even op pad met Team USA, dus dat zou een reden kunnen zijn waarom er nog even gewacht moet worden, terwijl het bijna rond is, volgens Hamstra.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 12-06-2018 15:27

Volgens VI komt Lammers op huurbasis naar ons. Dat zou een heel teleurstellend besluit zijn. Je zit dan met Lammers (huur), Veerman (kan niet eens Te Vrede en Reza uit de basis spelen) en Hornkamp (een spits die bij de beloften zelfs op rechtsback speelt af en toe) op de meest cruciale positie van het elftal, wat de centjes betreft. Is dat de geweldige spits die Hamstra in zijn Q&A bedoelde? :roll:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Marça » 12-06-2018 15:29

Hamstra heeft vanaf het begin gezegd dat hij creatief wil zijn om spelers te kunnen halen. Hij weet als geen ander dat aanvallers veel meer transferwaarde vertegenwoordigen dan andere spelers, dus ze gaan hem echt niet onder normale huurvoorwaarden halen. Dan kun je beter het risico nemen met een minder getalenteerde spits.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Demster » 12-06-2018 15:30

Zou het inderdaad waardeloos vinden als een huurdeal met Lammers onderdeel wordt van de transfer van Dumfries. Gewoon geld innen voor Dumfries en een eigen spits aantrekken. Nu leidt je Lammers ook nog eens op voor PSV waardoor zij 2 vliegen in 1 klap slaan.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor BakCristian » 12-06-2018 15:33

Wacht eerst maar even op officieel nieuws.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Appie_M » 12-06-2018 16:07

Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is inderdaad. Ik zie ook nergens een bronvermelding of iets dergelijks in het artikel van VI. Zolang er geen officiële bevestiging vanuit Eindhoven en Heerenveen is kies ik ervoor om dit voorlopig als onzin te bestempelen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor BK2007 » 12-06-2018 17:31

Als Lammers voor 1 jaar komt kan hij met Hornkamp gaan strijden om de basis. Maar verwacht dat Lammers in principe 1e spits wordt.
Daarna maar Hornkamp definitief als 1e spits.
Dit kan toch prima uitpakken zo ? Vooral als we ook nog een extraatje krijgen als Lammers doorbreekt bij PSV.
Vraag is ook of het voor Hornkamp ook niet net nog wat te vroeg is om dit jaar 1e spits te worden. Laat Jizz eerst maar eens wat minuten maken dit seizoen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1994 » 12-06-2018 19:01

Appie_M schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is inderdaad. Ik zie ook nergens een bronvermelding of iets dergelijks in het artikel van VI. Zolang er geen officiële bevestiging vanuit Eindhoven en Heerenveen is kies ik ervoor om dit voorlopig als onzin te bestempelen.

VI is zelf de bron. Ze hebben met Reon Boeringa een clubwatcher op Heerenveen zitten, en hij meldt ook best wel wat details. Ze schijnen nog in onderhandeling te zijn over onder welke voorwaarden hij gaat komen., want Heerenveen wil niet helemaal met lege handen komen te staan zodra hij weer weg is. In mijn optiek doen ze dat echter zichzelf aan door een spits te huren..
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-06-2018 19:27

Als Lammers echt gehuurd gaat worden snap ik er niks van. Even los van de kwaliteiten van de speler Lammers, want die ken ik niet goed.

Staat haaks op wat Hamstra gezegd heeft over:
- Spelers goed scouten/opleiden
- Spelers beter maken
- Spelers met winst doorverkopen
- Als team een band met het publiek opbouwen
- Twee jaar keihard in jezelf investeren en dan een volgende stap maken
- Er is geld te besteden
- Bezig met geweldige spits

Als Hornkamp er nog niet klaar voor is, en je kan geen goede spits kopen, dan zou ik eerder een ervaren spits huren die al het een en ander bewezen heeft. Waar Hornkamp van kan leren. Nu zit je met Hornkamp en Lammers met 2 enigszins vergelijkbare spelers die nog niks bewezen hebben. Áls dit waar is (wat ik echt heel erg betwijfel), zijn ze wel héél overtuigd van Lammers. Dat die er meteen staat en 15-20 goals maakt.

Mij zou het niet verbazen als het toch anders zit. Het klopt gewoon niet met het al jaren gevoerde beleid.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 12-06-2018 19:40

Er is geen enkele reden om een package deal te maken; als wij Lammers zouden willen huren, zijn we veruit de beste kandidaat. Als er inderdaad sprake is van een package deal, verwacht ik dat het om koop gaat. Kortom: ik geloof het bericht van VI niet.

Mochten we Lammers toch huren, dan kunnen jullie alsnog een giftige post hier verwachten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Marça » 12-06-2018 20:41

Ik vermoed dat Hamstra een toekomstig transferpercentage wil afdwingen. Dus als Heerenveen bijdraagt aan de ontwikkeling van Lammers, dat we in de toekomst ook profiteren als hij voor (veel) geld wordt verkocht aan een buitenlandse club. Dan profiteer je niet op korte termijn maar hopelijk wel op lange termijn.

Tegelijkertijd lijkt het er dan ook op dat ze niet direct een alternatief zien dat beter en/of betaalbaar is.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Peter » 12-06-2018 20:45

Laten we morgen eerst maar zien wat het wordt (of overmorgen :?).
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 12-06-2018 20:48

Marça schreef:Tegelijkertijd lijkt het er dan ook op dat ze niet direct een alternatief zien dat beter en/of betaalbaar is.


Die indruk heb ik ook een beetje. Gek natuurlijk voor een club met een uitstekende reputatie op het gebied van scouting. Toch gebeurde dat ook al toen de club wekenlang vergeefs achter een middelmatige verdediger van Willem II aanhijgde en uiteindelijk niet met een redelijk alternatief wist te komen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Peter » 12-06-2018 21:18

Misschien zijn ze al lang wel bezig met alternatieven, alleen hebben de alternatieven veel noten op hun zang of zien ze een overgang (nog) niet zitten. Ik kan me voorstellen dat Heerenveen in elk geval een goed alternatief wil hebben. Als ze Lammers huren wil dat nog niet zeggen dat er niet nog een spits komt. Veerman zal niet nog een seizoen op de bank willen zitten en Hornkamp zou je ook best een seizoen kunnen verhuren. Mits er een goede clausules worden afgesproken kan huren van een speler helemaal niet verkeerd zijn. Laten we wel wezen, koop je een goede spits, dan heb je er ook maar een jaar wat aan. De opbrengst is dan wel hoger, maar mits je goede clausules afspreekt is het niet zo verkeerd. Je kan je team op andere plaatsen dan verbeteren met de investering die je anders in een spits doet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Baas » 13-06-2018 08:03

Ik zou balen als we Lammers gaan huren.
Staat inderdaad haaks op de uitspraken van Gerry.
Als het dan wel zo is, dan is alles wat hij zegt ook alleen maar kletskoek.
Huren van een spits is gewoon knap waardeloos.
De spits is de positie waar je het meest aan kan verdienen.
We zijn al een paar jaar op rij niet bepaald verwend.
Een spits huren zou echt anti-climax zijn! :evil:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor BakCristian » 13-06-2018 08:09

Lammers eist een basis plek lees ik zojuist. Dan zou ik het helemaal jammer vinden als ze akkoord gaan met PSV/Lammers.
Ik ging er een beetje vanuit dat ze Lammers als backup zouden nemen en dat ze dit eerst rond wouden hebben voordat ze het aantrekken van onze eerste spits wereldkundig maakten.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor BK2007 » 13-06-2018 08:50

Alsjeblieft geen Lammers met zijn basisplek.
Dat lijkt op het mislukte experiment met Odegaard. Het hele elftal liep niet meer met die kneus in basis.

Next !
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor us Hearrenfean » 13-06-2018 09:14

Hamstra heeft tot nu toe aardig gehandeld sinds zijn aanstelling. Hij is natuurlijk ook niet gek, dus tot er een officieel bericht zal verschijnen hou ik me wel rustig. De media moet ook wat te vertellen hebben natuurlijk..
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 13-06-2018 09:18

Ik vind dat Hamstra en sc Heerenveen toch de plank gigantisch mis slaan als Lammers daadwerkelijk word gehuurd.

Het Ellende is dat we in geen enkele geval we er iets mee opschieten behalve een bedankje en een kleine percentage eventueel doorverkoop.

- Ons imago van onbekende talentvolle spitsen halen en voor veel verkoop loopt deuk op.
- We lopen mogelijk vele miljoenen mis als Lammers er 25 in knalt hier.
- Door mislopen van vele miljoenen komt de club in de knoei om in zomer 2019 elftal te versterken met zeer klein potje.
- Als club niks beters weet dan Lammers huren mogen we ons zeer ernstig zorgen maken om de scouting.

Talent huren van buitenlandse club is tot daar aan toe maar van club uit zelfde competitie vind ik Not-done.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-06-2018 09:36

Als ze Lammers gaan huren dan raken we de identiteit van de club helemaaaaal kwijt. Wij eens pits huren, kom op. Slaat helemaal nergens op. Zelf opleiden en doorverkopen toch Hamstra?

Laat Lammers lekker in Eindhoven blijven! 21 en spits van Jong PSV..... Dan ben je niet zo geweldig. Al denklt hij zelf van wel als hij een basisplaats eist.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Baas » 13-06-2018 12:05

Spits huren is fout 1.
Maar die snotneus eist ook nog 30 wedstrijden een basisplek :roll:
Niet doen Hamstra!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor edaluz » 13-06-2018 14:43

Baas schreef:Spits huren is fout 1.
Maar die snotneus eist ook nog 30 wedstrijden een basisplek :roll:
Niet doen Hamstra!


Een traditionele huurconstructie zonder enige winst-clausules bij verkoop door PSV zou inderdaad dom zijn bij een club als Heerenveen. Maar denk je nou echt dat Hamstra dat niet in de gaten heeft? Ik geloof dat niet. Eerst maar even rustig afwachten.

Even los van de constructie; wat een verbetering zou het zijn als we weer eens een goed functionerende spits kunnen zien spelen in het ALS. Jonge gemotiveerde speler als Lammers, met veel goals in de eerste divisie, zou hier dan uitstekend passen verwacht ik.

Huntelaar en Van NIstelrooy waren volgens mij ook 21 jaar oud toen zij bij ons kwamen...
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 13-06-2018 15:32

De geruchten worden nu wel heel hardnekkig... Laat ik dan toch maar een schot voor de boeg geven: zéér slechte deal. De club bedingt dan wel een deel van de toekomstige transferinkomsten, maar dat stelt geen fuck voor. Je profiteert dan namelijk pas als hij vanuit PSV naar een buitenlandse club gaat, wat je niet in de hand hebt. Als je koopt, profiteer je al als hij het bij onze club goed doet. Bovendien: bij verkoop aan een Nederlandse topclub bedingen we meestal ook een doorverkooppercentage.

Het verschil tussen beide scenario's is dus de transfersom die je van een Nederlandse topclub kunt verwachten. Op basis van het recente verleden is dat zo'n 4-8 miljoen euro. Hier staat tegenover dat je minder hoeft te investeren, maar van geldgebrek is toch potverdorie geen sprake.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat deze deal zo slecht is dat de club er nooit voor zou gaan. Maar gezien de ervaringen met Peters (volledig gefocust op één speler) en Ödegaard (nul kans op financieel rendement) sluit ik het niet eens uit.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor Ebiede » 13-06-2018 17:31

In deze fase van de transferperiode al een speler gaan huren. Dit neigt naar paniekvoetbal en wanbeleid, niet uit te leggen deze stap.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor du longhi » 13-06-2018 17:57

Even heel kort door de bocht maar ik hoop dat Hamstra voor de eerste wedstrijd zijn best heeft gedaan om een zo goed mogelijke selectie neer te zetten. Als dat met huurspelers moet dan is dat maar zo. Liever een huurspits die er 20 in legt dan een mislukte spits die 5 miljoen kost en aan het einde er maar 8 heeft inliggen.

Als we bovenop nog een doorverkoop percentage af kunnen dingen, dikke prima. Geld wat je nu niet uitgeeft aan een spits + 2 miljoen als dank voor opleiden kun je volgend jaar weer investeren in een duurdere/betere spits.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Aanvallers (geruchten in de media)

Berichtdoor AllardP » 13-06-2018 18:33

du longhi schreef:Als we bovenop nog een doorverkoop percentage af kunnen dingen, dikke prima. Geld wat je nu niet uitgeeft aan een spits + 2 miljoen als dank voor opleiden kun je volgend jaar weer investeren in een duurdere/betere spits.


Sorry hoor, maar dit is echt onzin. We hebben afgelopen jaar voor ruim 12 miljoen verkocht en daar komt sowieso Dumfries bij voor een dikke vijf. En we hadden al acht miljoen in cash. We hebben dus meer dan genoeg knaken om nu al in een goede spits te investeren. En zoals ik boven al schreef: die 2 miljoen krijgen we pas als Lammers na ons ook bij PSV uitblinkt; bepaald geen zekerheidje.

Ik begrijp niets van fans die het toejuichen dat de club maar blijft cashen en niks investeert. Niet in spelers en niet in de voorzieningen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten