Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-07-2016 16:46

Ze moeten maar uitvechten wie centraal komt te staan. De verliezer mag linksback spelen, altijd nog beter dan Bijker
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Erwin4ever » 28-07-2016 20:12

Feanfan 1 schreef:Ze moeten maar uitvechten wie centraal komt te staan. De verliezer mag linksback spelen, altijd nog beter dan Bijker

Helemaal mee eens!!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2016 09:19

Baas schreef:Alleen Joost en Jerry zijn grote talenten die we in de toekomst voor een mooi bedrag kunnen verkopen.


Joost kan misschien nog wel eens een stapje hogerop, maar heeft ook zijn beperkingen. Hij is nog altijd een iele jongen en gezien zijn lichaamsbouw zie ik hem ook niet gemakkelijk veel spiermassa op te bouwen. Bovendien is het ook op atletisch vlak geen hoogvlieger. Hij heeft een goede lengte en is, mits in vorm, rustig aan de bal en in de passing.

Door zijn fysieke beperkingen zie ik in Joost echter geen potentiële topper. Een stapje hoger dan Heerenveen zal misschien wel kunnen, maar heel erg veel hoger zie ik eigenlijk niet lukken. Al hoop ik dat ik het mis heb, vind Joost een sympathieke vent en een uitstekende uitstraling.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Wizard » 29-07-2016 09:28

Otsje P schreef:Door zijn fysieke beperkingen zie ik in Joost echter geen potentiële topper.

Dat kan je je afvragen. Hij kan ook simpelweg pech hebben gehad waardoor het lijkt alsof hij fysiek wat minder is. Ben het wel met je eens dat hij al vrij veel blessures heeft gehad tot nu toe. Ook deze blessures (voor z'n 1 na laatste) hebben ertoe geleid dat hij afgelopen seizoen minder presteerde, wat hij zelf ook toegaf. Hopelijk verschuilt hij zich er niet achter.
Enfin, de komende 2 seizoenen moeten de jaren van Joost worden wanneer hij echt iets wil bereiken. Zijn passing, techniek en lengte heeft hij inderdaad mee. À la Thorsby zou het niet gek zijn voor Joost om er de komende jaren wat spiermassa bij te krijgen. Een jaar geleden had ik absoluut gezegd dat Joost een topper kon worden. Maar na het afgelopen kwakkelende en matige seizoen van hem heb ook ik m'n twijfels. Het kan dus beide kanten op, maar ik schrijf hem absoluut nog niet af voor de top.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2016 10:33

Wizard schreef:Dat kan je je afvragen. Hij kan ook simpelweg pech hebben gehad waardoor het lijkt alsof hij fysiek wat minder is. Ben het wel met je eens dat hij al vrij veel blessures heeft gehad tot nu toe. Ook deze blessures (voor z'n 1 na laatste) hebben ertoe geleid dat hij afgelopen seizoen minder presteerde, wat hij zelf ook toegaf. Hopelijk verschuilt hij zich er niet achter.
Enfin, de komende 2 seizoenen moeten de jaren van Joost worden wanneer hij echt iets wil bereiken. Zijn passing, techniek en lengte heeft hij inderdaad mee. À la Thorsby zou het niet gek zijn voor Joost om er de komende jaren wat spiermassa bij te krijgen. Een jaar geleden had ik absoluut gezegd dat Joost een topper kon worden. Maar na het afgelopen kwakkelende en matige seizoen van hem heb ook ik m'n twijfels. Het kan dus beide kanten op, maar ik schrijf hem absoluut nog niet af voor de top.


Ik heb zijn blessures niet eens meegenomen in mijn verhaal, en daar doelde ik met zijn fysieke beperkingen dan ook niet op.

Met die beperkingen bedoel ik:
Gebrek aan explosiviteit/gebrek aan snelheid (zal ook geen tot minimale rek in zitten), gebrek aan wendbaarheid, gebrek aan fysieke kracht (en het gebrek aan basis om die fysieke kracht te verbeteren. Beetje zal wel lukken, maar te smalle schouderbasis).

Hij moet het mijns inziens hebben van voetballend vermogen, inzicht, lengte/kopkracht.

Nogmaals, door het gebrek aan fysieke mogelijkheden zie ik een grote buitenlandse competitie helaas als bijzonder lastig haalbaar. Voor ons en voor onze competitie hoeven die fysieke grenzen echter geen probleem te zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Crash » 29-07-2016 11:35

Een beetje hetzelfde als met Gouweleeuw. Die dichtte ik ook grotere stappen toe dan AZ en nu Augsburg. Zeker wat sterker geworden, maar geen krachtpatser zoals benodigd te zijn in de Europese top. Naar het schijnt heeft hij ook nog steeds last van de concentratiefoutjes, wat natuurlijk ook een rol speelt.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor jelgrins » 29-07-2016 20:45

In Groningen schijnen ze Peters ook in het visier te hebben, evenals Otigba trouwens.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor DSCH » 31-07-2016 14:48

Als ik me niet vergis is die Bosniër van Groningen een RCV. Ik denk daarom dat Otigba daar niet naar toe zal gaan. Als ze ook nog een LCV zoeken zou Peters natuurlijk nog wel kunnen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Wizard » 01-08-2016 09:20

Otsje P schreef:Gebrek aan explosiviteit/gebrek aan snelheid (zal ook geen tot minimale rek in zitten), gebrek aan wendbaarheid, gebrek aan fysieke kracht (en het gebrek aan basis om die fysieke kracht te verbeteren. Beetje zal wel lukken, maar te smalle schouderbasis).

Zijn eerste meters en snelheid vind ik inderdaad ook erg matig. Daarom vind ik hem ook niet geschikt als linksback. Verder kan er nog best rek in z'n fysieke kracht zitten. Wellicht is hij qua groei laat voor z'n leeftijd (hij is nog jong) en kan hij nog in de breedte groeien. Meestal kan je van een relatief slanke atletische jongen nog wel een gespierde speler maken, maar qua bouw oogt het bij Joost niet als een topatleet. Het zal bij hem dan wat langer duren. Het probleem met hem is alleen dat wanneer je hem (van boven) meer spierkracht geeft, hij nog trager wordt: een langdurig proces hoogstwaarschijnlijk.
Verder kan hij ook fysieke kracht compenseren met een stukje positionering en gezonde agressie. Iemand als Vermaelen was ook geen topatleet/snel, maar heeft toch ook een mooie carrière tot nu toe.
Zoals je afgelopen seizoen hebt kunnen lezen ben ik het vertrouwen in Joost wat kwijt doordat hij toen echt kwakkelde en matig presteerde. Wat mij betreft heeft hij nog genoeg potentieel (niet zoveel als Jeremy) en schrijf ik hem zeker nog niet af, maar zal hij het dit seizoen toch echt moeten laten zien. De vraag is of dat lukt wanneer Peters komt.
Feit blijft wel dat we zoals Schaars al zei meer wedstrijden als tegen Sociedad moeten spelen; vooral voor deze jonge selectie zijn Europese wedstrijden echt noodzakelijk. Mooie momenten voor jongens als Jeremy en Joost om te leren en te groeien.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Mackan68 » 01-08-2016 23:31

Wizard schreef:Zijn eerste meters en snelheid vind ik inderdaad ook erg matig. Daarom vind ik hem ook niet geschikt als linksback. Verder kan er nog best rek in z'n fysieke kracht zitten. Wellicht is hij qua groei laat voor z'n leeftijd (hij is nog jong) en kan hij nog in de breedte groeien. Meestal kan je van een relatief slanke atletische jongen nog wel een gespierde speler maken, maar qua bouw oogt het bij Joost niet als een topatleet. Het zal bij hem dan wat langer duren. Het probleem met hem is alleen dat wanneer je hem (van boven) meer spierkracht geeft, hij nog trager wordt: een langdurig proces hoogstwaarschijnlijk.
Verder kan hij ook fysieke kracht compenseren met een stukje positionering en gezonde agressie. Iemand als Vermaelen was ook geen topatleet/snel, maar heeft toch ook een mooie carrière tot nu toe.
Zoals je afgelopen seizoen hebt kunnen lezen ben ik het vertrouwen in Joost wat kwijt doordat hij toen echt kwakkelde en matig presteerde. Wat mij betreft heeft hij nog genoeg potentieel (niet zoveel als Jeremy) en schrijf ik hem zeker nog niet af, maar zal hij het dit seizoen toch echt moeten laten zien. De vraag is of dat lukt wanneer Peters komt.
Feit blijft wel dat we zoals Schaars al zei meer wedstrijden als tegen Sociedad moeten spelen; vooral voor deze jonge selectie zijn Europese wedstrijden echt noodzakelijk. Mooie momenten voor jongens als Jeremy en Joost om te leren en te groeien.

Als je dan ziet wat clubs als RKC meenemen aan supporters voor een oefenwedstrijd in Engeland, dan zou ik daar als Heerenveen zijnde toch ook maar eens aan beginnen te denken. Anderlecht uit was al een goede start. Jammer genoeg dan niet toegankelijk officieel voor meereizende Feansters maar goed. Een leuk uittripje met een grote ploeg supporters zorgt gewoon voor binding met de club. Nu je het Europees af moet leggen zijn dat soort tripjes een heel leuk en zoals je aangeeft noodzakelijk alternatief. En dat soort potjes hoeven hier heus niet altijd in Nederland gespeeld te worden. Duitsland, Denemarken, België, Engeland. Het is allemaal best te bereizen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Wizard » 02-08-2016 12:43

Helemaal eens, Mackan.

De vraag is nu of Peters nog komt. Ik verwacht het wel (hoor alleen niks) , maar het duurt nu allemaal wel heel erg lang.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor tha boelie » 02-08-2016 15:45

Jan Wuytens mag transfervrij opzoek naar een nieuwe club.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor CJF » 02-08-2016 15:56

tha boelie schreef:Jan Wuytens mag transfervrij opzoek naar een nieuwe club.



Een goede en ervaren speler, maar hij gaf recentelijk aan niet veel loon in te willen leveren. Ik vraag mij hardop af of wij hem een soortgelijk salaris kunnen aanbieden als wat hij verdiend bij AZ.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor AllardP » 02-08-2016 16:08

CJF schreef:Een goede en ervaren speler, maar hij gaf recentelijk aan niet veel loon in te willen leveren. Ik vraag mij hardop af of wij hem een soortgelijk salaris kunnen aanbieden als wat hij verdiend bij AZ.


Die vraag is niet relevant meer. Het gaat er nu om of we hem een soortgelijk salaris willen bieden als andere clubs met belangstelling. Ik zie hem in elk geval graag komen; de aanval en (vooral) het middenveld zijn versterkt ten opzichte van vorig jaar, maar de verdediging blijft ons zwakste punt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-08-2016 19:04

De back posities ja. Wuytens is CV'er.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Crash » 02-08-2016 21:52

Je moet je niet willen 'versterken' met Wuijtens. Te langzaam en te log om pressievoetbal mee te spelen. Prima mandekker wanneer hij met zijn kont tegen de zestien mag hangen. Een metertje of 15/20 naar voren en we snappen waarom hij bij AZ te kort kwam.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Otsje P » 03-08-2016 07:51

Wuytens werd op de bank gehouden door Job van der Linden en door middenvelder Wuytens. Hij was alleen in zijn 1e jaar basiskracht en werd vervolgens door iedereen, inclusief jeugdspelers voorbij gestreefd.

De verdediging versterken is misschien geen slecht idee. Bij "versterken" verwacht ik echter dat je er beter van wordt, en bij Wuytens lijkt die kans me slechts heel gering.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Mackan68 » 03-08-2016 09:40

Wizard schreef:Helemaal eens, Mackan.

De vraag is nu of Peters nog komt. Ik verwacht het wel (hoor alleen niks) , maar het duurt nu allemaal wel heel erg lang.

Naar het schijnt verlopen de gesprekken/onderhandelingen nogal stug. Dat kennen we onderhand natuurlijk bij onze club. Dat is eigenlijk nooit anders geweest. Kopende clubs zeggen dat er te hoge transfersommen worden gehanteerd. Andersom vinden we prijzen van potentiële aankopen ook steevast aan de hoge kant. Deze situatie vormen ook wel weer een gerechtvaardigde reden om even af te wachten hoe het gaat. Blijken we in de 1e 2 wedstrijden overlopen te worden dan is er nog net tijd om alsnog rond te komen met zowel speler(s) als clubs. Goede potten tegen zowel AZ en Utrecht zouden wel eens kunnen voorkomen dat Peters, volgens sommigen een matige LCV gehaald zou worden.
Peters zelf wil in ieder geval graag de stap maken. Die zal geen problemen maken. WillemII is natuurlijk terecht niet blij zijn aanvoerder kwijt te raken en zal niet tevreden zijn met slechts een paar knaken. Of ze nog in prijs zullen zakken zal misschien doorslaggevend zijn voor de transfer. Los van resultaten tegen AZ en Utrecht. Het is immers een goed gevoel om sowieso back up te hebben voor Joost die toch wel wat blessuregevoelig lijkt. En dan bedoel ik back up die net iets meer lengte heeft dan Bijker. Overigens heeft Voest ook weer speeltijd gehad maandag met de beloften. Die zit er ook weer aan te komen. Ik ben echt héél erg benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. In de voorbereiding een paar seizoenen terug in Grou vond ik hem zeer sterk voor de dag komen. Ik hoop dat hij hier kan gaan concurreren met Bijker.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Goran Popov » 03-08-2016 10:20

Even wat transfervrije (ervaren) namen voor achterin:

Centraal
Brede Hangeland (35). 238 wedstrijden in de PL en 91 interlands voor Noorwegen. Laatste club: Crystal Palace.
Philippe Senderos (31). 131 wedstrijden in de PL en 57 interlands voor Zwitserland. Laatste club: Grasshoppers.
Joel Ekstrand (27). Veel wedstrijden in de Championship en Allsvenskan. Ook ervaring in de Serie A. Laatste club: Watford.
David Wheater (29). 105 wedstrijden in de PL en 139 in de Championship. Laatste club: Bolton Wanderers.

Links
Sebastian Boenisch (29). 124 wedstrijden in de Bundesliga. 14 interlands voor Polen. Laatste club: Bayer Leverkusen.
Derick Tshmimanga (27). 128 wedstrijden in de Jupiler Pro League. Laatste club: Genk.
Danijel Pranjic (34). Geen uitleg nodig. Laatste club: Panathinaikos.
Javier Garrido (31). 105 LaLiga wedstrijden, 90 PL en 21 Serie A. Laatste club: Las Palmas.

Rechts
Francesco Pisano (30). 232 wedstrijden in de Serie A. Laatste club: Bolton.
Marco Motta (3). 177 wedstrijden in de Serie A. Laatste club: Charlton.

Voor rechts zit er niet zoveel interessants bij, maar die positie is al goed bezet... kwantitatief dan.
Ik ben me ervan bewust dat de meeste van deze jongens wel wat salaris in zullen moeten willen leveren.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Wizard » 03-08-2016 10:47

Ik verwacht niet dat de club nog een (ervaren) rechts- of linksback zal aantrekken zolang er niemand op deze positie vertrekt. Centraal is Pieri nog te jong, maar komt Gartenmann eraan (die vast z'n minuten zal meepakken dit seizoen). Van Koesveld is verhuurd. Otigba mag uitkijken naar een andere club en dus lijkt het vrij logisch dat er nog een centrale verdediger wordt gehaald. Aangezien de huidige CV'ers nog jong zijn en daarachter ook talent zit, lijkt het ook logisch dat de club een ervaren verdediger aantrekt.
Dat het langer duurt dan verwacht is natuurlijk het onderhandelingsspel van Willem II, maar ook SCH dat niet de hoofdprijs wil betalen. Maar, dat Peters komt, lijkt me wel duidelijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Crash » 03-08-2016 11:26

Willem II schijnt 7 ton te willen ontvangen voor Peters. Wie kan goed beargumenteren dat het goed is dit voor Peters te betalen en Otigba proberen te slijten? 7 ton. Voor een centrale verdediger. Zonder restwaarde na einde contract.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Wizard » 03-08-2016 12:02

Crash schreef:Willem II schijnt 7 ton te willen ontvangen voor Peters. Wie kan goed beargumenteren dat het goed is dit voor Peters te betalen en Otigba proberen te slijten? 7 ton. Voor een centrale verdediger. Zonder restwaarde na einde contract.

Wanneer Otigba dit seizoen niet speelt, zal zijn waarde zakken. Nu verkopen betekent nog een redelijke tranfersom en wellicht redelijk doorverkooppercentage. Een vervanger heb je dan nodig, en het liefst een ervaren speler aangezien de rest achterin relatief onervaren is. Daarbij is hij NL en kent hij de trainer en de competitie.
7 ton is a bridge too far voor zo'n oudere speler zonder restwaarde. Want, ik verwacht ook niet dat hij genoegen neemt met een ton salaris per jaar. Gevoelsmatig is 5 ton toch echt de max. Daarbij is het vreemd dat - wanneer ik het nieuws juist interpreteer - Heerenveen meer moet betalen dan een topclub, terwijl ons gat met Willem II groter lijkt dan met de top.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Rick » 03-08-2016 12:10

7 ton is veels te veel voor zon middelmatige speler. Waarom niet een Pranjic of Braafheid? Kost je waarschijnlijk alleen salaris..
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Goran Popov » 03-08-2016 12:21

Crash schreef:Willem II schijnt 7 ton te willen ontvangen voor Peters. Wie kan goed beargumenteren dat het goed is dit voor Peters te betalen en Otigba proberen te slijten? 7 ton. Voor een centrale verdediger. Zonder restwaarde na einde contract.


Ik ben er ook geen groot voorstander van. Ik kan wel de voor- en nadelen van een eventuele komst van Peters (en vertrek van Otigba) op een rijtje zetten:

+ Peters heeft (veel) meer ervaring en leiderschap dan Otigba
+ Peters is bekend met de speelwijze van Streppel
+ Komst van Peters betekent ervaring in de gehele as (Mulder - Peters - Schaars - Reza, ook allen Nederlands)

- Gortige transfersom (al zal de 7 ton die Willem II verlangt echt niet de daadwerkelijke transfersom worden, 5 ton lijkt mij realistischer)
- Komst van Peters gaat de ontwikkeling van Van Aken óf St. Juste hoe dan ook in de weg staan, tenzij ze naar de backposities gaan (wat ook niet ideaal is)
- Peters heeft geen restwaarde
- Zonder Otigba is er geen echte 'beer' meer in selectie qua verdedigers
- Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigd van de kwalitatieve meerwaarde van Peters, losgezien van zijn leiderschapskwaliteiten.

Zeg het maar...

Wel moet gezegd worden dat Otigba natuurlijk nog wel wat op zal leveren.
Misschien vergeet ik nog wat maar ik vind de komst van Peters verre van ideaal.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Otsje P » 03-08-2016 12:27

Rick schreef:7 ton is veels te veel voor zon middelmatige speler. Waarom niet een Pranjic of Braafheid? Kost je waarschijnlijk alleen salaris..


7 ton is te veel, dat ben ik met iedereen eens.

Je alternatieven zijn echter vrij onlogisch. We zoeken een centrale verdediger. Pranjic is een middenvelder die wel eens als back speelde, maar nooit als centrale verdediger. Braafheid heeft heel vroeger wel een poosje centraal gespeeld maar is al 10 jaar linksback. Nu weet ik wel dat velen graag een andere back zien, maar Heerenveen wil met Peters een centrale verdediger aantrekken.

Bovendien is Peters 29 en kun je er dus nog jaren plezier van hebben. Pranjic is 35 volgens mij en Braafheid is 33, oftewel nog 1 of hooguit 2 seizoenen over.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor AllardP » 03-08-2016 14:32

Achterin is domweg ervaring nodig. Zo niet, dan spelen we weer met exact dezelfde achterhoede die vorig jaar 61 doelpunten om de vochtige oortjes heeft gekregen (minus Pele). Dat is met Schaars op zes echt niet opgelost. Ik twijfel echter ook of Peters wel de gewenste versterking is; waarom niet gewoon Wuytens? Zou hij echt zo sterk zijn achteruitgegaan bij AZ? En anders maar eens creatief scouten; dat kunnen we toch niet helemaal verleerd zijn.

Een nieuwe CV kan inderdaad ten koste gaan van de basisplaats van Van Aken, al zou ik hem liever op linksback hebben dan Bijker of Cavlan. Het teambelang weegt echter zwaarder. Bovendien zal het goed zijn voor de ontwikkeling van ons grootste talent (St. Juste) dat hij wat sturing krijgt van een ervaren teamgenoot.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Mackan68 » 03-08-2016 14:43

AllardP schreef:Achterin is domweg ervaring nodig. Zo niet, dan spelen we weer met exact dezelfde achterhoede die vorig jaar 61 doelpunten om de vochtige oortjes heeft gekregen (minus Pele). Dat is met Schaars op zes echt niet opgelost. Ik twijfel echter ook of Peters wel de gewenste versterking is; waarom niet gewoon Wuytens?

Dit kan inderdaad ten koste gaan van de basisplaats van Van Aken, al zou ik hem liever op linksback hebben dan Bijker of Cavlan. Het teambelang weegt echter zwaarder. Bovendien zal het goed zijn voor de ontwikkeling van ons grootste talent (St. Juste) dat hij wat sturing krijgt van een ervaren teamgenoot.

Volgens mij neem je met Wuytens behoorlijk risico. Die heeft afgelopen 2 seizoenen nou niet echt heel veel gespeeld. Zoals eerder al aangegeven staat hij momenteel al achter oa. Jop van der Linden in de pikorde. Als je die naast Schaars (logisch gezien ook niet echt een zekerheid voor een heel seizoen) vast wilt leggen voor in de as, dan loop je op 2 centrale posities een risico. Ik ben niet echt op de hoogte van de prestaties van Peters, maar qua alles behalve de prijs van 7 ton die WillemII wenst te ontvangen lijkt me dat toch wel een betere optie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Otsje P » 03-08-2016 15:02

AllardP schreef:dan spelen we weer met exact dezelfde achterhoede die vorig jaar 61 doelpunten om de vochtige oortjes heeft gekregen (minus Pele).


Ik vind dit wel weer heel simpel geredeneerd AllardP. Jij weet donders goed dat je niet met 5 man verdedigd maar met de hele ploeg. Neem nu bijvoorbeeld de 2 treffers van afgelopen zaterdag. De 1e komt uit een standaardsituatie en de 2e wordt weggegeven omdat Zenelli 5 minuten voor tijd 1x verzuimd om met zijn back mee te lopen. Beide keren heeft het geen reet te maken met welke mannen er in de achterhoede staan.

Verdedigen doe je als team en heeft voor een gigantisch groot deel te maken met teamspirit en een goede organisatie. Schaars zal wat die organisatie betreft een belangrijke rol spelen. En qua spirit zal er veel van de trainers en de spelers zelf moeten komen. Ze klinken allemaal behoorlijk zelfkritisch over vorig seizoen en zullen nu moeten laten zien dat het beter kan. Zenelli kon wel door de grond gaan zaterdag, dus hij was zich er verrekte goed van bewust dat hij de mist in ging.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-08-2016 15:26

Beetje dubbel wat hier geroepen wordt tav wat hij kost. Er moet een versterking komen maar 7 ton is teveel. In de tijd dat Milik voor 35 miljoen wordt gekocht. De markt is op hol geslagen. En dan verwachten dat je een versterking krijgt voor onder prijs onder de miljoen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor fuotbalgek » 03-08-2016 15:41

Heerenveen rules schreef:Beetje dubbel wat hier geroepen wordt tav wat hij kost. Er moet een versterking komen maar 7 ton is teveel. In de tijd dat Milik voor 35 miljoen wordt gekocht. De markt is op hol geslagen. En dan verwachten dat je een versterking krijgt voor onder prijs onder de miljoen.


De markt mag op hol zijn geslagen, geld is bij ons nog steeds schaars. Zeker zolang we geen hoofdsponsor hebben en nog volle mep aan het stadion kwijt zijn moeten we geen behoorlijke bedragen investeren in spelers zonder restwaarde naar mijn mening. Zeker niet wanneer het voor het centrum is en deze speler net zo goed back up zou kunnen worden. Een ervaren verdediger moet goedkoper binnen te halen zijn, steek je geld dan maar in een versterking op de zwak bezette posities.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten