Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Feanfan 1 schreef:Bij Cambuur was hij al een back die geregeld fouten maakte (ook linksback), onnodige overtredingen maakte en domme kaarten pakt. Ik heb die aankoop nooit gesnapt en helaas heb ik gelijk gekregen dat hij er hier ook niks van bakt.
En aan de bal is het alleen maar tikkie breed of tikkie terug
Elke back in de eredivisie maakt geregeld fouten en onnodige overtredingen. In zijn eerste seizoen in de eredivisie was hij voor Cambuur begrippen een prima linksback, werd ernorm gewaardeerd en haalde Jong Oranje niet voor niks. Het is alleen geen subtop back. Cavlan overigens ook niet. Heerenveen heeft al jaren moeite om goede backs op te leiden of aan te trekken. Janmaat was een leuke back,aanvallend leuk maar verdedigend niet bijzonder. Had de hoop op Joris Voest maar die heeft teveel langdurige blessures inmiddels gehad.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Grimo schreef: Elke back in de eredivisie maakt geregeld fouten en onnodige overtredingen. In zijn eerste seizoen in de eredivisie was hij voor Cambuur begrippen een prima linksback, werd ernorm gewaardeerd en haalde Jong Oranje niet voor niks. Het is alleen geen subtop back. Cavlan overigens ook niet. Heerenveen heeft al jaren moeite om goede backs op te leiden of aan te trekken. Janmaat was een leuke back,aanvallend leuk maar verdedigend niet bijzonder. Had de hoop op Joris Voest maar die heeft teveel langdurige blessures inmiddels gehad.
Verwachten wij niet teveel als zelfs Janmaat niet als goed genoeg wordt beschouwd?
De back die echt heel goed kan verdedigen en aanvallend sterk is speelt (niet lang) bij ons of in de eredivisie.

Zelfs op Jetro Willems was enerzijds kritiek, anderzijdes denken kenners dat hij prima bij aanvallende teams als Real Madrid en Barcelona uit de voeten kan.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:[
Verwachten wij niet teveel als zelfs Janmaat niet als goed genoeg wordt beschouwd?
De back die echt heel goed kan verdedigen en aanvallend sterk is speelt (niet lang) bij ons of in de eredivisie.

Zelfs op Jetro Willems was enerzijds kritiek, anderzijdes denken kenners dat hij prima bij aanvallende teams als Real Madrid en Barcelona uit de voeten kan.
Ik zeg toch dat Janmaat een leuke back was? Willems heeft totaal niet het niveau om bij een Barcelona te spelen. Of jij moet de gebroeders van der Kerkhof kenners vinden. :wink:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Jetro Willems gaat wel de top halen denk ik. Simpelweg omdat je bij topclubs verdedigend minder op de proef wordt gesteld als back. Aanvallend is belangrijker.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:Jetro Willems gaat wel de top halen denk ik. Simpelweg omdat je bij topclubs verdedigend minder op de proef wordt gesteld als back. Aanvallend is belangrijker.
Dat dacht Daley Blind ook.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ach lekker belangrijk ook. Vind hem er na zijn blessure trouwens zwaarder uit zien, maar zullen wel spieren zijn.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: Dat dacht Daley Blind ook.
Sorry Grimo, zou je dit even kunnen toelichten?

Daley speelt het hele seizoen al centraal en doet dat eigenlijk uitstekend. Is aan de bal een klasse apart in Engeland. Constant vooruit passend en aanvallend denkend. Daley verbaasd vriend en vijand in Engeland.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Otsje P schreef:


Daley speelt het hele seizoen al centraal en doet dat eigenlijk uitstekend. Is aan de bal een klasse apart in Engeland. Constant vooruit passend en aanvallend denkend. Daley verbaasd vriend en vijand in Engeland.
Uitstekend? Volgens mij heeft hij dit seizoen nog een periode op de bank gezeten. Een klasse apart in balletjes breed ja. Zag onlangs daar nog een statistiek van. Geen spits wordt bang van Daley Blind.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: Uitstekend? Volgens mij heeft hij dit seizoen nog een periode op de bank gezeten. Een klasse apart in balletjes breed ja. Zag onlangs daar nog een statistiek van. Geen spits wordt bang van Daley Blind.
Hij heeft inderdaad een wedstrijd of 3 op de bank gezeten toen het even wat minder ging.

Misschien moet je in plaats van statistieken te bekijken, eens een wedstrijd van United bekijken. Niet lullig bedoeld, maar als er iemand fantastisch staat te passen in dat elftal dan is het Daley Blind wel. Altijd strak, altijd zuiver, zowel met links als met rechts. En bijna altijd de oplossing vooruit zoeken.

Als Daley opzij of achteruit speelt, dan is dat omdat er vooruit geen mogelijkheid is.

Defensief is het uiteraard geen slager, en geen pure mandekker. Positioneel is hij echter wel heel erg goed. Blind weet menig aanval in de kiem te smoren door te anticiperen en ballen te onderscheppen voordat de spitsen überhaupt in beeld komen.

Blind wordt gigantisch onderschat, maar in Manchester erg gewaardeerd.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Otsje P schreef:
Hij heeft inderdaad een wedstrijd of 3 op de bank gezeten toen het even wat minder ging.

Misschien moet je in plaats van statistieken te bekijken, eens een wedstrijd van United bekijken. Niet lullig bedoeld, maar als er iemand fantastisch staat te passen in dat elftal dan is het Daley Blind wel. Altijd strak, altijd zuiver, zowel met links als met rechts. En bijna altijd de oplossing vooruit zoeken.
Ik doe het allebei Otsje en ik kijk statistieken, want die liegen nooit en ik kijk MU. Zijn passing is zeker zuiver maar het grote merendeel zijn breedte passen.
Otsje P schreef:Als Daley opzij of achteruit speelt, dan is dat omdat er vooruit geen mogelijkheid is.
Dat lijkt mij vrij logisch ja.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: Dat lijkt mij vrij logisch ja.
Daar is niks logisch aan. Waar het merendeel van de verdedigers in Engeland standaard breed speelt, simpel inlevert bij een middenvelder of een lange haal naar voren geeft, zoekt Daley altijd de voetballende oplossing. Een blinde haal naar voren is wel naar voren spelen, maar is ook gewoon balverlies. Blind speelt nooit een domme lange haal naar voren, en dus zie je in de statistieken minder ballen naar voren toe.

Als ik zeg dat als Daley opzij of achteruit speelt er ook daadwerkelijk geen aanspeelmogelijkheid naar voren is, dan is daar niks logisch aan. Want 95% van alle centrale verdedigers peren hem dan naar voren, of spelen hem ook breed of terug.

Ze zouden die statistieken eens moeten specificeren. Ballen naar voren, en ballen daadwerkelijk bij een medespeler in de voet.

Maar goed, deze discussie past niet in dit onderdeel, dus laten we er verder maar over ophouden. Het is wel duidelijk dat ik absoluut zeer gecharmeerd ben van de voetballer Blind. Ondanks zijn fysieke tekortkomingen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Navarone Foor zijn contract loopt af. Lijkt me te kort te komen voor een topclub, maar een stapje richting subtop zie ik hem nog wel doen. Zou hij de aangewezen persoon zijn om meer creativiteit op ons middenveld te brengen of blokkeert hij daarmee Namli zijn ontwikkeling?
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Helemaal met crash eens! Ik zie foor ook erg graag komen, was tegen ons paar dagen geleden echt een lichtpuntje bij NEC vond ik. Een speler die de bal wil en het spel goed verplaatst kortom kan voor de nodige creativiteit zorgen!

Halen a.u.b
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

ThiagoAlcantara schreef:Helemaal met crash eens! Ik zie foor ook erg graag komen, was tegen ons paar dagen geleden echt een lichtpuntje bij NEC vond ik. Een speler die de bal wil en het spel goed verplaatst kortom kan voor de nodige creativiteit zorgen!

Halen a.u.b
Foor was volgens mij voorheen een buitenspeler. Viel me op dat hij nu op middenveld en meer naar achteren speelt.
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 483
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Die Andrew Driver van De Graafschap is ook een leuke aanjager.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Sjoerdbokje schreef:Die Andrew Driver van De Graafschap is ook een leuke aanjager.
Komt tekort voor het niveau wat wij na willen streven. Speelt op dit moment leuk, maar ik zou er niet aan beginnen. Dan zie ik liever Foor komen al denk ik ook dat hij wel zal mikken op een stap naar het buitenland.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zie ik liever Bel Hassani komen, heeft een veel hoger rendement en schat hem sowieso als een betere voetballer in (stukje Studio Sport-scouting hoor). Zijn contract loopt vooralsnog ook af deze zomer, met een cluboptie van een extra jaar. Ik ga er vanuit dat ze die lichten, maar dan kun je hem alsnog wel voor maximaal één miljoen oppikken denk ik.

Zet je hem naast Thorsby en een goede verdedigende middenvelder heb je echt een uitstekend middenveld.
nou nou
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Superfries1996 schreef:Zie ik liever Bel Hassani komen, heeft een veel hoger rendement en schat hem sowieso als een betere voetballer in (stukje Studio Sport-scouting hoor). Zijn contract loopt vooralsnog ook af deze zomer, met een cluboptie van een extra jaar. Ik ga er vanuit dat ze die lichten, maar dan kun je hem alsnog wel voor maximaal één miljoen oppikken denk ik.

Zet je hem naast Thorsby en een goede verdedigende middenvelder heb je echt een uitstekend middenveld.
Neem dan tegelijk Wout Weghorst mee. Hier doorontwikkelen en je hebt een tweede bas dost groot gebracht
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfean4 schreef:
Neem dan tegelijk Wout Weghorst mee. Hier doorontwikkelen en je hebt een tweede bas dost groot gebracht
Heb toch idee dat Wout weghorst, 1 of 2 klassen minder is dan Dost op die leeftijd. Weghorst is 23 jaar. Op die leeftijd was Dost al topscorer van Nederland en ging hij naar Wolfsburg. Ik ben nog niet onder de indruk van zijn scorend vermogen en hij lijkt me ook niet een al te slimme speler.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Weghorst?? Ojee, dan kunnen wij ook naar JL.

Kom op, die wil je niet hebben.
Bel Hassani is wel een creatieve speler.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In onze toptijd, of 2 jaar geleden, zou een Pione Sisto misschien haalbaar zijn geweest, maar dat zal nu niet meer zijn. Wat een lekkere voetballer is dat.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Volgens mij is de tijd wel geweest dat we zomaar even een speler oppikken bij Heracles Almelo. Zie een Bel Hassani eerder naar een subtopper gaan als Vitesse of AZ, wij zijn op dit moment een grijze middenmotor. We zullen t moeten doen met creatieve aankopen uit de Jupiler League en het buitenland.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

---E--- schreef:Volgens mij is de tijd wel geweest dat we zomaar even een speler oppikken bij Heracles Almelo. Zie een Bel Hassani eerder naar een subtopper gaan als Vitesse of AZ, wij zijn op dit moment een grijze middenmotor. We zullen t moeten doen met creatieve aankopen uit de Jupiler League en het buitenland.
Wij zijn op de ranglijst een middenmoter dit seizoen, maar in de beleving van de mensen niet hoor. Wij zijn gewoon een subtopper met een matig seizoen.
Qua financien, achterland, supporters zijn wij misschien wel meer subtopper dan Feyenoord topclub is.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Je bent weer heerlijk positief Knipecity. De waarheid is echter dat we een selectie hebben van middenmoot niveau en een financieel potentieel (teruglopende sponsorinkomsten en een te hoge huursom voor het stadion) dat maakt dat we daar ook blijven de komende jaren, zeker wanneer een grote hoofdsponsor uitblijft. We zijn een club die in de ranglijst tussen plaats 7 en 14 voetbalt. De middenmoot dus.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ja, de selectie is van middenmootniveau. Maar de club zelf is stevig subtop, gezien de zeer gezonde financiën en de hoge toeschouwersaantallen. Het grote probleem is dat we ons de hele tijd arm denken en angstvallig elk dubbeltje doormidden bijten.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

AllardP schreef:Ja, de selectie is van middenmootniveau. Maar de club zelf is stevig subtop, gezien de zeer gezonde financiën en de hoge toeschouwersaantallen. Het grote probleem is dat we ons de hele tijd arm denken en angstvallig elk dubbeltje doormidden bijten.
De zeer gezonde financieen... Gelukkig doe jij bij mij niet de boekhouding.

SC Heerenveen heeft de 7e begroting van Nederland. In 2013/2014 werden we keurig 5e en vorig seizoen 2014/2015 werden we 7e met finale playoff. Op dit moment staan we slechts 7 punten achter op de 7e plaats. Je kunt dus concluderen dat Heerenveen de laatste jaren gemiddeld keurig conform de begroting draait.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Elftal - subtop, club - middenmoot, ambitie - onderkant middenmoot, finacieen - middenmoot, nieuwe trainer - ?????

In mij ogen zijn we dan ook een middenmoter de komende jaren
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Zou graag Stijn Schaars zien komen! Misschien te hoog gegrepen, al zal hij weer ( veel ) willen spelen volgend jaar.
En ziet ook wel dat dit bij PSV niet meer gaat gebeuren!
En misschien heem een aanbieding doen richting functie binnen club als hij stopt.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Stijn Schaars en/of Serero. Beide zullen nu veel meer verdienden maar je weet het maar nooit.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Als Joey vertrekt, is het a.h.w bijna een must om deze jongen te halen. Anders blijft er een hoopje kleding van je elftal over
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Plaats reactie