Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Eens met Otsje. Ik vind Vermeij nog het meest lijken op Luuk de Jong, ook qua carrièrepad tot nu toe. Dit moet er voor hem zeker ook in zitten.

Potentie is wat mij betreft dus geen probleem, maar Vermeij blijft een statische spits die afhankelijk is van voorzetten. Zeneli en Larsson hebben gewoon een type-Uth nodig en dat is Vermeij zeer zeker niet. Helaas.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Zou Armenteros niet de ideale spits met de huidige vleugelspelers?
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die heeft toch al heel lang niet op niveau gespeeld?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1996 schreef:Het gaat natuurlijk niet per definitie om goals, we hebben buitenspelers met een individuele actie en geen voorzet, er moet dus vooral gekeken worden naar iemand die spelers als Larsson, Zeneli en Namli optimaal kan laten renderen. Geen pure spits, maar meer een valse '9' met lef, een goede pass en hoge handelingssnelheid. Zelf zie ik die in Nederland, buiten de topclubs en Vitesse, niet echt rondlopen. Anass Achahbar komt nog het dichtst in de buurt, dat is echt een technisch héél vaardige jongen die aan de bal leuke dingen kan laten zien.
Ook qua assists is die Fornaroli geen hoogvlieger. Bijzonder dat hij met 25 goals in 29 wedstrijden dit seizoen zo'n uitblinker is. De rest valt inderdaad behoorlijk tegen. Het lijkt me dan ook een te grote gok, waar wij nu eigenlijk eens een zekerheid aan zouden moeten trekken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Ook ik zou graag een zekerheid zien, maar wie is nou een zekerheid voorin bij ons en ook realistisch/haalbaar?

Van namen als Armenteros en Vermeij wordt ik ook niet vrolijk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Harmiej schreef:Ook ik zou graag een zekerheid zien, maar wie is nou een zekerheid voorin bij ons en ook realistisch/haalbaar?

Van namen als Armenteros en Vermeij wordt ik ook niet vrolijk.
Daar heb je ook gelijk in. De club was vorig jaar behoorlijk overtuigd de opvolger voor Uth te hebben gevonden, maar ja....
Ik vraag mij af of er in Duitsland niet een vergelijkbare speler rondloopt. Ik kan het me bijna niet voorstellen. In Nederland zie ik zo 1,2,3 nietmand. Achabar zou het wellicht kunnen, maar zal onhaalbaar zijn voor ons denk ik.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik denk dat Achahbar wel haalbaar is, alleen weet niet of die goed genoeg is. Achahbar wil voetballen, dus denk ik dat hij ook wel geld in wil leveren om vervolgens twee stappen vooruit te maken.
Wij moeten wel een spits hebben waar geld aan verdiend kan worden, maar als je Achahbar haalt, dan kan je denk ik Zahovic afschrijven
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Locadia? Werd vorige periode ook genoemd.
Ik weet dat het financieel wellicht lastig wordt, maar als je zo'n gast kunt overtuigen dat hij de spits wordt en het team om hem heen gaat bouwen.. waarom dan niet.
Hij speelt bij PSV vaak vanaf links, maar da's niet wat hij echt wil.. Heerenveen kan voor hem een springplank zijn.
Zeg maar niks!
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Baas schreef:Locadia? Werd vorige periode ook genoemd.
Ik weet dat het financieel wellicht lastig wordt, maar als je zo'n gast kunt overtuigen dat hij de spits wordt en het team om hem heen gaat bouwen.. waarom dan niet.
Hij speelt bij PSV vaak vanaf links, maar da's niet wat hij echt wil.. Heerenveen kan voor hem een springplank zijn.
Onhaalbaar!!!!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Ik hoop dat ze zich echt gaan richten op een meevoetballend type zoals Uth of Allbäck. Iemand die niet alleen maar afhankelijk is van perfecte voorzetten. Larsson is nog wel een speler die assists kan geven, heel veel zelfs, maar ook geen afgemeten voorzetten. En Zeneli, een jongen die toch de aankomende anderhalf tot twee jaar op de vleugel zal staan, is veel directer naar de goal toe en is dus geen man van de perfecte assist. Zoals Uth vorig jaar speelde, dat past perfect bij deze voorhoede denk ik. Het hoeft geen absolute topscorer te zijn als een Dost of Finnbogason, maar meer een 9,5. Wat mij betreft hoeft diegene ook niet perse 20 te zijn. Een leeftijd rond de 24/25/26 zou ook goed zijn. Overigens ligt het probleem dit seizoen niet alleen aan de spitsen, maar ook aan een waardeloos middenveld waar een verdediger (Marzo of St. Juste), een 'ervaren' middenvelder die ontzettend veel fouten maakt (Van den Berg) en een jongeling die net nog wat tekort komt (Thorsby of Van den Boomen) stonden. Zit geen nummer 10 bij die de spits weg kan steken, helaas. We hebben ook geen geluk gehad met Thern en Namli overigens, die hebben beiden wel potentie. Hier moet ook iets aan gebeuren.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Achahbar lijkt mij het meest geschikt. Is meevoetballend, wil voetballen en zal niet al te veel kosten. Ik snap niet dat hij geen echte kans krijgt bij feyenoord.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Sam Hendriks van Ajax vind ook een hele leuke voetballer, is logischerwijs al gewend aan 4-3-3, heeft het nodige gescoord in de Jupiler League en heeft - op basis van de beelden die ik gezien heb - een prima pass en individuele actie in huis. Samen met Achachbar toch wel mijn twee favoriete kandidaten voor aankomend seizoen, Locadia is onhaalbaar en Vermeij niet goed genoeg.
nou nou
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Achahbar of Hendriks; beiden zouden een grote verbetering zijn. Je moet dan alleen wel tegelijk het middenveld aanpakken, want met drie smurfen in de voorhoede kunnen die lange ballen echt niet meer. Een goede, ervaren '6' is cruciaal om een normale opbouw te krijgen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Baas schreef:Locadia? Werd vorige periode ook genoemd.
Ik weet dat het financieel wellicht lastig wordt, maar als je zo'n gast kunt overtuigen dat hij de spits wordt en het team om hem heen gaat bouwen.. waarom dan niet.
Hij speelt bij PSV vaak vanaf links, maar da's niet wat hij echt wil.. Heerenveen kan voor hem een springplank zijn.
Als men van de transfervrije Schaars al denkt dat hij onhaalbaar is dan geldt dat voor Locadia zeker!! Die ligt bij PSV nog tot 2019 vast en ze zien toekomst in hem. Alleen nu nog even niet als centrumspits.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Weet niet wat ze daar aan het doen zijn, na finnbogasson , Dalgaard mislukt,, Uth in de spits die het goed heeft gedaan, maar die ze liever eerst voor een paar ton aan heracles wilden verkopen, Veerman die leuk is voor supersub meer niet, en Te vrede de slechtste spits van de eredivisie,.met een beetje spits had je gewoon de play-offs gehaald.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Volgens Hans Nijland zat Riemer na zijn operatie dinsdag afgelopen vrijdag alweer op de tribune bij Telstar. Kijken naar Tissoudali?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries1994 schreef:Volgens Hans Nijland zat Riemer na zijn operatie dinsdag afgelopen vrijdag alweer op de tribune bij Telstar. Kijken naar Tissoudali?
Lijkt me geen verkeerde zet om deze jongen proberen binnen te halen. Talentvol en uit eigen land. Bovendien zal Telstar geen fortuin vragen voor één resterend contractjaar.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Hoe goed is Thomas Verhaar eigenlijk?
nou nou
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Superfries1996 schreef:Hoe goed is Thomas Verhaar eigenlijk?
Goed. Vanmiddag uitgeroepen tot beste speler van de Jupiler League. Ik zie echter niet veel potentie met zijn 28 jaar. Niet meer aan beginnen. Een Tissoudali of Caenepeel zou zich hier kunnen door ontwikkelen.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Superfries1994 schreef:Volgens Hans Nijland zat Riemer na zijn operatie dinsdag afgelopen vrijdag alweer op de tribune bij Telstar. Kijken naar Tissoudali?
Tissoudali heeft een goed seizoen achter de rug maar heeft het uiteindelijk ook nog maar één seizoen laten zien. Volgens de geruchten zouden Heracles en Utrecht op dit moment het meest concreet zijn. De voorkeur van Tissoudali gaat uit naar Heracles omdat ze op kunstgras spelen :? Dat vind ik persoonlijk niet voor hem spelen. Heracles heeft de afgelopen jaren sowieso voornamelijk 'kunsgrasvoetballers' voortgebracht.
jelgrins
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 28-12-2007 17:24

Bericht door jelgrins »

Wie zegt dat onze erevoorzitter voor ons bij Telstar was? Kan maar zo zijn dat een ongetwijfeld summier scoutingsverslagje naar Groningen ( of Almelo) gaat.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het is maar niet te hopen dat hij voor ons aan het scouten is dan.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

https://www.youtube.com/watch?v=o9Z9Cd8jya8 Mooie goal van 'target' Christoffer Nyman van IFK Nörrkoping,Ook die Emir Kujovic is wel een aardige spits wel al 27 jaar.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Ook sc Heerenveen concreet voor Tarik #Tissoudali. Linksbuiten Telstar sprak vrijdag met een afvaardiging van de Friese club. #adohee
Aldus Martijn Visscher, journalist van Fox sports.

En aanvullende info van Tjerkstramedia:
Tarik Tissoudali geniet de interesse van sc Heerenveen. Dat meldt FOX Sports zaterdagavond. Tegenover TjerkstraMedia bevestigde de vleugelaanvaller van SC Telstar de concrete belangstelling.

De 23-jarige Tissoudali had een goed gesprek met een afvaardiging van sc Heerenveen. De linksbuiten maakt zich geen zorgen over eventuele concurrentie. “Als ik een goed gevoel heb zal ik een besluit nemen, maar dat heeft niets te maken wie er speelt. Waarschijnlijk blijft Sam Larsson”, zegt hij.

Tissoudali, dit seizoen goed voor negentien goals en negen assists in de Jupiler League, beschikt bij Telstar nog over een contract tot medio 2017. De aanvaller zal pas na 4 juni een beslissing gaan nemen over zijn toekomst.

Tissoudali, die naast Heerenveen ook begeerd wordt door Vitesse, FC Groningen, FC Utrecht en Heracles Almelo, meldt zich eind deze maand in Marokko voor een trainingsstage die duurt van 26 mei tot en met 4 juni.
Het meest verrassende van dit bericht vind ik dat Sam Larsson waarschijnlijk blijft. Had echt verwacht dat die zou vertrekken zodat zijn transfersom het gat in de begroting weer zou kunnen dichten.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Natuurlijk vertrekt Larsson. Ze bezig met zijn opvolger immers :wink:
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

nickstok schreef:Het meest verrassende van dit bericht vind ik dat Sam Larsson waarschijnlijk blijft. Had echt verwacht dat die zou vertrekken zodat zijn transfersom het gat in de begroting weer zou kunnen dichten.
Zo verrassend vind ik dat niet. Het is een leuke speler, maar geeft nog te vaak niet thuis.
Zeker tegen clubs in het linkerrijtje. En dan ben je in mijn ogen nog niet klaar voor een echte stap hogerop.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Voor Larsson gaan ze voorlopig niet ontvangen wat ze graag zouden willen (ik schat ergens tussen de 5 en 8 miljoen) met het verstrijken van de seizoenen zullen ze ook nooit een dusdanig bedrag voor hem ontvangen. Clubs willen best grof betalen voor spelers, maar dan moet die wel duidelijke cijfers qua goals en assists kunnen weerleggen. Sam kan dat eenvoudigweg niet. En ik vraag me af of daar gedurende zijn contract bij ons verandering in zal komen. Dat ze bezig zijn met Tissoudali is naar mijn idee een van de betere acties. Helemaal wanneer die slaagt.
Wellicht geeft de blessuregevoeligheid van Namli te denken en zal Sam straks doorgeschoven worden naar de 10. Dan zou het mooi zijn wanneer er van sowieso één van de vleugels wél voorzetten komen, of fatsoenlijke passes waarmee een Van Amersfoort, Te Vrede of Veermand (of een andere 1e spits) wél mee uit de voeten kan. Zeneli mooi op rechts laten staan. Als je hem naar de linkerkant haalt zal hij daar wellicht wel wat beter spelen, maar de situatie als nu met Larsson verander je er niet door.
Ik acht de kans van een transfer overigens niet bijzonder groot. Tissoudali sprak al eerder zijn voorkeur uit over Heracles, vanwege het kunstgras. Maar toen was Heerenveen nog geen partij. En verder moeten we natuurlijk ook rekening houden met de krenterigheid enerzijds en bakken geld verkwisten anderzijds van onze TM. Voorbeelden zat van de afgelopen jaren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Mackan68 schreef:Voor Larsson gaan ze voorlopig niet ontvangen wat ze graag zouden willen (ik schat ergens tussen de 5 en 8 miljoen) met het verstrijken van de seizoenen zullen ze ook nooit een dusdanig bedrag voor hem ontvangen. Clubs willen best grof betalen voor spelers, maar dan moet die wel duidelijke cijfers qua goals en assists kunnen weerleggen. Sam kan dat eenvoudigweg niet. En ik vraag me af of daar gedurende zijn contract bij ons verandering in zal komen. Dat ze bezig zijn met Tissoudali is naar mijn idee een van de betere acties. Helemaal wanneer die slaagt.
Wellicht geeft de blessuregevoeligheid van Namli te denken en zal Sam straks doorgeschoven worden naar de 10. Dan zou het mooi zijn wanneer er van sowieso één van de vleugels wél voorzetten komen, of fatsoenlijke passes waarmee een Van Amersfoort, Te Vrede of Veermand (of een andere 1e spits) wél mee uit de voeten kan. Zeneli mooi op rechts laten staan. Als je hem naar de linkerkant haalt zal hij daar wellicht wel wat beter spelen, maar de situatie als nu met Larsson verander je er niet door.
Ik acht de kans van een transfer overigens niet bijzonder groot. Tissoudali sprak al eerder zijn voorkeur uit over Heracles, vanwege het kunstgras. Maar toen was Heerenveen nog geen partij. En verder moeten we natuurlijk ook rekening houden met de krenterigheid enerzijds en bakken geld verkwisten anderzijds van onze TM. Voorbeelden zat van de afgelopen jaren.
De spitsen van ons hebben dit seizoen geen geluk met buitenspelers die goede voorzetten afleveren, andersom past Larsson ook niet bij een Te Vrede. Hij had dit seizoen echt moeten knallen, is ook altijd fit gebleven, dus het had echt gekund. Nu moet het dus volgend jaar en dan kan Larsson echt nog wel een aardige transfer maken. Met hopelijk een betere spits volgend jaar moet hij dan rond de 10 goals en 10 assists uitkomen. Kan hij daarna naar een mooie Spaanse club ofzo vertrekken. Vorig jaar had Sam al 8 goals dacht ik (terwijl hij toen nog wel wat geblesseerd was) en dit seizoen al een flink pak assists. Ook het feit dat hij heel veel kansen creëert (een van de meeste zoniet de meeste) laten zien dat hij het wel moet kunnen.
Tissoudali lijkt zo op het oog een mooie versterking. De filmpjes zijn leuk en ook de statistieken zien er echt goed uit. Ben benieuwd of hij voor ons kiest. Is dit overigens het einde voor Zahovic? Die moet op de 10 dan concurreren met Larsson, Namli en ook Thern, en aan de buitenkanten heeft hij te maken met Slagveer, Tissoudali, Zeneli en weer Larsson..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tissoudali is te oud. Zou het onbegrijpelijke keuze vinden van Vonk. Maar het is Vonk natuurlijk, dan kan je dit verwachten.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

BK2007 schreef:Tissoudali is te oud. Zou het onbegrijpelijke keuze vinden van Vonk. Maar het is Vonk natuurlijk, dan kan je dit verwachten.
Sinds wanneer is 23 jaar te oud?
Plaats reactie