''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Doorsnee resultaten? Hij heeft vorig jaar de beker gewonnen en heeft Europees gespeeld. De succesvolste trainer uit de historie daar. Even verder kijken dan het heden. Gisteren voetbalde er maar 1 ploeg en thuis zijn we scheel getikt. Fraser zou een enorme stap vooruit zijn voor ons.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Nee Rules, het voetbal is daar iedere thuiswedstrijd ook kut. Ga je collega's op de tribune daar maar eens vragen, die hebben net zo veel kritiek op Fraser als jij op Streppel. Maar het gras van de buren is altijd groener hé, als je eigen glas meestal half leeg is.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Terwijl Vitesse een betere selectie heeft dan ons. Denk ook niet dat Fraser ons naar een hoger plan gaat leiden. Denk wel dat hij 1 van de kandidaten is Hamstra kennende (mocht Streppel vertrekken) .
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Fraser komt in elk geval niet zo vaag over op tv en de selectie moet echt fitter. Dat lukt Fraser ook wel.
Vond Vitesse heel aardig spelen trouwens. Ze weten echter niet te winnen :lol: Gelukkig maar gister.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Verschil gezien gister fuotbalgek? Vitesse was twee klassen beter en speelde op de aanval.

Het glas is hier toch ook vaak half leeg? Of wou jij wat anders beweren?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Verschil gezien gister fuotbalgek? Vitesse was twee klassen beter en speelde op de aanval.

Het glas is hier toch ook vaak half leeg? Of wou jij wat anders beweren?
n=1 sterke conclusie.

Fraser heeft met Vitesse niet vaker een thuiswedstrijd gewonnen als Streppel met Heerenveen dit seizoen.

Wij hebben genoeg wedstrijden beter gespeeld en op de aanval en ook niet gewonnen. Dan vond je Streppel weer een waardeloze trainer. Fraser deed gisteren hetzelfde en is een goede trainer?

Alsjeblieft zeg.
abrikozenkoning
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 04-01-2015 20:54

Bericht door abrikozenkoning »

Fraser lijkt mij een reële optie voor Heerenveen, maar niet een droomkandidaat. Heeft het bij ADO erg goed gedaan als je kijkt naar de (bestuurlijke) malaise die zich toentertijd voordeed bij die club en heeft bij Vitesse naar behoren gepresteerd met de bekerwinst als leuke bonus. Ik denk echter niet dat Fraser een trainer is waarbij Heerenveen kan bouwen aan een visie voor de lange termijn. Fraser staat niet bekend als een trainer die met enige regelmaat de eigen jeugd een kans geeft en ik vind het voetbal van Vitesse ook niet bepaald oogstrelend. Het spelen van attractief voetbal en het ontwikkelen (en doorverkopen) van de eigen jeugd behoren het fundament van de ploeg te zijn en het is dan ook van belang dat een eventuele opvolger van Streppel hieraan voldoet. Op basis van prestaties is Fraser een redelijke optie, maar de afgelopen seizoenen is gebleken dat men bij Heerenveen meer verwacht dan alleen het bereiken van de doelstellingen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Misschien kun je even verder kijken dan je neus lang is fuotbalgek... Wij spelen al een jaar waardeloos en dan doel ik op de resultaten. Fraser wint de beker en heeft een hele andere spelopvatting dan Streppel. En kom niet aan met de opmerking dat we soms leuk voetballen. Dat doen we al maanden niet. En uit dit elftal moet je veel meer kunnen halen. Maar het is een een onsamenhangend zooitje zonder voetballend vermogen. Ik heb in mijn 30 jaar supporterschap nog nooit zo'n slecht elftal gezien. De manier van voetballen lijkt nergens op. Dan hebben Fraser zijn elftallen een stuk hoger niveau. Bij ons gaat het van kwaad tot erger. Gezien hoeveel uitfans er mee waren gister? Een duidelijk signaal.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Zullen we dan maar Edwin van de Looi aanstellen, Rules? Heeft ook de beker gewonnen. Natuurlijk is bekerwinst een goede prestatie, maar dat is afhankelijk van een handjevol resultaten en wat geluk bij de loting. De prestaties in de competitie zijn een veel betere graadmeter en dan doet Fraser het gewoon niet bijzonder. Onderschat ook niet hoeveel geld men daar in Arnhem besteedt! Veel meer dan alle andere clubs afgezien van de top drie.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Misschien kun je even verder kijken dan je neus lang is fuotbalgek... Wij spelen al een jaar waardeloos en dan doel ik op de resultaten. Fraser wint de beker en heeft een hele andere spelopvatting dan Streppel. En kom niet aan met de opmerking dat we soms leuk voetballen. Dat doen we al maanden niet. En uit dit elftal moet je veel meer kunnen halen. Maar het is een een onsamenhangend zooitje zonder voetballend vermogen. Ik heb in mijn 30 jaar supporterschap nog nooit zo'n slecht elftal gezien. De manier van voetballen lijkt nergens op. Dan hebben Fraser zijn elftallen een stuk hoger niveau. Bij ons gaat het van kwaad tot erger. Gezien hoeveel uitfans er mee waren gister? Een duidelijk signaal.
Nee jij zou even verder dan je neus moeten kijken. Bij Vitesse is veel meer geld momenteel, maar er zitten behoorlijk minder supporters dan hier. Het is daar namelijk (ook) niet om aan te zien. De supporters daar zijn (zo mogelijk :wink:) nog negatiever dan jij.

Wanner ik jouw reacties uit context haal en in opzet afzet tegen x-andere reactie is het gewoon verongelijkte ontevredenheid. Maar dat maakt iets anders niet per definitie beter.

Jij schermt met bekerwinst, iets wat Sollied en VD Looi ook wisten te behalen. Hoe goed lieten zij de club achter? De input van een trainer gaat ook maar zo ver, dat je nooit een slechter elftal hebt gezien is ook de nieuwe realiteit.

Ik durf zelfs te beweren dat Streppel Heerenveen beter heeft laten voetballen dan Fraser Vitesse. Nee als je nu echt een andere trainer wilt, zoek dan iemand die de kwalificaties heeft om hier echt wat anders neer te zetten.

Wanneer ik in de eredivisie een trainer zoek die meer maakt van zijn materiaal en haalbaar is voor ons, lijkt Van Der Gaag me de beste optie. Maar die schijnt ook Utrecht te hebben afgezegd deze winter. Dus waarom zou hij hier trainer willen worden? Je kumt je afvragen of de (beperkte) Fraser hier überhaupt trainer wil worden.

Voorlopig zitten we vast aan de kliek W esterhof, Hamstra, Streppel. En ik denk dat Hamstra daarin de zwakste schakel is.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat ben ik helemaal niet met je eens@foutbalgek

Hamstra heeft een prima selectie neergezet de afgelopen jaren. Mix van talent en gearriveerde spelers: Mulder, Hanh Dumfries, Hoegh, Pieri, Naess, Van Aken, St Juste, Woudenberg, Yuki, Schaars, Vlap, Zeneli, Larsson, Odegaard, Mihalovic...

Daar is helemaal niets mis mee.. De enige die er helemaal niets van maakt is Streppel. Met alle wil van de wereld zie ik in de ploeg niet een team dat wil aanvallen, voor elke bal wil strijden, duidelijke afspraken met elkaar en een tactiek waar een gedachte achter zit. Het enige was ze vanaf november 2016 uitstralen is dat ze maar wat doen.

Bij Van Basten en Sollied zat tenminste nog een gedachte achter het afbraak voetbal, ik heb echt het gevoel dat er bij Streppel niet eens een gedachte achter zit.
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als jij werkelijk meent dat Streppel Heerenveen beter laat voetballen dan Fraser Vitesse dan stopt het hier voor mij.
Streppel laat ons niet voetballen, dat is het probleem. Kijk de beide wedstrijden tegen Vitesse nog eens na. Er is maar 1 ploeg die voetbalt......

En kijk nog eens naar onze selectie, dan is het wel helder wie de zwakste schakel is.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het gaat er niet om of Fräser een betere trainer is dan Streppel - dat denk ik ook wel - maar of hij de ideale opvolger is van Streppel. Dat denk ik dan weer niet. Kijkend naar de ranglijst vind ik de prestaties van Van der Gaag met zijn oudpapierelftal een stuk aansprekender. Stegeman doet het ook al jaren goed met Heracles. Fräser presteert niet beter dan zijn materiaal, dat voor eredivisiebegrippen echt heel goed is (en duur).
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Dat ben ik helemaal niet met je eens@foutbalgek

Hamstra heeft een prima selectie neergezet de afgelopen jaren. Mix van talent en gearriveerde spelers: Mulder, Hanh Dumfries, Hoegh, Pieri, Naess, Van Aken, St Juste, Woudenberg, Yuki, Schaars, Vlap, Zeneli, Larsson, Odegaard, Mihalovic....
Gerry is nog maar anderhalf jaar in dienst. Mulder, Pierie, van Aken, St.Juste, Vlap, Zeneli en Larsson zijn niet echt 'neergezet' door Hamstra. Die waren er allemaal al.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Heb je een punt, maar ging me meer om het feit dat Hamstra als zwakste schakel wordt neergezet. Dat is natuurlijk niet waar.... Streppel is de enige die er een puinzooi van maakt.
Spijt heb je morgen maar!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het is niet Streppel óf Hamstra. Beiden zijn verantwoordelijk. Hamstra heeft afgelopen zomer met Dumfries een absolute versterking gehaald, maar daar staat tegenover dat Rojas, Mihajlovic en Woudenberg vooralsnog zijn mislukt. Hahn (vanwege zijn blessuregevoeligheid) en Hoegh plaats ik in de categorie twijfelgeval. Dat Streppel er niet het beste uithaalt, zal iedereen het inmiddels over eens zijn.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef:Hamstra heeft afgelopen zomer met Dumfries een absolute versterking gehaald, maar daar staat tegenover dat Rojas, Mihajlovic en Woudenberg vooralsnog zijn mislukt. Hahn (vanwege zijn blessuregevoeligheid) en Hoegh plaats ik in de categorie twijfelgeval.
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Juist Hoegh vind ik onze beste verdediger. Het was dat hij tegen Vitesse ongelukkig was met een eigen goal, maar qua positionering, coaching en statistieken scoort hij prima. Ik snap dan ook niet waarom een aantal op dit forum zo negatief over hem zijn. Ja, hij is niet de snelste, maar hij staat nagenoeg altijd goed.
Over Hahn en Woudenberg was ook iedereen behoorlijk positief. Het is dat Hahn terugvalt met z'n oude blessure en dat Woudenberg (mentaal?) tegenvalt, maar beide aankopen leken vooraf prima aankopen te zijn.
Dat Rojas er niet staat, kan je Hamstra absoluut verwijten en daar moet je hem ook op afrekenen. Mihajlovic reken ik qua leeftijd en salaris nog onder buitenkansjes/talenten die de tijd bij ons krijgen zich verder te ontwikkelen. Wat dat betreft vind ik het nu nog te vroeg om Hamstra daar op af te rekenen.
Gezien de aankopen en de kwaliteit in de selectie staan we te laag op de ranglijst t.o.v. andere teams. Dat mogen wij en moet de directie Streppel op afrekenen. Niet alleen de plek ranglijst, maar ook het voetbal is simpelweg onvoldoende. Qua team staat er namelijk geen slecht team als je de spelers individueel vergelijkt met andere teams. En ook de samenstelling lijkt behoorlijk divers te zijn (qua type spelers).
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

AllardP schreef:Het is niet Streppel óf Hamstra. Beiden zijn verantwoordelijk. Hamstra heeft afgelopen zomer met Dumfries een absolute versterking gehaald, maar daar staat tegenover dat Rojas, Mihajlovic en Woudenberg vooralsnog zijn mislukt. Hahn (vanwege zijn blessuregevoeligheid) en Hoegh plaats ik in de categorie twijfelgeval. Dat Streppel er niet het beste uithaalt, zal iedereen het inmiddels over eens zijn.
Hoe kun je nu zeggen dat spelers na in totaal nog niet eens een handjevol wedstrijden in het 1e mislukt zijn? Dan is de afschrijving wel van en heel hoog tempo. Ik acht het meer het onvermogen van Streppel om niet met echte buitenspelers een werkende tactiek te bedenken. Met deze spelers is echt niets mis (voor ons niveau), maar Streppel weet ze door ze te negeren vakkundig te slopen. Deed hij eerder ook al met andere spelers. Het is niet voor niets dat zowel Vlap als van Amersfoort voor de winterstop over een vertrek begonnen. Die man moet echt zo snel mogelijk opzouten hier.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

@Wizard: Hoegh is de leider van een verdediging die al 31 tegengoals heeft geincasseerd en waarbij elke spelhervatting billenknijpen is. Qua statistieken scoort hij overigens heel gemiddeld, niet prima. Waar baseer jij je op? En wat Woudenberg betreft: iedereen was vooraf inderdaad positief, maar geen van ons hier werkt als TD bij SC Heerenveen. Ik verwacht van Hamstra dat hij het beter weet dan wij, maar dat blijkt tot nu toe niet. Zoals het er nu uitziet, is Woudenberg een grote miskoop.

@Mackan: Ik zeg ook nadrukkelijk 'vooralsnog'. Bedenk wel dat zowel Rojas als Milajlovic voor de basis zijn gehaald; dat mag ook wel met een niet-EU-salaris. Dat ze nu niet spelen, zelfs niet als concurrenten geblesseerd of uit vorm zijn, beschouw ik als een mislukking. Je kunt er inderdaad van mening verschillen wiens schuld dat is, maar een feit is het wel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef:@Wizard: Hoegh is de leider van een verdediging die al 31 tegengoals heeft geincasseerd en waarbij elke spelhervatting billenknijpen is. Qua statistieken scoort hij overigens heel gemiddeld, niet prima. Waar baseer jij je op? En wat Woudenberg betreft: iedereen was vooraf inderdaad positief, maar geen van ons hier werkt als TD bij SC Heerenveen. Ik verwacht van Hamstra dat hij het beter weet dan wij, maar dat blijkt tot nu toe niet. Zoals het er nu uitziet, is Woudenberg een grote miskoop..
Ter overweging: Ligt het hoge aantal tegengoals aan een verdediger die leiding geeft aan de verdediging of kan 't heel toevallig ook liggen aan de tactiek van een bepaalde trainer waarbij ook vorig seizoen het hoge aantal tegengoals absurd hoog was. En waarbij ook vorig seizoen zonder Hoegh elk dode spelmoment (wellicht nog meer) billenknijpen was. Daarnaast is de gehele verdediging compleet nieuw t.o.v. vorig seizoen.
Woudenberg speelde het seizoen bij NEC een erg sterk seizoen (menig supporter daar is nog steeds zeer enthousiast over hem) en ook bij Excelsior heeft hij een prima seizoen gedraaid. Dat hij dan bij ons zo enorm tegenvalt kan wellicht aan het ontzettend hoge tempo bij ons liggen waarbij enorm veel van hem wordt gevraagd, anders dan bij Excelsior, maar ik denk het niet:) Wanneer je je prima manifesteert als linksback in de Eredivisie bij 2 andere clubs waarbij je vooral moet verdedigen, en je het dan precies in verdedigend opzicht aflegt bij ons, had naar mijn mening een TD niet eenvoudig kunnen voorzien en doorzien. Dat hij op dit moment een grote flop is, moge duidelijk zijn. Maar wellicht is het iets mentaals aangezien ik hem voetbaltechnisch niet onvoldoende vind.
Ook naar aanleiding van bovenstaande blijkt dat Streppel het in verdedigend opzicht niet op de rit heeft na 1,5 seizoen sc Heerenveen.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Fred Rutten kan van het lijstje af, hij vertrekt naar Israel.
Heerenveen zal wel bij Fraser, Van der Gaag uitkomen of zou iemand als Mario Been of Andries Jonker ook een optie kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

tha boelie schreef:Fred Rutten kan van het lijstje af, hij vertrekt naar Israel.
Heerenveen zal wel bij Fraser, Van der Gaag uitkomen of zou iemand als Mario Been of Andries Jonker ook een optie kunnen zijn...
Jammer, Rutten was wel een goede geweest denk ik.
Andries Jonker is een praatjesmaker, past totaal niet bij de club.
Van der Gaag doet het goed bij Excelsior, rustige man, lijkt geschikt.
Fraser twijfel ik over.. vind het wat middelmaat.
Been vind ik persoonlijk een leuke vent, maar het is niet voor niks dat hij nergens aan de bak is denk ik..

Johan Hansma roept overigens in een interview dat het niet belangrijk is wat de achterban van de trainer vind:
https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuu ... jk-te-zijn
Nou, volgens mij zijn de supporters zo'n beetje je bestaansrecht.
We slikken veel bij SCH, en het is hier eigenlijk altijd rustig.
Maar je kunt de fans niet voor de gek blijven houden natuurlijk.
Zeg maar niks!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Baas schreef: Johan Hansma roept overigens in een interview dat het niet belangrijk is wat de achterban van de trainer vind:
https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuu ... jk-te-zijn
Nou, volgens mij zijn de supporters zo'n beetje je bestaansrecht.
We slikken veel bij SCH, en het is hier eigenlijk altijd rustig.
Maar je kunt de fans niet voor de gek blijven houden natuurlijk.
De supporters vormen natuurlijk niet je bestaansrecht. Bestaansrecht wordt m.n. bepaald door je sponsoren. Die bepalen normaliter voor minimaal 80% je inkomsten.
Wat betreft de kernwaarden die Hansma geeft aan het wel of niet doorgaan met een trainer kan ik me erg goed vinden:
- Ontwikkelen spelers zich, ontwikkelt het team zich en is de band tussen spelers en coach goed? Wat de supporters vinden van een coach is van betekenis, maar nou niet van bepalend voor het wel/niet aanblijven van een trainer.
Wat mij betreft ontwikkelt het team zich absoluut niet en valt ook de individuele ontwikkeling van een aantal spelers tegen. Zelf zie ik graag nog een 4e kernwaarde toegevoegd worden, die naar mijn mening de belangrijkste is, die Hansma (wellicht) over het hoofd ziet: Zijn spelers meer waard geworden onder een coach? Aangezien het team niet naar behoren presteert en er niet het maximale uit wordt gehaald, vallen de prestaties tegen en daarmee ook de individuele waarde van een aantal talenten.
Conclusie: Ongeschikt om als coach mee te verlengen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Wizard schreef: De supporters vormen natuurlijk niet je bestaansrecht. Bestaansrecht wordt m.n. bepaald door je sponsoren. Die bepalen normaliter voor minimaal 80% je inkomsten.
Wat betreft de kernwaarden die Hansma geeft aan het wel of niet doorgaan met een trainer kan ik me erg goed vinden:
- Ontwikkelen spelers zich, ontwikkelt het team zich en is de band tussen spelers en coach goed? Wat de supporters vinden van een coach is van betekenis, maar nou niet van bepalend voor het wel/niet aanblijven van een trainer.
Wat mij betreft ontwikkelt het team zich absoluut niet en valt ook de individuele ontwikkeling van een aantal spelers tegen. Zelf zie ik graag nog een 4e kernwaarde toegevoegd worden, die naar mijn mening de belangrijkste is, die Hansma (wellicht) over het hoofd ziet: Zijn spelers meer waard geworden onder een coach? Aangezien het team niet naar behoren presteert en er niet het maximale uit wordt gehaald, vallen de prestaties tegen en daarmee ook de individuele waarde van een aantal talenten.
Conclusie: Ongeschikt om als coach mee te verlengen.
Supporters zorgen er juist voor dat sponsoren naar de club komen. De aandacht van mensen trekt sponsoren, niet andersom. Daarom is het ook van belang dat een stadion een beetje vol zit, in een leeg stadion ga jij niet zitten met je gasten op de loge. Maar als kaartjes om in de hoek te zitten al boven de 20 euro zijn en het voetbal erg tegenvalt, dan gaan mensen natuurlijk wel twee keer nadenken voordat ze weer kaartjes kopen. Daarnaast is de 'exclusiviteit', die we wel hadden in de goede jaren omdat je toen de seizoenkaart niet op kón zeggen door de wachtlijst, al een tijdje verdwenen en is het gewoon eens tijd dat men 'Bundesliga'-prijzen gaat hanteren, waar je bij Bayern al een seizoenkaart hebt voor 80 euro. Volgens mij is het beter om een vol stadion te hebben met goedkope seizoenkaarten dan een halfleeg stadion met dure. In de Premier League valt er nog iets te zeggen voor die dure kaartjes en drankjes, daar zien ze ook topvoetbal, 90 minuten lang op een ongekend hoog tempo met 100% strijd. Dat is hier wel anders.
Excuses, ik dwaal af, maar ik wilde het toch wel gezegd hebben, daar ik me er al een tijd lang aan erger. Overigens heeft Hansma wel gelijk. Als we die criteria toepassen op Streppel, denk ik niet dat het bestuur hem zal laten zitten.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Overigens denk ik dat Stegeman ook wel een optie zal zijn. Doet het heel aardig bij Heracles, ondanks het verlies van 6 basisspelers dit seizoen, en gaat altijd vol voor de winst, met een aanvallende intentie. En houdt in ieder geval geen positief bullshit verhaal op als het eens een keer helemaal niets is. Soms draaft ie daar ook wel in door, door iets te graag te laten zien dat hij er ook ontzettend van baalt. Maar wat mij betreft zeker een kandidaat bij een kleinere, maar zeker vergelijkbare club als Heracles.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Supporters zijn uiteindelijk wel je bestaansrecht.
Als er geen hond in het stadion zit, haken de sponsoren ook af.. (zoals hier al genoemd).

v/d Looij gaat ook niet verlengen lees ik net.
Als ze maar niet met hem op de proppen komen mochten ze Streppel niet verlengen.
Zeg maar niks!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1994 schreef: Supporters zorgen er juist voor dat sponsoren naar de club komen. De aandacht van mensen trekt sponsoren, niet andersom. ..
Feitelijk en bedrijfseconomisch gaan de grootste sponsoren zich niet aan een club conformeren, omdat er (meer) supporters naar de club komen. Het kan een reden van een aantal sponsoren zijn, maar zal absoluut niet de hoofdreden zijn van de sponsoren die voor het grootste deel van de sponsorinkomsten van een club zorgen. De bakker om de hoek en het schildersbedrijf uit de straat zullen daar vast en zeker gevoelig voor zijn, en er zal absoluut nog een bepaald percentage bedrijven gevoelig voor zijn, maar de bedrijven die de club haar bestaansrecht geven door jaarlijks een dermate hoog sponsorbedrag te geven, zullen dat niet als hoofdargument gebruiken om de club te sponsoren. Kortom, de aandacht van mensen trekt zeker sponsoren maar de 'core' zal daar minder gevoelig voor zijn en dat meer gebruiken in de onderhandelingen over het te sponsoren bedrag.
Dat het publiek niet meer naar het stadion komt in grote aantallen komt natuurlijk enerzijds door de prestaties op het veld en anderzijds door de relatief hoge prijzen. Wanneer de prestaties weer geweldig zijn zoals 15-20 jaar terug, zou het stadion weer helemaal vol zijn ondanks de 'hoge' prijzen. Nu de prestaties tegenvallen wil de 'echte' fan niet meer minimaal 200 euro neertellen voor een seizoenskaart (en al helemaal niet voor de vaak belachelijk hoge prijzen voor een kaartje). Het één heeft natuurlijk direct te maken met het ander: Prestaties bepalen de supportersaantallen en daarmee samenhangend de prijs/inkomsten.
En 80 euro voor een seizoenskaart gaat hier natuurlijk niet gebeuren. Reken het verschil maar uit wat de club gaat missen aan inkomsten. Grofweg gezegd 20.000 * 120 eur > 6.000 * 80. Met een jaarlijks operationeel tekort zou dat niet slim zijn waarbij een club als Bayern München prima kan haar bedrijfsactiviteiten kan uitoefenen met uitsluitend haar sponsoreninkomsten: Een wezenlijk verschil. Bijvoorbeeld, een 20 euro verlaging van je seizoenkaarttarief kost je 20.000 * 20 = 400.000. Dan zou je daarmee dus ca. 2.000 extra seizoenkaarthouders moeten aantrekken; dat zie ik niet gebeuren met de huidige prestaties.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wizard schreef:Prestaties bepalen de supportersaantallen en daarmee samenhangend de prijs/inkomsten.
Daarom is het zeer verbazingwekkend hoe de club handelt op dit moment. Het gaat niet goed, het voetbal is erg slecht en on-Heerenveens, de toeschouwersaantallen lopen hard terug en de club kijkt er naar. Geef eens een signaal af in de media. Groningen stopt met Faber, als ons bestuur zo'n signaal afgeeft dan geeft dat iets aan. Iets wat lijkt op ambitie. Want hoe we nu aanmodderen is ambitieloos en treurig tegelijk. Een trainer die het slechte eredivisie jaar ooit achter de rug geeft kan mooi aan blijven klooien. Ik vind het minachting richting de fans. Die overigens ook alles maar slikken. Niks afkeuring en spreekkoren.....We zijn volstrekt ingedut met elkaar. De doodsteek voor een club.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen rules schreef: Daarom is het zeer verbazingwekkend hoe de club handelt op dit moment. Het gaat niet goed, het voetbal is erg slecht en on-Heerenveens, de toeschouwersaantallen lopen hard terug en de club kijkt er naar. Geef eens een signaal af in de media.
Ik ben het volstrekt met je eens dat de club nu wel duidelijkheid mag scheppen richting de buitenwereld door te stellen dat er niet wordt verlengd met Streppel. We zijn nu eind januari en elke beetje voetbalkenner is er wel over uit dat het Streppel niet is gelukt om van dit team een geoliede machine te maken.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Hyballa staat bij mij op pole position.

Ja, hij maakt zich soms wel erg druk langs de lijn en daarmee zet hij zichzelf soms een beetje voor paal, maar dat is maar gedurende 1,5 uur per week (wel de belangrijkste anderhalf uur, dat snap ik). Maar als je daar een beetje doorheen kijkt dan zie je een intelligente man, een vernieuwende trainer die het beste probeert te combineren uit de Duitse en Nederlandse voetbalfilosofie.

Hij spreekt uitstekend Nederlands, is een motivator een harde werker en kan uitstekend onderbouwen wat hij wil en wat hij bedoeld. Ik ben geen fan van studio voetbal maar de keren dat hij er zat kreeg je een mooi inzicht in de trainer Hyballa.

Ik denk dat hij uitstekend bij ons zou passen.
Gesloten