Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Nu melding op andere sites dat er vanmiddag om 14:00 een nieuwe speler wordt gepresenteerd!
Zou het dan toch?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1369
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Dit zou echt fantastisch zijn! Als Yuki dan ook nog komt, en een CV of LB zijn we helemaal klaar. Met Thern - Schaars en Namli heb je wat mij betreft een geweldig middenveld voor onze begrippen. Dan heb je daarachter v. Amersfoort, Thorsby en Yuki als hun vervangers.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Klopt, nu nog een LCV/LB. Bijker kan echt niet
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanfan 1 schreef:Klopt, nu nog een LCV/LB. Bijker kan echt niet
In het centrum kan het in ieder geval niet. Normaal gesproken staat van Aken dan ook op die plek, maar Joost heeft nog wel eens een pijntje.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ok, even kijkend naar ons elftal tot dusver, te beginnen voorin.

Met Larsson, Reza en Zeneli hebben we volgens mij een prima voorhoede. Larsson natuurlijk de vedette, Reza ervaren spits die een goede voorbereiding kent en vooral meevoetballend sterk oogt en Zeneli als buitenspeler die zich hoop ik zal ontpoppen tot een sterke rechtsbuiten dit jaar. Dan heb je Veerman en Slagveer voor op de bank.

Het middenveld zou, naar mijn beeld, moeten bestaan uit Schaars, Thern en Namli. Schaars als controleur en man die het team stuurt. Thern daarnaast als box-to-box middenvelder, al heb ik niet een heel goed beeld van zijn vorm. Namli daarvoor als 10. Namli speelde vorig seizoen een goede voorbereiding en nu weer, misschien wordt dit zijn jaar. Thorsby, van Boomen als back up. Ondanks het feit dat het middenveld er erg goed uitziet is het wel even de vraag hoe zowel Thern, Schaars als Namli het oppakken. Ze hebben allemaal een zware blessure achter de rug en weinig minuten gemaakt afgelopen jaar...

De achterhoede is okay-ish. Van Aken en St Juste zijn prima centrale mannen, maar missen wel de ervaring. Marzo naar mijn beeld ook prima, maar die linksbackpositie is wel wat zorgelijk. Bijker doorgaans niet sterk, Cavlan is toch meer een middenvelder. Daar zou ik nog een speler willen zien. Bij het vertrek van één van de centrale mannen zou ik een sterke ervaren man halen.

Mulder op de goal, no problem.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Nu nog een type a la Jaap Stam achterin en de selectie is wat mij betreft compleet.
Heerenveen moet er nog wel alles aan doen om die Tevrede en Bijker nog te zien slijten.
Miereneukert!
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

paparazzi schreef:Nu nog een type a la Jaap Stam achterin en de selectie is wat mij betreft compleet.
K. Otigba
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

vincentdelbos schreef:Ok, even kijkend naar ons elftal tot dusver, te beginnen voorin.

Met Larsson, Reza en Zeneli hebben we volgens mij een prima voorhoede. Larsson natuurlijk de vedette, Reza ervaren spits die een goede voorbereiding kent en vooral meevoetballend sterk oogt en Zeneli als buitenspeler die zich hoop ik zal ontpoppen tot een sterke rechtsbuiten dit jaar. Dan heb je Veerman en Slagveer voor op de bank.

Het middenveld zou, naar mijn beeld, moeten bestaan uit Schaars, Thern en Namli. Schaars als controleur en man die het team stuurt. Thern daarnaast als box-to-box middenvelder, al heb ik niet een heel goed beeld van zijn vorm. Namli daarvoor als 10. Namli speelde vorig seizoen een goede voorbereiding en nu weer, misschien wordt dit zijn jaar. Thorsby, van Boomen als back up. Ondanks het feit dat het middenveld er erg goed uitziet is het wel even de vraag hoe zowel Thern, Schaars als Namli het oppakken. Ze hebben allemaal een zware blessure achter de rug en weinig minuten gemaakt afgelopen jaar...

De achterhoede is okay-ish. Van Aken en St Juste zijn prima centrale mannen, maar missen wel de ervaring. Marzo naar mijn beeld ook prima, maar die linksbackpositie is wel wat zorgelijk. Bijker doorgaans niet sterk, Cavlan is toch meer een middenvelder. Daar zou ik nog een speler willen zien. Bij het vertrek van één van de centrale mannen zou ik een sterke ervaren man halen.

Mulder op de goal, no problem.
Je vergeet Van Amersfoort. Die de hele voorbereiding een prima indruk maakt als meest aanvallende middenvelder. Verbaast me niet als Streppel hem daar neer zet.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Grimo schreef: Je vergeet Van Amersfoort. Die de hele voorbereiding een prima indruk maakt als meest aanvallende middenvelder. Verbaast me niet als Streppel hem daar neer zet.
Je hebt helemaal gelijk.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Tegelijkertijd is Streppel erg gechameerd van Namli. Ik denk dat Namli uiteindelijk ook basisspeler gaat worden. Snel, Technish, kan een mannetje passeren en heeft een steekpass. Tegelijkertijd is die niet te beroerd mee terug te lopen. Alle ingredienten voor een "10" dus. Denk dat de manier van spelen van Namli ook beter aansluit op de voorste 3, lekker bewegelijk. Ook kun je voorin regelmatig van positie wisselen, Larsson en Namli kunnen nl beide zowel op "10" als aan de linkerkant. Zo sticht je dus verwarring bij de tegenstander.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Eens, maar Van Amersfoort heeft qua loopacties ook veel gevoel voor de juiste momenten én is doelgericht. Alleen maar goed, deze keuzemogelijkheden.

Misschien moet Zeneli zich ook wel zorgen gaan maken.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ook ik verwacht dat Namli in principe door zal schuiven naar de plek waarop van Amersfoort de afgelopen weken speelde. Ik vind dat van Amerfoort het heel knap invult en inderdaad door zijn doelgerichtheid een gevaarlijke invulling aan die positie kan geven.

Namli presteert echter dusdanig dat die nog een stapje verder is dan van Amersfoort.

Ik denk dat ze gezien Thern zijn geschiedenis voorzichtig met hem zijn en dat Thorsby met Schaars en Namli wel eens zou kunnen beginnen. Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat Simon fit genoeg is om dat middenveld te completeren, maar of dat ook al op korte termijn gebeurd is een vraagteken.

Zenelli overtuigd nog niet op de rechterflank, dat zal niemand ontkennen. Het punt is echter dat Slagveer dat ook beslist niet doet. Ik vond Slagveer in Langezwaag ook weer een bijzonder matige indruk maken. Jammer, want ik gun het hem van harte.

Persoonlijk zou ik de competitie ingaan met de volgende 11:

Mulder, Marzo, St. Juste, van Aken, Cavlan, Thern, Schaars, Namli, Zenelli, Reza, Larsson.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Laat ik gewoon eerlijk zeggen voor mij heeft van Aken op aangezien van de laatste wedstrijden van het vorige seizoen en deze voorbereiding te weinig heeft laten zien om in de basis te staan. Daarnaast heeft van Aken hetzelfde vindt ik als Otigba snel in problemen te komen door zich te weinig oplettenheid op de juiste momenten. Daar komt ook nog bij een aantal momenten in de wedstrijd paar hele grote fouten maakt per wedstrijd, wat altijd groot doel gevaar oplevert.

Afbeelding

Dus van mij krijgt Peters de kans in de basis te staan en misschien is het keer goed van Joost dat hij op de bank zit, om nieuwe gezonde energie voor een nieuwe start. Daarbij het is goed om keer om te gaan met tegenslag. Laten we hopen dat Simon ze waren potentie laat zien, ik ben wel groot fan van hem.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Kun jij uitleggen waarom je met Thern begint ?
Hij is amper hersteld van een zware blessure, heeft geen speelritme. Het lijkt me beter voor ons en hem dat hij er eerst weer via de beloften inkomt en verantwoord optraint.

Daarbij doet van Amersfoort het goed en kiest Streppel ook telkens voor hem en niet voor Thern.
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef: Daarbij doet van Amersfoort het goed en kiest Streppel ook telkens voor hem en niet voor Thern.
Ten eerste: Je geeft zelf aan dat Thern van een blessure terugkeert en rustig gebracht moet worden. Dat is dan ook de reden waarom er vooralsnog niet voor hem wordt gekozen.

Ten 2e: Ik denk niet dat van Amersfoort en Thern om een plekje in de basis strijden, ik denk dat Thern met Thorsby om een plek moet knokken.

Ten 3e: Is zowel de opstelling van Kiekerjan als die van mij een soort ideale scenario. We weten heus dat Thern rustig gebracht wordt, maar vinden hem in principe beter dan Thorsby, die ik nog altijd wat tekort vind komen.

Het team zoals weergegeven is dus de huidige ideale 11 van mij en ik schat het bij Kiekerjan ook zo in. Iedereen moet daarvoor uiteraard wel fit genoeg zijn.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je zou voor Schaars, Namli en Thorsby kunnen kiezen, maar je zou ook met Schaars en Namli als meer controlerende middenvelders en daarvoor Van Amersfoort kunnen kiezen. Meerdere mogelijkheden dus.
Punt is wel dat Branco nu buiten de basis komt. Mocht Yuki wel komen, betekent dat dus verhuur van in ieder geval V/d Boomen.
Verder vind ik persoonlijk Cavlan verdedigend nog te licht voor de linksback. Wellicht dat hij geposteerd kan worden naast de ervaren Peters, maar anders zou ik toch voor meer defensieve zekerheid kiezen en voor Bijker gaan.
kipyj21
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-06-2016 14:12

Bericht door kipyj21 »

Wizard schreef:Je zou voor Schaars, Namli en Thorsby kunnen kiezen, maar je zou ook met Schaars en Namli als meer controlerende middenvelders en daarvoor Van Amersfoort kunnen kiezen. Meerdere mogelijkheden dus.
Punt is wel dat Branco nu buiten de basis komt. Mocht Yuki wel komen, betekent dat dus verhuur van in ieder geval V/d Boomen.
Verder vind ik persoonlijk Cavlan verdedigend nog te licht voor de linksback. Wellicht dat hij geposteerd kan worden naast de ervaren Peters, maar anders zou ik toch voor meer defensieve zekerheid kiezen en voor Bijker gaan.
Ik ben bang dat Yuki niet meer komt. Het naar mijn mening goed om te zien dat wij nu verschillende systemen (qua middenvelders) kunnen spelen. Ik denk toch dat je eerste optie de meest voor de hand liggende is: die met Schaars, Namli en Thorsby. Dan heb je met Van Amersfoort, V/d Boomen, Amin en Huizing nog prima back-up mogelijkheden.
Het voordeel met een Schaars is naar mijn mening dat je nu juist wel met een wat meer aanvallend ingestelde back kunt spelen. Schaars is toch iemand die vanuit zijn ervaring mensen neerzet en gevaar vroegtijdig ziet. Dus het dichtlopen van gaten en dergelijke. Hierbij heeft Cavlan dan de coachende ondersteuning van zowel de linkercentrale verdediger, Mulder als Schaars.
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Iedereen heeft het steeds over het goede werk van Hamstra, de transfers die tot nu toe zijn binnengekomen zijn volgens mij op aanvraag van Streppel.

Reza - wou Streppel bij Willem || hebben.
Schaars - wou streppel afgelopen winterstop bij Willem || hebben.
En de beoogde LCV was een oogappeltje van Streppel bij Willem ||.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Er staat nu best een aardig team. Dan moet je naar mijm idee niet met Thorsby beginnen. Die jongen is voetballend zo beperkt. Scoort nooit en geeft amper assists.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Er staat nu best een aardig team. Dan moet je naar mijm idee niet met Thorsby beginnen. Die jongen is voetballend zo beperkt. Scoort nooit en geeft amper assists.
Dat laatste is waar, maar hij heeft ook kwaliteiten die de ploeg wel nodig heeft. Het gaat om het totaalplaatje. Met 11 Thorsby's wordt het niks, maar je zijn type wel nodig in je ploeg.

Op het middenveld heb je met Schaars en Namli voldoende vernuft. Daar zal ook loop- en duelleervermogen bij moeten. Thorsby heeft het loopvermogen om van 16 tot 16 te gaan. Heeft lengte en is in een jaar tijd 7 kilo gegroeid.

Dat gezegd hebbende, zie ik liever Thern dan Thorsby. Maar voor de balans lijkt het me niet onverstandig om, zolang Thern nog niet topfit is, met Thorsby te spelen. Ik denk dat je met Schaars, Namli en v. Amersfoort duelkracht tekort komt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Otsje P schreef:Ook ik verwacht dat Namli in principe door zal schuiven naar de plek waarop van Amersfoort de afgelopen weken speelde. Ik vind dat van Amerfoort het heel knap invult en inderdaad door zijn doelgerichtheid een gevaarlijke invulling aan die positie kan geven.

Namli presteert echter dusdanig dat die nog een stapje verder is dan van Amersfoort.

Ik denk dat ze gezien Thern zijn geschiedenis voorzichtig met hem zijn en dat Thorsby met Schaars en Namli wel eens zou kunnen beginnen. Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat Simon fit genoeg is om dat middenveld te completeren, maar of dat ook al op korte termijn gebeurd is een vraagteken.

Zenelli overtuigd nog niet op de rechterflank, dat zal niemand ontkennen. Het punt is echter dat Slagveer dat ook beslist niet doet. Ik vond Slagveer in Langezwaag ook weer een bijzonder matige indruk maken. Jammer, want ik gun het hem van harte.

Persoonlijk zou ik de competitie ingaan met de volgende 11:

Mulder, Marzo, St. Juste, van Aken, Cavlan, Thern, Schaars, Namli, Zenelli, Reza, Larsson.
Ik doelde er meer op dat Van Amersfoort dan op 10 komt en dan Namli op rechts. Slagveer is voor mij sowieso geen optie. Voor de rest eens met je opstelling.
E. Kloosterman
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 13-09-2009 12:11

Bericht door E. Kloosterman »

BakCristian schreef:Iedereen heeft het steeds over het goede werk van Hamstra, de transfers die tot nu toe zijn binnengekomen zijn volgens mij op aanvraag van Streppel.

Reza - wou Streppel bij Willem || hebben.
Schaars - wou streppel afgelopen winterstop bij Willem || hebben.
En de beoogde LCV was een oogappeltje van Streppel bij Willem ||.
Maar dat maakt het werk van Hamstra toch niet minder goed? Hij heeft Reza en Schaars uiteindelijk binnen moeten halen. Het lijkt me logisch dat de spelers die komen niet worden opgedrongen aan een trainer maar in samenspraak gehaald worden.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

pes5 schreef: Ik doelde er meer op dat Van Amersfoort dan op 10 komt en dan Namli op rechts. Slagveer is voor mij sowieso geen optie. Voor de rest eens met je opstelling.
Oh, op die manier. Ja, dat zou uiteraard een optie kunnen zijn. Namli heeft vorig jaar in de voorbereiding bij vlagen uitstekend vanaf rechts gespeeld. Echter in deze voorbereiding heeft hij geen minuut op rechts gestaan. Streppel noemde zijn beste posities ook linksbuiten en nr.10.

Kortom, ik geloof niet dat Streppel in hem een rechtsbuiten ziet. Maar hij zou er best aardig uit de voeten kunnen, dat ben ik zeker met je eens.
kipyj21
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-06-2016 14:12

Bericht door kipyj21 »

BakCristian schreef:Iedereen heeft het steeds over het goede werk van Hamstra, de transfers die tot nu toe zijn binnengekomen zijn volgens mij op aanvraag van Streppel.

Reza - wou Streppel bij Willem || hebben.
Schaars - wou streppel afgelopen winterstop bij Willem || hebben.
En de beoogde LCV was een oogappeltje van Streppel bij Willem ||.
Klopt dat Streppel die spelers graag bij Willem 2 zag komen. Maar zoals bij Heerenveen gewerkt word is het zo dat de trainer niet bepaald welke spelers gehaald worden. Een technisch manager zorgt voor de onderhandelingen met clubs en spelers. Volgens mij is het aantrekken van Reza nog op het conto van Hans Vonk als ik me niet vergis. Hamstra presenteerde Reza wel, maar meende dat Vonk de rest had gedaan als ik het goed heb.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je zou zelfs nog Reza op de rechtsbuiten kunnen posteren en Van Amersfoort in de spits. Voldoende opties!

@kipyj21: Schaars zet de poppetjes op de juiste plek inderdaad, maar je moet er geen wereldwonder van verwachten. Schaars kan niet overal zijn. Daarbij is het de vraag of hij centraal gaat spelen of linksmid. Cavlan is een zeer aanvallende back en Van Aken is niet de snelste. Bij veel balbezit ligt daar niet het probleem aangezien dan iemand als Schaars daar qua positie op kan anticiperen/sturing geven. Bij minder balbezit heb je een verdedigend sterke linksback nodig. In die zin is Bijker een stuk verder dan Cavlan. Aan de andere kant, zoals ik al zei, zie ik in dat concept het liefst Peters met naast hem Cavlan spelen aangezien ik Peters positioneel sterker acht dan Van Aken. Aan de andere kant is Joost één van onze grote talenten en wil je die zoveel mogelijk laten spelen.
Ik ben een liefhebber van de voetballer Cavlan, maar heb nog zeer goed zijn verdedigende mankementen van afgelopen seizoen op m'n netvlies.
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

BakCristian schreef:Iedereen heeft het steeds over het goede werk van Hamstra, de transfers die tot nu toe zijn binnengekomen zijn volgens mij op aanvraag van Streppel.

Reza - wou Streppel bij Willem || hebben.
Schaars - wou streppel afgelopen winterstop bij Willem || hebben.
En de beoogde LCV was een oogappeltje van Streppel bij Willem ||.
Zo werkt Streppel. Hij haalt graag spelers die hij kent en het vertrouwen in heeft. En hij haalt zijn vriendjes. Eerst keeperstrainer Vissers. Nu Peters en straks zal ook wel bekend gaan worden dat Heerenveen interesse heeft in Andrade. Valt me nog wel mee dat Streppel Armenteros niet heeft gehaald.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

“vriendjes” vind ik wel wat overdreven… zou het ook gewoon zo kunnen zijn dat Streppel graag met mensen werkt waar hij vertrouwen in heeft en die hij goed vind?
Omdat hij Schaars en Reza ook naar Willem2 probeerde te halen zijn dat vriendjes van hem? Of zouden dat gewoon jongens zijn die hij goed vind?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

1896 schreef: Zo werkt Streppel. Hij haalt graag spelers die hij kent en het vertrouwen in heeft. En hij haalt zijn vriendjes. Eerst keeperstrainer Vissers. Nu Peters en straks zal ook wel bekend gaan worden dat Heerenveen interesse heeft in Andrade. Valt me nog wel mee dat Streppel Armenteros niet heeft gehaald.
Is het nodig om zo over Streppel te praten nadat hij jullie heeft verlaten?
En is het nuttig? Wat voor effect denk je hiermee te bereiken? Crediet afbreken voordat hij iets kan opbouwen?
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Is het nodig om zo over Streppel te praten nadat hij jullie heeft verlaten?
En is het nuttig? Wat voor effect denk je hiermee te bereiken? Crediet afbreken voordat hij iets kan opbouwen?
Zo is het iniedersgeval niet bedoeld. Ik baal nog iedere dag dat Streppel is weggepest door ons bestuur. Ondanks afgelopen seizoen heeft met name Streppel ons in 5 jaar tijd van bijn failliet naar een financieel stabiele club geleid en heeft ons terug gebracht naar de eredivisie.

Ik geef alleen maar aan dat dit wel de werkwijze van Streppel is. Ik hoop voor hem oprecht ook dat hij het goed gaat doen bij jullie. Hij heeft de mooie stap voorruit als geen ander verdiend.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Anrada is een spits toch?
Die hebben we zat.
Plaats reactie