Opvolger Lodeweges?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Liefst Foppe tot einde seizoen en daarna:

1. Verbeek
2. Langeler
3. Jaap Stam (talent, vermoed ik, gezien de commentaren)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Alhoewel ik Gertjan Verbeek altijd wel graag mag horen in de media, is Verbeek wel zo'n goede trainer ?

Zijn hele loopban als trainer zijn altijd niet eens zo geweldig. Zijn eerste club Heracles Almelo meer dan goed en vervolgens ging hij naar Heerenveen. Elk jaar heeft hij Europees voetbal gehaald. Dat is natuurlijk bijzonder knap, maar als je ziet wat voor selecties hij heeft gehad. Daarbij waren de eerste 3 jaren niet om aan te zien. Het was meer de individuele klasse, dan het aantrekkelijke spel. Het seizoen 2006-2007 heeft hij de beste selectie aller tijden gehad met Hansson, Pranjic, Bosvelt, Bradley en Alves. Als je dan op de slotdag alsnog Europees voetbal veilig moet stellen (Feyenoord 5-1) dan heb je mijns inziens niet goed gedaan. Het seizoen erop was voetballend het hoogtepunt van Verbeek met overwinningen van 9-0, 7-0, 5-1, 5-0, 4-0 en nog wel een paar overtuigende zeges. Maar oom hier was plek 5 het einde.

Door dat goede voetbal en de naam als "werktrainer" dwong hij een overstap naar Feyenoord af. Iedereen weet hoe dat afgelopen is met o.a.ruzie met sterspelers.
Daarna weer naar Heracles wat hij ook naar verwachting heeft gedaan en vervolgens naar AZ. Ook daar heeft hij naar behoren gepresteerd. Goede afsluiter was de KNVB-beker op het einde

Daarna ging hij door naar Nurnberg. Daar had hij in het begin een superstart en ontliep hij de degradatiezone. Toen kwam de klad erin en winnen ze volgens mij 8 wedstrijden niet en degradeerden ze ook nog
Hetzelfde zie je nu bij Bochum. De eerste 5 wedstrijden, 15 punten, maar de 10 wedstrijden erna maar 8 punten. Dus ook daar komt de klad er nu behoorlijk in


Ik zeg niet dat ik Verbeek hier niet wil, maar ik vind dat hij als trainer overschat wordt. En daarbij wil hij zelf ook niet
Ik houd ook wel van een no-nonsense type als Verbeek, daar zijn er helaas niet zo veel van. En hij kent de club
Maar ook toen hij hier was begon de ploeg wel eens als een stel wijven aan een wedstrijd en kon hij dat in de rust nog weer omdraaien. En daarbij had hij ook heel vaak dezelfde wissels (Poulsen voor Beerens)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Hij heeft bij Heracles en Heerenveen gewoon heel goed gepresteerd, maar is in zijn verdere keuzes niet altijd even gelukkig geweest. Bij Feyenoord kwam hij op een moment dat Feyenoord net allemaal oude routiniers had aangetrokken die zijn werkwijze niet pruimden. Als dat soort mensen zich dan tegen je keren omdat ze te hard moeten werken heb je een probleem.

In Duitsland heeft hij wel degelijk een goede indruk achtergelaten bij Nurnberg en wat betreft Bochum, dat eindigde vorig seizoen als 11e. Hij presteerde dus ver boven verwachting in het begin wardoor de verwachtingen ook hoger werden en teams hun anders gingen benaderen. Nu normaliseert dat een beetje, maar je zal zien dat het straks weer beter zal gaan, mede omdat de verwachtingen en dus druk dan weer wat normaler zijn.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

elp schreef:Misschien een onverwachte naam: Marcus Allback?
Lijkt mij niet direct een logische keuze, kun je net zo goed Klompe doorschuiven.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik zag Allbäck afgelopen week nog op de bank zitten bij Zweden - Denemarken. Die gaat eerst nog even naar het EK volgend jaar voordat hij wat anders gaat doen. Daarna is het misschien best een optie, hij heeft in elk geval het volle vertrouwen van het Friese publiek.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wie zegt dat? Allback is nog nooit hoofdcoach geweest. Daar heb ik geen vertrouwen in.....
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik doel dan meer op zijn persoonlijkheid en zijn geschiedenis in Heerenveen. Ervaring als hoofdtrainer heeft hij inderdaad niet, maar dat hoeft ook geen pré te zijn. Dat hangt af van het profiel van een trainer die ze zoeken. Wel is hij al vijf jaar assistent van het nationale elftal van Zweden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen rules schreef:Wie zegt dat? Allback is nog nooit hoofdcoach geweest. Daar heb ik geen vertrouwen in.....
Dat waren Cocu, Frank de Boer en Van Bronckhorst ook niet toen ze een topclub gingen trainen.

Jaap Stam wordt als opvolger gezien van Frank de Boer, maar wil zelf wellicht wat lager beginnen. Wellicht is dat wat. Alleen zal je zo iemand waarschijnlijk niet 3-4 jaar of langer houden als hij goed, of juist niet goed genoeg is.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Kan dit topic niet beter opvolger Foppe worden genoemd? :D
nou nou
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Feanfan 1 schreef:Door dat goede voetbal en de naam als "werktrainer" dwong hij een overstap naar Feyenoord af. Iedereen weet hoe dat afgelopen is met o.a.ruzie met sterspelers.
Dat lag meer aan die luie vedettes dan aan Verbeek.
De vedettes kregen "grof" betaald.. maar werken voor hun poen ho maar.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Feanfan 1 schreef:Alhoewel ik Gertjan Verbeek altijd wel graag mag horen in de media, is Verbeek wel zo'n goede trainer ?

Zijn hele loopban als trainer zijn altijd niet eens zo geweldig. Zijn eerste club Heracles Almelo meer dan goed en vervolgens ging hij naar Heerenveen. Elk jaar heeft hij Europees voetbal gehaald. Dat is natuurlijk bijzonder knap, maar als je ziet wat voor selecties hij heeft gehad. Daarbij waren de eerste 3 jaren niet om aan te zien. Het was meer de individuele klasse, dan het aantrekkelijke spel. Het seizoen 2006-2007 heeft hij de beste selectie aller tijden gehad met Hansson, Pranjic, Bosvelt, Bradley en Alves. Als je dan op de slotdag alsnog Europees voetbal veilig moet stellen (Feyenoord 5-1) dan heb je mijns inziens niet goed gedaan. Het seizoen erop was voetballend het hoogtepunt van Verbeek met overwinningen van 9-0, 7-0, 5-1, 5-0, 4-0 en nog wel een paar overtuigende zeges. Maar oom hier was plek 5 het einde.

Door dat goede voetbal en de naam als "werktrainer" dwong hij een overstap naar Feyenoord af. Iedereen weet hoe dat afgelopen is met o.a.ruzie met sterspelers.
Daarna weer naar Heracles wat hij ook naar verwachting heeft gedaan en vervolgens naar AZ. Ook daar heeft hij naar behoren gepresteerd. Goede afsluiter was de KNVB-beker op het einde

Daarna ging hij door naar Nurnberg. Daar had hij in het begin een superstart en ontliep hij de degradatiezone. Toen kwam de klad erin en winnen ze volgens mij 8 wedstrijden niet en degradeerden ze ook nog
Hetzelfde zie je nu bij Bochum. De eerste 5 wedstrijden, 15 punten, maar de 10 wedstrijden erna maar 8 punten. Dus ook daar komt de klad er nu behoorlijk in


Ik zeg niet dat ik Verbeek hier niet wil, maar ik vind dat hij als trainer overschat wordt. En daarbij wil hij zelf ook niet
Ik houd ook wel van een no-nonsense type als Verbeek, daar zijn er helaas niet zo veel van. En hij kent de club
Maar ook toen hij hier was begon de ploeg wel eens als een stel wijven aan een wedstrijd en kon hij dat in de rust nog weer omdraaien. En daarbij had hij ook heel vaak dezelfde wissels (Poulsen voor Beerens)
Dus alleen bij Feyenoord gefaald door opstandige vedettes en verder altijd goed gepresteerd is je conclusie... Nu bij Bochum, met een subtop elftal vijfde staan in de 2. Bundesliga. Niets aan het handje dus.

En leuk al die namen uit het verleden, vergeet dan niet dat er bij de andere clubs ook nog wel wat betere spelers speelden dan nu het geval is. De eredivisie is aan alle kanten gedevalueerd ten opzichte van een paar jaar geleden en ten opzichte van de concurrentie uit het buitenland.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Feanfan 1 schreef: Het seizoen 2006-2007 heeft hij de beste selectie aller tijden gehad met Hansson, Pranjic, Bosvelt, Bradley en Alves. Als je dan op de slotdag alsnog Europees voetbal veilig moet stellen (Feyenoord 5-1) dan heb je mijns inziens niet goed gedaan.
Wat een onzin. Dan heb je je doelstelling gehaald en heb je het prima gedaan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:
Wat een onzin. Dan heb je je doelstelling gehaald en heb je het prima gedaan.
Ach, weet je Grimo. Het had wel wat beter gekund vind je ook niet ? Zo snel ben jij toch niet tevreden ?
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:
Ach, weet je Grimo. Het had wel wat beter gekund vind je ook niet ? Zo snel ben jij toch niet tevreden ?


PSV werd landskampioen die dag op de laatste speeldag, denk je dat ze er daar om malen dat het op de laatste speeldag gebeurde?

Vertel BK. Wat had had anders gemoeten. Kom maar op met die analyse. Vertel het me. Maar jouw kennende zal er wel niks komen. Zoals altijd. Trol.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Verbeek heeft dat seizoen wellicht een van de best voetballende ploegen neergezet die we ooit hebben gehad. Zeker wanneer je de lijn die hij er in heeft geslepen richting het seizoen 2007/2008 er bij pakt. sc Heerenveen was een klasse beter dan PSV in het Phillips Stadion, maar Gomes stond steeds in de weg. Hadden we daar de verdiende 3 punten gehaald dan had Verbeek hier de beste prestatie van Foppe kunnen benaderen.

Natuurlijk was dit een zeer sterke selectie, maar kijk ook even voor de grap welke spelers er toen allemaal in de Eredivisie speelden.

PSV - Farfan, Alex, Gomes, Simons, Cocu, Affeley, Kone
Ajax - Sneijder, Huntelaar, Stam, Heitinga, Perez, Gabri, Davids, Grygera, Emmanuelson, Stekenlenburg
AZ- Didulica, De Cler, Arveladze, Schaars, Dembele, Martens, Mndes Da silva, Koevermans, Cziommer, De Zeeuw

Zo kun je nog wel even doorgaan. De competitie was van een hele andere orde. Suarez was nog spits bij Groningen. Rechtstreekse plaatsing voor Europees voetbal in combinatie met aantrekkelijk voetbal. Een team dat hard werkt en een trainer die er bovenop zit. Exceptionele spelers als Alves, Bradley, Pranjic. Geweldige periode voor onze club en niet in de laatste plaats te danken aan Gertjan Verbeek. We mogen god op onze blote knieën danken mocht Verbeek hier komend seizoen trainer willen worden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Die coach die het zo goed doet bij Heracles momenteel. Is dat niet wat voor ons ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Geruchten dat Foppe seizoen afmaakt en dat daarna Gert-Jan komt worden steeds sterker.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Gert Jan zou fantastisch zijn! Dan gaat bij mij de vlag uit. Het lijkt mij de ideale trainer voor onze club.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Erwin4ever schreef:Geruchten dat Foppe seizoen afmaakt en dat daarna Gert-Jan komt worden steeds sterker.
Dat zou een droomscenario zijn!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

En dan Foppe als voorzitter, hartstikkene mooi!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ruud Huntbäck schreef:En dan Foppe als voorzitter, hartstikkene mooi!
Verbeek doet gewoon alles alleen, voorzitter, trainer, stadion verbouwen ;)
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Almere City FC gaat op zoek naar een nieuwe hoofdcoach. De club uit Flevoland maakt dinsdagmiddag wereldkundig dat de samenwerking met Maarten Stekelenburg is beëindigd. Dat besluit is in overleg met de oefenmeester genomen, stelt de club in een officiële verklaring.

Reden achter de beslissing zijn de aanhoudende teleurstellende resultaten. Almere City leed maandagavond tegen FC Dordrecht alweer de negende nederlaag van het seizoen en staat stijf onderaan in de Jupiler League. Uit de eerste vijftien wedstrijden verzamelde het elftal van Stekelenburg slechts tien punten. Ook is er te weinig progressie in het spel waarneembaar, vindt de Raad van Commissarissen.

De taken van Stekelenburg worden voorlopig waargenomen door assistent-trainer Marco Heering. De club zal zich de komende periode beramen over de aanstelling van een definitieve opvolger. Almere City hoopt in ieder geval voor de start van de tweede seizoenshelft een vervanger te hebben gevonden.
Nou Tieme. Het moment om ergens in te stappen. Dicht bij huis, en volgens mij zijn de contacten tussen Heerenveen en Almere ook prima.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Voor zo'n Maarten Stekelenburg toch ook niet te doen. Trainer bij Almere City en zelf spelen bij Southampton. Dat werkt niet.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Vrieskist schreef: Verbeek doet gewoon alles alleen, voorzitter, trainer, stadion verbouwen ;)
Je vergeet nog wat. Provocerende uitsupporters (DKV) uit de thuisvakken rossen :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Hoera, Pastoor komt niet! Die heeft bijgetekend in Rotterdam
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Satyr schreef:Hoera, Pastoor komt niet! Die heeft bijgetekend in Rotterdam
Pastoor kan je van vinden wat je wilt, maar hij werkt wel goed aan de opbouw van zijn carriere. Met hem en Sparta gaan het momenteel best lekker.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:
Pastoor kan je van vinden wat je wilt, maar hij werkt wel goed aan de opbouw van zijn carriere. Met hem en Sparta gaan het momenteel best lekker.
Slechts een momentopname. Hoe zijn zijn successen bij zijn vorige clubs? Of belangrijker, hoe heeft hij die (moeten) verlaten?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef: Pastoor kan je van vinden wat je wilt, maar hij werkt wel goed aan de opbouw van zijn carriere. Met hem en Sparta gaan het momenteel best lekker.

Van eerstedivisietrainer, naar eredivisie trainer, naar assistent eredivsie trainer weer terug naar eerstedivisie trainer. Het is maar wat je een goede opbouw vindt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:Van eerstedivisietrainer, naar eredivisie trainer, naar assistent eredivsie trainer weer terug naar eerstedivisie trainer. Het is maar wat je een goede opbouw vindt.
Wat een kinderachtige reactie. Als je je er even in verdiept weet je best dat Pastoor bij NEC bijv,. in de problemen kwam door het dramatische clubbeleid aldaar.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef: Wat een kinderachtige reactie. Als je je er even in verdiept weet je best dat Pastoor bij NEC bijv,. in de problemen kwam door het dramatische clubbeleid aldaar.
Wordt tijd dat jij je eens in zaken verdiept. Dat wist Pastoor toen hij er aan begon. Je lukt over een goed opbouw van zijn carriere maar dat is gewoon onzin.
Gesloten