Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Heerenveen huurt waarschijnlijk Lukas Andersen van ajax. Vandaag te horen gekregen. Zou een prima versterking zijn. Ook Ritzmaier zie ik graag komen. Maar optie 1 is Andersen voor Heerenveen.
FORZA SC HEERENVEEN
bieke98
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 03-05-2012 19:17

Bericht door bieke98 »

mart761 schreef:Heerenveen huurt waarschijnlijk Lukas Andersen van ajax. Vandaag te horen gekregen. Zou een prima versterking zijn. Ook Ritzmaier zie ik graag komen. Maar optie 1 is Andersen voor Heerenveen.
Heb 10x liever Ritzmaier, heeft een goed schot en heeft samengewerkt met Lodeweges.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

mart761 schreef:Heerenveen huurt waarschijnlijk Lukas Andersen van ajax. Vandaag te horen gekregen. Zou een prima versterking zijn. Ook Ritzmaier zie ik graag komen. Maar optie 1 is Andersen voor Heerenveen.
Alsjeblieft niet zeg. Mooiweervoetballer die meedraait met de vorm van de rest van het team. En ook nog huren ... maak maar weer spelers beter voor een andere club
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

En weer een speler huren van ajax,zou super triest zijn...
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als dat inderdaad klopt, sluit ik me helemaal bij bollebert aan. Huren zonder koopoptie is kansloos satellietclubgedrag.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Mits optie tot koop is bedwongen zou ik hier super blij mee zijn.
Andersen wordt dan indd wel betiteld als mietje maar deze jongen kan veel beter voetballen dan dat mannetje die nu op de linksbuiten staat: fischer.

Ook vind ik hem overall beter dan ritzmaier.
Andersen kan hier mooi aan zn scorend vermogen werken.

Als je deze jongen zelfvertrouwen geeft en ook vanuit het publiek (werd bij ajax altijd onterecht uitgefloten) kan dit nog steeds een hele hele grote worden.

Talent in overvloed bij die jongen!
Alleen daarmee red je t niet alleen, wanneer Heerenveen die juiste snaar bij hem weet te raken en hij kan hier in alle rust zonder druk voetballen wordt dit echt een publiekstrekker.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Als je dan toch wil huren kijk dan bij echte topclubs.
Zoals vitesse en nu zwolle met psg of fc Utrecht.
Verwacht dat er bij bv franse topclubs genoeg talent zit dat beter is dan spelers van ajax.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Als dat inderdaad klopt dan zou ik dat niet zo verkeerd vinden. Maar alleen wanneer we een (reële) optie tot koop hebben.
Overigens denk ik dat het halen van een spits nu wel even prioriteit zou moeten hebben.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Tsja, Andersen.. Ik heb hier al eens eerder aangegeven dat ik hem een beetje een 'net niet' voetballer vind. Hij kan zowel op de linkervleugel als op het middenveld spelen waardoor hij op beide posities niet echt uitblinkt. Bovendien hebben wij in de vorm van Namli al een jonge speler die op die posities kan spelen. Ik denk dat Andersen dan als de back-up op de vleugels gezien wordt, in het geval Laresson geblesseerd raakt (of nog verkocht wordt).
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Zie Andersen ook wel komen, prima speler in principe. Zou mooi zijn als zijn talent er bij Heerenveen wel uit komt. Nog een spits erbij, eventueel Ritzmaier (zie Joey ook nog wel vertrekken) en dan ziet het er toch weer wat zonniger uit allemaal.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ga eens wat contacten organiseren bij buitenlandse clubs. Ga daar een absolute aanwinst voor ons huren. Beetje twijfelachtige Ajax-spelers beter maken, op het juiste pad brengen en speeltijd geven. Huren met optie tot koop en anders niet doen. Wat een beleid!! En waar blijft trouwens de spits? Is dat niet de speler die we nu of eigenlijk al 4 weken nodig hebben. Van een transfer als Anderen wordt ik niet blij....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Mackan68 schreef:Ga eens wat contacten organiseren bij buitenlandse clubs. Ga daar een absolute aanwinst voor ons huren. Beetje twijfelachtige Ajax-spelers beter maken, op het juiste pad brengen en speeltijd geven. Huren met optie tot koop en anders niet doen. Wat een beleid!! En waar blijft trouwens de spits? Is dat niet de speler die we nu of eigenlijk al 4 weken nodig hebben. Van een transfer als Anderen wordt ik niet blij....
Andersen zou een toptransfer zijn, als je die gozer aan de gang krijgt op 10, en voor hem een bewegelijke spits als Zahovic. Zou fantastisch zijn. En huren van een buitenlandse club, Mackan? Je wilt een speler die het land niet kent, de taal niet kent, en het systeem niet kent?
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Helemaal met lardy eens.

Als je andersen wat ik hierboven ook al aangaf in mijn posts vertrouwen geeft en in een omgeving zonder druk aan t voetballen krijgt heb je hier echt een hele hele goeie aan.

Hoop op een optie tot koop van 1-1.5 met voor ajax een terugkoopoptie van zo'n 5 miljoen.

Lijkt me prima deal
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

@mart761: wat is je bron?
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Zou Andersen echt een uitstekende aanwinst vinden. Die jongen bulkt nog steeds van het talent en het is een type middenvelder dat we nog wel kunnen gebruiken. Jongen kent de taal en de cultuur hier. Om hem goed te kunnen gebruiken zou ik hem een vrije rol op 10 geven. Echter, zonder optie tot koop moet je het zeker niet doen. Niet opleiden voor andere clubs.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Ajax gaat hem niet verkopen, die optie is dan ook niet aan de orde, lijkt me. Bij een buitenlandse club wat huren is ook prima m.i. Vraag me sws af waarom ze niet de banden aanhalen meet Leverkusen of Werder Bremen of zo. Niet al te ver uit de buurt, maar een hoger niveau.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

@mart ik heb dat anderhalf week geleden ook gehoord (via een goed betrouwbare bron)

Voor wie benieuwd is kan ik de bron eventueel in een pb vermelden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Andersen heeft een contract tot 2018 en voelt zich ook eigenlijk te goed voor ons niveau. Kans op koopoptie lijkt me daarom buitengewoon klein. Andersen mag bij ons een betere speler worden, zodat hij daarna bij Ajax een basisplaats krijgt (denk het niet) of voor een aardig bedragje wordt verkocht aan een andere club (veel waarschijnlijker). Wij verdienen er geen reet aan, waarbij hij ook nog eens de ontwikkeling van onze eigen spelers blokkeert.

Gelukkig is het nog maar een gerucht, dus het heeft geen zin om me er verder over op te winden. Doe ik wel zodra het rond is.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:
Andersen zou een toptransfer zijn, als je die gozer aan de gang krijgt op 10, en voor hem een bewegelijke spits als Zahovic. Zou fantastisch zijn. En huren van een buitenlandse club, Mackan? Je wilt een speler die het land niet kent, de taal niet kent, en het systeem niet kent?
Ach kom Lardy. Alsof het Nederlandse voetbal van heden ten dage hogeschoolvoetbal is. En dat excuus van het land en de taal niet kennen. Zijn het allemaal suurtsjes ofzo? Hoeveel buitenlandse voetballers hebben daar hier in Nederland last van?
Als. Als je hem aan de gang krijgt. En je bedoelt 'als' ze ook Zahovic zouden halen. Dat zou ik dan graag in de omgekeerde volgorde zien. We hebben Namli al. Die zou ook prima achter Zahovic of welke andere spits kunnen spelen. Alleen feit is dat Dwight Joey daar laat spelen. En maar een heel kleine kans dat daar iemand anders komt te spelen. In mijn ogen dus een volkomen zinloze huur. Hij zal spelen wanneer Joey geblesseerd of geschorst is. En verder zal hij de ontwikkeling van Namli tegenhouden op de positie waar hij waarschijnlijk het best uit de verf komt. En waar hij ook nog eens vaker in scoringspositie komt. Om vervolgens weer terug te keren naar Amsterdam, waar ze zich wederom in de handen wrijven voor Heerenveens' medewerking. Strak plan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Mackan68 schreef:Ach kom Lardy. Alsof het Nederlandse voetbal van heden ten dage hogeschoolvoetbal is.
Ik kan jou nu gaan uitleggen wat het verschil is tussen 4-3-3 en 4-4-2 en invullingen van die systemen, maar daar zal ik de mensen hier niet mee vervelen.
Mackan68 schreef:Als. Als je hem aan de gang krijgt. En je bedoelt 'als' ze ook Zahovic zouden halen. Dat zou ik dan graag in de omgekeerde volgorde zien. We hebben Namli al. Die zou ook prima achter Zahovic of welke andere spits kunnen spelen. Alleen feit is dat Dwight Joey daar laat spelen. En maar een heel kleine kans dat daar iemand anders komt te spelen. In mijn ogen dus een volkomen zinloze huur. Hij zal spelen wanneer Joey geblesseerd of geschorst is. En verder zal hij de ontwikkeling van Namli tegenhouden op de positie waar hij waarschijnlijk het best uit de verf komt.


Ik geloof dat jij niet zo goed weet wie Lucas Andersen is.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Mackan je zegt waar namli ook vaker in scoringspositie komt ?! daar doel je op de nr10) maar die jongen heeft toch elke wedstrijd in de voorbereiding bewezen dat hij juist scoringsdrift had toen hij op de buitenkant speelde?

Hij lijkt mij daar anders ook heel goed te renderen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef: Ik kan jou nu gaan uitleggen wat het verschil is tussen 4-3-3 en 4-4-2 en invullingen van die systemen, maar daar zal ik de mensen hier niet mee vervelen.

Ik geloof dat jij niet zo goed weet wie Lucas Andersen is.
Laten we het daar dan maar lekker bij houden Lardy. Huren van Ajax zonder koopoptie nogo. En Nederland is echt het enige land waar ze 4-3-3 spelen. Juist ja. Ik geloof daarbij dat jij Lodeweges nog niet helemaal goed kent.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 05-08-2015 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

ThiagoAlcantara schreef:Mackan je zegt waar namli ook vaker in scoringspositie komt ?! daar doel je op de nr10) maar die jongen heeft toch elke wedstrijd in de voorbereiding bewezen dat hij juist scoringsdrift had toen hij op de buitenkant speelde?

Hij lijkt mij daar anders ook heel goed te renderen.
Daar scoort hij inderdaad ook aardig makkelijk. Maar daar is hij backup achter Larsson. Als basis 10 zal hij vaker voor de goal komen. Dat is geen aanname, maar pure logica. Op de bank ga je niet scoren. Geen goals in ieder geval.
Als hij vanaf de vleugels al een neusje voor de goal heeft, zal dat centraal niet heel anders zijn. Hij is momenteel ons meest creatieve speler. Daar moet je gebruik van maken voor de goal.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Als Andersson er voor zorgt dat Heerenveen dit jaar vierde wordt en we hierdoor meer wedstrijden winnen dan vind ik het niet erg dat dit doormiddel van een huurconstructie gebeurd. Als Andersson voor de nodige creativiteit kan zorgen en beter is dan wat we hebben dan zal het mij echt een rotzorg zijn dat we één speler huren. Ik ben kortzichtig, ik weet het, maar voor mij telt dit seizoen. Als dit op dit moment in het financiële plaatje past, Prima!!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Als het alternatief een grijs seizoen is laag in de middenmoot is is huren een prima optie. Bij betere prestaties van het elftal profiteert de hele club op elk niveau. Of Anderson daar in zijn eentje voor gaat zorgen betwijfel ik. Er moet echt versterking komen op de flanken en in de spits.

Als de rest van de versterkingen uitblijft kun je beter niet aan een gehuurde speler beginnen voor een positie waar alternatieve binnen de eigen selectie voorhanden zijn. Da's geld over de balk. Bij eventueel proberen de nacompetitie te ontlopen heb je ook niets aan 'mooi weer voetballer' Anderson tenslotte.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Lucas Andersen huren ? Wel of niet met koopoptie, maar wie gaat hij uit de basis spelen dan ?
Je investeert in allerlei spelers als vd Boomen, Thorsby, Thern, Namli, Cavlan. Heb je ook nog vd Berg.
Sorry maar ik zie de logica niet. Tenzij vd Berg toch nog weggaat of zo.
Wat ook nog kan dat er wel een koopoptie bij zit en Andersen misschien voor de langere termijn is.
Samen maken we de club sterk.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Of je moet Lukas Andersen zien als een vleugelspeler, en geen middenvelder.
Overigejns denk ik dat we ook met de genoemde spelers nog wel wat creativiteit missen op het middenveld.
Gebruikersavatar
El Maestro
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-02-2012 17:33
Locatie: Joure

Bericht door El Maestro »

Ik zou toch liever zien dat het geld van De Roon wordt geïnvesteerd in Ritzmaier. Die staat er net zo goed meteen en kan in de toekomst ook nog wat opleveren.
sc Heerenveen, el orgullo de Fryslân.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Crash schreef:Als het alternatief een grijs seizoen is laag in de middenmoot is is huren een prima optie. Bij betere prestaties van het elftal profiteert de hele club op elk niveau. Of Anderson daar in zijn eentje voor gaat zorgen betwijfel ik. Er moet echt versterking komen op de flanken en in de spits.

Als de rest van de versterkingen uitblijft kun je beter niet aan een gehuurde speler beginnen voor een positie waar alternatieve binnen de eigen selectie voorhanden zijn. Da's geld over de balk. Bij eventueel proberen de nacompetitie te ontlopen heb je ook niets aan 'mooi weer voetballer' Anderson tenslotte.
Volkomen mee eens!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Andersen is denk ik geen speler die Heerenveen heel veel extra punten gaat opleveren. De enige potentiële huurling die dat wel zou kunnen is Locadia denk ik.
Als de club dan toch per sé een middenvelder wil huren zouden ze wat mij betreft beter Serero kunnen huren. Die kan op '6' spelen zodat je wat meer ervaring op je middenveld kunt neerzetten.
Overigens zou ik nog liever zien dat de club Ritzmaier probeert aan te trekken, hoewel hij niet veel heeft laten zien bij PSV liet hij bij Cambuur wel zien dat hij veel talent heeft. Naar verluid zou hij rond de 8 ton moeten kosten en dat lijkt me toch te betalen voor de club, daarnaast is hij al bekend met de speelstijl van Lodeweges.
Plaats reactie