Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Een salarisplafond is zo slecht. Het werkt nivellerend en leidt tot een grauwe soep die niemand lust. Neem voor een 2 tot 3 spelers gewoon een uitzondering, die kun je heus scouten en hoeven niet de financiën in gevaar te brengen want ze leveren toch wel weer voldoende transfer inkomsten op. Als toeschouwer zijn die krenten in de pap zo hard nodig en het stadion moet uiteindelijk ook weer vol, of niet ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Een salarisplafond is zo slecht. Het werkt nivellerend en leidt tot een grauwe soep die niemand lust. Neem voor een 2 tot 3 spelers gewoon een uitzondering, die kun je heus scouten en hoeven niet de financiën in gevaar te brengen want ze leveren toch wel weer voldoende transfer inkomsten op. Als toeschouwer zijn die krenten in de pap zo hard nodig en het stadion moet uiteindelijk ook weer vol, of niet ?
Ook de bankrekening moet vol(ler). Zodat er mogelijk sneller een oplossing gevonden kan worden voor het Sportstad drama.
Scheven verhoudingen in salarissen zorgt voor scheve gezichten binnen de selectie. Moet je niet willen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Onzin, een speler die beter is dwingt een hoger salaris af. Dat snappen spelers als De Roon dan ook wel, die krijgt heus geen scheef gezicht.
Een paar wat duurdere spelers kun je financieel heus wel dragen trouwens, lijkt mij geen probleem en hoeft geen terugkeer naar Yme tijdperk in te luiden.
Samen maken we de club sterk.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Je moet echt geen grote verschillen willen. Dan krijg je sowieso scheve gezichten! Tevens moeten ze idd oppotten zodat ze zeer spoedig het stadion kunnen terug kopen! Ze willen namelijk al tijden van de hoge huur af. Dus koop stadion is dan een goede optie. Hiervoor hebben ze schat ik in rond de 20-25 miljoen nodig.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Een salarisplafond stel je in om oa je financiële reserves te beschermen, maar ook om de verhoudingen binnen de selectie goed te houden. Wanneer er echt een sterspeler tussen zit die er duidelijk met kop en schouders bovenuit steekt, zal de club ongetwijfeld dat salarisplafond doorbreken. De beweegreden kan dan zijn dat deze speler nog zal stijgen in transferwaarde of dat met behoud op zeer korte termijn financiële impulsen kunnen worden behaald.
Echter, beide situaties zijn niet aan de orde op dit moment. Geen situatie wat kan leiden tot financieel succes (op dit moment) en echte sterspelers zijn er nu niet. Alleen Larsson zou daarvoor op den duur in aanmerking kunnen komen.
Belangrijkste is dat de club weer financieel gezond wordt. Vanuit die basis kan je met stappen omhoog werken. Nu is het nog te volatiel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Onzin, een speler die beter is dwingt een hoger salaris af. Dat snappen spelers als De Roon dan ook wel, die krijgt heus geen scheef gezicht.
Een paar wat duurdere spelers kun je financieel heus wel dragen trouwens, lijkt mij geen probleem en hoeft geen terugkeer naar Yme tijdperk in te luiden.
Onzin! Gelukkig werk jij niet bij de club.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Mackan68 schreef: Onzin! Gelukkig werk jij niet bij de club.
Dat kan heus wel. Op alle niveaus werkt het wel. Bij real en Barca accepteert ook iedereen dat Ronaldo en Messi meer verdienen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

rust schreef:
Dat kan heus wel. Op alle niveaus werkt het wel. Bij real en Barca accepteert ook iedereen dat Ronaldo en Messi meer verdienen.
Mooi dat het daar wel kan. Wij zijn Real en Barca niet. Bij ons gaat men het salarishuis niet meer compleet uit zijn verband rukken. Dat is eerder gedaan en heeft ons in de situatie van dit moment gebracht. Verstandig beleid dus derhalve.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Mackan68 schreef: Mooi dat het daar wel kan. Wij zijn Real en Barca niet. Bij ons gaat men het salarishuis niet meer compleet uit zijn verband rukken. Dat is eerder gedaan en heeft ons in de situatie van dit moment gebracht. Verstandig beleid dus derhalve.
Het kan hier ook en gebeurt hier ook al. Iemand als Doke Schmidt gaat niet moeilijk doen als Uth meer verdiend dan hem. Vind ik een normaal en verstandig beleid.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

rust schreef:
Het kan hier ook en gebeurt hier ook al. Iemand als Doke Schmidt gaat niet moeilijk doen als Uth meer verdiend dan hem. Vind ik een normaal en verstandig beleid.
Leuk voorbeeld. Beide gaan de club waarschijnlijk verlaten. Of één van beide. Bij welke spelers zitten er dan nog enorme verschillen? A-junioren en beloftes even buiten beschouwing latend, want dat is natuurlijk een compleet ander verhaal. Waarom denk je dat de Roon zijn clausule niet is gehonoreerd en eerder terug moest in salariskosten dan dat deze omhoog gingen? Dat is exact de reden dat Heerenveen geen scheve verhoudingen wil.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Zijn hier mensen die enigszins het Belgische voetbal volgen?

Zou Renaud Emond van de Belgische laagvlieger Waasland Beveren misschien een goeie optie zijn om Uth op te volgen?

Heeft nog maar een 1 jarig contract en lijkt makkelijk op te halen aangezien Waasland erg slecht gaat en een kleine club is.
Wist daar toch knap 14 keer te scoren in zo´n matig elftal en lijkt met zijn 23 jaar een laatbloeier.

Van wat ik heb gelezen/gezien is dit een echte spits in de zestien, maar weet verder niet zijn meevoetballende kwaliteiten.

Iemand die meer over hem weet?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik volg het Belgische voetbal wel, maar Emond is me nog niet bijzonder opgevallen. Ik zie sowieso in de Belgische competitie niet echt interessante haalbare opties voor de spitspositie, maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Ik vind die Veselinovic van Mechelen nog wel een redelijke spits, maar die is ook al 27 dus of hij nog stappen kan maken valt te bezien. Bij Racing Genk heb je dan nog Siebe Schrijvers, jeugdinternational van België en 18 jaar oud. Lijkt mij wel een veelbelovend talent, maar ik heb werkelijk geen flauw idee of hij haalbaar is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Is Tom van Weert ook een optie? Een echte goaltjesdief, en wat beweeglijker dan Henk Veerman. Of is deze jongen (voetballend) niet goed genoeg?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Tom van Weert lijkt mij ook wel een interessante optie. Doet het toch redelijk bij Excelsior dit seizoen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

verwacht gewoon een onbekende buitenlander die er weer 20 inlegt, ala finbogason
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Paul Gladon was vorige zomer toch ook onderwerp van geruchten? Die is nu transfervrij. Het seizoen dat hij aan Dordt verhuurd was deed hij het wel aardig. Heeft dit seizoen ook weer leuk gescoord volgens mij. Niet in de topscorerscijfers, maar gewoon leuk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Derk Boerrigter maakte ooit een stormachtige carriere door, zit nu bij Celtic maar speelt weing. Wellicht een optie voor ons als Larsson vertrekt?
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Dan ruil je de ene blessuregevoelige speler in voor de andere, bovendien ben ik ook nooit zo'n fan van hem geweest en zal hij ook zeker wat willen verdienen. Nee, er moeten betere te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Heerenveen heeft volgens Zweedse geruchten interesse in Mushekwi van Djurgardens. hij is 27 jaar, spits en komt uit Zimbabwe.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Delars schreef:Heerenveen heeft volgens Zweedse geruchten interesse in Mushekwi van Djurgardens. hij is 27 jaar, spits en komt uit Zimbabwe.
Fc Groningen ook overigens, nooit van hem gehoord en al 27 jaar en heeft nog een contract voor een jaar + het feit dat hij een fors salaris moet ontvangen lijkt hij mij veel te duur.

Hij zal wel aangeboden zijn door zaakwaarnemer of Heerenveen heeft gewoon een wedstrijd bekeken van zijn ploeg. Is wel topscorer van Zweden met 9 goals in 9 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Hmm.. ik zie nu beelden van die Vincent Janssen en dat lijkt toch wel een groot talent. Sterk, goede dribbel, twee benig, goed schot, meevoetballend sterk. 1 nadeel: Pakt veel te veel kaarten met domme overtredingen en onnodige opstootjes. Heeft wel erg veel potentie, beetje vergelijkbaar met Uth!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fryskeboy22 schreef:
Fc Groningen ook overigens, nooit van hem gehoord en al 27 jaar en heeft nog een contract voor een jaar + het feit dat hij een fors salaris moet ontvangen lijkt hij mij veel te duur.

Hij zal wel aangeboden zijn door zaakwaarnemer of Heerenveen heeft gewoon een wedstrijd bekeken van zijn ploeg. Is wel topscorer van Zweden met 9 goals in 9 wedstrijden.
Van zijn gemiddelde statistieken ben ik niet meteen onder de indruk. Wat je zegt, al 27 en buiten EU. Is voor ons zo goed als onhaalbaar. Of er moet door zijn 3 jaar voetballen in Europa een uitzondering op zijn salaris toe te passen zijn. Hij wil overigens zelf graag nog bij Djurgarden blijven, staat in een bijna identiek stuk op groningenonline.nl
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Op twitter werd vanmiddag gemeld dat de zaakwaarnemer bij het Abe Lenstra stadion gespot is van o.a Cas Peters én Mo El Makrini.....Voor wat het waard is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Ik heb liever dat ze bijvoorbeeld Locadia overnemen van PSV. Verkoop Larsson aan PSV en betrek Locadia in de deal.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Sumzor schreef:Ik heb liever dat ze bijvoorbeeld Locadia overnemen van PSV. Verkoop Larsson aan PSV en betrek Locadia in de deal.
Heb liever dat ze Ritzmaier over nemen, kan die mooi op de plek van v/d Berg
Locadia heeft nog niet bewezen het niveau aan te kunnen
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Ik zou Locadia ook een geweldige versterking vinden, scoorde vorig seizoen 13 keer en ondanks zijn reserverol nog 6 keer dit seizoen. In alle jeugdelftallen van PSV was hij topscorer. Ik vrees alleen dat hij onhaalbaar is aangezien PSV hem niet wil laten gaan en dat anders alleen een buitenlandse club genoeg zal kunnen betalen. Ritzmaier vond ik dit seizoen totaal waardeloos op de momenten dat hij inviel of bij jong PSV speelde. Ik denk dat hij een topjaar bij Cambuur heeft gehad maar vraag me sterk af of hij dat niveau weer kan halen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Volgens feanonline is Locadia een kandidaat om Uth op te volgen. Het zou dan gaan om een huurconstructie. Ik zou het een goede optie vinden, maar dan wel een optie tot koop bedingen.
Zeg maar niks!
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

alleen huur zou ik niet doen,met optie tot koop wel!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Baas schreef:Volgens feanonline is Locadia een kandidaat om Uth op te volgen. Het zou dan gaan om een huurconstructie. Ik zou het een goede optie vinden, maar dan wel een optie tot koop bedingen.
Een opiniërend artikel van een PSV-volger die aangeeft dat het prettig zou zijn om Locadia te verhuren aan een club zoals Heerenveen of Twente. Dat is heel wat anders dan dat Locadia kandidaat is bij Heerenveen. Het zou echter kunnen dat er intern wel over hem gesproken is, maar verwacht niet dat de club een spits wil huren. Spitsen kun je het snelst voor veel geld verkopen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dat zal Heerenveen gezien haar verleden omtrent het succesvol doorverkopen van spitsen niet snel doen. Een huurconstructie lijkt me dan ook meer een optie voor een club uit de echte middenmoot of iets eronder.
Plaats reactie